![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Te jotka viette lapsenne esim. flunssaa sairastaessanne päiväkotiin:
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
Vastaukset
on, mutta koska mun lapset ei ole värityskirjojen ja muumien kanssa viihtyvää sorttia
niin vaihtoehto olisi vaan vielä hirveämpi. Siinä oikeasti sattuisi vahinkoja.Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.
itse en ole kuin pari kertaa ollut itse kipeänä
mutta meillä se on lapsen isä, joka sinne päiväkotiin lapsen on vienyt jos olen itse ollut siinä kunnossa etten jaksa lasta hoitaa. Samoin, jos mies on jäänyt kotiin sairastamaan, olen minä vienyt lapsen hoitoon.No millaista sorttia lapsi sitten on?
Lainaus:
niin vaihtoehto olisi vaan vielä hirveämpi. Siinä oikeasti sattuisi vahinkoja.
Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.
Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.
Laita pyörimään lasten leffa. Kuunnelkaa spotifysta lastenmusaa ja anna lapsen keksiä sulle tanssiesityksiä. Lapsen mukaan toki...
No joillakin on sellainen nelipyöräinen vempelekin käytössä.
Ja mä ehkä veisin vaikka pulkallakin, koska se on vaivan arvoista, että saa itse maata koko päivän vaikka digiboxille kertyneitä sarjoja katsellen ja teetä litkien.Meidän 3- 5-vuotiaas puuhastelevat värityskirjojen kanssa ehkä 10 minuuttia ja pidän myös ulkoilua niin tärkeänä, että musta se on kiva, että pääsevät pk:ssa ulos, jos en itse ole ulkoilukunnossa.
Heh, meillä tuo onnistuisi ehkä päivän...
Ei tosiaankaan se ulkoilu pakkasessa ole niin tärkeää,
Lainaus:
Ja mä ehkä veisin vaikka pulkallakin, koska se on vaivan arvoista, että saa itse maata koko päivän vaikka digiboxille kertyneitä sarjoja katsellen ja teetä litkien.
Meidän 3- 5-vuotiaas puuhastelevat värityskirjojen kanssa ehkä 10 minuuttia ja pidän myös ulkoilua niin tärkeänä, että musta se on kiva, että pääsevät pk:ssa ulos, jos en itse ole ulkoilukunnossa.
Ja mä ehkä veisin vaikka pulkallakin, koska se on vaivan arvoista, että saa itse maata koko päivän vaikka digiboxille kertyneitä sarjoja katsellen ja teetä litkien.
Meidän 3- 5-vuotiaas puuhastelevat värityskirjojen kanssa ehkä 10 minuuttia ja pidän myös ulkoilua niin tärkeänä, että musta se on kiva, että pääsevät pk:ssa ulos, jos en itse ole ulkoilukunnossa.
että kotipäivä ei olisi parempi. Ei se päiväkoti mikään piknikretki ole. Etenkin kun esim. nyt monin paikoin päiväkotiryhmät eivät ole päässeet ulkoilemaan päiväkausiin, koska pakkasrajat paukkuvat. Pakkasraja on pienten ryhmässä 12 astetta, isojen 15.
Normaali...
Kuka tavallinen 3-5 vuotias lapsi jaksaa leikkiä koko pitkän päivän (siis klo 8-18) nätisti värityskirjoilla tai katsoa lasten leffaa niin että aikuinen saa sairastaa sohvalla rauhassa? Ei lapsi ole tuota koko aikaa päiväkodissa, se on vain se aika, kun mies on kotoa poissa ja vastuu lapsista minulla.Lainaus:
No millaista sorttia lapsi sitten on?
Laita pyörimään lasten leffa. Kuunnelkaa spotifysta lastenmusaa ja anna lapsen keksiä sulle tanssiesityksiä. Lapsen mukaan toki...
