![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Voinko mennä turvakotiin?
Pelottaa. Mies ei ole viime aikoina (siis viimeksi kerran joskus vuosia sitten) lyönyt, mutta tänään pelotti että lyö. Miehen ystävä soitti ja kysyi josko tämä lähtisi tälle kuskiksi. Minä sanoin, että jos ei tänään, huomenna on perhejuhlat tulossa ja lapsen kanssa on ollut viime yöt todella hankalia. Minäkin tarvitsisin unta. Mies hermostui tästä ja alkoi huutamaan, haukkumaan, niin että lapsi heräsi. Tämän jälkeen alkoi huutamaan kuinka paska äiti olen ja kuinka lähettää minut osastolle (mulla on ollut masennusta, mutta nyt lääkitys ja jatkuva hoitokontakti). Tämä siksi, ettei lapsi pystynyt nukahtamaan kun isänsä huusi vieressä. Elämä on viime aikoina ollut tätä. Oikeastaan lapsen syntymän jälkeen. Mitään en saisi tehdä ilman miehen lupaa. En käydä vauvakahvilassa, en käydä äiti-lapsi-kerhoissa. Kaikki päivät pitäisi olla kotona. Hän on jäänyt kiinni pettämisestä ja kerta toisensa jälkeen valehtelusta. En jaksa ees kaikkea kirjoittaa. Joten voinko mä mennä turvakotiin? MÄ en enää jaksa. Eläminen tän miehen kanssa on käynyt sietämättömäksi. JOka päivä mua haukutaan tai mulle hudetaan. Usein ilman mitään syytä. Viimeiset rahat voi juoda surutta, vaikka tietää, ettei kaapissa ole lapselle edes vaippoja. Nyt on joo vakituisessa työssä, mutta enhän mä pysty millään äp-rahalla maksamaan kaikkea elämisen kustannuksia. Mä olen siis taloudellisesti riippuvainen ja tätäkö hän käyttää. Kaikkeen pitää pyytää lupa. Ihan kaikkeen. ei saa lapselle edes vaippoja ostaa ilman lupaa. Tää tilanne vaikuttaa jo kielteisesti mun mielialaankin. Tuntuu, että mut on lyöty henkisesti maanrakoon. MÄ haluaisin olla hyvä äiti lapselleni, mutta mä en enää jaksa. Parempi olis vaan jos mä katoaisin. Ei mua kukaan ees kaipaisi. Kavereita ei enää ole tämän miehen takia. Äitini ei suostu mua hakemaan, koska mulla on kuulemma taas kuukautiset ja kiukuttelen turhaan. Mieshän ei ole tehnyt mitään. Niin ja mulla ei ole kuukautisia... Mihin mä voin mennä? Ei saisi maksaa mitään, koska mies vei myös mun rahat, etten voi mennä käymään edes kaupassa.
Vastaukset
Voit mennä
mutta lähde niin, että mies ei ole kotona.Rakas ystävä!
Sinä voit todellakin mennä turvakotiin!Sieltä saat apua ja sos.työntekijän joka auttaa sua asunnon saamosessa ym. asioissa.Miehesi kuulostaa tosi sairaalta,lupaa mulle,että lähdet nyt heti!Mies ei ole nyt kotona.
Ilmoittaako ne sieltä lastensuojeluun? MÄ en sinne haluaisi asiakkaaksi. Mulla ja pojalla menee pääasiassa hyvin. Mä haluaisin vain päästä isästä eroon. Mä en enää jaksa tätä.Ap
Mene!
Et sinä mihinkään seurantaan joudu, sinähän olet hakenut apua.
TIetenkin lähdet turvakotiin, heti.
Minusta sinun on tehtävä se lapsesikin takia jos itsestäsi et välitä. Miehesi ei ole terve, vaan vakavasti häiriintynyt.Lähde nyt heti,
kun mies ei ole kotona.Onko Suomi täynnä näin onnettomasti kouluttautuneita ihmisiä, jotka eivät osaa kappalejakoa
vai onko se sama tyyppi, joka keksii näitä avauksia tänne palstalle?lähde ja äkkiä!
voimia!Lähde
nyt heti. Mene ja hae itsellesi ja lapsellesi apua. Teidän on päästävä eroon tuosta tilanteesta. Itsesi ja lapsesi tähden. Voimia sinulle.En tiedä ilmoittaako.
