![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Lapsi sanoo, ettei saa koskaan kotona lämmintä ruokaa eikä aamiaista
Hänen vaatteensa ovat likaisia ja reikäisiä. Hän saa pelata tietokoneella vaikka kaikki vapaa-aikansa ja mennä nukkumaan milloin haluaa. Ovatkohan vanhemmat masentuneita vai miten omaa lasta voidaan kohdella näin? Toki lapsi voi puhua totuuden vierestä asioita, mutta siltikin huoli heräsi. Kuinka hyvin sinä huolehdit lapsistasi?
Vastaukset
No ainakin paremmin kuin tuo ko.vanhempi
mikä on suhteesi häneen?Mä olen masentunut
ja silti toimin täysin toisin.Etkö tunne lastesi kavereiden vanhempia vai oletko päiväkodissa vaiu koulussa töissä vai mikä on tapaus , josta kerrot??
Aina voi puuttua jollain tasolla, jos vaan halua on.
Lapseni vaatteet ovat joskus reikäisiä
rakastaa yksiä housujaan, ja pitää niitä koulussakin, vaikka polvessa on pieni reikä (se on hänen joukkueasunsa, ja vissiin vähän imagojuttukin pitää sitä:D)Toisinaan syödään vain leipää, kun inhoan ruuanlaittoa.
Aamupalan lapsi unohtaa joka aamu syödä, ellen ole kotona vahtimassa.
Viikonloppuisin saa valvoa, jos ei ole pelejä tai harkkoja aamusta (ehkä siis kerran kahdessa kuukaudessa) viikolla pitää mennä nukkumaan 22.00, mutta vähän se venyy.
Saa pelata tietokoneella melko vapaasti kotona ollessaan, mutta harrastaa n . 12- 24 tuntia viikossa muuta kodin ulkopuolella.
En siis ole mikään "hyväksi huolehtijaksi" nimitettävä vanhempi, mutta lapseni on onnellinen, ja opettajankin mukaan fiksu ja mukava lapsi, jolla on kavereita, ja joka auttaa heikompia.
Ap.n on kuitenkin syytä tarkkailla vähän tilannetta ja jos lapsi vaikuttaa oireilevan huolenpidon puutteessa, tehdä ilmoitus kouluun tai sosiaalipuolelle.
Lapsen ikä?
Varmaan sitten liian hyvin ;)
Sillä lapseni 7 v oli ihan ihmeissään kun jostain tuli juttua ja sanoin, ettei kaikki vanhemmat (äidit =) ) tee itse ruokaa kotona. Tarkoitin, että ostavat eineksiä tai pikaruokaa tai sitten ei oo ruokaa ollenkaan. Lapsi päivitteli, että miten voi olla mahdollista etteivät tee? Miks ei muka tekis?Sama lapsi listasi tänään herkut: (kun kysyin)
herneet
viinirypäleet
pistaasit
=)
Kai minä huolehdin heistä hyvin.
Aamiaisen syövät joka päivä ja lämmintä ruokaa kotona myös, kuopuksen kaikki housut olisivat reikäisiä jos en paikkaisi niitä, tietokoneella ei olla kuin tunti päivässä, on harrastuksia ja kavereita ja koulussa menee hyvin. En ole masentunut.Tuosta on ollut juttua
jo kauan aika sitten, Oli kyse helsingistä ja siellä asuvista lapsiperheistä kun uutisissakin kerrottiin että lapset ei ole koskaan nähnyt edes käpyä oikeasti. Eivät tienneet minkälainen lehmä on, siis ihan kaikki perustiedot oli hukassa ja siitä tuli silloin aika iso uutinen. Siksi varmaan nykyään kaikki tohkeissaan selittää että tehdään metsäretkiä ja otetaan eväät mukaan. Samoissa uutisissa oli myös se että niillä ei ole kotona mitään millä tehdä edes ruokaa, kaikki pannut ja kattilat uupui, käytännössä ne vaan mikrossa lämmitii mitä lämmitti.Minusta on kyllä ihmeellistä
Etteivät nykynaiset enää yleisesti ottaen osaa eivätkä ainakaan viitsi tehdä ruokaa. Ruoanlaittotaitoiset ovat enemmänkin poikkeus, omasta tuttavapiiristäni löytyy paljon enemmän miespuolisia kokkailijoita.Kun tasa-arvoajattelu menee tarpeeksi pítkälle, voivat naiset vapautua niin että jättävät iloisesti tekemättä kaikki kotityöt, niinko menee ajattelu tässä? Nuoret naiset yksinkertaisesti ovat uusavuttomia tumpeloita nykyään.
Nii-i, voi kamala.
