Kirjoitukset avainsanalla liikunta

Meillä ollaan siirrytty (vihdoin!) siihen vaiheeseen, kun yöt nukutaan pääsääntöisesti melko hyvin eikä lastenhuoneessa tarvitse ravata koko yötä milloin etsimässä tuttia ja milloin irroittamassa tytön jalkaa pinnojen välistä. Nyt riittää yleensä kerta per yö. (Tähän lasketaan myös se kerta per yö kun melkein herään ja luulen, että kello on jo aamu-jotain ja mokaan koko nukkumishomman. Kaikilta.) Tosin en malta olla käymättä katsomassa ennen nukkumaan menoa että missä hassussa asennossa se tyyppi taas nukkuu. Tulee hyvä mieli kun saa vähän nauraa toiselle. Tiedän, olen ihan kauhea.

Eli nyt sais niinku nukkua ja nauttia kauneusunista ja kerätä voimia seuraavaa päivää varten. Mutta mitä tekee Mirva!?!? No valvoo itselleen täysin epätyypilliseen tapaan kymmeneen tai jopa yhteentoista (siis aivan kreisiä). Hilluu netissä ja maanisesti selailee läpi erinäisiä lastenvaatesivustoja, vaikka S:n kaapit tursuaa jo ihania härpättimiä ja muita riepuja. Mutta jos olis joku tosi hyvä ale jossain! Siinä sitten sinisen valon loisteessa oma uni jää sekä lyhyeksi että huonolaatuiseksi. Ei oo järjellä pilattu tämä äiti.

Pahimmillaan tähän unisoppaan laittaa sormensa myös aamuyön heräilyt. Korvat tötteröllä kuuntelen, että inahtiko se S siellä sängyssään (ei yleensä kuulu mitään) vai mihin mä heräsin. Siinä sitten puoli neljän aikaan pyörin ja hyörin, herätän miesparankin kysymään että mikä on ja yritän puristaa silmiä tiukasti kiinni. Mielessä pyörii ne sata tekemätöntä asiaa, mutta aina kun yritän ruveta niitä pohtimaan, niin ennen ratkaisua ajatus harhautuu johonkin muualle. Mutta ei sinne uniin. Sitten jossain vaiheessa alkaa stressaan että "mun olis todellakin nyt vielä nukuttava, että jaksan huomenna töissä" ja uni vaan karkaa kauemmaksi.

Onneks mä periaatteessa tiedän mikä tähän auttaa. Liikunta. Kun vaan tarpeeks usein väsyttää kropan myös fyysisesti niin uni tulee helpolla ja jatkuu koko yön. Heti huomaa, kun on jäänyt työmatkapyöräilyt väliin sateen (ei siis laiskuuden, toim.huom.) takia. Pitäis tehdä muuta. Ja monipuolisemmin. Vaikka salille bodaan. Mutta sitten on vielä se pieni ongelma, että koska sinne salille kerkeis?

Ollaanpa nyt ihan rehellisiä. Ei se oikeesti mistään kerkeemisestä oo kiinni vaan ihan puhtaasti viitsimisestä. Ja voishan täällä kotonakin jumppailla. Kaikenlaista härpäkettä ainakin on nurkat täynnä. Pitäis vaan nyt ottaa itseään niskasta kiinni. Ja kahvakuulasta. Jospa mä nyt kunnostaudun kun lomakin alkaa. Tai sit viimeistään syksyllä. Kun S on aloittanut päiväkodin ja sopeutunut sinne. Tai ihan viimeistään kun... #tekosyitä #nytryhdistäydyt

 

 

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraavaksi helteinen postaussarja Kroatian saarilta. Tulossa myös Torrevieja ja Kööpenhamina. Stay tuned!

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota yhteyttä Sanoma Lifestylen mediamyyntiin!

 

Teemat

Blogiarkisto

2017
2016
2015

Kategoriat