Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 9.2.2012 22:24  (1/57)

Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen?

Miehen sisko erosi juuri miehestään, heillä on 1,5v lapsi. Lapsi asuu äitinsä kanssa, mutta äiti ei ole lähes yhtään poikansa kanssa. On töissä jopa viikonkin toisella paikkakunnalla, jolloin lapsi hoidossa isällä tai jollain kaverilla. Vapaapäivinä äiti ei ole lainkaan kotona, vaan "hyppää" shoppailemassa, kyläilemässä, salilla jne. ja lapsi on silloinkin yleensä hoidossa.

Olen saanut sellaisen kuvan, ettei halua olla lapsensa kanssa, vaan omat menot ja jutut on tärkeämpiä. Lapsi on tosi vilkas ja vaativa.

Vastaukset

Vierailija - 9.2.2012 22:25  (2/57)

no

mitä sä siinä huudat jos lapsi on isänsä kanssa?

Vierailija - 9.2.2012 22:25  (3/57)

niin, ja mikä olisi sitten sen ilmotuksen syy?

mitenkä lapsen kehitys tai terveys on uhattuna?

Vierailija - 9.2.2012 22:26  (4/57)

"Hoidossa isällä"?

En tekisi ilmoitusta, mutta ottaisin puheeksi asian. Ehdottaisin sellaista ratkaisua, että lapsi asuisi isällään.

Vierailija - 9.2.2012 22:26  (5/57)

Ja syy olisi?

Vierailija - 9.2.2012 22:27  (6/57)

Ap, olet kyllä tosi kuvottava.

Vierailija - 9.2.2012 22:27  (7/57)

Olet varmaan kateellinen miehen siskolle

hänen vapaa-ajastaan ja turvaverkostaan?

Vierailija - 9.2.2012 22:30  (8/57)

kuka 1,5 v lasta hjoitaa?

jos lapsi on yksin on ls-ilmoitus tehtävä ja heti ennen kuin lapselle tapahtuu jotain ikävää

ps lapsi ei ole baby born -nukke

Vierailija - 9.2.2012 22:30  (9/57)

ikäväähän on, jos lapsi ei saa olla äitinsä kanssa,

mutta miten voi ilmaista, että lapsi on isällään hoidossa?

Hoidossahan ollaan päivähoidossa tai lapstenhoitajilla yms. Puhutko myös omista lapsistasi, että ovat sinun luonasi hoidossa?

Vierailija - 9.2.2012 22:30  (10/57)

Mun mielestä tuon ikäisen lapsen

pitäisi viettää äitinsä kanssa enemmän aikaa. Äiti on lapselle kuin joku vieras vaan, olen huomannut.
Äiti haalii töitä itselleen, vaikka ei olisi pakko tehdä, kun "tykkää" niin työstään. Sääli kun ei tykkää lapsestaan yhtä paljoa.

Mut kai mä sit oon väärässä, jos ei teidän mielestä tuos mitään ihmeellistä ole...
Ap

Vierailija - 9.2.2012 22:31  (11/57)

8, missään ei väitetä lapsen olevan yksin...

p.s. lukutaito on näppärä avu

Vierailija - 9.2.2012 22:32  (12/57)

Että olet vallan oikein "huomannut".

Onko itselläsi lapsia? Vai oletko mänttiyden lisäksi vielä lapsetonkin ex-käly?

Vierailija - 9.2.2012 22:32  (13/57)

Lässyti lässyti ap, hanki OMA elämä.

Lainaus:
pitäisi viettää äitinsä kanssa enemmän aikaa. Äiti on lapselle kuin joku vieras vaan, olen huomannut. Äiti haalii töitä itselleen, vaikka ei olisi pakko tehdä, kun "tykkää" niin työstään. Sääli kun ei tykkää lapsestaan yhtä paljoa. Mut kai mä sit oon väärässä, jos ei teidän mielestä tuos mitään ihmeellistä ole... Ap

Vierailija - 9.2.2012 22:32  (14/57)

Eräät pitää terveenä sitä että ripustaudutaan lapseen

Mitä niin kamalaa siinä on että äiti käy työssä ja tekee jotain ja lapsella on tuttuja hoitajia tämän ajan?

Olen ajatellut että se pointti on lähinnä siinä ettei lapsi saa riittävästi huolenpitoa kuin että äidillä on jotain harrastusta.

