Olen aiemmassa postauksessani "Paluu arkeen on hankalaa – Mistä aikaa ja energiaa itselle ja hyvinvoinnille?" luvannut kertoa teille heti kun keksin tapoja, joilla selättää arjen aikaansaamattomuus liikunta- ja ruokarintamalla. Mainitsinkin ohimennen tästä yhdestä keinosta postauksessa "Paluu arkeen: keinoja selättää arjen aikaansaamattomuus". Kyseessä on siis haasteet!

Meillä on töissä järjestetty viimeiset miljoona vuotta (okei, hieman liioittelen) "Liiku 30 kertaa kolmessa kuukaudessa"-haastetta. Säännöt ovat yksinkertaisuudessaan seuraavat: kolmen kuukauden aikana kerätään liikuntasuorituksia niin, että yhdestä vähintään 30 minuutin yhdenjaksoisesta liikunnasta saa yhden merkinnän taulukkoon. Liikunnan pitää olla jotain oikeasti liikunnaksi luokiteltavaa, hyötyliikuntaa kuten halon hakkausta tai siivousta ei lasketa. Päivässä voi ansaita maksimissaan yhden merkinnän. Jokaisesta kymmenestä liikuntasuorituksesta saa palkinnon, joiden arvo kasvaa kun siirrytään seuraavalle kymmenelle. Meillä palkinnot ovat liikunta- ja kulttuuriseteleitä.

 

Kolmen kuukauden aikana kerätään liikuntasuorituksia niin, että yhdestä vähintään 30 minuutin yhdenjaksoisesta liikunnasta saa yhden merkinnän taulukkoon

 

Tällainen haaste on helppo järjestää omassa ystäväpiirissä, perheessä tai someryhmässä. Sopikaa säännöt itsellenne motivoiviksi. Voitte seurata liikuntakertoja, aktiivisia liikuntaminuutteja, kilometrejä tai kerätä kokemuksia mahdollisimman monesta eri lajista. Mikä onkaan juuri teitä motivoiva ja teidän tarpeita haastava kombo. Älkää olko liian lepsuja vaan asettakaa tavoite sellaiselle tasolle, että se on mahdollinen tavoittaa mutta ei tule ihan ilman ponnisteluja.

Paras asia tässä on tietenkin se palkinto. Valitkaa palkinnoksi jokin asia tai tekeminen, joka oikeasti innostaa ja joka on tavoittelemisen arvoinen. Onko se yhteinen illallinen lempiravintolassa, teatteri, risteily, spa, osallistuminen puolimaratoniin tai nyyttärit jonkun ystävän luona. Te itse päätätte mikä on sellainen palkinto, jonka vuoksi on valmis hieman hikoilemaan.

Kun olet keksinyt mielestäsi loistavan konseptin, pitää enää saada haastettua ystävät mukaan. Mitä tiiviimpi porukka tällaisessa on mukana, sitä herkemmin haluat panostaa maaliin pääsemisessä. Tietty paine ryhmän vetämisessä auttaa ainakin minua tsemppaamaan vähän ekstraa. Pidä siis aktiivisesti yhteyttä ryhmän kanssa ja seuraa edistymistänne. Tsemppaa ja tule tsempatuksi.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015
Sisältö jatkuu mainoksen alla