Lainaus:
Meillä kävi viimeksi niin,
että heräsin aamulla huonosti valvotun ;) kuumeisen yön jälkeen viemään lasta hoitoon n. 20 min ajomatkan päähän, että saisin päivällä käytyä apteekissa ja nukuttua, lapsi pääsisi ulos ja saisi kunnon ruokaa. Perillä tajusin että lapsen tarvikkeet oli jääneet kotiin, ja ulkona ei pärjännyt niillä vaatteilla mitkä automatkaa varten oli puettu päälle. Ei muuta kuin pahoittelut hoitajille ja lapsen kanssa apteekin ja ruokakaupan kautta kotiin. Sitten oltiinkin päivä kotona syömässä sitä pakastepitsaa, lapsi katsoi paljon muumeja...No ei tulis kyllä mieleen terveenäkään
Lähteä kiskomaan lasta pulkassa pph:lle. Eli itse veisin lämmitetyllä autolla ellei mies olisi jo aamulla vienyt.. Tai voudin hakea vähän aiemmin kotiin, matkaa autolla menee 10 min. Mitä järkeä sitä saikkua on ottaa jos ei lepää? Ei mun 2 vee anna makoilla koko päivää ja herääkin jo 6 aamulla.meillä mies vie lapset
minä haen, jos jaksan mutta josolen oikein kipeä niin mies myös hakee. Meillä päiväkotiin on 5 min kävelymatka ja autokin käytössä tarvittaessa.En tajua mikä ihme siinä on niin kauheaa,
jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?
Minun ainakin jaksaa.
Lainaus:
Kuka tavallinen 3-5 vuotias lapsi jaksaa leikkiä koko pitkän päivän (siis klo 8-18) nätisti värityskirjoilla tai katsoa lasten leffaa niin että aikuinen saa sairastaa sohvalla rauhassa? Ei lapsi ole tuota koko aikaa päiväkodissa, se on vain se aika, kun mies on kotoa poissa ja vastuu lapsista minulla.
Kuka tavallinen 3-5 vuotias lapsi jaksaa leikkiä koko pitkän päivän (siis klo 8-18) nätisti värityskirjoilla tai katsoa lasten leffaa niin että aikuinen saa sairastaa sohvalla rauhassa? Ei lapsi ole tuota koko aikaa päiväkodissa, se on vain se aika, kun mies on kotoa poissa ja vastuu lapsista minulla.
Lainaus:
Lainaus:
Katsoo leffan, leikkii barbeilla, askartelee, leikkii prinsessaa, kuuntelee musiikkia, tanssii, käy välillä sylissä ja halimassa, juttelee kanssani, keksii tarinoita, hyppii vähän sohvalla, keilaa limpparipulloilla ja pallolla... on 4v. Minusta taas normaalin lapsen pitäisi omata niin paljon mielikuvitusta, että ei tarvitse koko ajan jotakuta ohjaamaan, tuon ikäisen pitäisi jo todellakin kiinnittyä yhteen leikkiin pidemmäksi ajaksi kuin kymmeneksi minuutiksi jne.
Kyllä on työssäkäyvillä äideillä ongelmat!
Onneksi meillä kotiäideillä ei ole tuota ongelmaa, lapset on hoidettava IHAN ITSE ja koko päivän vaikka olisi kuinka kipeä. Enkä valita, totean vain.Eipä tarvitse miettiä että VIITSIIKÖ viedä lasta toisten hoitoon saadakseen katsoa telkkaa koko päivä sohvalla vai eikö viitsi viedä. Ihme porukkaa....
En sanonut että on kamalaa. Ihmettelin vain, että kuka viitsii viedä, kun vaihtoehtokin on. =)
Lainaus:
jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???
Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?
jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???
Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?
No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.
ap
14, juu-u,
mutta teidänpä ei tarvitse siinä samalla tehdä etänä niitä kertyviä rästitöitä...Jos kurjaa on vain
pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.kertokaas te lapsenne kotona pitävät äidit,
miten hoidatte esimerkiksi omat päiväunenne? Jos minä olen niin kipeä, etten ole työkykyinen, nukun varmasti yli kymmeneen aamulla ja otan päiväunet. Tämä ei olisi onnistunut lapsen kanssa kotona (meillä lapsi lopetti aika aikaisin päiväunien nukkumisen kotona vaikka päiväkodissa nukkui).Ap,
Lainaus:
No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.
ap
Lainaus:
ap
Etpä sä kovin sairas silloin ole, jos jaksat ja pystyt höpöttelemään lasten kanssa ilman mitään häiriöitä.
Mitä hemmetin kertyviä rästitöitä?
Eikö sairaslomalla olla sairaslomalla, eikä "etätöissä" kotona?Ai mutta siellä taitaakin olla sellainen työpaikallaan täysin korvaamaton ihminen...
Siis lapsesi viihtyy omissa oloissaan 10h päivässä?
Käytäpä häntä lääkärissä....Kun olen kunnolla sairas, kuumetta ja kurja olo, niin en todellakaan jaksa kuunnella lasten leikkien ääntä, saati että haluan ketään hyppimään syliini. Laittaa heille ruokaa juuri kun olen nukahtanut, setvitellä riitaa kuka veikään kenen lelun ja miksi jne jne.
Lainaus:
Katsoo leffan, leikkii barbeilla, askartelee, leikkii prinsessaa, kuuntelee musiikkia, tanssii, käy välillä sylissä ja halimassa, juttelee kanssani, keksii tarinoita, hyppii vähän sohvalla, keilaa limpparipulloilla ja pallolla... on 4v. Minusta taas normaalin lapsen pitäisi omata niin paljon mielikuvitusta, että ei tarvitse koko ajan jotakuta ohjaamaan, tuon ikäisen pitäisi jo todellakin kiinnittyä yhteen leikkiin pidemmäksi ajaksi kuin kymmeneksi minuutiksi jne.
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
20, olet selvästikin pihalla nykytyöelämästä...
Miten lepäisin koko päivän, jos
Lainaus:
pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.
pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.
vientireissuun menee pukemisineen, pulkan vetämisineen, riisumisineen, käsipesuineen, tossun laittoineen, ryhmään saattamisineen ja hakiessa kävelemisineen, pukemisineen, kuulumisten vaihtoineen, pulkan repimisineen jne. kaksi tuntia? Enkä ikinä kehtaia lasta pitää täyttä päivää hoidossa jos olen kotona, joten lepoaikaa jäisi 3-4 tuntia. Ei ole sen väärtti!
ap
ap
No
Haha, kyllä se mies saa sitten viedä lapsukaiset hoitoon ja autokin on keksitty, miksi pitäisi urheilla ulkona pakkasessa?!Ja kun on talossa alle 2 v lapsi, niin ei se ainakaan pelkkien paperien ja kynien kanssa päivää viihdy. Eikä syö pakastepizzaa.
Nukun sitten, kun mies tulee töistä. Ja torkun siinä sohvalla.
Lainaus:
miten hoidatte esimerkiksi omat päiväunenne? Jos minä olen niin kipeä, etten ole työkykyinen, nukun varmasti yli kymmeneen aamulla ja otan päiväunet. Tämä ei olisi onnistunut lapsen kanssa kotona (meillä lapsi lopetti aika aikaisin päiväunien nukkumisen kotona vaikka päiväkodissa nukkui).
miten hoidatte esimerkiksi omat päiväunenne? Jos minä olen niin kipeä, etten ole työkykyinen, nukun varmasti yli kymmeneen aamulla ja otan päiväunet. Tämä ei olisi onnistunut lapsen kanssa kotona (meillä lapsi lopetti aika aikaisin päiväunien nukkumisen kotona vaikka päiväkodissa nukkui).
Meillä ei lapset hoidu noin
Lainaus:
Lainaus:
Vaan heidän kanssaan täytyy olla aktiivisesti. Muuten repeää käsistä, siis alkaa riehuminen, sotkeminen, jatkuva huuto. Videoita eivät jaksa katsoa paikoillaan kauaa, elleivät ole itse väsyneitä. Ovat aina vaatineet säännöllisen rytmin, paljon tekemistä ja henkisen läsnäolon ja rautaisen valvonnan. Ei mene "toisella silmällä" päälle katsoen.
Meni ehkä multa ohi noissa aiemmissa viesteissäsi, mutta oletko ap yh?
Lainaus:
vientireissuun menee pukemisineen, pulkan vetämisineen, riisumisineen, käsipesuineen, tossun laittoineen, ryhmään saattamisineen ja hakiessa kävelemisineen, pukemisineen, kuulumisten vaihtoineen, pulkan repimisineen jne. kaksi tuntia? Enkä ikinä kehtaia lasta pitää täyttä päivää hoidossa jos olen kotona, joten lepoaikaa jäisi 3-4 tuntia. Ei ole sen väärtti!
ap
ap
Lainaus:
ap
ap
Eikö lasten isä ole kuvioissa mukana?
