Lauantai 31.7.2010 - Helena, Elena
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Odotus ja vauvakuume

Näytä:
» Vauvakuume

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Thelma - 8.1.2010 11:45  (1/798)

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Muissa keskusteluissa olen törmännyt samassa tilanteessa oleviin, joten ajattelin, että meille keskenmenon/keskenmenojen jälkeen raskautta yrittäville voisi olla kiva avata oma pino, josta saa vertaistukea saman läpi käyneiltä.

Lisään tiedot tähän ekaan viestiin sitä mukaa, kun uusia keskustelijoita liittyy joukkoon.

Ellada: 7. toiveissa, km 01/09 rv 15, km 12/09 rv 24

lakka (40 v. Kymeenlaakso): 7. oli tulossa, km 01/10 rv 11+

Toukotyttö: esikoinen toiveissa, km 12/09 rv 8

Ohris: 3. toiveissa (tyttö ja enkelipoika), km 06/09 rv 19+

Paritonsukka2: 4. toiveissa, km 08/09 rv 6, km 12/09 rv 10

Raxutin: 3. toiviessa, km 11/2009 rv 13

Pyrrhyla: 3 toiveissa (tyttö 2005 ja poika 2007), v. 2006 4 km rv 5-8, syksy 2008-> 5 km rv 5-8, 02/10 rv 13 todettu pahoja epämuodostumia -> keskeytys

Santsu75 (34 v., Uusimaa): 5. toiveissa (ennestään 3 poikaa ja 1 tyttö), km 09 rv 17+ (sikiö menehtynyt rv 14), kohdunulkoinen -09, km 2010 rv 12

Manat: esikoinen toiveissa, kohdunulkoinen 02/09

Niiskurouva (36 v. PK-seutu): esikoinen toiveissa, km 04/10 rv7

Mina2: 2 kkm (2. rv8)

cucciola (31 v., Italia): esikoinen toiviessa, km 04/10 rv 8

arktinen ampiainen (25 v., Pohjois-Karjala): esikoinen toiveissa, kkm 05/10 rv 10

Haaveilja83: esikoinen toiveissa km 05/10 rv 8? (todettu rv 10+1)

Igloo (30 v.): 3. toiveissa (pojat 8/07, 5/09), km 05/10 (todettu rv 8+, keskeytyt rv 5+)

Eve84: esikoinen toiveissa km 05/10 rv 5+

Simona: 3. toiveissa, km 02/10 rv 8

mmimma: 3. toiveissa, kkm 05/10 todettu rv 8 keskeytynyt rv 6+

Heath (30 v. Helsinki): esikoinen toiveissa, km 06/10 rv 5+

santra27 (27 v.): esikoinen toiveissa, km 06/10 rv 5

Plussanneet:
Thelma (32 v., Uusimaa): esikoista yritetään, km 10/09 rv 6+, km 01/10 rv 11, plussa 05/10

Pilvilinna (38 v., Varsinais-Suomi): 5. toiveissa (3 tyttöä, 1 poika), km 10/09 rv 11+, plussa 03/10 (la 5.11.)

Tattaraa: esikoinen toiveissa, km 12/09 rv 11+, plussa 04/10

Inna (37 v., Pohjois-Pohjanmaa): 5. toiveissa (2 tyttöä, 2 poikaa) km 10/09 rv 6+, km (tuulimuna) 12/09 rv 9, plussa 03/10 (la 12.11.)

Eveys (27 v., Keski-Suomi): 3. toiveissa(2 tyttöä), tuulimuna 12/09 rv 9, plussa 03/10 (la 14.11.)

Ahomansikka: 3. toiveissa, kkm 12/09 rv 12+, plussa 05/10

Minnis7 (28 v., Pirkanmaa): esikoinen haaveissa, kkm 10/09 rv 9, plussa 01/10 (la 20.9.)

Vauvafani (36 v., Satakunta): 5. toiveissa (2 poikaa, 2 tyttöä), tuulimuna 01/10 rv 10+, plussa 04/10 (la 10.1.)

emmy84 (25 v., Varsinais-Suomi): esikoinen toiveissa, km 01/10 rv 8+, plussa 04/10 (la 17.12.)

katjalah (35 v., Pohjois-Pirkanmaa): 5. toiveissa (3 poikaa, 1 tyttö) km 07/09 rv 7, km 01/10 rv 5, plussa 04/10

kuutti: 3. toiviessa, km 2002, tytöt 2004 ja 2006, km 01/10 rv 9+, plussa 03/10

Loviisa78: 3. toiveissa (lapset 2003 ja 2007) kkm 01/10 todettu rv 11+, plussa 05/10

Mea: 2. toiveissa (ennestään poika -07), km 04/10 rv7 (kaksoset), plussa 05/10

Vastaukset

Thelma - 23.1.2010 17:02  (102/798)

Leppoisaa lauantaita

Täällähän on vilkasta keskustelua. Meinaa ihan pudota kärryiltä, kun on ollut vuorokauden poissa palstalta.

Mulla on ollut aika leppoisa lauantai. Kävin aamupäivällä sellaisessa kiertoharjoittelujumpassa ja oon ollut sen jälkeen aika puhki. Jotenkin sitä sai tänään itsestään irti niin, että pystyi vetämään kunnon rääkin läpi. Hyvä olo tuli. Sit teinkin vähän työhommia ja lenkkeiltiin tuolla karmeassa pakkasessa koirien kanssa. Nyt katselen toisella silmällä taitoluistelua. Mä olen aikamoinen penkkiurheilija. Mitenköhän saa työt hoidettua, kun olympialaiset alkaa...

Täällä päästiin greippimehukeskusteltuun. Siitä on ainakin muistaakseni tuolla esikoishaaveilijoiden ketjussa jossain vaiheessa kirjoitettu. Mä olen lukenut, että se muuttais jollain tavalla limakalvoja, että ovislimat olis helpommin tunnistettavia ja vissiin myös helpottais hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä. Jos sillä on jotain limakalvovaikutuksia, niin voihan se vuotoonkin vaikuttaa. Mä itse en tiedä, miten vakavasti tuon ottais, mut olen kyl sitä juonut, kun juon sitä muutenkin. Nyt en ole juonut, kun se tökki tuossa raskausaikana.

Tattaraa, kurjaa, että flunssa kiusaa. Mä olen yleensä sellainen, että saan aina kaikki mahdolliset taudit, mut kuin ihmeen kaupalla olen ainakin tähän asti välttynyt tämän talven flunssilta.

Katjalah, eipä sitä voi heti muistaa, kuka kukakin on, etenkin kun täällä on ihan kohtuullisen kokoinen melko aktiivisesti kirjoitteleva porukka. Kyllä sitä pikku hiljaa pääsee enemmän juttuihin mukaan. Osa meistä jumittui tuonne heinäkuisten ketjuun kirjoittamaan pienellä porukalla aika pitkäksi aikaa, joten tunnetaan jo sieltä. Ei varmaan ole rautakuuri pahitteeksi, sen verran runsaastihan sitä yleensä vuotaa. Mulla tarkastettiin peruslabrojen yhteydessä myös hemoglobiini ja se oli jotain reilu 130. Ei siis ole kovin alas mennyt vuotojen takia. Toki on laskenut, kun mulla normisti on jotain 145.

Kuutti, mulla ei ole clomeista kokemusta. Kannattaa varmaan kysellä joltain muultakin lääkäriltä asiasta.

Ahomansikalle tsemppiä. Kurjaa, että olet allapäin. *hali*

Innan teatterireissu kuulosti mukavalta. Mä en muista edes, koska olisin käynyt teatteris. Täytyis varmaan katsella, olisko joku kiva näytelmä, jonka haluasi mennä katsomaan. Sit vielä kun sais miehen tai jonkun kaverin lähtemään mukaan.

Ihanaista viikonloppua meille ihanille naisille! :)

lakka - 23.1.2010 21:20  (103/798)

olen huono muistamaan kuka kirjoittimitäkin

mutta mitä tuosta sivuista jäi mieleen niin kommentoin. Minulla cytotec tapletteja laitettiin neljä kerralla ja laitoin ne noin 20.00 niin 0.30 oli pakko lähtee vessaan kun tuli outo ja märkä olo, vaatteet oli ihan veressä ja jotain plums sahti vessan pönttöön. ja parit vaatteet vaihdoin yön aikana ja kävin suihkus asti kun ei vessassa saanu siistittyä itteään. Runsasta vuotoa oli noin viikko ja kahden viikon päästä vuoto oli loppunu. Neuvolassa sanoivat että yleensä keskenmenosta kuukauden päästä tulee ensimmäiset menkat. Minun pitäisi mennä maanantaina sinne hcg:n mittaukseen. Muuten olo on ollut nyt ihan hyvä. Pari kertaa ollaan miehn kanssa sängyssä jo puuhailtu ja ilmoitti ettei se meinaa enään minua raskaaksi saattaa mutta saa nyt sitten nähä jos sattuis se vahinko tai muuttais mieltään, se kun ei tykkään minkään sortin kumeista, elikkä keskeytetyllä mennään.

Terv. Lakka

Tattaraa - 23.1.2010 22:25  (104/798)

Pläähhh...

No eipä tarttennu odotella ens vkonloppuun testaamista kun täti pamahti tänään kylään kesken kauppareisun kp 26... Nooh, jos nää tällä tavalla lyhenee jatkossakin niin mähän saan olla petihommissa ihan päivätyökseni. :)

Nyt voi siis hyvällä omallatunnolla ryypiskellä vinettoa maukkaan itse tehdyn intialaisen aterian päätteeksi!

Taidan testata tota greippimehu jutskaa noitten ovislimojen bongausta ajatellen mutta netissä kun ovislaskuria kattelin niin osuis ovis(jos sellasia tää kroppa suo) ajalle 30.1.-4.2. eli taitaa mennä aika tiukille mehun litkimisen kannattavuus. Muuten vaan kyllä voin juoda koska happamat juomat on mun herkkua -kauhee närästys mutta onneks on rennie keksitty!

Eipä taas muuta kun hilirimpsis!

Tattaraa

Pilvilinna - 24.1.2010 0:23  (105/798)

Wau..

.. ollaan päästy jo sivulle 3 näinkin lyhyessä ajassa! Aikasmoisia pulisijoita siis täällä ja mikäs sen mukavampaa. Tänäänkin tullut yllättäen näin paljon tekstiä, vaikka välillä just vkonloppuisin on hiljaisempaa, kun porukat menossa kuka missäkin.

Greippimehuista on ollut juttua. Lukemani perusteella sitä pitäisi litkiä kierron alusta ovulaatioon asti ja sen arvellaan auttavan just noihin limoihin ja limakalvoihin. Eli Tattaraa, jos sulla la tuli tätsykkä kylään, niin sittenhän ei ole greippimehun suhteen vielä peli menetetty laisinkaan! Sen kun vaan alat lipittämään:) Punaviiniä taasen jotkut käyttävät luteaalivaiheen aikana (siis oviksesta eteenpäin) lasillisen päivässä, koska sen sanotaan parantavan kohdun verenkiertoa ja lisäävän kiinnittymismahiksia. Ja tulehduskipulääkkeet taasen voivat siirtää tai estää ovista. Ja kyllähän näitä on muitakin juttuja, joilla raskautumiseen voi kotikonstein vaikuttaa. Osasta voi olla lääketiet. tutkimustuloksia, mutta osasta ei, eikä niiden hyötyä ole todistettu. Mutta joillekin ne ovat tepsineet ja avun antaneet. Itse en voi greippimehua juoda, joten ei kokemusta miten se mun limoihin vaikuttaisi.. Punaviini ei myöskään sovi mulle, joten eipä sitten sitäkään voi kokeilla.

Katjalah, sullahan on sitten nelikon sukupuolijakauma päinvastainen kuin täällä:) Meiltä kun löytyy kolme tylleröä ja yksi poitsu.

Kuutti pohti clomien vaikutusta raskauksiensa onnistumisissa. Niinpä, kyllähän tuo hieman yllättävältä kuulostaa, että niillä olisi raskauden jatkumiselle vaikutusta ollut.. Nehän auttavat ovishäiriöissä eli edesauttavat munasolun irtoamista (ja munarakkulan kehittymistä). Tarkoittaisko se sitten sitä sun tapauksessasi, että ilman lääkitystä kehittyvät munarakkulat olisivat jotenkin hmm.. ”heikompia”. Kun ei kai se lääke niiden laatuun tms. vaikuta, vaan ylipäätään muodostumiseen ja irtoamiseen. Mutta tää lienee korkeampaa matikkaa, eikä tosiaan ole mun alaani, kunhan tässä pohdiskelen.

Ahomansikka, täälläkin on km:n jälkeen mennyt ihan liikaa herkuttelun puolelle.. Ja vaikka tuostakin sentään jo vähän aikaa on, niin herkuttelumeininki meinaa jatkua vaan. Eipä sitten ihme, että välillä on niin turpea olo.. Nyt pitäis kyllä tosiaan ryhdistäytyä ja mennä kauppaan niin täydellä masulla ja hyvin ravittuna, ettei ainakaan sen takia tule herkkuhyllyille hinku:) No, onneksi tulee työssä liikuttua paljon, etteivät namipalat vallan vyötärölle parkkeerais..hui.

Tosi ikävää, kun tuota oksutautia on niin monen luona sekä tässä pinossa että tutuillakin. Ja flunssaa myös. Kovasti jaksuja vaan kaikille. Meilläkin pikkuisen nenu on ollut jo useita päiviä räkäinen ja toinen on valitellut huonoa oloa ruokailun jälkeen, mutta onneksi on jäänyt toistaiseksi siihen. Itselläkin joskus on vatsatauti ilmennyt lievänä monta päivää kestävänä huonovointisuutena ja väsymyksenä, mutta oksuilta on vältytty.

Ja Innalla ollut mukava teatterireissu syömisineen kaikkineen. Tekee varmasti hyvää mielelle (ja kielelle, heh)!

Nyt tämä tyttö lähtee tuhisemaan miehen vierelle. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille,

Pilvilinna

Minnis7 - 24.1.2010 11:41  (106/798)

Rauhallista sunnuntaiaamua!

Lapsiperheillä on varmaan jo päivä menossa, vaikka itse hörpin vasta aamukahvia ja mies nukkuu vielä. Meillä oli kummityttö sisaruksineen yökylässä perjantaina ja olin la aika poikki siitä meiningistä. Kivaa kyllä oli kun käytiin laskemassa mäkeä ja piirrettiin! Mietin vaan, että täälläkin Lakalla ja Elladalla on jo 6 lasta – miten te oikein jaksatte? :)

Toukotytölle tervetuloa pinoon ja pahoittelut keskenmenosta! Älä kuitenkaan vaivu vielä epätoivoon: kaverillani meni vuosi ensimmäiseen raskauteen, joka osoittautui tuulimunaksi ja siitä parin kuukauden päästä tuli uudestaan raskaaksi. Toinen raskaus sujui hyvin ja heillä on aivan ihana pieni. Joskus se vaan ottaa aikaa. Uskon, että tulet pian uudestaan raskaaksi, sanotaan, että kohtu on nyt vastaanottavainen.

Emmy, mulla on kanssa kohtu takana eikä vuoto alkanut vielä raskausviikolla 14, vaikka km oli todennäköisesti tapahtunut jo viikolla 9. Eli jotakin marginaalikansaa kai minäkin :). Neuvolalääkäri käski harrastaa paljon seksiä ja raskasta liikuntaa, niin kyllä se vuoto sieltä alkaisi. Mä taisin pelätä kyllä sitä vuotoa ja niitä ”klönttejä”, etten noista vinkeistä innostunut. Niin kuin Pilvilinna sanoikin, kaavinta tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä ja siihen tulee toimenpidepäivän lisäksi kaksi sairaslomapäivää. Otin aamuseitsemältä kohtua avaavan lääkkeen ja kipulääkkeen kotona ja menin yhdentoista aikaan sairaalaan. Toimenpiteeseen pääsin puolelta päivin kun olin ensin jonkun aikaa odotellut ja tavannut anestesialääkärin (joka muuten oli aivan laittoman nuori). Leikkaussalissa laitettiin tippa, vai kanyylikos se on, sain rauhoittavan ja unilääkkeen, josta ehdin pessimistisesti ajatella ”ei toimi”, jonka jälkeen en sitten muistakaan mitään. Kaavinta kestää n.15 minuuttia, heräämössä kestää jonkun aikaa kun tulee kunnolla tajuihin. Olin kyllä todella helpottunut kun heräsin säpsähtäen sairaalavuoteesta ja tajusin, että kaikki on hyvin. Siitä tunnin päästä mies tulikin sitten herkkujen ja kukkien kanssa hakemaan. Päiväkirurgian edellytyksenä on, että joku tulee hakemaan ja on seuraavan yön sun kanssa. Mulla jälkivuotoa oli oikeastaan 2 päivää, sen jälkeen ihan pientä tiputtelua. Vatsa oli aluksi turvonnut, mutta kyllä sekin siitä palautuu.