Sinulla ja lapsella EI MENE hyvin. Te molemmat pelkäätte. Et oikeasti halua tuommoista elämää itsellesi, saati lapsellesi. Se ei tule muuttumaan. Ethän halua lööppeihin uutta perhesurmaaa.Mene turvakotiin. Saat sieltä apua kaikkeen. Pakkaa mukaan kaikki mitä haluat ottaa, mies voi suutuspäissään hävittää kaiken minkä jätät. Soita joku apuun ja pakatkaa. Ota valokuvat ja lasten lelut ja vaatteet. Omat tärkeät paperisi, kirjoja jne.
Mielummin elät köyhänä ja turvassa kuin ainaisessa pelossa. Turvakotiin voit jäädä viikoiksi, niin että saat elämäsi kuntoon tai edes aluilleen.
Voimia sinulle!!!!!
Lainaus:
Ilmoittaako ne sieltä lastensuojeluun? MÄ en sinne haluaisi asiakkaaksi. Mulla ja pojalla menee pääasiassa hyvin. Mä haluaisin vain päästä isästä eroon. Mä en enää jaksa tätä.
Ap
Ilmoittaako ne sieltä lastensuojeluun? MÄ en sinne haluaisi asiakkaaksi. Mulla ja pojalla menee pääasiassa hyvin. Mä haluaisin vain päästä isästä eroon. Mä en enää jaksa tätä.
Ap
Jos et hae apua,
voi lastensuojelu puuttua, jos mies lyö sinua tai joudut vaikka masennuksen takia sairaalahoitoon.Pelasta siis itsesi ja lapsesi. Mene turvakotiin. Pärjäät kyllä jos sinulla on vakituinen työ. Voit hoitaa lastasi kolmivuotiaaksi asti, saat asumistukea ja toimeentulotukea.
Turvakodissa saat käytännön apua, esimerkiksi juuri asunnon hankinnasta.
Toimi!
Joo kyllä mä osaan kappalejaon
Anteeksi vain kielipoliisille, jos en nyt jaksa/viitsi keskittyä noin epäoleelliseen asiaan.Ap
lastensuojelu ei ole peikko
päinvastoin,kun kerrot tilanteen,pääset miehestä eroon,eikä tarvii sen jälkeen lastakaan antaa isälleen.Oikeesti nyt kiireesti pois kotoa ennenkuin mies tulee kännissä kotiin..Mene. Nyt heti!
Miehesi ei ole terve. Hän on sairas ja sairastuttaa lopunkin perheen jos et uskalla lähteä. Mene! Älä enää mieti tai jahkaa. Kamaa vaan reppuun ja sitten pois! Vaikka taksilla!Kerro viranomaisille miehestä.
Silloin on pienemmät mahkut että joutuisit yhteishuoltajuuteen väkivaltaisen miehen kanssa.Juuri näin.
Sinulla on nyt akuutti hätä. Mene. Pakkaa jotain ja lähde. Ota taksi, jos kukaan ei auta. Älä sure rahaa, eiköhän turvakoti maksa.Sinä haluat elää huomennakin... älä jää odotamaan humalaista miestä kotiin.
Lainaus:
Miehesi ei ole terve. Hän on sairas ja sairastuttaa lopunkin perheen jos et uskalla lähteä. Mene! Älä enää mieti tai jahkaa. Kamaa vaan reppuun ja sitten pois! Vaikka taksilla!
Miehesi ei ole terve. Hän on sairas ja sairastuttaa lopunkin perheen jos et uskalla lähteä. Mene! Älä enää mieti tai jahkaa. Kamaa vaan reppuun ja sitten pois! Vaikka taksilla!
Tiedätkö ap missä on lähin turvakoti?
Pääsetkö sinne, soita sinne ainakin heti, ehkä he voivat auttaa kuljetuksen kanssa. Tuo tilanne ei ole todellakaan normaali, ja ihan syystä pelkäät.mene
hyvä ihminen turvakotiin ja äkkiä! Menemällä sinä suojelet ennen kaikkea lastasi ja lapsesi mielenterveyttä, mutta myös omaa jaksamista ja mielenterveyttäsi. Vaatii paljon enemmän voimia lähteä, mutta se palkitsee sinua myöhemmin, hoksaat sen kyllä sitten. Ei tuollainen toisen nyrkin alla eläminen ole mitään elämää, mies käyttää sinua henkisesti hyväkseen, pitää teitä vankina, on sairas. Ethän halua riskeerata sinun ja lapsesi elämää tuollaisen hirmuvallan alla? Lähde vaikka itkun kanssa, mutta lähde hyvä ihminen jo! Kiireesti!!ja
poista koneeltasi sivuhistoria, että ei näe näitä keskusteluja eikä osaa päätellä missä olet.Entä sun isä? Voitko mennä sinne?