Meillä se terve aikuinen hoitaa lapsen hoitoon viennin ja haun toisen sairastaessa. Kotona poteva saa levätä rauhassa niin kauan kuin tarvetta on.
Ei lasten kanssa höpöttely sohvalla maatessa ole mikään ponnistus. =D
Lainaus:
Etpä sä kovin sairas silloin ole, jos jaksat ja pystyt höpöttelemään lasten kanssa ilman mitään häiriöitä.
Lainaus:
ap
Lainaus:
ap
kyllä kuumeessa paukkupakkaseen lähteminen on paljon suurempi vaiva! Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???
ap
tai nykytyöelämä on pihalla tosielämästä
Lainaus:
Lintsari
Jos on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsia, niin pystyy myös menemään töihin. Ainakin jos tekee tällaista siistiä sisätyötä, mitä minä teen.Ei työnantaja maksa sairaspäiviltä palkkaa, jotta työntekijä saisi leikkiä lastensa kanssa, vaan jotta työntekijä lepäisi ja hoitaisi itsensä työkuntoon.
On toki, mutta jos olen kotona, niin tuntuisi kohtuuttomalta
Lainaus:
Meillä se terve aikuinen hoitaa lapsen hoitoon viennin ja haun toisen sairastaessa. Kotona poteva saa levätä rauhassa niin kauan kuin tarvetta on.
Lainaus:
ap
ap
Lainaus:
ap
ap
herättää lapsi kuudelta, että mies ehtisi viedä, tai antaa olla yli neljään, että mies ehtisi hakea. Paljon kivempi pitää kotona.
ap
suuntaatko sinä nämä kysymykset nyt vain niille,
Lainaus:
kyllä kuumeessa paukkupakkaseen lähteminen on paljon suurempi vaiva! Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???
ap
Lainaus:
Lainaus:
ap
Lainaus:
ap
ap
jotka itse vievät lapsensa päivähoitoon (eikä esim mies töihin mennessään)? Sillä sinä et nyt tunnu luovuttavan yhtään tuosta paukkupakkaseen pulkan kanssa tarpomaan lähtemisestä?
Jos itse olen siinä kunnossa, että jaksan lapseni kanssa touhuta, olen myös siinä kunnossa, että voin työni hoitaa kotoa etänä (jolloin lapsi olisi jälleen päiväkodissa). No tätä ongelmaa ei enää ole, sillä meillä ei enää ole päiväkoti-ikäistä lasta.
Ai jos jaksaa maata sohvalla, lämmittää pakastepizzaa ja
Lainaus:
Jos on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsia, niin pystyy myös menemään töihin. Ainakin jos tekee tällaista siistiä sisätyötä, mitä minä teen.
Ei työnantaja maksa sairaspäiviltä palkkaa, jotta työntekijä saisi leikkiä lastensa kanssa, vaan jotta työntekijä lepäisi ja hoitaisi itsensä työkuntoon.
Jos on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsia, niin pystyy myös menemään töihin. Ainakin jos tekee tällaista siistiä sisätyötä, mitä minä teen.
Ei työnantaja maksa sairaspäiviltä palkkaa, jotta työntekijä saisi leikkiä lastensa kanssa, vaan jotta työntekijä lepäisi ja hoitaisi itsensä työkuntoon.
jopa jutella samaan aikaan on työkuntoinen? No etpä järin rasittavaa duunia tee! =D
ap
Menikö sulla jokin ohi omassa kysymyksessäsi
Lapset viedään hoitoon, kun ollaan itse sairaita eikä jakseta niitä hoitaa. Ei se ole aina kun mahdollista.Lainaus:
Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???
ap
Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???
ap
Jos minä olen siinä kunnossa
että jaksan hoitaa kahta lasta kotona, niin olen ilman muuta siinä kunnossa, että voin mennä töihinkin.Mies vie lapset tietenkin hoitoon, jos olen sairaana. Eikä meillä niitä kahta tuntia kiskota sinne pulkalla muutenkaan, vaan autolla mennään 5 minuuttia per suunta.
