![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
En jaksa enää yrittää. Luovutan ja syrjäydyn.
Olen hakenut töitä 3 vuotta. Ihan mitä vaan työtä. Asun Turussa eli en ihan pienellä paikkakunnalla. Mulla on viestinnästä AMK-tutkinto, tekijöitä on hirveästi ja paikkoja tosi vähän. Työkkärin rahoilla en voi opiskella, hoitoalalle tm. en sovi ollenkaan, en pystyisi siihen, potilaatkin kärsisi mun hoidossa... Opiskelijana saisin puolet nykyisistä tuista, ei ole mahdollista mitenkään. Olen yh. PUhelinmyyjänä olin puoli vuotta, se oli hirveetä. Sen jälkeen masennuin. ja 3 vuotta on nyt mennyt ilman duunia.En vaan jaksa. Olen lähettänyt kymmeniä ellen satoja hakemuksia oman ja muiden alojen hommiin. Mihinkään Siwan kassalle en pääse vaikka haluaisin, olen ylikoulutettu eikä kassakokemusta.
Antaa olla.
Vastaukset
Hoitoala ei sovi, mutta
olisiko sinusta bussikuskiksi? Työllisyyskoulutuksella?Olen kyllä käynyt kaikki mahdollisuudet läpi.
Ei korttia. apAja kortti työllisyyskoulutuksena?
Sulla on kyllä työllistymisen kannalta hankalin mahdollinen ala.
Älä luovuta, vaan vaihda rohkeasti alaa.Etsi luovaa ratkaisua.
Ala harrastamaan jotain ajatuksella, että vuoden tai kahden päästä teet sitä työksesi. Esim joogaohjaajakoulutus?Ei todellakaan onnistu.
Ei ne ajokorttia mulle maksa. Usko jo. apTossa vois olla ajatusta...
Lainaus:
Ala harrastamaan jotain ajatuksella, että vuoden tai kahden päästä teet sitä työksesi. Esim joogaohjaajakoulutus?
Ala harrastamaan jotain ajatuksella, että vuoden tai kahden päästä teet sitä työksesi. Esim joogaohjaajakoulutus?
Jos mulla olis varaa edes harrastaa jotain. Tää on aikamoinen umpikuja. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, vaikka olisikin investointi tulevaisuuteen.
ap
Entä oppisopimuspaikka?
Ei niitä oikeen ole tarjolla.
Olen niitäkin katellu. Hoitoalaa taitaa olla nekin lähinnä. apMene ammatinvalintapsykologin juttusille
..oletko tietoinen työttömuyysturvaetuudella opiskelusta omaehtoissessa koulutuksessa?Älä anna periksi! Olet fiksu ihminen. Pyydä apua eri tahoilta. Sitten kun olet voimissasi, anna hyvän kiertää. Tsemppiä sulle!
Vielä edelliseen
Sinä olet ollut pitkään HALUKAS muutokseen. Se on kaiken a ja o. Halu, motivaatio!siis
Jos oot ollut 3 v tt-tuella niin etkö ole jo syrjääntynyt?Ota selvää joogasta,
että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa.Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.
Työkkärin rahoilla voi opiskella amiksessa.
Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. apÄlä lhyvä ihminen lyö leimaa!
Lainaus:
Jos oot ollut 3 v tt-tuella niin etkö ole jo syrjääntynyt?
Jos oot ollut 3 v tt-tuella niin etkö ole jo syrjääntynyt?
Jos ihminen vielä pohtii ja yrittää muuttaa tilannettaan, sen on hienoa sia!
Mitä ihmettä oikeen tarkoitat?
Lainaus:
että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa.
Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.
että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa.
Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.
Jos ihmisellä ei ole rahaa, niin miten se ottaa selvää miten sen saa kustannettua? :D
Ja miten se, että jotain voi tehdä yrittäjänä, vaikuttaa siihen ettei ole koulutusta eikä mitään edellytyksiä alalle? :D
Ja noi tarjoamasi alat on ihan nolla-aloja, niille ei kannata kouluttautua jos töitä haluaa.
Nyt olet väärässä. Työkkärin rahoilla
Lainaus:
Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap
Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap
...voi opiskella missä tahansa ammatillisessa koulutuksessa, jos on 25 vee ja työtön. Esim. amk-opintoja teutaan 2 vuoden ajan työttömuusturvaetuudella.
Mene sinne ammatinvalintaan hyvä ihminen!
Mitä
opiskelisit jos saisit vapaasti valita?Onko ala sinulle oikea?
Olet ilmeisesti medianomi amk kuten minäkin. Työskentelen itse yhdessä Suomen arvostetuimmista mainostoimistoista suunnittelutehtävissä. Ajattelin, osaisinkohan auttaa sinua jos kuitenkin haluaisit olla vaihtamatta alaa.Minkä ajattelet olevan syyn, ettet ole töitä löytänyt? Mitkä ovat vahvuutesi, mitä sinulla on annettavaa? Missä asioissa näkisit että olisi tarvetta kehittyä.
Tämä meidän alamme on tosi haluttu ja kilpailu on kovaa, mutta työllistyminen ei ole mikään mahdottomuus. Itse asiassa töihin tulee jopa paljon ihmisiä, joilla ei ole mitään viestinnän alan koulutusta...
Esim. jalkahoitaja ei ole nolla-ala. Väestö vanhenee.,,
Lainaus:
Lainaus:
että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa. Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.
Jos ihmisellä ei ole rahaa, niin miten se ottaa selvää miten sen saa kustannettua? :D Ja miten se, että jotain voi tehdä yrittäjänä, vaikuttaa siihen ettei ole koulutusta eikä mitään edellytyksiä alalle? :D Ja noi tarjoamasi alat on ihan nolla-aloja, niille ei kannata kouluttautua jos töitä haluaa.että miten saisit sen kustannettua, jos kiinnostaa. Tuli mieleen myös hieroja, kampaaja ja jalkahoitaja. Kaikkia noita voisi tehdä yrittäjänäkin (kampaaja ehkä huonoin työllisyyden kannalta). Ei olisi aivan niin hoitohoitoa kuin esim lähihoitajan työ.
..jalkahoitajille varmaan on kysyntää.
Ei ole kysyntää.
Ongelma
Lainaus:
on siis se, että sä et haluu - ei se, ettei vaihtoehtoja ole.
Linja-autonkuljettaja ajaa tietty sen ajokortin opiskelunsa aikana, ei sinne mennessä mitään korttia tarvitse olla. :D Tai ryhdy vaikka vartijaksi. Mutta jos asenne on se, että amikseen et lähde ja oppisopimusta ei vaan ole, niin ymmärrettävästi vaihtoehdot ovat paljon rajoittuneemmat...
Joku tietotekniikka-ala yhdistettynä sun viestintäalan koulutukseen voisi olla toisiaan tukeva kombo. :)
Miksi viestintä olisi vaikein mahdollinen ala?
Musta viestintä on hyvä, koska siinä on hyvät mahdollisuudet tehdä freetöitä. Jos ei vakipaikka aukea, niin voi "tehdä uraa" pikkuhiljaa. Jos on alan koulut käytynä ja ihminen, joka osaa sekä ajatella että kirjoittaa, niin johonkin saa kyllä jalkaa oven väliin. Aluksi voi joutua tekemään (puoli)ilmaiseksi, mutta kun juttu- tai työnäytteitä on plakkarissa enemmän, niin rahaakin alkaa tulla enemmän.Mitä osaat, harrastat, teet? Mistä asioista tiedät? Vaikkapa se työttömän yksinhuoltajan arki, siitähän saisi jutun tai kolumnin aikaiseksi ja vaikka tänne Vauva-lehteenhän sitä voisi tarjota. Miten pärjätä peruspäivärahalla ja mitä sillä saa lapselle?
Itse olen aina työllistynyt hyvin freenä (perhevapaiden aikana, ym). Olen vaan ottanut yhteyttä joka paikkaan, mitä milloinkin, jos näen nettisivut joiden teksteissä on parantamista niin laitan viestiä ja tarjoudun kirjoittamaan sivut uusiksi, jne. Hyvin on toiminut eikä ole juuri kyselty, mitä olen aikaisemmin tehnyt. Ja Suomi on täynnä ties mitä julkaisuja ja esitteitä, joihin tarvitaan tekijöitä ja ei ole varaa maksaa, eli jos jossain tulee työnäytteiden puute vastaan niin ensin tekaisee muutaman ilmaiseksi ja sitten käyttää niitä, että saisi maksettua työtä.
Nämä nyt vaan vinkkeinä, jos ap edelleen haluaisi tehdä töitä viestinnän parissa. Jos alanvaihto tuntuu muutenkin oikealta, niin sitten unohda nämä :)
Tuolle alalle taitaa paremmin päästä suhteilla kuin pelkillä papereilla?
Pitäisi olla jo näyttöä osaamisesta jossain oikeass projektissa ja siitä että on hyvä tyyppi.Tunnetko alalla olevia ja voisitko hyödyntää verkostojasi, jos sinulla sellaisia on?
Ei nyt kannata kuitenkaan syrjäytyä, joku työllistymisen ja työmarkkinoiden ammattiauttaja voisi työvoimatoimistossa tms. auttaa sinua.
Voi olla muitakin aloja, mistä voit tienata leipästi ja elää ihan hyvää ja mielekästä elämää. MOnet joutuvat vaihtamaan alaa jossain vaiheessa elämää, ei se maailmanloppu ole.
Oletko koskaan ollut työelämävalmennuksessa?
Mulle siitä oli hyötyä, kun hain paikkaa itseä kiinnostavalta alalta, joka ei ollut ihan se mitä olin opiskellut. Monet paikat ottavat kyllä ilmaista 'orjatyövoimaa', ja itse siitä hyötyy kuitenkin työkokemuksen kautta. Olin parissa paikassa puolen vuoden pätkän ja kävin pari alaan liittyvää kurssia. Ja vähitellen niitä oikeitakin töitä alkoi löytyä, vaikka alkoi jo tuntua että yli nelikymppisen on jo ehkä paras antaa periksi.Pieni lapsi voi olla suurempi este työllistymiselle kuin se, ettei
sinulla ole työkokemusta. Nimittäin kyllä kaupan kassalle aina pääsee.Jos olet ollut kolme vuotta työttömänä, niin silloinhan sinulle kuuluisi jo joko harjoittelu- tai tukityöllistetyn paikka. Niissä voi pisimmillään olla kaksikin vuotta, jonka jälkeen voisi olla helpompi saada töitä. Kannattaa kysellä työkkäristä niitä harjoittelupaikkoja. Et sinä rahassa häviä, sillä noihin tulee yleensä päälle vielä pieni lisä (ateria- ja/tai matkakorvaus).
Ihan varmana muuten täytyy olla
ajokortti kun hakee kuljetusalalle! Kuka idiootti luulee että siellä alotetaan ekasta ajotunnista?! :D Voi jee teitä taas.Kaupan kassalle ei todellakaan aina pääse.
Niihin on ihan hitosti hakijoita! Ite hain työpaikkojen välissä enkä koskaan päässyt haastatteluun asti. Ei kannata sanoa aina ja aina, nykyään työt on tosi kiven alla.Mikset
Mikset ota varakasta miestä ja ryhdy kotiäidiksi.Mietin vaan
Kysyisitkö oman alasi töitä ihan suoraan, etkä avoimissa paikoissa ainoastaan? Kysy vaikka Turun seurakunnalta mahdollisuutta tehdä heillä kesän ajan töitä heidän viestinnän parissa edes pari kuukautta. Olet viestintäalan "ammattilainen", joten pitäisi sinun osata itsesi myydä johonkin edes hetkeksi töihin. Sinun ankkurisi on se, että nauliudut tuohon sinulla olleeseen masennukseen ja epätoivoon ettet kuitenkaan saa töitä. Ei tällä asenteella niitä löydykään. En tiedä miten sanoisin lyhyesti, mutta paranna mieli ja hae iloiten niitä työpaikkoja uskoen todella, että tulet sellaisen saamaan, etkä ajattele koko ajan vain ettet saa mitään töitä. Haastattelussa älä ainakaan sano, että olet surkea etkä mihinkään pysty vaan ole iloinen.viimeiset sanasi "antaa olla" kertoo kaiken ja myös sen, että et edes halua niitä töitä sisimmässäsi.
