Kirjoitukset avainsanalla Matkustus

Noniin, nyt on vuorossa toivepostaus kesälomareissustamme Muumimaailmaan & Viking Gracelle. Laskin teille myös kulut, koska nehän aina eniten kiinnostaa. Tää postaus tulee myös sisältämään enemmän kuvia, kuin koko blogi yhteensä!

Muumimaailmahan oli jo talvella selkeä valinta kesälomareissukohteeksi, koska meidän 2v rakastaa muumeja! ...ja äiti kans!<3

"Anna nyt mä katon, että missä suunnassa se muumitalo oikein on"

Tää on yhdestä mun lempijaksosta! (muumilaakson tarinoita - muumipeikko rakentaa talon)

Muumimaailma

Lähdimme perjantaiaamuna kohti Naantalin Muumimaailmaa noin klo 10. Lähtö oli ajoitettu siten, että olisimme noin klo 11:30 parkanossa lounaalla, jonka jälkeen taapero saisi nukkua päikkärit autossa. Päikkärien lopulla olisimme pian kohteessa. No hommahan meni juuri niinkuin strömsöössä ja suunnitelma toteutui! Noin klo 15 kävelimme kohti muumitaloa. Ajattelin, että kolme tuntia tutkimista 2-vuotiaalle riittäisi varmasti ja niin riittikin.

Henkilön S A R I A N N A S A L O (@shittyisthenewblack) jakama julkaisu

Muumitalo sekä sen ympärillä pyörivät hahmot olivat koko reissun jännittävin paikka!

Muumimaailma oli pienempi, kuin ajattelin. Tämä oli vain positiivista, koska lapsen kanssa reissatessa lyhyet etäisyydet ovat plussaa. Kävimme katsomassa kaikki rakennukset, mitä löysimme ja muumitalo sekä sen ympärillä pyörivät hahmot olivat koko reissun jännittävin hetki! Teatteri-Emmassa kävimme katsomassa pari näytöstä ja ne saivat kaksivuotiaan tutkijankin huomion kiinnitettyä. Ennen poislähtöä pyörimme vielä satupolun läpi. Kahvia ja vesipulloa lukuunottamatta emme käyttäneet rahaa ja hyvä niin, koska Muumilaaksossakin oli huvipuiston hinnat.

Toisesta lempparijaksosta! (Muumilaakson tarinoita - talon maalausta)

Laakson lempikohde: Muumimamman jättikurpitsa ja sieltä yksi ristuksen PERUNA!

Viking Grace

Ennen kuutta lähdimme Naantalin satama-alueelle syömään ja siitä kaupan kautta Turun satamaan. Kaupasta haimme hieman välipaloja tytölle laivareissua varten. Satamassa tuli hieman ikävä kokemus, josta kerroinkin jo instagramin puolella. Hölmistyin, kun eräs aasialaismies kuvasi salaa tytärtämme. Nyt olen ymmärtänyt, että tässä on kyse niistä kuuluisista kulttuurieroista, mutta silti järkytyin.

Henkilön S A R I A N N A S A L O (@shittyisthenewblack) jakama julkaisu

Viking Gracelle pääsimme 20:30 jälkeen ja tiemme kävi suoraan hyttiin. Taapero nukahti vasta noin klo 22 ja mutta nukuimme koko poppoo yhdeksään saakka! Ehkä tapahtumarikas päivä, hytin ultimaattinen pimeys, sopivan viileä ilma ja kevyt ilmastoinnin humina ( & Whisbear tietenkin) sai kai meiltä kaikilta tajun aivan kankaalle?