Pilvilinna, nauroin sun viisuri- ja antibioottikokemuksille, anteeksi vaan ;). Allekirjoitan kanssa tuon ärsyttävän sanonnan lasten ”tekemisen”… grrr. Olisikin niin helppoa.

Thelma ja Inna, nauttikaa nyt hyvästä ruuasta, juustoista ja viinistä. Sitä kun ei tiedä, koska niitä seuraavan kerran saa nauttia! Mulle noiden pastöroimattomien juustojen välttäminen on ollut haasteellista, nykyään tihrustan tarkkaan tuoteselosteet. Punaviiniäkin on tehnyt koko viikonlopun mieli...

Eveys, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Mietinkin viime viikolla, että miten sulla on siellä töissä mennyt? Muistanko oikein, että sun piti jättää heti työt vaarallisten aineiden vuoksi kun tulit raskaaksi?

Ahomansikalle tsemppihalaus, selviäminen ja toipuminen vie aikaa. Toivottavasti olosi kohenee.

Tattaraalle harmittelut menkoista. Nyt vaan greippimehut avuksi :).

Katjalahille ja Kuutille suosittelen kyllä rautaa kun vuodatte paljon. Multitabs raskaus –tabut on kai hiukan tavallisia vitamiineja kalliimpia, mutta suosittelen niitä kun teilläkin uusi raskaus on todennäköistä.

Lopettelen nyt romaanini. Suunnitelmissa on lähteä järven jäälle luisteleen ja Siilinkarin-majakalle makkaralle ja kaakaolle. Mukavaa päivää muillekin!

Minnis, rv 6+6 (jes, huomenna alkaa kasiviikko)
Click

emmy84 - 24.1.2010 14:41  (107/798)

Sunnuntaita!

Heipparallaa!

Voi Minnis, mulle tuli kauhee kaipuu (taas) Tampereelle kun kirjoitit Siilinkarista ja kaakaosta! Mä oon muuttanut vuosi sitten sieltä pois ja kova kaipuu on takaisin. Mikäli saan opiskelupaikan siirron sinne niin muutetaan Tampereelle varmaan takaisin. Mieskin on jo melkein lupautunut hakemaan sieltä töitä, ja eiköhän se sitten viimeistään jos opintojen siirto sinne onnistuu ole menoa sitten, molemmilla ;)
Mut niin Nässyn kuin Pyhäjärven jäät on tulleet tosi tutuiksi viiden vuoden aikana mitä siellä ehdin asumaan! Koirien kanssa usein retkeiltiin Siilinkarille kaakaolle. Voi vitsi...hyviä muistoja.

Mä kuulun sitten myös siihen porukkaan joka ei muista kovin helpolla kuka on kirjoittanut mitäkin...eikä tosiaan edes pääse tässä kirjoitusvaiheessa enää "lunttaamaan" kun ei tässä näe kuin tuon edellisen viestin.
Sit tulee helposti kirjoitettua just aika paljon omia juttuja, kun ei enää muista mitä piti kommentoida ja kenelle...
Minniksellä ainakaan ei näyttäis olevan samaa "ongelmaa" edellisestä viestistä päätellen! :) Ihailtavaa.

Nyt kyllä minäkin lisään greippimehun kauppalistaan! Juodaan sitten vaikka nenästä kiinnipitäen- taktiikalla jos muuten ei maku miellytä ;) en oo greippimehua ostanut varmaan kuin kerran elämässä ja semmoinen muistikuva jäi ettei maku miellyttänyt. Tosin eipä vielä 5 vuotta sitten maistuneet punaviinit ja aurajuustotkaan ;) jospa greippimehu kuuluisi samaan kategoriaan.

Voi teitä oksutautisia...toivottavasti on jo hellittämään päin! Se on kyllä taudeista varmaan ikävin ja sit jos pääsee jylläämään vielä koko perheeseen niin on siinä sitten ihmettelemistä kun kukaan ei kykene tekemään oikein mitään muuta kuin potemaan tautia. Mulla ei ole tainnut olla kuin kaks-kolme kertaa koko elämäni aikana, mut sit on ollut ja tullut kyllä ihan kunnolla...viimeks vuosi sitten ja iski vielä kesken työpäivän. Oli aivan tuskaa ajaa töistä työterveyteen ja rynnätä siellä samantien seitsemänteen kerrokseen ja vessaan! Sitten työterveyshoitajan huoneeseen ja sieltä taas juosten vessaan. Tuolla hetkellä kyllä ajattelin että eikö tällaisessa taudissa työpaikalla hyväksyttäisi edes yksi sairauslomalaputon päivä...mut säännöt on sääntöjä. Ja tuostakin selvittiin.
Mutta paranemisia siis kaikille sairasteleville!

Mun viikonloppu on mennyt kamalaa päänsärkyä tuskaillessa. Kurkkukin on ollut vähän kipeä. Näinköhän päänsärky on yhteydessä tuohon raskausmateriaaliin tai Cytoteceihin, vaiko mahdollisesti pukkaavaan flunssaan... kurkkukipu viittaisi vähän siihen että olisko flunssa tulossa. Just jouluna oli sekin viimeksi. Pitkään olinkin ollut ennen joulua terveenä mut tulisko nyt sitten kaks flunssaa näin peräkkäin...voih.
Kuumetta ei kuitenkaan ole joten ei vissiin ainakaan kohtutulehdusta tarvitse pelätä. Eikä ole kyllä masukipuiluakaan.
Ihan vähän oon tuhrutellut nyt vkl:n aikana, mutta kuitenkin niin vähän etten kyllä usko että tällä vältyttäisiin huomiselta toimenpiteeltä.
Tänään siis puolilta öin alkaa nälkäkuuri ja aamulla polille.
Tänään olis ne miehen veljen synttärikaffet mut näinköhän jää nyt osaltani väliin...tuntuu että tää päänsärky ei meinaa edes taittua särkylääkkeillä.

Mulla on alkanut nyt halut ja himotkin taas jylläämään. Tekis mieli jo koavsti päästä petipuuhin mut toi tuhruttelu on nyt jarrutellut aika ikävästi... Aika kovat ohjeet Minnis saanut neuvolatädiltä! Mulle nimenomaan sanottiin tuolla polilla et vuotojen jälkeen voi sitten alkaa taas puuhastelemaan, mut sitä kortsun käyttöä suositeltiin ekoihin menkkoihin asti...tylsää. Nyt oon jo miettinyt pitäiskö uhmata tuota ohjetta. Pelottaa vaan kun tätä epäonnea on ollut nyt niin paljon, et mitä jos raskautuisinkin ja pieni ei pysyisi taaskaan kyydissä. Varmaan silloin syyttäisin juuri itseäni ja sitä etten odottanut yhtiä menkkoja! Kumpikaan meistä ei liiemmin kortsun kanssa puuhastelusta tykkää, niin epäilyttää jaksetaanko montaa viikkoa sen kanssa puuhata. Pakkohan se olis koettaa jaksaa mutta kun raskautuminen olisi kuitenkin toiveissa, voi sekin vähentää ainakin mun puolelta halua kortongin rullailuun... Vaikiaa!

Mä oon varmaan tyydyttänyt noita haudattuja halujani ja apeaa mieltäni myöskin herkuttelemalla! Eilenkin mässäilin karkkeja, sipsejä ja jädeä! Melkoinen muutos tuon km:n jälkeen, kun vielä ennen sitä elimistö suorastaan huusi kaikkea terveellistä ja herkuttelin salaatin lehdillä ja hedelmillä. Nooo, aikansa kutakin. Ehkä sitten kun saa tämän fyysisen puolen kuntoon voi laittaa taas itsentä ruotuun. Pakko! :)

Kivaa sunnuntaita kaikille! :)
-emmy-

Pilvilinna - 24.1.2010 23:30  (108/798)

Tsempityksiä

..Emmylle ma kaavintaan. Kyllä se hyvin sujuu.

Minnis, kiva, kun tulit kertoilemaan kokemusperäistä tietoa tuosta kaavinnasta. Ehti Emmykin mukavasti lukea lisätietoa ennen ma toimenpidettään. Ja kylläpäs sun järven jään luistelut ja makkarat & kaakaot kuulostivatkin mukavilta! Kun vielä helmikuinen aurinko alkaa enempi paistella ja lämmitellä, niin tuollaiset retket on ihan ykkösiä. Miten olet muuten voinut? Kirjoituksessasi et ainakaan maininnut mitään kaiken aikaa vellovasta yökötyksestä ja oksentelusta.

Täällä tänään vähän kaupassakäyntiä (ja muutamia hienoja alelöytöjä lapsille) sekä kodinhoitoa.. Täytyy olla puitteet valmiina ensi viikkoa varten, kun ne arkipäivät ovat aina yhtä kilpajuoksua kellon kanssa:)

Aurinkoista alkuviikkoa,
Pilvis

Inna4 - 25.1.2010 7:23  (109/798)

Maanantai aamua kaikille ...

... ja Emmylle tsemppiä tämän päivän toimenpiteeseen.

Tattaraa mulla tuo 26 on normikierto :) - ikävä kun menkat alkoi.

Itse ajattelin tuossa aiemmin, että menkat saisi kyllä ihan mielellään tulla ja tasoitella tätä elimistöä, mutta nyt huomaankin salaa itseltäni toivovani, ettei ne alkaisikaan. Tänä aamuna pissasin purkkiin ja lähden kiikuttamaan sen kontrolli pissanäytteen nyt kohta terveyskeskukseen - viime yönä näin unta siitä että vastaus oli +/- :D mitähän sekin tarkoittaa :D :D vissiin jotain epäselvää taas tiedossa .

Minnis oliko hyvät kaakaot ja luisteluretket ? Miten raskaus muuten sujuu? Olet tainut selvitä ilman pahoinvointia ainakin tähän asti ?

Joo kyllä viikonloppuna on tullut vähän herkuteltua viinillä ja hyvällä ruualla, mutta olen kyllä onneksi saanut vähän liikutuksi. Minullakin on edessä muutaman kilon pudotusurakka,mitkä sain viime syksyn aikana kasatuksi itseeni, jotenkin ei vaan ihan kamalaa motivaatiota siihen urakkaan ole - yksinkertaisesti yrittäisi vaan viikolla olla herkuttelematta ja sitten liikkua. Viikonlopun herkutteluista en halua tinkiä . Rakastan herkuttelua :) ja punaviiniä.

Minun viikko alkoikin kotosalla. Toinen näistä meidän nelivuotiaista oli tullut sairaaksi yön aikana eli kuumetta parannellaan varmaankin alkuviikkoa.

Palataanpa asialle ja mukavaa alkavaa viikkoa Inna

emmy84 - 25.1.2010 11:09  (110/798)

Uskomatonta...

...mutta totta!
Mä oon jo kotona. Ultrattiin ja kaikua on vielä. Suoritetaan kaavinta, mutta VASTA KESKIVIIKKONA!
Koska tää mun tuuri alkais kääntyä...? :'( Lääkäri oli tosi pahoillaan mut päiväkirurgisella ei ollut tänään vapaita aikoja ja tää hoitaja joka mulle varasi tän maanantain ajan ei sitten ilmeisesti ollut sitä koneelta tarkastanut.
Kiireellisenäkään mua ei voida operoida kun mennessäni vastaanottohuoneeseen vastasin lääkärille että "Voin ihan hyvin" ja "Ei ole kipuja"... että näin tällä kertaa.
Tuli jo semmoinen fiilis et odottaako ne oikein et mulle tulis kohtutulehdus tai jotain, ku näin kauan pitää tätä venyttää...turhauttaa.
No, pääsenpähän ainakin huomenna yhdeksi päiväksi kouluun.

emmy epäonninen :(

ellada - 25.1.2010 11:29  (111/798)

No moi!

Voi Emmy kun sua kidutetaan :( kamala odottaa että olis jo ohi ja viimeiset pari päivää on varmaan pahimmat.

Mä en kanssa muista nimeltä yleensä mutta puhun kanssa yleisesti, pahoittelut.

katjalahin taidan tuntea tuolta suurperhekuumeilijoiden pinosta. Harmi että olemme joutuneet tänne. siis kiva pinohan tämäki8n muta syyt miksi kukakin täällä on on tosi surullinen. Toivotaan onnellisempaa jatkoa=)
Meillä yksi lapsistamme alkoi kanssa oksentamaan toissayönä. Norovirusta kuulemma onpi liikkeellä joten se tietää lisää pyykkivuorta. Ainakin pojalla se oli alkanut niin rajusti, että kun oli yrittänyt ehtiä sängystä vessaan oli yläsängyn portaat alasänky ja koko matka vessaan ihan yrjössä. Viime yön kaikki nukku varoksi vati vieressä.
Greippimehua täälläkin litkitään, toivottavasti on joskus apuja. Huomenna on se jälkitarkastus, pelottaa kamalasti ja toisaalta ei malttais odottaa, mitä siellä selviää. No mun tuurilla olen itse norossa enkä pääse sinne.

Ihana kun on vähän lämpimämpi, tarkenee laittaa jo nenua uloskin.

Mukavaa päivää kaikille! T: Ellada Click

Thelma - 25.1.2010 11:56  (112/798)

Uusi viikko

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ihanaa, kun meillä käy keskustelu täällä näin vilkkaana. Meidän pino on aina tuossa alkupäässä, kun tää ei kovin pitkäksi toviksi hiljene. :)

Emmy, kurjaa, että sulla asia nyt pitkittyy. Tsemppiä keskiviikon odotteluun. Mä kävin aamulla labrassa verikokeissa hcg-mittausta varten ja rupesin sit miettimään, että mitä jos mullakin on kohtuun jäänyt jotain. Olis aika kamalaa joutua kaavintaa, kun ajatukset on jo uudessa raskaudessa.

Ovisoireet jatkuvat, eivät ole yhtä selviä kuin ekassa kierrossa, mutta aika samanlaisia kuin viime kierrossa. Mies lähti eilen aamulla työreissuun, mutta onneksi sen pitäis tulla tänään illalla kotiin. Täytynee vietellä se ensimmäiseksi, kun ovesta tulee... ;)

Mulla on ton raskautumisen suhteen samanlaiset ajatukset kuin Innalla. Toisaalta olen toivonut, että ei tärppäis ja tulis menkat nopeasti, nyt kuitenkin toivon, että niitä menkkoja ei tuliskaan. No jos vanhat merkit paikkansa pitävät reilun viikon päästä tiedän, mikä on tilanne, kun kahdella edelliselläkin kerralla raskausoireet ovat olleet aika selviä ennen testaamista.

Toi herkuttelu on kans mun synti. Mulle kelpaa niin makeat kuin suolaisetkin herkut.Punaviinistä pidän myös, mut sitä menee vähemmän kun seurauksena on yleensä päänsärky vaikka jois vaan lasillisen. Valitettavasti syötävien herkkujen kohdalla kerta-annokset ei ole ihan pieniä, esim. jäätelöä menee kerralla vähintään puoli litraa. Nyt oon kuitenkin ryhdistäytynyt. Pyrin syömään niin, ettei verensokeri heittele ja annokset pysyy kohtuullisina ja sit olen ottanut sen linjan, että joka ilta saan ottaa 2 palaa tummaa suklaata. Toi ei ole yhtään mun tapaista, koska mullahan ei säily mikään karkkipussi, suklaalevy tai keksipaketti kaapissa. Nyt mulla on ollut pieni levy tummaa suklaata kaapissa viikon ja siitä on mennyt vasta alle puolet. Selitys lienee siinä, että en hirveästi tykkää tummasta suklaasta, joten sitä ei tule ahmittua levykaupalla ja pari palaa lähes päivittäin tekee sen, että makean mieliteko on selvästi vähentynyt. Jätin mm. lauantaina miehen megakarkkipussin rauhaan, en ottanut namin namia siitä. Ei oikeastaan tehnyt edes tiukkaa. Vähänkö olen ylpeä itsestäni. :)

Täällä on muutkin kyselleet Minniksen vointia. Mua kiinnostaa kans. Et sä vissiin hirveän huonovointinen ole, kun luisteluretket, makkaran syönti ja kaakaon juonti onnistuu? Toivotaan, ettei mitään kauheaa pahoinvointia tuliskaan.

Innalle ja Elladalle tsemppiä sairastuvan pyörittämiseen.

Mä menen nyt kokkailemaan lounasta ja sit vähän työhommiin.

Thelma

katjalah - 25.1.2010 12:23  (113/798)

Emmylle tsemppiä,

ärsyttävää, kun joskus ei tahdo tapahtua mitään. Saa ihmetellä pitäisikö olla kuolemankielissä ennenkuin lääkärit mitenkään huomioivat.

Itse kävin sitten hakemassa antibiootit, että semmottista täällä.

Ellada, muistan sinut kyllä tuolta suurperheellisten puolelta. Kamalaa, kun tuntuu, että sieltä kaikki hyppivät nyt porukalla tänne. Mutta toivotaan, että seuraava kerta olisi onnekkaampi itse kullakin.

