![]() Perjantai 10.9.2010 - Kalevi, Kaleva
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Odotus ja vauvakuume
» Vauvakuume
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Muissa keskusteluissa olen törmännyt samassa tilanteessa oleviin, joten ajattelin, että meille keskenmenon/keskenmenojen jälkeen raskautta yrittäville voisi olla kiva avata oma pino, josta saa vertaistukea saman läpi käyneiltä.Lisään tiedot tähän ekaan viestiin sitä mukaa, kun uusia keskustelijoita liittyy joukkoon.
Ellada: 7. toiveissa, km 01/09 rv 15, km 12/09 rv 24
lakka (40 v. Kymeenlaakso): 7. oli tulossa, km 01/10 rv 11+
Toukotyttö: esikoinen toiveissa, km 12/09 rv 8
Ohris: 3. toiveissa (tyttö ja enkelipoika), km 06/09 rv 19+
Paritonsukka2: 4. toiveissa, km 08/09 rv 6, km 12/09 rv 10
Raxutin: 3. toiviessa, km 11/2009 rv 13
Pyrrhyla: 3 toiveissa (tyttö 2005 ja poika 2007), v. 2006 4 km rv 5-8, syksy 2008-> 5 km rv 5-8, 02/10 rv 13 todettu pahoja epämuodostumia -> keskeytys
Santsu75 (34 v., Uusimaa): 5. toiveissa (ennestään 3 poikaa ja 1 tyttö), km 09 rv 17+ (sikiö menehtynyt rv 14), kohdunulkoinen -09, km 2010 rv 12
Manat: esikoinen toiveissa, kohdunulkoinen 02/09
Niiskurouva (36 v. PK-seutu): esikoinen toiveissa, km 04/10 rv7
Mina2: 2 kkm (2. rv8)
cucciola (31 v., Italia): esikoinen toiviessa, km 04/10 rv 8
arktinen ampiainen (25 v., Pohjois-Karjala): esikoinen toiveissa, kkm 05/10 rv 10
Haaveilja83: esikoinen toiveissa km 05/10 rv 8? (todettu rv 10+1)
Igloo (30 v.): 3. toiveissa (pojat 8/07, 5/09), km 05/10 (todettu rv 8+, keskeytyt rv 5+)
Eve84: esikoinen toiveissa km 05/10 rv 5+
Simona: 3. toiveissa, km 02/10 rv 8
mmimma: 3. toiveissa, kkm 05/10 todettu rv 8 keskeytynyt rv 6+
Heath (30 v. Helsinki): esikoinen toiveissa, km 06/10 rv 5+
santra27 (27 v.): esikoinen toiveissa, km 06/10 rv 5
Plussanneet:
Thelma (32 v., Uusimaa): esikoista yritetään, km 10/09 rv 6+, km 01/10 rv 11, plussa 05/10
Pilvilinna (38 v., Varsinais-Suomi): 5. toiveissa (3 tyttöä, 1 poika), km 10/09 rv 11+, plussa 03/10 (la 5.11.)
Tattaraa: esikoinen toiveissa, km 12/09 rv 11+, plussa 04/10
Inna (37 v., Pohjois-Pohjanmaa): 5. toiveissa (2 tyttöä, 2 poikaa) km 10/09 rv 6+, km (tuulimuna) 12/09 rv 9, plussa 03/10 (la 12.11.)
Eveys (27 v., Keski-Suomi): 3. toiveissa(2 tyttöä), tuulimuna 12/09 rv 9, plussa 03/10 (la 14.11.)
Ahomansikka: 3. toiveissa, kkm 12/09 rv 12+, plussa 05/10
Minnis7 (28 v., Pirkanmaa): esikoinen haaveissa, kkm 10/09 rv 9, plussa 01/10 (la 20.9.)
Vauvafani (36 v., Satakunta): 5. toiveissa (2 poikaa, 2 tyttöä), tuulimuna 01/10 rv 10+, plussa 04/10 (la 10.1.)
emmy84 (25 v., Varsinais-Suomi): esikoinen toiveissa, km 01/10 rv 8+, plussa 04/10 (la 17.12.)
katjalah (35 v., Pohjois-Pirkanmaa): 5. toiveissa (3 poikaa, 1 tyttö) km 07/09 rv 7, km 01/10 rv 5, plussa 04/10
kuutti: 3. toiviessa, km 2002, tytöt 2004 ja 2006, km 01/10 rv 9+, plussa 03/10
Loviisa78: 3. toiveissa (lapset 2003 ja 2007) kkm 01/10 todettu rv 11+, plussa 05/10
Mea: 2. toiveissa (ennestään poika -07), km 04/10 rv7 (kaksoset), plussa 05/10
Vastaukset
Thelmalle paljon jaksuja..
Mä toivon että pian alkaisi menkat ja pääsisit uuteen kiertoon ja yritykseen :)Mulla joku ihme "kooma"vaihde päällä kropassa.ei tapahdu siis mitään,ei yksinkertaisesti mitään :( mun menkat ei ala varmaan koskaan enää mut en ovuloikaan et ho hoijaa!!!
Sikapiikillä olin tänään et ei tarvii sitäkään enää miettiä et ottaako raskaana vai eikö ota ja ei oo mitään oireita viel ainakaan,ei ees käsi kipee ja toiv.ei tulekkaan.
Painokaan ei ole pudottu mut ei oo lisääkään tullu et olen mä tasapaksu ny joka asiassa ;) ha ha.
Tarhasta tuli eilen lappu et TÄITÄ!!!!! onneks ei meijän lapsilla vielä ja menin tuhatta ja sataa apteekkiin ja ostin sitä pajunkuorishamppoota(makso 16.50e) mis ei täit kuulemma viihdy ni sil on nyt pesty ja ei oo täitä näkyny ja toiv.tarha o nyt puhdas niistä ja ne joilla niitä on ollu ni hoitanut ne pois...olen itekki pessy sillä ja se tekee tukan tosi hyväksi eikä tarvii ees hoitoainetta et ei paha :)
Mun on pakko kertoo täs kevennykseksi viel juttu ku tänään tapahtu siel sikapiikillä ollessa ku istuttiin siin yhden naisen kanssa ku käskettiin 10min varoiks istua kun sen on saanu ni olin kuulevinani et siin muutaman penkin päässä yks nainen olis sanonu et haista v.... ja kysyin siltä mun vieruskaverilta et kuulitko et sanoiko tuo et haista v... ja sit se "pöpi" alko hollaamaan et fack you ja haista v... vuorotellen ja sit se mun vieruskaveri sano et joo kyl se sano ja ny lähdetä tääl ja se on ton porukan vika jos me pökrätään ton hankeen!! =)
Jäi kyl hyvä fiilis koko hommasta vaik ny noin menikin mut mä olen aina ollu huumori-ihmisiä ja sillä pötkiny pitkälle vaikka aina ei niin helppoa oliskaan...
hyvää viikonloppua kailille ja paljon plussatuulia kaikille :)
Thelma, olet ajatuksissani!
Thelmalle iso jaksuhali ja ihan mielettömästi voimia! Sulla on nyt kyllä tosi raskasta aikaa mut oon saanut susta semmoisen kuvan että olet vahva ja fiksu nainen! Onneksi sinulla on myös läheisiä, siskosi ja miehesi, joiden kanssa näistä asioista voit puhua.Vaikkei omakohtaista kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta olekaan, uskon että suhtautumisesi veljeesi näyttää vain aika. Tosi vaikeita asioita kyllä.
Samaa mietin kuin Inna tuosta toimenpiteestä että miten ihmeessä ne eivät saaneet poistettua kaikkea materiaalia kerralla! Ja että lykätään taas kolmella viikolla eteenpäin... olettavatko ne että jotain tapahtuisi vielä itsestään vai eikö kahta toimenpidettä voi tehdä niin peräkkäin? Voin vaan kuvitella miltä susta Thelma tuntuu...voi kunpa voisinkin auttaa! Tällaisina hetkinä sitä myös aina huomaa kuinka avuton ihminen loppuviimein on.
En osaa sanoa Thelma sinulle mitään järkevää, mutta olet ajatuksissani!
Mulla on ollut hurjan kiireinen viikko enkä siksi ole ehtinyt kirjoittelemaan. Pari kertaa oon nopeesti ehtinyt täällä pistäytymään mutta ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa alkaa kirjoittamaan. Muidenkin osalta oli kyllä aika hissuviikko :)
Nytkin pitäisi alkaa lukemaan tentteihin...kolme isoa tenttiä ensi viikolla, kääks! Ja olin tosiaan sen kaksi viikkoa sairauslomalla juuri silloin kun näiden tenttiaiheiden luennot pidettiin. On siis vallan oman opiskelun ja oppikirjojen varassa nyt mentävä. Motivaatio jotenkin edelleen aika nolla, mut jospa se tästä vielä kasvaisi... Koululla jaksan kyllä käydä ja sinne on kiva mennäkin kun on mukavia ihmisiä ympärillä, mutta sitten illalla kun tulee kotiin on niin väsyksissä ettei jaksaisi enää tehdä mitään ja parina iltana tihrustin jo itkua kun olin niin väsynyt ja stressaantunut kaikista sairausloman aiheuttaneista rästeistä yms.
On vaan tosi voimaton olo. Mä opiskelin viime syksyn tosi tiukkaan ja olenkin ihan tyytyväinen saamaani opintomenestykseen. Sitten joulukuussa kun alkoi breikki opiskelusta sai vihdoin hengähtää ja pääsimme lähtemään odotetulle matkalle. Sain tietää raskaudestani ja muutaman lomaviikon leijua elää varsinaisessa huumassa sen vuoksi, kunnes viimeinen lomaviikko ja nuo kaksi saikkuviikkoa pyyhki kaiken sen rentoutumisen ikään kuin tapahtumattomaksi. Nyt kun palasin koulun penkille, on olo että olen TAAS siellä eikä mitään 1,5 kk:n lomaa ole ollutkaan! Pipariksi meni siis. Ja sen takia varmaan nyt näin väsyttääkin.
Eilen alkoi sitten taas menkat(?). Oliskohan ne tällä kertaa ihan oikeasti ne... Nyt ainakin vuotoa on toista vuorokautta putkeen ja runsastumaan päin, eli hyvälle siinä mielessä näyttää. Kumma kyllä juuri viikko sitten pe:na kun ne edelliset "menkat" muka alkoivat, oli meillä miehen kanssa suunnitelmia vkl:ksi parisuhteen panostamiseen ja se meni sit kammarinpuolelta vähän överiks, sattuneesta syystä! Ja eikös taas eilen perjantaina viikonlopun koittaessa vuoto alkanut ja parisuhteeseen panostusvkl taida edelleen siirtyä hamaan tulevaisuuteen peuhaamisten suhteen! Kyl taitaa molempia hieman kypsyttää, mut täytyy tehdä sit jotain muuta mukavaa kun kroppa näköjään puuttui taas peliin... Olis nyt vaan sitten oikeesti menkat. Mä en kestä jos tällaista vkl-vuotoa jatkuu vielä viikkokaupalla!