RV31 pyörähti käyntiin laivalla! Huh, on kyllä konttia tullu äidille :D

Emme olleet erikseen ottaneet aamupalaa, koska meidän typy syö niin huonosti reissussa. Kävimme siis kahvilasta ostamassa kaikille aamulla syötävää ja Kipsukin söi hyvällä ruokahalulla croissantin, banaanin ja marjasmoothien. Tuon jälkeen lähdettiin pyörimään leikkitiloissa, joita Gracelta löytyi useampi - kanneltakin yksi! Tekemistä kyllä löytyy kaiken ikäisille, niinkuin itsekin muistan oman lapsuuteni laivareissuista! Lounas ostettiin samasta paikasta, kuin aamupalakin punnitse ruokasi -tyylillä. Jälleen otimme lapselle vain sen verran ruokaa, kuin mitä hän muualla kuin kotona malttaa syödä. Päikkärit hän nukkui vaunuissa samalla, kun me vanhemmat söimme lounaaksi hampparia :D

Sain instagramiin kysymyksen, kuinka paljon stereotypisiä Ruotsinlaivan matkustajia näkyi käytävillä. Vastaus on, että ei yhtäkään. Mehän pysyimme hytissä 21-09 välisen ajan ja muutenkin pyörimme lähinnä leikkipaikoissa, joten ehkä ei eksytty hiprakkaisten matkustajien tiellekään :)

Scandic Atrium

Pääsimme laivasta pihalle noin klo 20 ja olin varannut läheltä hotellin yhdeksi yöksi. Mietin kyllä, jaksaisimmeko lähteä ajamaan yötä myöden takaisin kohti Vaasaa, mutta se olisi ollut huono päätös. Yövyimme siis Scandic Atriumissa sunnuntaihin saakka. Tähän hotellivalintaan päädyin puhtaasti sijainnin ja hinnan vuoksi - se oli halvin sataman lähellä oleva yöpaikka, joka oli meidän reissuviikonloppuna vapaana! Hotelliin päästyämme (ja respassa puoli tuntia jonotettuamme!!!) isi laittoi tytön yöpuulle ja minä menin alakerran uima-altaaseen helpottamaan aktiivisten päivien aiheuttamaa selkäkipua. Ai että, kun vesi ja sauna tuntuikin hyvältä rasittuneelle ristiselälle!

Kupittaan puisto

Koska päätimme jäädä vielä sunnuntaihin asti Turkuun, piti tuollekin päivälle keksiä vielä tekemistä (ennen päikkäreitä). Sain instagramin puolella ehdotuksen Kupittaan puistosta, jonne sitten suuntasimme runsaan hotelliaamupalan jälkeen. Meillä ei ollut juurikaan odotuksia puistoa kohtaan, mutta sehän oli aivan mahtava! Ja mikä parasta: ilmainen!!

Puistosta löytyi useampi aidattu leikkitila, jotka oli selkeästi jaoteltu eri-ikäisille. Aluksi koko loppupuisto meinasikin jäädä tutkimatta, kun jo ensimmäisenä bongattu hiekkalaatikko leluineen oli tytölle niin mieluinen. Leikkipaikkojen lisäksi alueelta löytyi liikenne- ja seikkailupuisto, eläimiä ja maksullinen pomppulinna. ISO SUOSITUS tälle mestalle!

Liikennepuisto

Mitä tämä viikonloppu sitten maksoi?

Muumimaailma & Viking Grace -liput yhteispakettina, 187 euroa (165 euroa perushytillä, mutta halusin parisängyn ettei tarvinnut rehata omaa retkisänkyä taaperolle!)
Scandic Atrium, 1 yö, sis. aamupalan, 164 euroa (tässä olisi voinut säästää, jos olisi tajunnut olla aiemmin asialla)
Parkkimaksut, muumimaailma/hotelli/satama, n. 40 euroa
Bensat, 70 euroa
Meno- & paluumatkojen ruuat kolmelle henkilölle, 45 euroa
(menomatkalla eli arkena noutopöydän lounas, paluumatkalla RAX)
Ruuat laivalla, kolme henkilöä, noin 60 euroa. Tässä säästämme tarkoittamatta, koska taapero syö vain yhden lämpimän aterian reissussa. Mukana onkin aina useampi välipala.
Iltapala lauantaina, hese, 15 euroa

Yhteensä hintaa reissulle tuli siis noin 580 euroa. Olisimme voineet säästää hytissä ottamalla retkisängyn sekä hotellissa, jos olisin ollut ajoissa asialla, mutta nyt mentiin näin.

