Pelissä on mukana perinteistä rallia, rallikrossia ja ylämäkeen ajettavia Hill climb -kisoja.
Pelissä on mukana perinteistä rallia, rallikrossia ja ylämäkeen ajettavia Hill climb -kisoja.

Rallipelin ajotuntuma jää epämääräiseksi, mutta klassikkoautot ilahduttavat.

Rallin MM-sarja on ollut viime aikoina suomalaisittain hiukan ankealla tolalla. Perinteikkään V-Rally-sarjan neljäs osa on vähän kuin nykyiset suomalaiskuskit: yritystä on, mutta palkintopallin sijasta kohtalona on päätyä pöpelikköön.

Periaatteessa pelissä on kaikki kunnossa. Tarkoituksena on yksinkertaisesti ajaa kilpaa. Menestys tuo rahaa, parempia autoja ja uusia kilpailumuotoja. Mukana on perinteistä rallia, rallikrossia ja ylämäkeen ajettavia Hill climb -kisoja. Menon pitäisi olla hauskaa ja vauhdikasta, mutta ajaminen ei ole niin kivaa kuin voisi. Vaikka pelissä ei edes tavoitella aidonoloista ajokokemusta, on autolla ajaminen turhan epämääräistä. Edes sillä ei ole aina väliä, onko renkaiden alla soraa, asfalttia vai ruohoa, vaan ohjaaminen muistuttaa enemmän pulkan kuin auton ohjaamista.

Epämääräinen ajotuntuma on sääli, sillä pelissä pääsee puikottamaan autoilla, jotka saavat moottorinostalgikon herkistymään: mukana on esimerkiksi Ford Escort mk2, Lancia Delta ja Opel Manta. Huoh. Melkein parasta pelistä onkin päästä tutkimaan klassikkoautoja ja puhumaan niistä jälkikasvun kanssa. ”Katsokaas, miten hienoja autoja tehtiin silloin, kun äiti ja isi olivat pieniä.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisäharmia peliin aiheuttaa se, että kaahailun ympärille on rakennettu managerointipeli, jossa pitää pyörittää omaa rallitiimiä, palkata siihen teknikoita ja kehittää autoja. Se ei ole kovin kiinnostavaa ja vie aikaa rallaamiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

V-Rally 4

  • PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC
  • Ikäraja 3
  • Hinta noin 45 e.
Sisältö jatkuu mainoksen alla