Lainaus:
Etteivät nykynaiset enää yleisesti ottaen osaa eivätkä ainakaan viitsi tehdä ruokaa. Ruoanlaittotaitoiset ovat enemmänkin poikkeus, omasta tuttavapiiristäni löytyy paljon enemmän miespuolisia kokkailijoita.
Kun tasa-arvoajattelu menee tarpeeksi pítkälle, voivat naiset vapautua niin että jättävät iloisesti tekemättä kaikki kotityöt, niinko menee ajattelu tässä? Nuoret naiset yksinkertaisesti ovat uusavuttomia tumpeloita nykyään.
Etteivät nykynaiset enää yleisesti ottaen osaa eivätkä ainakaan viitsi tehdä ruokaa. Ruoanlaittotaitoiset ovat enemmänkin poikkeus, omasta tuttavapiiristäni löytyy paljon enemmän miespuolisia kokkailijoita.
Kun tasa-arvoajattelu menee tarpeeksi pítkälle, voivat naiset vapautua niin että jättävät iloisesti tekemättä kaikki kotityöt, niinko menee ajattelu tässä? Nuoret naiset yksinkertaisesti ovat uusavuttomia tumpeloita nykyään.
Meillä mies tekee ruoat, koska minä en ruoanlaitosta pätkääkään nauti enkä ole kovin luova, mielessä pyörii ehkä 3 eri ruokalajia jos jotain pitää väsätä. Sama homma vanhemmillani, isäni 60v on laittanut ruoat niin kauan kuin jaksan muistaa. Äiti laittoi vain kun isä ei ehtinyt. Kamalan uusavuton tämä nuori 50v äitini siis.
sinäsä pitäisin ikävämpänä tuota asennetta
Lainaus:
Sillä lapseni 7 v oli ihan ihmeissään kun jostain tuli juttua ja sanoin, ettei kaikki vanhemmat (äidit =) ) tee itse ruokaa kotona. Tarkoitin, että ostavat eineksiä tai pikaruokaa tai sitten ei oo ruokaa ollenkaan. Lapsi päivitteli, että miten voi olla mahdollista etteivät tee? Miks ei muka tekis?
Sama lapsi listasi tänään herkut: (kun kysyin)
herneet
viinirypäleet
pistaasit
=)
Sillä lapseni 7 v oli ihan ihmeissään kun jostain tuli juttua ja sanoin, ettei kaikki vanhemmat (äidit =) ) tee itse ruokaa kotona. Tarkoitin, että ostavat eineksiä tai pikaruokaa tai sitten ei oo ruokaa ollenkaan. Lapsi päivitteli, että miten voi olla mahdollista etteivät tee? Miks ei muka tekis?
Sama lapsi listasi tänään herkut: (kun kysyin)
herneet
viinirypäleet
pistaasit
=)
että nimenomaan äidit tekevät sen ruuan. Näin näppärästi sitä siirretään asenteita seuraaville sukupolville :(
No niin on ja sinäkin olet
Lainaus:
Meillä mies tekee ruoat, koska minä en ruoanlaitosta pätkääkään nauti enkä ole kovin luova, mielessä pyörii ehkä 3 eri ruokalajia jos jotain pitää väsätä. Sama homma vanhemmillani, isäni 60v on laittanut ruoat niin kauan kuin jaksan muistaa. Äiti laittoi vain kun isä ei ehtinyt. Kamalan uusavuton tämä nuori 50v äitini siis.
Lainaus:
Hyvä että itse myönnät sen, se on jo puoliksi aukaistu ongelma sitten kun sen itselle myöntää.
Ero on siinä
Että naiset kitisevät ja mankuvat kun joutuvat laittamaan ruokaa.Miehet tekevät homman ja toteavat että helppoa ja melko vaivatontahan tämä.
Oikeasti ihmiset, se että ei osaa tehdä omaa ruokaansa on tosi pahaa uusavuttomuutta.
Johan on taas "aikuiset" päässeet vauhtiin..
Lainaus:
Iältään ehkä aikuisia muttei todellakaan henkisesti, kun noin kehtaavat yleistää! Esimerkiksi äitipuoleni (YLI 50V) ei osaa laittaa MITÄÄN ruokaa, kun taas itse teen kotona kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Vaikka ilmeisesti siltikin kuulun näihin uusavuttomiin tumpeloihin, jotka (hyvinkin yllättävää) ovat nuoret naiset.
t. 20v kotiäiti joka tekee itse perheensä ruuat.
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Lastenklinikan teho-osasto K9:n osastonylilääkäri Paula Rautiainen
- > Haitko tonttia Vantaan kaupungilta? Mitkä olivat pisteesi?
- > Voiko opettajalle antaa viinipullon lahjaksi?
- > Abortin vastustajille ajateltavaa...
- > Mitä tatuointi kertoo ihmisestä?
- > Tunnetko ketään HUONOA ÄITIÄ?
- > Häpeätkö autoanne?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles