Näin se tehdään väärin ja näin se tehdään oikein. Katso video.

Olen tainnut aina venytellä takareiteni väärin. Ilmankos olen edelleen jäykkä kuin rautakanki.

Yleinen tapa venyttää takareittä on nostaa toinen jalka kaiteen päälle ja taivuttaa ylävartaloa eteenpäin.

Virhe tapahtuu siinä vaiheessa, kun tukijalan varpaat kääntyvät sivulle. Se on hyvin tavallista ja luonnollista. Mutta silloin venytys ei kohdistukaan takareiteen vaan sisäreiteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oikea tapa on pitää jalkapöytä linjassa vartalon kanssa, siis varpaat samaan suuntaan, sinne minne nenä näyttää, eteenpäin. Silloin venytys kohdistuu juuri oikeaan paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kokeile, niin huomaat selvän eron. Kun varpaat osoittavat eteepäin, venytys tuntuukin paljon mojovammalta kuin väärin tehtynä.

Tältä Sykesportin videolta näet, miten liike tehdään oikeaoppisesti ja miltä näyttää virheellinen venytys.

Lue lisää Hyvää päivää -palstan juttuja:

Paras venyttelyliike selälle

Laiskurin tehojumppa – 7 minuutin treeni toimii

Marianne Rautanen on Meidän Perhe -lehden toimitussihteeri, jolla on keittiönkaapissa seitsemän pussia pähkinöitä ja joka yrittää sinnikkäästi löytää kosmeettisen avun mustiin silmänalusiin.

Hyvää päivää -palsta päivittyy torstaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla