![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Pakkasen takia poissa koulusta?
Milloin on tullut tavaksi jättää lapsi pois koulusta pakkasen vuoksi?Muinoin 1960-luvulla oli huonommat varusteet ja kuljetukset, mutta en muista että silloin olisi näin pienillä (lue: alle 40 asteen) pakkasilla vielä jääty pois.
Kävin kouluni pohjoisessa ja yhden päivän oli pakkasella pois. Tarkoitus oli mennä bussilla, mutta jostakin syystä se ei ottanut meidän pysäkillä seisovia kyytiin. Olisin myöhästynyt kuitenkin jos olisin kävellyt n.n 3 km, joten jäin pois. Omilla lapsilla on ollut kuljetus, ja vain yksi aamu oli sellainen, että ei edes menneet pysäkille. Mittarissa oli silloin reilu 50 pakkasastetta.
Vastaukset
Ihme touhua tosiaa.
Meillä nyt -25 astetta eikä käynyt mielessäkään että se olisi muka syy jäädä koulusta pois!kannattaa
huomioida sekin, että pelkkä pakkaslukema ei kerro mitääntuulen voiman kaikki tietävät, mutta täällä rannikolla -20 tuntuu pirusti kylmemmältä kuin sisämaassa ilmankosteuden takia
Mun astmaatikkolapsi on jättänyt parikertaa menemättä yli 25 asteen pakkasilla
Syy on yksinkertaisesti se että se tyttö ei voi kävellä tuolla ulkona kun ei tahdo saada happea. Tämä siis silloin kun meidän kummankaan vanhemman ei ole ollut mahdollista viedä. Koulumatka kilometrin luokkaa. Muut lapset ovat ihan normaalisti käyneet.Se ei silti ole syy lintsata koulusta.
2Pöh. Meillä siperiassa tuo -50 ei ole vielä mitään.
Lainaus:
Milloin on tullut tavaksi jättää lapsi pois koulusta pakkasen vuoksi? Muinoin 1960-luvulla oli huonommat varusteet ja kuljetukset, mutta en muista että silloin olisi näin pienillä (lue: alle 40 asteen) pakkasilla vielä jääty pois. Kävin kouluni pohjoisessa ja yhden päivän oli pakkasella pois. Tarkoitus oli mennä bussilla, mutta jostakin syystä se ei ottanut meidän pysäkillä seisovia kyytiin. Olisin myöhästynyt kuitenkin jos olisin kävellyt n.n 3 km, joten jäin pois. Omilla lapsilla on ollut kuljetus, ja vain yksi aamu oli sellainen, että ei edes menneet pysäkille. Mittarissa oli silloin reilu 50 pakkasastetta.
Milloin on tullut tavaksi jättää lapsi pois koulusta pakkasen vuoksi? Muinoin 1960-luvulla oli huonommat varusteet ja kuljetukset, mutta en muista että silloin olisi näin pienillä (lue: alle 40 asteen) pakkasilla vielä jääty pois. Kävin kouluni pohjoisessa ja yhden päivän oli pakkasella pois. Tarkoitus oli mennä bussilla, mutta jostakin syystä se ei ottanut meidän pysäkillä seisovia kyytiin. Olisin myöhästynyt kuitenkin jos olisin kävellyt n.n 3 km, joten jäin pois. Omilla lapsilla on ollut kuljetus, ja vain yksi aamu oli sellainen, että ei edes menneet pysäkille. Mittarissa oli silloin reilu 50 pakkasastetta.
Toki tällaiset täytyy ymmärtää.
Lainaus:
Syy on yksinkertaisesti se että se tyttö ei voi kävellä tuolla ulkona kun ei tahdo saada happea. Tämä siis silloin kun meidän kummankaan vanhemman ei ole ollut mahdollista viedä. Koulumatka kilometrin luokkaa. Muut lapset ovat ihan normaalisti käyneet.
Syy on yksinkertaisesti se että se tyttö ei voi kävellä tuolla ulkona kun ei tahdo saada happea. Tämä siis silloin kun meidän kummankaan vanhemman ei ole ollut mahdollista viedä. Koulumatka kilometrin luokkaa. Muut lapset ovat ihan normaalisti käyneet.
2
no jos
auto ei nyt lähde käyntiin niin lapset jää kotiin, en laita astmaisia tuonne kävelemään kun itselläkin tekee pahaa käydä edes postilaatikolla. On liikaa kävellä 9 km tuolla pakkasessa kun reppukin painaa 10 kg ja lisäksi ois ollut hiihtoa ja ehkä luistelua eli mukana olis pitänyt kantaa mös luistimet, kypärä, monot, sukset, juomapullot, pyyhkeet. Vähän liikaa kolmasluokkalaiselle. Eli jos auto ei käynnisty niin ei kouluun.Mä en usko että on hiihtoa ja luistelua
samana päivänä, kuten eräässä toisessakin viestissä väitettiin.juu
Lainaus:
samana päivänä, kuten eräässä toisessakin viestissä väitettiin.
samana päivänä, kuten eräässä toisessakin viestissä väitettiin.
ei olekaan mutta opettaja ei tiennyt kumpaa on, en sitten tiedä johtuuko kenttävarauksista vai mistä mut molemmat pitää ottaa mukaan, ei vaan lapsi pysty kantamaan tuollaista määrää tavaraa. Luulen et tuo meidän ikivanha auto ei käynnisty kun pakkasta 24 astetta eikä lohko toimi.
