![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Lapsen hampaiden narskuttelu yöllä, mikä auttaa?
Onko kokemusta, onko edes mahdollista saada kotikonstein loppumaan? Pitäiskö ottaa yhteyttä hammaslääkäriin, että voitaisiin puuttua nyt aikaisessa vaiheessa, ekan luokan tarkastus meni jo syksyllä, joten ihan heti ei kutsua tule.
Vastaukset
Anybody?
Ennen nukkumaanmeno pidätte "huolihetken" jolloin
lapsi voi kertoa huolistaan. Tämä poisti meillä narskuttelun käytännössä kokonaan.Usein
liittyy stressiin, ainakin mulla. Jos on päivällä ollut joko huolia tai vaan kovaa ajattelutyötä niin yöllä kroppa sitten jännittää mm. leukalihaksilla. Jos jotenkin pystyy paineita lapsen elämästä vähentämään niin voi auttaa.Toisaalta kohtuullinen narskutus ei välttämättä ole mitenkään haitallista. Minä olen narskutellut vaihtelevasti lähes koko ikäni, mies jopa sanoo että se on kauhean kuuloista, mutta ei ole hampaissa vielä nelikymppisenäkään mitään vaurioita tuosta. En alkaisi mitkään kiskot suussa nukkumaan tämän takia. Joillekin taas tulee päänsärkyjä ja menee hampaita rikki narskuttamisen takia, silloin tietysti on apukeinot tarpeen.
Suosittelen purentakiskoa ettei käy kuten mulle
Molemmat leukanivelet kuluneet ja jossain vaiheessa keski-iässä kuulemma tiedossa leukanivelen vaihto tekoniveleen,lisäksi hampaiden purupinnat ihan kuluneet..Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Häpeätkö autoanne?
- > Opettaja tuttuni face päivityket ollut viimeiset kaksi viikkoa
- > Ilta-ja vkonlopputöitä tekevät, tuntuuko ne 100%, 20% ja 15% lisät liksassa?
- > Mulla on homoista ja lesboista oma teoriani miksi eivät halua seksiä kuin saman sukupuolen kanssa
- > Koska Haikaranpesän toiminta loppuu ?
- > Kesäloma alkoi, seuraavan kerran töihin vasta 3.9
- > Löytyykö ketään kenen mielestä Jonna Ziprus (Kauppila) entinen miss Suomi olisi tänä päivänä kaunis?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
2.06 m/s