![]() Torstai 24.5.2012 - Tuukka, Touko
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Odotus ja vauvakuume
» Lapsettomuus
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
En halua lapsettomuushoitoja, onko muita?
Meillä haaveillaan esikoisesta, ilman ehkäisy oltu 2,5 vuotta, aktiivista yritystä pari vuotta. Eilen kävimme perheneuvolassa, jotta aloitetaan tutkimukset, miksi lasta ei kuulu. Kovasti olemme miehen kanssa asioita miettineet ja puhuneet ja olemme pikkuhiljaa tulleet siihen tulokseen, että rankkoja lapsettomuushoitoja emme halua. Kunhan saamme tuloksia ja keskustelemme lääkärin kanssa, niin tietenkin tiedämme enemmän ja osaamme tehdä päätöksiä, mihin ryhtyä ja mihin ei.Onko täällä muita, jotka miettivät -syystä tai toisesta- että ei halua hoitoja, joko ollenkaan tai sitten niitä "kovimpia"?
Olisi mukava keskustella aiheesta.
Vastaukset
Täälläkin harkinnassa...
Meillä myös haaveissa esikoinen, ehkäisy jätetty 02/10 ja tuloksena keskeytynyt keskenmeno ja yksi tuulimuna. Itsellä ja miehellä kamala piikkikammo ja toisalta minulle on tullut jo veritulppa e-pillereistä, joten kaikki hormoonit eivät minulle sovi. Luvatut lapsettomuustutkimukset ovat siirtyneet tuulimunan takia, koska minulla ei kuulemma ole ongelmaa raskaaksi tulossa. Mutta sitten tätä toista ongelmaa, eli raskauksien loppuunasti kestämistä ei enää otetakaan tosissaan vaan tämä on kuulemma todella yleistä ja normaalia... No itsestä olo ei kyllä tunnu normaalille...Olen aloittanut jo aluksi kevyen hormonaalisen lääkityksen (clomifen), jolla saadaan ovulaatiota paremmaksi. Tästä ei minulle ole ainakaan vielä tullut sivuvaikutuksia, ainoat ehkä voimakkaammat oviskivut, mutta sehän helpottaa vain oviksen bongaamista.
Eli tilanteemme on se, että mikäli en tule kesän aikana raskaaksi tai saan vielä kolmannen keskenmenon peräkkäin, pääsemme syksyllä tutkimuksiin. Tutkimuksia suosittelen myös teille, sillä eihän ne sido vielä siihen, että on pakko ryhtyä hoitoihin. Hoitomuotoja on kuitenkin lievempiäkin, riippuen toki syystä, miksi lapsi viipyy.
Eli ainakin me lähdemme nyt liikkeelle siten, että syön näitä clomeja kesän ja sitten jos ei auta, niin käydään tutkimukset läpi (käydään jo kesän aikana verikokeissa ja mies antaa spermanäytteen) syksyllä. Sitten tiedetään toivottavasti (ainahan syytä ei löydy), että onko meillä mahdollisuuttakaan saada lasta.
tutkitaan
Minullakin on takana keskenmenoja, joten tavallaan ainakin se tieto on, että on ainakin jonkinlainen mahdollisuus raskautua. (Tosin tässä parin vuoden aikana on vain yksi, joten kovin suurilla prosenteilla ei ole tärpännyt).Me tosiaan menemme nyt heti noihin labrakokeisiin ja varaamme sitten ajan lääkärille. Kunnallisella puolella tosin taitaa olla niin, että kesälle ei kauheasti aikoja saa, joten voihan se mennä syksyn puolellekin, mutta tässä pikkuhiljaa.
Mulla on melkoisen säännöllinen kierto ja ovista ei voi olla huomaamatta. Olen niihin aikoihin niin kipeä, että mieluusti vain nukun pari päivää. Siksi olen ajatellut, että ehkä ovulaatiossa ei olisi vikaa? Mieluummin siinä kiinnittymisessä ja/tai siittiöissä.
Ajattelen, että helpottaa mieltä kovasti, jos tietäisi, että onko jotain vikaa (ja mitä). Ja siksi niihin tutkimuksiin lähdimmekin.
Täällä yksi epävarma
Onpas "ihanaa" löytää kohtalotovereita. Meillä yritystä on takana 2,5 vuotta. Alkuvuodesta menimme tutkimuksiin julkiselle puolelle. Minulta on poistettu kohdusta kaksi polyyppia (9/08 ja 11/10), mutta muuta "vikaa" minusta ei löytynyt (ja nyt ei kohdussakaan enää ole polyyppeja). Miehen spermanäyte oli myöskin ok.Mietimme pitkään tutkimuksiin menemistä. Ei ehkä niinkään siksi, että pelkäisin tutkimuksia, mutta jotenkin en voi olla ajattelematta (vieläkään), että onko kaikkien "pakko" saada lapsia. Haluaisimme lapsia enemmän kuin mitään muuta, mutta silti mietityttää, että onko oikein käyttää kaikki mahdolliset keinot, että saamme haluamamme... Päädyimme kuitenkin siihen, että aloitin clomifen-hormonien syömisen, nyt on ensimmäinen kierto meneillään. Lääkäri puhui, että syksyllä voidaan sitten miettiä ivf:ää, mutta sitä en ole pahemmin edes uskaltanut vielä ajatella. Täytyy miettiä ja katsoa, miten käy...
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Oletko toimittanut lapsena kauppa-asioita, joita nykyään lapset eivät saa tehdä?
- > Mitä kesähittiä vihaat?
- > Tunnetko ketään HUONOA ÄITIÄ?
- > Sanokaa jotain kannustavaa
- > Näin käy jos homot pääsevät naimisiin:
- > välitätkö sinä äitinä, onko LAT:na sosionomi vai kasvatustieteen kandi?
- > Aika tylyä jos trukkionnettomuudessa se tet-ohjaaja saa syytteen!
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Puskapissalla
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.14 m/s