Vierailija - 9.2.2012 22:33  (15/57)

Haluan nyt tarkentaa:

Kun ilmaiset, että lapsi on yleensä hoidossa silloin, kun lapsen äiti käy mainitsemissasi paikoissa, niin missä lapsi on silloin kun ei ole hoidossa missään? onko yksin kotona vai äitinsä mukana? Jos on yksin kotona, niin sitten tuo ls-ilmoitus on aiheellinen.

Lainaus:
Vapaapäivinä äiti ei ole lainkaan kotona, vaan "hyppää" shoppailemassa, kyläilemässä, salilla jne. ja lapsi on silloinkin yleensä hoidossa.

Vierailija - 9.2.2012 22:35  (16/57)

Ikävältähän tuo kuulostaa,

toi on kurjaa lapselle, jos ei tosiaan äitinsä kanssa saa olla yhtään, mutta tuossa ei kyllä lastensuojelun tarpeen kriteerit täyty mitenkään.

Ei tuollaisesta voi lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija - 9.2.2012 22:35  (17/57)

Voi, kyllä lastensuojelulla olisikin töitä

jos kaikki äidit ajattelevat noin kuten te! Että on siis ihan ok jättää lapsensa toisten hoidettaviksi.

ap

Vierailija - 9.2.2012 22:36  (18/57)

Missä lapsi on silloin, kun

ei ole hoidossa?

Vierailija - 9.2.2012 22:36  (19/57)

o en todellakaan tekisi.

Tekisin lastensuojeluilmoituksen jos äiti

1. jättäisi lasta yksin ja turvatta

2. ei antaisi hänelle riittäästi ruokaa, turvaa tai huolenpitos

3. pahoinpitelisi tätä

4. olisi kyvtön pitämään huolta lapsesta esim. alkoholiongelman, huumeongelman, mielenterveysongelman tms. takia.

Sinä kuulostat pirulliselta muijalta jonka mielestä on vain yksi ainoa tapa järjestää itsensä ja lapsensa elämä ja se tapa on sellainen kuin sinä päätät.

Vierailija - 9.2.2012 22:36  (20/57)

Ensinnäkään lapsi ei ole isällä "hoidossa".

Toisekseen, se mitä sinun mielestäsi "kuuluisi olla" ei ole se mitä joku lastensuojelu vanhemmilta vaatii. Mitä jos ottaisit sen pikku pääkkisi pois perseestäsi ja alkaisit elää omaa elämääsi.

PS: Isäkin on vanhempi.

Vierailija - 9.2.2012 22:37  (21/57)

Tekisin jotain asialle

Sanoisin suorat sanat naiselle ja yrittäisin herättää hänet huomaamaan mitä pahaa hän voi aiheuttaa lapsilleen. Lastensuojeluilmoituskin voisi ollaan paikallaan herättämässä.

Vierailija - 9.2.2012 22:38  (22/57)

Miksei olisi? :D

Lainaus:
jos kaikki äidit ajattelevat noin kuten te! Että on siis ihan ok jättää lapsensa toisten hoidettaviksi.

ap

Vierailija - 9.2.2012 22:38  (23/57)

Niin

Kuten myös!

Erona vaan se että hyvä hoitaja/hoitajia lapsella riittää.
Se ei ole lapsen hylkäämistä.

Et sinä tai minä päätä mikä on hyväksi/huonoksi lapselle.
Sillä lapsella on äiti ja sinä arvostelet vieressä että "on kuin tuttu". Mä menen nyt nukkuun, paska provoyritys. ;)

Vierailija - 9.2.2012 22:39  (24/57)

se on iha höpöä tehdä turhista asioista ilmotuksia

sossut käy kyläs ja thats it...luuletteko työ voittavanne jotain?
Itselle oli vaa HYÖTYY ku tehty perättömii ilmotuksia.Lapset sai harrasterahaa ja 70e jouluruokakortti saatiin jne ...
nii vittu jos työ luulette kiusaa tekevänne lastensuojeluilmotuksilla,nii voi voi:D
naurattaa
kun siitä on hyötyy vaan perheille;)

Vierailija - 9.2.2012 22:40  (25/57)

Onko isän luo jättäminen toisten hoitoon?

Itse olen hoitanut lapseni 3v asti täysin yksin (olen yh-äiti) ei ole ollut hoidossa, mummoloissa tms. Ikävää on, jos lapsi ei saa hyvää suhdetta äitiinsä. Kuitenkin tuo isäkin on lapselle ihan yhtä tärkeä ihmissuhde. Ja yksikin hyvä ihmissuhde pitää lapsen oikeilla raiteilla. ja äiti on nähtävästi järjestänyt lapselle hoitoa aina, kun on poissa. Tällöin ei ls-ilmoituksen kriteerit täyty.

