Ravintovalmennus on saanut aikaan paljon muutoksia syömisissäni, vaikka en todellakaan syö täydellisesti. Minulta on kysytty paljon siitä, mitä oikein nyt sitten syön ja miten syömiseni on konkreettisesti muuttunut. Sitä saa mitä tilaa eli tässä tulee yhden tyypillisen päivän ruokailut kuvina.

 

Aamulla

Aamulla 0,5 litraa vettä sitruunamehun kanssa. Pillipullosta, koska hampaat. Tämä humahtaa matkalla töihin. Ennen join vain tavallista vettä. Sitruunavesi auttaa käynnistämään aineenvaihdunnan, siinä on C-vitamiinia immuunijärjestelmälle, Kalsiumia aivoille, antioksidanttia iholle, se auttaa stimuloimaan maksan aineenvaihduntaa ja siinä on pektiiniä, joka auttaa pitämään mieliteot ja ylimääräisen näläntunteen poissa. Muiden hyvien vaikutusten lisäksi. Maistuu ehkä ensin karmealle, mutta lievä masokistisuus auttaa rakastamaan sitä. Pikku hiljaa.

 

Aamupala

Ennen söin töissä maustamattoman luonnonjugurtin mustikoiden ja myslin kanssa. Nyt syön kananmunaa ja avokadoa tai chia-vanukkaan marjoilla. Myös smoothie voisi olla vaihtoehto. Yritän myös etsiä luonnonjugurtille maustamattoman vaihtoehdon. Vielä en ole kokenut suunnatonta onnistumisen tunnetta.

 

Lounas

Lounaalla kuorrutin ennen salaatin kastikkeella, nyt laitan maksimissaan öljyä ja balsamicoa. Salaatin määrä on sentään sama, puoli lautasellista. Lämpimästä ruuasta jätän usein hiilihydraatin pois tai otan sitä vain vähän. Pastaa, riisiä, perunaa menee siis melko vähän. Quinoan ja bataatin noukin lautaselle useammin. Leipä on myös jäänyt pois. Ennen saatoin syödä yhden ruuan kanssa ja toisen lounaskahvin kanssa. Runsaalla voilla kuorrutettuna. Nam.

 

Kahvi

Kahvin kanssa olen jo pidempään käyttänyt kauramaitoa. iKaffe vaan maistuu niin hyvältä. Ja sen saa vaahdotettuakin ihan purkissa vatkaamalla. Köyhän miehen latte.

 

Välipala

Välipalana toimii chia-puuro, smoothie, avokado, kanamuna, verigreippi ja pähkinät. Olen myös tuonut hätävaraksi työpaikan kaappiin siemenleipää. Ihan vaan pahan päivän varalle.

 

Päivällinen

Illalla teemme koko perheelle ruokaa. Yleensä yritän tehdä sellaista, jota voimme yhdessä myös syödä. Silloin yritän miettiä, mitä voin itse jättää omalla lautasella vähemmälle tai korvata ainesosan toisella. Kikhernepasta on esim. oikein hyvää eikä muksu huomannut lainkaan eroa. Kaurakerman käyttöäkään lapsi ei ole vielä tajunnut. Ruuan joukkoon eksyy tavanomaista useammin kesäkurpitsaa, pinaattia, tomaattia, sokeriherneitä, kikherneitä ja edamamepapuja.

 

Iltapala

Iltapalaksi saatan vielä haukata vaikka leikkeleitä (pelkän kinkun syömisessä on jotain syntistä), appelsiinin tai chia-puuroa. En tietenkään syö chiaa montaa kertaa päivässä tai edes joka päivä, mutta muutaman kerran viikossa.

Mikä on se ruoka, josta sinä et voisi luopua ikinä? Onko se leipä, juustot (ei tarvinnut kuin kirjoittaa sana niin tuli himo!) vai jäätelö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015
Sisältö jatkuu mainoksen alla