Eipä tänne muuten kummempia. Nyt tenttikirjojen pariin.
Innalle peukkuja lupaavista työmuutoksista!
Mites Minnis ja masuasukki voivat? Entäs muut?
Aurinkoista viikonloppua teille, Täydellisille Naisille! Täällä ainakin möllöttää tuommoinen ihmeellinen valoilmiö taivaalla aikas lupaavasti! :) emmy
Se on taas viikonloppu
Mä olin torstaina ja perjantaina töissä, vaikka olis ollut saikkua, mut kotona olemalla olisin sekoittanut oman aikatauluni lisäksi 45 opiskelijan aikataulut sen verran pahasti, että raahauduin töihin. Menkkamaisia alavatskipuja on jonkin verran. Vuotoa ei ole oikeastaan lainkaan. Ke-ilta tuli vähän, nyt on kirkasta limaa, jossa on verta vähän seassa.Kaavinnan tehneen lääkärin mukaan toimenpide meni hyvin ja hän otti kaiken ulos, mitä vaan irti sai. Mutta tosiaan maanantain ultralöydös viittas siihen, että olis ollut enemmänkin tavaraa. Ja siitä syystä kontrolliultra silloin kolmen viikon päästä. Mä toivon, että maanantain lääkäri olis vaan tunaroinut merkitessään ultralöydöstä ja ettei kohdussa enää mitään olisi. Olo on kyl parantunut. Enää ei ole samanlaista alavatsakipua kuin ennen kaavintaa ja sit mulla oli myös pissa oudon väristä ennen kaavintaan ja nyt näyttää normaalilta, joten toivoa on, että kohtu olis tyhjä. Teen täs varmaan joku päivä raskaustestin, jos vaikka sais sen negan.
Tänään tulee 6 viikkoa keskenmenosta. Kontrollin jälkeen on kulunut yli 2 kk, melkein 9 viikkoa. Siinä vaiheessa tähän raskauteen ja keskenmenoon on mennyt kaiken kaikkiaan 5 kk, aika pitkä aika. Mieliala on kyl parempi nyt. Yritän keksiä elämääni sellaisia asioita, että ajatukset ei pyöris koko ajan raskautumisen ympärillä. Jospa vaikka työkuviot selviäis ja sit ajattelin panostaa koiraharrastuksiin ja kuntoiluun. Jos vaikka alkais treenata maratonia varten sillä ajatuksella, että juoksen sen, jos en ole raskaana kesällä. En tiedä, onnistunko itseni huijaamisessa, mut pää hajoaa, jos vaan koko ajan lasken kaiken sen varaan, että olen mahdollisesti joskus raskaana.
Inna, toivottavasti työkuviot selviävät ja löytyy mukavia haasteita työrintamalla. Ja uusi onnistunut raskaus tulee sit sopivaan saumaan. :)
Emmylle, tsemppiä opintoihin. Mulla on vähän samanlainen olo kuin sulla ton rentoutumisen kans. Mulla oli tosi tiivistahtinen syksy, jota ei raskauspahoinvointi ainakaan helpottanut. Ajattelin rentoutua pitkän joululoman ja ajattelin, että pahoinvointikin helpottaa ja sit voin mennä levänneenä kevääksi töihin ja työtahti on vähän kevyempi keväällä. No, mulla on sellainen olo, ettei joululomaa ole edes ollut ja saikun ja kaiken lääkärissä ramppaamisen, ahdistuksen jne. takia, mulla on kasaantunut työjuttuja niin, että nyt pitää oikein urakoida.
Mites Minnis jakselee?
Me taidetaan nyt lähteä autokauppaan...
Thelma
täällä yks hätänen teki jo raskaustestin
mutta miinustahan se näytti. Menkkoja ei oo kuulunu, tyhjennys tehtiin 4.1. nyt viikon ollu olo että kohta ne menkat alkaa, mutta ei oo vielä kuulunu, tuosta oviksesta en tiedä kun en oo koskaan yrittäny sitä paikantaa, minulla normaali kierto on ollu 30-35pv. Nyt on ollu ihmeen kuvottava ja hajuherkkä olo jo kolmatta päivää joten jos menkkoja ei kuulu tarttis vissiin ostaa uusi raskaustesti ens viikolla, tosin kohta ne jkattoo minua kajahtaneeksi paikallisessa apteekissa. Painoa ei täälläkään ole saatu pudotettua vaikka tarvetta olisi vähintään kymmenenkiloa alkuun ja vaikka tippuis kakskymmentä ei vielä anorektikoksi tulisi. Mut ku tuo suu vetään melkein kaikkea mikä muistuttaa ruokaa ja makeeta, päivällä ei kerkee lenkille ja illalla ei tuonne pimiään viitti lähteä.Terv. Lakka
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!
Nopeasti tulin tänne piipahtamaan sillä halusin toivottaa teille kaikille Ihanaa Ystävänpäivää! Olette mahtavia, sielunsiskot :)Mulla ei oo enää mitään epäselvää alkoiko menkat vai ei... Voi kyllä, alkoi! Kipujen kanssa ja normaalia runsaammat ovat, ainakin näin alkuun. Nyt jo sitten ootan et menis jo ohi... ;)
Lämpöistä ystävänpäivää
tulin minäkin toivottelemaan. Tällä suunnalla ainakin ollut oikein ihana ystävänpäivä, toivottavasti teillä muillakin!Emmyllä tenttikiireitä ja tätsykkäkin löytänyt jälleen sinnekin. Pitäisikö tästä jälkimmäisestä ihan onnitella.. keho ehkäpä näyttäis siis palautuneen normiuomiinsa.
Ja Thelma suunnittelee peräti maratoniin valmistautumista. Munkin yks hyvä ystävä juoksee maratoneja.
Mites Innan asuntoprojekti, onko edistystä sillä rintamalla? Millaiset voinnit Minniksellä? Ja entä te muut sitten? Lakka voikin kenties olla seuraava plussaaja! Odotellaan siis jännittyneenä, tuoko ensi viikko seuraavan plussan tähän pinoon.
Itsellä taitaa olla ovis.. Normikierron mukaan sen kyllä piti olla jo to, mutta eihän tämä kroppa mitään normia ole seurannut sitten keskenmenon.. Tikuttelin ke, eikä näyttänyt edes haamua. Sen jälkeen päätin jättää puikot kaappiin, ettei tule liikaa keskityttyä tähän hommaan.. ;) Kipuilut alkoivatkin sitten toden teolla vasta tänään. Eilen kyllä tuli hommailtua, joten pientä mahistakin olemassa. Sen näkee sitten. Vaan yhteenkään oireeseen en enää usko ennen plussatestia, piste (muistuttakaa mua sitten, kun alkaa oirespekulaatio..). Paitsi ehkä yhteen oireeseen voisin jopa uskoakin; jos nimittäin alan joka ikisen hammaspesun yhteydessä vimmatusti yökkimään, niin sitten se kyllä on siinä;)
Pilvis
Huomenta!
Tuli vietettyä viikko hiljaiseloa kirjoittelurintamalla.... Ei yksinkertaisesti saanut aikaiseksi kirjautua sisään. Näitä aikoja aina tulee.Thelmalle jaksamista eteenpäin. Tosi inhottavaa, kun tilanne venyy ja venyy, eikä uuteen yritykseen pääse.
Mulla tulee näinä päivinä neljä viikkoa jälkimmäisestä keskenmenosta, joten periaatteessa voisi olla niin, että kuukautiset tulisivat tällä viikolla. Mutta saa nähdä. Viimeksi meni niin, että keskenmenon jälkeinen kierto oli vaatimattomat 105 päivää, joten varovaisesti tässä nyt yrittää kuulostella merkkejä.
Mulla muuten ENNEN MUINOIN oli luotettava raskausoire se, että ikenet valui verta harjatessa ja ihan itsekseenkin (ainoa oire, joka oli kaikista neljästä ipanasta aina heti). Nyt ei enää siihenkään voi luottaa, sen totesin viime syksynä, kun verta valui, mutta raskaana en ollut. Jostain muusta syystä se ientulehdus silloin iski.
Meillä ei ystävänpäivää noteerattu mitenkään, mitä nyt tein laskiaispullien lisäksi kakun jonka sanoin olevan ystävänpäiväkakku. Laskiaista kyllä vietettiin ja käytiin koko perheen voimin pulkkamäessä, ihanaa kun teinikin viipotti siellä pienten kanssa innoissaan.
Vauvafanin tavoin minäkin otin sikapiikin viimeviikolla ja muutenkin mennään kai aikalailla samoissa tällä hetkellä, kun sielläkin kroppa vetelee koomaa... Vai onko tilanne muuttunut? Toivottavasti jotain elonmerkkejä olisi ilmaantunut!
Mitä kuuluu Innan asuntorintamalle ja muuten onnittelut kuukautisista! Täällä noista kropan elonmerkeistä uskaltaa onnitella. Mitäs muille, joko Lakka on plussannut?!
Voihan maanantai
ihan vapaa viikonloppu takana ja jännittävä alkuviikko edessä, nyt mennään kp 24/26... Iltaisin on ollut menkkamaisia alaselkä kipuiluja jo melkein viikon ja väsymys on ollut hirmuinen viimeiset pari päivää. Nyt vaan kun malttelis sinne ke/to odotella!!! :)Emmylle onnittelut tädin saapumisesta! Muistan kun hihkuin itsekseni työpaikan vessassa kun km:n jälkeiset menkat alkoi, harvoinpa sitä niin onnellinen siitä tapahtumasta on :)
Nyt taas pakko alkaa pakertamaan töiden kanssa kun iltapäivällä vielä lounastapaaminen ihanan ystävän kanssa ja hankinnoille ostelemaan lapsille kerhoon kaikkea ihanaa askartelutarviketta, täti sekoaa taas kaupassa :)
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Tattaraa
Uusi viikko
Myöhästyneet ystävänpäivät kaikille teille ihanaisille naisille! Mä en eilen koneen ääreen ehtinyt, kun koko päivän oli kaikenlaista ohjelmaa.Täällä onkin nyt yleisesti jännät paikat. Odotellaan plussia (Lakka, Tattaraa, muita?) ja keskenmenon jälkeisiä menkkoja ja tietenkin hyödynnettäviä oviksia. :) Mä en taida odottaa vielä mitään noista ennen kuin se reilu 2 viikon päästä oleva kontrolli on ohi ja oikeasti todettu, että kohtu on tyhjä ja terve sekä hcg laskenut täysin.