Lainaus:

ap

Vierailija - 9.2.2012 22:40  (26/57)

Nykyään joiltain ihmisiltä

tuntuu hämärtyneen käsitys siitä, mitkä asiat kuuluvat viranomaisille ja mitkä taas hoidetaan ihan muilla keinoin. Poliisille ja hätäkeskukseen soitellaan ihan mistä sattuu jutuista, lastensuojeluilmoituksia tehdään ilmoittamisen ilosta.

Jos koet velvollisuudeksesi puuttua sukulaisperheesi tilanteeseen, niin mitäpä jos vaikka ottaisit asian puheeksi heidän kanssaan?

Vierailija - 9.2.2012 22:42  (27/57)

Tätä pohdin minäkin. Yleensä ei ole sama asia kuin aina.

Joten onko lapsi siis jätetty yksin?????????

Lainaus:
Kun ilmaiset, että lapsi on yleensä hoidossa silloin, kun lapsen äiti käy mainitsemissasi paikoissa, niin missä lapsi on silloin kun ei ole hoidossa missään? onko yksin kotona vai äitinsä mukana? Jos on yksin kotona, niin sitten tuo ls-ilmoitus on aiheellinen.

Lainaus:
Vapaapäivinä äiti ei ole lainkaan kotona, vaan "hyppää" shoppailemassa, kyläilemässä, salilla jne. ja lapsi on silloinkin yleensä hoidossa.

Vierailija - 9.2.2012 22:43  (28/57)

Varmaan äidin mukana.

Lainaus:
ei ole hoidossa?

Jos jättäisi yksin, niin eiköhän ap sen nyt olisi kertonut, koska se olisi ihan oikea syy kutsua lastensuojelu paikalle...

Vierailija - 9.2.2012 22:44  (29/57)

kytätkää ny saatanat jokaista liikettä

ai kauhee minäki huusin ja kiroilin tänää ku lapset riehu.ilmottakaa ny äkkii sossuun:((( nyyyyyyyh

voi vittu teiän kaa... tehtailkaa niit ilmotuksia jos ei oo omaa elämää...
mut iha turhaa työtä teette...
vitun äääääliöt

Vierailija - 9.2.2012 22:44  (30/57)

Voi huoh.

Lainaus:
Joten onko lapsi siis jätetty yksin?????????

Lainaus:

Lainaus:

Yleensä hoidossa, muutoin mukana....

Vierailija - 9.2.2012 22:46  (31/57)

Mä teen susta ap ls-ilmoituksen.

Ei noin epävakaalla kyttääjällä saa lapsia olla.

Vierailija - 9.2.2012 22:47  (32/57)

Ymmärrätkö edes,

minkälaisia tapauksia varten lastensuojelu on olemassa? Ei ainakaan tuollaisia!

Sinua risoo, kun äiti ei hoida lastansa sillä tavalla kun sinun mielestä pitäisi. Lapsi ei ole kuitenkaan heitteillä, hänellä on hoitaja.

Äiti on tehnyt elämässä ehkä erilaisia valintoja kuin sinä eikä siinä ole mitään vikaa - sanoisinpa jopa päinvastoin, jos omien valintojesi seurauksena sinusta on noin ikävä ihminen tullut. Et pidä kälystäsi ja haluat näpäyttää häntä jollakin tavalla.

Jos haluat toimia fiksusti, niin ota välimatkaa kälyysi ja keskity omaan elämääsi. Lastensuojelun rasittaminen moisella turhuudella olisi todella typerää!

Vierailija - 9.2.2012 22:52  (33/57)

Tee vaan ap se ilmoitus.

Tiesithän, että kun ilmoitus todetaan aiheettomaksi, kälylläsi on oikeus tehdä sinusta rikosilmoitus?

