Viime päivinä olemme saaneet nauttia mielettömästä lokakuumasta, mutta kohta ne illat alkavat pimenemisen lisäksi kylmetä. Silloin ei kiinnosta lähteä tihkusateeseen jäätymään ja helpolla salikin vaihtuu sohvaan. Jos kuitenkin tekisi mieli pitää se positiivinen liikkumisen kierre käynnissä, hanki kotiin kuminauhat. Niillä saa hyvän ja tehokkaan kotitreenin tehtyä. Ja samalla voi aivan hyvin toljottaa kaikkea sitä laadukasta ohjelmaa, jota tv suoltaa.

 

Tässä helppo kuminauhatreeni yläkropalle

4 liikettä
10-15 toistoa
3-5 kierrosta

 

Rintalihakset

Aseta kuminauha lapaluiden kohdalle ja nappaa kiinni kuminauhasta sellaisesta kohdasta, joka antaa sopivan vastuksen. Älä päästä kuminauhaa aivan löysäksi asti missään vaiheessa. Suorista käsiä ja palauta alkuasentoon rauhallisesti. Keskity siihen mitä teet.

 

Hauislihakset

Livauta kumppari jalkojen alle ja nappaa kiinni tiukasti. Tee rauhallisia hauiskääntöjä pitäen jännitys yllä. Kuminauhassa, ei hartioissa.

 

Ojentajalihakset

Siirrä kuminauha selän taakse ja nappaa siitä kiinni molemmilla käsillä. Pidä alakäsi pakaran kohdilla ja määrittele vastus yläkäden avulla. Suorista yläkättä pitäen käden mahdollisimman lähellä korvaa. Voit huijata itseäsi tekemään tiukemman treenin vetämällä alakädellä myös hieman alaspäin. Yläkäsi ei tajua yhtään mikä siihen iski.

Yläselän lihakset

Kulmasoudulla saat veren kiertämään yläselässä ja lapojen seutumilla. Muista siis hyvä ryhti ja liikkeen palautus jarrut pohjassa aktiivisesti töitä tehden. Kukaan ei halua päästää kuminauhaa vauhdilla löysäksi ja samalla leiskauttaa sitä ritsan lailla kohti puolustuskyvytöntä puolisoa. (Tai jos haluaa, älä pliis sekoita mua siihen)

Lisähaastetta saat nostamalla kintut ylös. Tällöin treenaat kuin vahingossa myös vatsalihaksia. Muista kuitenkin jännittää se pötsi kunnolla, jotta suojelet myös selkää. Eli ajatus "pidättelen pissaa ja kakkaa" toimii tässäkin.

 

Sitten vaan nauhaa kiristelemään. Mieluummin sitä, kuin omia hermoja.

 

Jos tämä postaus kiinnosti sinua, saatat haluta lukea myös nämä:
Treenivinkkejä kotijumppaa varten - näin kiireinen ruuhkavuosiäitikin ehtii treenaamaan!
5 lamppua syttyi tyttöjen treenileirillä: ajatuksia äidin treenaamisesta
Äitien treenileiri Espanjassa: hikijumppaa, terveellisiä ruokavinkkejä ja paljon naurua

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Mirvan Menomatkat 500mg
Käytetään säännöllisesti matkakuumeen aiheuttamiin oireisiin. Vaikuttava aine: vinkit lapsen kanssa matkustamiseen. Sis. parhaat kohteet, kokemukset ja katasrofit. Päivämatkoja hyvinvointiin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon lapseperheen arjessa.
Saattaa aiheuttaa yliherkkyyttä lomasuunnitteluun, vakavaa haaveilua sekä yliaktiivista pakkausintoa.
Oireiden pitkittyessä lue lisää ja varaa matka.

Seuraathan jo Mirvan Menomatkoja jo Facebookissa ja Instagramissa

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö blogini kanssa? Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
2017
2016
2015