Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 9.2.2012 10:09  (1/11)

Bakteerivaginoosi, voiko parantua kotikonstein?

Luin jostakin että maitohappobakteerivalmisteet auttavat, toisissa lähteissä sanotaan että pitää saada metronidatsolikuuri. Mulla nyt selkeät oireet, onko mentävä lääkäriin?

Vastaukset

Vierailija - 9.2.2012 10:15  (2/11)

Ei, vaan vaatii Flagyl-kuurin.

Vierailija - 9.2.2012 10:17  (3/11)

Ei tarvita aina reseptikuuria

Apteekin sivulta:

"Bakteerivaginoosi on yhtä yleinen kuin hiivasienen aiheuttama emätintulehdus. Bakteerivaginoosi tarkoittaa emättimen bakteerikannan häiriötä, jossa emättimen normaali bakteerikanta on korvautunut hapettomassa tilassa viihtyvillä ns. anaerobisilla bakteereilla ja samalla bakteerimäärä on lisääntynyt 1 000 – 10 000-kertaiseksi. Tavallisin oire on pahanhajuinen valkovuoto, joka on tasaista ja harmahtavaa. Bakteerivaginoosi voidaan hoitaa ja sen uusiutumista voi estää käyttämällä maitohappobakteereja sisältäviä emätinkapseleita tai emättimen pH:ta laskevia valmisteita. Joskus bakteerivaginoosin hoitoon joudutaan käyttämään reseptilääkkeitä."

Vierailija - 9.2.2012 10:21  (4/11)

Mulla ehti mennä aika

pahaksi ja mieskin sai jonkinlaisen infektion. Piti meidät molemmat hoitaa jollain turbolääkkeellä (olisiko ollut tuo Fla-jotain, tästä on jo joitain vuosia joten en muista).

Eli minä kyllä ottaisin pikapikaa reseptilääkkeet!

Vierailija - 9.2.2012 10:22  (5/11)

Flagyl auttaa nopeasti

Vierailija - 9.2.2012 10:22  (6/11)

Jos olet raskaana, niin ehdottomasti lääkäriin

Tulehdus voi avata kohdunkaulaa.

Vierailija - 9.2.2012 10:23  (7/11)

En ole raskaana.

Vierailija - 9.2.2012 10:56  (8/11)

Joo

Eipä ne gynet edes reseptiä kirjoita, jos sinulla ei ole suuremmin oireita. Reseptin saa yleensä ensimmäisellä kerralla, ja sit kun uusii niin antavat olla. Se ällö haju on vaan ärsyttävää..

Maitohappobakteereita kannattaa koettaa, ja jos ei lähde niin koeta saada joku lääkäri kirjoittamaan resepti. Liioittele vaikka vähän oireita, ja kuinka haittaa elämää.

Ärsyttävä vaiva ja uusii niin helposti.

Vierailija - 9.2.2012 10:59  (9/11)

Useimmiten

paranee itsestäänkin kyllä. Ihan rauhassa voit katsella jonkin aikaa paranisiko ja käyttää niitä maitohappobakteerivalmisteita vaikka. Mutta sitten hakemaan kuuria jos ei kohtuuajassa helpota tai jos alkaa tulla oireita siitä että tulehdus etenee ylöspäin, esim. verensekaista vuotoa, vihlaisuja tai kouristelua kohdunsuun/kohdun tienoilla.

Vierailija - 9.2.2012 11:02  (10/11)

Käsikauppavalmisteena myydään

voidetta nimeltä Starogyn. Mulla se on auttanut lieviin bakteerivagiooseihin, eikä ole edes kallis keino. Iso tuubi rasvaa eikä hinnalla pilattu.

Vierailija - 9.2.2012 11:09  (11/11)

Lemu

Jos on sellainen lemu, että leijuu ympärilläsi tehostetusta hygieniasta huolimatta esim. työpaikalla (kuten minulla)...kannatan ehdottomasti lääkekuuria. Kuuri on auttanut minulla pitkäaikaisesti eli ei ole uusinut kuin vasta 10 vuoden päästä kierukan laiton jälkeen. En sitten tiedä, jos epätasapaino on lievä, mutta minulla olleet vaginoosit ovat todella lemunneet järkyttävästi. Kyllä huomasin, että hajun jokunen työkaverikin minun lisäkseni haistoi...

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]