Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 12.2.2012 22:49  (1/35)

Ehdottakaapa kivoja kummilahjoja!

Meille syntyi eilen kummipoika, ja ollaan tietysti vallan innoissamme!

Nyt jo mietin kummilahjaa ristiäisiin ja kysynkin teiltä vinkkejä. Mitä kivaa, ehkä vähän erilaistakin olette itse ostaneet tai saaneet?

Ainakin pienet vaatekoot on poissuljetut (niitä tulevat saamaan vauvalahjoiksi sekä meiltä että monilta muilta), samoin kummikirja, jonka toinen kummi hommaa. En itse ole mitenkään ihastunut hopeoituihin valokuvakehyksiin, lusikoihin, sormuksiin tai muuhun "pakolliseen" vaan haluaisin ostaa jotain erilaista, vaikka vähän käytännöllistäkin.

IDEAT JA VINKIT KEHIIN!

Vastaukset

Vierailija - 12.2.2012 22:52  (2/35)

Kannattaa kysyä vanhemmilta

mitä toivovat lapselle.

Minusta olisi ollut kiva, että lapsi olisi saanut kummilusikan (en tosin tiennyt niiden olevan niin kalliita).

Mutta kiva oli soittorasia, jonka sisälle voi laittaa tavaroita. Se on vieläkin pojalla esillä, vaikka on jo teini.

Vierailija - 12.2.2012 22:54  (3/35)

Kummilusikka on ihana

Ja toisin kuin tuo edellinen kirjoittaa, niin se ei todellakaan ole kallis.

Vierailija - 12.2.2012 22:54  (4/35)

mun mielestäää.

Joku design-esine, esim hang it all -naulakko! Its eolisin tykännyt tuosta. Tai vaikka Kartellin lasten tuolista, siitä läpinäkyvästä :)

Vierailija - 12.2.2012 22:55  (5/35)

Vanhemmat eivät halunneet esittää toiveita niitä pyydettäessä,

Joten se ei tuonut mitään valoa asiaan.

Onko se kummilusikka muuten ihan vaan koriste/muisto jne.? Jotenkin ei istu omaan makuun tuollaisten tavaroiden ostaminen ja tuskimpa lasten vanhempienkaan. (?)
Lainaus:
mitä toivovat lapselle. Minusta olisi ollut kiva, että lapsi olisi saanut kummilusikan (en tosin tiennyt niiden olevan niin kalliita).

Vierailija - 12.2.2012 22:56  (6/35)

Kipsitaulu

johon voi painaa vauvan käden tai jalan.

Vierailija - 12.2.2012 22:57  (7/35)

Kummilusikasta

Ostin viime syyskuussa kummilusikan ja kyllä se maksoi about 80 euroa eli oli kallis.

Minäkin kysyisin vanhemmilta mitä toivovat. Itse äitinä olen tykännyt, että kaikki lapseni ovat saaneet kummilusikat ja valokuvakehykset.

Vierailija - 12.2.2012 22:57  (8/35)

No mitä nyt kukakin kalliina pitää

minusta 100 euroa on aika paljon lusikasta.

Vierailija - 12.2.2012 23:01  (9/35)

Kertoisiko joku vielä siitä kummilusikasta jotai?

Siis vaikka sinä, joka kerroit että olisit halunnut semmoisen omalle lapsellesi?

Siis olisitko laittanut sen kirjahyllyyn koristeeksi? muistoksi laatikon pohjalle tärkeästä päivästä? Vai olisiko lusikka päätynyt käyttöön?

Googlettelin vähän, ja ei edes 50 eurolla tunnu löytyvän. Opiskelijalle hieman kallista touhua, vaikka kummilastani ja luottamustehtävääni arvostakin. :)

Vierailija - 12.2.2012 23:09  (10/35)

Eikö oikeesti teidän mielessä olisi mitään muita vaihtoehtoja

kuin se kummilusikka, kun se on tullut jo monen suusta?

-AP

Vierailija - 12.2.2012 23:10  (11/35)

No olihan tässä ketjussa muitakin:)

Vierailija - 12.2.2012 23:14  (12/35)

Minä arvostaisin suomalaista Jukka-lelua.

Vaikka joku kiva vedettävä lelu ja voihan siihen ostaa vaikka helistimen lisäksi, niin se käy ihan pienellekin.
http://www.juhojussila.fi/

Vierailija - 12.2.2012 23:17  (13/35)

Omat lapsemme ovat saaneet mm.

hyvää viiniä, siis vuosikertaviiniksi, kaulakorun ja korvikset, Piramin vaaleanpunaiset kastehelmet )niissä jatkohelmiä, että voi isontaa myöhemmin), soittorasian, jonka sisään voi laittaa tavaroita, ensikengät. Erikoisin on mortteli. Kaikki ovat saaneet myös kummilusikan, ja me olemme kyllä ihan käyttäneet niitä.

Itse voisin ostaa vaikka huopikkaat, kelsitossut talvivauvalle, valokuvaamolahjakortin, ja kyllä, sen kummilusikan :)

Vierailija - 12.2.2012 23:17  (14/35)

Minustakin

kummilusikka on kyllä kiva ja meillä ne ovat jokapäiväisessä käytössä edelleen, isompi jo eskarilainen ja joka päivä syö kummilusikalla aamupuuronsa.

Muita kivoja:

lasten astiasto (Marimekko/Pentik tms), eivät nekään kyllä ilmaisia ole mutta halvempia kuitenkin kuin kummilusikka joka tosiaan on kallis.

Joka klassikkokirja esim Hanhiemon iloinen lipas.

Kaunis kylpypyyhe

Kaunis vauvalle tarkoitettu tilkkutäkki (sellainen pikkupeitto)

Suojelusenkelitaulu (esim Minna Immosella on kauniita)

Laadukas valokuva-albumi

Vierailija - 12.2.2012 23:19  (15/35)

Meidän poika sai

pihlajan. Ja kastevesi laitettiin sitten juurelle.

Vierailija - 12.2.2012 23:22  (16/35)

Aterimet ja/tai astiasto

Esim. muumeja. Niistä voi syödä muroja vielä opiskelijaboksissakin.

Astiasto (muki ja lautanen) on n. 50 e, aterimet on n. 25 e.

Viralliset kummilusikat on ihan ylihintaista paskaa, eikä sitä lusikkaa voi edes kunnolla käyttää syömisessä.

Vierailija - 12.2.2012 23:35  (17/35)

Kiitos, ihania ideoita!

Vierailija - 12.2.2012 23:38  (18/35)

Brion

puujunarata olisi minusta pojalle tosi hyvä. Voi ostaa sille sitten jatkoa pikku hiljaa oman rahatilanteen mukaan. Variaatiot ovat loputtomia ja valikoimat on nykyään aika hyvät. Mun poika alkoi leikkiä 2-vuotiaana ja vielä 12-vuotiaanakin rakensi.

Vierailija - 12.2.2012 23:47  (19/35)

Ekelundin lasten huopa ja pyyhe

Aivan ihanaa, pehmoista materiaalia! Aion ostaa meidän kesäkuussa syntyvälle kummipojalle syntymälahjaksi joko Ekelundin Ugglor- tai Prins-kuosiset huovan ja pyyhkeen.

Voit etsiä kuvat osoitteesta http://www.linnevaveriet.se/ Klikkaa ruotsin- tai englanninkieliset sivut, suomenkielisten hakutoiminto ei toimi.

Vierailija - 13.2.2012 0:15  (20/35)

Muumia!

Meillä myös kummilusikoita käytetään jokapäiväisissä syönneissä. Ne ovat sopivan kokoisia, mutta tummuvat ajan kanssa epämääräisen värisiksi.

Sen sijaan suosittelisin ennemmin Hackmanin muumiaterimia, jotka myös lasten kokoon sopivia. Ja laatu jotain aivan muuta, kuin kummilusikoissa.

Meille on tullut ristiäislahjaksi myös tarjous osallistua ristiäistarjoiluun. Eli kummit ovat tuoneet tullessaan maukkaat juustokakut. Arjen pyörityksessä me vanhemmat olemme eniten arvostaneet juuri tätä lahjaa!