Kirjoita äidille kirje, jossa kerrot, millaista sun elämä on. Mutta lähde, kun voit. Olethan jo päätöksesi tehnyt.eipä siinä paljon jaksa
kappalaejakoa miettiä jos tilanne on ap:n kaltainen :(Hei, turvakotiin voi mennä väkivallan pelon takia
Jos mies on joskus lyönyt, olet kokenut jo väkivaltaa. Jos pelkäät että mies lyö uudestaan, elät väkivallan pelossa. Lisäksi henkinen väkivalta ja taloudellinen alistaminen. Paljon syitä hakeutua turvakotiin, lähde heti. Tärkeimmät tavarat mukaan, teidän paperit, valokuvia, puhelin jne, jos ei ole omaa autoa käytössä.Ensi- ja turvakodeista tosiaan annetaan
ohje, että lähteä pitää silloin, kun väkivaltainen puoliso ei ole paikallaHirveitä asioita tapahtuu juuri sellaisissa tilanteissa, kun (yleensä) nainen yrittää lähteä turvakotiin ja mies ei päästä.
Neuvon sua
nyt menet turvakotiin,kerrot kaiken...Itse soitin sos.työntekijälle mieheltä salaa,kun oli yhtä helvettiä ja mies uhkasi jauhaa paskaa soskuun minusta jos otan avioeron.
Kerroin nämä kaikki sossuun ennenkuin täytin avioeropaperit...
Sossussa sanottiin että miehellä ei ole mitään oikeutta lapsia viedä ja kyllä minä saan lapset pitää.
Neuvoivat kaikin tavoin ja sain avioeron hoidettua.
Mies toki riehaantui omia tavaroita muuttaessaan,mutta olin hyvin neutraali ja hiljaa siinä. Ei sattunut mitään pahaa sitten.
Lähde NYT heti, ei huomenna.
JOS joku ilmoittaa teidän tilanteesta lastensuojeluun, niin se katsotaan sinulle eduksi että olet osannut suojella lastasi hankalalta tilanteelta ja paennut uhkaavasti käyttäytyvää miestäsi.Nyt
kiireen vilkkaa turvakotiin. Jos et nyt lähde, pahimmassa tapauksessa jotain kamalaa voi sattua kun miehesi tulee kotiin ja sitten sinua kaduttaa, ettet lähtenyt. Nyt kun miehesi on poissa, pakkaa kaikki tärkeimmät tavarat ja lähde pois. Mieti miten traumaattista lapselle herätä unesta tilanteeseen, jossa isä huutaa ja äiti on kauhusta kankeana. Älä ajattele nyt tunteilla vaan JÄRJELLÄ ! Tässä kohtaa ajattele VAIN ja AINOASTAAN lapsesi parasta. Hänellä on koko elämä edessään ja sinulla on vastuu siitä. Et varmasti halua elää loppuelämääsi tuollaisessa tilanteessa. Mieti näitä monia perhesurmia. Niissä varmasti käyty samoja asioita läpi ja nainen miettinyt samoja ajatuksia kuin sinä nyt. Lähde NYT !!!! Soita vaikka poliisit hakemaan.Lähin turvakoti on läheisessä kaupungissa.
Katsoin, että junia menee kerran tunnissa. Olen nyt pakkaamassa tärkeimpiä tavaroita, että voimme lähteä. Onkohan lähijunat kalliita?Lähijunaan
voit mennä vaikka pummilla jos ei nyt ole rahaa. Pääasia, että lähdet NYT HETI pois !! Jos et nyt lähde, et todennäköisesti koskaan lähde. Tilaa mieluummin taksi, turvakodista kyllä hoitavat maksu puolen. Tiedän sen. Nyt kiireen vilkkaa ennenkuin miehesi palaa. Kerran lyö - aina lyö. Se on vain ajan kysymys. Mieti jos lyö lastanne ?!Totta kai lähdet
etkä enää takaisin mene. Ei ihme että olet masentunut jos sinulla on tuollainen mies. Tuo ei ole normaali parisuhde! Manipulointi, kontrollointi, alistaminen saati uhkailu eivät kuulu rakkauteen eikä terveeseen parisuhteeseen. Ota nyt nainen hyvä itseäsi niskasta kiinni ja lähde. Pärjäätte varmasti lapsen kanssa kahdestaankin ja sossu auttaa teidät uuden elämän alkuun. Miksi ihmeessä jäisit tuollaiseen parisuhteeseen jossa sinulla ei ole vapautta, arvoa eikä turvaa? Aiheutat samalla lapselle traumat.HIENOA!
että olet jo pakkaamassa. Tosiaan mene vaikka pummille, tai tilaa se taksi! Kyllä maksu hoidetaan.Pummilla siis
Tsemppiä matkaan ap
tulehan kertomaan kuinka tilanne ratkesi.Voimia sinulle, nyt nopeasti pakkaat kaiken tärkeän ja lähdet. Älä rahasta huoli, tärkeintä on että suojelet nyt lastasi ja itseäsi.