Tein lautantaina testin ja se näytti kyl negaa, ei siihen edes suurennuslasilla olis saanut viivaa näkyviin. Mut muuten oon vähän huolissani. Menkkamaiset kivut ovat jatkuneet keskiviikosta asti. Ilman särkylääkettä voi päivällä tilapäisesti pärjätä, mutta yöksi on pakko ottaa lääkettä ja välillä päivälläkin. Seuraavaksi eriteanalyysia, jos ällöttää skippaa... Menkkamaista vuotoa tuli ainoastaan kaavintapäivän iltana. Seuraavana päivänä tuli kirkasta limaa, jossa vähän verta seassa. Sen jälkeen on tullut sit epämääräistä kellertävän ruskeaa limaa. Vuoto ei kyl haise pahalle eikä mul ole kipuja, mut silti kohtutulehduksen mahdollisuus pyörii mielessä. Täytyy nyt kuulostella pari päivää ennen kuin soitan sairaalaan. Ei nimittäin ihan hirveästi houkuttele soittaa sinne, sen edellisviikkoisen kohtelun jälkeen. Kuitenkin käskevät taas ottaa buranaa ja odottaa.
Pilvis, mä olen joussut maratonin kerran aikaisemmin, joten tiedän, mitä on edessä,jos siihen ryhdyn. Ajattelin, että se olis hyvä pitkäntähtäimen projekti, johon vois keskittyä uutta raskautta odotellessa. Siinä tulis samalla pidettyä huoli kuntoilusta (viikonlopun laskiaispullien syönnin jälkeen tuntuu taas ajankohtaiselta...) ja sit siitä kuitenkin vois luopua, jos raskautuis, mutta treeni ei silti menis hukkaan.
Lauantaina käytiin tosiaan autokaupoissa. Meillä on ollut vähän suunnitelmissa auton vaihto, mut täytyy odotella sen kans sen verran, että tietää, onkohon sitä perheenlisäystä mahdollisesti tulossa jossain vaiheessa. Tarvittaisiin meinaan siinä vaiheessa aika iso auto, kun kolmea isoa koiraa ja lastenvaunuja ei enää mihinkään pikkufarkkuun pakata.
Mites Innan asuntoprojekti?
Toivottavasti Minniksellä ja pikkuisella on kaikki hyvin eikä pahoinvointi ole vienyt kaikkia voimia!
Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja mulle parempaa viikkoa kuin mitä pari edellistä ovat olleet! :)
Thelma
Hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää!
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Olen käynyt aina välillä lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta en ole jaksanut sitten itse kirjoittaa. Olen ollut viime viikon aivan uskomattoman väsynyt, kaikki energia menee työssä jaksamiseen. Tosin en meinaa aina jaksaa töissäkään ja puhaltelen siellä sitten huoneessani ja lasken tunteja siihen kun voin lähteä :). Pe-la välisenä yönä voin hyvin nukkua 14 tuntia. Toisin sanoen tiivistettynä tänne kuuluu väsymystä, väsymystä ja väsymystä.Viikko sitten oli ensimmäinen neuvola. Olen laskenut viikot väärin ja elänyt viikon etuajassa. Nyt on siis oikeasti rv 9+0. Tän oikean viikkotiedon perusteella ajattelin varhaisultrassa todetun sikiön koon uudestaan ja sehän vastasi täysin ovulaatiota ja silloisia viikkoja. Tässä on vielä 3 viikkoa jännitettävänä. Olo on todella turvonnut ja usein huono (ja väsynyt), joten toivotaan, että kaikki on edelleen hyvin.
Nyt muistan huonosti mitä kellekin kuuluu, mutta mukavaa luettavaa on ollut se, että monella on ollut paljon tekemistä viime aikoina. Thelman puolesta olen kyllä todella ihmeissäni ja pahoillani! Sen on pakko olla nyt joku virhe, että jotain olisi vielä jäänyt kohtuun. Mulla kaavinnassa käytettiin imukaavinnan lisäksi myös sitä gynekologista työkalua, mistä Thelma, puhuit ja jännitin kanssa miten rankka kaavinta oli. Nuo vuoto-oireet kuulostavat kyllä huolestuttavilta. Mulla tuli rusehtavaa vuotoa jälkikäteen eli ns. vanhaa verta, mutta en tiedä kyllä tuosta kellertävyydestä. Buranaa voi tietty ottaa kuurina, koska se ehkäisee tulehduksia, mutta toki asia tarvitsee selvittää. Onneksi sulla ei ole kipuja. Kovasti jaksamista sulle, Thelma!
Terveisiä kaikille, painun taas lepäileen, että jaksan mennä huomenna töihin.
Minnis7
Katjalah....
Juu aika samoissa mennään :) mä en oikein tiedä et mistä lasken sen keskenmenon ku 5.1 alko vuoto mut viimäset hyytymät tuli 15.1 et kai mä siitä sit lasken eli mulla tulis nyt sit tällä viikolla 5vkoa eikä mitään kuukautis tai ovisoireita et mul varmaan tulee joku mengapitkä kierto tai sit ei ala lainkaan ku jostain luin et piti lääkkeillä avittaa et kierto alko taas....vähän negatiivinen olo taas jos en sanois.... ;)Toivotaan et mekin tästä aletaan "toimia"taas :)
Huomenia...
.... vai meinaa se Thelma virittäytyä reenaamaan maratonia varten ? Vieläkö sitä kerkee kesäksi kuntoon jos nyt alottaisi :) ... en taida kuitenkaa - korkeintaan sen puolikkaan voisi joskus kokeilla, mutta mene ja tiedä sitäkään kun en kuitenkaan tuosta juoksusta niin paljon välitä.Kiva kuulla teidän kuulumisia ja kun saadaan jo jännätä mahdollisia plussiakin vauvafani ja katjalah (?) taisi siinä vaiheessa olla.
Itsellä on nyt menneillään "ovisviikko" - ja olen kyllä kummissani vähän kun eilen tuli limavuotoa, mutta se oli sellaista rusehtavaa ? Outoa? Kokemusta kenelläkään ?? Kipuja tai muuta ei ole niin että voisi olla tulehdusta....
Tsemppiä kaikille tähän päivään nyt täytyy kiirehtiä töihin.... ai niin asuntoasiat on "jumissa" eli ei uusia liikkuja sillä rintamalla - on ketjuuntunut sillain kivasti että siellä häntäpäässä pitäisi saada asunto myytyä suoraan niin jos siitä lähtisi purkautuu sitten. Kaikilla kun on oman myyntiehto. Palataan Inna
Moi!
-Nyt meni hermo...
...ja sen kyllä huomaa...Yritetäänpä vielä...
Siis oikeasti mä en ala!!! Miksi tää ei nyt anna taaskaan mun laittaa kokonaista viestiä? Ärsyttää kun ei voi muokata omia viestejään vaan tulee monta peräkkäin. Tää palsta on kyllä jotenkin mua vastaan, ei ole eka kerta.Ensimmäiseksi halauan toivottaa Thelmalle edelleen jaksamista!
Antaa olla, mä lopetan. Unohtakaa koko juttu, ei mulla olis mitään asiaa ollutkaan... En pysty
laittamaan viestiä enkä muokkkaamaan noita edellisiä tän pitemmälle. Loistavasti meni #***#*Heipä hei!
Minnis, kiva kuulla sinusta. Ja ihanaa, että kaikki on hyvin. On se hyvä, että meidän pinoon on jo yksi pikkuinen tulossa. Toivottavasti jaksat jatkossakin kertoa kuulumisia. :)Inna, toivottavasti ovisviikko on hyödynnetty. Ja toivotaan, että asuntoasiakin rupeaa ratkeamaan. En mäkään juoksemisesta mitenkään hirveästi tykkä, mutta mulla on "aina" ollut haaveena, että joskus kyl juoksen maratonin. Yksin ei tulis maratonille treenattua, mutta miehen kans sit tuli. Me oltiin menossa jo vuotta aikaisemmin, mutta mulla terveys reistaili sen verran, että siirtyi vuodella. Kesällä 2008 tuli sit se haave toteutettua. Mies olis pystynyt juoksemaan selvästi paremman ajan kuin minä, mutta meillä oli sopimus, että juoksee mun kans koko matkan, etten jää johonkin sillan pieleen itkemään, kun väsy iskee. Ja kyllähän se väsy iski siinä reilun 35 kilsan kohdalla, mutta loppuun asti juostiin.
Mulla menee hermo tähän mun tilanteeseen. Vuotoa ei käytännössä ole ollut, kuten tuolla aiemmin kirjoittelin, paitsi epämääräistä rusehtavan kellertävää. Tänään sit tilanne muuttui. Kesken opetuksen iski aivan järkyttävät menkkamaiset alavatsakivut, tuntui, että mä pyörryn siihen paikkaan ja samalla sit hulahti verta oikein kunnolla. Nyt on sit alkuiltapäivästä asti vuotanut kirkasta verta.
Tänään tuli myös töihin liittyen ikäviä uutisia. Kuten olen aiemmin maininnut, että mulla on heinäkuun loppuun määräaikainen sopimus ja olen kyl vähän epäillyt, ettei jatkoa ole, kun olen ollut viransijainen. Tänään sit varmistui, että niin on. Täytyy sit kehittää jotain, mistä sais vähän rahaakin elokuun alusta lähtien.
Toivottavasti teillä muilla on lähenyt viikko mukavasti käyntiin!
Thelma
Puolenyön pulinat
Laahustin tässä iltasella töistä kotiin vatsa potkupallona kammoturvotuksesta kipeänä. Joka askel teki kipeää. Mistäköhän moinen, jotakin oviksen jälkimaininkejako.. Toivottavasti ei ke sama juttu, kärsii työnteko tällaisesta.Thelma, kyllä sun tilanne nyt siltä kuulostaa, että ei siellä kohdussa kaikki ihan hyvin vielä VOI olla! Tuollaiset kivut ja vuodot vielä tässä vaiheessa. Pitäiskös sun harkita soittavasi sinne sairaalaan jo nyt.. vaikka siellä sitten olis kuin kurja tyyppi toisessa päässä, niin eihän noin voi jatkua, pakkohan sun on taas lisätutkimuksiin päästä. Et voi tuossa kunnossa paria viikkoa odotella. Ja ikäviä tietoja vielä olit työrintamalta saanut. Mutta hammasta purren uusia työjuonia punomaan.
Katjalah, mullakin on jokaisesta neljästä onnistuneesta raskaudesta ollut verenvuoto ikenistä yhtenä selkeänä oireena. Ja oli nyt kyllä keskenmenneessäkin. Kurja, että siellä keho on ihan koomassa, kuten Vauvafanillakin. Mun keho puolestaan on km:n jälkeen ollut lähinnä ylireagoiva..