kun olin kotona niin ei tietenkään ollut sitä mahdollisuutta
että olisi vienyt lapset hoitoon. Hoidettava ne oli vaikka oli kuinka kipeä. silloin lapset tosin olivat pienempiä ja kotona olemiseen kuului enemmän leikkiä ja lapset touhusivat lelujensa kanssa. Nyt olen ollut kipeänä koko viikon, tänään jo vähän parempi ja 5v ja 7v lapset on tasan tarkkaan olleet hoidossa. Jos olisivat kotona haluasivat pelata, katsoa ohjelmaa jne. Nyt päiväkodissa ja eskarissa on kavereita ja touhua ja ohjelmaa ihan erilailla kun kotona.toki lasten aika kuluisi kotonakin, mutta jos itse on 39 asteen kuumeessa niin sitä vaan ei jaksa puuttua pelamiseen, dvn:n katsomiseen ja sitä en pidä kamalan hyvänä jos lapsi tekee edellä mainittua koko päivän.
29, voi olla,
mutta käytännössä se äiti harvoin ihan vain itse sairastaa, vaan tauti käy koko perheen läpi.Meilläkin oli lapset sairastelleet jo kaksi viikkoa risaisesti siinä vaiheessa, kun minä sairastuin. Ei ole sitten enää missään töissä mitään löysää, vaan on pakko vääntää niitä töitä kipeänäkin.
Jos siellä työelämässä haluaa pysyä.
29, voi olla,
mutta käytännössä se äiti harvoin ihan vain itse sairastaa, vaan tauti käy koko perheen läpi.Meilläkin oli lapset sairastelleet jo kaksi viikkoa risaisesti siinä vaiheessa, kun minä sairastuin. Ei ole sitten enää missään töissä mitään löysää, vaan on pakko vääntää niitä töitä kipeänäkin.
Jos siellä työelämässä haluaa pysyä.
Jos minä olen niin kipeä että jään kotiin saikulle,
todellakin vien lapsen hoitoon. Tai mies vie, riippuu työvuorosta. Meillä ei tosin ole matkaa päiväkotiin kuin sata metriä.Munkin lapset ovat kivoja
Mutta heidän kanssaan on aika raskasta, jos on itse sairas.Näin...
Lainaus:
No etpä järin rasittavaa duunia tee! =D
ap
No etpä järin rasittavaa duunia tee! =D
ap
Voinhan sen niinkin sanoa. Tutkijalla riittää, että ajatus kulkee ja jaksaa istua...
Viimeksi saikulla ollessa räkätaudissa
kuumetta oli 38 ja räkä lensi. Töistä olisivat vaikka kantaneet pihalle tartuttamasta. Ihan hyvin lasteni kanssa kotona silti pärjäsin. Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos ei lapsiaan jaksa...Tää kuuluu työssäkäyvien äitien
iloihin: saada kerrankin sairastaa rauhassa! Kotona ollessa ikinä ei sitä mahdollisuutta ollut, joten todellakin nyt jos olen kipeänä, mies vie lapset hoitoon ja mä nukun koko päivän! Näitä päiviä on tähän mennessä' tullut 1-2 vuodessa, joten lapseni eivät ole saaneet mitään traumaa siitä että ovat hoidossa äidin ollessa kotona.Jos ei ole kuumetta mutta olo muuten tosi flunssainen, olen pitänyt lapset kotona mun kanssa.
Muutama vuosi sitten mies oli työuupumuksen takia koko syksyn kotona ja lapset silti hoidossa eikä edes keskusteltu muusta vaihtoehdosta.
Mies vie-minä haen
Kyllä siinä kerkeää nukkuman ja lepäämään.Mies vie lapsen hoitoon ja hakee sieltä
ja tietty päinvastoin, jos mies on kipeänä. Kun saa yhden päivän oikeasti levättyä, niin yleensä se tauti on sillä ohi.Kyllä meillä inakin ulkoillaan säästä riippumatta
Lainaus:
että kotipäivä ei olisi parempi. Ei se päiväkoti mikään piknikretki ole. Etenkin kun esim. nyt monin paikoin päiväkotiryhmät eivät ole päässeet ulkoilemaan päiväkausiin, koska pakkasrajat paukkuvat. Pakkasraja on pienten ryhmässä 12 astetta, isojen 15.
