![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Olen pph ja ulosotto vie jopa kustannuskorvauksista??
Onko ihan oikein, että kustannuskorvauksista ulosmittaa 1/3osan? Kulukorvaus siis tarkoitettu lasten ruokaan, askartelumateriaaleihin, sähköön, veteen, saippuaan, wc-paperiin.. Palkastani vievät n.200e ja se on ihan ok, mutta että kulukorvauksestakin. Onko laillista?
Vastaukset
Kunnallisen perhepäivähoitajan saama kulukorvaus
lasketaan tuloksi (nostaa siis myös veroprosenttia) ja laitetaan vähennyksiin. Uskomattoman väärin, sehän on korvaus hoitolasten aiheuttamista kuluista. Menee varmaan ihan oikein tuo ulosotto mutta kyllä on törkeetä :(mutta kulukorvauksesta ei mene veroa
?No oliis kannattanut hoitaa ne raha-asiansa kunnolla.
Meneehän kulukorvauksesta veroa
Se menee juuri siten, että se nostaa veroprosenttia. Jos kulukorvauksista ei menisi veroa, olisi pph:n veroprosentti pienempi. On kyllä harvinaisen törkeää, jos kulukorvaukset ovat ulosottokelpoista tuloa.Vuosiansioni ovat n. 24000.
Siinä on palkka ja kulukorvaus. Tuon perusteella maksan veroa.Veroehdotukseen merkitsen saamani kulukorvaukset vähennyksiin mutta koskaan en saa veronpalautusta tuon kulukorvauksen verran.
Vaikka raha-asiat on kunnossa
niin tuo kulukorvaus asia on törkeetä koska pph maksaa muutenkin hoitolapsen kuluja palkastaan.kuullostaapa hullulta,
ei kai nyt minkään järjen mukaan voi kulukorvauksia ulosmitata, oletko ollut yhteydessä ulosottoon?Jos et ole, niin otappa pikaisesti yhteyttä.
voi voi
ensin sählätään raha-asiat ja sitten voivotellaan av:lla. näinhän se menee. tyhmästä päästä kärsii koko ruumis tai tässä tapauksessa perhe.Voisit ap kysellä tästä tarkemmin ulosotosta.
Ei kyllä kuulosta kauhean reilulta.Oikeusaputoimistoon yhteys
Lainaus:
lasketaan tuloksi (nostaa siis myös veroprosenttia) ja laitetaan vähennyksiin. Uskomattoman väärin, sehän on korvaus hoitolasten aiheuttamista kuluista. Menee varmaan ihan oikein tuo ulosotto mutta kyllä on törkeetä :(
lasketaan tuloksi (nostaa siis myös veroprosenttia) ja laitetaan vähennyksiin. Uskomattoman väärin, sehän on korvaus hoitolasten aiheuttamista kuluista. Menee varmaan ihan oikein tuo ulosotto mutta kyllä on törkeetä :(
Siis tuossa kannattaa ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon. Tuo on korvaus rahasta, jolla hankitaan tuloja, ei palkkatuloa. Se on tarkoitus käyttää juuri siihen työhön, eikä velkojen maksamiseen.
Ei ole hoitolasten tai heidän vanhempien vika, kun hoitaja on ulosotossa. Kunnalle kannattaa vaikka soittaa ja heti.
Voisivat perhepäivähoitajat sisuuntua
alkaa lakkoon. Niillä on ihan päättömät työehdot. Kukaan muu ei tollaseen suostuisi.Olen lähettänyt spostia
ja kysellyt, mutta vielä en ole vastausta saanutOikeusaputoimistoon yhteys joko
puhelimella tai käymällä. Ei ole ulosoton intressissä vastata, eikä heidän tarvitse korjata tilannetta, jos et ilmaise asiaa muodollisesti oikein.mitäs olet ryssinyt raha-asiasi!
Lainaus:
Onko ihan oikein, että kustannuskorvauksista ulosmittaa 1/3osan? Kulukorvaus siis tarkoitettu lasten ruokaan, askartelumateriaaleihin, sähköön, veteen, saippuaan, wc-paperiin.. Palkastani vievät n.200e ja se on ihan ok, mutta että kulukorvauksestakin. Onko laillista?
ensin jätetään laskut maksamatta, ja sitten vingutaan, kun on pakkomaksun aika..... katso ap peiliin.
Onneksi meidän lapsi on päiväkodissa.