Miltä reissu kuulosti? Täytyy kyllä vielä todeta, että en oo koskaan tajunnut, kuinka kalliita tälläset kesälomareissut on! Tietää ainakin, miksi paiskii koko talven töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (4)

Iitalinta
1/4 |

Mekin käytiin Muumimaailmassa 3v ja 4kk poikien kanssa. Ei ristus mikä reissu..🙈 Tuntui et koko ajan oli jompikumpi huonolla päällä..😒 Sit ku molemmat kiukutteli niin vanhempien v-käyrä nousi ja sit kiukuteltiin me miehen kanssa toisillemme. No, suht järjissään selvittiin..👍 Me oltiin yötä varmaan kalleimmassa mahdollisessa eli Naantalin kylpylässä (jossa jäi kylpylä kokematta..☹️) ja täältäkin otin kalliimman huoneen vain mikron takia! 😅 Meillä siis korvikevauva, ku mun imetys ei onnistunut, niin hirveä stressi täytyy ottaa siitä et miten saa maidon toiselle lämpimäksi..😒 Huoneella oli hintaa 206€! 😱 Suomessa matkailu on kyllä ihan törkeen kallista mikä on tosi harmi..😔 Nyt ymmärrän täysin et miten kesä ja lomareissut aiheuttavat köyhemmille perheille hirveen stressin..☹️

Liittynyt9.1.2018

Siis älä! Miten ihmeessä riittää raha, varsinki yksinhuoltajilla?! Voi ei toi teidän muumimaailmakäynti 😂 siis miten huono päivä osuikaan lapsille just tuolloin 🤐

2/4 |

Ihana postaus :) Mä oon kahden lapsen totaaliyh ja hoitovapaalla. Meillä ei siis ole mitään mahdollisuutta reissata mihinkään, rahat riittää juuri ja juuri ruokaan ja vaippoihin. Mutta se ei meitä haittaa: mulla on onneksi hyvä mielikuvitus ja kehittelen lapsille retkiä metsään/ piknikkejä erikoisiin paikkoihin/ ilmaisia museokäyntejä/ ilmaistapahtumia ym. Ja tällä en dissaa siis huvipuistokävijöitä! Kyllä mekin varmaan käytäisi, jos olisi mahdollisuus. Haluan vaan sanoa, että elämä voi olla jännää nollabudjetillakin :)

Liittynyt9.1.2018

Voi todellakin! Ja noihan on ihan parhaita! Jos nyt miettii, mitä itse muistaa lapsuudesta, niin suurin osa jutuista on ihan "perusjuttuja". Esimerkiksi se oli parasta, kun sai istua äitin kyydissä pyörässä ja tuuli silitteli naamaa! Tai ku pakattiin leipiä ja mentiin rannalle syömään ne. Tai ku kerran juostiin kaupasta kotiin, ku alkoi sataa kaatamalla. 😍 Eli ei todellakaan tarvita rahaa, varsinkaan jos on hyvä mielikuvitus ❤️ ihanaa kesää teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kaupallinen yhteistyö

Kaupallinen yhteistyö Britaxin kanssa.

Jo raskaana ollessani näin lähes tulkoon painajaisia kolmesta hankinnasta: vauvan vaunuista ja turvakaukalosta ja -istuimesta. Malleja, värejä, muotoja, merkkejä ja ominaisuuksia on niin pitkä lista kuin vain jaksaa kirjoittaa. Juuri tästä syystä siirrettiin valintaprosessia jatkuvasti eteenpäin. Vaunut hankittiin pari viikkoa ennen lapsemme (ennenaikaista) syntymää ja turvakaukalo oli kaupassa vielä Kipinän nähdessä päivänvalon!

Maitopumppu, turvakaukalo ja on se vauvakin jossain <3
Maitopumppu, turvakaukalo ja on se vauvakin jossain

Vaunujen kanssa lähdin lähestymään asiaa päättämällä, mitä oikein haluan niiltä? Missä käytän niitä? Asumme keskustassa, joten mitään ihan mahdottomia metsäreittejä ei ajatuksissa ollut rullailla. Tärkeämpää oli helppo ja ketterä liikkuvuus eli kääntyvät etupyörät. Kuitenkin Suomessa asutaan, niin ihan minimaaliset renkaat eivät saaneet olla – pitäähän niillä päästä loskassakin eteenpäin! Päädyttiin ostamaan Britaxin Smile -vaunut ja oon ollut todella tyytyväinen. Tämän valinnan jälkeen oli helppo valita runkoon sopiva (Britaxin) turvakaukalo.