En ole sen parempi itsekään, joten en tarkoita haukkua sinua tms. Olen itse kotiäitinä (kauniisti sanottu työtön) eikä paskaakaan huvita töihin meno. Siihen on omat syyt. Tiedän saavani töitä jos niitä tarpeeksi haen, mutta edellisen työpaikan peikot kummittelee vielä elämässäni enkä halua toistaiseksi töihin vaan hoitaa itseni kuntoon niiltä peikoilta muunmuassa.
Suosittelen lukemaan juttuja mm. aiheesta kuinka muuttaa mieltään (NLP) ja saat mitä haluat. Kussakin meissä on niin paljon alitajuista voimaa, mutta se täytyy "aktivoida" oikeaan suuntaan noilla harjoitteilla. Muuttaa mieltä hyvään. Itse olen noita tehnyt ja todellakin auttoi.
Mitä on "viestintä"?
Mitä se niinku pitää sisällään? Miks siitä tulee? Mitä sä viestit ja kenelle ja missä mediassa? Osaaksä niinku kieliä vai mitä?OLEN HAKENUT TÖITÄ 3 VUOTTA!
Joo kyllä alkaa olla paukut vähissä tässä vaiheessa!Joo olen lähettänyt hakemuksia suoraan työpaikkoihin. Haloo! Osaan hakea töitä. Ja olen soittanut perään. Olen ollut haastatteluissa siisti, aktiivinen, positiivinen, todistukset mukana siististi kansiossa. Osaan myydä itseäni. En halua vaihtaa alaa mutta sitäkin olen yrittänyt, ottanut asioista selvää yms.
Tämä on nyt tilanne. Tällä hetkellä en jaksa enää yrittää. Ehkä taas joskus. Nyt annan olla. Jään hyvällä omalla tunnolla kotiin makaamaan. Tänään en ole edes pukenut päivävaatteita mutta mitä hittoa sitten? en ryve itsesäälissä, tämä on tän hetkinen tilanne. Joku päivä on toisin mutta nyt en aio hetkeen yrittää. Niin se nyt vaan on. ap
Etkö
Etkö tiedä että koko EU on nykyään työnhakualuetta ihan virallisestikin. Oletko hakenut töitä esim Espanjasta?Olen se suunnittelija, joka kirjoitti tuolla aiemminkin
Lainaus:
Pitäisi olla jo näyttöä osaamisesta jossain oikeass projektissa ja siitä että on hyvä tyyppi.
Pitäisi olla jo näyttöä osaamisesta jossain oikeass projektissa ja siitä että on hyvä tyyppi.
Suhteet ovat yksi tie, itsevarmuus toinen.
Monissa medianomeja kouluttavissa oppilaitoksissa itsessään kilpailu on niin kovaa, että valmistuneet ovat tosi epävarmoja. He tietävät, mitä eivät osaa ja missä eivät ole vielä hyviä.
Samaan aikaan alalle tunkee väkeä kaupalliselta puolelta, jossa tietoa/tarvittavaa osaamista ei ole murto-osaakaan, mutta puheet ja itsevarmuus ovat kovia.
Myyntitaitoa pitää olla, jos viestintä/mainosalalle mielii hommin. Myyntitaitoon kuuluu myös se, että osaa ottaa pataan toistuvasti ilman että antaa sen käydä itsetunnolle tai heikentää motivaatiota. Jos yksi ratkaisu ei toimi, sitten pitää vaan löytää toinen ja yrittää pitää samalla mielialaa korkealla.
Pelkillä papereilla ei töihin pääse, koska ne yksinään eivät kerro mitä ihminen osaa ja mitä hänellä on tarjottavaa. Se täytyy osata kertoa muuten.
Auto- ja kuljetusalalle
Lainaus:
ajokortti kun hakee kuljetusalalle! Kuka idiootti luulee että siellä alotetaan ekasta ajotunnista?! :D Voi jee teitä taas.
ajokortti kun hakee kuljetusalalle! Kuka idiootti luulee että siellä alotetaan ekasta ajotunnista?! :D Voi jee teitä taas.
No piti oikein tarkistaa:
http://www.osao.fi/index.php?1961
Jos joku on idiootti, niin en tainnut olla minä. :D Harvemmin kun 16-vuotiailla amiksen aloittavilla on ajokorttia kuin korkeintaan mopoon. Mutta mikäs siinä, keksikää vaan lisää tekosyitä miksei mikään käy...
mulla ainakin tulot olleet
lainan johdosta jopa paremmat opiskellessa, kuin toimeentulotuella.SÄ ET OSAA MYYDÄ ITSEÄSI!
Lainaus:
Joo kyllä alkaa olla paukut vähissä tässä vaiheessa!
Joo olen lähettänyt hakemuksia suoraan työpaikkoihin. Haloo! Osaan hakea töitä. Ja olen soittanut perään. Olen ollut haastatteluissa siisti, aktiivinen, positiivinen, todistukset mukana siististi kansiossa. Osaan myydä itseäni. En halua vaihtaa alaa mutta sitäkin olen yrittänyt, ottanut asioista selvää yms.
Tämä on nyt tilanne. Tällä hetkellä en jaksa enää yrittää. Ehkä taas joskus. Nyt annan olla. Jään hyvällä omalla tunnolla kotiin makaamaan. Tänään en ole edes pukenut päivävaatteita mutta mitä hittoa sitten? en ryve itsesäälissä, tämä on tän hetkinen tilanne. Joku päivä on toisin mutta nyt en aio hetkeen yrittää. Niin se nyt vaan on. ap
Joo kyllä alkaa olla paukut vähissä tässä vaiheessa!
Joo olen lähettänyt hakemuksia suoraan työpaikkoihin. Haloo! Osaan hakea töitä. Ja olen soittanut perään. Olen ollut haastatteluissa siisti, aktiivinen, positiivinen, todistukset mukana siististi kansiossa. Osaan myydä itseäni. En halua vaihtaa alaa mutta sitäkin olen yrittänyt, ottanut asioista selvää yms.
Sillä jos osaisit, olisit jo töissä. Valitettavasti on pakko nyt vääntää sulle rautalangasta.
Kai olet hakenut muihinkin paikkoihin kuin työkkärissä ilmoitettuihin? Ihan vaan hakemuksia KAIKKIIIIIIIIIIIN yrityksiin ja soitto perään! Siitä se lähtee.
Tosin luulen, että sulla on asennevamma ja siksi et ole työllistynyt vieläkään.
Toivon että kaikki sosiaalietuudet lakkautetaan
koska en tahdo maksaa 38% veroja kovalla työllä ansaitusta palkastani, jotta joku VOI PÄÄTTÄÄ JÄÄDÄ KOTIIN HIMMAILEMAAN! Ei helvetti.Toivottavasti laiskoihin paskoihin kyllästyneet äänestää jaloillaan ja vie veroeuronsa muihin maihin. Kukas sitten teidän "yhyy kun mä en saa oman alan töitä mistä maksetaan 4000 euroa kuussa puhtaana käteen 4h /pvä työajasta"- elämisen?
Mua korpeaa niin äärettömän paljon nämä elämäntapa-työttömät jotka ei vaan jaksa. Sen rahan eteen PITÄÄ HAKEA TÖITÄ! Se on se teidän teidän työ siihen asti, että saatte työtä. Piste!
Hyvä et sä lähdet
Lainaus:
koska en tahdo maksaa 38% veroja kovalla työllä ansaitusta palkastani, jotta joku VOI PÄÄTTÄÄ JÄÄDÄ KOTIIN HIMMAILEMAAN! Ei helvetti.
Toivottavasti laiskoihin paskoihin kyllästyneet äänestää jaloillaan ja vie veroeuronsa muihin maihin. Kukas sitten teidän "yhyy kun mä en saa oman alan töitä mistä maksetaan 4000 euroa kuussa puhtaana käteen 4h /pvä työajasta"- elämisen?
Mua korpeaa niin äärettömän paljon nämä elämäntapa-työttömät jotka ei vaan jaksa. Sen rahan eteen PITÄÄ HAKEA TÖITÄ! Se on se teidän teidän työ siihen asti, että saatte työtä. Piste!
koska en tahdo maksaa 38% veroja kovalla työllä ansaitusta palkastani, jotta joku VOI PÄÄTTÄÄ JÄÄDÄ KOTIIN HIMMAILEMAAN! Ei helvetti.