Vierailija - 9.2.2012 23:02  (34/57)

Paitsi jos lasta heitellään kenelle tahansa hoitoon,

ja päivittäin on hoidossa, hoitajat koko ajan vaihtuat... Ei varmasti tee hyvää lapselle. Rikosilmoitusta ls-ilmosta ei voi tehdä, ellei valehtele. Vaikka se olisi aiheeton. Naurettava ajatus, että ilmoituksen tehdäkseen pitäisi olla tietoinen mikä johtaa toimenpiteisiin ja mikä ei. Tyhmät;)

Vierailija - 10.2.2012 5:23  (35/57)

otsikko

Isäkin on vanhempi siinä kuin äitikin. JOS lastensuojelu päättäisi huostaanottaa tämän lapsen, lapsi joutuisi eroon MOLEMMISTA vanhemmista ja kaikista muistakin tutuista. Mitä sinä siihen sanoisit?
Eiköhän se äiti kuitenkin ole lapsen kanssa yöt kotona ja mahdollisuuksien mukaan muutenkin, vie tarhaan, hakee tarhasta, tekee ruokaa jne.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta olla pois töistä, 24/7 lapsen kanssa, tai haluakaan. Ja kunnostakin täytyy pitää huolta, SHOPPAILLA vaikka vaatteita sille lapselle ym ym.
Sulla ei ilmeisesti ole lapsia? Tai ainakaan vapaata.
ja ps. itse olen melkein koko ajan oman lapseni kanssa tällä hetkellä. En silti lähde ruotimaan muiden valintoja jos lapsella kuitenkin on asiat kunnossa.

Vierailija - 10.2.2012 7:17  (36/57)

No en todellakaan tekisi.

Olet hullu

Vierailija - 10.2.2012 7:19  (37/57)

Kyllä kannattaa pitää mielessä,

että ilmoittelusta voi tehdä rikosilmoituksen.

Kannattaa muistaa myös se, että törkeän kunnianloukkauksen maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta.

Rahanmenokin voi olla tuntuva, kun tulee maksettavaksi tonnikaupalla omia kuluja, tonnikaupalla vastapuolen kuluja ja sitten tonnikaupalla korvauksia.

Meidän herjaajalle juttu maksoi kaikkiaan 15 000 euroa. On nyt kuudetta vuotta ulosottokierteessä.

Mitähän naurettavaa on siinä, ettei tuollaiseen halua?

Vierailija - 10.2.2012 7:32  (38/57)

ja tiedot olet saanut..

..yllättäen lapsen isältä?!? Siis kyseisen naisen eksältä!!
Suosittelen veljen ja lapsen tukemista muulla tavoin ,kuin lähtemällä mukaan eksän mustamaalaamiseen!! ja miten ihmeessä te noin tarkkaan tiedätte KAIKKI eksän menot??? HUH HUH!!

Vierailija - 10.2.2012 7:47  (39/57)

Öh, sehän on esimerkillinen eksä,

jos antaa lapsen olla rauhassa myös isällään. Ja selvästikin jopa kaunaiset ex-kälyt saavat tavata sekä lasta että äitiä.

Vierailija - 10.2.2012 9:55  (40/57)

Haloo

Te ette ymmärrä tai ette vain halua ymmärtää pointtia. Ap:ta huolettaa lapsen levoton sinne tänne pompottelu. Oletteko katsoneet keltikangas-järvisen mietteitä tuollaisesta.

Ja kun saimme lukea, niin äiti ei selvästi halua olla lapsen kanssa, vaan omat menot ja riennot on tärkeämpiä. Tällöin pitäisi tehdä päätös joko niin että isä on yksinhuoltaja ja äiti elatusvelvollinen tai sitten vain selkeät säännöt milloin kukakin hoitaa lasta.

Häiriintyyhän lapsi vähemmästäkin. Kyllä aikuisen pitää ottaa vastuu synnyttämästään yksilöstä eikä luullakaan että asia on siinä vaiheessa yksityisasia kun lasta ei ollenkaan hoida.

Jos tähän liittyy vielä muuta välinpitämättömyyttä, ruokailuajoista, vaatteista, nukkumisesta, niin on jo aihetta puuttua todellakin. Ja vielä pahempi jos lapsi ämpätään sipseillä ja jäätelöillä tyytyväiseksi.

Vierailija - 10.2.2012 9:59  (41/57)

No miksei sitten sano sitä??

Ja mihin sitä lasta nyt varsinaisesti pompotellaan, kun kuitenkin valtaosin on vanhemmillaan ja päivähoidossa?

Ja nuo jutut isän valtavasta hoitovastuusta jne. kuulostaa kyllä paljon enemmän katkeran eksän jutuilta ynnättynä mäntin kälyn juoruiluun...

Ja mistä ihmeestä keksit jo sipsitkin tähän??

Vierailija - 10.2.2012 10:02  (42/57)

Heh, minun kälyni on sitä mieltä,

että minä vien mieheni perikatoon kalliilla elämäntavoillani, syömmekin kuulemma jatkuvasti ravintoloissa. Oikeisiin töihinkään en mene, kun olen niin laiska, kotona vain pyörin...

