Äitien treenileiri antoi muutaman hyvän idean sille, miten ruuhkavuosien keskellä elävä äiti saa halutessaan tehtyä ne treenitkin ilman että joutuu raahautumaan salille. Salille pehvansa roudaaminen ei sinänsä ole lainkaan pahasta. Ainakin minulle se on ihanasti omaa aikaa, mutta aina se ei vaan ole mahdollista. Kellosta puuttuu muutama tunti.

Hyvän ja tavoitteellisen treenin voi tehdä myös oman olohuoneen lattialla, isin ja lapsen "ihailevien" katseiden edessä. Tai näillä keleillä vaikka pihalla. Kuka estää sopimasta jumppatreffejä läheiseen puistoon? Siinä sitä on asuinalueen juoruämmille jutun juurta seuraavaksi viikoksi.

1.     Korttipakka

Osta korttipakka. Sellainen ihan tavallinen, jossa maat ja numerot näkyvät selvästi. Jaa pakka kahteen osaan. Valitse jokaiselle maalle joku liike. Mieti liikkeiksi eri lihasryhmiä kuormittavia muuvsseja. Esim:

Risti = jalkalihakset: askelkyykky vuorojaloin, sumokyykky, pistoolikyykky vuorojaloin jne.
Ruutu = vatsalihakset: istumaan nousut jalat timantin muodossa, selinmakuulta vuorojalan lasku, mikä tahansa hyvä vatsalihasliike. Mielellään tietysti se raskain.
Hertta = käsilihakset: ojentaja-, hauis- tai hartialihasliike. Ranskalainen punnerrus, dipit, hauiskääntö what ever.
Pata = tappoliikkeet, jossa syke nousee taivaisiin: burbee, vuorikiipeilijä, haaraperushypyt jne.

Sitten laitat hyvän musan soimaan ja alat kääntelemään kortteja yksi kerrallaan. Maa kertoo liikkeen ja luku toistomäärän. Tee tänään eka puolikas pakasta ja huomenna toinen.

2.     Tabata kappaleet

YouTubesta sekä interwebsistä löytyy Tabata-biisejä. Ne eivät ehkä tule koskaan voittamaan mitään vuoden biisi palkintoja, mutta ovat tehty siis niin, että saat tehtyä esim. neljän minuutin HIIT-treenin niin, että joku outo setä koko ajan kertoo milloin on levon vuoro ja kuinka kauan pitää vielä jaksaa rehkiä. Tässä on se hyvä puoli, ettei itse tarvii kytätä kelloa.

3.     Challenge kappaleet

Youtuben syövereistä löytyy myös aimo annos challenge-kappaleita, joissa tehdään jotain tiettyä lihasryhmää. Frequent flyerit eli mun kantisasiakkaat ovatkin ehkä jo kokeilleet reisiä hapottavaa Bring Sally Up-haastetta, mutta googlaamalla "Bring Sally Up challenge" pääset tuskailemaan punnerruksien, lankutuksen, pakaran puristelun (oman!) tai vaikka jalkojen noston avulla.

 

4.     Applikaatiot

Kännykkään voi myös ladata erilaisia liikuntaan kannustavia applikaatioita. Itse käytin varsinkin talvella ahkerasti 8fit-applikaatiota, joka liikutti minua monta kertaa viikossa, samalla kun mies ja lapsi tuijottivat sohvalta epäuskoisena, että onko se äityliini tiputtanut viimeisenkin ruuvinsa. Täydellisen älytöntä juoksennella omassa olohuoneessa paikallaan minuuttitolkulla, mutta tästä kiitti sekä kunto, että naapuri joka talven pimeydessä saattoi nähdä kotijumpparin komeat polvennostojuoksut.

 

5. Motivational Monday -videot

Nyt olen jäänyt koukkuun Kanervan Motivational Monday -instavideoihin. Tyyppi postaa joka maanantai jonkun treeni-idea videon, josta saa ajatuksia uusille liikkeille. Jos en heti ehdi tekemään maanantai motivaatiolleni mitään, tallennan videon ja teen sen ennen kuin seuraava ilmestyy. Tallennettuja videoita on myös helppo kaivaa esiin silloin, kun ei todellakaan muista yhtään ainoaa liikettä, jolla voisi omaa kroppaansa helliä.

Mikä veruke, väline tai syy saa teidät nousemaan sohvalta ja liikuttamaan kroppaa? Jaa parhaat vinkit ja voita itsellesi hyvän liikkujan maine 😉

Jos tämä postaus kiinnosti sinua, saatat haluta lukea myös nämä: 5 lamppua syttyi tyttöjen treenileirillä: ajatuksia äidin treenaamisesta ja Äitien treenileiri Espanjassa: hikijumppaa, terveellisiä ruokavinkkejä ja paljon naurua

kuvat: Kanerva Ahonala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015
Sisältö jatkuu mainoksen alla