Välillä siihen sohvalta ylös kampeutumiseen tarvitaan muutakin kuin vakaa aikomus. Konkreettiset avut ovat varmaan muillekin tarpeen. Siksi jaankin teidän kanssani ne, joiden avulla itse saan luuni liikkeelle.

 

Ulkopuolinen apu ja kannustin.

Kuten aiemmissa postauksissani olen kirjoittanut, osallistuin keväällä viiden viikon "paremille tavoille"-verkkovalmennukseen. Sen lisäksi, että sain sieltä hyviä vinkkejä ja kauppalistoja, sain myös jotain vielä tärkeämpää. Olin julkisesti kertonut osallistuvani tuohon rääkkiin, joten eihän sitä voinut keskenkään jättää. Liikkeelle potki siis valmentajan lisäksi oma ego. Huomattavan tehokasta. Lisäksi vertaistuki muilta kärsijöiltä oli suuressa osassa onnistumisessa.

 

Liikunta kalenteriin ja puolisolle valtuudet potkia persuuksille

Jos minulta kysyy työpäivän jälkeen että lähdenkö liikkumaan, niin vastaus on yleensä "juu en todellakaan!". Mutta kun se pilates tai jumppa on varattu ja laitettu kalenteriin, niin sen peruminen on taas pykälän verran vaikeampaa. Tähän kun lisää puolisolle annetun mandaatin potkia takalistolle ja työntää kohti salin ovea, niin liikuntatuokion toteutumisen todennäköisyys kasvaa ekspotentiaalisesti.

 

Jumppakaveri

Jos yksin liikkuminen on tylsää ja toteutuu liian harvoin, niin pakota naapurin Minna ottamaan sun kanssa kohtuuttoman kallis salijäsenyys ja syyllistä sitä jatkuvasti, jos se ei pääse/ehdi/halua tulla sun kanssa istumaan kaikkiin laitteisiin. Tai sitten vaihtoehtoisesti voit vaan sopia sen Minnan kanssa, että käytte kerran viikossa yhdessä juorulenkillä päästämässä höyryjä ja lupaatte molemmat painostaa ihan yhtä paljon siihen, että se toteutuu. Ja sitten ihan vilpittömästi ihmettelet, kun se ei vastaa sun puheluihin, on vaihtanut numeroaan tai jopa muuttanut. Salaa.

Haasteet

Viritäjoku haaste ja haasta siihen paljon kavereita mukaan. Haasteita pyörii somessa jatkuvasti, tartu vain siihen joka eniten sinua innostaa. Tai sitten voit kehittää itsekin haasteen. Meillä on töissä joka kevät ja syksy "Liiku 30 x 3:ssa kuukaudessa." Lyhykäisyydessään sen idea on, että jokaisesta liikuntakerrasta saa yhden merkinnän ja etappien saavuttamisista saa jonkin palkinnon. Keksi itse (sopivan haastavat) säännöt ja mahtava palkinto. Miltä kuulostaisi vaikka illallinen ja teatteriesitys tai joku hyvä keikka?

 

Jotain mitä odottaa: miniloma spassa vuoden surkeimpaan aikaan

Tiedän sen jo nyt, että loka-marraskuun ympärivuorokautiset illat ahdistavat, joten olen yleensä kalenteroinut itselleni loppuvuoteen jotain sellaista mitä voin odottaa. Tänä vuonna se on ainakin joulukuussa vastaan tuleva tyttöjen synttärireissu Brightoniin, mutta ehkä siihen marraskuun alkuun voisi miettiä jonkun pienen spakokemuksen. Siinä on sitten motivaatiota tuplasti pysyä hyvässä kunnossa.

Mikä sinut saa nousemaan sohvalta? Millä keinoilla motivoit itsesi silloin kun ei todellakaan jaksais?

 

ja jos nyt sait itsesi sohvalta, voit lukea Jyllannin suomineidon tehokkaat keinot siihen, miten karistaa ne liikakilot matkan varrelle.

I

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015
Sisältö jatkuu mainoksen alla