Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 10.2.2012 0:03  (1/48)

katsoin synnytysvideon ja järkytyin

Katsoin netistä videon jossa nainen synnyttää ja järkytyin varsinkin siitä että siinä ponnistusvaiheessa naisen peräaukko oli ihan isona! Sinne olisi mahtunut porkkana sisään!

Vastaukset

Vierailija - 10.2.2012 0:08  (2/48)

mitäs kuvittelit?

.........

Vierailija - 10.2.2012 0:13  (3/48)

No sieltähän tulee siksi kakat ulos ja monella pullahtaa synnytyksessä aikamoiset peräpukamat

Sellaista touhua se on. Ei sitä peräaukkoa kyllä edes ajattele siinä vaiheessa tai huomaa, don't worry.

Vierailija - 10.2.2012 0:29  (4/48)

Ok.

Lainaus:
Katsoin netistä videon jossa nainen synnyttää ja järkytyin varsinkin siitä että siinä ponnistusvaiheessa naisen peräaukko oli ihan isona! Sinne olisi mahtunut porkkana sisään!

Tuli vaan mieleen että minkähän kokoista porkkanaa tässä aloittaja nyt tarkoittikaan.

Pikkasen nyt tarkkuutta noihin sisältöihin. Kyllähän se pitäis aikuisen ihmisen tietää että porkkanoita löytyy niin monen mittaista ja paksuista ettei tuolla pelkällä "sinne mahtuis porkkana" liipalaapalla voi päätellä mitään.

Että mu SAPETTAA!!

Vierailija - 10.2.2012 0:31  (5/48)

iso porkkana

sellainen mitä myydään niissä kuuden porkkanan pusseissa.
ap

Vierailija - 10.2.2012 0:32  (6/48)

Ja siis onhan kakkapökälekin hyvänen aika ISOMPI

ku porkkana, että ei se mikään kauhistelun aihe ole että olis mahtunu porkkana. Harvoin sitä nyt vaan tiiraa kenenkään peräreikää kun se on venytettynä äärimmilleen. Älä huoli ap, ei se vauva sieltä kuitenkaan synny.

Vierailija - 10.2.2012 0:32  (7/48)

Oletko sä ap raskaana vai joku nuori pojankloppi?

Vierailija - 10.2.2012 0:33  (8/48)

Hmmmmmmmm

Tarkoitatko kenties sitä porkkanaa missä on 2 cm halkaisija? Vaiko 4 cm? Vai jopa 6 cm?

Vierailija - 10.2.2012 0:34  (9/48)

Ja tässä yllättää mikä?

Jotkut jopa tunkevat sinne jotain porkkanan kokoista.

Lainaus:

Vierailija - 10.2.2012 0:42  (10/48)

no se yllätti

että se peräaukko oli niin "auki" niin isosti. Siis ihan tyhjänä ammotti ja oli avautunut. Vaikkei mitään ollut tulossa ulos tai menossa sisään!
ap

Vierailija - 10.2.2012 0:46  (11/48)

Viestin otsikko

Lainaus:
että se peräaukko oli niin "auki" niin isosti. Siis ihan tyhjänä ammotti ja oli avautunut. Vaikkei mitään ollut tulossa ulos tai menossa sisään!
ap

no se nainen vain pieraisi!!!! ei pierut näy!!! ihan samoin sinun aukkosi ammottaa tyhjänä kun pieret!!!!

Vierailija - 10.2.2012 0:48  (12/48)

Hyi

Ilmoitin asiattoman viestin

Vierailija - 10.2.2012 0:53  (13/48)

Laitahan linkki tännekin :)

Vierailija - 10.2.2012 0:58  (14/48)

en uskalla laittaa linkkiä tänne

Mutta englanninkielisillä hakusanoilla löytyi monta videota. Halusin tietää mitä on edessä mutta nyt olisi parempi jos en olisi koskaan nähnyt niitä videoita!
ap

Vierailija - 10.2.2012 1:00  (15/48)

Heh.

Ei synnytysvaiheessa käy ne videot edes mielessä.

Ja miksi et uskalla?

