Tänään joko 35+0 tai 34+6, riippuu keneltä neuvolassa kysytään.

Mutta äityisvapaa on alkanut! Aikas mieletöntä. Tänään oli ensimmäinen äitiysvapaan päivä. Nukuin pitkään, nautin myöhäisen aamiaisen kivassa kahvilassa, shoppailin, kävin treenaamassa Satsilla, tein rakkaalle ruokaa, katsoin leffan ja sisustin vauvanhuonetta - aikas jees. Tällaista hetkeä keskittyä vain minuun itseeni ja masuun ei tule enää koskaan tässä elämässä. Aijon äitiyslomalla ennen vauvan syntymään tehdä asioita joita just sillä  haluan tehdä, jos haluan lähteä aamiaiselle keskustaan teen sen tai yhtä hyvin voin viettää päivän onepiecessä kotona möllötellen, jos siltä tuntuu. Teinkin itselleni rennon to do-listan äitiysvapaata varten.

Maanantaina oli neuvolakäynti. Hemoglobiini arvoni oli noussut 117, kun viimeksi sain noottia, siitä että se oli alle suositusrajan. Jatkan kuitenkin edelleen Obsidan fe kapseleiden päivittäistä napsimista.

Painoa on kertynyt nyt saman verran kuin painoin isoimmillani ennen morsiandiettiä. Ihan hirveetä, inhoan läski jalkojani ja allejani. Ehkä olisi pitänyt pienentää annoskokoja, mutta pääasia on, että olen voinut hyvin.  En halua edes miettiä missä painoluvuissa olisinkaan, jos en olisi pystynyt harrastamaan liikuntaa koko raskauden aikana.

Terveydenhoitaja ei osannut neuvolassa ihan varmuudella sanoa missä asennossa Eeva on masussa tällä hetkellä. Terveydenhoitajamme on tosiaan hiukan noviisi. Hän epäili, että vauva on joko poikittain masussa tai sitten hän istuu siellä nätisti. Asento selviää ensi viikon keskiviikkona lääkärikäynnillä ja jos vauva on edelleen perätilassa pääsen luultavasti synnytyssairaalaan kääntöyritykseen. Siitä sitten myöhemmin.

Perjantaina mennään tutustumaan aviomiehen kanssa synnytyssairaalaan. Mahtavaa päästä näkemään paikkoja, missä elämämme muuttuu todella.

Liikunnat ovat vähän yksipuolistuneet, sillä jouduin jättämään myös spinningin pois treenivalikoimastani. En enää löytänyt sopivaa ajoasentoa kasvaneen masun vuoksi. Eli tällä hetkellä käyn Satsilla vain salilla, kehonhuoltotunneilla ja BodyPumpissa. Mietinkin, että tämän viikon jälkeen jäädyttäisin jäsenyyteni ja palaisin Satsille joskus jälkitarkastuksen jälkeen. Harmi sinänsä, sillä olin kuvitellut treenaavani paljon äitiysvapaalla ennen synnytystä, nyt kun olisi siihen paljon aikaa. Mutta onneksi Helsingissä rupeaa olemaan jo keväisiäkin ilmoja, joten siirtymin pelkkään ulkoiluun ei kuulosta niin pahalta idealta.

Tämän viikon kuntoilut näyttävät vielä tältä:

MA sali

TI Kirppanat mamapilates

KE BodyPump

TO sali

PE sali

LA lepo

SU sali ja Hot FLX

Se, että en tunne Eevan liikkeitä kovinkaan usein päivän aikana, huolestuttaa toki edelleen. Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin masussa. Huoli on suuri omasta rakkaasta.


Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

BLOGGAAJA / HEIDI

Olen kolmekymppinen äiti Helsingistä 04/14 ja 10/16 syntyneille tyttärille. Joukolatar on perheblogi, joka käsittelee palasia paljon puhutuista ruuhkavuosista – vauva-arkea, kaupunkielämää Helsingissä, mökkeilyä Joukolassa, taaperoarkea, matkustelua, lastenvaatteita, sisustamista, harrastuksia, juhlaa ja työelämää.

Tervetuloa seuraamaan!

 

 

Suosikkiblogejani

Bebe au Lait
Dear Moments & Me
Emilysliv
Home Vanilla
Lähiömutsi
Raitapaitoja ja leikkokukkia
Villa Fox

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014
2013

Instagram