Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 5.2.2012 11:38  (1/73)

Kissani tippui parvekkeelta

toisesta kerroksesta. Kissa on hieman normaalia väsyneempi. Syö ja juo hyvin. Mutta etutassu ontuu. Mietin voinko viedä hänet Viikin eläinsairaalaan tutkittavaksi vaikka minulla ei ole tällä hetkellä rahaa. Saako sieltä laskun mukaan?

Vastaukset

Vierailija - 5.2.2012 11:45  (2/73)

Kissa voi saada vakavia sisäisiä vammoja

pudotessaan korkealta, ja kuolla siihen sitten päivien päästä. Menisin kyllä heti sairaalaan, maksusta voi siellä sopia.

Vierailija - 5.2.2012 11:46  (3/73)

Oisko kellään tietoa tästä asiasta?

Vierailija - 5.2.2012 11:47  (4/73)

Olemme menossa. Mutta huolestuttaa jos en saa vaikka kissaa takaisin kotiin

kun ei ole varaa maksaa nyt tällä hetkellä.

Vierailija - 5.2.2012 11:49  (5/73)

No yritin kyllä sanoa, että kyllä ne kissan katsoo,

vaikka sanot heti, ettei sulla ole nyt rahaa. Ne tykkää siellä eläimistä, eikä jätä niitä kitumaan.

http://www.vetmed.helsinki.fi/elainsairaala/tietoa/maksuehdot.html

Vierailija - 5.2.2012 12:42  (6/73)

Ei sinne voi laskulla viedä, tyttäreni koira

jäi auton alle, ei onneks tullut vakavia vammoja vaikka siltä näytti. Siis tais olla syyskuu 2011. Eivät suostuneet hoitamaan laskulla, (aikuinen tyttö kyseessä, työtön, ei rahaa), niin isänsä piti lähtee töistä ennen aikojaan lunastamaan koira ulos.

Missä päin helsinkiä olet, Ap. voinko auttaa?

Vierailija - 5.2.2012 12:48  (7/73)

viet kissan sinne,

ja kun on maksun aika, sanot, että tarvitset laskun, ei ole käteistä. HEILLÄ EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA KUIN KIRJOITTAA LASKU.

olen näet tehnyt näin.

eläimen on saatava hoitoa.

Vierailija - 5.2.2012 13:02  (8/73)

Kutonen sanoo nyt, että eläimen ON saatava hoitoa, mutta

ainakaan tyttäreni koiraa ei olis annettu mukaan ilman maksua, ei laskulla. Koira jäi bussin alle vuokissa.

Joten jos Ap tarvitsee apua, mä autan.

Vierailija - 5.2.2012 13:22  (9/73)

Voi helkutti.

Asun Helsingin Konalassa. Saamme auton kohta niin pääsemme matkaan.

Vierailija - 5.2.2012 13:23  (10/73)

Ap, miten kissa voi

, saitko hoitoon?

Vierailija - 5.2.2012 13:25  (11/73)

Onnea matkaan!

Ihmisiä ne siellä lääkärissäkin ovat, uskoisin että saat laskun/maksuaikaa muuten.

Vierailija - 5.2.2012 13:26  (12/73)

Ap täällä.

Tota mietin ettei varmana anna kissaa takaisin jos en pysty maksamaan. Ystäväni kissa viime kesänä otti ystäväni lääkkeen. Veimme kissan viikin eläinsairaalaan ja lasku oli 160e ei suostunut antamaan kissaa pois ennenkuin puolet laskusta oli maksettu. Mutta jos vain vien kissani sinne ja ilmoitan jo ensikättelyssä ettei ole rahaa, niin eiköhän siihen jokin keino löydy? :) Toivon ainakin näin.

Vierailija - 5.2.2012 13:28  (13/73)

Kissa voi ihan hyvin. On hieman väsynyt vieläkin.

Etutassulla ei astu kunnolla. Näyttää suht hyvin voivalta, mutta en tiedä voiko olla sisäisiä vaurioita. Mieheni on hakemassa autoa että pääsemme lähttemään. Meillä ei ole kuljutuskoppaa niin autolla meno on välttämätön.

Vierailija - 5.2.2012 13:31  (14/73)

Ap tulkaa tätä kautta

mä lainaan ne rahat, että tulee kissa kuntoon.

Vierailija - 5.2.2012 13:33  (15/73)

jos sil jotain vaurioitA

NIIN Voiko ne niille mitään tehdä....kyl niitä uusia kissoja löytyy....kyse on kissasta ei ihnmisestä :D

Vierailija - 5.2.2012 13:34  (16/73)

Tippui?

Nestemäinen kissa?

Vierailija - 5.2.2012 13:35  (17/73)

Voi että.

Oletpa avulias. Jos kumminkin koitamme ensin että jos saisimme kissan hoitoon kun ilmotamme ettei ole varaa tältä istumalta maksaa. Kiitos avusta TODELLA paljon. Ihanaa kun on hyviä ihmisiä olemassa. :)

Vierailija - 5.2.2012 13:36  (18/73)

no

ei meillä ainakaan tarvitse käteisellä mistään eläimen hoidosta maksaa...saat laskun mukaan...

Vierailija - 5.2.2012 13:46  (19/73)

EIKÖ PÄÄASIA OLE SE, ETTÄ KISSA SAA HOITOA???

Lainaus:
Tota mietin ettei varmana anna kissaa takaisin jos en pysty maksamaan. Ystäväni kissa viime kesänä otti ystäväni lääkkeen. Veimme kissan viikin eläinsairaalaan ja lasku oli 160e ei suostunut antamaan kissaa pois ennenkuin puolet laskusta oli maksettu. Mutta jos vain vien kissani sinne ja ilmoitan jo ensikättelyssä ettei ole rahaa, niin eiköhän siihen jokin keino löydy? :) Toivon ainakin näin.

IHAN SAMA, VAIKKA KISSA JÄISI SINNE "PANTIKSI", ETTÄ MAKSAT LASKUN??? EIKÖ TOTTA? ALKAA TUNTUMAAN SILTÄ, ETTET AIOKKAAN MAKSAA LASKUA, KUN SE KISSA PITÄÄ SAADA HETI KAINALOON?

Vierailija - 5.2.2012 13:50  (20/73)

Haloo hei?!!!

Herran jumala. Onhan se ihan sama jääkö se sinne vai ei. Ja maksun maksan kyllä. Mistä tuollaista päättelet?

Vierailija - 5.2.2012 13:51  (21/73)

T'äältä tulee tarvittaessa apuja myös.

Ilmoittele sitten miten kävi lekurissa. Pääasia että viet kissan hoitoon.

Vierailija - 5.2.2012 13:52  (22/73)

Ap, kun olette käyneet siellä eläinlääkärissä, niin tulethan

kertomaan meille, miten kävi..

Vierailija - 5.2.2012 13:53  (23/73)

Ap täällä taas.

Ilmoittelen kyllä miten käy. Lähdemme juuri matkaan. Tulen kertomaan miten kävi. Kiitos teille ihanille avuliaille ihmisille.

Vierailija - 5.2.2012 14:01  (24/73)

Vastaaja no 22 jatkaa vielä, että

olen se, joka tarjoutui lainaamaan rahaa tuohon lekuriin. Olen itse kahden kissan emäntä. Meillä ei ole parveketta, mutta kerros on myös 2. Huimalta näyttää pudotus, olkoonkin että sananlaskun mukaan kissalla on 9 henkeä. Tuuletusikkuna on tosi pienellä.

Miehelläni on myös ollut kissoja nuorena. Hänen kissansa oli (silloin kun hän oli teini, aikaa jo kymmeniä vuosia) pudonnut 2 kertaa 5. kerroksesta. Ekalla kertaa ei ollut käynyt mitään, ihme kyllä. Toisella kertaa oli jalka katkennut, viety piikille se kissa. Tämä siis n. 50 v sitten...

Ap, tule kertomaan miten kävi, miten hoidettiin, miten meni maksut..

Vierailija - 5.2.2012 14:10  (25/73)

Voi luoja sentään!

Monikaan ei halua jättää eläintä "pantiksi" eikä perheellisellä ole aina varaa maksaa laskuja heti.. Se on kalliimpaa jättää "pantiksi" siinä on tietty korko.. Joten ei oo varmaankaan kyse siitä että ei laskua makseta.!

Vierailija - 5.2.2012 14:11  (26/73)

Eläinlääkärissä pitää olla rahaa, kissasi tarvitsee hoitoa

joten nyt ei auta kuin lainata joltain.

Vierailija - 5.2.2012 14:34  (27/73)

Harvassapa paikass otetaan eläintä pantiksi...

Lainaus:
Monikaan ei halua jättää eläintä "pantiksi" eikä perheellisellä ole aina varaa maksaa laskuja heti.. Se on kalliimpaa jättää "pantiksi" siinä on tietty korko.. Joten ei oo varmaankaan kyse siitä että ei laskua makseta.!

Kyllä ne yleensä hampaita kiristellen sen laskun viimeistään kirjoittaa.

Vierailija - 5.2.2012 14:55  (28/73)

Näin kävi tyttärelleni, jonka koira jäi bussin alle (kopipeistasin äskeisen keskustelun fb:stä)

mulle eivät antaneet koiraa ennenkun lasku oli maksettu
ja soittelin laskutuspalveluunkin ja yritin tilittää et olen työtön eikä oo vara maksaa
eivät silti antaneet laskua

Vierailija - 5.2.2012 15:00  (29/73)

niin...

Jännä kun joskus kysyin apuja täältä että voisin tulla vaikka pesemään ikkunat pientä maksua vastaan että saisin lapsille ruokaa pöytään.Ei tullut mitään ehdotuksia ja jos tuli niin homma oli 300km päässä.Nyt kun täällä on kissa tippunut ikkunasta ja tarvitsee hoitoa niin johan täällä rahaa jaellaan tuosta vaan.

Sori,meni vähän ohi aiheen mutta pisti silmää tälläinen.Itsekin olen kissan omistaja ja yksi kissamme aikoinaan tippui kolmannesta kerroksesta.Se joudutttiin lopettaa koska lonkka oli murtunut pieniksi murusiksi ja jos se oltaisiin leikattu niin paranemisesta ei olisi ollut mitään takeita.Leikkauksen jälkeen kissaa olisi jouduttu pitämään monta kk aloillaan ja vaatinut 24/7 hoitoa.Silloin työssäkäyvänä ei ollut mahdollista jäädä kotio hoitamaan kissaa.

Vierailija - 5.2.2012 15:21  (30/73)

Aina kun olen nähnyt viestiketjun, jossa joku kaipaa apua

Lainaus:
Jännä kun joskus kysyin apuja täältä että voisin tulla vaikka pesemään ikkunat pientä maksua vastaan että saisin lapsille ruokaa pöytään.

saadakseen lapsilleen ruokaa (tai vaikka joululahjoja), niin olen apua myös tarjonnut.

Olen pahoillani, ettei viestisi osunut silmiini. t. 22

Vierailija - 6.2.2012 0:08  (31/73)

Ap täällä kertoo kissan kuulumiset.

Elikkä kissalla otettiin vasemman etujalan ja vatsaontelon röntgenkuvat. Kuvissa varmistui etujalan toiseksi sisimmän kämmenluun epästabiili murtuma. Kissaa ei alettu kuvaamaan ennen kuin meillä oli rahaa maksaa koko hoito. Saimme 250e kasaan ja kissa pääsi rötgeniin. Ei ollut mahdollista ottaa edes puolia maksusta laskulle. Eikä mitään olisi tapahtunut ellei oltaisiin saatu rahaa kasaan. Nyt olemme kotona Kissa voi ihan hyvin. On väsynyt nukutuksesta ja päivän reissusta. Ei tykkää todellakaan hyvää että jalassa on iso pötikkä ja kaulassa roikkuu kauluri. Huomenna eläinsairaalan ortopedi soittaa jatkohoidosta jotka tulevat olemaan todella kalliita. Olemme taas hieman viisaampia.kissa hoidetaan kuntoon hinnasta mistä hyvänsä. :)

Vierailija - 6.2.2012 0:15  (32/73)

Vinkki

Kunnaneläinlääkäri on yksityistä halvempi. Esimerkiksi itsellä kahden koiran perustarkastus, sydämen virallinen kuuntelu, ultraus ja rokotukset maksoivat yhteensä 50e kunnallisella kun taas yksityisellä olisi mennyt paljon enemmän. Kunnaneläinlääkäriltä myös saa lähes poikkeuksetta laskun pyytäessä.

Helsingissä asutte? http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/palvelut/135927/

Vierailija - 6.2.2012 0:17  (33/73)

No hyvä

Ettei pahempaa sattunut. Mulla rahat tiukalla mutta lapsia ei ole ja kaksi kissaa löytyy, eli otan kyllä osaa keräykseen jos tarviitte apua!

Lainaus:
Elikkä kissalla otettiin vasemman etujalan ja vatsaontelon röntgenkuvat. Kuvissa varmistui etujalan toiseksi sisimmän kämmenluun epästabiili murtuma. Kissaa ei alettu kuvaamaan ennen kuin meillä oli rahaa maksaa koko hoito. Saimme 250e kasaan ja kissa pääsi rötgeniin. Ei ollut mahdollista ottaa edes puolia maksusta laskulle. Eikä mitään olisi tapahtunut ellei oltaisiin saatu rahaa kasaan. Nyt olemme kotona Kissa voi ihan hyvin. On väsynyt nukutuksesta ja päivän reissusta. Ei tykkää todellakaan hyvää että jalassa on iso pötikkä ja kaulassa roikkuu kauluri. Huomenna eläinsairaalan ortopedi soittaa jatkohoidosta jotka tulevat olemaan todella kalliita. Olemme taas hieman viisaampia.kissa hoidetaan kuntoon hinnasta mistä hyvänsä. :)

Vierailija - 6.2.2012 0:25  (34/73)

tuo kissa tarvitsee nyt ortopedin palveluita

Epästabiilin murtuman LEIKKAUShoito vaatii erikoisvarustelun ja ortopediasta kiinnostuneen ja siihen perehtyneen eläinlääkärin, joten nyt ei taida perusvarusteinen kunnaneläinlääkärin vastaanotto auttaa...
Leikkaus jo sinänsä maksaa, mutta jatkohoitoon saa varata melkein toisen mokoman rahaa. Puhumattakaan omistajan sitoutumisesta tiiviiseen hoitoprosessiin ja paranemiseen kuluvasta ajasta ja vaivasta.

Vierailija - 6.2.2012 1:40  (35/73)

ei helkkari

ootteko nyt tosissanne? Ihminen on vieraantunut luonnosta kun ei voi tappaa tuollaisen jälkeen lemmikkiään. Itselläkin monta rakasta eläintä ollut, mutta ihan hyvällä omallatunnolla olen kalauttanut lapiolla hengen pois jos jotain vakavampaa on sattunut. Ei ne kuitenkaan ihmisiä ole.

Vierailija - 6.2.2012 11:45  (36/73)

Asumme Helsingissä.

Kiitos vinkistä otan tuonne heti yhteyttä kuhan ovat soittaneet meille jatkohoidosta.

Vierailija - 6.2.2012 11:50  (37/73)

Hyi

Lainaus:
ootteko nyt tosissanne? Ihminen on vieraantunut luonnosta kun ei voi tappaa tuollaisen jälkeen lemmikkiään. Itselläkin monta rakasta eläintä ollut, mutta ihan hyvällä omallatunnolla olen kalauttanut lapiolla hengen pois jos jotain vakavampaa on sattunut. Ei ne kuitenkaan ihmisiä ole.

Uskomattomia kommentteja. Ettäkö ap tappaisi kissansa jos sen voi kerran hoitaa kuntoon? Huh huh.

Vierailija - 6.2.2012 11:55  (38/73)

Just näin!

Joo ihan älytöntä. Minä en ymmärrä kyllä yhtään että eläviä eläimiä kolautellaan päähän sitten edes sen takia että vamma olisi vakava. Kyllä niille pitää apua antaa sen minkä voi. JA kyllä minua vituttaa hoidon suuruus ja tulevien hoitojen hinta. Olemme aivan rahattomia itse tällä hetkellä enkä tiedä miten saamme taloutemme kuntoon. Mutta jotenkin me selvitään. :> -Ap

Vierailija - 6.2.2012 12:08  (39/73)

Saa laskun.

tai ainakin itse sain laskun mukaan kun vein yöaikaan lasinsiruun astunutta koiraa paikattavaksi viime kesänä.

Tottakai viet kissan lääkäriin! Jos tassussa on murtuma, se voi hoitamattomana parantua väärin ja aiheuttaa elinikäisen vamman/kipuja. Ota vaikka pikavippi jos et muualta saa rahaa. Eläimistä huolehditaan jos sellaisia otetaan.

Vierailija - 6.2.2012 12:16  (40/73)

Jos sitä joskus lukisi muutakin kuin pelkän aloituksen?

Lainaus:
tai ainakin itse sain laskun mukaan kun vein yöaikaan lasinsiruun astunutta koiraa paikattavaksi viime kesänä.

Tottakai viet kissan lääkäriin! Jos tassussa on murtuma, se voi hoitamattomana parantua väärin ja aiheuttaa elinikäisen vamman/kipuja. Ota vaikka pikavippi jos et muualta saa rahaa. Eläimistä huolehditaan jos sellaisia otetaan.

Vierailija - 6.2.2012 12:24  (41/73)

Ei saanut laskua!

Kissa on käytetty jo lääkärissä. En pysty ottamaan pikavippejä koska luottotiedot ovat menneet. Mutta sain lainattua rahan.
Lainaus:

Vierailija - 6.2.2012 16:46  (42/73)

lopetus on yksi vaihtoehto

Ihan oikeasti, jos ihmisellä ei ole rahaa, luottotiedot ovat menneet ja ensiapukäyntiäkin varten pitää rahat lainata, yksi todellinen vaihtoehto on kissan lopettaminen. EI päähän hakkaamalla, vaan eläinsuojelulain mukaisesti esim. siellä eläinlääkärillä. Ihan sama mitä mieltä suuri yleisö asiasta on, omistaja tekee päätöksen. Joskus tuo lopetus on eläimen kannalta oikeampi ratkaisu pitkien, kivuliaiden hoitojen sijasta.

Ja maksamisesta eläinlääkärillä; kyllä harvassa on klinikka joka haluaa laskulla hoitoja tehdä ja ihan ymmärrettävästi. (Niiden rahojen saaminen jälkikäteen vie vähän liikaa aikaa ja vaivaa, kun useampi sitten jättää laskunsa maksamatta ;( Ainakaan ko. tilanteessa ortopedin taitoja vaativaa leikkausta tuskin saa laskulla, koska kyseessä ei ole kiireinen, eläimen henkeä uhkaava tilanne. Tosin ei jalkaa voi hoitamattakaan jättää, joten on syytä kysyä lasku- /osamaksumahdollisuutta jo leikkauksesta puhuttessa, jotta osaavat suositella myös vaihtoehtoa B) eli lopetusta.
Muista ap, ettei rahanmeno todellakaan lopu leikkaukseen; tilanteesta riippuen kontrollikäyntejä tulee useita jne. Jos jatkohoitoon ei ole valmis tai siihen ei rahat riitä, mielestäni on eläinsuojelullisesti väärin ruveta leikkaamaan. Ei se mitään herkkua sille potilaalle ole.

Vierailija - 6.2.2012 18:57  (43/73)

Meilläkin kissa on perheenjäsen.

Ei tulis mieleenkään, että heti nappi ohtaan jos vaatii jotain maksullisia hoitoja. Ei ole todellakaan vaihtoehtona sellainen.

Mutta jos mitään ei todellakaan tehtävissä, niin sitten olisi paras nukuttaa.

Muistan kun kotona (lapsuuden kodissa) oli kissoja useita, niin ei niillä paljon arvoa ollut. Niitä tuli ja meni ja katosi jne.

Mutta tämä meidän kissa kulkee aina mukana ja tarkasti hoidetaan :)

Vierailija - 6.2.2012 19:30  (44/73)

Jo sulla on luottotiedot menneet,

niin olisitko edes sen laskun maksanut? Sano nyt rehellisesti. Jos olet aikaisemmin laskut jättänyt maksamatta niin luuletko, että sinuun enää luotetaan. Meinaatko, että eläinlääkärin on hoidettava ilmaiseksi kissasi kuntoon, koska se on sairas?

Hei, ehkä kannattaisi myydä kissa. Voit niillä rahoilla mitä säästyy kissan ruuasta hoidosta ja kissanhiekasta yms. maksella vanhoja velkojasi.

Ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taso, jos ei ole varaa muita laskuja maksaa, miksi hommataan lisää rahaa vieviä juttuja, kuten eläimiä.

Vierailija - 6.2.2012 20:57  (45/73)

Ap vastaa.

Lainaus:
niin olisitko edes sen laskun maksanut? Sano nyt rehellisesti. Jos olet aikaisemmin laskut jättänyt maksamatta niin luuletko, että sinuun enää luotetaan. Meinaatko, että eläinlääkärin on hoidettava ilmaiseksi kissasi kuntoon, koska se on sairas?

Hei, ehkä kannattaisi myydä kissa. Voit niillä rahoilla mitä säästyy kissan ruuasta hoidosta ja kissanhiekasta yms. maksella vanhoja velkojasi.

Ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taso, jos ei ole varaa muita laskuja maksaa, miksi hommataan lisää rahaa vieviä juttuja, kuten eläimiä.

Mitä sä luulet että maksanko laskun? Mieti itse. Mä tuskin olisin koko kissaa vienyt hoitoon. Tai saatika siinä vaiheessa kun uhkasivat lopettamisella niin maksanut montaa sataa euroa tassun kuvaamisesta ja lastotuksesta jne jne. Musta tuntuu että sinulla on kadonnut jotain? Ei pahalla. Miksi hommata lisää rahaa vieviä juttuja. Elikkä jos on nuorempana ollut typerä, eikä ole välittänyt tärkeistä asioista. En ole oikeutettu kotieläimiin enkä mihinkään mikä maksaa? Ja ihan tiedoksi en ole missään vaiheessa olettanut että kissan ilmaiseksi hoitaisivat kuntoon! Huhhuh.

Vierailija - 6.2.2012 21:02  (46/73)

Ja hei.

Kissallamme on vielä edessä 6-8 viikon hoito. Lastu pitää vaihtaa viikon välein josta tulee per kerta yli satasen lasku. + jossain vaiheessä se pitää kuvata uudestaan ja se tulee maksamaan monta sataa euroa taas lisää. Ja tässä vaiheessa alan kyllä olemaan sitä mieltä että edes osamaksulle olisi käyttöä, mutta kurjalta näyttää. Lääkäri sanoi jos emme viikon sisällä ole vaihtamassa lastua viikissä, he ottavat eläinsuojeluun yhteyttä ja tulevat hakemaan kissan pois. Erittäin outoa!

Vierailija - 6.2.2012 21:04  (47/73)

Joo-o

Että ihan vaan nuorempana hoitanut asiat huonosti.

Miksei sulla ja autoa lainaamaan lähteneellä miehelläsi sitten ollut rahaa maksaa kissan hoitoa omistanne vaan jouduitte lainaamaan? Ja vielä ties mistä, eikö miehelläsikään ole luottotietoja jotta saisitte lainaa sieltä mistä muutkin?

Vierailija - 6.2.2012 21:04  (48/73)

Me jouduttiin maksamaan

Vietiin kissa Viikin sairaalaan ja jouduttiin maksamaan paikan päällä. Toivottavasti saatte laskun mukaan :( ja toivottavasti kissa parantuu!

Vierailija - 6.2.2012 21:07  (49/73)

Ja lisäksi

Musta oli tuolta aiemmalta vastaajalta ihan oikeutettua kysyä että olisitko maksanut laskun jos sen olisit saanut, jotainhan sä olet maksamatta jättänyt kun luottotietosi oot sössinyt...

Vierailija - 6.2.2012 21:09  (50/73)

Hohhoijjaaa.

Lainaus:
Että ihan vaan nuorempana hoitanut asiat huonosti.

Miksei sulla ja autoa lainaamaan lähteneellä miehelläsi sitten ollut rahaa maksaa kissan hoitoa omistanne vaan jouduitte lainaamaan? Ja vielä ties mistä, eikö miehelläsikään ole luottotietoja jotta saisitte lainaa sieltä mistä muutkin?

Mistäs sinä lainasi haet? Mitä tarkoittaa mistä muutkin? o_O
Lainasin ystävältä ja mieheni mummolta. Ja kyllä vain, nuorenpana huonosti olen hoitanut asiani. Ja tässä nähdään taas en hinta. Ottaahan se päähän. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Kuule, kannattaa miettiä mitä sieltä suustaan päästää. KOSKAAN et voi tietää etteikö sinulle kävisi samoin. ;)

Vierailija - 6.2.2012 21:11  (51/73)

Joko siinä parvekkeessa on kunnollinen verkko

jotta kissa ei pääse enää putoamaan?

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]