Tattaraa, miltäs tilanne siellä vaikuttaa, jokos ke olis testaamisen paikka? Ei vaiskaan, odottele vaan rauhassa, jos siltä tuntuu (tai siihen pystyt..). Me vaan täällä jännäillään kans ja toivotaan, että sulla tahi/ja Lakalla olis tärpännyt!
Kiva Minnis kuulla, että siellä kaikki ok, mitä nyt tuo kaamea väsymys painaa, mutta se kuuluu (valitettavasti) monella asiaan. Eikä siihen aina tunnu auttavan edes nukkuminen.. Toivotaan, että tilanne helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen. Onkos sulla tiedossa jo seuraava ultra (nt)?
Missäs vaiheessa Inna tää sun “ovisviikko” oikein on meneillään? Nimittäin olisko mitään mahista, että tuo rusehtava lima vois olla kiinnittymisvuotoa?? Jos olet “ovisviikon” loppupuoliskolla, tämä voisi olla mahdollinen selitys..
Ahomansikka, onhan tuo nyt vihoviimeistä, ettet millään pääse viestiäsi kunnolla lähettämään. Auttaisiko, jos kirjoitat viestin vaikka Wordiin ja kopsaat ja liität sitten tuohon viestikenttään.. Saisitkos “huijattua” näin tuota estoa (jos ymmärsin oikein, että estää sua kirjoittamasta muutamaa riviä enempää).
Pilvis
Huomenta!
Heti alkuun pyydän anteeksi, että nyt tulee hyvin omanapainen viesti. Tulin vain pikaisesti hehkuttamaan ennen kuin laitan pojat koulutielle... Kommentoin muille sitten paremmalla ajalla (jos saan luvan lapsilta).Kun tässä olen tuskitellut, että kroppa olisi keskenmenon jäljiltä TAAS koomassa niin ei se ihan niin taida ollakaan. Eilen nimittäin, tasan neljä viikkoa keskenmenosta... Paperiin tuli muutamalla vessareissulla verensekaista limaa. Laitoin siteen valmiiksi pöaksyihin, kun ajattelin, että odotetut ja kaivatut kuukautiset alkaisivat, mutta ei tullut sen jälkeen mitään. Illalla ei meinannut uni tulla, kun vatsaa nippaili. Aamulla sitten helpotukseni alkoi se kaivattu vuoto. Eli pelätty kooma ei iskenytkään toistamiseen. Ja anteeksi inhorealistinen kuvaukseni.
Iltaa
Kirjoittelen tässä jääkiekon säestäessä taustalla (hyvä Suomi :)). Kovasti kaikille plussatuulia!! Täällä alkaa monella olla jännät paikat ovisten ja kiertojen kanssa. Katjalahille onnittelut kuukautisten alkamisesta, ne on kyllä ihana helpotus km:n jälkeen!Thelmalla oli hurjia uutisia tuon vuodon kanssa. Kamalaa, että tilanne vaan jatkuu ja jatkuu :(. Työasioihin halusin sanoa, että älä niitä murehdi, itse olen kanssa tehnyt paljon töitä määräaikaisena, mutta jotenkin ne asiat ovat aina järjestyneet ja uusi ovi avautunut kun vanha on sulkeutunut.
Mulla on ollut hiukan kurja päivä tänään. Heti aamusta tuntui, että jotakin oli muuttunut: tunsin olon hyväksi ja suht energiseksi. Ei ollut pahoinvointia eikä ällötystä. Huolestuin tästä aivan älyttömästi ja työpäivä meni kun surffasin netissä lukemassa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja murehdin vain. Mies yritti rauhotella, mutta tuo keskeytynyt keskenmeno on kyllä jättänyt aikamoisen pelon, että taas menee kesken, vaikka luulen kaiken olevan ok. Onneksi iltapäivällä alkoi tuttu väsymys, ällötys ja turvotus niin sain hetkeksi mielenrauhan. Milloinkahan sitä uskaltaa iloita tästä raskaudesta?!
Jatkan taas penkkiurheilun parissa, mukavaa iltaa kaikille!
Minnis, rv 9+2 (ja kädet on kyynerpäitä myöten ristissä, et näin kans olis)
iltaa vaan teille
kuus viikkoa tyhjennyksestä ja menkkoja ei kuulu. Raskaustesti näyttää miinusta. tää on jotenkin ärsyttävää. Tai jos sitten ne olis loppunu kokonaan ja vaihdevuodet tulleet. Toisaalta toivos että alkas ne menkat ja toisaalta toivois että oliskin raskaana. Tarvii ainakin vaihtaa apteekkia mistä seuraavan raskaustestin ostaa jos ei menkkoja kuulu, ja tarvii visiin jossain vaiheessa tilata lääkäri aikakin jos tää tämmösenä kauankin jatkuu. mutta kauanko niitä menkkoja sitten pitää varttua?Terv.Lakka
Hellurei...
... johan tuo on uskomatonta tuon Thelman homman kanssa. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin?? Eihän tuo voi olla enää normaalia. Tsemppiä niissä työkuvioissa sinullekkii.Pilvilinna, joko mahanturvotus on helpottanut? Ei tämä oma roppa ole ihan kunnossa kanssakaan (tai ei ainakaan sen tuntemus näin keskenmenojen jälkeen) . Ei pitäisi olla vielä mitään kiinnittymisvuotoja mun mielestä ellei ovis sit ole ollut aiemmin. Mutta sen kerran vain tosiaan tuli sellaista juoksevaa limaa jossa oli jotain rusehtavaa mukana. Eli ovislimaksi ennemminkin ajattelisin laadultaan, mutta kun se on vääränväristä. Eli sekaisin ollaan :) .
Thelma ovisviikon hyödyntäminen on tehty fiilispohjalta...jokusen kerran oltu tässä silloin ku sille tuntunut . Eli ei ihan hullun aktiivisesti hyödynnetty - mutta sopivasti.
Joskus se pahoinvointi voi Minnis tosiaan pukata vasta iltapäivällä - onko sulla miten ultria ja muita tulossa. Kyllä se osaa olla niin pelottavaa tuo homma, ettei uskalla itse kuvitella missä ressissä sitä odotellaan sit joskus jos odotellaan.
Nyt en muista kuka oli mutta joku kyseli (varmistin: Lakka) niistä menkkojen alkamisista niin eikö se ollut 6-8 viikkoa km:n jälkeen milloin pitäisi alkaa ja luulen että melko yksilöllistä. Tuo raskaustestien ostaminen onkin mielenkiintoista kun kylällä on vain yksi apteekki :D . Täytyy lähtee suurempiin kaupunkeihin hankkii testejä sitten ku tarvii - paitsi en aio tehdä kun yhden ainoan testi kun sen aika tulee ! (Uskotteko ??! )
Mulla tänään iltavuoroon meno ja huomenna reissuun lähdetään samoin alkuviikon teen nyt sit vaihteeksi iltaa niin saa nähdä miten täällä kerkee käymään. Mutta kaikille oikein ihania pakkaspäiviä (HYI ku kylmää kesäihmiselle! ) . Ja kertoilkaahan kuulumisia. Kuka se seuraavaksi on testivuorossa :D ??
Huomenta!
Ehtisiköhän, kun tyttö vielä nukkuu...Mulla alkoi viimeksi menkat vasta 105 päivää keskenmenon jälkeen, nyt tuli tosiaan tuo neljä viikkoa kun meni kuukautisten mukana kesken...... En varmaan muuten olisi viimeksikään noin pitkään odotellut, mutta kun oli imetys, joka myös sotki kiertoa enkä halunnut lääkkeitä, kun varmaan olisi pitänyt imetys lopettaa. (Imetän muuten EDELLEEN, mutta vain lähinnä illalla/yöllä ja enää ei näytä sotkevan)
Raskaustestien osto-ongelman olen täällä yksiapteekkisessa maaseutukunnassa ratkaissut niin, että tilaan ne netistä (esimerkkejä mitä on tullut käytettyä... http://www.kotitesti.fi, http://www.testikauppa.fi/, http://www.mammaksi.fi/) Ei ole sitä puolihäpeän tunnetta, kun on TAAS apteekin kassalla testin kanssa. Mulla on yleensä ollut kaappi täynnä testejä, mutta nyt tuli siihen muutos ainakin seuraavan kuukauden ajaksi, yhtään en tilaa. Yksi on vielä kaapin perukoilla, viikkonäyttöinen clearvluen testi ja sen teen syntymäpäivänäni (19.3), jos ei seuraavat kuukautiset tule ennen sitä (ja tulevathan ne, se on jo tässä vaiheessa aika varma!)
Thelma, mikä on tilanne, toivottavasti kohta jo saisit selvyyden asiaan ja muutenkin jo alkaisi olla aika tulla toisenlaisia uutisia sinullekin, ihan liikaa olet saanut kokea pienellä ajalla.
Ihania, kirkkaita pakkaspäiviä kaikille toivottelen minäkin. AIVAN uskomattoman IHANAT ilmat olleet tänä talvena... ainoastaan se on harmittanut, että ne huskyt ovat meilla vasta hankinnassa, nyt kun olisi rekikoiratouhuja ajatellen ollut aivan uskomattoman mahtavan ihana talvi!
Heips
tätihän se kurvaili kylään melkeinpä kellon tarkkuudella. Nooh, jos tästä jotain hyvää etsii niin kierroksi on nyt sitten viimeiset kaksi kuukautta "vahvistunut" tuo 26 joka on siis joka kierrossa kaksi päivää vähemmän kärvistelyä kuin aikaisemmin.Kyllä se vaan niin HATUTTAA toi tärppäämättömyys ja itse kun olen taas niin raskausoireilevaa sorttia että... :) Se esikoisen alulle paneminen on nyt vaan niin päämäärä mun elämässä että tarttis varmaan vähän relaa...
Joten tästä eteenpäin lupaan teille arvoisat "kollegat" (vauvaprojektin arvoisat jäsenet) etten osta YHTÄÄN raskaustestiä kaappiin houkuttelemaan ennenaikaisiin testauksiin ja en testaa kp 26:sena vaan odottelen rauhassa pari päivää yli rauhallisin mielin ja lupaan olla googlaamatta varhaisia raskausoireita päivittäin!!! :)
Tattaraa
Täällä taas
Mun tilanteeseen ei kuulu mitään uutta, joten en paljon jaksa raportoida, kun alan oikeasti olla aika väsynyt tähän. Eikö tää jo riittäis, kun tänään tuli 7 viikkoa keskenmenovuodon alkamisesta. En ole soittanut sairaalalle, kun en jaksa kuunnella niiden ota buranaa ja odota ohjeita. Sitä buranaa on täs nyt viime päivinä syöty aika huolella. Jos tilanne on tää vielä alkuviikosta, niin ehkä soittelen sit.Ymmärrän Tattaraa tuon sun tilanteen niin hyvin. Pidetään peukkuja, että seuraavassa kierrossa tärppäis! Esikoisen alulle saaminen on mullakin pyörinyt päälimmäisenä mielessä loppukesästä asti. Tosin nyt olen itseni säästämiseksi yrittänyt väkisin tunkea ajatuksen taka-alalle. Ja eihän sitä tällä hetkellä voi edes yrittää tulla raskaaksi, kun yrittää vielä saada edellisen keskenmenon pois päiväjärjestyksestä.
