![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Fingerpori ;DDD
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135270345411.gif
Vastaukset
:DD
;-) jee
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.-vm -67-
Älä aliarvioi. :)
Lainaus:
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.
-vm -67-
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo.
-vm -67-
Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =)
-vm -87
hahaa
Lainaus:
-vm -67-
-vm -67-
Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.
No en minä aliarvioi.
Lainaus:
Lainaus:
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
Esim. meillä käsiteltiin lukiossa suomalaisen sarjakuvan historiaa. Ja onhan tuo yleissivistystä. =) -vm -87 Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
kaikilla ei ehkä ole ollut suomalaisen sarjakuvan klassikoita lukiossa. Tuleeko se sulle yllärinä? Eikä tuo nyt minusta mikään hirveän yleissivistävä kysymys edes olekaan, kyse on vaan tietystä sarjakuvasta tiettynä aikana. En pidä yleissivistyskysymyksenä mm. sitäkään, onko joku seurannut lehdestä jotain B. Virtasta aktiivisesti.
Ei muuten loppunut. Tarkistin asian.
Lainaus:
Lainaus:
Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
Taisi loppua vasta 80-luvulla. Olen syntynyt 1977 ja olen lukutaitoisena lueskellut Kiekua ja Kaikua mummolassa. 90-luvulla (?) oli Rieku ja Raiku, joiden ymmärtäminen vaati kulttuurintuntemusta.Tuota ei välttämättä nuoremmat ymmärrä...Kieku ja Kaiku taisivat loppua ilmestymästä Kotiliedessä joskus 70-luvun puolivälissä jo. -vm -67-
ja loppui siis jo 1975. Kenties sun mummolassasi oli tallessa vanhoja Kotiliesiä.
mutta eikös ne ollut lasten animaatiokin?
vai muistanko ihan väärin?ainakin itse muistin ne heti..
vm-84
olisin voinut vannoa, että olivat uusia lehtiä
Mutta Waltarikin on kuollut jo 80-luvun alussa. Joka tapauksessa sarjakuva on siis tuttu nuoremmille sisaruksillekin.Minä vm 1978
ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.Oli
Lainaus:
vai muistanko ihan väärin?
ainakin itse muistin ne heti..
vm-84
vai muistanko ihan väärin?
ainakin itse muistin ne heti..
vm-84
Sitä näytettiin piirrettynä lastenohjelmissa ainakin joskus 1980- ja 1990-lukujen taiteessa.
vm. -79
siis arki-iltana puoli kuusi tai kuusi (17:30-18:30)
Lainaus:
ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
ja muistan Kieku ja Kaiku-animaation, joka tuli lastenohjelmien yhteydessä. Eli lauantaiaamuna klo 8:30-9:30 tai arki-iltana 17:30-19:30. Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
mulle toi ei ainakaan avaudu.
Onko toi siis joku sarjakuvaviittaus?(olen syntynyt v. 1983)
Vitsi, meillä on kyllä ollut vaikea lapsuus! ;D
Lainaus:
Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
Kaikki kävi, kun ei ollut paljon valinnanvaraa! Muistaakseni Kieku ja Kaiku oli runomittaan kirjoitettu.
t: vm. -79
Kiku ja Kaiku on julkaistu jossain
muussakin lehdessä kun Kotiliedessä,koska minäkin olen sitä lukenut mummolassa ihan uusista lehdistä ja lukemaan olen oppinut v 77, eikä mummolaan koskaan tullut Kotiliettä.Nuo kukkohahmot ovat vanhoja
sarjakuvahahmoja, niiden nimet olivat Kieku ja Kaiku.Fanitan Kiekua ja Kaikua
Niissä oli ihania riimejä, laatijana tosiaan myöhemminkin suosikkikirjailijani Mika Waltari.Kyllä väitän että Kieku ja Kaiku ovat
vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari.Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.
Jaa. Minusta on silti todennäköisempää, että
Lainaus:
vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari. Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.
vähän enempi (suomalaisen) yleissivistystä kuin B. Virtanen. Kuitenkin toisena luojana Mika Waltari. Toki kaikki ei tiedä kaikkea, mutta iän perusteella sitä ei voi sanoa.
tuon tuntee joku, jonka elinaikana se on ilmestynyt monta vuotta lehdessä kuin joku, joka ei ole syntynytkään sen ilmestymisaikana.
Hei, onko tää nyt sulle joku ihmeen arvovalta- tai itsetuntokysymys? ;-))) Muuten en oikein ymmärrä, miksi alat inttää tällaisesta, joka on aika selvä juttu.
Jos palaat ihan rauhallisesti vaan tuonne keskustelun alkuun ja katsot, niin näet, että käytin sanaa VÄLTTÄMÄTTÄ. En syytä tai aliarvioi tai mitätöi yhtikäs ketään.
Ziisus...
Kieku ja Kaiku ovat tuttuja
ja mulla on myös hämärä muistikuva telkkarissa näytetyistä jaksoista. Mutta mulle tuli ekana Suomen Kuvalehti mieleen, vai oliko se juuri se Rieku ja Raiku?Hauska Fingerpori joka tapauksessa.
vm. -80
Kieku ja kaiku, never heard.
Meitä on täällä palstalla kuulkaa muitakin kuin keski-ikäisiä.Täällä 28-vuotias, joka tunnisti hahmot heti
Nimenomaan siitä animaatiosta. Sen muistan, että runomitta-animaatio oli aika aneeminen ja sitä katsottiin vain pakon edessä, kun mitään muutakaan ei ollut. ;)Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Onko täällä muita, jotka ei jaksa työpäivän jälkeen tehdä mitään?
- > Onko yksikään samaa mieltä mieheni kanssa?
- > Miesten vuoro ---> vehkeet esiin!
- > parinvaihto
- > Keksikaa mulle virikkeita
- > Onko hyvin säilynyt 40-vuotias nainen viehättävä ? =)
- > Raskaustestistä
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.14 m/s