Vierailija - 13.2.2012 1:11  (21/35)

Onhan sitä varmaan paljon kivoja vaihtoehtoja

Musta kivoja ovat esim. lasten astiastot, Arabian tietenkin kivoja ja myös Pentikillä on tällä hetkellä mielestäni mukavan näköisiä lasten astioita.

Myös hieno keinuhevonen tai muu puulelu tai lasten puuhuonekalu (esim. kärpässienituoli jne) olisi mielestäni mukava lahja kuten myös joku hyvä klassinen satukirja. Myös joku vauvojen cd ja laulukirja ovat toki kivoja (esim. vauvan vaaka ja vauvojen laulun aika). Jos rahaa haluaa lahjaan laittaa enemmän myös taulu voisi olla mukava lahja ja ainakin grafiikka toki saa edullisestikin. Myös koru olisi mielestäni kiva lahja. Lähinnä ajattelen, että joku sellainen, jota poika voisi lapsena ja vanhempanakin pitää juhlissa esim. kalevalakorulla on kivoja koruja, jotka sopivat pojillekin. Lahja voisi olla myös vaikka lupaus yhteisistä tekemisistä, esim viedä vaikka vuosittain johonkin museoon, teatteriin, elokuvaan tms ja ihan pienelle antaa satunnaista tunnin parin hoitoapua joskus.

Itse en oikein perusta noista hopeatavaroista mutta kummilapselle ostettiin lusikka kun vanhemmat sitä toivoivat. Itse ajattelen niin, että on mukava noudattaa lapsen vanhempien toiveita ja sitten kun kummilapsi on isompi hänen omia toiveitaan. Oma lapsi ei lusikkaa saanut, jos olisi saanut niin varmaan sitä jonain sokerilusikkana käytettäisiin ja tarjoaisin lapselleni mukaan kun muuttaisi omilleen.

Kummilahjan ei mielestäni välttämättä tarvitse olla kallis varsinkin jos kummien taloudellinen tilanne on tiukka, tärkeintä on ajatus.

Vierailija - 13.2.2012 1:17  (22/35)

Tähän haluaisin kommentoida

Että viininmaiselutilaisuudessa, johon olen joskus osallistunut alkon edustaja ei suositellut ostamaan vuosikertaviinejä vastasyntyneille sen vuoksi, että säilytysolot kotioloissa eivät ole sellaiset, että nämä säilyisivät hyvinä. Eri asia varmaan jos vanhemmat ovat hifistejä tällä alalla ja kaikki on vimpan päälle. Mutta itse en viiniä kyllä kastelahjaksi hankkisi.

Mutta tosiaan Reino tossut ovat todella kivoja ainakin ja Reinolla on ihania lahjasettejä, joihin sisältyy muutakin kuin tossut. Näissä tosin itseäni rassaa se, että on jaoteltu pinkki ja vaaleansininen väreihin. Meillä lapsi on saanut valita omat tossunsa. Reilu vuosikkaana valitsi oranssit reinot ja reilu kahden vuoden ikäisenä vaaleanpunaiset ainot :). Lisäksi on ostettu tarjouskorista myös ruskeat reinot ja niitäkin on suostunut pitämään mutta vaalansinisiin ei ole mitään kiinnostusta osoittanut missään vaiheessa kun noita on valittu. Huopikkaat olisivat kyllä ihanat myös ja jos lapsella ei ole Manducaa niin sen voisin melkein hankkia kummilahjaksi jottei jäisi vaille kantamisen ihanuutta.

Vierailija - 13.2.2012 1:38  (23/35)

Kummilahjat

Kummilusikka kiva!Meillä ne lapsil käytössä,myös minun vanha omanikin! Pieni risti myös ollu ihana lahja,siis kaulaan!Hopeisia risti-riipus ihan edullisesti!Ja kummilusikoitakin löytyy n.25e.

Vierailija - 13.2.2012 2:04  (24/35)

Taulu

Me ollaan saatu molemmille lapsille taulu, enkeliaiheinen, kummilahjaksi. Molemmat taulut ovat yhden keski-suomalaisen pastorin teoksia, han maalaa tyonsa ohella.

Mun mielesta tosi kiva lahja. Sailyy mummoksi asti. Ostin itsekin samalta taiteijapastorilta kummitytolle lahjan. Hinta oli n. 500eur.