Me muistetaan tuo Tattaraan testaamislupaus. Samoin myös Innan lupaus. Mä olen muistavinani, että Inna myös aikaisemmin lupasi olla sortumatta Clearbluen viikkotesteihin. Mä en tällä hetkellä lupaa mitään, kun ei tuo testaaminen tunnu kovin ajankohtaiselta.
Minnis, kurjaa tuollainen epävarma olo. Vaikka oireet ikäviä ovatkin, niin toivotaan, että pientä oireilua olis mielenrauhan turvaamiseksi. Koska sulla on seuraava ultra? Toivottavasti pystyt iloitsemaan raskaudesta, vaikka ihan varmasti huoli painaa.
Meillä oli tänään töissä yhden kollegan läksiäiskahvit, kun hän aloittaa äitiysloman. Voi, että mä olin onnellinen hänen puolestaan. Kunpa mäkin jonain päivänä.
Mä taidan ruveta päivittämään ansioluetteloani, kun pitäis ruveta pistämään työasioita järjestykseen, ettei tarvi koputella työkkärin ovella 5 kuukauden päästä.
Thelma
Perjantai :)
Juu ja pekkanen.en olis jaksanu enää yhtään työpaäivää!Nyt tytöt kattelee pientä jääkarhua ja äiti surffailee hetken ja sit lähetään kauppaan ja aletaan sen jälkeen leipoa hiihtolomaksi pakkaseen herkkuja ja nyt viikonlopuksikin :)mä olen ite töissä vielä ma-ke mut mies on kotona kaikkien lasten kanssa ja käyvät luistelemassa ym :)
Risto Räpääjää meinataan mennä kattomaan joku pvä ens viikolla ja ei mikään halpa nakki ku 6 ihmistä menee mut Risto on meillä nyt in :)
Inna4: Mulla tulee vähän väliä sellasta rusehtavaa limasta vuotoa mut ei o tulehdusta eikä ovista et en tiä mitä on...
Katjalah: Onnea menkoista :) hienoa et sun kroppas alko toimimaan :)
Minnis7: Oikein paljon tarrasukkia odotusajallesi :) ja jaksuja
Lakka: Mullakin nyt koko "rumban" alotusesta on yli 6vkoa et loppuis nyt tää aika ja palautuis normiin...
Omaa napaa vähän lopuksi et mulla on niin sellanen menkka olo mut ei tule ni ei tule.vattaa juilii samanlaisesti koko ajan ja luulen et jotain holahtaa mut sit ei kuitenkaan.Raskaana en voi olla koska mitään oireita ei ole ja mä jos joku olen niitä hyvä "keksimään" mulla lämmöt tosi alhaalla et sekin kertois menkoista...mahtaako mulla olla haamumenkat ;)
No nyt ei auta ku odotella ja toivoa et alkaa kierto normalisoitumaan ja vois taas alkaa haaveilemaan vauvelista :) nyt jotenkin ei uskalla miettiä lainkaan ja pelkää et taas tulee tuulimuna :(
Hyvää viikonloppua kaikille ja me lähetään nyt kauppaan :)
Moii!
Heips Naiset! Minäkin ennätän kirjoittamaan nyt vihdoin...tentit tältä erää paketissa ja nyt tiedossa viikon huilaustauko. Tiistaina lähdetään isännän kanssa reissuun (kotimaan sisällä pysytään) ja sitä odotan innolla, pääsee vihdoin näistä kotiympyröistä pois.Mun menkat tais loppui sitten edellispäivänä. Ihan mahtava fiilis olla nyt ilman minkään näköisiä eritteitä! *kopkop* Samalla ajatukset meinaa jo väistämättä ajautua ajattelemaan ovista, et koskahan sitä seuraavan kerran sitten ovulois! Se ei sitten sitten olekaan niin simppeli juttu kun ei tiedä muuttuiko mun tarkka kierto tästä km:sta. Nopeesti menkat ainakin tuli.
Kuusi viikkoa keskenmenosta ja reilu kaks viikkoa kaavinnasta. Tosi nopeesti siis siihen nähden että vielä polillakin sanottiin et 4-6 viikon päästä pitäisi tulla. Mut en kyllä valita yhtään!
Toivottavasti teille muillekin menkkoja odotteleville alkaa pian kuulumaan!
Ja Katjalahille onnittelut samaisesta ilouutisesta, ei sitä aiemmin ollut kyllä osannut aavistaa miten innoissaan sitä vielä joskus menkoista voi olla! Mut seuraavista en kyl sit ookaan enää niin iloinen...Nyt pitää sit vaan alkaa taas pupuilemaan ahkerasti!
Thelmalle tsemppiä työnhakuun! Mun miehellä on sama projekti päällänsä...parilla muulla tutulla kanssa. Tää aika on kyllä niin kökkö kun ei määräaikaisia soppareita haluta jatkaa ja uusia virkojakin tulee aika nihkeästi. Mut ei se ota jos ei annakaan! Eli hakemuksia vaan kehiin sen minkä ehtii ja mieleisiä duuneja aukeaa. Sitä mä miehellekin ruikutan varmaan kyllästymiseen asti et ei saa luovuttaa! Hyvät pärjää aina ja sit voi vaan miettiä sitä fiilistä kun kuulee sen että "Paikka on teidän"! :) Yhtä odottamista ja tärppäämistä kyllä tää elämä...
Minnikselle tsemppiä vatsan ja pikkuisen kasvatteluun! Älä murehdi turhia (tiedän, helpommin sanottu kun tehty..), eiköhän kaikki mene vielä hienosti! *hali*
Nyt mä lähden kahlaamaan lumimyrskyyn, kauppaan ja Makuuniin hakemaan jonkun "aivot narikkaan"-leffan (+mässyä) illaks! Isännän kainaloon siis illaks! Sitten ajoissa nukkumaan kun täytyy varmaan aamulla herätä taas 07:00 kattoo lätkää... :) Huomisilta taitaakin mennä viihteen puolelle! Eli ohjelmaa riittää, mut ihanaa kun se on muuta kuin tylsiä arki/tenttijuttuja!
Iloista viikonloppua kaikille!
Toivottavasti tämän pinon ikävämmät uutiset alkavat pian muuttua keväisiksi plussatuuliksi! Tsemppiä ja jaksamista ihan jokaiselle!
emmy
Heippa kaikille!
Viikonlopun toivotukset täältäkin.Meillä kaikki hyvin, mitään ei vaan tapahdu. Keskenmenosta on 4,5viikkoa ja kovasti odotan menkkoja. Km-vuoto kesti 16 päivää. Laitoin just tilaukseen netistä ovulaatiotestejä ja paketissa tulee myös raskaustestejä. Ihan ajatuksena, että jos niitä ovistikkuja pääsisi kohta testaamaan. Poskeen ja nenän alle ilmestyi pari finniä ja olin ihan syyttämässä/kiittämässä menkkoja, mutta eipä kuulu eikä näy. Tylsää!!!
Tsemppiä ja jaksuja.
-kuutti
Se on sitten..
..LOMA! Onkos tää tottakaan vai unelmoinko vain.. Mitäs sitä keksis tekemistä ensi viikolla;) Hiihdellä haluaisin ainakin, kun on luntakin noin mukavasti. Kunhan ei vaan olis näin hyytävän tuulisia ilmoja kuin tänään..hrrr. Oikeesti taidan tehdä kaikenmoista, mitä ei arkikuvioissa ehdi tekemään. Taidan vaikka lojua soffalla ja katsoa telkkaria (en ole viikkoon moista tehnytkään ja tää on aivan totta!).Ja Emmylläkin loma tiedossa ja ihan reissun kera. Oikein mukavata lomailua sinne! Ja siellä jo kuuden tunnin päästä heräillään, kun täällä ei vielä edes harkita nukkumista.. Oon muuten ihan pakottamalla pakottanut itseni tällä viikolla puoliltaöin tai jopa 23.30 nukkumaan, että aamuisin oisin vähän virkeämpää tyttöä.. Mutta kun arkisin tulee töistäkin vasta 22, niin kuka sitä nyt heti pystyy uneen ponkaisemaan!
Katjalahille onnittelut kehon heräämisestä;) Harvoinpa sitä juu näin menkoista iloitsee kuin näissä ympyröissä.
Minnikseltä jo tuossa aiemmin kysyinkin seuraavasta ultrasta ja niin näkyy moni muukin tässä samaa pohtineen. Kovasti me kaikki eletään sun tilanteessa mukana ja toivotaan kaiken etenevän mallikkaasti. Nuo pelot ovat kyllä NIIN ymmärrettäviä! Itse en varmaan - jos sitä vielä raskaaksi tulee - uskalla iloita raskaudesta ennen kuin jossain tyyliin 30 viikolla.. Kun meidän keskosneiti syntyi, tutustuin yhteen äitiin, jonka pikkuinen oli syntynyt vkolla 24+0 ja täysin terve lapsi on tätänykyä. Olihan ne ekat vuodet rankkoja, mutta tuollaisiiin ihmeisiin sitä vaan lääketiede nykyään pystyy. Tuuria tosin täytyy olla matkassa myös aika rutkasti.
Inna lupaili tekevänsä yhden ainokaisen testin mahdollisen raskauden kohdatessa ja pitävänsä pikku kätösensä erossa cb viikkodigeistä.. Mahdetaankohan me tota ihan niellä;) Muistan tuolta heinäkuun pinosta digi-addiktiota;) Niin, ja täällä toinen kevät/kesäihminen, mutta kyllä tällaiset kunnon talvet vielä on ihan ok, kun on lunta, valkeeta ja pakkasta. Voi sitten ainakin hiihtää, luistella ja pulkkailla. Mutta ne harmaat loskatalvet..argh.
Ja vielä Tattaraakin lupaili olla erossa aikaisista testeistä ja raskausoire-googletuksesta;) Vähän pahaa pelkään, että on nyt tullut luvattua pikkasen liikoja..