Tosiasiassa tienaan 10 000 kuussa firmallani (joka tosiaan on kotona) ja ulkona syömme vain, kun käly ja anoppi käy meillä - koska kertakaikkisesti väsyin kuuntelemaan rutinaa siitä, miten huonoa ruokaa miehelleni syötän. Nyt poikansa vie ravintolaan, saavat itse valita ja maksaa - minä olen pessyt käteni heidän syöttämisistään.

Vierailija - 10.2.2012 10:05  (43/57)

on varmasti lapsen edun mukaista, että vanhemmat haluavat olla lapsensa kanssa

mutta tällä ap:lla on todellisuus hämärtynyt tai aivot kärsineet...: LASTENSUOJELUILMOITUS? Olet höpö.

Vierailija - 10.2.2012 11:50  (44/57)

Mitäpä

jos ap tyhmyyksien=lastensuojeluilmoitus tekemisen sijaan antaisit vaikka veljellesi joskus vapaaillan lapsensa isyysvastuusta, jos todellakin tunnet oikeaa huoltaa. Jos et näin tee, olet vain kateellinen ja pahansuopa ihminen.

Sitä paitsi vuosikkaan lapsen ruokkiminen yhtenä päivänä tulee paljon halvemmaksi kuin ne sakot, jotka mahdollisesti joudut maksamaan tuosta aiheettomasta ls-ilmoituksesta.

Vierailija - 10.2.2012 13:00  (45/57)

Miten ajattelit että lastensuojelu

sitten auttaisi kyseessä olevaa perhettä? Itse en kyllä asiasta lastensuojeilmoitusta tekisi, isä on varmasti ihan yhtä hyvä hoitaja lapselle kuin äitikin.

Vierailija - 10.2.2012 13:01  (46/57)

No varmaankin ap ennen kaikkea haluaisi,

että lastensuojelu panisi ex-kälyn kasvattamaan lastaan kuten ap:n mielestä lapsia pitää kasvattaa.

Vierailija - 10.2.2012 15:02  (47/57)

No periaatteessa jos tuon ikäistä lasta riepotellaan

jatkuvasti paikasta toiseen, hoitajalta toiselle, ei se ole hyväksi pienen henkiselle kasvulle. Ja se on myös syy ls-ilmolle.
Pitäisi tietää paljonko lapsi on isällään ja paljonko ja monellako muulla, ennenkuin voi mitään arviota tehdä.

Nyt ymmärrän, miksi suomessa jo todella suuri määrä pieniäkin lapsia voi huonosti. Huolestuttavaa kuinka monesta äidistä on ihan ok riepotella 1 vuotiasta jatkuvasti paikasta toiseen:(

Ja sinulle joka pelottelit, että perhe/henkilö josta tehdään ls-ilmo voi vetää ilmon tekijän oikeuteen.
Tietysti voi, jos täyttä valetta perheestä puhutaan. Jos pysytään totuudessa, ei ketään voi oikeuteen totuuden puhumisesta.
Ja ls-ilmon voi myös tehdä nimettömänä, tuntematonta ei voi oikeuteen vetää.

Vierailija - 10.2.2012 15:04  (48/57)

47, no jos puhuu totta, niin senhän pystyy

kaiken tietysti myös todistamaan.

Ja kun tekee rikosilmoituksen poliisille, sosiaalivirasto on velvollinen kertomaan poliisille, kuka ilmoituksen takana on. Eli kyllä se ilmoittaja selville saadaan, älä huoli.

Vierailija - 10.2.2012 15:05  (49/57)

47, no jos puhuu totta, niin senhän pystyy

Ja kun tekee rikosilmoituksen poliisille, sosiaalivirasto on velvollinen kertomaan poliisille, kuka ilmoituksen takana on. Eli kyllä se ilmoittaja selville saadaan, älä huoli.

Enkä minä pelotellut, kerroin vain tositilanteen.

Vierailija - 10.2.2012 15:13  (50/57)

Toki.

Lainaus:

Enkä minä pelotellut, kerroin vain tositilanteen.

Mutta jos ls-ilmoitus on tehty nimettömänä, miten sosiaalivirastokaan osaa kertoa poliisille tekijän?

Vierailija - 10.2.2012 15:17  (51/57)

50 no n e ei ota kyllä käytännössä nimettömiä vastaan.

Eli jos sinne lähettää netin kautta ilmoituksen, se menee suoraan mappi ö:hön.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]