Vierailija - 10.2.2012 1:00  (16/48)

älä välitä

on hyvä tuulettaa myös peräaukkoa. synnytys on mainio tilaisuus siihen.
t. neljän äiti

Vierailija - 10.2.2012 1:00  (17/48)

älä välitä

on hyvä tuulettaa myös peräaukkoa. synnytys on mainio tilaisuus siihen.
t. neljän äiti

Vierailija - 10.2.2012 1:02  (18/48)

Oletko siis raskaana ap?????

Miksi se peräreijän tilanne sua niin ihmetytti? Usko jo että ei sitä edes tunne.

Vierailija - 10.2.2012 1:04  (19/48)

minuakin ihmetyttää

misi peräaukko laajenee synnytyksessä?
tajuan kyllä, että tietenkin emätin laajenee, kun vauva tulee , mutta miksi peräaukko aukenee?
ei ole mitään syytä, miksi peräaukko suurenisi synnytyksen aikan!
onko tuo edes mahdollista!
tai sitten tuo oli vaan joku poikkeustapaus, mutta syytä jäin kyllä ihmettelemään...!

Vierailija - 10.2.2012 1:05  (20/48)

Kun sinä ponnistat,

Lainaus:
misi peräaukko laajenee synnytyksessä?
tajuan kyllä, että tietenkin emätin laajenee, kun vauva tulee , mutta miksi peräaukko aukenee?
ei ole mitään syytä, miksi peräaukko suurenisi synnytyksen aikan!
onko tuo edes mahdollista!
tai sitten tuo oli vaan joku poikkeustapaus, mutta syytä jäin kyllä ihmettelemään...!

voi myös peräaukko tyhjentyä. Kakkaa :)

Vierailija - 10.2.2012 1:07  (21/48)

No mieti että siitä sentin päästä puskee ulos vesimeloni

Kyllä se kudos siinä on aika kovilla viereisessäkin röörissä, kun täysillä ponnistaa.

Lainaus:
misi peräaukko laajenee synnytyksessä? tajuan kyllä, että tietenkin emätin laajenee, kun vauva tulee , mutta miksi peräaukko aukenee? ei ole mitään syytä, miksi peräaukko suurenisi synnytyksen aikan! onko tuo edes mahdollista! tai sitten tuo oli vaan joku poikkeustapaus, mutta syytä jäin kyllä ihmettelemään...!

Vierailija - 10.2.2012 1:08  (22/48)

no

ota peili ja ponnista sen edessä, näet että peräaukkosi ja emättimesi aukeavat.

Vierailija - 10.2.2012 1:08  (23/48)

siis

liikkuuks tääl oikeesti ihan aivotonta sakkia??? nimenomaa, paineet on kovat siellä suunnilla. kai sen nyt maalaisjärkiki sanoo.

Vierailija - 10.2.2012 1:15  (24/48)

miettikääpä nyt miten peräaukko toimii

sen tarkoitus on toimittaa tavaraa ulos eli kun ponnistaa niin peräsuoli itseasiassa supistuu.

(siksi peräaukko pitää rentouttaa jos sinne haluaa laittaa jotain sisään...)

Vierailija - 10.2.2012 1:20  (25/48)

niin noloo

siis voi noloo,näkikö mun poikaystävä mun laajenneen peräaukon?
voi nolous! "puna nousee poskille"
voi tätä häpeää, siksiköhän miehen teki pahaa ja meinas oksentaa, kun näky oli valtaisan avoinna oleva peräreikä?
tuleeko kakat myös synnytyksessä, kukaan ei ainakaan sanonut , että minulta olisi tullut, mutta haju oli karmiva...
näkikö poikaystäväni, minun laajenneen peräaukon ja paskapökäleenkin? eikai?
hävettääää, nolottaa...
vauvaa menin synnyttämään, en todellakaan mennyt punnaamaan paskaa, ei ollut edes paska hätä! joten ei paskaa tullut!