Vauvafanille ja Kuutille tsemppiä menkkojen metsästykseen - niin tai sitten plussaamiseen…
Eipä taida tähän pinoon ihan heti sitä plussaa poksahtaa, kun monella joko menkat kadoksissa tai just tulleet. Ja Thelmakin joutuu raasu elämään Buranan voimin. Kyllä mua niin sapettaa tuo sun kohtelu. Rutistus sinne.
Viikonloppuja,
Pilvilinna
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ja mukavaa lomaa myös niille, jotka lomalla ovat. Mulla on ensi viikko töitä ja aika kiireiseltä näyttää lähipäivät, kun tuli yks ylimääräinen juttu hoidettavaksi ennen torstaita. Meillä on sit seuraava viikko välitenttiviikko eli opetusta ei ole, mutta mulla on aika paljon opiskelijoiden tehtäviä katsottavana, joten ei se lomaa ole.Pilvis, uusin käänne täs mun kuviossa on, etten voi enää turvautua buranaan. Mulla alkoi pari päivää sitten ikävät ylävatsan kivut ja epämääräinen polttelu. On tainnut viime viikkojen burana-annokset olla liikaa. Lopetin buranan syömisen ja olen syönyt vaan kaikkea tosi neutraalia ja vatsaystävällistä, niin kipu on helpottanut, mut särkylääkkeisiin en nyt koske. Nyt sit kärvistelen näiden alavatsakipujen kans, jotka onneks ovat olleet siedettävät eilen ja tänään. Arvatkaa, onko huumori aika lailla loppu tän kans. 7 viikkoa keskenmenosta ja tässä tilanteessa ollaan. Voi p..... ihan suoraan sanottuna.
Mun puolesta sais jo tuo ilma muuttua keväisemmäksi. Toki on kiva, että on kunnon talvi, mutta eiköhän tää ole nyt nähty. Onneksi meidän koiratkaan eivät viihdy tällä kelillä ulkona, joten ei tarvitse kovin pitkillä lenkeillä itseään palelluttaa.
Thelma
hei!
Löysinpä tämän ja ajattelin liittyä joukkoon.Olen 32-vuotias nainen, minulla on kaksi jo kouluikäistä lasta, vanhempi menossa yläasteelle.
Ei ollut mitään ongelmia kummassakaan raskaudessa.
Nyt "uuden" miehen kanssa yritetty lasta, keskenmenon sain marraskuussa viikolla 13. Alkoi pienellä vuodolla, sen jälkeen ruskeaa tuhrua ja sitten lopulta kaikki tuli luonnollisesti ulos. Kaksi päivää keskenmenosta olin kättärillä ekalla uä-ajallani ja siellä ei enää merkkejä raskaudesta. Viikolla 8 olin käynyt yksityisellä ja silloin kaikki hyvin, vauvanalku oli oikeassa paikassa ja sydän löi. No, ei tarvinnut kaavintaa.
Nyt menkat myöhässä kp35/28, tein jo ennen menkkojen normaalia alkamispäivää clearbluella plussan, nyt sitten eilen sain negan apteekin testillä. Menkkoja ei kuulu, oireita on ollut, mutta en osaa sanoa, ovatko loppuneet vai kuvittelenko vain. Toivo elää negasta huolimatta, vai lieneekö taas mennyt kesken, tosin missä kuukautiset...?
Keskenmeno viikolla 13 oli ikävä kokemus, ja jätti jälkensä henkisesti. Lisäksi "kaikki" kaverit ovat raskaana, joten asia pyörii siksikin mielessä.
Voimia meille kaikille!!!!
Moikka!
Raxutin77, tervetuloa mukaan keskusteluihin! Kertomasi on valitettavan tuttua ja keskenmeno on mielessä suruna ja ikävänä. Itselläni keskenmenonpelko inhottavasti seuraa alkanutta raskautta, vaikka kovasti yritän psyykata itseäni positiivisiin ajatuksiin. Toivottavasti olet nyt uudestaan raskaana (pidän peukkuja)!Musta kanssa tuntuu, että kaikki kaverit on raskaana. Viime viikonloppuna sain kuulla, että eräs erittäin hyvä ystäväni on myös raskaana ja reilun viikon meitä edellä. Olen superonnellinen kaverini puolesta. Noloa tunnustaa, et taas hiipi pelko siitä, että muiden raskaudet eteee, mutta meidän ehkä ei. Sydäntä kun aina vihlasee kun tapaan kahta kaveriani, joilla laskettu aika on toukokuussa, niin kuin minulla ensimmäisestä...
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja kun olette kyselleet jaksamistani! Olen siitä tosi otettu. Väsymys tosiaan vielä seuraa, mutta pahoinvonti on vähentynyt. Np-ultra on 5.3 eli kahden viikon jännitys vielä, huomenna menen verikokeisiin.
Mies tuli pitsojen kanssa kotiin, joten lopettelen. Kommentoin aikaisempia kirjoituksia paremmalla ajalla ensi viikolla! Edelleen plussatuulia kaikille!!
Minnis
Tervetuloa pinoomme Raxutin!
Tulin pikapikaa toivottamaan kaikille mukavaa viikkoa! Me lähdetään huomenna sit tien päälle niin en tiedä mahdanko ennättää surffailemaan ennen ensi viikon alkua!Mä oon kyllä tosi huolissani Thelma sinusta jos et oo yhteydessä sinne lääkäriin ennen kontrollia mikäli nuo kipuilut ja kummat tuntemukset vaan jatkuu...:( Tiedän kokemuksesta että on kurja soitella ajanvaraukseen jos siellä ei oteta asiaa vakavasti, mut voisitko soittaa suoraan tuolle sinua hoitaneelle lääkärille? Jos sulla ei ole suoraa numeroa niin jos yhdistäisivät sinut keskuksesta hänelle.
Voi, Minniksellä on Np-ultra jo 1,5 vkon päästä! Jänskää! :) Sun kuulumisia on kyllä kiva kuulla kun pystyn niin samaistumaan noihin tuntemuksiisi... Musta tuntuu myös että nyt on kyllä pian joku ennätys vauvavuosi kun raskausuutisia satelee lähes viikottain. Oon ehtinyt jo miettiä että sitten jos omalle kohdalle uusi raskautuminen vielä tapahtuu, mä en varmaan uskalla kertoa äidillenikään (joka on mulle kuitenkin tosi läheinen ja jaetaan aina niin ilot kuin surut) ennen Np-ultraa jos vielä sittenkään. Nyt tuntuu että vois odottaa vaikka niin kauan kunnes alkaisi näkyä päälle päin... ehkä kuitenkin tulevalle mummelille vois kertoa vähän aiemmin ettei tulis jotain muuta kautta tietoon ;)
No, saa nähdä mitä se on sitten kun tossa tilanteessa oikeasti ollaan, mut kyllä sitä varmasti varpaillansa on enkä siis yhtään ihmettele Minnis sun pelkoa ja huolta. On vaan harmi että sitä samanlaista alkuraskauden huumaa ei varmaan tule koettua toista kertaa. Huumaa varmasti tulee mutta kuitenkin erilaista.
Mulla oli ihan hurjan mukava viikonloppu, sanoisinko että tällä erää tämän vuoden paras. Näin paljon ystäviä, tein kotona suurehkon siivouksen ja leivoinkin pitkästä aikaa. Ja nyt on kyllä tosi mukava lähtee vielä reissuun, luvassa on vaikka mitä kivaa! Voisin kuvitella ettei arjen asiat paljoa päässä pakota...vkl:kin meni niin innostuneessa huumassa :)
Toivottavasti Teilläkin on kiva viikko!
Mä palailen asiaan viimeistään sitten viikon päästä.
Hugs, Emmy
Menkat...
ne sieltä tuli tänään ja voi kun osaa olla ihminen ilonen kerrankin niistä !!!!! :)Mä tänään just mietin et kui voi olla näin menkkaolo mut ku ei tule ja töissä meillä oli joku kuntosalinkäyttöopetustunti ja ihan lopuksi "holahti"housuun ja ajattelin et eikö mul pidätyskykyä ole enää lainkaan!!!! mut sit ku menin vessaan ni olikin verta! meinas silmät tippua ha ha
Mä koetan nyt oikeesti ottaa löysin rantein tän vauvatouhun ku oli niin kovaa yritystä viimeksi ja kaikki niin suunnitelin valmiiksi et nyt asenne on muuttunut erinlaiseksi että ei se vauva ole itsestäänselvyys vaikka 4 jo onkin mutta toivo elää....ja mulla raskaustestejä on 2 tuolla kaapissa ja ennen en testaa kun menkat oikeesti myöhässä ja senkin jälkeen vaikka näyttäis plussaa en uskalla nuolaista ennen kun ultrassa vauvan näen...
Mulla toi oviksen odottelu kestää aina niin kauan ku kierto on niin pitkä ku 35pvää :( mut sekin tuntuu nyt pieneltä ku luulin et menkat ei ala lainkaan :) huomasitteko...positiivista-ajattelua ;)
Mulla alko nyt 2 pvän talviloma ja viikonloppu päälle et nyt rentoudun kun ei tarvii nousta kellon soittoon 4.45 :)
Paljon plussatuulia kaikille ja raskautuneille tarrasukkia :)
Niin ja tervetuloa Raxutin :)
Mä taidan olla....
....raskaana! Menkat on myöhässä kohta jo viikon. Raskausoireita ei ole muuta kuin ajoittain aikas kovia mahakipuja. Testin tein viimeksi ma ja negaa näytti, mutta epäilys on silti vahva. Tosin epäilen että kyseessä olisi tuulimunaraskaus, koska noi mahakivut on täsmälleen samanlaiset kuin edellisessä tuulimuna raskaudessa. No ei pidä mennä asioiden edelle. Viimeksi taisi menkat olla yli viikon myöhässä kun testiin sain kaksi viivaa, joten jos tuo nega plussaksi tosi myöhään niin kyllä sit odotukset on aika alhaalla, mutta saas nähä kuinka tässä käy.. ehkä sitä tulee vaan skeptisemmäksi kuin on kokenut keskenmenon/tuulimuna raskauden. Perjantaina aamulla teen seuraavan testin jos vieläkään ei menkkoja kuulu.No mutta tulipas nyt paljon omaa napaa.. oli vaan ihan pakko tulla kertomaan että missä mennään.
Heippatirallaa
Vauvafani onnea menkoista :) . Emmy hyvää lomaa. Ja eveys ... hih. Nyt kyllä jänskättää ja kovasti sun puolesta - toivottavasti pe testi sen plussan sit antaa :) . Ja mitä sitä nyt kaikille taas kuuluikaan - oon käyny joka päivä lukee mutta ei ole jotenkin jaksanut vain kirjoitella - lamaannus :) . Ja jotenki sellainen seisokkivaihe päällä. Mulla jotain viikko vielä siihen kun menkkojen pitäisi alkaa - kai :) .Muutoin meillä on taas jälleen kerran sairastettu .... mahatautia olantakaa ja koko perhe. Hohhoh.