Tuskin on hiihtoa tai luistelua
jos pakkasta on yli 20 astetta...Poikani koulussa on
Eilen oli pakkaslukema 24 ja silti olivat hiihtämässä.niinpä
Lainaus:
jos pakkasta on yli 20 astetta...
jos pakkasta on yli 20 astetta...
pakkasraja 20 hiihtoon mut nyt siis 24 ja iltapäiväksi varmaan laskee kahteenkymppiin tai alle.
voi jumaliste kun on elämä joillakin
hankalaa! Millainen on elämänhallinta kun auto ei toimi ja sen myötä lapset eivät pääse kouluun ja pakkasta on vaivaiset -25? huhNo oulussa oli tiistaina 30 pakkasta ja viimaa sen verran että 45 oli todellinen
luki lehdessä tämä laskelma. eikä käynyt mielessäkään että olisivat kotia jääneet. Enkä kyllä usko kenenkään muunkaan jättäneen lapsiaan kotiin ton takia. Vähän enemmän vaatetta päälle ja menoksi.Hirviömamma vastaa:
Varmasti lähtevät lapset kouluun vaikka pakkasta olisi kuinka paljon jollei koulu ole suljettuna. Ehkä -40 voisin harkita asiaa. Asumme rannikolla joten sitä turha vetää asiaan. Täällä Kotkassa tuulee aina ja sen kanssa on vain elettävä.saisko
Lainaus:
hankalaa! Millainen on elämänhallinta kun auto ei toimi ja sen myötä lapset eivät pääse kouluun ja pakkasta on vaivaiset -25? huh
hankalaa! Millainen on elämänhallinta kun auto ei toimi ja sen myötä lapset eivät pääse kouluun ja pakkasta on vaivaiset -25? huh
sun lapsi kannettua tuon määrän kamaa? en usko et edes sinä lähtisit tuota määrää kantamaan yhteensä 9 km matkaa. Nauran sulle.
hieman off topic, mutta mikäs teidän kunnassa on raja koulukuljetukselle?
Lainaus:
auto ei nyt lähde käyntiin niin lapset jää kotiin, en laita astmaisia tuonne kävelemään kun itselläkin tekee pahaa käydä edes postilaatikolla. On liikaa kävellä 9 km tuolla pakkasessa kun reppukin painaa 10 kg ja lisäksi ois ollut hiihtoa ja ehkä luistelua eli mukana olis pitänyt kantaa mös luistimet, kypärä, monot, sukset, juomapullot, pyyhkeet. Vähän liikaa kolmasluokkalaiselle. Eli jos auto ei käynnisty niin ei kouluun.
auto ei nyt lähde käyntiin niin lapset jää kotiin, en laita astmaisia tuonne kävelemään kun itselläkin tekee pahaa käydä edes postilaatikolla. On liikaa kävellä 9 km tuolla pakkasessa kun reppukin painaa 10 kg ja lisäksi ois ollut hiihtoa ja ehkä luistelua eli mukana olis pitänyt kantaa mös luistimet, kypärä, monot, sukset, juomapullot, pyyhkeet. Vähän liikaa kolmasluokkalaiselle. Eli jos auto ei käynnisty niin ei kouluun.
jos kerran 9 km lapsella matkaa ja vanhempien pitäisi kuljettaa.
No
eipä täällä mitään pakkasrajaa ole käytössä eikä ole koskaan ollutkaan. Minä en ollut koskaan pois koulusta pakkasen vuoksi, ei ollut autoa jolla kuljettaa joten kävellen menin silloin kun oli liian kylmä ajaa pyörällä.Eivät nämä nykyiset koululaiset ole myöskään pois koulusta pakkasen vuoksi, onneksi joka perheellä on auto tai useampikin käytössä (ei ole julkista liikennettä tai koulukuljetusta kuin syrjäkylillä n. 10 km päässä koulusta asuville). Maalla naapurit tietysti auttaa helpommin toisiaan, jos oma auto ei käynnisty.
Omia lapsia en laittaisi yli 20 asteen pakkasessa kävelemään kouluun, dementia ei vaivaa niin pahasti että olisin unohtanut miltä koulumatkat tuntuivat.
Ei tietenkään olla pakkasen vuoksi pois
Ei se ole mikään syy Suomessa. Mutta tietysti jokin auton hajoaminen pakkasen vuoksi voi yksittäisen poissaolon aiheuttaa.kerroinkin
että yhteensä tuon 9 km matkaa. Voit siitä päätellä mitä tulee suuntaansa. 5 km on täällä raja.kyllä
muuten auto käynnistyi ihan kylmiltään. Vähän pisti hanttiin alkumatkasta eikä vaihteet toiminu. Mentiin ykkösvaihteella alkumatka välilä auto sammui... mut kouluun pääsi lapsi kamat kyydissä.En olisi laittanut ekaluokkalaistani kävelemään kouluun tänään
sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään. P.s. mistä tämä ketju sai alkunsa; onko nyt jossain koulussa julistettu ettei tarvitse pakkasen takia mennä/tulla vai mistä nyt tuulee?Mitenköhän ne saa lapissa koulunsa käytä kun
Lainaus:
sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään. P.s. mistä tämä ketju sai alkunsa; onko nyt jossain koulussa julistettu ettei tarvitse pakkasen takia mennä/tulla vai mistä nyt tuulee?
sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään. P.s. mistä tämä ketju sai alkunsa; onko nyt jossain koulussa julistettu ettei tarvitse pakkasen takia mennä/tulla vai mistä nyt tuulee?
-25 on normaali talvikeli ja pitäisi bussilla kouluun päästä?
ai yhteensä tarkoittaa edestakaisin
Lainaus:
että yhteensä tuon 9 km matkaa. Voit siitä päätellä mitä tulee suuntaansa. 5 km on täällä raja.
että yhteensä tuon 9 km matkaa. Voit siitä päätellä mitä tulee suuntaansa. 5 km on täällä raja.
Ekassa viestissäsi annoit muuten ymmärtää, että kyse ei ole edestakaisesta matkasta vaan yhdensuuntaisesta.
Onnea vaan Lappiin ja kiva kun pärjäävät
Lainaus:
Lainaus:
mä sanon että mulle tämä säätila on aivan sairas. Eli mun lapsen ei tod tarvitse kävellä tuossa ilmassa -ilman astmaakaan.
meidän lapsi joutui valitettavasti
Lainaus:
sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään.
sain hänelle naapurilta kyydin. Muutoin olisi saanut katsella puolestani piirrettyjä hela dagen. Pakkasta -25 ja mun mielestä ihan sairasta lähteä siihen keliin tarpomaan kahta kilsaa. Tai edes bussipysäkille värjöttelemään.
tällä viikolla värjöttelemään bussipysäksillä n. -30 asteen pakkasessa. Eipä tullut mieleenkään sanoa että saa jäädä kotiin, etsittiin vaan tarpeeksi vaatetta ja kaulaliina naamalle. Laittoi mm. minun rukkaseni ja niihin villalapaset alle.
-30 ja lapset luistelee välitunneilla,
omaani kyllä kielsin sitten, kun on posketkin paleltuneet. Sanoin lapselle, että -20 ja sitä enemmän ja luisteleen tai hiihtään ei tarvitse mennä. Lapsi oli sit koulussa sanonut opettajalle, että äiti on sanonut, että jos ulkona tuulee, minun ei tarvitse mennä ulos... :)Pakkasilla kyllä mennään kouluun, mutta raja se on ulkoilun suhteen.
jep
Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.Kyllä mä menen töihin mutta lapsiani suojelen
Lainaus:
Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.
Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.
mutta ihan oikein, turhaan nämä yltiöinnokkaat kansalaiset kantavat vastuuta velvollisuuksistaan, ja lastensa velvollisuuksista. Ei se elämä niin vakavaa ole. Otetaan saikkupäivä ja ootellaan kevättä!
niin
Lainaus:
Lainaus:
mutta ihan oikein, turhaan nämä yltiöinnokkaat kansalaiset kantavat vastuuta velvollisuuksistaan, ja lastensa velvollisuuksista. Ei se elämä niin vakavaa ole. Otetaan saikkupäivä ja ootellaan kevättä!Hyvänen aika sentään,eihän sitä aikuisenakaan tarvitse töihin mennä,jos pakkasta on yli 20 astetta! Miten voitte kuvitella laittavanne lapset näillä pakkasilla kouluun?! Minä en ainakaan mene töihin.
Mutta mitäs sitten, jos pakkasta onkin viikkotolkulla -25-50 astetta, pidättekö lapsen koulusta pois viikkotolkulla ???
No eipä ole käynyt mielessäkään että normaali talvikeli
voi olla este kouluunmenolle...Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > käytkö treenaamassa kun valvot?
- > Oon käyny psykoterapeutilla, ravitsemusterapeutilla, fysioterapeutilla ja
- > Kesäloma alkoi, seuraavan kerran töihin vasta 3.9
- > Mulla on homoista ja lesboista oma teoriani miksi eivät halua seksiä kuin saman sukupuolen kanssa
- > Minkä ikäinen uimaan kaverin kanssa ilman valvontaa?
- > Hitto miten ärsyttävä fb-kaveri
- > Lastenklinikan teho-osasto K9:n osastonylilääkäri Paula Rautiainen
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
2.06 m/s