Britaxin (vanhan Brion) Smile -kärryt Englannin kotikadullamme <3
Britaxin (vanhan Brion) Smile -kärryt Englannin kotikadullamme

...ja Britaxin turvakaukalo näppärästi runkoon napsautettuna!

Melkein 1,5 vuotta pärjäsimme tuolla kaukalolla, kunnes vauva kasvoi ulos siitä. Silti se tuntui tapahtuvan liian nopeasti, vaikka olisihan tuossa puolessatoistavuodessa ollut aikaa googletella. Aloin jo vaipua epätoivoon kaikkien arvostelujen ja suositusten kanssa, kunnes löysin facebookista turvaistuimet / bilbarnstolar -ryhmän! Ryhmästä löytyi paljon faktatietoa, tutkimuksia ja suosituksia peruspulliaisen kielellä eli minäkin ymmärsin. Ei tarvinnut kauaa selata keskusteluja huomatakseen turvaistuinten Top 3:n. Omien havaintojeni mukaan ne olivat Axkid Minkid, Maxi-Cosi Pearl XP ja Britax Max Way (Plus).

Loppujen lopuksi kynnyskysymykseksi tuli automme (Toyota Auris) tila. Mikä näistä mahtuu pienimpään tilaan? Tämä kysymys sai meidät valitsemaan meille sopivimmaksi Britax Max Wayn.

Mummolan oma Britax-turvakaukalo

Liikenneturva suosittelee matkustamaan selkä menosuuntaan ainakin kolmevuotiaaksi asti, joten se oli yksi ehdoton kriteeri istuimelle. Ruotsissa sama suositus on 4-5-vuotiaaksi asti ja meilläkin tyttö todennäköisesti mahtuu helposti ainakin siihen ikään matkaamaan selkä edellä. Toinen kriteeri oli myös turvallisuuteen liittyvä, eli halusin tuolin olevan Plus-testihyväksytty. Kaikki yllämainitut istuimet asennetaan selkä menosuuntaan ja ovat Plus-testihyväksyttyjä (Maxi-Cosi FamilyFix XP - ja FamilyFix One -jalustojen kanssa käytettynä) eli se ei vielä ratkaissut sopivinta yksilöä meidän perheellemme. Loppujen lopuksi kynnyskysymykseksi tuli automme (Toyota Auris) tila. Mikä näistä mahtuu pienimpään tilaan? Tämä kysymys sai meidät valitsemaan meille sopivimmaksi Britax Max Wayn. Koska hinta kaikissa vaihtoehdoissa useampi satanen, halusin istuimen menevän Kipsulle pitkään. Max Wayssa painohaarukka on 9-25kg ja 125 cm eli todennäköisesti Kipa mahtuu kyseiseen tuoliin vielä yläkoulussakin (nimimerkillä 135cm 6. luokalla!).

Tyylikäs kuosi vai mitä?

Lähetin viestiä suoraan Britaxille ja asiantuntijan kanssa keskustelun jälkeen olin entistä vakuuttuneempi valinnasta. Valitsimme vielä hieman parannellun version eli Max Way Plussan, jossa on lisänä parempi pääntuki, sivutörmäyssuoja ja olkapehmusteet. Nämä ominaisuudet sopivat paremmin kuin hyvin meidän pienikokoiselle tytöllemme myös turvallisuuden kannalta ja useamman kallistusvaihtoehdon ansiosta automatkoista on tullut ihanan rauhallisia. Lisäplussana monta värivaihtoehtoa, joista valitsin supercoolin farkkukankaisen! Ainut haittapuoli, jonka ymmärsin MW:ssä olevan verrattuna MiniKidiin oli aiemmin mainitun vaikeampi asennus. En kuitenkaan kokenut sitä itse hankalaksi (okei, mies ei kokenut) ohjeiden avulla eikä meidän ole tarkoitus siirrellä tai irrottaa tuolia kuin aniharvoin. Näin ollen tuolla ei ollut meille mitään merkitystä.

