Huh, olipas viikko. Liikuntaa tuli vähemmän kuin edellisellä viikolla. Olin jotenkin tosi väsynyt koko viikon. Luulen että tiedän syynkin, jouduin nimittäin omasta mokastani johtuen säätämään vähän kilpirauhaslääkkeen annostusta eikä se tainnut olla hyvä juttu. Tuntui ettei päivisin jaksanut juuri muuta tehdä kuin hoidella vauvaa ja köllötellä hänen kanssaan. Nyt sain kilpparilääkkeen annoksen takaisin kohdalleen ja olokin on jo virkeämpi. Eilen jaksoin mennä taas salille.

Liikuntaviikko 51

- Ma: Lepo (neuvola: pojun paino 5040g ja pituus 57,6cm)
- Ti: Vaunulenkki 40min
- Ke: Lepo
- To: Rinta + ojentajat
- Pe: Kiropraktikon hoito
- La: Lepo
- Su: Selkä + takaolkapäät + hauikset

Vaunulenkeillä saan sykkeen mukavasti ylös kun kuuntelen kävellessäni Gareth Emeryn trance-podcasteja. Sopii konemusiikin ystäville eikä maksa mitään. Kun kävelee biitin tahtiin, tulee käveltyä suunnilleen vauhtia 6km/h. Se on jo varsin reipasta menoa. 

Tällä viikolla vauva nukkui pääosin tosi hyvin, paitsi että viikonloppuna oli vähän rauhatonta. Siksi olikin vähän tylsää, että vaikka nukuin käytännössä lähes joka yö 8h unia (parilla helpolla herätyksellä), olin silti ihan rättipoikkiväsynyt. Enpä oikeasti edes muista milloin olisi ollut noin nuutunut olo. Kyllä vain tuolla hormonitoiminnalla on ihan järkyttävän suuri vaikutus jaksamiseen. Palasi mieleen ne ajat, kun olin koko ajan ihan zombie. Olen niin kiitollinen, ettei enää ole niin!

Perjantaina kävin taas kiropraktikolla. Kroppani on oikutellut aika lailla raskauden jälkeen. Jostain syystä koko oikea puoli kehosta menee hyvin herkästi juntturaan, niskasta nilkkaan saakka. En taida osata kantaa ja nostella vauvaa kovinkaan hyvällä ergonomialla. Tosin tuollainen vatsan alueen leikkaus voi myös tehdä omat haasteensa. Kun lihaskalvojen läpi leikataan, sillä voi olla vaikutusta käytännössä mihin osaan kehosta hyvänsä. Uuden vuoden puolella pääsen käymään hieroja-fyssari Risto Santalalla hoidossa. Hän osaa etenkin tuota kalvokäsittelyä ja lupasi tsekata sektioarpea, ettei se aiheuta nyt ongelmia muualle kehoon.

Salitreenejä tuli viime viikolla siis vain kaksi. Tänään maanantaina oli/on tarkoitus tehdä kotona olkapäätreeni, mutta saa nähdä miten käy. Viime yö oli nimittäin levottomin yö pitkään aikaan. Pääsin kunnolla vauvan kanssa unille vasta kello 5. Pienen masua tuntui vääntävän eikä nukkumisesta tahtonut tulla mitään. Ehkäpä jaksan pumppailla edes lyhyen treenin iltapäivällä kun Joni tulee töistä kotiin.

Minulla on kotona treenivälineitä: käsipainoja, jumppapallo ja joogamatto. Silloin voi aina tehdä jonkun treenin - ja jos ei tee, se on vain itsestä kiinni eikä siitä ettei päässyt salille tai joogaan. ;) Uusimmassa kirjassani, Taikinasta teräkseksi - kropparemontti kiireiseen arkeen, on puoleksi vuodeksi kotitreeniohjelmat, jotka tehdään käsipainojen kanssa. Niillä saakin mainiosti hien pintaan ja endorfiinit jylläämään. Hätäsektioarven takia en tosin itse pysty ihan suoraan TT-ohjelmia tekemään. Niissä on niin paljon kokonaisvaltaisia liikkeitä jotka ovat minulta vielä kiellettyjä tässä vaiheessa. 

Olen hankkinut kotiin kahdet säädettävät käsipainot. Pienempien maksimipaino on 7,5kg/käsipaino (ostettu Biltemasta) ja toisten 28kg/käsipaino (ostettu jostain nettikaupasta). Jälkimmäisillä pystyisin tekemään jo kunnollisia jalkatreenejä, esim. romanialaista maastavetoa, askelkyykkyä ja käsipainokyykkyä. Ikävä kyllä nuo isot kässärit olivat sellainen ostos, että niistä lähtee niin hirveä vinyylin käry että olen joutunut pitämään niitä keväästä asti ulkona! Mitä tuli taas opittua? Että halpaa ja hyvää ei vain ole olemassa.

Kiitos muuten kivoista vaunujen tuunausvinkeistä teille lukijoilleni. :) Kävin ostamassa Tampereen BabyStylesta sievän Kurtis Baby Peace -vaunusuojan ja Stockalta ostin jo aiemmin Elodie Details -sadesuojan. Kyllä nyt kelpaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Tsemppiä valvomisiin! T nimimerkki kahden koliikkisen vauvan äiti ( jotka onneksi nyt ovat erittäin hyvin nukkuvia taaperoita) Ensimmäisen kohdalla sanoisin,nuku aina kun voit / tai lepää...Onneksi nuo masukipristelyt jo osittain loppuvat kun alkaa kiinteitä mennä enemmän. Ja hienosti olet kuitenkin jaksanut liikkua ja hattua nostan että olet ruokapuoleen panostanut. Itse muistan olleeni todella väsynyt että se ruokapuoli unohtui itseltä ja imetyksen jälkeen näytin kuivan kesän oravalta....

Vierailija

ihana blogi ! Itsellä oli 3 vuorokauden synnytys, joka päätyi hätäsektioon. Sen jälkeen en ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa, sekaisin ja uneton. selkäpotilaana kärsin järkyttävistä säryistä vuoden. Onneksi tyttö voi hyvin, on valloittava ja on ollut varsin helppo lapsi alusta lähtien. Mamma vaan meni aivan sekopääksi ja minulla oli kuitenkin liikunta ja ohjaajatausta ja olen terveydenhuoltoalan ammattilainen. Mutta nämä asiat ei katso ammattiin kun äidiksi tullaan ensimmäistä kertaa. Sitä muutosta, tunneskaalaa ja väsymyksen määrää. olet pärjännyt hienosti, ole itsellesi armollinen, päivä ja voimavara kerrallaan.sinä riität juuri noin, olet tärkeä ja paras äiti lapsellesi ! ihanaa joulua, nauti vauva-ajasta ja kiva kun jaksat kirjoittaa ja bloggailla. Tulee omat vauva ajat niin hyvin mieleen, josta kuitenkin on niin lyhyt aika. 

Seuraa 

Blogiarkisto

2014