![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Bakteerivaginoosi, voiko parantua kotikonstein?
Luin jostakin että maitohappobakteerivalmisteet auttavat, toisissa lähteissä sanotaan että pitää saada metronidatsolikuuri. Mulla nyt selkeät oireet, onko mentävä lääkäriin?
Vastaukset
Ei, vaan vaatii Flagyl-kuurin.
Ei tarvita aina reseptikuuria
Apteekin sivulta:"Bakteerivaginoosi on yhtä yleinen kuin hiivasienen aiheuttama emätintulehdus. Bakteerivaginoosi tarkoittaa emättimen bakteerikannan häiriötä, jossa emättimen normaali bakteerikanta on korvautunut hapettomassa tilassa viihtyvillä ns. anaerobisilla bakteereilla ja samalla bakteerimäärä on lisääntynyt 1 000 – 10 000-kertaiseksi. Tavallisin oire on pahanhajuinen valkovuoto, joka on tasaista ja harmahtavaa. Bakteerivaginoosi voidaan hoitaa ja sen uusiutumista voi estää käyttämällä maitohappobakteereja sisältäviä emätinkapseleita tai emättimen pH:ta laskevia valmisteita. Joskus bakteerivaginoosin hoitoon joudutaan käyttämään reseptilääkkeitä."
Mulla ehti mennä aika
pahaksi ja mieskin sai jonkinlaisen infektion. Piti meidät molemmat hoitaa jollain turbolääkkeellä (olisiko ollut tuo Fla-jotain, tästä on jo joitain vuosia joten en muista).Eli minä kyllä ottaisin pikapikaa reseptilääkkeet!
Flagyl auttaa nopeasti
Jos olet raskaana, niin ehdottomasti lääkäriin
Tulehdus voi avata kohdunkaulaa.En ole raskaana.
Joo
Eipä ne gynet edes reseptiä kirjoita, jos sinulla ei ole suuremmin oireita. Reseptin saa yleensä ensimmäisellä kerralla, ja sit kun uusii niin antavat olla. Se ällö haju on vaan ärsyttävää..Maitohappobakteereita kannattaa koettaa, ja jos ei lähde niin koeta saada joku lääkäri kirjoittamaan resepti. Liioittele vaikka vähän oireita, ja kuinka haittaa elämää.
Ärsyttävä vaiva ja uusii niin helposti.
Useimmiten
paranee itsestäänkin kyllä. Ihan rauhassa voit katsella jonkin aikaa paranisiko ja käyttää niitä maitohappobakteerivalmisteita vaikka. Mutta sitten hakemaan kuuria jos ei kohtuuajassa helpota tai jos alkaa tulla oireita siitä että tulehdus etenee ylöspäin, esim. verensekaista vuotoa, vihlaisuja tai kouristelua kohdunsuun/kohdun tienoilla.Käsikauppavalmisteena myydään
voidetta nimeltä Starogyn. Mulla se on auttanut lieviin bakteerivagiooseihin, eikä ole edes kallis keino. Iso tuubi rasvaa eikä hinnalla pilattu.Lemu
Jos on sellainen lemu, että leijuu ympärilläsi tehostetusta hygieniasta huolimatta esim. työpaikalla (kuten minulla)...kannatan ehdottomasti lääkekuuria. Kuuri on auttanut minulla pitkäaikaisesti eli ei ole uusinut kuin vasta 10 vuoden päästä kierukan laiton jälkeen. En sitten tiedä, jos epätasapaino on lievä, mutta minulla olleet vaginoosit ovat todella lemunneet järkyttävästi. Kyllä huomasin, että hajun jokunen työkaverikin minun lisäkseni haistoi...Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > saitteko vanhempienne tallettamat lapsilisät itsellenne?
- > Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli ennen kuin tiesit?
- > Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?
- > Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin
- > Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään
- > Monenko fb-kaverinne kanssa olette harrastaneet seksiä?
- > Keksikaa mulle virikkeita
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
4.12 m/s