Vierailija - 10.2.2012 1:30  (26/48)

No voi kauhea :D

Lainaus:
siis voi noloo,näkikö mun poikaystävä mun laajenneen peräaukon?
voi nolous! "puna nousee poskille"
voi tätä häpeää, siksiköhän miehen teki pahaa ja meinas oksentaa, kun näky oli valtaisan avoinna oleva peräreikä?
tuleeko kakat myös synnytyksessä, kukaan ei ainakaan sanonut , että minulta olisi tullut, mutta haju oli karmiva...
näkikö poikaystäväni, minun laajenneen peräaukon ja paskapökäleenkin? eikai?
hävettääää, nolottaa...
vauvaa menin synnyttämään, en todellakaan mennyt punnaamaan paskaa, ei ollut edes paska hätä! joten ei paskaa tullut!

Ei minullakaan ollut paskahätä ;) Silti sitä tuli.
Miksi ihmeessä hävetä? Jos sinä ponnistit pihalle hänen lapsensa, ei ole mitään hävettävää.
Käske sen ponnistaa perseestään meloni, voisi olla aika karsea näky :D

Vierailija - 10.2.2012 9:11  (27/48)

nosto

Vierailija - 10.2.2012 10:25  (28/48)

Ap, mulla jopa siitä laajenneesta aukosta

lensi hirveät kurapaskat siihen pöydälle...

Vierailija - 10.2.2012 10:31  (29/48)

Jotenkin en usko, että se peräaukko olis ihan laajentuneena siinä

ollu... siis jos ei sieltä mitään tullut ulos. Mutta ne paskat siinä synnytyksessä kyllä ruukaa tulla :)

Siksi se huuhtelu on ihan hyvä vaihtoehto ;)

En kyllä ehtiny toiselta sitä saada... menin osaston kätilöiltä pyytään niin kun tekivät sisätutkimuksen niin lähettivät minut suorilta saliin, ettei vauva tipahda osaston lattialle :D

Vierailija - 10.2.2012 10:37  (30/48)

Olen elänyt kuvitelmassa

Jossain harhassa näköjään että peräsuoli puristuu, tottakai sieltä kakkaa pusertuu jos siellä jotain on sitä mukaan tulee ulos kun lapsi työntyy pihalle.

Voisko ap laittaa linkin? ;)

Vierailija - 10.2.2012 11:09  (31/48)

JUURI TUON TAKIA ENNEN VANHAAN ANNETTIIN KAIKILLE VESIPERÄRUISKE !!

Lainaus:
lensi hirveät kurapaskat siihen pöydälle...

et ei paskat lennä :)
ei oo kivaa synnyttäjälle, muuta ajatelkaas kätilöä ... haistella ja kkorjailla toisten paskoja päivät yöt pitkät...

mut kun mä en haluu peräruisketta... mul on just tullut kakka...ei mul ooo kakkahät... se tekee kipeetä se ruoiske.... jne jne jne nää synnyttäjät on niin inisijöitä kaikkia, että....

Vierailija - 10.2.2012 11:11  (32/48)

Kahdesta ekasta aikoinaan sainkin, mutta ei sitä enää tarjota,

Lainaus:

mut kun mä en haluu peräruisketta... mul on just tullut kakka...ei mul ooo kakkahät... se tekee kipeetä se ruoiske.... jne jne jne nää synnyttäjät on niin inisijöitä kaikkia, että....

Onneks varoitin etukäteen ja kätilö sanoi ettei se haittaa, mutta naurattaa se harjoittelijapoika ja sen pelästynyt ilme =DDDDD
Neljättä silloin väsäsin ulos.

Vierailija - 10.2.2012 11:22  (33/48)

noloa paskata kaikkien nähden

Ei minullakaan ollut paskahätä ;) Silti sitä tuli.
Miksi ihmeessä hävetä? Jos sinä ponnistit pihalle hänen lapsensa, ei ole mitään hävettävää.
Käske sen ponnistaa perseestään meloni, voisi olla aika karsea näky :D

mutta miehellä ei ole kahta reikää tuolla alapäässä,
miehellä ei ammota kaksi aukkoa vierekkäin avonaisina!!! voi kuinka noloa!
eikö naisen kroppa tiedä, että ollaan synnyttämässä, eikä paskaamassa!?
luulisi synnytyksessä peräreijän pysyvän kiinni, jo vauvankin takia!!
vauvalle on kamalaa syntyä äitinsä paskan päälle!
itse en ainakaan paskannut synnytyksessä, enkä oikeen usko, että muutkaan niin tekevät...

Vierailija - 10.2.2012 12:05  (34/48)

tollo!

Lainaus:

itse en ainakaan paskannut synnytyksessä, enkä oikeen usko, että muutkaan niin tekevät...

Luuletko, että se kätilö sulle sen olis sanonu, että nyt täältä tulee tätä paskaa ensin ja kohta sitten se vauva tuosta toisesta aukosta?

tai tietenkin jos sulle tehtiin sektio niin et sinä siinä paskanna eikä kukaan muukaan.

Vierailija - 10.2.2012 12:15  (35/48)

Hele kun sain hyvät naurut :D jatkakee!

Vierailija - 10.2.2012 12:15  (36/48)

valitettavasti tunsin synnyttäessäni sen että sitä paskaa olisi tulossa ja se jotenkin teki ponnistamisesta hyvin inhottavaa. Olisin vaan halunnut vessaan vaikka lapsi oli melkein ulkona kun oli niin kamala ajatus paskantaa siinä kätilön katsellessa. Onneksi oli semmoinen reipas ja vähän roisi vanhempi kätilö joka sanoi aika suorat sanat kun piipitin etten voi ponnistaa kun tulee kakka. Se vaan totesi niinhän se täällä tulee, tulee sekä lasta että paskaa, ja hän on hommaa sen verran kauan tehnyt ettei varmasti paskasta järkyty.

Vierailija - 10.2.2012 12:37  (37/48)

Kukaan synnyttänyt vedessä?

Mitenkäs se kakka sitten...?

Vierailija - 10.2.2012 13:43  (38/48)

mies minua nolottaa

tuleeko paskat sitte veteen kellumaan???yäääääk
ei niinkään se kätilö nolota, se nyt on varmasti nähnyt työssään vaikka mitä...
mutta nolottaa paskantaa mieheni vieressä, ja jos peräReikä on vielä ammollaan!!!
olen tottunut käymään p**** yksikseni, en mieheni kanssa.
näkeekö mies aina tuon paskan, jos sitä tulee?
miksei synnytys valmennuksessa puhuta mitään, että kaikilla synnyttäjillä tulee paskat siihen pöydälle??
niin hävettävääää!!!

Vierailija - 10.2.2012 13:46  (39/48)

Joo

Lainaus:
mutta nolottaa paskantaa mieheni vieressä, ja jos peräReikä on vielä ammollaan!!! olen tottunut käymään p**** yksikseni, en mieheni kanssa. näkeekö mies aina tuon paskan, jos sitä tulee? miksei synnytys valmennuksessa puhuta mitään, että kaikilla synnyttäjillä tulee paskat siihen pöydälle?? niin hävettävääää!!!

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä nykyistä tapaa haluta mies synnytykseen. Minä en tosiaan olisi halunnut, ja onneksi mieskin oli lähinnä helpottunut siitä eikä alkanut vaatia oikeuttaan nähdä syntymät. Minusta olisi tosi inhottavaa näyttäytyä miehelle tuskissa, hikisenä, ehkä avuttomana ja luovuttaneena, paskat alla - ja pahimmassa tapauksessa joutua silti miehelle henkisesti olemaan tukena ettei huolestu liikaa. Joten 2 olen synnyttänyt ilman mitään tukihenkilöitä mukana, mies on saanut jännittää ulkopuolella.

Vierailija - 10.2.2012 13:48  (40/48)

mitä mieskin sanoo?

näkeekö mies aina paskan vai?
eihän tuollaista edes kehtaa mieheltä kysyä, että näitkö paskasinko synnytyspöydälle!!
tuo paskantaminen mieheni läsnäollessa ahdistaa todella paljon, mitähän mieskin ajattelee, jos paskaa tulee pöydälle!?
voi nolotus! ("punastuu")
itse en kehtaa käydä paskalla mieheni läsnäollessa muutenkaan,ja yritän tehdä "käsipaskoja" ettei mies kuulisi, että paskaan.
mitähän mieskin sanoo, jos tietää minunkin paskovan?