Thelma mitä sulle ? Entä Pilvilinna? Inna
.. niin ja Raxutin tervetuloa joukkoon..
Moikat kaikille ja tervehdys uusille
Mulla alkoi menkat :-) Voi tätä onnenpäivää ;-) Keskenmenon vuodon alkamisesta on 37 päivää. Nyt vaan clomeja 3-7pvä, sit tikutellaan ovista. Mulla se on ollut yleensä loppukuusta, mutta ihan oireeton. Mitään limoja tai nippailuja en ole koskaan bongannut, siksi liuskat on hyviä.Älkää nyt kärsikö, mutta innokkaana kävin jo laskemassa lasketus päivän ja se osuisi 1-3.12. Oih! Joulujahja! Tekeekö muut noin, että heti kun menkat tulee, niin käy lasketuttamassa uuden la:n? Ai miten niin innokas :-)
Tässä meiltä tärkeämmät. Mukavia talvipäiviä!
-kuutti
Moikka....
... hyvä kuutti nyt kierto käynnissä :) . Itse en kyllä ole tuohon sortunut, jotta milloin olisi la vielä tuossa vaiheessa, mutta heti sitten melekein kun testi positiivinen niin sitten kyllä :) . Mutta hyvä ku on intoa --- ja eikun yrittämään vaan.Thelma sua ja sun vointeja huutelen ...?? Huoli
susta.
Eveys tuu kertoo aamulla kuulumiset :) ....
Inna
Leppoisia terveisiä
Lomaa viettävänä olo on ollut mukavan leppoisa, kun arkikiireet ovat pienellä tauolla. Kovasti on kyllä puuhailtu, kotia ehostettu ja ulkoiltu. Pari viimeistä päivää olleet ihanan aurinkoisiakin.Raxutinille tervetuloa mukaan. Ja mikäs tilanne siellä nyt on meneillään, oletko uusinut testiä?
Vauvafanille ja Kuutille puolestaan onnittelut menkoista. Heräsi se keho sittenkin;) Ja Kuutti, kyllä mäkin toisinaan käyn piinapäivillä tsekkaamassa mahdollisen la:n. Tosin erityisesti ammattiini liittyvien aikataulutusten takia.. tietää ikäänkuin jo etukäteen miten vaikeaan saumaan se mahdollinen raskaus voisikaan osua..
Ja juuri kun pääsin uumoilemasta, ettei tähän pinoon lähihetkinä plussaa saada, niin sitten sellainen taitaa sittenkin olla tuloillaan! Eveykselle kovasti tsempityksiä ja toivott. huomen antaa sen plussan.
Mitenkähän Thelma jaksaa, kun ei voi enää niitä särkylääkkeitäkään kipujen avuksi napsia. Mikä tilanne siellä, vieläkään ultraan päässyt?
Innalle tsemppiä piinaviikolle - mikäli sitä sellaisena edes tällä haavaa pidätkään;) Kiva kuulla sinustakin!
Mulla menkat alkamassa näillä istuimilla - ehkä..
Pilvis
Tervehdys
Mä olen ollut jotenkin tosi apaattinen viime päivinä. En ole edes käynyt täällä lukemassa teidän kirjoituksia.Raxutin, tervetuloa joukkoon! Ja pahoittelut, että tänne jouduit. Mä lisään sut tohon listaan jossain vaiheessa.
Voi Eveys, kunpa se oikein kunnon selkeä plussa sieltä tulis. Noi epävarmat tilanteet ei ole koskaan kivoja ja varmaan vielä hankalampaa sun työssä, kun töiden osalta kuvio heti muuttuu, jos on raskaana.
Onnittelut niille, joilla menkat ovat alkaneet.
Mä en oikeastaan tiedä, mitä mä odotan. Mä en odota ovista, enkä välttämättä nyt heti raskauttakaan. En mä menkkojakaan haluaisi. Ehkä mä lähinnä odotan sitä, ettei tarvi labrassa ja lääkärissä juosta ja tää kaikki olis vihdoin ohi.
Kivut ja vuoto näyttäis nyt rauhoittuneen, olis jo aika, kun keskenmenosta on 8 viikkoa ja kaavinnasta reilu 2 viikkoa. Ens viikolla selviää sit hcg ja ultralla kohdun tilanne. Masentaa vaa ajatella, että jos kaikki olis menny hyvin viikkoja olis jo 19.
Muutenkin suhtaudun nyt kaikkeen tosi ristiriitaisin tuntein. Töiden osalta tuli eteen sellainen mahdollisuus, että mikäli se onnistuu, raskautuminen nyt pian hankaloittais asiaa tosi paljon. Toisaalta en haluais jättää tuota mahdollisuutta väliin, jos se kohdalle oikeasti osuu. Mut toisaalta eipä noiden raskaussuunnitelmienkaan kans viitsi ihan kauhean kauaa odotella, kun ensi viikolla ikää tulee mittariin 32. En mä tiedä, on tää elämä niin vaikeata välillä tai siis mä teen omastani vaikeata.
Thelma
Moikka
nyt ne menkat sitten tuli vähän yli 7vk kuluttua tyhjennyksestä. ensin tuli 3pv ihan hivenen ettei tienny alkaako vai ei mutta eilen illalla ja tänään on tullut sitä reilumminkin. Tunteet sitten ailahtelevat laidasta laitaan, toisaalta on hyvä että menkat alko, MUTTA olishan se ollu parempi jos siihen testiin olisi tullut kaksi viivaa.Terv. Lakka
Tuomio tuli
ylidramaattinen otsikko alkuun... Heipä hei kaikille. Olen seurannut ketjuanne ihan alusta alkaen, joten älkää ihmetelkö jos heittäydyn liian tuttavalliseksi. Tammikuun alusta olen odotellut "pääsenkö" tänne vai odotuspuolen syyskuisiin. Olen vielä raskaana rv 13+?, mutta eilen np-ultrassa sikiöllä todettiin niin pahoja pään alueen epämuodostumia, että keskeytys on edessä viikon sisällä. :(Raskaushistoriani on seuraava: ensimmäisestä raskaudesta terve tyttö 01/05, sitten v. 2006 neljä km viikoilla 5.-8., terve poika (hormonien avittamana) 04/07, nyt kolmatta yrittäessä (syksystä 2008 alkaen) viisi km viikoilla 5.-8. ja tämä onneton tapaus vielä lisäksi. Alkuraskauden keskenmenoihin selitykseksi on annettu hormoniepätasapaino, joka on jälkikaikuja nuorena todetusta kilpirauhasairaudesta. Aikuisena kilppariarvot on aina ollu kuitenkin normaalin rajoissa. Tästä epämuodostumajutusta ei tietenkään vielä mitään selitystä osattu antaa.
Koko tämän raskauden ajan olen ollut hyvin pessimistinen. Mulla ei ole ollut juuri mitään oireita, vaikka kaikissa muissa raskauksissa ne ovat ilmaantuneet jo hyvin aikaisin (mm. voimakas pahoinvointi). Lisäksi kohtu on mielestäni tuntunut "oudolta". Näistäkin epäilyistä huolimatta mikään ei voinut valmistaa mua siihen järkytykseen mikä eilen tuli.
Olin ollut jo ihan hermona ultran takia useita päiviä. Niinpä kun kätilö ensimmäisenä sanoi, "täällä näkyy elävä sikiö", tunsin sanoinkuvaamatonta helpotusta. Rupesin jopa höpöttämään kaikkea hullua ja taisin hymyillä kuin hölmö. Onnea kesti viisi minuuttia. "Minun täytyy pyytää lääkäri tänne" ei vielä hetkauttanut mitenkään. Mutta eipä siinä tarvinnut kauan ihmetellä, itsekin näin ettei sikiöllä ollut kuin pari luun kaistaletta pään kohdalla. :( Ikinä en ole sellaista tunteiden vuoristorataa kokenut. Ihan kuin joku olisi tehnyt todella karmean pilan. :( Lopusta ajasta en muistakaan kovin tarkasti. Sen huomioin, että paikalle kutsuttu lääkäri hoki useita kertoja "mutta teillähän on kaksi tervettä lasta". Sain sen kuvitelman, että hän oikein hämmästeli miten niin voi olla...
Eilisestä asti olen itkenyt silmät päästäni. Olen tuntevinani sikiön liikkeet, mutta toivottavasti kuvittelen vain. :( Tiistaina menin ensimmäistä kertaa kokeilemaan äitiysvaatteita, onneksi en ostanut. Esikoinen on monta kertaa havainnoinnut, että äidillä on pullea maha, viime viikolla meinasin jo kertoa. Hän odottaa kovasti että meille tulisi vielä yksi vauva.
Eipä tässä oikein tiedä mistä huumoria repisi. Uskaaltaako tämän jälkeen enää ikinä yrittää raskautta? Toisaalta sekin olisi kauheaa, jos tämä jää viimeiseksi kokemukseksi raskaudesta. Lisäksi keskeytys pelottaa hirveästi. Yhtään noista alkuraskauden km:sta ei ole tarvinnut tyhjentää, vaan vuoto on tullu itsestään ja kohtu toipunut nopeasti. Onko täällä ketään, jolla olisi näillä rv:lla tehty keskeytystä/tyhjennystä? Sattuuko kamalasti, onko runsasta vuotoa pitkään (olisi talvilomamatka varattuna vajaan parin viikon päähän)? Täytyykö kohdun tyhjenemistä odottaa yksin? Mulla on näin "järkeviä" ajatuksia, että joudun näkemään ulos tulleen sikiön... :(
Taisi tulla aika pitkä ja sekava sepustus tästä, tosin olokin on aika seko. Mutta ette usko kuinka helpottavaa oli saada tämä "kerrottua" johonkin. Mies otti päivän vapaata töistä, mutta se tuntuu menneen tästä aivan lukkoon. Eilen itki vessassa puoli tuntia, mutta nyt ei edes pysty puhumaan asiasta. Äidilleni ja siskolle olen kertonut, muille ei aiokaan.
surullinen Pyrrhyla, vielä vähän aikaa rv13+
P.S. Sori, jos tulee kahteen kertaan, kone heittää mua ulos.
Moi...
Pyrrhyla - olen pahoillani - niin pahoillani tämän hetkisestä tilanteestasi ja surullinen puolesetasi. Ei ole sanoja mitä sanoa. Muutenkin olet aika kovia kokenut aiemminkin. Voimia sinulle ja miehellesi kovasti.Thelma kiva kuulla sinustakin ja että sinulla on helpottanut kivut. Toivottavasti hiljalleen muutenkin olo kohenee. Välillä on ihan hyvä ottaa etäisyyttä tännekki :) .