Ymmarran toki, etta tama riippuu budjetista

Vierailija - 13.2.2012 6:35  (25/35)

kolikot..

"ensilantit" eli euron kolikot paketissa, saa muistaakseni monetalta. Sopii sekä tytölle että pojalle. Jos kalastusta perheessä harrastetaan niin vuosiuistin, ollut meilläpäin hyvä. Puukko, johon terään kaiverrus. Saaja tykännyt, koska on käytössä ja vähän erikoisempi juuri kaiverruksen takia. Puukko kyllä jakaa mielipiteet että voiko antaa lahjaksi vai ei, mutta se on makuasia. Lahjakortti valokuvakirjaan on ollut myös suosittu. ja ne perinteiset korut ja kynttiläjalat.

Vierailija - 13.2.2012 7:14  (26/35)

Ohis,

mutta kummilusikat ovat hopeaa, joten ne tummuvat, jos eivät ole käytössä. Tummentumat lähtevät pois, mutta hopea tykkää käytöstä.Tämä siis kun joku tummumisesta mainitsi.....

Vierailija - 13.2.2012 7:16  (27/35)

Minä en tykännyt kummilusikasta

Ja siis ihan kohtuullisesti olen sietänyt kymmeniä valokuvakehyksiä, soittorasioita yms. En vain oikein tajua sitä ideaa, kun se on aika huono siihen itse tarkoitukseen. Sen sijaan olen pitänyt tosi paljon muumilautas- ja -mukisetistä sekä muumi aterinsetistä. Loistavia! 5-vuotiaalla käytössä edelleen ja varmaan käyttää tosiaan aikuisenakin, jos ehjänä pysyy.

Parhaat lahjat ovat olleet edellisten lisäksi:
- kello, jossa numeroiden paikalla pieni valokuvakehys. Siis kello ja 12 pientä valokuvakehystä. Tulee seinälle hyötykäyttöön. Ihana! Maksoi muuten 39 euroa eli ihan kohtuuhintainen.
- omenapuu pihalle

Lisäksi täällä olevista ehdotuksista pidän kovasti noista Reino-tossuista.

Keinuhepanja junaradan jättäisin ehkä 1-vuotissynttäreille, on lähempänä se aika, kun alkaa oikeasti leikkiä niillä, mutta sen kärpässienituolin tms. voisin haluta.

Itse sain aikanani ristiäislahjaksi kynttilänjalan, peilin ja korun, kaikki tavaroita, joilla en tänä päivänäkään tee mitään. Muistona tietysti kivoja mutta...

Vierailija - 13.2.2012 7:54  (28/35)

Kummilusikka on ollut suosittu

Meillä kummilusikat (lasten ja vanhempien) ovat päivittäisessä käytössä. Ajan tuoma patina saa näkyä niissä. Kummilusikat ovat todella tärkeitä lapsille, koska ne on saatu kummeilta ja niiden pituus-paino-syntymäaika-tekstejä luetaan ja vertaillaan vähän väliä.Jostain syystä kummilusikoiden hinnat ovat nousseet aivan älyttömiksi.Vaikka se kummista tuntuisi tylsältä lahjalta, lapset tykkäävät.
Yhdelle omista kummilapsistani annoin vanhempien toivomuksesta tinakehyksen ja yhdelle tinamukin, mutta näissäkin tapauksissa toinen kummi antoi kummilusikan.

Vierailija - 13.2.2012 8:14  (29/35)

Mä ostaisin valokuvaajan. Ihan vauva-ajan ammattitaitoiset valokuvat olisi ihana muisto.

Jos rahaa on enemmän, niin tosiaan lastenhuoneen kalusteita, mutta niissä pitää tuntea sitten vanhempienkin halu.

Mä en ostaisi hopeoitua tai tinakehystä, sen sijaan ihan hopeinen on usein hyvin pelkistetty ja tyylikäs. Hinta on sen satasen.