Vierailija - 10.2.2012 13:50  (41/48)

Vedessä en teidä,

mutta sängyssä kun oon synnyttänyt, niin ei se mies ole siellä alapäässä ollu katselemassa. Ihan on minua pitänyt kädestä ja tukenut.

Luulen, että ei ole vilkuillut missään vaiheessa alapäähän, koska oikeasti pelkää verta... ei kuiten ole pyörtyillyt :D

Vierailija - 10.2.2012 13:56  (42/48)

minua ainakin nolottaa

noloa todellakin paskata miehen vieressä, synnytyksessäni, en todellakaan kehdannut huutaa, että tuntuu, että paska tulee!
yritin vaan sanoa, että tuntuu todella kova paine, onko tämä nyt se ponnistuksen tarve?
olihan se ponnistuksen tarve, mutta tuntui älyttömän kovalta paskahädältä, mutta en kehdannut sanoa sitä noilla sanoilla mieheni aikana...
nolottaa puhua miehen aikana muutenkaan paskaamis, pieremis tms. jutuista.
aina peittelen miehelleni paskalla käyntiäni, käyn samalla suihkussa ja sanon, että suihkussa käynnin takia kesti, sheivauksen takia kesti, mutta en pysty sanomaan, että paskaamisen takia kesti...hajutkin peittyvät suihkussa ollessa...

Vierailija - 10.2.2012 14:02  (43/48)

ei nainen pasko synnytyksessä

onhan vauvankin kamalaa syntyä paskan päälle!!!
eikai luonto ole suunnitellut, että pieni viaton vauva joutuu syntymään ulosteen päälle?
eihän?
mieskin näkee naisen paskat?
vauva parka, ensihetket paskanpäällä!!! äk

Vierailija - 10.2.2012 14:04  (44/48)

Voi sua provoilija! Miehet pysyy naisen pääpuolella, kädestä

...pitämässä ja tukemassa, ei ne halua sinne peräpäähän tirkistelemään. Jotta rauhoitu ja keksi muuta tekemistä nyt kuin provoilu palstalle.

Lainaus:
ee, jos paskaa tulee pöydälle!?
voi nolotus! ("punastuu")
itse en kehtaa käydä paskalla mieheni läsnäollessa muutenkaan,ja yritän tehdä "käsipaskoja" ettei mies kuulisi, että paskaan.
mitähän mieskin sanoo, jos tietää minunkin paskovan?

Vierailija - 10.2.2012 14:29  (45/48)

onks tää yksi kirjoittaja joku pervo?

saa jotain kiksejä noista nolonolojutuistaan? Älkää antako sille enää enempää materiaalia.

Vierailija - 10.2.2012 14:31  (46/48)

no

lentääkö paska oikeesti synnytyksessä?
minkä ihmeen takia?
onko paskaamiselle tässä yhteydessä jokin syy?
miksei mahdollisesta paskaamisesta kerrota syn.valmennuksessa?
miksei paskantamisesta mainita synnytyskertomuksessa? lukeehan siinä verenkin määrä, miksei paskaaminen ja sen määrä?

Vierailija - 10.2.2012 14:55  (47/48)

älä sano minua pervoksi

Lainaus:
saa jotain kiksejä noista nolonolojutuistaan? Älkää antako sille enää enempää materiaalia.

no en todellakaan oo mikään pervo!
todellakin olen vaan todella nolo kakkajuttujen suhteen! :(
minua ihan todella nolottaa julkisesti paskominen yms. ja ihan todellakin ällöttää, ja inhottaa jos paskat tulee synnytyksessä.
ptää vissiin mennä puhumaan johonkin ongelmastani ja traumoistani, mutta älä sano minua pervoksi!!!

Vierailija - 10.2.2012 15:05  (48/48)

Puhuvaikka neuvolassa ens kerralla :)

Lainaus:
Lainaus:

no en todellakaan oo mikään pervo!
todellakin olen vaan todella nolo kakkajuttujen suhteen! :(
minua ihan todella nolottaa julkisesti paskominen yms. ja ihan todellakin ällöttää, ja inhottaa jos paskat tulee synnytyksessä.
ptää vissiin mennä puhumaan johonkin ongelmastani ja traumoistani, mutta älä sano minua pervoksi!!!

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]