"Noniin, mites tää nyt siis asennettiinkaan"

Loppukevennyksenä meikämandoliini kivikautisessa kaukalossani ja oikealla Kipaliinos <3

Oletteko päätyneet samaan istuinvalintaan kuin me? Mitkä ominaisuudet koit tärkeimmäksi  valintatilanteessa?

Lisää kuvia ja arvosteluja Britaxin Max Wayn pidemmän käytön jälkeen löydät instagramistamme

Kommentit (9)

jjennim
1/9 |

Meiltä löytyy Britaxin joku istuin, mallia en muista. Se on telakallinen ja naama menosuuntaan päin. Meille ensimmäinen kriteeri oli siirrettävyys, joudumme melkein päivittäin siirtämään autosta toiseen istuinta enkä löytänyt selkä menosuuntaan päin menevää istuinta joka olisi helppo ja nopea siirtää. Toinen oli mukavuus, matkaamme suht usein mökille johon aikaa autossa kuluu 5h/ ruuhkissa vielä enemmän. Meidän poikamme ei viihtyisi selkä menosuuntaan päin niin pitkää matkaa.  Tiedän että selkä menosuuntaanpäin olisi kaikista turvallisin ratkaisu ja tuntuu että tästä joka somessa painetaan tekstiä ulospäin mutta totesin että olen 100 kertaa turvallisempi kuski kun olemme kaikki sulassa sovussa autossa :D Tämä aihe on myös mielestäni jotenkin ehkä arka, tai olen kuullut että monet äidit kokevat syyllisyyttä ja pahaa mieltä kun heillä ei ole varaa ostaa uusia autoja/istuimia että tämä asia olisi kaikista turvallisin lapselle. Mutta kaikista parasta näissä selkämenosuuntaanpäin istuimissa on, että loistavaa että nämä on kehittyneet niin pitkälle että turvallisuus pystytään maksimoimaan! :) Sekä hyvä juttu näissä on että tietoa jaetaan eteenpäin! :)

Liittynyt9.1.2018

Joo aika kalliita kyllä ovat istuimet nykyään, musta tuntuu että ovat kalliita vaikka selkä olis mihinkä suuntaan :D toki sitten, kun jakaa summan käyttöiälle niin ei hinta sitten ole paha! Mutta ymmärrän kyllä, mistä tuo syyllisyyden tunne voi kummuta.. ja äiti-ihminenhän keksii sitä aihetta vaikka sitten vaatteiden väreistä, jos ei muuta löydy :D

Käyttäjä10845
Liittynyt25.3.2018

Meillä on Klippanin Triofix (tms), joka menee telakalla selkä menosuuntaan 18kg asti. Helppo siirtää, kun isofix kaukalo , ja saa näppärästi myös vöillä , kun ei ole niitä alavöitä asennettavana. Arvioiden mukaan lapsi on 5,5v kun tuo 18kg täyttyy 😂 sitten voidaan alkaa vertailemaan noita "vaikeammin" siirrettäviä, kun menee 25kg saakka.
Selkä menosuuntaan istuimien turvallisuus on ollut tiedossa jo 60-luvulla & niitä on jo silloin ollut. Jostain syystä tieto levisi hyvin Ruotsissa, mutta Suomessa ei niinkään (vaikka myynnissä Suomessa myös silloin). Tiedä mistä johtuu sitten 🙄
Mutta syyllistää ketään ei saisi, jokainen tekee varmasti päätökset niinkuin katsoo perheensä kannalta parhaaksi ❤️

2/9 |

Hyvän istuimen valitsitte! Asennus ei lainkaan vaikea tai edes hidas, kunhan vain ottaa ja opettelee! :) Hinta-turvallisuussuhde aivan loistava.
Ja eikös nuo teidän kärryt ja kaukalot ole nimenomaan brioa, ei britaxia🙈 Meillä oli kans aikoinaan samat ja tosi tyytyväisiä oltiin👌🏻

3/9 |

Kyllä olette kuvassa niin samannäköisiä 😊
Meille turvaistuimeksi valikoitui Besafe izi modular. Ollaan tykätty ja oltu tyytyväisiä istuimeen.