Thelma - 25.1.2010 13:08  (114/798)

Lisäys

Mun piti edellisessä viestissä jo kysyä, mut jotenkin uppouduin kirjoittelemaan herkuttelusta ja muusta, että unohdin. Katsoiko joku muu eilen ykkösdokumentin Lyhyt elämä? Se kertoi muutaman perheen tarinan, jossa vastasyntynyt/vauva kuolee tai siis se ei niinkään käsitellyt kuolemaa vaan sitä lyhyttä elämää. Kukaan ohjelman lapsista ei kuollut yllättäen, vaan osalla oli joku sairaus, yhdellä oli paha aivovaurio, yksi syntyi tosi pienenä keskosena (noin 700 g). Mietin ensin, että pystynkö katsomaan sen, mut katsoin itkua tihrustaen. Oli kyllä tosi koskettava. Kyllä sitä on tosi onnekas, jos terveen lapsen jonain päivänä saa.

Tähän liittyen tuli mieleeni sellainen ajatus, että koetteko te muut, että olisitte muuttuneet keskenmenon myötä? Totta kai kaikki tapahtumat jättävät jälkensä, mutta mä koen kasvaneeni ihmisenä hirveästi näiden kahden keskenmenon myötä. En mä ennenkään ole pitänyt asioita itsestään selvänä, mutta jotenkin ajatusmaailma on muuttunut. En oikein osaa selittää, mut elän nyt enemmän tässä hetkessä ja olen huomattavasti armollisempi itseäni ja myös muita kohtaan.

Vaihteeksi vähän syvällisempää pohdintaa.

Thelma

Inna4 - 25.1.2010 13:29  (115/798)

Heipparallaa...

... noniin pissa näyte viety ja negatiivinen tulos eli "puhtaalta pöydältä" saadaan homma aloittaa :).

Voi emmy sun kohtaloa! Anteeksi kun nyt kysyn kun en muista, mutta millä viikoilla sen sun km tapahtui ? Vaadihan varuiksi vielä uusinta ultra ke ku menet kaavintaan. Ja tsemiä sitten sinne.

Thelma - mua ainakin nämä keskenmenot on opettaneet nöyrtymään luonnon edessä - kun aina on tullut helposti raskaaksi ja kaikki hyvin mennyt, niin ei ehkä tarpeeksi ole osannut toisten asemaan sitten asettautua. Vaikka mikään ylimielisesti asiaan suhtautuva en koskana ole ollut, mutta silti koen , että tämän asian tarkoitus oli vähän nöyryttää minua :) ja opettaa arvostamaan olemassa olevaa.

Mulla on ihan sairas väsy nyt päällä ! En tiedä sitten johtuuko pe - la yönä tulleesta univelasta kun yöunet jäi lyhyeksi, vai vain maanantaista. Vai hapen puutteesta vai jostain muusta... juuri heräsin kuumeisen lapsen kanssa parin tunnin päikkäreiltä ja voisin kyllä heti köllähtää vaikka uudestaan kylelleen. Töissä oon ollu vähän väsynyt kanssa tämän kuluneen syksyn jäljiltä ja motivaatio hukassa niin mietin johtuuko tämä väsymys jonkin sortin "masennuksesta " :) tai voihan se olla että rautavarastotkin on vähissä kun ei ole niitä tarkastanut ja rautaa syönyt.

Mutta nyt alkaa tulla jo tyttöjä koulusta täytyy heitä rueta vastaanottaa- illalla jos ulkoilisi hapekkaassa säässä kun pakkanenkin laski noin mukavasti. t. Inna

emmy84 - 25.1.2010 14:19  (116/798)

Ihanan reippaita kirjoittajia! :)

Thelma, mä katsoin osittain tuota dokkaria. Osittain siksi että hyppäsin sen ja Subilta tulleen leffan välillä. Mua alkoi heti liikuttaa se dokumentti niin paljon et oli pakko vaihtaa välillä leffan puolelle.
Heti kun bongasin sen ohjelmatiedoista, aloin miettiä et onkohan musta katsomaan sitä vielä. Eikä musta oikein ollu. Tai olisin mä halunnut katsoa sen kokonaan ja voinutkin, mut se ois ollut sit kyllä ittensä itkettämistä. Kai tosta km:sta on kuitenkin vielä sen verran vähän aikaa (2vko:a) ja kun se ei edes ole vielä ohi, niin tunteet pinnassa. Mut yhdyn kyllä sanaasi, oli koskettava! Elämä on lahja ja uskon että meistä jokainen arvostaa uutta elämää aivan eri tavalla tällaisen kokemuksen jälkeen.
Tuntuu vaan niin epäreilulle miten toiset raskautuvat vasten tahtoaan ja esim. edellisessä työssä jouduin olemaan tekemisissä parinkin narkomaniperheen kanssa...kyllä silloin mietin usein vielä kotonakin että mitähän niille lapsille (vieläpä vauvoille) mahtaa kuulua.
Unelmoin ainakin kahden lapsen perheestä mut tällä hetkellä tuntuu että se yksikin olisi niin iso lahja että olisin varmasti ikionnellinen jo siitä. Niin kuin tässä ehdittiikin jo tämän alkuraskauden aika huomata. Voi sitä huumaa!

Inna, mahtavaa! Onnittelut "pöydän puhdistumisesta"! Nyt ei muuta kuin peuhaamaan vaan! :) Ja tottakai saa kysyä - ei kaikkien viikkoja voi mitenkään muistaa! Km tapahtui siis 9.viikolla, siitä on nyt kaks viikkoo aikaa. Kyllä ne vielä keskiviikkona ultraa mut tää tämän päiväinen lääkäri sanoi et kaikua aiheuttaa istukan rippeet kohdussa.

Mä en kyllä tajua mitä tää järkky päänsärky on...lääkäri sanoi ettei pitäis kyllä Cycoteceista johtua. Joka tapauksessa kolmas päivä jo ja välillä kipuilee kyllä ihan kunnolla. Tunti sitten otettu särkylääkekään ei ainakaan vielä auta. Mulla ei muutenkaan kovin usein pää kipuile, niin siksi ihmettelen että mistä johtuu.
Voisko olla yhteydessä tähän km:n...? Onko muilla ollut? Kurkkukipu meni ohi joten flunssalta todennäköisesti vältyin. *kopkop*

Väsymystä ja herkuttelua täällä oli ilmassa muillakin, joten niistä en vielä huolestu ;)

Mulla oli muuten myös tuo Thelman tummasuklaa-kikka käytössä viime talvena kun oli kunnon urheilukausi päällä, ja se toimi oikeesti! Itse en kanssa tummaa suklaata levynä muuten juuri "kuluta" mutta ne pari palaa päivässä piti mut poissa kaupan karkkihyllyiltä ja muiden namipusseilta :) kannattaa kokeilla muidenkin makean nälkää vastaan taistelevien! Mut mikähän auttais suolaisen naposteltavan himoon?

Täytyis jatkaa yhden opiskeluprojektin tekoa...pääkipuilu vaan haittaa vähän motivoitumista. Täytyy ottaa tämä vielä keskiviikon vastaanotolla puheeks jos sinne saakka jatkuu.

Kuulutaan taas :) -e-

P.s. Minnis, muakin kiinnostaa sun vointis? Ja oliko Siilinkarin kaakaot pysyneet ennallaan? ;)

emmy84 - 25.1.2010 14:31  (117/798)

Vielä reippailin...

takaisin kun en päässyt muokkaamaan mun edellistä viestiä ja vielä piti kysymäni että miten Elladahin jälkitarkastus meni? Toivottavasti hyvin!

ja Katjalah, muuttuiko sun flunssa nyt sitten jo antibioottikuurihoitoon - menikö poskionteloihin? vai onko joku muu pöpö? Pikaista paranemista sinnekin joka tapauksessa!

Ei mulla tainut olla muuta :) Kivaa päivän jatkoa kaikille!

katjalah - 25.1.2010 14:36  (118/798)

Päivää, TAAS täällä...

Pitäisi vetää nuorimmat ulos...

Tuosta dokumentista, en ole nähnyt, kun telkkaria meillä ei ole....... No tuhosin sitten suurimman osan viestistäni, mutta en kerkiä uudelleen kaikkea naputella. Mullahan on keskoslapsi itsellä, ja tuon osastolla ollessa aikanaan sai nähdä monenlaista aina huumevieroituksessa olleista vauvoista alkaen. Ja niitä surullisimpiakin kohtaloita valitettavasti kohtasimme. Meidän poika vain sattui syntymään yhdeksän viikkoa liian aikaisin, kun oli kiire joulupukkia katsomaan (pojan oma selitys keskosuudelleen, syntyi 21.12). Tuo on alusta alkaen ollut ihan terve lapsi, muuta seurauksia keskosuudesta ei ollut kuin ensimmäisten vuosien infektioherkkyys - ja sitähän voi olla täysaikaisena syntyneillä lapsillakin.

Muuten, kun moni on harmitellut sitä ettei kirjottaessaan pääse selailemaan toisten kirjoituksia niin minä ainakin aina avaan tämän vastauksen kirjoituksen toiseen ikkunaan, voi sitten välillä hypätä selaamaan noita juttuja.

En oikein itsekään tiedä, missä se tauti asustaa... keuhkoputkentulehdusta tuo arvauskeskuslääkäri veikkasi (labrakokeita ei otettu) - kun nyt olen köhinyt enempi tai vähempi reilu pari viikkoa niin kirjoitti sitten heti antibiootit.

Minnis7 - 25.1.2010 19:59  (119/798)

Moikka

Juu, mun hyvän "muistin" salaisuutena on kanssa toinen selain, jossa katson aikaisempia kirjoituksia :)

Emmylle, tänne vaan naapuriksi! Jätettiin luistimet sittenkin naulaan ja käveltiin tuossa -15 asteen kelissä sinne Siilinkarille makkaralle ja takaisin. Oli hyvät makkarat ja muutenkin mukavaa! Kevät auringossa reissu vasta paranee. Luistelua olisi tarkoitus kokeilla järvellä ens viikonloppuna, mutta vähän jännittää kun mies muistutteli, että olen aina kaatunut pari kertaa... kannattaakohan mennä riskeeraamaan? hmm. Testaan tulevana viikonloppuna sen kaakaon :).

Joudun lähtemään vielä asioille, mutta vastaan nopeasti raskausoireista. Olen voinut tosi hyvin, eniten oireita on ollut vatsan turvotuksesta ja nippailusta/viiltelyistä. La, su ja tänään puolen päivän aikaa ällötti, mutta se meni ohi. Viime raskaudesta en oksennellut, mutta päätä särki ja ällötysolo kesti melkein koko työpäivän. Olenkin miettinyt koska se alkaa vai onko tämä raskaus jotenkin erilainen. Pitäisi kyllä ottaa rennosti eikä vertailla, mutta helppoa se ei ole, kun on kaikki tuoreena mielessä.

Rinnat on kasvanut aivan kamalasti ja nyt ne ovat alkaneet kipeytyä. Näin kävi muuten viimeksikin, ettei alussa ollut mitään. Pelkään, että nämä jättibuubsit paljastaa mut töissä raskaaksi...:) toivottavasti ei! Viime aikoina aamun erikoisena on myös ollut kiljuva nälkä - yleensä kun ei maistu mikään aamuisin.

Nyt menoks ja kirjoittelen illemmalla lisää!

Minnis, rv 7+0 (kumpa kaikki olisi hyvin!!)

Pilvilinna - 25.1.2010 22:18  (120/798)

Paleltaa..

..niin penteleesti, että vaan takan eessä ois hyvä :) Eilen illallakin sängyssä kietouduin tiukalle kerälle täkin alle ja silti värisin kylmästä! Niin ja tänään pari kertaa hienoista huippausta.. dpo6 ja jo alkaa oireiden arpominen;D Vaan meikäläisen km:n jälkeisen ajan hurjan oirehistorian valossa ei voi tietää mihin uskoa – ja kannattaako ylipäätään uskoa mihinkään muuhun kuin veritestiin..

Juu piti munkin Tattaraalle mainita, että täälläkin tuo 26 on ihan normikiertoa, kuten näkyy sitten olevan Innallakin.

Ääh, Emmy, miten voi nyt tuollainen tuuri sulla olla! Että ovat siellä noin sekoilleet ja pääset kaavintaan sitten vasta ke. Uudet tsemppaukset multa sitten sinne keskiviikolle:) Kyselit myös päänsärystä: Mulla oli km:n jälkeen kummassakin kierrossa samaan aikaan useita päiviä (ei pms aikaan) kestävää piinaavaa päänsärkyä, johon eivät oikein lääkkeet tuntuneet millään tehoavan. Päänsärky tuntui hormonaaliselta ja ne säryt mulla usein sellaisia ovatkin, että lääkkeetkään eivät meinaa auttaa.

Toivotaan, että Elladan jälkitarkastus menee ti mukavissa merkeissä eli et ole sairastunut ja pääset paikalle ja kuulumiset olisivat hyviä.

Thelma, olen minäkin pistänyt silmälle, että meitin pino se vaan keikkuu aina tuolla huipun tuntumassa (ja usein eräs yökukkuilija nostaa sen kärkipaikalle vähän pidemmäksikin aikaa, jos muita virkkuja ei ole liikkeellä..). Ja ovis se sulla siellä vielä vaan jatkaa oireiluaan. Toivottavasti miehen viettely onnistui:) Kerroit, että viikko oviksen jälkeen on sulla jo yleensä nuo raskausoireilut alkaneet. Millaisia ovat sulla olleet ekat merkit ja onko molemmila kerroilla olleet samat nuo alkuoireet? Mulla on kyllä myös aina ekat oireet ilmaantuneet viikon sisällä.

Hienoo Inna, että näyte oli nega (tää onkin liki ainoita kohtia milloin tuosta ilahtuu näissä ympyröissä..)! Ja piristystä väsyneeseen olotilaasi lähettelen.

Katjalah, meilläkin on keskoslapsi, joten nuo asiat täälläkin kovin tuttuja. Meillä tytölle jäi keskosuudesta johtuvaa oireilua pidemmäksikin aikaa, mutta ei kylläkään onneksi mitään varsinaista isompaa ongelmaa/diagnoosia. Kirjoittelinkin jo tuolla ykkössivun alkupuolella asiasta.

En ole nyt tämän km:n jälkeen kokenut mitään suurta ”kasvun” paikkaa, kun valitettavasti sellaisia on tielle osunut jo eri muodoissa aiemminkin ja osa niistä tuollaisia usean vuoden juttuja, jotka sitten saavat kyllä ajatuksia uusille urille. Vaikka olen kyllä ylipäätään ollut aina syvälliseen ajatteluun taipuvainen, mikä ei tarkoita sitä, etten osaisi hullutella.

Ja vielä Minnis, onpa mukava kuulla, että olet voinut suht hyvin. Hymyilytti nuo superbuubsit, jotka sut kohta paljastavat:)

Voikaa hyvin,
Pilvilinna

Minnis7 - 25.1.2010 23:13  (121/798)

Iltaa...

...jatkan vielä tarinointiani. Viimeksi piti kyllä mainita, että kiitos kaikille kyselijöille, kun olitte kiinnostuneita oireistani :). Tämä pino ja te saatte kyllä mut hyvälle tuulelle.

Katsoin kanssa eilen sen Lyhyt elämä dokkarin ja itkin alusta loppuun saakka. Mies kävikin välillä kysymässä, että kannattaako just SUN tota katsoa... Oon ollut aika kova pillittämään viime aikoina ja itken nykyään kaikkea maan ja taivaan välillä. Ohjelmassa oli jotenkin sydäntä särkevää pienen Lydia-tytön isän suru ja ahdistus, toki kaikkien kohtalo kosketti. Mulle keskenmeno on opettanut Innan tavoin nöyryyttä. Ainakin lastenhankintaa ajatellen ja sitä kuinka nykyään elämässä pyritään suunnittelemaan ja hallitsemaan kaikki. Kyllähän mekin aika tarkoin harkittiin se, koska pillerit jätetään pois ja siten koska lapsi olisi tervetullut. Näitä tuntemuksia on vaikea selittää, mutta uskon, että meistä tulee nyt nöyrempiä vanhempia näiden vaikeuksien kautta, jos lapsi jossakin vaiheessa tulee.

Oon nähnyt taas kummallisia unia viime aikoina. Viime yönä synnytin vanhan ala-asteeni vessassa tyttövauvan. Kaikki meni oikein hyvin ja pesin lasta onnellisena ;). Mitä lie etiäisiä. Mielenkiintoista nähdä mitä unia ensi yönä nään, toivottavasti jotakin mukavia. Ensimmäisessä raskaudessa näin paljon painajaisia, vaikka kuulemani mukaan isät niitä näkee..

Mulle muuten kuuluu raskausoireisiin tuo palelu, Pilvilinna. Mies ihmetteli, että mistä lähtien olen ruvennut nukkumaan villatakki päälle kun hytisin petissä. Hyvä oire siis.

