Viiden viikon ravintovalmennus on jo voiton puolella. Tavoitteena on terveellisemmät ruokailutottumukset ja laajempi repertuaari niitä toteuttamaan. Miten neljäs viikko kuuria sujui?

 

19. päivä:

Perjantaina lähdemme reissuun, Viron puolelle perinteiselle tyttöjen retkelle. Laivalla tsemppaamme toisiamme ja syödään vielä terveellisesti rapusalaattia. Kokki täyttää lautasen kukkuralleen. Näytämmeköhän me niin nälkiintyneiltä? Illalla hotellin buffa on karmaiseva pettymys ja nälästä huutavat suolenmutkat on täytettävä niin lähellä kuin mahdollista. Sorrumme hampurilaiseen, mutta ainakin se on laadukas.

20. päivä:

Lauantaina aamupalalla syödään lähinnä kananmunaa. Puuro maistuu kauhealta, jotenkin makealta. Ei ihme ettei uppoa edes lapsille. Hotellin ruokahuolto ei todellakaan ole sitä, mitä odotin. Harmittaa ihan pirusti, mutta ei auta itku markkinoilla. Eikä lohduta edes se, että vaikka söisi kuin ennen niin ei pöydästä löytyisi mitään järkevää.

Lounas onnistuu mainiosti, kun saa itse valita kaupasta mitä haluaa. Paistopisteeltä löytyy jopa tuoretta vehnätöntä siemenleipää. Illalla heitämme ruokakuurin hetkeksi romukoppaan ja lähdemme ihanaan Noaan syömään. Huomaamme tosin, että valitsemme kuin vahingossa niitä hieman järkevämpiä annoksia ja jätämme perunat syömättä.

 

Mietin että ehkä sellainen 80-20 syöminen sopii minulle.

 

Maitotuotteiden pois jättäminen ei ole todellakaan ollut niin vaikeaa kuin kuvittelin.

 

21. päivä:

Sunnuntaina löydän aamupalalta gluteenittoman riisikakun ja nakerran sitä munan kanssa. Sunnuntain lounaana toimii vuohenjuustosalaatti jota ryyditän lapselta jäävällä pizzalla. HUGE mistake! Huge! Vatsa tukkiutuu huolella ja vehnän ja juuston salaliitto jämähtää päiväkausiksi vatsan pohjalle.

 

22. päivä:

Maanantain paluu arkeen on I-HA-NA! Oikein odotin sitä, että saan taas syödä kunnon ruokaa ilman että vatsa turpoaa ja on tukkoinen olo! Chia-vanukas maistuu taivaalliselta. Mietin että ehkä sellainen 80-20 syöminen sopii minulle. Herkuttele kohtuudella viikonloppuna ja syö muuten terveellisesti. Ihan näin rankan ja rajoittavan ruokavalion kanssa on vaikea toimia pidemmän päälle. Vai onkohan tämä vain tekosyitä?

 

23. päivä:

Huomaan suosivani, en pelkästään kasvisruokaa lounaalla vaan jopa vegaanista! Ihan vahingossa. Maitotuotteiden pois jättäminen ei ole todellakaan ollut niin vaikeaa kuin kuvittelin. Ehkä jossain luolamies-minä huutelee minulle, ettei aikuinen lapsi kaipaa maitoa. Jyllannin suomineito tästä myös kirjoitteli erittäin mielenkiintoisen postauksen. Se pitää lukea vielä uudemman kerran.

Kumoan salaatin kyytipojaksi kaksi kuppia lattea masiinasta. Lopputulos on pikaraskaus ja suoraan kuudennelle kuukaudelle.

24. päivä:

Kiireinen siirtymä töistä pilatekseen vaatii hieman suunnittelua. Käyn lounastauolla hakemassa Jungle Juice Barista smoothien iltaa varten. Minua hieman nolottaa selitellä dieettini ainesosia, mutta mehustaja tiskin takana näyttää olevan ihan tottunut jos jonkinlaisiin erikoistilauksiin. Saan sopivasta energiaa ja proteiiniakin tuosta mansikka-vadelma-kookosmaito-heraproteiini-lime-appelsiinimehu sötkötyksestä.

 

25. päivä: 

Työlounas Fat Lizardissa. Apua! En voi valita paikkaa vain omien standardien mukaan enkä halua kiinnittää liikaa huomiota siihen mitä saan ja mitä en saa syödä. Onneksi lihava lisko ei petä: otan ahneesti sekä lohta ja että vegaanisia falafelpihvejä. Ei tämä järkevästi syöminen olekaan joka paikassa niin vaikeaa.

 

26. päivä:

Hurautan kiireisen työpäivän jälkeen aavistuksen huonosti syöneenä blogitapaamiseen Ruoholahteen. Kumoan salaatin kyytipojaksi kaksi kuppia lattea masiinasta. Yritän perustella tätä itselleni sillä, että saisin käteni pidettyä pois karkkikulhoista. Lopputulos on pikaraskaus ja suoraan kuudennelle kuukaudelle. Tytär kysyy sen sata kertaa, että onko masu kipeä. Myönnän että on ja vannotan itseäni jatkossakin juomaan vain kauramaidollista kahvia.

27. päivä:

Tämä ruokavalio ei ole vetänyt energiatasoja lattianrakoon vaan päin vastoin: siivoan innolla yli 3 tuntia ja käyn isosti kaupassa kahden tunnin session verran. Sen jälkeen palkitsen itseni lasillisella kuohuvaa auringossa, omalla terassilla. Ruualla ja ruoalla palkitsemisesta en siis vielä ole irti. Se saattaakin olla pidempi prosessi. Sellainen joka hoituu vaan divaanilla maaten ja lapsuuden olemattomia traumoja kaivellen.

 

28. päivä: 

Koko perhe pakkautuu hippokippoon ja hurauttaa uimaan Mäkelänrinteeseen. Soluttaudun muiden mummeleiden lomaan vesijuoksuradalle ja nostelen polvea puolen tuntia. Päätän, että ostan itselleni vesijuoksuvyön Espanjaan. Kerron asiasta miehelleni. Hänen ilmeensä on mallia "priceless". Voi olla ettei sitä paljoa altaalla näy kun mä vähän jumppaan. Oma-aika hankittuna siis!

 

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015
Sisältö jatkuu mainoksen alla