Ei tarvitse kärsiä ruuan ja tarvikkeiden puutteesta hoitajan taloussotkujen takia.olen jo pidempään maksanut
ulosotolle velkaa, syksyllä loppuu. Nyt vasta alkaneet viedä kulukorvauksista, joka tuntui väärältä VARSINKIN koska kulukorvaus ei muutenkaan riitä lasten ruokailuihin ym. Voisin sanoa, että hoitolapset syövät yhtä hyvin kuin omat lapset. Pk:ssakin olen töissä ollut ja eipä se ruoka siellä kovin kaksista ole. Ei pakkasilla puhettakaan lämpimästä kaakaosta ulkoillessa. Taikka ihanista marjarahkoista jneOnneks meidän lapsi on kotihoidossa
ei tarvi kärsiä ylisuurista ryhmistä hoidossa ja kireistä hoitotädeistä. Onneks ollaan osattu hoitaa raha-asiat niin että lapsi voi olla kotona eikä tarvi kärsiä vanhempien rahasotkuistaTsemppiä ap
Onneksi sentään syksyllä loppuu! Koeta vain jaksaa ja ihmeessä oikeusaputoimistoon yhteys. Tuntuu kummalta, että nyt vievät kulukorvauksista. Onkohan ulosotossa käynyt jokin kämmi? Selvittele ihmeessä!Tuosta extra-panostamisesta tulee mieleen meidän ihana pph. Varmasti panostatte enemmän kuin päiväkodissa keskimäärin panostetaan. Eipä tosiaan päiväkodissa ruoka kaksista ole, kuten ei kouluissakaan. :( Kiitos teille perhepäivähoitajille, kun jaksatte raskasta työtä!
Ja yleisesti tässä ei nyt varmaan kannata keskustella miksi jotain on ulosotossa. Siihen on aika monia syitä ja monilla taustalla on paljon ikävää, mikä ei ole ollut omissa käsissä. Ap:lle hatunnosto, että maksat ulosotossa velkaa pois ja selvität asian.
Oletpa ilkeä:-(
Lainaus:
ei tarvi kärsiä ylisuurista ryhmistä hoidossa ja kireistä hoitotädeistä. Onneks ollaan osattu hoitaa raha-asiat niin että lapsi voi olla kotona eikä tarvi kärsiä vanhempien rahasotkuista
ei tarvi kärsiä ylisuurista ryhmistä hoidossa ja kireistä hoitotädeistä. Onneks ollaan osattu hoitaa raha-asiat niin että lapsi voi olla kotona eikä tarvi kärsiä vanhempien rahasotkuista
t. ohis
Siis mun käsittääksenihän tuon varsinaisen pidätyksen laskee palkanlaskijasi.
Eihän se ulosotto joka kuukausi laske summaa.Onko sulla palkanlaskija vaihtunut ja ei osaa hommaansa?
Pph:n budjetti on kiristetty
äärimmilleen ja samoin se on pk:ssakin. Pph laittaa yleensä parempaa ruokaa kuin päiväkodissa.Hahhaa - urpot sormenheiluttajat ei tajua omaa etuaan
että se kulukorvaus ei ole pph:n rahaa vaan hoitolapsille tarkoitettua. Eli jos siitä ulosmitataan se on sama kuin hoitolapsilta ulosmitattaisiin tai siis kunnalta ulosmitattaisiin eli kaikilta veronmaksajilta. Ihan sama jos vaikkapa päiväkodinjohtajan yksityisten raha-asioiden kämmit ulosmitattaisiin työpaikkansa päiväkodin toimintamäärärahoista.Niin että jatkakaa vaan sitä sormenheilutusta, että ihan oikein mitata kulukorvauksista. Sama kuin sanoisitte, että minä maksan ulosottovelkasi.
Ihan täyttä asiaa, paitsi
Lainaus:
että se kulukorvaus ei ole pph:n rahaa vaan hoitolapsille tarkoitettua. Eli jos siitä ulosmitataan se on sama kuin hoitolapsilta ulosmitattaisiin tai siis kunnalta ulosmitattaisiin eli kaikilta veronmaksajilta. Ihan sama jos vaikkapa päiväkodinjohtajan yksityisten raha-asioiden kämmit ulosmitattaisiin työpaikkansa päiväkodin toimintamäärärahoista.
Niin että jatkakaa vaan sitä sormenheilutusta, että ihan oikein mitata kulukorvauksista. Sama kuin sanoisitte, että minä maksan ulosottovelkasi.
että tarjoan lapsille hyvää ruokaa. Ja kyllähän ainakin kuntien raha-asiat kostaantuu aina nimenomaan lapsille koska koulujen ja päiväkotien määrärahoista ne on pois
että se kulukorvaus ei ole pph:n rahaa vaan hoitolapsille tarkoitettua. Eli jos siitä ulosmitataan se on sama kuin hoitolapsilta ulosmitattaisiin tai siis kunnalta ulosmitattaisiin eli kaikilta veronmaksajilta. Ihan sama jos vaikkapa päiväkodinjohtajan yksityisten raha-asioiden kämmit ulosmitattaisiin työpaikkansa päiväkodin toimintamäärärahoista.