Thelmalle ja Innalle lemmekkäitä oviksia! Pian on taas jännät paikat.

Emmylle paljon tsemiä kaavintaan, josset ole huomenna langoilla tai en ehdi kirjoittamaan. Uskon, että se menee hienosti ja toivut nopeasti.

Hyvää yötä kaikille!

Minnis

katjalah - 26.1.2010 8:19  (122/798)

Päivää, tässä hieman raskaushistoriaani...

Esikoisen odotus aikanaan oli oikea malliraskaus, mitä nyt jäin yksin rv13, kun minua yli kymmenen vuotta vanhempi "isä" päättikin että on liian nuori perheellistymään. Tuota ei sitten sen koommin ole näkynyt ja hyvä niin (näin jälkikäteen ajatellen). Raskaus oli helppo ja poika syntyi rv39+5 (tai ultran mukaan 40+0)... Ainoa, mikä sen raskauden aikana kerran säikäytti oli verinen vuoto rv15, mutta se oli vain se kerta ja hyvin niukka.

Kakkonen sitten oli ensimmäinen biologisesti yhteinen lapsemme nykyisen mieheni kanssa (tuo on täysin ottanut omakseen myös esikoiseni ja on ainoa isä, jonka poika tunnustaa)... Se oli alusta alkaen erilainen raskaus, pahoinvointi iski päälle kp20, plussasin rv3+0. Viikkoa myöhemmin alkoivat vuodot. Muutamaan kertaan hyppäsin noiden takia lääkärissä ja vielä rv 9+ tuli vuotoja, jolloin tilanne katsottiin ihan ultralla ja siellähän se poika heilutteli... (nuo vuodot olivat kuitenkin aivan erilaisia kuin nyt näissä kahdessa viimeisimmässä, tämä viimeisin vaikka menikin hyvin varhaisvaiheessa kesken vuoti runsaasti eiliseen asti eli melkein viikon) ... Oksentelut ja muut alkuraskauden vaivat helpottivat joskus rv 13+ ja sen jälkeen sitten kaikki menikin hienosti - tai niin kuvittelin... Kunnes sitten rv31+1 aivan yllättäen tulivat supistukset ja poika rynni maailmaan. Hengityskoneessa tuo oli paripäivää, nasaalissa pari viikkoa, kaapissa reilut kolme viikkoa ja sairaalassa viisi viikkoa. Sairaala-aikana sydämestä löydettiin ultralla pari reikää, mutta ne umpeutuivat itsellään, myös aivoissa epäiltiin alkuun olevan jotain häikkää, mutta sitten kehitys lähti kulkemaan normaalisti.

Syytä keskosuuteen ei edes etsitty sen kummemmin, sanottiin vain, että näitä sattuu toisinaan… Eli en osannut asiasta sitten sen enempää huolestua ja ajattelin, että se oli vain sattumaa, eikä tulisi seuraavissa raskauksissa toistumaan. Niinpä, kun kakkonen oli reilun vuoden ikäinen ja lopetin imetyksen – kyllä vaikka tuo oli viisi viikkoa sairaalassa niin kotiuduttuaan tuo tarrasi tissiin kiinni ja imi kuin olisi ikänsä siinä roikkunut, vaikka sairaalassaoloaikana en edes yrittänyt imettää kuin pari kertaa! – alettiin yrittää seuraavaa. Ja siinä raskaudessa sitten tuli selville se, miksi kakkonen syntyi keskosena. RV23+0 sairaalakontrollissa kohdunkaulan todettiin ultraamalla lyhentyneen noin 1,5 senttiin ja sisäsuun auenneen 1cm, samoin ulkosuu oli auki ja suljettua kanavaa välissä siis noin tuo 1,5cm. Eli ei kuin lepoon enemmän tai vähemmän loppuraskauden ajaksi. Tuolloinkaan en vielä täysin ymmärtänyt tilannetta, totuus valkeni vasta rv30+ kontrollissa sairaalassa, kun tilanne oli edennyt sellaiseksi, että oli jäätävä sairaalaan makaamaan, enkä saanut muutamaan viikkoon liikkua kuin vessaan ja suihkuun.

Kolmosen odotus meni kuitenkin loppujen lopuksi ihan hyvin ja tyttö syntyi rv37+3. Kolmosen odutusajan rankkuuden ja toisaalta myös muiden ongelmien (tyttö on multiallergikko ja atoopikko), vuoksi seuraavaa uskalsi yrittää vasta muutaman vuoden tauon jälkeen. Ja kun sitten aloin nelosta odottaa niin alku oli yllättävän helppo, ei ollut vuotoja kuten kakkosesta ja kolmosesta, ei noissa vaivannutta pahoinvointia eikä kolmosen odotusaikana vaivannutta mahdotonta päänsärkyä. Alkuraskaus oli siis todella helppo… mutta rv16 alkoivat supistukset ja ne eivät olleetkaan mitään pieniä kivuttomia harjoitussupistuksia vaan oikein kipujen kanssa. Kuitenkin onnekseni varsin vaarattomia (sen tiedän nyt jälkikäteen, mutta kyllä sitä monesti pelkäsi…) Rv23-synnytys rv37+0 olin käytännössä katsoen enemmän tai vähemmän taas täysin vuodelevossa – tällä kertaa tosin ei sairaalajaksoja tarvittu vaan sain olla kotona. Silloin tuli monesti vannottua ettei enää ikinä! …… Silti jo pari kuukautta nelosen syntymän jälkeen olin sitä mieltä, että kyllä ainakin yhden vielä uskaltaa (olen aina toivonut kahdeksaa lasta, niin monta tuskin tulen saamaan)…. Yllättäen sitten kesällä jo aloin odottaakin imetysehkäisystä huolimatta, mutta se päätyi rv8 alkaneisiin vuotoihin (ilmeisesti oli mennyt kesken hieman aiemmin). Tuolloin kyllä alusta alkaen oli oudon oireeton olo enkä oikein osannut vielä täysin asiaa uskoa (ja ironista kyllä, la oli päivälleen sama kuin meidän keskosella…). Sitten tämä äskettäinen perään.

Joten hieman tällä hetkellä mietin miten tästä eteenpäin, jaksanko todella vielä sitä raskausajan henkistä prässiä – etenkin kun nyt nämä viimeisimmät ovat osoittaneet, että koko ajan saa olla pelko persiissä.

Siinäpä se… Tuli pitkä sepustus omasta navasta, nyt tiedätte tilanteeni.

Toivottavasti Emmyllä menee tämänpäiväinen sairaalareissu hyvin!

Minnikselle toivotan ihanaa odotusaikaa. Mullakin tuo palelu oli nelosen odotuksessa oikeastaan selkein ja ensimmäinen oire (mulla oíreet on vaihdelleet laidasta laitaan eri raskauksissa) – tässä viimeisimmässä myös palelin ihan helkkaristi. Mutta nyt en enää tiedä, oliko sitten kyse raskausoireista vai joko se oli tämä flunssakin silloin päällä.

ellada - 26.1.2010 12:43  (123/798)

jälkitarkastus

pääsin sinne ( kuopus oksenteli edellisen yön vaihteeksi) Enpä nyt tiedä miten siihen suhtautuisi.
Vauvamme oli ollut täysin terve kromosomeiltaan, kuoli tosiaan tulehdukseen jonka sai vesien menon takia. Ei tiedetä miksi ne kalvot ei kestäneet nyt toista kertaa peräjälkeen ja se on sitten riskinä jos raskaudun. Lisää riskejä olisi edelliset raskaudet joista vain yksi on ollut täysin normaali.
Tosin sitten lääkäri sanoi että raskautta seurattaisiin tosi tarkkaan. Mutta eihän se anna takuita että hyvin kävisi, ja kalvoja ei voi mitenkään vahvistaa.
sain pillerireseptin kouraan ja käskettiin miettimään mitä tehdään.
AAAARKS !!!! Tää on aika kamalaa kun syli huutaa vauvaa mutta en taas ikinä haluaisi samaa kokea jo vauvankin vuoksi, ei hänelläkään ollut helpot viimeiset ajat masussani. Vähän on masentunut olo.
Ovis olisi just käsillä ja munasolu näkyi kypsyvän, että valmiudet olisi, mutta täytyy tosiaan miettiä mitä kannattaa riskeerata.
Laitan joskus lisää kun tästä tokenen.
Kaikkea hyvää kaikille.
T. Ellada

Vauvafani - 26.1.2010 17:15  (124/798)

Tiistaita kaikille :)

Mä olin eilen jälkitarkastuksessa ultrassa ja sano et vähän on kohtu viel koholla mut ei limakalvot mitenkään paksut vai miten se sano mut et oli aika arka kun teki sisätutkimuksen ja sen jälkeen oli paikat kyl tosi kipeet ja sano et varmuudeksi verikokeille et katotaan tulehdusarvot ja raskaushormooni ja tänään kävin ja tulehdus arvo alle 5 et se oli hyvä mut raskaushormooni oli viel 100 et ens viikolla ma uudestaan.
Toivottavasti sieltä nyt olis tullu kaikki ja laskee siks hitaasti ku viimiset hyytymät ym tulivat vasta 15.1 et siitä ei ole viel kauaa...
Jälkivuotoa mulla ei ole enää ollut mutta su hain apteekista niitä alapäänmaitohappoja vai mitä ne nyt oli ku oli sellasta rusehtavaa vähän ja haisi hieman oudolle ja se auttokin kyl heti et nyt olis muuten kaikki ok kun sais tos arvon laskemaan...

jaksuja kaikille*hali* :)

mua rupes naurattaan omakirjoitus ko olen ihan ku siitä mainoksesta et "miten se nyt sano" tai mitä ne nyt oli " ha ha taidan olla vähän väsy ku 10h työpäiviä olen tehnyt =)

Thelma - 26.1.2010 19:11  (125/798)

Mieli on tänään maassa

Pahoittelen mun sekavaa tekstiä. Mun päivä on ollut aika syvältä, ei ole mitään erityistä syytä, mieli on vaan ollut maassa.

Tässä huomaa, miten eri tavalla eri paikoissa asioita hoidetaan. Vauvafani menee uudestaan hcg-kontrolliin, kun hcg on 100. Mulle soitettiin sairaalan naisten taudeista eilisestä hcg-kontrollista. Hcg on 130, mut sanoivat, että on ok eikä vaadi jatkokontrolleja. Pitäisköhän sitä huolestua, mulla on kuitenkin keskenmenosta vähän kauemmin kuin Vauvafanilla.

Meillä on nyt oviksen hyödyntäminen vähän heikoilla. Oireet on sen verran epämääräiset, että en tiedä oikein, koska ovis on. Eli en tiedä, onko tää kierto mennyt ohi vai ei. Eilinen miehen viettely jäi sit siihen, kun mulla oli sellainen olo, että jos haluan raskaaksi, nyt on pakko ruveta lemmiskelemään. Ahdistustahan siitä tuli ja tehokas fiiliksen lopauttaja. Nyt on kyllä tilanne se, että viimeksi matkaan saatetut pikkukaverit ovat jo henkensä heittäneet, että jos ovis on ollut esim. eilen, saa unohtaa raskaushaaveet tämän kierron osalta. Muutenkin mulla oli jotenkin kurja olo eilen. Tuli ihan itku, kun haluan lasta niin kovasti ja mut asia ei vaan ole niin yksinkertainen. Nukuin sit aika huonosti, mikä aiheutti sen, että tänään on ollut ihan kamala päivä. Mulla oli aamulla sellainen olo, että en halua enkä jaksa lähteä töihin. Työpäivästä selviydyin jotenkuten, vaikka sekavia taisinkin pääasiassa puhua. Ja koko ajan on itku herkässä. Ärsyttävää. Näissä tunnelmissa tuskin tulee yritettyä, että jos vaikka ovis ei oliskaan vielä mennyt.

Pilvis, kyselit mun raskausoireista. Molemmilla kerroilla ovat olleet samanlaiset ja alkaneet viikon päästä oviksesta. Ekalla kerralla en tajunnut, että on kyse raskausoireista. Epäilin asiaa vasta pari päivää ennen testaamista eli siinä vaiheessa, kun oireita oli jatkunut lähes viikon. Toisella kerralla tunnistin ne heti. Eli mua palelsi, oli vähän sellainen olo, että olis flunssa tulossa, sit vähän kovemman urheilusuorituksen jälkeen tuli tosi huono olo, joka jatkui varmaan puoli tuntia (normaalisti saattaa hetken heikottaa), tissit oli arat ja kasvoivat saman tien kuppikoon (eli mulla kans megabuubsit tuntui huutavan, että raskaana ollaan). Tokalla kerralla kävi myös niin, että kuvotus alkoi jo viikko oviksen jälkeen. Kyllä noi Pilviksen oireet kuulostavat lupaavilta. Pidetään peukkuja!

Katjalah, kiva että kirjoitit raskaushistoriaasi. On aina kiva lukea, että miten muilla on raskaudet menny.

Ellada, kurjaa, että jälkitarkastuksessa oli ikäviä uutisia. Tuo on vaikea tilanne, päättää, mitä tehdä. Tsemppiä.

Minnis, mielenkiintoisia unia sulla. Mä en nähnyt raskaana ollessani unia, mutta keskenmenon jälkeen näin sellaisia unia, joissa mulla olikin lapsi. Oli kauhea herätä aamulla ja tajuta, että sitä lasta ei ole edes tulossa. Toivotaan, että Minniksen unet jatkuisivat positiivisina.

Mä taidan nyt mennä hakemaan siitä mun suklaalevystä kaksi seuraavaa palaa.

Thelma

Vauvafani - 26.1.2010 19:44  (126/798)

Thelmalle...

oikein paljon jaksuja ja piristystä.
Mulle sanos hoitaja kyl kans et on ihan normaalia et on viel koholla mut silti sanoi et laittaa viel lähetteen uusintaan...

Unista vielä et mä näin sillon kun muka olin raskaana ni koko ajan unta et mulla vauva ja välil kaksoset mut sit tuulimunan jälkeen olen nähnyt monta kertaa että moni muu mun tuttu on raskaana mutta en minä :(

Mä kans mietin et tuleeko ovis vai eikö tule ja huomaanko sitä vai en vai tuleeko menkat vai tuleeko niitäkään pitkään aikaan et onko kroppa ihan sekasin et en tiä mitä miettii mut jotenkin kyl kaikki"suunnitelmat"olen sysännyt johonkin hukkaan ja elän päivä kerrallaan...tää homma jotenkin palautti maan pinnalle et ei ne asiat aina mene niin ku haluaa ja suunnittelee...

Mutta hei tytöt!!! ajatellaas näin et kohta on kevät ja keväthän menee "rintoihin" ;) ja se on hedelmällisintä aikaa ja vaikka mitä et toivotaan et jokainen meistä on raskautuu ja vauvat pysyy mukana loppuun asti :) taas mä hetken positiivinenkin ha ha

Ja nyt kattomaan suurinta pudottajaa :)

Thelma - 27.1.2010 11:39  (127/798)

Kummallisia oireita

Mä teen tänään töitä kotona, kun ei ole tunteja, joten ehdin tännekin roikkumaan.

Mulla on nyt jotain ihme oireita. Eilen jo vähän ihmettelin oloa. Oli aika kipeä olo (ei missään nimessä sellainen olo, kun on ollut raskauden alussa) ja mahaan koski. Nyt yhä edelleen on mahakipua,joka ei muistuta menkkakipuja, alkuraskauden kipuja eikä oviskipuja. En tiedä, onko mulla jäänyt kohtuun muhimaan jotain raskausmateriaalia (vuoto on loppunut kuitenkin melkein kaksi viikkoa sitten) vai mistä on kyse. Raskaana mä en kyl vielä voi olla, kun keskenmenosta on vasta 3,5 viikkoa ja vuotoa tuli 2 viikkoa, josta ensimmäinen viikko hyytymiä. No, täytynee seurata tilannetta. Vois vaikka tilata netistä testejä niin, että voi seurata hcg:n tippumista itse ja sit jos olo ei kohene täytyy mennä ultraan. Ärsyttävää.

Oli kyl ihana, ettei tarvinnut lähteä töihin, kun pakkasta oli aamulla 24 astetta. Tällä kelillä on niin inhottava miettiä, mitä sitä pukis päälle, että tarkenee kävellä bussilta töihin ja sit taas, ettei töissä paistu, kun osissa luokista on aika kuuma. Nyt voi vaan nököttää verkkareissa ja hupparissa kotosalla.