Ja koita pysyä vahvana äläkä palaa takaisin miehen luo!
Mene mene jo
tule jossain vaiheessa kertomaan, pääsithän perille. Huolettaa aina nämä tilanteet kun on lapsesta kyse. Menet taksilla ja turvakoti maksaa. Kunhan pääsette lapsen kanssa ehjinä perille. Ja nyt välillä saattaa tulla tunne, että tämä onkin turhaa, en lähdekään tai että liioittelenkohan minä: unohda se tunne! ja mieti sitä pahan olon tunnetta mikä sulla on ollut miehesi nyrkin alla. Se ei lopu ennen kuin lähdet.Paljon
onnea ja Jumalan siunausta sinulle AP. Tärkeintä että olet nyt vahva sinun ja lapsesi takia. Vaikka mies mitä lepertelisi, älä lankea. Pahempaa on vain edessä mikäli vielä palaat / jäät. Olet rukouksissani. Ja turvakodissa saatte kaiken tarvitsemanne avun myös käytännönasioissa. Onneksi meillä Suomessa on näin hienosti asiat myös tällaisissa tilanteissa. Nyt kiireesti junaan tai taksiin ettei vaan mies ehdi takaisin, silloin on helvetti irti. Anna paljon läheisyyttä pienellesi joka varmasti myös aistii äidin pelon. Joskus tulevaisuudessa sitten varmasti saat kunnon parisuhteen jollaisen sinä sekä lapsesi ansaitsette.Vaatii
paljon enemmän rohkeutta ja voimia lähteä kuin jäädä. Ole ylpeä itsestäsi ap ja siitä, että olet havahtunut tilanteeseen ennenkuin mitään kamalaa on ehtinyt tapahtua (tai on kamalia jo tapahtunut mutta kuitekin, tiedätte mitä tarkoitan). Nyt äkkiä turvaan lapsesi kanssa, KIIREHDI !toivottavasti
ap meni jo, ihan sydän lyö tyhjää täällä. Kamala tilanne olisi, jos mies vaikka tulisi ovella vastaan kun ap olisi lähdössä kassien kanssa. Hui, äkkiä nyt turvaan!! Kaikkea hyvää, toivottavasti pääsette pienen kanssa perille pian ja turvallisesti.En tiedä missä päin maata olet
mutta parin aseman väli ei paljoa maksa missään päin.Lainaus:
Katsoin, että junia menee kerran tunnissa. Olen nyt pakkaamassa tärkeimpiä tavaroita, että voimme lähteä. Onkohan lähijunat kalliita?
Katsoin, että junia menee kerran tunnissa. Olen nyt pakkaamassa tärkeimpiä tavaroita, että voimme lähteä. Onkohan lähijunat kalliita?
Mene mene ap! Sun suojelusenkelisi on rinnallasi!
Jos jaksat, kerro kun olet turvassa?Ei mitään junia, menet taksilla, turvakoti hoitaa maksun.
Lainaus:
mutta parin aseman väli ei paljoa maksa missään päin.
Lainaus:
Jos sulla on turvakodin numero niin voit soittaa tulostasi.
Olen työskennellyt turvakodissa ja tilanteesi ei ole
Lainaus:
Lainaus:
Jos sulla on turvakodin numero niin voit soittaa tulostasi. mutta parin aseman väli ei paljoa maksa missään päin.
Lainaus:
uusi vaikka se sinusta tietenkin tuntuu nyt siltä. Lähde heti menemään ja taksilla. Jos sinulla on mahdollisuus, niin soita jo valmiiksi turvakotiin. Voimia, kyllä asiat järjestyy, vaikka ne nyt tuntuu epätoivoisilta.
Minä olen ollut kaksi yötä turvakodissa.
Mies sai raivarin pikkujoulujen jälkeen. Soitin poliisit paikalle, veivät hänet putkaan. Minä ja lapset lähdimme aamusta turvakotiin, en halunnut olla paikalla, kun mies tulee kotiin. Turvakodissa näki kaikenlaisia surullisia kohtaloita.. mutta myös toivoa. Entinen elämä oli taaksejäänyttä ja nyt rakennettiin uutta alkua itselle ja lapselle. Eihän se helppoa ole kenellekään, mutta ai kuinka ihanaa on, kun ei tarvitse pelätä!Olet itsekäs feministi
jos turvakotiin menet. Antasit miehen vaan olla mies.Ja tämä sama elämäänsä pettynyt se vain jatkaa jorinitaaan
Lainaus:
jos turvakotiin menet. Antasit miehen vaan olla mies.
jos turvakotiin menet. Antasit miehen vaan olla mies.