4v oli eienkin ulkona riemusta hihkuen, paasta 24 astetta
Yleensä kun olen kipeänä poissa töistä
nukun sinä työaikana n. 4-5 h, mulla kun ei ole olemassa mitään "livää lämpöä" vaan kuume hurahtaa heti vähintään 39 ja silloin olen jo ihan kanttuvei. Ei meillä 5-vuotias ole niin itsenäinen että tuollainen nukkuminen olisi mahdollista hänen ollessaan kotona.Yleensä jos huomaan aamulla olevani kiepänä, niin mies vie lapsen hoitoon (ja hakee myös), minä menen takaisin nukkumaan. Jossain vaiheessa syön (esim. voileipää, jogurttia tms.), luen jotain sängyssä ja nukun lisää. Mies tulee lapsen kanssa kotiin ja hyvässä lykyssä siinä vaiheessa jaksan jo lapsen kanssa seurustellakin vähän. Lapsen mentyä nukkumaan menen itsekin sänkyyn ja yleensä olen aamulla jo työkuntoinen.
Lainaus:
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...
Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...
Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
viime viikolla just
hain lapsen tarhasta ja mainitsin olevani kuumeessa ja että sen takia meidän nico-petteri tulee huomenna myöhemmin ja on lyhyemmän päivän. Olisitte nähneet yhden lähihoitajan ilmeen kun tuijotti mua:D En viitisynyt edes alkaa selittää, että NIIN , jospa jaksaisin tehdä niitä koulutehtäviäkin sinä aikana kun saan olla yksin kotona ..Ja meidän nico-petteri kyllä katsoo piirrettyjä puoli tuntia, mutta sen jälkeen maristaan äiti äiti ja revitään äitiä joka suuntaan, tosi nice kun on itse kipeänä.
p.s viihdyn kyllä oman lapseni kanssa mutta viihdyn myös yksin erittäin hyvin. en ymmärrä mammoja jotka on selvästi kateellisiä työssäkäyville äideille, kun pitää tästäkin aiheesta tehdä sädekehänkiillotuskilpailu. jos on itse kipeä, niin onhan se rasittavaa hoitaa lapsia siinä samalla.
No meillä
on lapsen päiväkoti parinsadan metrin päässä, joten kyllä olen vienyt lapsen hoitoon jos olen itse kipeä. Meidän 2-vuotiaalle ei riitä että leväytän pöydälle värityskirjan ja kynät ja vedän itse lonkkaa sohvalla vaan lapsi häärää paikasta toiseen, haluaa seuraa, leikki vaihtuu jatkuvasti ja lapsi ei nuku kotona päiväunia jos ei ole päässyt ulkoilemaan. Todellakin siis helpompaa sekä minulle että lapselle viedä lapsi hoitoon.Ap ei ole selvästi koskaan oikeasti ollut sairaana
Vaan on ehkä niitä jotka jää kotiin sairastamaan ja hakee saikkua kun nenä vähänkin vuotaa.Palkallista sairaslomaa
saa siksi, että voi levätä palata töihin työkykyisenä. työnantaja ei hyvällä suhautuisi siihen, että pidänkin lapseni kotona sen sijaan että hoitaisin itseni kuntoon.Viimeksi olin poissa töistä oksennustaudin takia. Oksensin tauotta 24 tuntia ja sen jälkeen en pystynyt noousemaan vuoteesta toiseen vuorokauteen. Useampi päivä meni, että pystyin kävelemään portaat alakertaan. Edellinen kerta oli kovassa flunssassa ja kuumeessa. Silloinkin vain nukuin pari päivää ja nousin vain vessareissuille. arvaas vaan ap, oliko lapset hoidossa? Sä olisit tietty hoitanut ne kotona, vai mitä?
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Lasketaanko kilometrikorvaukset verotettavaan tuloon?
- > Kuka laulaja, tulee Voicelta usein video, on siinä alastomana vartalomaalauksessa
- > Leikkipuiston tavoista pari kysymystä
- > En seurannut Estellen ristiäisiä. Voitteko kertoa
- > Odottelen kauhulla kesää.Naapurin vanha papparainen on vauhdissa jälleen autollaan.
- > Missä oikeat MIEHET on?
- > Normaalisti jos häiritset vuokralaisena omistusasunnossa asuvaa henkilöä
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
2.06 m/s