Pilvis - mitkä tuntemukset voisiko olla (+) mahdollinen ... :) ?
Nyt jää lyhyeen...lapset huutaa ruokaa... palaan Inna
Valtava voimahalaus
..sinulle Pyrrhyla! Voi kuinka sanoinkuvaamattoman raskaan taipaleen olet kulkenut; nuo yhdeksän keskenmenoa ja sitten vielä tämä epämuodostuma. Isosti elin viestisi tuntemusten mukana ja niin surullinen olen puolestasi! Ei mulla mitään muuta sanottavaa tähän osaa olla - ei tällaisiin asioihin yksinkertaisesti ole. Mutta ei oikeastaan tarvitsekaan olla: kuunteleminen ja myötäeläminen, halaus ja rutistus taitavat olla niitä parhaita. Kaikki nämä eivät näin virtuaalisesti ihan täysin onnistu, mutta.. olet mielessäni.Rutistus sinne Thelmankin suuntaan. Toivotaan, että sunkin kurjuus kääntyisi pikkuhiljaa sinne valoisemmalle puolelle.
Lakalle onnittelut kehon heräämisestä.
Menkkoja ei vielä näy. Joka toinen hetki on olo, että alkavat minä hetkenä vain ja sitten joka toinen hetki ei tunnu siltä lainkaan.. Selkää on jomotellut jo melkein viikon päivät, on lähinnä "väsynyt", ei onneksi mitään kipuilevaa jomottelua. Mutta odotellaan siis, josko jo huomenna tapahtuisi.
Pilvilinna
Jännäämme siis
myös sua Pilvilinna :) .Kuulkaapas, mulla jotain ihme vuotoa (taas) aivan ku menkat olisi alkamassa (kai) sellasta haaleen vaaleen punasta ja ihan vähän ... eli jos nyt alkaa niin kierto olisi vain 21 ! Ounou vähänkö elimistö sekaisin.... jännittyneenä odottelen kyllä nyt miksi tuo muuttuu tuo vuoto.... oikeesti menkkojen pitäisi alkaa vasta ens viikon loppupuolella...
Eveys miten sun kävi ? Kukas muu oli testaamassa nyt ? Miten kävi joku plussia pärähtelee täällä :) ... Mukavaa la päivää. Inna
Moi
Voi Pyrrhyla, olen todella pahoillani sinun ja miehesi puolesta! :( Olet joutunut kokemaan todella kamalia. Sanat ei riitä kertomaan kuinka kurjalta tuntuu ja kuinka voisin edes sinua lohduttaa... Myötäelämiseni ja halaukseni teille. Toivottavasti kirjoittelu auttaa edes hiukan suuressa surussa. Tiedätkö miten raskaudenkeskeytys tehdään? Mietin, että mikäli päiväkirurgisena toimenpiteenä sairaalassa, niin silloin sun ei kannata pelätä kipua. Palstalaisista mulle, Emmylle ja Thelmalle on kohdun kaavinta tehty kevyessä nukutuksessa, ns. humautuksessa. Toimenpiteenä se ei ole paha ja jälkikivut menevät särkylääkkeillä. Thelmalla tosin on ollut huonoa tuuria sen jälkeen. Toivottavasti, Thelma, voit jo paremmin!Täällä monella onkin menkat alkanut :). Onnittelut niistä Lakalle, Vauvafanille ja Kuutille! Superlämpöinen onnitteluhalaus Eveykselle! Voi vitsi, hienoa. Kuule, älä suotta murehdi ;) (helppo sanoa muille, varsinkin kun olen itse koko ajan huolissani). Oletko tehnyt jo uuden testin? Mitä testiä käytit ma? Mulla liuskatestit on reagoineet raskauksiin huonommin, herkät Clearbluen plussatestit jo hyvissä ajoin.
Olen kyllä Eveyksen ja Emmyn kanssa samaa mieltä, että km jättää pelon eikä sen vuoksi testiplussan saaminen tai alkuraskaus suju niin onnellisen ihastuneissa merkeissä. Ite olen tällä viikolla ollut taas aika väsynyt ja huolissani, itkeskellyt aina välillä ym.
Tiistaina päätin aloittaa positiivisemman ajattelun ja mietin asioita, joita voin tehdä jos lapsi ei jostaan syystä tulekaan. Niin kuin hakea töitä ulkomailta, reissata ja sen sellaista. Yritän psyykata itseäni, ettei toinen kkm välttämättä ole maailmanloppu. Keskiviikkona puolestaan päätin, et nyt alan nauttimaan raskaudesta ja ajatella, että aina kun tunnen "kipua" alavatsassa se on lapseni, joka sanoo "hei äiti". Tämä psyykkaus ei toiminut yhtään ja itketti vaan entistä enemmän, tällä kertaa ilosta ja liikutuksesta.
Mutta tällaisilla sekalaisilla fiiliksillä mennään ja kovasti odotan ensi perjantain np-ultraa. Tänään tuli rv 11+0 hedelmöityksestä laskettuna, kuukautisista rv 10+5.
Pilvikselle ja Innalle pidän peukkuja!
Terveisin, Minnis7
Anteeksi...
Etten kerkeä kommentoida muita mutta onko teillä kellään ensimmäiset menkat olleet niin rajut kun itse keskenmenovuoto? mä vuodan ku seula ja hyytymiä tulee!!! äsken luulin pissaavani housuun ja kaikki meni pesuun! siis ei oo kivaa ja ajattelen et onko tää normaalia....?Sen tiedän varmasti et raskaana en ole ollut uudelleen mut olisko sitten kuitenkin vaan jäänyt kohtuun jotain vaikka ultrassa ei sillon näkynyt... tulen kommentoimaan toisia kunhan tää vuoto vähän helppais....
Lauantai-iltaa
Pyrrhyla, en löydä sanoja kuvaamaan, miten pahoillani olen puolestanne! *virtuaalihalaus* Pohdiskelit tuota keskeytystä. Mulle tehtiin kaavinta 2,5 viikkoa sitten. Tuolloin oli kulunut jo vajaa 6 viikkoa keskenmenosta, mutta vatsakivut ja ultra paljastivat, että kaikki ei ollutkaan tullut ulos. Mulla siis oli km tammikuussa rv 11 ja suurin osa raskausmateriaalista tuli itsestään ulos. Mua ahdisti ja hirvitti se kaavinta, mut ei se ollut niin kauheaa kuin pelkäsin. Tosin toimenpiteen odottelu yksin osastolla oli kurjaa ja itkua siellä itseksi tuhersin. Leikkurissa hoitajat oli tosi empaattisia ja äkkiähän siinä uni tuli, kun nukutuslääkkeen sai. Kun heräsin olin aika kipeä ja huonovointinen. Osastolla oksensinkin kertaalleen. Nukutuslääkkeen jäljiltä seuraavana päivänä oli krapulainen olo ja alavatsaa jomotti. Mulla noi kivut ja jälkivuodot oli aika ihmeelliset, mutta 2 viikon kuluttua keskenmenosta olo rupes olemaan aika hyvä ja nyt ei ole muutamaan päivään enää tullut mitään vuotoa. Tsemppiä hirmuisesti tulevaan!Thelma
No niin...
Ja taas "normaalia" vuotoa joten rauhallisesti pystyn istuskelemaan :)Lakka: Harmi et menkat tuli,2 viivaa olis varmaan ollu hienompaa mut nyt vaan peukkuja uuteen kiertoon :)
Pyrrhyla: Todella paljon jaksamista ja haleja ja toivotaan et seuraava raskaus menee hyvin.
Inna4: Mulla alko kans silleen menkat et vähän välil jotain rusehtavaa limaa ja välillä jotain oransista ja sit holahti yhtäkkiä puun takaa vaik menkka olo oli ollu mont viikkoa!
Pilvilinna: Voisitko raskaana olla...?
Minnis7: Peukkuja ultraan *hali*
Thelmalle: jaksuhali ja toivotaan että se elimistö nyt jo palautuisi pian.
Eveys: Mitä kuuluu? teitkö testin? jännittää sun puolesta...
Kuutti: Onnea menkoista.samoissa mennään sit sen lasketun ajan kanssa jos tärppää..mä siis kuulun kasn niihin ketkä heti menkkojen alkaessa hyökkää raskauskiekon kimppuun ha ha ja mun muka piti ottaa löysin rantein... ;)
Mä kävin lukemassa et kyl tää mun vuotamiseni hyytymineen on ihan normaalia et rauhotuin vaik ei kyl kaikilla oo mut kai se on sit niin ihmisestä kiinni ku jollain taas tosi niukat...Mä olen kyl varautunu siihenkin et ei tää viel täs ollut et saan odotella niitä kahta viivaa viel kauan ku tuntuu et kroppa ei vaan jotenkin palaudu...:(
Mut toivotaan parasta ja meitä on tääl nyt monta kellä menkat menossa et nyt me ja kaikki menkkoja vielä odottavat ni toivotaan et ovikset tulee ja saadaan pian plussia*hali*
nyt lähen katteleen telkkaa,hyvää lauantaita kaikille :)
Hyvä Marja Tyrni ;-)
Pyrrhylalle lähettäisin voimaa, jos voisin. Olet tosiaan ajatuksissa. Miten yhdelle ihmiselle onkaan voitu antaa noin paljon tuskaa ja kärsitystä. Ihan kamalaa.Vauvavanille vuodosta...
Mulla kanssa ekan päivä antoi haaleita viivoja paperiin, mutta illalla vuoto voimistui. Ilta ja yön lorisin melkein kuin keskenmenossa. Siis huomattavasti enemmän kuin normi menkoissa. Tänään vuoto on tasoittunut taas normaalimmaksi.
Voimia ja jaksuja kaikille, oviksia, plussia ja tarrasukkia. Jokaiselle jotakin ;-)
-kuutti
Edellinen 3 4 5 6 7 Seuraava Viimeinen
» Vauvakuume
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Avioehto jälkikäteen?
- > Kuinka helposti nuorehko mies ihastuu tai rakastuu akneongelmaiseen nuoreen naiseen?
- > ei tulekaan häitä!
- > Porno alistaa naista?
- > BB Mia : mitä ihmettä ?
- > Täällä ollaan ihanan pihalla muodista :) Olen huomannut sen, kun
- > Minkälaisia kakkaamisvinkkejä teillä on jotta kehtaa kakkia yleisessä vessassa?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pollea Isämies
- > Kaksi viivaa, jotka mullistavat maailman
- > Kaksinpeliä
- > Peloton Isämies
- > Jono ei liiku
- > Tietoja
- > Maha ei estä liikkumasta
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Helsinki
3 m/s