![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Mikä olisi hyvä palkka itsellesi?
Älkää nyt puhuko miestenne palkoista, vaan omistanne. Olisitko tyytyväinen 3500 euron palkkaan?
Vastaukset
3500 vähintään minun pitäisi oikeasti saada
tiedän olevani palkkakuopassa, mutta en ole saanut vielä hilattua palkkaa oikealle tasolleen. Minulla siis vielä palkka sillä tasolla kuin se on ollut edellisen tehtävän aikana, mutta olen vaihtanut tehtäviä jonkin verran vaativampiin (eikä meidän firmassa kovin nopeaa ole tämä palkkakehitys). Hyvä palkka alkaisi nelosella ja siitä ylöspäin.(No tällä hetkellä tienaan bruttona alle 3000 kun teen 80% työaikaa, puhuin yllä 100% työaikani palkasta.)
Riittäisi hyvin. Mulle riittäisi jos saisin 2k kuussa käteen.
Olen valtiolla töissä ja siksi saan sihteerin hommastani 1600 käteen.No oma peruspalkkani on 2046 €/kk + lisät (ilta-yö-vkonloppu)
Minusta palkka on ihan ok. Toki otan kaiken mitä annetaan, mutta siis REALISTISESTI olen palkkaani ihan tyytyväinen.En ihan oikeasti usko enkä ymmärrä, miten täällä suurimmalla osalla palkka on vähintään 3000/kk ;)
Ja joo, itse olen lähihoitaja ja rakastan työtäni :)
en olisi, kun omalla alallani tällä työkokemuksella
keskimääräinen palkka on 4440 €/kkSuomalaisten keskipalkka on 3200 euroa kk, ja helposti esim
Lainaus:
Minusta palkka on ihan ok. Toki otan kaiken mitä annetaan, mutta siis REALISTISESTI olen palkkaani ihan tyytyväinen.
En ihan oikeasti usko enkä ymmärrä, miten täällä suurimmalla osalla palkka on vähintään 3000/kk ;)
Minusta palkka on ihan ok. Toki otan kaiken mitä annetaan, mutta siis REALISTISESTI olen palkkaani ihan tyytyväinen.
En ihan oikeasti usko enkä ymmärrä, miten täällä suurimmalla osalla palkka on vähintään 3000/kk ;)
2-vuorotyössä ja 3-vuorotyössä saa 3500 euron rajan rikki ihan duunarihommissakin. Itse olen 2-vuorotyössä kemian alalla ja peruspalkkani on 2800 e kk, mutta vuorolisistä tulee 1000-1200 euroa kk lisää joka kuukausi. Alalla olen ollut nelisen vuotta.
4500 olisi hyvä
Nyt saan 3980, mutta jos oisin mies ja
teksin vastaavaa työtä saisin n.5000e ja se olisi minustakin kohtuullista.Yli 5000 euroa on mielestäni hyvä kk-palkka.
Olisin tyytyväinen 3500 euron palkkaan
Olen ansainnut välillä hiukan enemmän, mutta 3500 on mielestäni ihan hyvin riittävä palkka. Minulla on neljä lasta, joten menojakin on kyllä paljon. Onneksi on myös miehen palkka.3500 ois hyvä
Olisin super onnellinen olen Valtion hommissa ratkaisutyössä ja saan vain 2300 e kuussa ja siitä miinus verot. Eli tosi paskaa palkkaa. Täytys varmaan loikata johki muihin hommiin. Mutta onneksi pidän työstäni. Tällä ei vaan oikeen elä.Olen sairaanhoitaja vaativalla osastolla
Semmoset 4000 miinus verot kuulostaisi kohtuulliselta. Sveitsissä sairaanhoitaja tienaa ILMAN LISIÄ 6800 euroa.6 000.
ei riittäisi
sitäpaitsi saan vähän enemmän palkkaa kuin mieheni, dorkaVaikea on uskoa tuota suomalaisten keskipalkkaa
Kun otetaan huomioon, kuinka paljon ihmisiä työskentelee esim. sosiaali- ja terveysalalla, siivouspuolella ym ja niiden palkat ei todellakaan ole tuota luokkaa. Peruspalkka vaihtelee 1600 ja 2300 välillä. Ja ei ne lisät nyt NIIN paljoa tee lisää. Jos tekee normaalia 3-vuorotyötä, ei sunnuntai- ja yölisiä mahdottomia kuukauden ajalta kerry. Ja lauantai- ja iltalisillä nyt ei juhlita myöskään.Ilmeisesti täällä on vaan niin paljon todella hyvin palkattuja, että me matalapalkkaiset ei heilauteta keskiansiota mihinkään.
Itselleni nimittäin joku 3000€ kuukausipalkka on ihan utopiaa. Mieheni tienaa 2350€/kk bruttona ja on asiakaspäällikkönä. Veljeni tienaa 2490€ ja hänellä on jo iso palkka meidän sukua ja tuttavapiiriä ajatellen.
Ilmeisesti sitten ollaan jotain kakkosluokan kanssa, kun tehdään ihan normaalia perustyötä TODELLAKIN ALLE 3000€ palkalla ;D Kaikki kuitenkin ollaan koulumme käyty ja olemme hyviä omassa ammatissamme.
No en nimittäisi sosiaalitätien ja hoitajien hommaa "työskentelyksi".
Mikä ala ja mikä koulutus ja missäpäin Suomea asutte?
Lainaus:
Kun otetaan huomioon, kuinka paljon ihmisiä työskentelee esim. sosiaali- ja terveysalalla, siivouspuolella ym ja niiden palkat ei todellakaan ole tuota luokkaa. Peruspalkka vaihtelee 1600 ja 2300 välillä. Ja ei ne lisät nyt NIIN paljoa tee lisää. Jos tekee normaalia 3-vuorotyötä, ei sunnuntai- ja yölisiä mahdottomia kuukauden ajalta kerry. Ja lauantai- ja iltalisillä nyt ei juhlita myöskään.
Ilmeisesti täällä on vaan niin paljon todella hyvin palkattuja, että me matalapalkkaiset ei heilauteta keskiansiota mihinkään.
Itselleni nimittäin joku 3000€ kuukausipalkka on ihan utopiaa. Mieheni tienaa 2350€/kk bruttona ja on asiakaspäällikkönä. Veljeni tienaa 2490€ ja hänellä on jo iso palkka meidän sukua ja tuttavapiiriä ajatellen.
Ilmeisesti sitten ollaan jotain kakkosluokan kanssa, kun tehdään ihan normaalia perustyötä TODELLAKIN ALLE 3000€ palkalla ;D Kaikki kuitenkin ollaan koulumme käyty ja olemme hyviä omassa ammatissamme.
Kun otetaan huomioon, kuinka paljon ihmisiä työskentelee esim. sosiaali- ja terveysalalla, siivouspuolella ym ja niiden palkat ei todellakaan ole tuota luokkaa. Peruspalkka vaihtelee 1600 ja 2300 välillä. Ja ei ne lisät nyt NIIN paljoa tee lisää. Jos tekee normaalia 3-vuorotyötä, ei sunnuntai- ja yölisiä mahdottomia kuukauden ajalta kerry. Ja lauantai- ja iltalisillä nyt ei juhlita myöskään.
Ilmeisesti täällä on vaan niin paljon todella hyvin palkattuja, että me matalapalkkaiset ei heilauteta keskiansiota mihinkään.
Moni suomalainen palkansaaja on liian vaatimaton. Minä ehdin olla kahdessa vakipaikassa ennenkuin kolmannessa rohkenin pyytää palkkaustilanteessa törkeän paljon lisää palkkaani. Ajattelin että siitä on hyvä lähteä tinkimään, mutta työnantaja suostuikin oitis maksamaan sen. Arvostakaa hyvät ihmiset enemmän omaa ammattitaitoanne ja pyytäkää palkankorotusta ja perustelkaa se hyvin! Ei korotuksia saa, ellei pyydä.
Jos käteen jäävä osuus on
2000. Niin tulen todella hyvin toimeen.Jos käteen jäävä osuus olisi 2000e kuussa niin
olisin todella tyytyväinen. Nyt kkäteen jää n. 1300e vaikka työpäivät on 9h. Olen pph.3500 ois ihan "riittävä" ehkä,mut kun
ajattelen mitä mulle nyt jää käteen työelämän ulkopuolella ollessa,niin pelkään et tuolla palkalla olisin samoissa edelleen..joten vastaus on 4500 ois sopiva,jotta voisin autoakin pitää yllä;)Minulla on 3500
ja se on minusta hyvä kuukausipalkka. Miehellä on vähän pienempi. Lisäksi pyöritetään pientä firmaa, mistä tulee voittoa noin 20 000 e/vuodessa. Että töitä saa tehdä, mutta rahaakin on ihan ok.Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > saitteko vanhempienne tallettamat lapsilisät itsellenne?
- > Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli ennen kuin tiesit?
- > Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?
- > Millainen äiti antaa 15-vuotiaalle tytölle tulla poikakaverin
- > Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään
- > Monenko fb-kaverinne kanssa olette harrastaneet seksiä?
- > Keksikaa mulle virikkeita
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
4.12 m/s