Älä tästä välitä.
tuo
on muuten sellainen asia, mitä kannattaa ajatella. Minkälainen on se tunne, kun saa elää sitä omaa elämää ja arkea, ettei tarvitse pelätä koko ajan ja varoa omia tekemisiään, ettei suututa toista? Eihän sen parempaa tunnetta ole!!!lastensuojeluun
menee ilmoitus, kun menet turvakotiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä olet suojellut lastasi ja itseäsi. Ukkoshan se vaarallinen tässä on et sinä. Menin turvakotiin itse ja lastikseen meni ilmoitus. Ihan asiallisesti hoitivat ja lapsi on yhä lastiksen asiakas vaikka tästä on jo vuosi aikaa. Nyt jo avioero ja asumme vanhassa kodissamme. Mene ihmeessä. Seuraavaksi tulee luultavasti pataan. Jo uhka siitä on sama kuin lyö!Niin.
Se on maailman paras tunne! Eikä sitä pelkoa tai sen määrää tajunnut kuin vasta jälkeenpäin.Lainaus:
on muuten sellainen asia, mitä kannattaa ajatella. Minkälainen on se tunne, kun saa elää sitä omaa elämää ja arkea, ettei tarvitse pelätä koko ajan ja varoa omia tekemisiään, ettei suututa toista? Eihän sen parempaa tunnetta ole!!!
on muuten sellainen asia, mitä kannattaa ajatella. Minkälainen on se tunne, kun saa elää sitä omaa elämää ja arkea, ettei tarvitse pelätä koko ajan ja varoa omia tekemisiään, ettei suututa toista? Eihän sen parempaa tunnetta ole!!!
En tiedä menikö meistä ilmoitus.
Mutta lastensuojeluihmisten kanssa en ollut tekemisissä, mitä näin jälkikäteen kyllä ihmettelen.. En tiedä onko missään papereissa mitään merkintaa. Asiasta on jo vuosia eikä mulla ole nyt mitään syytä lähteä asiaa tarkistamaan. Kaikki on nyt hyvin.Lainaus:
menee ilmoitus, kun menet turvakotiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä olet suojellut lastasi ja itseäsi. Ukkoshan se vaarallinen tässä on et sinä. Menin turvakotiin itse ja lastikseen meni ilmoitus. Ihan asiallisesti hoitivat ja lapsi on yhä lastiksen asiakas vaikka tästä on jo vuosi aikaa. Nyt jo avioero ja asumme vanhassa kodissamme. Mene ihmeessä. Seuraavaksi tulee luultavasti pataan. Jo uhka siitä on sama kuin lyö!
menee ilmoitus, kun menet turvakotiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä olet suojellut lastasi ja itseäsi. Ukkoshan se vaarallinen tässä on et sinä. Menin turvakotiin itse ja lastikseen meni ilmoitus. Ihan asiallisesti hoitivat ja lapsi on yhä lastiksen asiakas vaikka tästä on jo vuosi aikaa. Nyt jo avioero ja asumme vanhassa kodissamme. Mene ihmeessä. Seuraavaksi tulee luultavasti pataan. Jo uhka siitä on sama kuin lyö!
SOITA PÄIVYSTÄVÄÄN LASTENSUOJELUUN vaikka 112 kautta kysyt numeron kunnallasi
Tulevat heti ja auttavat pakkaamisessa ja suojaavat jos mies kotiutuu kesken kaiken.Auttavat ja TUKEVAT sinua sillä silloin SINÄ olet se joka hakee apua ja siten hyvä äiti, osaat tarvittaessa hankkiutua turvaan ja suojella lapsia. Lastensuojelu ei ole paha asia. Saat kaiken tuen, asunnon, toimeentulon ihan kaikkea. SOITA!
Joko ap meni,toivottavasti kaikki selviää!!
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Juoko puolisonne tai te joka vapaailta alkoholia?
- > Vieraatkin lapset saavat leikkiä taloyhtiön pihalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- > Auttakaa minua löytämään sormukseni
- > 4kk osaa nukkua vaan tissi suussa, apua!
- > Miksei uuden lastensairaalan rakentamiseksi voida järjestää keräystä?
- > Kuuluuko lähihoitaja samaan kastiin
- > Abortin vastustajille ajateltavaa...
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
2.06 m/s