Mä olen kans varsinaisen raskaussuunnittelun kyllä siinä mielessä unohtanut, että en mieti enää, milloin olis hyvä aika raskautua jne. Tottakai haluaisin raskautua heti ja saada syksyllä sen lapsen, mutta tällä hetkellä järkevintä lienee suunnitella elämäänsä niin, että ei laske mitään raskauden varaan. Jos raskaaksi tulee ja se jatkuu, niin sit mietitään asioiden järjestämistä sen mukaan. Enemmän mulla tällä hetkellä pyörii mielessä työ- ja opiskeluasiat. Syksyksi mulla ei siis ole vielä töitä ja meillä on töissä vähän sellaisia muutoksia, että vaikka töitä tarjottaisiin en ole varma, haluaisinko jäädä ja toisaalta mulla on aika pitkä työmatkakin. Jotain pitäis siis kehittää. Mulla on käynnissä myös jatko-opinnot, mutta tutkimusaiheeni ei enää innosta ja uusi ohjaaja ei kauhean riemuissaan ollut siitä, että mulla ei olekaan väikkärin aihetta. Ehkä mä vaihdan alaan ja opiskelen uuden ammatin. Jos vaikka pyrkis prinsessaopistoon, onkohan sinne pääsykokeita?

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Thelma

Inna4 - 27.1.2010 16:07  (128/798)

Ärtymystä ilmassa täällä....

... nyt oon kärttynen. Tekisi mieli vaan murista ja nurista ja olla peiton alla. Alkuviikko mennyt lasten sairastelun kanssa ja huomenna yritän raahata ahterini sitten vihdoinkin työmaalle - ja innostus on katossa jipii :/. En tiiä liekkö menkat tulossa vai mikä tässä nyt risoo ... toivottavasti edessä oleva saleilu kohentaa mielen.

Mulla on ihan samat fiilikset ku Thelmalla raskautumista ei suunnittele kyllä mitenkään. Olehan Thelma tarkkana nyt ettet kohtutulehdusta ota itsellesi vaan :( ja toivottavasti sinne ei mitään ole jäänyt vaan nyt muhimaan. Yllättävän paljon sieltä mulla nimittäin tavaraa tuli nyt viimeisimmässä reilusti enemmän kun ensimmäisessä km:ssä että arveletko että olisiko sieltä tullut sitten kaikki kun sun se hcg arvokin oli vielä koholla ??

Raskaita asioita ihmisillä mietittävänä (oliko se ellada) ja puntaroitavana - voimia niihin juttuihin. Kuinka emmy sulla meni tämä päivä ?

Nyt mentävä on ... palataan Inna

Thelma - 27.1.2010 19:16  (129/798)

Terveisiä jumpasta

Päivän urheilut on tehty. Oli ihan mukavaa, vaikka en kauheasti saanut itsestäni irti ja kivan vakiohjaajan tilalla oli sijainen.

Inna, kurjaa, että sielläkin on ärtymystä ilmassa. Toivottavasti salitreeni saa paremmalle tuulelle! Mulla onneksi yleensä käy niin.

Kyllä mullakin nyt tuli aivan eri määrä tavaraa ulos kuin ekalla kerralla. Suurin osahan tuli kahdessa päivässä, mukana kunnon klimppejä. Viikon jatkui kunnon vuoto ja ajoittain tuli hyytymiä. Sit seuraava viikko oli niukempaa. En mä tiedä yhtään, onko sieltä kaikki tullut. Tilasin tänään netistä raskaustestejä. En niinkään raskauden toivossa vaan siksi, että voi testailla laskisko hcg ja tesi menis negaksi. Netistä löytyneen tiedon mukaan toi mun hcg-taso vastaa sitä, että oli 2-3 viikkoa hedelmöityksestä, joten näkyy siis varmaan vielä testissä. Yllättävän pitkään se testissä näkyy, viimeksi meni tosi nopeasti negaksi. Jos ei ensi viikon aikana mene negaksi, täytyy mennä lääkäriin.

Emmy, miten meni?

Thelma

emmy84 - 27.1.2010 22:52  (130/798)

Heips ihaNaiset!

Kiitos kaikille ensinnäkin tsemppauksesta ja huolenpidosta.
Täällä aletaan olla taas aika tolpillaan, tai ollaankin mitä nyt masua nipistelee mutta särkylääkkeet tepsii siihenkin.
Kävin jo iltapäivällä lukemassa kuulumisianne mut pää oli vielä sen verran pöpi etten jaksanut vielä alkaa kirjoittaa eikä sekavilta jutuilta ois voinut välttyä!
Toimenpide meni mitä ilmeisemmin hyvin. Menin polille 8:00, mut operoitiin n.11:15 ja mies haki mut kotiin 14:00. Mut on nukutettu kerran aikaisemmin, mut silti se jännitti aika paljon. Ehkä lähinnä siksi että edelliskerralla hoitajilla oli ilmeisesti ollut vähän jo paineita saada mut hereille, kun reaktio oli semmoinen "No huh, heräsithän sinä!!". Mut nyt sippasin tosi nopeesti ja heräsinkin vissiin ihan niin kuin pitikin.
Mulle tehtiin toimenpiteen alussa kohdun tähystys jotta operoiva lääkäri sai mahdollisimman tarkkaan paikallistettua kohdan missä istukkaa vielä oli ja se palanen poistettiin sitten kuulema kevyellä imukaavinnalla(?) eikä muuhun kohdun ympäristöön koskettu. Saan hoitokertomuksen vielä postissa mut näin hoitaja mulle kertoi.
Heräiltyäni söin polilla vielä aamupalat kera kaffen, kävin veskissä ja sainkin lähteä jo kotiin. Tosi nopeesti kävi kyllä kaikki, aamun odotteluista huolimatta.
Nyt pitää sitten vielä lepäillä huominen päivä ja perjantai meillä onkin opinnoista vapaa joten varsinaiseen opiskeluarkeen paluu tapahtuu maanantaina. Mut nyt tämä on sitten tivottavasti ohi... vähän haikea olo tuli tänään kun tajusi että nyt tämä raskausprosessi on todella tullut päätökseensä, vaikka eihän tuolla masussa ole köllötellyt ketään enää kahteen ja puoleen viikkoon!
Toisaalta tämä on nyt uuden elämänvaiheen aloitus. Pyrin katsomaan nyt eteenpäin ja keskittymään parisuhteeseen, opiskelujen saamiseen taas ruotuun ja siinä sivussa siihen uuteen yritykseen :) se on ainos asia mikä tällä(kin) hetkellä antaa mulle eniten voimaa.

Ja hei, ei ole mitenkään mahdotonta etteikö tästäkin porukasta voisi vielä syntyä monta 2010-vauvaa! Vasta tammikuun loppua mennään :) eli ei muuta kuin joululahjatoiveet toteen ja plussatuulia tälle keväälle!
Mä alan nyt ekaks odottelemaan menkkoja (jos jaksan). Mieskin kurtisti kulmiaan kun sanoin et pitäis kortsuja hommailla jos meinaa päästää paineita ;)
Eka tietty pitää seurata tuleeko miten tuota vuotoa nyt toimenpiteen jälkeen. Tällä hetkellä ihan ok niukkaa.

Toivottavasti Innankin mieli piristyi jumpan myötä kuten Thelmallakin. Liikunta saa aikaan kyllä ihmeitä. Mä puran usein kiukunpuuskat myös siivoamiseen - ja sit on hyvä mieli kun huusholli on siisti!
Thelmalle kyllä suosittelin ultraa. Mä ainakin yllätyin että näin kauheiden vuotojen, mitkä vielä loppuivat itsestään, jälkeen kohtuun jäikin vielä sitä istukkaa. En olis ikinä osannut arvata, jos sitä ultrassa ei olis nähty. Eli jos sä et oo käyny ultrassa tämän km:n jälkeen (en muista), niin suosittelen... etenkin jos noita tuntemuksia vielä vaan tulee! Ja sit taas jos ultrassa käy ja siellä ei ole mitään (toivottavasti), voi ainakin olla huoleti.

Vauvafanin jälkihoito hoidetaan ainakin ihailtavan tunnollisesti! Noin sen kuuluisi mennä ympäri Suomen.

Kiitos Katjalah kun jaoit raskauskertomuksesi! Oli tosi mielenkiintoista lukea. Aika tapahtumarikasta menoa kyllä, mutta onneksi monta elävää (ja eloisaa? :) ) lasta!

Onko Pilvilinna jo testaillut?! Vai missäs vaiheessa sun kierto nyt olikaan?

Minniksen puolesta oon tosi onnellinen! Niin kiva kuulla miten sun raskaus etenee ja viikkoja tulee koko ajan lisää! Oliko teillä jo neuvola varattu? ja menettekö varhaisultraan? Sori kun en muista, jos oot näistäkin jo täällä jutellut!

Elladalle ISO hali! Niin vaikeita juttuja, etten oikein osaa sanoa mitään.

Ainiin, mä laitoin meidän neuvolalle palautetta mun epäpätevästä ohjeistamisesta (noi veriryhmäkämmit yms.) ja sain sieltä joltain ylilääkäriltä vastauksen jossa hän myönsi ettei saamani ohjeet ole vastanneet neuvoloiden yleistä käytäntöä kuinka tulisi toimia. Oli erittäin pahoillaan ja asiasta tullaan kuulema keskustelemaan minua ohjeistaneen hoitajan kanssa, sekä kaikkia kaupungin neuvoloita + terveysasemia muistuttamaan kuinka vastaavissa tilanteisa kuuluisi toimia.
Olen tyytyväinen jos tämä oikeasti menee näin eteenpäin, mut eipä ne mulle tätä tapahtunutta pysty mitenkään korvaamaan... Harkitsin pitäiskö olla yhteydessä vielä potilasasiamieheen, mut edelleen - tapahtunutta ei saa tupahtumattomaksi.

Ja niin, piti vielä kysyä mistä Thelma tilasit testejä ja minkä merkkisiä? En oo tilannu testejä netistä aiemmin ja tarjontaa on niin paljon etten oikein tiedä mitä sitä sitten tilais.

Kauniita unia kaikille, Emmy

Pilvilinna - 28.1.2010 1:20  (131/798)

Kurja päivä takana..

.. mutta ihanaa, kun piipahdin vielä tänne ja näin varsinkin Emmy sun kirjoituksesi. Sen lämminhenkisyys sai tuntemaan oloni paremmaksi! Ja oli kiva kuulla, että kaikki oli mennyt ihan mallikkaasti siellä kaavinnassa. Thelmalla ja Innallakin näköjään olleet fiilarit tänään alhaalla ja mulla myös. Tai eivät olisi olleet, mutta työympyröihin liittyviä konfliktinpoikasia ollut tänään ja oon ihan puhki poikki ja päätä särkee vimmatusti. Ei toivoakaan yöunien saapumisesta päänsäryn ja sekavien tunnelmien takia. Mutta nyt alkaa kyllä jo vähän helpottaa.

Sorry siis ladyt, jos en jaksa kauheasti nyt kaikkia tsemppailla ja kommentoida. On vaan niin voipunut olo. Ja lisäksi tässä kaikenmoista oireenpoikasta, jotka saattavat pään pyörälle ja ihmettelemään missä oikein taas mennään. Ti illalla työpäivän lopulla alkoi aivan alavatsaa sattua kummasti. Ei mitään jomotusta, vaan ”viivasuoraa” kipuilua aivan alhaalla. Oli vaikea kävellä töistä kotiin, joka askeleella vihloi. Ja tietenkin muistelin, että tuollaista rasituskipua mulla on ollut raskauksien aikana työpäivän päätteeksi (fyysinen työ). Pitikin mennä ajattelemaan noin! Lisäksi eilen ja tänään join kupin kahvia (siis yhden per pvä) ja siitäkös mun keho ei tykännyt. Tärisytti, sydän hakkasi, tulin huonovointiseksi ja kiihdytti aineenvaihdunnan superteholle niin, että sitten pissattiin ja hartaasti (sorry..). Ei vkonloppuna vielä yksi kuppi kahvia tuollaista reaktiota saanut aikaan, kummaa.. Ja muutenkin pari päivää ollut yhtä vessassa loikkimista. Töissä normieväät eivät riitä, koska huono olo tulee yllättävän nopsaan, ihan kuin verensokeri laskisi ennätystahtia punaiselle. Koko naama kaulaa ja niskaa myöten räjähti täyteen finnejä jo su. Hubaa.. Mieli on herkkänä. Ja just kun pääsin teille kertoilemaan herkutteluvimmasta, niin nyt ti alkaen ei ole tehnyt enää mieli karkkiakaan, hääh? Ke söin vähän jätskiä ja yhden pallon sain alas, imelyys ällötti. Olen yrittänyt löytää joka ikiselle tuntemukselle jonkun järkeenkäyvän selityksen, lähinnä pms-oireiksi niitä laittaen. Alkoivat vaan vähän aikaisin tällä kertaa, mutta sellaista sattuu.. Takaraivossa tietty takoo ajatus, että jospa kuitenkin. No, lähiaikoina sitten selviää, onko pms pahentunut vai tärppi käynyt.

Jospa to yrittäisin kommentoidakin jotain. Sorry nyt, kun meni pelkäksi oman navan pyörittelyksi.

Piristystä ladyt,
Pilvis

Thelma - 28.1.2010 10:40  (132/798)

Viikonloppu lähestyy

Emmy, kiva, että kävit kertomassa kuulumisia. Ja mukavaa, että sulla on katse tulevaisuuteen. Tuo kortsujen käyttö km:n jälkeen on kyl sellainen juttu, että jätettiin meillä väliin. Eikä sitä kierron väliin jättämistä kaikki edes suosittele.

Mä en ole siis käynyt ultrassa jälkitarkastuksessa, ainoastaan silloin päivystyksessä, kun keskenmeno tuli. Silloin kohdussa oli tietysti vielä raskausmateriaalia. No, täytyy kuulostella oloa ja katsoa, tarviiko mennä lääkäriin.

Emmy, mä ostin Testikaupan testejä (www.testikauppa.fi). Mulla oli niitä aikaisemminkin. Ovat ihan kohtuullisen herkkiä. Siinä vaiheessa kun Clearbluen viikkotesti näytti 1-2, tuo näyttää himmeää, mut selvästi näkyvää viivaa.

Voi sua Pilvis, sä todellakin olet yön kuningatar. :) Ikävää, että on työn aiheuttamaa alakuloa. Mä oon just kans tollanen, että esim. konfliktitilanteista tulee hirveä hedari ja en saa nukuttua. Oli asia mikä tahansa, toivottavasti tilanne helpottaa.

Mut noi Pilviksen oireet kuulostaa tosi lupaavilta. Mä kävin tsekkaamassa mun vanhoja sepustuksia, niin mulla alkoi oireet jo vajaa viikko oviksen jälkeen. Pidetään peukkuja, ettei Pilviksellä olis kyseessä pms....

Mukavaa päivää kaikille! Mä rupean työn touhuun.

Thelma

emmy84 - 28.1.2010 14:04  (133/798)

Katse eteenPÄIN!

Halusin vaan kertoa Pilvikselle että nuo sulle ilmaantuneet oiraat kuulostaa ainakin tismalleen samanlaisille mitä mulla joulukuun alussa oli jo ennen plussausta. Olin ihmeissäni kaikista finneistä mitä tuli, palelin etenkin iltaisin vaikka oltiin etelänkohteessa lomareissulla, heräilin öisinkin vessaan ja siihen et tissit oli kipeet eikä tiennyt miten nukkuis. Silloin ajattelin vaan et onpas menkkaoireet voimakkaat. Jotenkin en osannut edes kuvitella että voisin olla raskaana. Siinä sitten viikon mittaan lipittelin viiniä yms. joka päivä...ennen kotiin lähtöä siihen tuli kyllä stoppi kun tuli ekan kerran semmoinen olo että mitä jos...!? Palattiin Suomeen ja oltiin vielä ennen kotiin lähtöä hotellissa yötä. Hotelliaamiaisen jälkeen mulle tuli ekaa kertaa toooosi huono olo. Pötkötin vaan hotellihuoneen sängyssä vaikka olis jo pitänyt alkaa jatkaa matkaa...voin autossa tosi huonosti ja pelkäsin että mitä kotimatkasta tulee, mut se meni sitten ohi. Kaikki hajut ällötti ja jännitti äidin luo meno ja siellä kaikkien niiden jouluntuoksujen kohtaaminen, yöks. Sillon olin ihan varma et nyt on kyllä apteekin kautta mentävä. Aatonaattoaamuna sitten plussasin ekan kerran. Jälkeen päin katsottuna tosi selkeet oireet oli. Se on kyllä jännä, että tuo oli ainoa kerta kun koin noin jäätävää huonovointisuutta. Aamukahvit jäi kyllä koko raskauden ajan juomatta, kun normaalille kahvijuopolle ei enää kaffe maittanutkaan. Mut pönttöä en tosiaan halaillut kertaakaan koko raskauden aikana.
Koskas sä Pilvis meinasit testailla? Kyselinkin jo et missä vaiheessa sun kierto olikaan, kun en muista... Mua jännittää jo sun puolesta, noi oireet kuulostaa vaan niin samoille kun itselläni oli tuolloin joulukuussa! Oi vitsi... pääsispä niihin samoihin fiiliksiin itsekin taas pian.
Ja superbuubseista piti vielä kertoa omakohtainenkin kokemus... katsoin eilen meidän matkakuvia ja ei hemmetti mitkä jättitissit mullakin oli tuolloin lomalla! Ne on kyllä nyt jo kadonneet...en mä sillon jotenkin itte osannut kiinnittää niihin alkuun huomiota. Mut nyt ne oikein pistää silmiin noista matkakuvista ja sitähän se aristus silloin meinas. Mies ei oo tainnut uskaltaa sanoa mulle vielä kritiikkiä tissejen kutistumisesta...mut itte oon kyllä sen jo havainnut ja todennut.
Tuo joulukuun matka oli meidän ensimmäinen, yhteinen ulkomaan matka (mä oon enemmän reissaajatyyppiä kuin mieheni). Oli tosi ihana lomaviikko mutta nuo matkakuvat tuovat mulle kyllä takuulla aina mieleen sen mitä sisälläni silloin kannoin... eilenkin tippa silmäkulmassa niitä katsoin.