Niin että jatkakaa vaan sitä sormenheilutusta, että ihan oikein mitata kulukorvauksista. Sama kuin sanoisitte, että minä maksan ulosottovelkasi.
Totuuden kertominen ilkeyttä?
Lainaus:
t. ohis
Lainaus:
t. ohis
taisi kalahtaa omaan nilkkaan..
otsikko
eihän se nyt ihan oikein ole, viime kädessä lapset kärsivät. Mutta noin muutoin sanoisin että miten olet uskaltanut ottaa vastuullesi muiden lapsia tietäessäsi että raha-asiat ovat tuolla tolalla? Kyllähän aikuinen voi elää elämänsä niin kuin haluaa ja olla velkaa vaikka kuuhun asti mutta itse en sotkisi siihen ulkopuolisia vaan tekisin sitten jotain muuta työtä - sellaista missä kukaan sivullinen ei joudu kärsimään siitä että ulosotto vie palkkani.Miksi se korvaus nostaa veroprosenttia, miksi lasketaan
tuloksi ja taas toisaalla merkataan vähennykseen?Ota korvaukset käteisenä
Tai valmiina ruokapurkkeina lasten vanhemmilta. Tms. kunhan ulosotto ei pääse väliin.Joudut ikävä kyllä tuomaan julki, että olet ulosotossa, mut ongelma ratkaistavissa.
Tuskin tuo ap:n tilanne on totta.
Palkanlaskija tietää pph:n palkan ja kulukorvauksen suuruuden. Ei ulosottomies käy itsekseen ottamassa kenekään tililtä rahaa. Palkanlaskija ei antaisi ottaa kulukorvauksesta.Provo tämä aloitus.
Ei tunnu reilulta
Saattaa hyvin olla, että palkanlaskija on tehnyt virheen.Haluaisin kuitenkin muistuttaa ap:tä siitä, että mitä enemmän ulosotto vie kuukausittain, niin sitä nopeammin velanmaksu loppuu. (Ellet sitten ole jossain velkajärjestelyssä, jossa ei tarvitsekaan maksaakaan koko velkaa.) Eli vaikka ulosotto viekin nyt enemmän, niin tavallaan hyödyt siitä itsekin, jos vain jotenkin pärjäät. Myös maksettava kokonaissumma jää pienempien korkojen vuoksi pienemmäksi, jos velka lyhenee nopeammin.
Veronpalautusta ap ei saa todennäköisesti siksi, että ne kulukorvausvähennykset on jo otettu huomioon ennakonpidätysprosenttia laskettaessa.
nyt en ihan ymmärrä, miten niin lapset
kärsivät? Siis ei minun palkallani ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hoidan työni, saatikka ulosotolla.Hyvin kyllä pärjätään taloudellisesti, onhan mulla mieskin työelämässä, mutta ihmettelin vain onko oikein että vie kustannuskorvauksista, joka ei ole minun rahaa vaan hoitolasten ruokien ym.kustantamiseen. En laske (vei ulosotto tai ei) riittääkö kulukorvaus ruokiin, annan lapsille normaalia hyvää perusruokaa.
ap
Täh??
Lainaus:
Tai valmiina ruokapurkkeina lasten vanhemmilta. Tms. kunhan ulosotto ei pääse väliin.
Joudut ikävä kyllä tuomaan julki, että olet ulosotossa, mut ongelma ratkaistavissa.
Tai valmiina ruokapurkkeina lasten vanhemmilta. Tms. kunhan ulosotto ei pääse väliin.
Joudut ikävä kyllä tuomaan julki, että olet ulosotossa, mut ongelma ratkaistavissa.
eihän tällä asialla ole mitään tekemistä lasten ja heidän vanhempiensa kanssa. Olen kunnallinen pph, vanhemmat maksavat tulojensa mukaan hoitomaksua kunnalle ja kunta maksaa palkat minulle.
urpot, ette tajua
ap tarkoitti että onko oikein että ulosotto vie kulukorvauksia, huom.KULUkorvauksiaUutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Onko täällä muita, jotka ei jaksa työpäivän jälkeen tehdä mitään?
- > saitteko vanhempienne tallettamat lapsilisät itsellenne?
- > Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli ennen kuin tiesit?
- > Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?
- > Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin
- > Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään
- > Monenko fb-kaverinne kanssa olette harrastaneet seksiä?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
4.12 m/s