Vierailija - 13.2.2012 8:25  (30/35)

meillä pojat on saaneet sellaiset säästöautot

Joita myydään nimenomaan kummilahjoiksi kultasepänliikkeessä. Sinne voi sitten kerätä aikanaan viikkorahat. Sitten aika kiva on valokuvaalbumi, jossa on kaiverrettu nimi ja syntymäaika. Vaikka kaikki kuvat onkin nykyään digikuvia, kaikkein tärkeimmät muistot on mukava laittaa albumiin.
Kummin olisi kiva ostaa jotain josta jää muisto lapselle. Lusikka jää hieman laatikon pohjalle, mutta onneksi meillä on kaikilla lapsilla myös kummilusikat. Itse ollaan ostettu kaikille kummilapsille valokuvakehykset ja ainakin vanhimman perheessä äitinsä halusi sellaiset kaikille nuoremmillekin sisaruksille. Yksi ei saanut kummeiltaan, niin vanhemmat osti sitten itse.

Vierailija - 13.2.2012 8:32  (31/35)

et sattumoisin asu pk-seudulla

kävin pari pv sitten Minipoppoossa ja siellä oli just sellainen vuosikehys, jota alla mainostettiin hintaan 39 euroa muutamalla eurolla myynnissä.

Itse kateellisena kuuntelin kun ystäväni osti Brion auton kummilapselle, alle laatan ja siihen kaiversi tiedot. Auto tosin maksaa vissiin n 60 euroa.

Poikani sai sellaisen pötkylän, jonne laitetaan kastetodistus ja 3 kummilusikkaa, 2 vauvakirjaa. Tollainen olis ollut tosi kiva.

Ja paljon vaatteita.
Nyt huomaan ettei kummilusikoita ole ikinä käytetty, pötkylästä on joku osa hävinnyt ja vaatteet myin kirppiksellä, eivät olleet mitään erikoista ja vastaavia oli ennestään paljon.

Siksi allekirjoitan puulelujen puolesta. Esim just toi junarata. Halvimmat lisäosat maksaa alle 10 euroa, eli niitä on helppo ostaa sitten joulu- ja synttärilahjaksi lisää.

Varsinkin ne kipsijutut ovat ihan ei-ei-ei.

Vierailija - 13.2.2012 8:48  (32/35)

Brion perinteiset puiset

lelut on meilläkin ollut mieluisia ja arvostettuja lahjoja, olemme saaneet mm auton ja perässä vedettävän mäyräkoiran, molemmat aivan ihastuttavia ja laadukkaita!

Vierailija - 13.2.2012 9:02  (33/35)

Olemme antaneet tai

Lapsemme on saanut tällaisia:
Lasten kuvaraamattu. Ei tulisi muuten ostettua. Yleissivistystä, vaikkei perhe niin uskovainen oliskaan.
Laadukkaat puiset ensilelut. Lapsemme sai kaksi kotimaista puuautoa, olivat kovassa käytössä heti kun poika alkoi tajuta että autoja on olemassa. Säästän ne hänen vauva tavaroissa aikuiseksi asti.
Lapsemme kummi oli maalannut itse lastentaulun koka komeilee lastenhuoneen seinällä. Se on ihana! Varmaan lastentarvikeliikkeistä löytyisi sopivia tauluja tai ihan gallerioista lapsille sopivaa grafiikkaa tms.
Minusta perinteinen kummilusikka on ihana myös, ja muut sellaiset mihin kaiverretaan syntymäaika. Sellainen 12kk vauvakuvakehys on myös kiva, siihen voi laittaa joka kuukaudelta naamavalokuvan.

Vierailija - 13.2.2012 12:26  (34/35)

Ihana, että joku muukin nosti esiin Brion junaradan.

Se oli myös oma ideani. Hieman kuitenkin tuntuu hassulta/arveluttaa viedä leluja
a) jolla lapsi ei pysty vielä yli vuoteen leikkimään
b) joka on niin kaukana perinteisistä (tosin mielestäni aika turhista) kastelahjoista

Jos rohkaistun, niin ostan ensimmäisen paketin Brion leluja. :)

Vierailija - 13.2.2012 12:39  (35/35)

Reinot pyysin

itse lapsen sedältä kastelahjaksi. Kummisetä toi jalkapallo tinasäästöpossun ja kummitäti valokuvakehyksen. Suosittelisin reinoja ja esim. juho jussilan bingo-peli on ihana (ostin 2v. joululahjaks) mut tosiaan n. 2v. ja ylöspäin.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]