Mun tarvis mennä mennä tänään greippimehu-kauppaan. Meidän lähikaupasta ei sitä saa ja oon viime viikot ollut aika pitkälti tuon kaupan varassa kun ei oo huvittanut lähteä juuri kauemmas. Pari kertaa käynyt muuallakin mut en oo muistanut ostaa sitä hitsin mehua, enkä myöskään ole muistanut toimittaa miehen ostettavaks. Kääks, nyt sitä on saatava! Mä haluun limakalvot piakkoon kuntoon, kierron normaaliksi ja jatkamaan harjoituksia!
Oon syönyt edelleen noita raskausajan Multivita-nappeja ja aion syödä edelleen. Oiskohan niiden lisäks jotain luontaisvalmistetta mitä kannattaisi/voisi napsia? Ootteko te syöneet mitä valmisteita raskauden toivossa?
Mä taidan kuulostaa jo ihan höperön epätoivoiselle mut haluun ainakin yrittää kaiken voitavani että seuraava kaveri pysyis sitkeemmin kyydissä.
Mun opiskelukaverilla on l.a. kaks viikkoa aiemmin kuin mulla piti olla...pitikin sattua. Mut toivottavasti hänellä menee onnekkaammin kuin minulla. Pientä kateutta silti on...tuntuu vaan vieläkin niin epäreilulle.

Mäkin taidan tilata sitten noita Testikaupan testejä! Tilaisko 5 vai jopa 10 kappaletta...hmm. Mulla ei muuten ole mitään jälkitarkastusta enää tämän kaavinnan jälkeen, eikä hCG:tä kuulema seurata täällä kuin lääkkeellisten tyhjennysten jälkeen. Eli kai se on sitten luotettava että tuo toimenpide meni 100% niin kuin pitikin. Mietin vaan et pitäiskö vielä tehdä r.testi negan toivossa. En vaan haluis tuhlata niitä enää tähän... Paljon makavampi kalastella sitä plussaa ;)

Toivotaan että Thelman kohtu on tyhjä! Onko sulla ollut vielä jotain outoja tuntemuksia?

Tsemppiä kaikille loppuviikkoon! Toivottavasti työstressit yms. hellittää! Se on kurja kun työt tulee kotiin vaikka ihan ajatuksissakin. Mä nukahdan kyllä aina tosi helposti, mut sitten usein jatkan töitä unissani...on sitten tosi levännyt olo aamulla kun on koko yönkin tehnyt töitä! Sanoinkin ex-pomolle että olis saanut alkaa maksaa palkkaa mulle yötöistäkin... ;) Ei ollu kivaa ei. Ja vielä enemmän tietty väsyttää teitä ketkä ette saa nukutuksi, sitten on vaan väsyneempi seur. päivänä ja todennäköisesti näyttää ihan senkin takia asiat helposti surkeemmille.
Eli tsemppihalit kaikille. Ja voimia, huomenna on taas perjantai! Toivotaan aurinkoista viikonloppua. Kevät on ihanaa aikaa kun valon määrä lisääntyy niin huomattavasti. Ja hormonit hyrrää! ;)
Mä haluun uskoa että jokainen tästä porukasta vielä raskautuu onnellisesti. Ollaan kaikki ansaittu se onni näiden koettelemusten kanssa. Elämä vaan liian usein koettelee rankemman kautta.
Mä oon valmis järjestämään vaikka syksyksi "sadonkorjuujuhlat" tai talveksi "pikkumasujoulut" tälle meidän jengille jossain päin Suomea! Menen jo asioiden edelle, mut uskon ja toivon koko sydämestäni et voidaan taputella vielä masujamme ylpeinä ja onnellisina.
Ei vaivuta vielä synkkyyteen, siskot! Elämä yllättää vielä, usein silloin kun sitä vähiten osaa odottaa!

:)' emmy

P.s. Mä en oo vuotanut tänään vielä yhtään! Voisinko selvitä tuon toimenpiteen jäljiltä näin hyvin...!? Toivotaan,toivotaan!

Vauvafani - 28.1.2010 17:13  (134/798)

Ihanaa lukea...

Emmyn positiivista tekstiä ja tulin itsekkin tosi iloselle mielelle :)
Toivotaan et et alakkaan vuotamaan.

Meil on kyl nyt päätetty et kumeja ei käytetä ja katotaan kui käy mut mulla kyl semmonen olo et kierto ei ole viel käynnistyny mut ei siltin mikään kauhee "jyystökään" viel ha ha vähän huumoria kehiin näin torstain kunniaksi ;)

Thelmalle toivon että hormooni poistuu pian elimistöstä eikä ole jäänyt mitään kohtuun ,niin kun toivon et ei mullekkaan :)

Ja Pilvilinnaa jännään kovasti et koska meinaat testin tehdä kun niin oireet kuullostaa hyvälle :) ?

Meil on ny sekä vauvakuume et autokuume ja mies on lähdössä huomenna katsomaan meille 7 hengen autoa et siinä olis viel vauvelillekkin paikka kanssa :) toivotaan et sekin paikka tulee viel joskus käyttöön....
Mulla huomenna puolikas pekkanen kun kakkosella on koulussa palaveri ja käyn sitä ennnen kaupassa ja samaisella kakkosella viel nimpparit huomenna :) et leipomaankin tarttis sit huomenna sen jälkeen ruveta...

olis muuten kiva tietää et mistä päin kaikki asustelevat mut en mä tiedä miten tänne uskaltaa laittaa et kunnan vai oikein kaupunginkin? mut mä laitan nyt ens alkuun et mä olen Satakunnasta :)

mä en nyt viel ihan kaikkia muista mut oliko se Minnis ketä oli jo raskaana et toivon hälle paljon tarrasukkia matkaan :)

nyt lähen pyykille tai ihan vaan koneen täyttöön ha ha ;) mut kumminkin

ihanaa Torstaita ja viikonloppuja vaik mä varmaan tääl huomennakin käyn....

Inna oli viel kerinny käväseen ku mä muokkaskelin viestiä ku lähetin eka vaan yhen sanan et ho hoijaa mun touhuja mut Hienoa et ovislimoja alkaa jo näkymään vuotojen jälkeen itsekullekkin paitsi mul ei kyl vieläkään....mut toivossa on hyvä elää :)
nyt mä oikeesti häivyn :)

Inna4 - 28.1.2010 17:22  (135/798)

Voihan...

...Pilvilinna kun nuo sun oireet on niin hykerryttäviä :) . Joko olisi aika testata - jookos - en malta enää odottaa ja eihän sitä kyllä "konkari" oireistaan erehdy jos ittiään oikein kuuntelee ;) . Jännittävää.

Emmy - ihanaiselle kuulostaa noi "sadonkorjuujuhlat" tai "pikkumasujoulut" . Voi kun sinne päästäisiin. Synkkyyteen emme vaivu, toivoa on aina kai :) .

Superboobsit täälläkin on odotaessa ollut ja isäntä tykkää - eilen just haikeena tuumasi, että nyt ne on pienentyneet :( :) .

Tänään on ollu ajoittaista voimakasta menkkamaista alaselän jomotusta, jotta joko tuota tätiä saisi kylään rueta odottelee. Ärsyttää kun ei oikeesti tiedä mikä vaihe kierrosta on menossa ? Olettettavat ovislimathan bongasin tuossa joskus en edes muista millon. Sekaisin kun seinäkello ollaan täällä. Edellisessä km:ssä merkkasin ylös kaikki klöntit ja muut ulostulevat, mutta nyt en oo sitte perillä oikein mistään. Mutta ei auta odotella.

Tänään käväsin aamupäivän töissä ja sit piti toista poikaa lähtee kiikuttaa lääkäriin ja kurkunpääntulehdus oli myös hällä. Kuume jos ei nouse niin huomenna töihin sitten. Erittäin lyhyt viikko siis ollut tämä tai oikeesti pitkä :( - päivät on pitkiä sisällä sairaiden lasten kanssa , mutta töiden puolesta lyhyt.

Kuinka Thelma onko oireet helpottaneet ?

Viimaisin pakkaspäivän terkuin Inna

Thelma - 28.1.2010 19:29  (136/798)

Täällä taas

Emmy on intoutunut varsinaiseksi romaanikirjoittajaksi. Kiva. :)

Parin päivän pinnan kiristelyn ja itkun tihrustamisen jälkeen mulla on tänään vähän parempi päivä siis psyykkisesti, vaikka oonkin ihan tolkuttoman väsynyt, vaikka menin eilen ihan ajoissa nukkumaan. Epämääräiset vatsatuntemukset ja päänsärky jatkuvat ja on vähän kipeä olo. Eilen tilaamani raskaustestit tulivat jo tänään. Tein sit töistä kotiuduttuani testin ja tulos oli äärimmäisen himmeä, juuri havaittavissa oleva viiva eli hcg lienee laskusuunnassa, onneksi. Superbuubsien katoaminenkin indikoi samaa. Täytyy nyt sit vaan seurata tilannetta.

Pilvis, samat sanat kuin Inna jo tuolla totes. Eli testaa nyt, me ei malteta odottaa!

Innalla on ollutkin lyhyt työviikko. Mulla on perjantai viikon raskain päivä, kun on aikainen aamu ja sit saman ryhmän kans koko päivä. No, sit on onneksi illalla jumppa ja rentoutumista.

Vauvafani kyseli asuinpaikkoja. Mä olen Uudeltamaalta. Pienemmässä kylässä asutaan ja Helsingissä käyn töissä.

Mä oon niin väsynyt, että mun päässä ei liiku oikeasti mitään. Ehkä mä siirryn olkkariin takkatulen ääreen telkkaria vahtaamaan. mä kyl varmaan nukahdan ennen Mentalistia.

Thelma

Ahomansikka - 29.1.2010 11:40  (137/798)

Perjantaita kaikille!

Täällä on ihanan vilkasta keskustelua:).
Ja musta on kiva että ihmiset kirjottaa muutakin kuin vaan lyhyesti ja ytimekkäästi kp:t ja että ketuttaa :D.

Hyvä että Thelmalla alkaa mieli vähän kirkastumaan! Ja HCG on laskenut. Yritähän rentoutua viikonloppuna:)!

Innan lapsille pikaista parantumista! Ärsyttävää todella kun ei tiedä missä vaiheessa kierto on menossa. Mäkin olisin kuvitellut jotain ihan muuta ellei jälkitarkastuksessa olisi ultrattu.

Emmyn viestistä tuli tosiaan hyvälle tuulelle:)

Pilvilinnalle tsempit! ;)

Mulla oli tällä viikolla jälkitarkastus. Kerron lääkärille, että olen skeptinen että sieltä olisi voinut tulla kaikki pois niin vähällä vaivalla. Lääkäri ultrasi ja totesi kohdun olevan tyhjä. Ja muutenkin kaiken olevan kunnossa. Hän myös kyseli, oliko mun synnytykset kivuliaita. Ihmettelin siinä että en mä tiedä, kai ne oli aika peruskamaa. Tuumasi vaan, että mulla taitaa olla aika korkea kipukynnys, kun kuulemma sen verran harvoin kuulee ihmetystä siitä että voiko se olla siinä. En mä koskaan ole ajatellut onko mun kipukynnys korkea vai matala. Kun ei ole tuota vertailupohjaa ;-).

Lääkäri ultrasi myös munasrjat ja huomasi että siellähän on hyvänkokoinen munarakkula kypsymässä(20mm). Tuumasi vaan, että nyt kannattaisi miestä lämmitellä jos haluaisi yrittää raskautta. Sanoi, että ei tarvitse odottaa kuukautisia, van ryhtyä sanoista tekoihin:D.

Olo on kyllä vähän omituinen. Mähän kuvittelin silloin viikko takaperin, että olisi ovis. Limoja oli vaikka muille jakaa. Nyt taas ei sillä suunnalla ole merkkiä, mutta kuitenkin ultran mukaan pitäisi olla juuri käsillä. Se oli kyllä aikamoinen yllätys, en olisi kyllä muuten varmaan osannut mitään edes epäillä.
Nyt vaan erikoista on se, että mulla on tässä pari päivää ollut alavatsalla painontunnetta, nipistelyjä ja jotain vihlomisia. Koskaan en ole oviskipuja tuntenut, mutta okohan tämä nyt sitä? Vai mitä lie. Näinköhän meni kroppa sekaisin keskenmenosta. Nimittäin jos en olisi ultrassa käynyt odottelisin näiden oireiden perusteella menkkoja alkavaksi näillä hetkillä.

Jälkitarkastuksesta jäi tosi hyvä fiilis. Se lääkäri oli sama kuin äitipolilla surullisenkuuluisassa np-ultrassa. Hän työskentelee silloin tällöin myös TK:lle. Lääkäri sanoi, että seuraavassa raskaudessa kun varaan neuvolaan aikaa pyydän terkkaria varaamaan hänelle ajan ultraan siinä rv 8-9. Että ei tarvitse sinne äitipolille asti odottaa ja jännäillä. Eipähän tarvitse mennä yksityiselle:)!

Superbuubseista sen verran, että ne on vallan omasta takaa. Joten jos joku haluaisi kuppikoon niin ilmaiseksi lähtee! =D

Mukavaa viikonloppua kaikille yhteisesti ja erikseen! Käyrä uuteen neousuun ja kevättä rintaan! Maanantaina alkaa jo helmikuu:).

Vauvafani - 29.1.2010 15:05  (138/798)

Ärsyttää... :(

Mä avoin äsken netin ja heti pomppas eteen et vanheneminen alkaa 35v iässä!!! on se nyt kumma et kaikki tapahtuu sillon kun ihminen on 35v :( joka tuutista saa lukea et hedelmällisyys laskee huimasti kun täyttää 35v ja vaik mitä ja mä nyt sit sattumoisin olen just se 35v.!!!!! ja täytän tänä vuonna JO 36v. et sit mä olen jo aivan ikäloppu et turha varmaan haaveilla sit enää vauvastakaan :(
Anteeksi ku vaahtoan :) mut kummasti kyl helpotti ;)

Nyt tarttis lähtee pitsan ja piirakan tekoon.keksikakun teinkin jo mihin laitin daimlevyn ja pätkispussin et voi nam :)

Kyl niin ihanaa on ku perjantai ja 2 vapaata.kyl toi työ niin vapaa aikaa häirittee mut pakko sitä rahaakin jostain on saada ja se et on tänä päivänä työpaikka ni on lottovoitto et ei paranis narista :)

Mul ei mitää ovisoloja eikä limoja eikä kuukautisoireitakaan et taidan olla jossain ihme horroksessa olla mut kyl ihan hormoonit hyrrää et en mä ihan kohmeessa oo ;)

Hyvät viikonloput kaikille ja ahkersti käyn lukemassa teidän kirjotuksia :)

Pilvilinna - 30.1.2010 2:13  (139/798)

Mukavaa..

.. perjantai-iltaa.. eiku lauantai aamuyötä:) Täällä se Pilvis taas valvoilee tuttuun tapaansa. Pitäis kyllä varmaan jo mennä pehkuihin, mutta tällaista tää mun elo on, varsinainen yökyöpeli. Ja kun ei la tarvii mennä töihinkään ja ohjelmaakin vasta puoleltapäivin, niin mikäs hätä tässä on:)

Moni jo ehdottanut mulle testausta. Ei taida kuulkaa olla tarvetta ollenkaan, kun pe tuli paperiin verensekaista limaa.. Eli tiedä sitten mitä nämä oireet meinaavat. Innakin mainitsi, ettei ”konkari” erehdy, jos kehoansa tarkkaan kuuntelee.. Juu, tämä onkin ollut totta, olen aina tuntenut kehoni oireilut ja tuntemukset tosi hyvin. Mutta se oli ennen keskenmenoa se.. Sen jälkeen on keho ollut vaan niin sekaisin, että ehkä näihinkään ei ole vielä luottaminen. Aiemmin näin lupaavin oirein homma ois ollut aikas selvä, mutta..huoh.. Ja jos menkat nyt alkavat, niin se on sitten kierto vaan 23 pvää (!), kun normi on 26. Ja km:n jälkeen nämä pari edellistä kiertoa ovat olleet ylipitkät 35 pvää.. Eli ei kyllä keho ole vielä ilmeisesti kuitenkaan palautunut! Mulle tuo itse km oli nopeasti ohi, Ahomansikan tavoin ”oliko se tässä” (vaikka ei kyllä silloin ihan noilla sanoin, kun henkisesti olin niin jäässä). Mutta fyysisesti siis pääasiallinen tyhjennys oli sen (hurjat) kuusi tuntia ja yhden panadolin otin. Menkkoihin tarviin enemmän. Toisaalta kipukynnykseni lienee suht korkea. Mutta sitten nämä jälkimainingit ovatkin olleet omaa luokkaansa. No, tästä ei ole tie kuin ylöspäin toivon.