Satu K.
4/9 |

Meille valikoitui Britaxin Dualfix, koska se on saanut hyvät arviot turvaistuintesteissä ja koska siinä on 360 astetta pyörivä telakka. Joten istuimen saa käännettyä ovelle ja lapsen laittaminen autoon on itselle paljon helpompaa. :D Meille tärkeintä istuimen valinnassa oli tosin juurikin se, että sillä voi matkustaa selkä menosuuntaan mahdollisimman kauan. Perääni on ajettu kaksi kertaa viimeisen 5 vuoden aikana :( , joten haluan yrittää minimoida pikkuisemme loukkaantumisen riskit, jos kolari sattuisi taas kohdalle.
Ja voi vitsit noi viimeset kuvat, voitteko olla enää söpömpiä! :D <3

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Ne, jotka seuraa meitä instagramissa, tietääkin reissustamme Unkariin. No, Budapestin reissusta kotiuduttu noin viikko sitten kaikki ehjänä palana ja ajattelin nyt listata juttuja, mitä en oo kyllä ennen lasta koskaan tehnyt matkalla. Oon edelleen hyvin hämmentynyt näistä! Mukavana lisänä kuvia Budapestista.

Ennen lasta en oo reissussa koskaan..

... syönyt mäkkärisafkoja vessassa.
Kyllä. Luit oikein. Oli järkyttävä nälkä, kun mieheni palasi ruuanhakureissulta, mutta lapsellani oli se kuuluisa kriittinen tunti yöunia menossa. Ei uskallettu ottaa riskiä vaan vietiin ruuat ja pöytä (😂) vessaan ja syötiin siellä!

... harkinnut vakavasti tekeväni kutupesää mieheni ja netflixin kanssa hotellin aulan sohvalle, koska taaperoni nukkuu hotellihuoneessa.
Ongelma on hyvin sama kuin yllä. Hotelleissa tuppaa olemaan se yksi huone + vessa. Niin, siitähän se ajatus sitten lähti..

... päätynyt petaamaan lapselleni sänkyä vessaan.
Loppupeleissä siirrettiin retkisänky vessaan! Siellä oli sopivan viileä, huoneen sai täysin pimeäksi ja meidän ei tarvinnut muuttaa huopatossutehtaalle klo 19.30. Vauvakin selkeästi piti, koska nukkui kuin tukki 19:30-8:00!

... ollut yöpuulla ulkomaanreissulla jo klo 19.30.
En oo kyllä koskaan pikakävellyt hotellille, koska kello on jo 19 ja puolen tunnin päästä yksi reissukaveri pitää olla unten mailla!

... pakannut viiden päivän reissulle kuutta (!!) matkalaukkua mukaan (sis. vaunut)
Vähäkö pitää pakata kamaa enemmän kun on lapsi messissä? Jestamandeera, noistaki kuudesta laukusta varmaan 5,5 oli Kipsun ja me jaettiin miehen kanssa pieni toalettipussukka.

... hinkannut hienossa ravintolassa bolognesen tahroja tapetista.
Tähän ei lisättävää.

Sanokaa nyt, hyvät ihmiset, että me ei olla ainoat, jotka on syöneet vessassa ruokansa ettei vauva herää :D

Kommentit (4)

Laura/ iloa, eloa!
1/4 |

Hahaa :'''D Just hyvä tuo matkasänkykikkailu! Kesällä kun oltiin pari viikkoa reissussa, niin nuo tavalliset hotellihuoneet oli kyllä pahimpia. Hengasin välillä vessassa illalla, tai sitten jossain nurkassa lattialla pimeessä hotellihuoneessa :D onneks oli välillä huoneistohotellejakin, luksusta! :D Reissaaminen on saanu kyllä ihan uusia ulottuvuuksia lasten myötä.