Toivottavasti laiskoihin paskoihin kyllästyneet äänestää jaloillaan ja vie veroeuronsa muihin maihin. Kukas sitten teidän "yhyy kun mä en saa oman alan töitä mistä maksetaan 4000 euroa kuussa puhtaana käteen 4h /pvä työajasta"- elämisen?
Siinä on yksi työpaikka auki, ja sit me muut saadaan töitä! Jipii! Kiitos! Voisiko joku muukin luovuttaa työpaikkansa työttömälle? :)
Oletko varma
Lainaus:
sinulla ole työkokemusta. Nimittäin kyllä kaupan kassalle aina pääsee.
Jos olet ollut kolme vuotta työttömänä, niin silloinhan sinulle kuuluisi jo joko harjoittelu- tai tukityöllistetyn paikka. Niissä voi pisimmillään olla kaksikin vuotta, jonka jälkeen voisi olla helpompi saada töitä. Kannattaa kysellä työkkäristä niitä harjoittelupaikkoja. Et sinä rahassa häviä, sillä noihin tulee yleensä päälle vielä pieni lisä (ateria- ja/tai matkakorvaus).
sinulla ole työkokemusta. Nimittäin kyllä kaupan kassalle aina pääsee.
Jos olet ollut kolme vuotta työttömänä, niin silloinhan sinulle kuuluisi jo joko harjoittelu- tai tukityöllistetyn paikka. Niissä voi pisimmillään olla kaksikin vuotta, jonka jälkeen voisi olla helpompi saada töitä. Kannattaa kysellä työkkäristä niitä harjoittelupaikkoja. Et sinä rahassa häviä, sillä noihin tulee yleensä päälle vielä pieni lisä (ateria- ja/tai matkakorvaus).
Kaupan kassalle ja siivoojaksikaan ei todellakaan pääse aina! Älä ole noin tietäväinen.
oletko
atk-taitaja? Perusta joku oma nettiputiikki.Minulla on yliopistotutkinto, ei tosin viestinnän alalta
mutta sinne päin, enkä myöskään ole saanut töitä. Olin 15 vuotta alan töissä, joten työkokemustakin löytyisi, ja sitten tuli yt:t ja potkut eikä sen koommin ole duunia löytynyt. Olen ilmeisesti jo liian vanha tällä "nuorekkaalla ja dynaamisella" alalla. Olen myös hakenut vaikka minne, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa.Voi olla että jo mainittiinkin...
Oletko koittanut ottaa yhteyttä vuokratyöpaikkoihin. Ainakin minulle oli suuri apu.Hanki LY tunnus ja perusta toiminimi
Sitten teet kun yksi ehdotti ja olet yhteydessä pieniin firmoihin ja tarjoudut kirjoittamaan heidän nettisivut uusiksi. Tarjoudut kirjoittamaan heille lehdistötiedotteita ja tarjoat apua tilaisuuksien järjestämiseen. Sun on ap pakko keksiä jotain itse koska jostain syystä sä en ulkopuoliselle työllisty.Kauppaan on kyllä TOSI vaikeaa päästä töihin
jos on suomalainen nainen. Virolaiset ja venäläiset pääsevät helpommin siitä päätellen, että meilläkin kassat ovat enimmäkseen näitä lähimmässä prismassa.Itse olen vuosien aikana hakenut kymmeniä kertoja k- ja s-ketjujen liikkeisiin mutten ole kelvannut. Pari kertaa olen päässyt haastatteluun asti.
Koulutus lähihoitaja mutta kun en pesuaineallergian takia oikein enää niitä hommia voi tehdä.
Siwaan ei kyllä ole vaikea päästä
Lainaus:
jos on suomalainen nainen. Virolaiset ja venäläiset pääsevät helpommin siitä päätellen, että meilläkin kassat ovat enimmäkseen näitä lähimmässä prismassa.
Itse olen vuosien aikana hakenut kymmeniä kertoja k- ja s-ketjujen liikkeisiin mutten ole kelvannut. Pari kertaa olen päässyt haastatteluun asti.
Koulutus lähihoitaja mutta kun en pesuaineallergian takia oikein enää niitä hommia voi tehdä.
jos on suomalainen nainen. Virolaiset ja venäläiset pääsevät helpommin siitä päätellen, että meilläkin kassat ovat enimmäkseen näitä lähimmässä prismassa.