Ja Emmy, ilmoittaudun heti noille sun syksyn/joulun juhlillesi! Oon muuten ihan oikeesti taannoin järjestänyt kutsut netissä ”tutuksi tulleelle” porukalle. Kivaa oli. Mielenkiintoista oli kyllä, miten nettipersoonalle oli jotenkin mielessään antanut kasvot, kuvitellut tyylin ja miten ne mielikuvat sitten kohtasivat tai eivät kohdanneet.. Mutta ei se menoa haitannut:) Hienoa, jos sulla nuo vuodot on jäänyt tosi vähäisiksi tuon toimenpiteen jälkeen. Olen monelta kuullut samaa kaavinnan yhteydessä.

Tsemppiä Inna, ei ole helppoa hoidella montaa sairasta lasta. Yhdessäkin riittää hommaa.

Ja Thelma, toivotaan nyt todella, että sun masukivut laantuisivat. Mutta jos eivät, niin sitten kyllä lääkäriin vaan ja nopsaan.

Iloa lauantaille toivottelee
Pilvis

Minnis7 - 30.1.2010 9:34  (140/798)

Moi taas

ja mukavaa viikonloppua! Onneksi on lauantai, koska kulunut viikko on ollut aika kamala. Pahoinvoinnit ovat alkaneet ja ällöttää oikein kunnolla. Iltaa kohden pahoinvointi helpottaa, mutta aamut ovat ankeita ja töissä kolmeen saakka kun sekä syöminen että syömättä jättäminen saavat olon huonoksi. Töitä on ollut lisäksi aivan älyttömästi ja tuntuu, etten jaksa. Perjantai alkoi kurjasti kun auto ei käynnistynyt pakkasen vuoksi, myöhästyin töistä, koko päivä häslinkiä ja kolme työkaveriani (tosin odotetusti) irtisanottiin – aivan kamala päivä. Olo oli jotenkin voimaton ja itku kurkussa tulin illalla kotiin. Mietin jo sitäkin, että jos tämäkin raskaus menee kesken, niin en tiedä mitä sitten teen. Thelmalla ja Innalla on tainnut olla samanlaisia kurjuusfiiliksiä tällä viikolla. Jos ensi viikko olis meille parempi! Thelman vatsakivut kuulostavat huolestuttavilta, toivottavasti menevät ohi.

Pahoittelen tätä ruikutusta. Olen alkanut jännittää nyt sitä ensi viikon varhaisultraakin. Se on keskiviikkona, pitäkää kaikki peukut pystyssä, että saan hyviä uutisia! :) Viime yönä näin painajaisen, jossa lapsi kuoli hoitovirheen vuoksi… huh huh, luulin, että odottavat äidit näkevät vain ruusunpunaisia unia.

Neuvola on mulla muuten 8.2. eli viikon päästä sekin. Emmy tuotta taisi kysellä. Täyttelin jo innokkaana esitietolomakkeet niin, että kaikki on ollut valmista jo viikon verran.

Luin teidän kirjoituksia hetken tauon jälkeen. Oli mielenkiintoista kuulla Katjalahin raskaushistoria. Helpolla et ole kyllä päässyt.

Vauvafanin ajatuksia on ollut myös kiva lukea. Ihania juttuja olet leiponut ja laittanut.

Emmy, hienosti meni kaavinta, arvasin sen. Se imukaavinta on suht hellävarainen, joten toivut varmasti nopeasti. Mulla käytettiin lisäksi myös gynekologista työkalua imukaavinnan jälkeen varmistamaan, että kaikki raskausmateriaali on tullut ulos. En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta seuraavat kuukautiset olivat aika niukat. Hyvä vaan kun juot greippimehua varmistamaan vahvat kalvot. Olenko muuten kertonut, että omalla kohdallani osa raskausmateriaalista otettiin talteen ja lähetettiin patologille tutkittavaksi? Valitettavasti tutkimustuloksissa ei käynyt mitään ilmi: patologin mukaan keskenmenon syytä ei voida selvittää. Mulla oli jälkitarkastus, mutta ultrausta tai sisätutkimusta ei tehty, juteltiin vaan.

Mä haluan kanssa osallistua Emmy sun syysjuhliin ja tuoda pikkutyypin avecina :).

Ellada, kun taas päädyt palstalle, mua kiinnostaa tietää mihin tulokseen päädyitte? Yritättekö uudestaan vai haitko pillerit? Toivon kovasti jaksamista sinulle.

Voi harmi, Pilvilinna, jos nyt menkat alkaa... Vaikutti jo niin hyvältä nuo oireet ja kaikki. Toisaalta pieni vuoto ei välttämättä tarkoita mitään. Ehkä sittenkin...

Yritän vielä saada nukuttua ja kerättyä voimia. Kuullaan taas, siskot! :)

Minnis, rv 7+5

emmy84 - 30.1.2010 15:22  (141/798)

Viikonloppua

Jee, kiva jos mun syys-/joulujuhlille on jo nyt kiinnostusta! :) nyt vaan jännäillään sitten mitä kevät tuo tullessaan.

Mulla on ollut tänään "ei niin hyvä aamu/päivä"...erakkofiilis vaan jatkuu. Kohta olis lähdettävä kaveripariskunnan uutta kotia katsastamaan ja sinne kaffettelemaan. Just tosta ehkä selviydyn, mut illan pippalokutsut aion kyllä skipata...en oo viimeisen vuoden aikana muutenkaan enää yöelämässä kauheesti jaksanut viilettää, kai mustakin alkaa tulla "vanha". Mut kummasti sitä on vaan rauhottunut tässä viimeisimpien vuosien aikana. Toki tuulettuminen tekee välillä tosi hyvää mut nykyään on mielummin mukavalla porukalla jonkun kotona.
Nyt ei vaan oo vieläkään jotenkin semmoista fiilistä että haluaisin lähtee tuulettumaan ja pitämään hauskaa! Kyllästyttää jotenkin pelkkä ajatus siitä et pitäis olla tosi iloinen ja hauska, vaikkei oikeesti oo edes semmoinen olo et ois mitään syytä juhlaan. Mulla on vaan kauhee ikävä pikkualkista tuolta mahasta ja sitä ajatusta että oon raskaana! :'( Itku tuli taas silmään... Tänään taas tämmöinen päivä.
Miehen kanssa kyllä jaksaa jo nauraa, eihän tästä muuten mitään tulis. Samoin siskon ja parhaimpien ystävien, mut he kaikki asuvat toisella paikkakunnalla ja tuntuu et ovat meidän kahden (mun ja miehen) lisäksi ainoat läheiset ketkä oikeasti ymmärtävät et tää vie aikaa päästä yli.
Ihan kiva mennä käymään kavereiden luona kahvilla mut tuntuu et multa odotetaan että kyllähän mun nyt pitäis olla jo piristynyt ja oma iloinen itseni, onhan se toimenpidekin nyt tehty ja km ohi.
Maanantaina palaan myös opintojeni pariin. Ihanat opiskelukaverit ovat tekstailleet ja kyselleet missä olen, miten voin ja koska palaan. Oon vaan sanonut että kerron mielummin sitten kasvokkain mun kuulumisista, heistä läheisimmille. En halunnut että mun asioita vatvotaan siellä ilman mun läsnäoloa, kun oon vielä saikulla.
Eilen jo naureskelin miehelle, et saa nähdä kuinka monta kertaa pitää kertoo nää ikävät kuulumiset ennen kuin pystyn sanomaan ne itkemättä...Maanantaina sen sitten näkee.

Tilasin torstaina netistä niitä raskaus- JA ovistestejä! Jälkimmäisiä ihka ekaa kertaa. Tilasin jopa Clearbluen digioviksen (7kpl) vaikka olikin ihan törkeen kallis... saa nähdä meneekö rahat ihan hukkaan kun voi tietty olla et tässä km:n jälkeen menee mullakin kierto ihan sekaisin. Se on kyllä harmi jos menee, on ollut aiemmin niin säännöllinen. Clearbluen lisäksi tilasin muutaman peruspuikkostestin.
Mulla on tullut nyt kuitenkin vielä vähän tuhruttelua, vaikka viimeks olinkin niin innoissani etten vuotelis enää yhtään...turhauttavaa.

Mä kuulin kanssa ton kaavinnan yhteydessä että viereiseltä potilaalta lähetettiin materiaalit myös patologille. Siinä unenpöpperössä heräillessäni muistan kysyneeni hoitajalta että lähteekö se istukan palakin tutkittavaksi ;) mut ei kuulema lähde, ei hyödytä mitään.

Mä pidän täällä peukkuja että Pilviksen "vuoto" oliskin ihan harmitonta vaikkapa kiinnitysvuotoa! Oireet on kuitenkin niin lupaavat ja pikkuvuodotkin tuntuvat olevan alussa niin yleisiä, et toivotaan edelleen parasta!

Minniksen avec onkin sitten meidän juhlien kunniavieras! ;) toivotaan että hänelle on jo silloin monta leikkikaveria alulla!
Mä peukutan kovasti sun varhaisultralle! Kaikki on varmasti hyvin, niin hienosti oireilet eikä se huono onni voi yhtenään meitä seurata! :)

Ahomansikka, sun kohdalle on kyllä sattunut ihana lääkäri! Voi että, hienoa asiakaspalvelua!

Mites Thelma voi? Toivottavasti masu ja vointi muutenkin on ok!

Ja onko Innan pesue alkanut jo parantumaan? Toivottavasti!

Vauvafani kyseli mistä päin Suomea kirjotellaan, mä oon Varsinais-Suomesta mut toivottavasti jo ensi syksynä takaisin Pirkanmaalla! :)

Nyt mä meen fiksailemaan vähän naamaa jotta erakko kehtaa lähteä kyläilemään...
Rattoisaa viikonlopun jatkoa koko poppoolle!
emmy kuittaa :)

P.s. Kun täällä paikkakuntia jo udeltiin, mua kiinnostais tietää minkä ikäisiä te naiset olette? Ikä on vaan numeroita ja mun kaveriporukan ikähaitari on aika laaja noin muutenkin! Naisiltahan ei sais edes kysyä ikää, eli ei oo pakko jos pahaa tekkee ;)
Mä taidan olla porukan kuopus? 25v. täällä mittarissa, tänä vuonna 26v.

Äääh, tuliko tästä taas romaani! Sorry!

eveys - 30.1.2010 18:23  (142/798)

Moikka!

Täällä taas.. Oli aika raskas viikko. Koko perhe sairastettiin mahatautia oikein pitkän kaavan mukaan. Kauhea oksennus-, syöksyripuli-, kuumetauti. Jos jotain hyvää pitäis tosta keksiä niin lähti viimeset pari raskauskiloa, että ollaan takas omissa mitoissa :) Pikaisesti oon käynyt lukemasa teidän juttuja.
Vähän tässä epäillyt että oisko kohtu kunnolla tyhjentynyt kun vuotoa kestänyt kohta 2 viikkoa..Yleensä kuukautiset kestää 6 päivää. Vai onkohan kroppa vaan sekaisin sen tuulimunaraskauden jälkeen.
Oli joku kysellyt paikkakuntia missä kukin asustelee. Mä olen Keski-Suomesta. Ja ikääkin oli kyselty niin mä olen 27v.
Minnis oli kysellyt jossain vaiheessa miten töissä on sujunut ja siihen vois sanoa, että tosi hyvin. Nyt alkaa tuntumaan siltä että anemia ois selätetty tai ainakin arvot on varmaan paljon parantunu kun ei oo enää niin uupunut olo. Ja kyllä mä teen sellasta työtä, jossa joutuu jäämään erityisäitiysvapaalle heti kun tulee raskaaksi.
Ketäs täällä olikaan hyödyntämässä mahdollisia oviksia? Alkaakos olemaan jännät paikat? Nyt vähän pudonnut kyydistä kun en oo oikee pystyny lukemaan juttujanne viikkoon muuten kuin vaan pikaisesti selaamalla.
Mua kiinnostais tietää että minkä ikäisiä lapsia teillä on? siis niillä keillä lapsia jo on..
Eveys

Vauvafani - 30.1.2010 19:08  (143/798)

Lauantaita :)

Mä taidan olla vanhin täällä :) eli olen sen maagiset 35v. plääh ;) ja meijän lapset on pojat 11v. ja 9v. ja tytöt 5v. ja 4v. :) kolme ekaa täyttää tänä vuonna vuoden tohon lisää mut kuopus täytti just 4v. :)

Inna: mulla kans kierrot ihan sekasin et en yhtään tiedä et mis mennään...

Ahomansikka: mul kans sanottiin sillon et voit hyvin tehdä tyhjennyksen kotona et kun 4 lasta jo ni kestät kipua mut täytyy sanoa et mua ei kyl sattunut kertaakaan vaik mitä tuli ulos et kai se sit niin on...

Pilvilinna: oireista kans et mäkin olen luullut et tiedän koska olen raskaana mut nyt täytyy sanoa et en mä enää usko mihinkään ennen ku ultrassa näen sykkivän sydämmen...mä osaan kuvitella itelleni oireet vaik ei olis ees mahista et mä olen niin ku koiratkin valeraska s ha ha

Minnis: peukkuja pidän et ultrassa kaikki hyvin ja hienoa et oireet on noin vahvat :)

Emmy: toivottavasti kylässä meni hyvin ja hienoa et sulla mies jonka kanssa pystyst nauramaan ym et se on tärkeetä :) mullakin mies jonka seurassa viihdyn ja saa mut nauramaan useinkin vaikka kyl suuttumaankin ;) mut niin sen kuulu mennäkkin :)

Hyvää viikonloppua kaikille ja me lähetään nyt saunaan :)

Thelma - 30.1.2010 19:09  (144/798)

Lauantai-iltaa

Täällä oli taas kiva määrä tekstiä luettavana, kun vuorokauden tauon jälkeen tulin linjoille.

Kävin aamulla vaa'alla ja vähänkö oli hyvä fiilis, kun kolme kiloa on lähtenyt vajaassa neljässä viikossa. Aamupäivän jumpan jälkeen suunnattiin ostoksille miehen kanssa. Mun oli tarkoitus ostaa optikolta piilareita, mutta jotenkin päädyin tilaamaan uudet silmälasit, kun kehykset oli -50 % ja linssit - 20 %. Mitenköhän siinä niin kävi... Nyt tulee ainakin piristystä ilmeeseen. :) Mieli tekis vielä hiuksetkin uudistaa.

Mun mahakipu on heikentynyt nyt, eikä kyl tuntemuksista voi oikein päätellä, missä vaiheessa kiertoa ollaan tms. Ekat ovisoireen suuntaiset tuntemukset oli 1,5 viikkoa sitten. Ei tosin mitään selkeätä ja ovislimojen tapaista oli havaittavissa pari päivää sitten. Ei siis aavistustakaan, onko tästä kierrosta toivoa vai ei ja muutenkaan ei ole hajuakaan siitä, koska mahdollisesti oli menkat tulossa tai koska pitäis olla testaamassa.

Voi Minnis, saat kaikkia sympatiani. Tuo pahoinvointi on niin kurjaa. On vielä tuoreessa muistissa, kun 2 kuukautta oksensin. Ihanalta muuten näyttää noi sun viikot jo, justhan sä vasta testasit. Ja ultrakin on pian. Hui, nyt meillä on jotain jännitettävää ensi viikolle! :)

Emmy, unohdin edelliseen viestin laittaa, että oon kans messissä noissa sun juhlissa. Toivottavasti, Emmy, tän päivän vierailu sujuu mukavasti. Se on kyl kurjaa, kun toiset olettaa, että on oma iloinen itsensä, vaikka oliskin vielä kovin surku olo. Ja ainakin mulla se suru on tullut aaltoina ja asiasta puhuminen nostaa kyyneleet silmiin. Välillä on parempia päiviä, välillä huonompia.

Eveysillä onkin ollut kurja viikko sairastelujen kanssa. Mut hyvä, että ajattelet positiivisesti, että lähtipähän raskauskilot. Mä oon joutunut tekemään töitä aika lailla sen eteen, että ne muutamat raskauskilot lähtivät, mut kyl ehkä kuitenkin mieluummin mietin syömisiäni ja käyn jumpassa kuin sairasta mahatautia.

Ahomansikka, noudatitko lääkärin kehotusta ja aloitit miehen lämmittelyt?