Mutsi
2/4 |

Me ratkaistiin tämä nukkumisongelma ottamalla AirBnBstä kämppä reissuillemme. Kaksion saa hotellihuoneen hinnalla ja vauvan nukkuessa voi viettää iltaa olohuoneessa. Ja keittiö helpottaa reissua huomattavasti! 😊 Hotellihuoneet jätämme suosiolla parisuhdereissuihin, ne syyt miksi olen rakastanut hotelliöitä ei vain toteudu lapsen kanssa 😅

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Meidän perheellä kolkuttelee loma oven takana ja niinkuin tarkkasilmäisimmät ovat huomanneet hehkutuksestani instagramin puolella, suuntaamme Seinäjoelle Provinssiin rokkaamaan koko poppoo! Tämän setin jälkeen käydään vain sunnuntaina kääntymässä kotona ja jatketaan matkaa mökkeilemään ystäväperheen kanssa. Tuolle matkalle ajattelin haastaa toisen perheen maman pelaamaan kanssani Shitty is the new blackin -reissubingoa, joka löytyy alta ;)

Jos kuva ei näy tai siitä ei saa selvää, löytyy kohdat myös alta:

1. Kuski EI KAIPAA neuvoja
  2. Joku kysyy, koska ollaan perillä
  3. Joku itkee
  4. Joku nauraa
  5. Joku laulaa
  6. Joku sanoo, että on nälkä
  7. Joku sanoo, että on jano
  8. Joku sanoo, että on TYLSÄÄÄÄ
  9. Radiosta tulee "huonoa musaa"
  10. Juomaa läikkyy takapenkille
  23. Joku huutaa ISIIIIIIIII
  24. Jotkut tappelevat
  25. Jotain unohtui

Ihanaa kesää muillekin loman aloittelijoille (ja tietty niillekin, joilla ei loma vielä ala/oli jo/ei sitä ole lainkaan) ja jos kiinnostaa seurata meidän lomaa muuallakin kuin blogissa, Shittyn instagram päivystää!

Kommentit (12)

Mirvan Menomatkat
Liittynyt4.2.2016
1/12 |

Ei vitsi ku alkoi hymyilyttään. Kuulostaa moni niin tutulta. Tähän voisi vielä lisätä meidän perheen bravuurit: kuskin menee hermot kitinään ja se uhkaa jättää lapset seuraavalle bussipysäkille, tulee kiire lähdössä ja sinkoillaan paniikissa ympäri kämppää, joku kieltää ettei saa laulaa vaikka toinen osaa tosi hienosti kaikki sanat ja äidille tulee nälkäkiukku.

Hanna-Mari/life with Hanna-Mari
3/12 |

Hauska bingo! Meidän lapsi on niin pieni vielä, että tänä kesänä en pääse tätä pelaamaan, mutta omasta lapsuudesta muistan, että olisi äidilläni aika nopeasti apukuskin penkillä tämä bingo ollut täynnä, ihan täynnä :D

Liittynyt9.1.2018

Hahha, mäkin muistelin just omia lapsuusmatkojaki ja toi lause "koska ollaan perillä" jatkui aina "JOS KERRANKI VIELÄ KYSYT NII EI MENNÄ MIHINKÄÄN!!!" :D

6/12 |

Ja se jokaisen vanhemman lemppari keskellä ei mitään "mulla on KAUHEE vessahätä"

Liittynyt9.1.2018

toi oli myös mun miehen lemppari kun olin raskaana ja ajeltiin puerto ricon vuoristossa :D parit puskapissat sain kokea sillä matkalla! :D

Seuraa

Blogi just sopivan (epä)täydellisestä taaperon äidistä, perhe-elämästä ja parisuhteesta. Huumorin kanssa palstatilan jakaa myös syvemmät pohdinnat hätäsektiostani, lapseni keskosuudesta sekä tahattomasta lapsettomuudesta, joka edelsi aiemmin mainittuja kolmen vuoden ajan.

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota yhteyttä minuun tai Sanoma Lifestylen mediamyyntiin

Kurkkaa myös meidän perheen backstagelle Instagramissa tai Facebookissa!