Itse olen vuosien aikana hakenut kymmeniä kertoja k- ja s-ketjujen liikkeisiin mutten ole kelvannut. Pari kertaa olen päässyt haastatteluun asti.
Kannattaa hakea siis sinne. Isoissa ryhmissä näkyy lähinnä ulkonäöllisesti edustavaa nuorisoa töissä.
Hatunnosto 26: lle
Ja risuja ap:lle.Miksi ap ei mene työelämävalmennukseen? Saisi samat rahat ja ateriakorvauksen, tarvittaessa edellee asumis- ja toimeentulotukea. Ja työkokemusta ja suhteita.
Moni tuntuu vain olevan sitä mieltä, että ei mene "ilmaistöihin". Jos itse en olisi aikoinani mennyt työmarkkinatuella harjoitteluun, en olisi ollut viimeisiä 1,5 vuotta töissä asiallisella palkalla.
Mikä tahansa (opiskelu, hanttihommat, palkaton työharjoittelu) näyttää aina potentiaalisen työnantajan silmissä paremmalta kuin kotona makaaminen ja itsesäälissä kieriskely. Kertoo se jotain jo asenteesta.
Myymäläpäällikkö Etelä-Suomesta vastaa
Kaupaan eivät todellakaan pääse kaikki halukkaat töihin. Yhtäkään syrjäytynyttä tai muuten asennevammaista en ole ikinä palkannut.Kaikki hyvät työntekijät sitävastoin ovat aina saaneet töitä. Jos ei meiltä niin saman ketjun kaupasta muutaman kymmenen killometrin säteellä. Etelässä on pula kaupan alan työntekijöistä niin isoissa kuin pienissäkin kaupungeissa.
Ap: viesteistä paistaa läpi haluttomuus tehdä töitä "Siwan kassalle en pääse VAIKKA HALUAISIN..." (Luen niin, että ei halua.) Lisäksi ei halua opiskella kolmea vuotta ammattikoulussa peruskopulupohjaisten junttien kanssa jne. Minäkään tuskin palkkaisin ap:ta, mutta syynä ei olisi se, että ap on ylikoulutettu.
Hyvin usein näkee kaikesta valittavia ja marisevia työnhakijoita, jotka valöittavat, kun mihinkään ei pääse töihin ja kaikki on niin vaikeaa. Joo, ne eivät kyllä pääse töihin meidänkään kauppaan. Useinmiten nämä ihmiset eivät vain itse tahua, missä on vika.
Kaikki osaavat kirjoittaa vai?
Lainaus:
Sitten teet kun yksi ehdotti ja olet yhteydessä pieniin firmoihin ja tarjoudut kirjoittamaan heidän nettisivut uusiksi. Tarjoudut kirjoittamaan heille lehdistötiedotteita ja tarjoat apua tilaisuuksien järjestämiseen. Sun on ap pakko keksiä jotain itse koska jostain syystä sä en ulkopuoliselle työllisty.
Sitten teet kun yksi ehdotti ja olet yhteydessä pieniin firmoihin ja tarjoudut kirjoittamaan heidän nettisivut uusiksi. Tarjoudut kirjoittamaan heille lehdistötiedotteita ja tarjoat apua tilaisuuksien järjestämiseen. Sun on ap pakko keksiä jotain itse koska jostain syystä sä en ulkopuoliselle työllisty.
Eihän missään ole tullut esille, että ap olisi hyvä kirjoittaja. Hänen koulutuksensa voi tarkoittaa sitä, että on esim. vaikkapa graafikko. Suurin osa graafikoista ei ole hyviä kirjoittajia, päinvastoin.
No en ole kuullutkaan viestintägraafikosta
Mutta samalla tavalla voi kai olla yhteydessä firmoihin ja tarjota nettisivujen uutta ilmettä. Jos kukaan ei 3 v palkkaa niin sitten on vaan työlllistettävä itse itsensä eikö?Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > parinvaihto
- > Jarna on menossa Berliinissä Trandeburgin portille.
- > Ääntelevätkö naiset seksin aikana myös oikeasti?
- > Iholla Saaran tytön blogi?
- > saitteko vanhempienne tallettamat lapsilisät itsellenne?
- > Keksikaa mulle virikkeita
- > Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.14 m/s