Pilvis, kurjaa jos noi sun oireet on vaan hämäystä. Toivotaan nyt tosiaan, että olis ihan oikeita raskausoireita. Kurjaa, jos kroppa yhä temppuilee, vaikka ei ole eka kierto km:n jälkeen.

Inna, mitä sun viikonloppuun kuuluu? Toivottavasti viikolla vaivannut ärsytystila on helpottanut.

Emmy kyseli ikää. Mulla tulee kohta 32 täyteen. Aika vanha esikoishaaveilija siis. Mulla vaan kesti löytää sopiva isä lapsilleni eikä pidetty hirveää kiirettää perheen perustamisen kanssa. Me tavattiin vajaa 4 vuotta sitten ja viime kesänä mentiin naimisiin.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille. Mä rupean kaivamaan itselleni jotain purtavaa.

Thelma

emmy84 - 31.1.2010 0:38  (145/798)

Turisenpa vielä...

Voi mainio teidän kanssa, muutaman tunnin poissa ja hirmupaljon tullut jo sillä välin juttua! Voi ku kivvaa lueskella, näin rauhallisena koti-iltana :)

Meidän kyläreissu meni aika mukavasti. Oli kiva saada ajatukset muualle ja päästä pois kotinurkista hetkeksi. Ajatukset pysyi "vapaalla" kunnes otettiin tämä km puheeksi...tai oikeestaan alettiin puhumaan mun raskauden alkuvaiheista, siitä koska testasin, raskausoireista yms.
Voi luoja kun huomasin olevani innoissani kun pääsin fiilistelemään sitä onnen ja ilon määrää mitä oli kolmen plussatestin jälkeen! Oli ihana muistella kaikkea sitä alkuhämmennyksen ja ensioireiden aikaa, mieskin intoutui mukaan, kunnes...päästiin siihen ikävään pisteeseen. Tai ei oikeastaan edes päästy ihan siihen saakka, kun mies totesi että "mut se siitä...", kai hän arvasi et voi mennä mulle aika skarppaamiseksi pian. Ja niin se menikin... Mut selvisin ilman kyyneleitä, vaikka tiukkaa se teki.

Wautsi Thelma, silmälasit muuttaa kyllä ilmettä kummasti! Onnittelut uusista hankinnoista :) Mulla ei oo laseja, tai on lukulasit joita aikoinaan laulutunneilla jouduin käyttämään (normaalisti kyllä selviän lukemisesta ilman laseja). En edes muista koska laseja olisin viimeks käyttänyt, mut aina silloin tällöin haaveilen et kun oliskin jotkut näyttävät pokat. Nuo mun lukulasit on kyllä monitehot mut niin hillityt ja semmoiset "kehyksettömän näköiset" et ei niillä semmoista haluamaani näyttävää ilmettä saa.

Mulla on myös tuota uudistusvimmaa, eilen laittelin kotia vähän uuteen uskoon järjestystä vähän vaihtamalla ja laitoin pari uutta taulua seinälle. Uudet kevätverhot on edelleen hankintalistalla.

Hyvä että Thelman mahakipuilu on hellittänyt. Toivotaan että selvisit säikähdysellä ja mitään hämminkiä ei ole!
Toi on kyllä hämäävää kun ei tiedä kierron vaiheista mitään... Mä inhoon muutenkin kaikkea epätietoisuutta niin on tässä totuttelemista kun ei tiedä koska ne menkat taas ilmaantuu.
Tämän hetkisten olojen perusteella voisin melkein väittää että mulla olis nyt ovis! Mut voisko olla, nyt jo? Keskenmenosta tulee huomenna kolme viikkoa, mut kaavinta kun oli vasta viime viikolla... Mitä nopeemmin menkat nyt tulis, sen onnellisempi olisin!
Eilen vinkkasin jo miehelle pupustelusta, et alkaa näyttää jo aika hyvälle senkin suhteen, mut se vaan vielä jotenkin huolehtii jos mä en ookaan ihan vielä kunnossa. Kai se pelkää et tökkii mut vielä rikki! :D voi toista... mut kunhan toi pikkutuhruttelu tms. lakkaa niin sitten viimeistään mennään eikä meinata! Onhan tässä jo odotettukin! Normaalisti parhaimpina aikoina ollaan kuitenkin suht aktiivisia.

Eveys kävitkö sä jälkitarkastuksessa? Kun en valitettavasti muista miten tuo sun kuvio meni. Onko kuitenkin ihan tuttua menkkavuotoa vai voisko olla mahdollista et oliskin tärpännyt jo??

Vauvafani, tuo äijänkäppyrä saa kyllä myös täällä kaikki tunteiden skaalat aikaan (inhoa lukuunottamatta) :D mut juuri niin kuin pitääkin.

Mites muiden viikonloppu on mennyt?
Mä lähden nyt pesuille ja maaten...herään huomenna kellon avustuksella aiemmin kuin pitkään aikaan. Se olis vika vapaapäivä ennen arkuun paluuta.

Hyvää sunnuntaiaamua toivottelee emmy :)

Inna4 - 31.1.2010 9:28  (146/798)

Hyvää sunnuntai huomenta...

... mulla on ollut päällä joku lamaannus, olen täällä käynyt aina lukee, mutta ei ole jaksanut oikein keskittyä kirjoittelemaan. Mutta jos nyt jotain laittaisi. Viikonloppu alkoi mukavasti kynttiläkutsujen ja pihasaunailun merkeissä :) . Lauantai aamulla suunnistin sitten salille urheilee. Thelmalle kade oon sun kilojen tippumisesta ;) . Mulla tuntuu olevan nyt noi muutamat ylimääräiset melko tiukassa ja sitten kun ei oo ruokavaliosta kamalan valmis paljoa tinkimään niin ei meinaa millään lähteä. Mutta liikkumaan oon valmis niin paljon kun aika vaan myöten antaa. Sitten yksi asia mikä on jännittänyt tänä viikonloppuna on se, että nyt näyttää sille, että me saadaan tämä meidän rivitaloasunto kaupaksi (saatiin tarjous joka voidaan hyväksyä ) , ainut että ostajien pitää saada omansa myydyksi. Ja ollaan nyt sit haaveiltu yhdestä omakotitalosta ja sen hankinnasta :) tai sit ruetaan rakentaa mutta ne selviää tässä sitten kunhan lopullisesti selviää tämä meidän asunnon kohtalo. Ensi viikolla mennään kuitenkin katsomaan sitä valmista taloa.

Kierrosta ei edelleenkään tietoa eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan ole, niin että en varmaan ainakaan raskaana ole :) . Halut kuitenkin on taas viikon vähempänä olleet....Ei auta kun odotella.

Minnis oikein pajon onnea alkuraskauden ultraan - mua ihan jännittää sun puolesta, vaikka kaikki varmasti noiden sun oireiden perusteella hyvin on . Voi sääli tuon pahoinvoinnin kanssa. Itselläni se aina on ollut aika vähäistä ja se vähäinenkin on ollut inhottavaa.

Vauvafani - valitettavasti et saa "vanhimman" titteliä tässä meidän joukossa ;) - joudun sinut valitettasti ylittämään . Muutaman kuukauden päästä tulee nimittäin mittariin lukemat 37 . Hui! Eli tällä hetkellä kuitenkin vielä se 36 v olen - mutta olen ruennut ajattelemaan itseäni jo nelikymppisenä :) . Lievennän sitä shokkia jo valmiiksi siis kun 40 täytän ja alan totuttelee siihen jo nyt. Mutta sisälläni tunnen olevani 25 vuotias nuori nainen ;) .

Thelma minäkin katselin tuossa perjantaina jo uusia pokia (mulla kyllä vain lukulasit,joita käytän mm. kun istun päätteellä ) . Ihana olisi uudet laittaa kun nämä mitkä viimeksi laitoin niin ei jotenkin vain jostain syystä "istu" mun mieleen.

Kiva kuulla sinustakin Eveys ja Emmy "romaaninkirjoittaja" pitää meidät virkeänä.

Niin me elellään täällä Pohjois-pohjanmaalla Oulun seudulla, mutta ei Oulussa :). Olikos täällä muita täältä "Pohjoisesta" ?

Nyt ajattelin pestä hampaat ja lähteä käymään aamunlenkin hölkäten :) ...jotta pääsen Thelman tavoin eroon noista kiloista - ennen uutta raskautta ;) ... niin sen toivossa. Mukavaa sunnuntai päivää naiset ihanaiset Inna

PS: Mitä Pilvilinna sulle ? Alkoko menkat ? Vai oliko vuotoviirut muuta ?? Click

Ohris - 31.1.2010 17:25  (147/798)

Liittyisin mielelläni joukkoonne

Tyttö melkein 3v on ja km 06/09 rv 19+
Koska km tapahtui niin myöhään, tulen aina ajattelemaan, että meillä on enkelipoika ja toivoisimme saavamme kolmannen lapsen. Kolme kiertoa yritystä takana, pelko lapsettomuudesta jo on.... sillä eka ja toka raskaus lähti heti ekasta kierrosta.

Tsemppiä kaikille kanssasisarille!

eveys - 31.1.2010 20:00  (148/798)

Heips..

Thelmalle oli pakko tulla kommentoimaan noista kiloista pääsemisestä.. Juu mielummin minäkin ihan liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla laihdutan :D Ja niin lähti 13kg.. jäljelle jääneet pari kiloa lähti nyt siis mahataudin kylkiäisenä. Joo ei todellakaan ollut hääviä kun välillä tuli ihan molemmista päistä samaan aikaan tavaraa..YÖK!!

Emmy: Kyselit olenko käynyt jälkitarkastuksessa. Ei ne antanut mulle muita ohjeita kun sen että käyn kiikuttamassa pissanäytteen labraan. Ei varmaan sit tartte sen kummempia tarkastuksia tehdä kun oli tuulimunaraskaus ja varhaisessa vaiheessa todettiin(rv 9) ?! Tämä oli ensimmäinen km niin on kyllä ihan uutta kaikki mulle. Yrittäny netistä kaivella tietoa aina kun joku mietityttää. Menkkavuoto oli alkuun todella niukkaa ja ajattelinkin että voisiko olla kiinnittymisvuotoa, mutta sitten alkoi kunnon vuoto ja sitä tuli paljon. Mitään kipuja ei ollut mikä hämmästytti sillä yleensä mulla on aika kovatkin kuukautiskivut. Nyt näyttäs vihdoin siltä että vuoto ois loppunut ja kovasti odottelen et pääsis "tosi toimiin" :)
Kyselin eilen että minkä ikäisiä lapsia teiltä löytyy, mutta unohdin itse kertoa mun lapsista. Eli mulla on joululahjana saatu tyttö, joa on 4-vuotias. Toinen tyttömme on huomenna 11kk. :)
Nyt täytyy mennä laittamaan pikkuista unille. Isompi nukkuu jo. Huomenna taas aikanen herätys lapsillakin tai onneksi ne saa jatkaa unia hoidossa ettei sentään puol kuus tartte herätä.
Hyvää sunnuntai iltaa :)
Eveys

Thelma - 31.1.2010 20:19  (149/798)

Sunnuntai-iltaa

Ohris, tervetuloa joukkoon! Ja pahoittelut, että jouduit tähän pinoon. Täältä saa kuitenkin vertaistukea vailla vertaa. Meitä on täällä mukava joukko vilkkaasti keskustelevia naisia.

Eveys, ei kuulosta houkuttelevalta kyl tuo mahatauti. Hyvin sulta on tippunut paino ruokavaliolla ja liikunnalla.

Mulla menee ihan kohta hermo. Mä olen ilmeisesti päässyt mukaan samaan oiresirkukseen, jossa ainakin Pilvis on ollut. Viikolla oli niitä mahaoireita. Perjantaina jotain ovisliman tapaista. Eilen oireet olivat sellaiset, että olisin voinut vannoa olevani raskaana. Tänään taas vähän erikoisemmat oireet. Ja vähän joka väliin ikävää hormonaalista (?) päänsärkyä. Aargh!

Toivottavasti muilla on parempi fiilis!

Thelma

Paritonsukka2 - 31.1.2010 23:23  (150/798)

Tervehdys!

Olen jo pidempään lukenut viestejänne, mutta jos nyt viimein itsekin jotain kirjoittaisin. Eli jos joukkoon huolitte, niin täällä olisi 3 lapsen 32-vuotias äiti, jolla oli keskenmenot 8/09 (rv6) ja 12/09 (rv10). Välillä jo vannoin että nyt riitti meille, otti tuo jälkimmäinen km sen verran koville. Mutta kummasti sitä taas on ajatukset vauva-urille ajautuneet :-)

Keskenmenoista sen verran, että 1. km mulla meni tosi helposti, itsekseen vuosi kaikki ulos parissa päivässä ja menkat alkoi normaalisti tasan 4 viikon päästä vuodon alkamisesta. Tämä toinen olikin sitten pitkällisempi projekti... Varhaisultrassa yksityisellä rv7 huomattiin että alkion koko ei vastaa viikkoja eikä sykettä näy. Sain passituksen kontrolliultraan viikon päästä. Siellä alkio oli kasvanut, mutta sykettä ei edelleenkään näkynyt. Taas uusi kontrolli reilun viikon päähän, missä kohdussa näkyi enää pelkkä ruskuaispussi. Raskausoireet mulla oli voimakkaat koko ajan, eikä mitään vuotoja ollut. Lääkkeillä kohtu sitten tyhjennettiin 19.12, vuotoa kesti pari viikkoa. Siitä tuli nyt perjantaina 6 viikkoa. Varsinaista jälkitarkastusta mulle ei määrätty, mutta viikko sitten kävin labrassa tarkistuttamassa Hcg-arvoa. Oli silloin 39, ja kävin uudella näytteellä tällä viikolla, vastaus 20. Hitaassa laskussa siis on... Eilen alkoi menkat ja ajattelin huomenna soittaa neuvolaan, että vieläkö tarvitsee labrassa käydä. Alunperin ohje oli, että niin kauan seurataan kunnes arvo on alle 5.

Ehkäisyä ei olla käytetty, eikä varmaankaan tulla käyttämäänkään, vaikka hiukan nyt mietityttää. Keskenmenon aikaan varattiin nimittäin etelänmatka, ja jos nyt tulisin raskaaksi olisi LA juuri matkan aikoihin. Ehkä siis pitäisi odotella pari kuukautta että pääsisi sitten mahdollisesti vaikka isomahaisena reissuun, mutta kun ei malttaisi. Ja meillä kun painaa päälle sellainenkin juttu, että kesällä kun vauvalle annettiin lupa tulla, ajateltiin ettei kuitenkaan mahdottoman isoa ikäeroa nykyiseen kuopukseen (4v) haluttaisi, ja mies meni sterilisaatiojonoon. Ajateltiin että vauva tulee jos tulen raskaaksi ennen toimenpidettä. No, 2 kertaakin tässä ollaan jo raskaana oltu, mutta lopputuloksista ei päästä nauttimaan :-( Tarvii nyt sitten miettiä mitä ton sterilisaation kanssa tehdään kun sen aika tulee, alustavasti aikaa on lupailtu keväälle.

Lohtuhalit kaikille kovia kokeneille! Ja pikaisia plussia!!
Paritonsukka

katjalah - 1.2.2010 6:37  (151/798)

Huomenta!

Palailen nettipimennosta... Meillä nyt tuntuu tämä kone olevan sitä mieltä ettei meidän tarvitse pahemmin nettailla! Ensin hajosi laturi ja ei saatu konetta käyntiin pariin päivään. Sitten nyt viikonloppuna lakkasi netti toimimasta ja vasta eilen illalla saatiin asia korjattua.

Niin paljon oli tullut uutta asiaa ettei millään nyt ehdi/jaksa/muista (en tällä kertaa muistanut avata vastausta uuteen ikkunaan) kommentoida. Sen verran, että ollaan Pirkanmaan ja Pohjanmaan rajaseutuvilta. Ikää mulla alkaa ilmeisesti olla aivan liikaa vauvatouhuja ajatellen, maaliskuussa tulee 35 mittariin.

Uusille tervetuloa joukkoon ja pahoitteluni tänne tipahtamisestanne. -mutta tämä on hyvä paikka surra, kaikki varmasti ymmärtävät tunteenne.

Hieman omia höpinöitä... Tällä hetkellä tuntuu tas siltä, että tuntemustensa kanssa on niin yksin. Miestä en viitsi asialla turhaan vaivata, kun pelottaa että jos liikaa hänelle itkeskelen hän vetäytyy koko touhusta, eikä sitä seuraavaa yritystä edes tule...... Nyt alkaa kroppa vähitellen toipua km:n jäljistä samoin kuin muutkin taudit alkavat olla takana....... joten kenties tässä vielä on toivoa joskus päästä harjoituksiin/yrityksiin.... EHKÄ, en tiedä, plääh.

Pakko lopetella, pitää pian herätellä kouluun/eskariin menijät. Palailen taas ehtiessäni ja kun konei/yhteys suvaitsee toimia! Click
Edellinen 1   2   3   4   5  Seuraava  Viimeinen

» Vauvakuume

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot