Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 4.2.2012 22:52  (1/77)

Tuo Haaviston telkkarimainos

on oikeasti niiin ihana, vaikuttava, sympaattinen. Mulla meni iho ihan kananlihalle. Mä jotenkin alan ymmärtää tätä Haavistoilmiötä :)

Vastaukset

Vierailija - 4.2.2012 22:54  (2/77)

Sanopa muuta :)

Vierailija - 4.2.2012 22:55  (3/77)

Minä en ymmärrä

Vierailija - 4.2.2012 22:55  (4/77)

jep, se oli ihan mahtava!

melkein aloin itkemään, oikeasti.

Vierailija - 4.2.2012 22:55  (5/77)

Hieno ajatus kieltämättä

en vielä tiedä kumpaa äänestän, mutta tykkään tuosta ajatuksesta ja tyylistä. Yhteishenkeä, joukkovoimaa, arkisuutta, oli pakko katsoa loppuun vaikka olin jo menossa kiireellä vessaan :D

Vierailija - 4.2.2012 22:56  (6/77)

Upeaa!

Mullakin oli tippa linssissä...

Vierailija - 4.2.2012 22:58  (7/77)

Voisiko joku

Laittaa linkin please?

Vierailija - 4.2.2012 22:59  (8/77)

Se oli aivan mahtava!!! :)

Vierailija - 4.2.2012 22:59  (9/77)

Äänestäkää Haavistoa!

Henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan älykkäämpi kuin Niinistö. Niinistö tylsä konservatiivi. Haavistossa karismaa ja ainesta suuremmaksi valtiomieheksi.

Vierailija - 4.2.2012 22:59  (10/77)

tässä:

http://www.youtube.com/watch?v=wO63xt2jWtc

Vierailija - 4.2.2012 23:00  (11/77)

Minä taas näen pelkkää laskelmointia

plagiointia ja kieltämättä myös äärimmäisen tehokasta markkinointitapaa. Tämän perusteella on selvää, että suomalaisille voi myydä mitä tahansa, kunhan laittaa perinteisen kääreen. Eli Haaviston äänestäjän on pakko olla tyhmä, tyhmempi ainakin kuin mainoksen suunnitellut porukka.

Vierailija - 4.2.2012 23:01  (12/77)

Nimenomaan ilmiötä

Lainaus:
on oikeasti niiin ihana, vaikuttava, sympaattinen. Mulla meni iho ihan kananlihalle. Mä jotenkin alan ymmärtää tätä Haavistoilmiötä :)

hysteriaa.
Unohtuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. Samanlaista massahysteriaa on ilmaantunut diktaattoreillakin. Muistele vaan Hitleriä.

Vierailija - 4.2.2012 23:01  (13/77)

http://www.youtube.com/watch?v=jaKko3VGAnY

Vierailija - 4.2.2012 23:01  (14/77)

MIten voi olla ominaisuuksiltaan älykkäämpi?

Lainaus:
Henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan älykkäämpi kuin Niinistö. Niinistö tylsä konservatiivi. Haavistossa karismaa ja ainesta suuremmaksi valtiomieheksi.

Mikä on älykäs ominaisuus?

Vierailija - 4.2.2012 23:02  (15/77)

Olen ihan mielelläni tyhmä

silloin kun huomaan että vielä vaikutun jostain. Harvoin enää käy niin :) Upea tuo on kyllä, arkinen ja loistelias yhtä aikaa.

Vierailija - 4.2.2012 23:02  (16/77)

Mainos

oli loistava. Koskettava. Silti äänestin Niinistöä..

Vierailija - 4.2.2012 23:04  (17/77)

Tottakai pressanvaaleissa on laskelmointia.

Lainaus:
plagiointia ja kieltämättä myös äärimmäisen tehokasta markkinointitapaa. Tämän perusteella on selvää, että suomalaisille voi myydä mitä tahansa, kunhan laittaa perinteisen kääreen. Eli Haaviston äänestäjän on pakko olla tyhmä, tyhmempi ainakin kuin mainoksen suunnitellut porukka.

Sehän on politiikkaa. Ei voi edes päästä toiselle kierrokselle jos ei laskelmoi, jokainen sitä tekee. Enkä minä ole tyhmä, äänestän sitä jonka arvomaailma on lähempänä omaani laskelmoidustikin. Osaan itsekin laskelmoida.

Vierailija - 4.2.2012 23:05  (18/77)

Niin, äänestäkää tietysti ihan

omilla perusteillanne ja omaa suosikkianne. Enkä tarkoitakaan, että tuosta mainoksesta tykkääminen olisi yhtäkuin ääni Haavistolle. Hieno oivallus ja toteutus tuo kuitenkin on, samoin ajatus mainoksen taustalla. Ap.

Vierailija - 4.2.2012 23:05  (19/77)

Nuo

Finlandian sanat sopivat niin hyvin tähän koko kampanjaan ja siihen, miten Pekka on saanut ihmiset "heräämään". Me on noustu ja yhdistetty voimamme, monet ihmiset, monet sukupolvet ja mikä hienointa, yli puoluerajojen :) Me ollaan yhdessä tehty ihmeitä ja aivan upeassa yhteishengessä.
Suosittelen kaikkia kurkkaamaan facebookin yhteisöön "Pekka Haavisto presidentiksi 2012" niin näette mistä puhun ;)

Pekka Haavisto on tehnyt jotain uskomatonta ja historiallista koko Suomelle!

Vierailija - 4.2.2012 23:08  (20/77)

Ettekö huomaa, kuinka teennäinen tuo mainos on?

Varmaan Finlandia-hymni nostattaa kylmät väreet ja kyyneleitä silmäkulmiin, mutta se on se isänmaallisuus, joka meissä on syvällä. Olemme saaneet kuulla edellisten sukupolvien kertomana vaikeista ajoista, taisteluista ja sodista. Tänä hyvinvoinnin aikana Filandia muistuttaa meitä menneistä ajoista, arvoista ja kansamme vaiheista.

Mitä tekemistä näillä muistoilla ja niiden nostattamilla tunteilla on tämän presidenttiehdokkaan kanssa? Pysähtykääs nyt oikein miettimään!

Vierailija - 4.2.2012 23:08  (21/77)

Upea!

Hienosti toteutettu koko laulu! Paras mainos mielestäni parhaalle ehdokkaalle. Tosin molemmista tulisi varmasti hyvä presidentti. Hip!

Vierailija - 4.2.2012 23:08  (22/77)

Tempaus oli Haavistoa kannattavien

kuorolaisten spontaanisti ideoima juttu, josta ei ollut aikomusta tehdä tv-mainosta, vaan tuoda vain muuten iloa ihmisille ja myönteistä julkisuutta ehdokkaalle. (tiedän, koska tunnen yhden laulajista). Se tekee mainoksesta vielä koskettavamman - se ei ole vain mainosta varten kehitetty kohtaus.

Vierailija - 4.2.2012 23:09  (23/77)

Mäkin vaikutuin

näköjään olen haavistolainen herkkis :) Olen kyllä jo äänestänyt.

Vierailija - 4.2.2012 23:09  (24/77)

Mainos ei ollut suunniteltu

Tai laskelmoitu. Lukekaa tarina Haaviston vaalisivuilta! Henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan älykkäämpi tarkoittaa, että kun katsotaan henkilöä, ei saavutuksia tai kokemusta, on älykkäämpi. Niinistö on kömpelö verrattuna Haavistoon!

Vierailija - 4.2.2012 23:10  (25/77)

Haavistolla ja Finlandialla en näe mitään yhteistä.

Vierailija - 4.2.2012 23:10  (26/77)

"Mainoksen suunnitellut porukka "

= lauma kuorolaisia jotka halusivat tehdä jotain. =). Sepä se, kun sitä aitoutta ei voi rahalla ostaa. Ja tuosta mainoksesta huokuu aitous, koska aidot ihmiset on tehneet sen aidosti haluten kannustaa ehdokastaan.

Vierailija - 4.2.2012 23:11  (27/77)

Minusta se on loukkaava.

Vierailija - 4.2.2012 23:11  (28/77)

Minusta se on loukkaava.

Vierailija - 4.2.2012 23:12  (29/77)

Jotenkin siitä saikin sellaisen vaikutelman,

että on syntynyt jollain lailla spontaanimmin kuin mainokset yleensä. Mäkin tykkäsin :)

Vierailija - 4.2.2012 23:14  (30/77)

Monet ihmiset ovat kokeneet nousevan rasismin

ja vaikka netin vihakirjoittelun uhkaavan sitä minkä kokevat olevan omaa aitoa suomalaisuuttaan. Luulen että tää tuntuu monesta sellaisesta hirveän hyvältä. Että maassa on toisenlainenkin henki jossain kuin mamupatjoittelua ja homottelu.

Vierailija - 4.2.2012 23:14  (31/77)

Ainoa ero on siinä, että

Lainaus:
Lainaus:

hysteriaa.
Unohtuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. Samanlaista massahysteriaa on ilmaantunut diktaattoreillakin. Muistele vaan Hitleriä.

tämä "massahysteria" ei demonisoi ihmisryhmiä vaan päinvastoin suvaitsee jokaisen ja antaa kaikkien tulla mukaan. Tosin en tiedä, mitkä taustatiedot sinulla on Hitleristä.

Vierailija - 4.2.2012 23:14  (32/77)

Pelkkää laskelmointia tosiaan

Lainaus:

Näin se on ihan todellisuudessa. Ääni Niinistölle on ääni suomalaisille, Haavistoa jos äänestää, rahat menee ihan muualle kuin meille

Vierailija - 4.2.2012 23:15  (33/77)

Käykääpä kurkkaamassa haaviston sivuilta.

Vierailija - 4.2.2012 23:16  (34/77)

Tosi koskettava

aito, tunteita herättävä, sympaattinen, pysäyttävä. Upea mainos, oli sitten suunniteltu tai ei. Loukkaava, ja millähän tavalla Finlandia voi olla loukkaava?! Itsekin olen jo äänestänyt, eli tämä ei siihen vaikuta.

Vierailija - 4.2.2012 23:17  (35/77)

Sopisi paremmin persujen mainokseen

hehän isänmaata ja perinteitä kunnioittavat, ei suinkaan vihreät.

Vierailija - 4.2.2012 23:17  (36/77)

HAH, salli mun nauraa.

Lainaus:
Lainaus:

Näin se on ihan todellisuudessa. Ääni Niinistölle on ääni suomalaisille, Haavistoa jos äänestää, rahat menee ihan muualle kuin meille

Niinistölle kun annatte äänenne, niin meidän kaikki rahat menee Kreikkaan, ei tosiaan oman maan hyvinvoinnin tukemiseksi. Lueppa nyt vähän vielä niitä kokoomuksen toimintaperiaatteita.

Vierailija - 4.2.2012 23:17  (37/77)

Eihän tuo ole edes mikään mainos!

Vaan flash mob!
Katsokaas kun kaikkea ei sillä rahallakaan saa!

Vierailija - 4.2.2012 23:17  (38/77)

No voi itku sentään...

..tosiaan! Ihmisten manipulounti on näköjään niin helppooa. Ei silti, järkiperustelilla ei muutenkaan kannata Haavistoa harkita. Ja karismaattisempi Haavisto?! Jessus, mies havisee väillä kuin haavanlehti, pelkää Saulin katsettakin!

Vierailija - 4.2.2012 23:18  (39/77)

Ai se flash mob?

Juu niin oli.
Ääänestin arvojeni mukaisesti Haavistoa. Mutta mulle on ok, että Niinistö valitaan huomenna pressaksi. Tiukille menee, enivei.

Vierailija - 4.2.2012 23:18  (40/77)

Mä tajusin tuon Haaviston hienouden

onneksi jo ekalla kierroksella. Upea mainos upean ehdokkaan puolesta. Molemmat silti tarpeeksi hyviä, paras voittakoon!

Vierailija - 4.2.2012 23:18  (41/77)

Pystyttekö kuvittelemaan, että

Niinistö saisi samalla lailla ihmiset liikkeelle kampanjoimaan ehdokkaansa puolesta, kuin mitä nuo kuorolaiset tekivät? Niin, en minäkään pysty. En nyt mollaa Niinistöä, mutta ei häneen sitouduttaisi samalla tavalla kuin Haavistoon. Karismaa ja lämpöä ei vain riitä.

Vierailija - 4.2.2012 23:19  (42/77)

Aitous

siinä varmaan koskettaakin. Mielestäni Finlandian sanat sopivat hienosti juuri tähän päivään. Kuinka Suomi näytit sa maailmalle...ja ettet taipunut sa sorron alle, on aamus alkanut, synnyinmaa!

Vierailija - 4.2.2012 23:20  (43/77)

Loukkaavaa on omia se sivarihomon keppihevoskesi.

Lainaus:
aito, tunteita herättävä, sympaattinen, pysäyttävä. Upea mainos, oli sitten suunniteltu tai ei. Loukkaava, ja millähän tavalla Finlandia voi olla loukkaava?! Itsekin olen jo äänestänyt, eli tämä ei siihen vaikuta.

Vierailija - 4.2.2012 23:27  (44/77)

Eikös se olekaan SUOMALAISUUDEN symboli?

Voisitko määritellä suomalaisen peruspiirteet ja ne joilla on oikeus vihellellä tai laulaa Finlandiaa. Minä luulin että se kuuluu kaikille suomalaisille.

Vierailija - 4.2.2012 23:28  (45/77)

Tyttärelleni sanoin vielä pari viikkoa

sitten etten ikipäivinä äänestä homosivaria presidentiksi. En tiedä edes kehtaanko hänelle tunnustaa, että huominen ääni menee Haavistolle. Mainoksestakin pidin, mihinhän tää vielä on menossa... ;)

Vierailija - 4.2.2012 23:32  (46/77)

Edustaako Haavisto suomalaisuutta? Minusta ei

Voisitko määritellä suomalaisen peruspiirteet ja ne joilla on oikeus vihellellä tai laulaa Finlandiaa. Minä luulin että se kuuluu kaikille suomalaisille.

Hän edustaa viikkiläisiä viherpiipertäjiä, taitelilijoita, ratikkareitin varrella asuvaa haihattelevaa kansanosaa, erittäin pientä osaa suomalaisista. Sitä osaa, jonka mielestä on kivaa ja muodikasta fanittaa Pekkaa vaaleissa. Muuten politiikka tuskin kiinnostaa.

Vierailija - 4.2.2012 23:40  (47/77)

Edustaa

juuri meitä kaikkia suomalaisia. Suvaitsevaisuus on ollut Haaviston kantava teema kampanjassaan. Se, että kaikki hyväksytään sellaisena kuin ovat eikä ketään kiusata tai syrjitä. Tapasihan hän ennakkoluulottomasti Teuvo Hakkaraisenkin Viitasaaren sahalla.
Presidentti, joka yhdistää suomalaiset.

Vierailija - 4.2.2012 23:41  (48/77)

Toisesta ketjusta poimittu hyvä linkki

http://mikepohjola.files.wordpress.com/2012/02/pappani_ja_presidentti_web.jpg

Vierailija - 4.2.2012 23:41  (49/77)

Minusta Niinistö on kyllä paljon karismaattisempi

Mutta hieno "mainos" on. En tosin yhdistä sitä Haavistoon. Sehän on oodi Suomelle, kansa päättäköön ja paras voittakoon.

Vierailija - 4.2.2012 23:45  (50/77)

Minä äänestänkin mielestäni sopivinta

Ja se on Niinistö. Vaikka se sinusta onkin lähes rikollista.

Vierailija - 4.2.2012 23:45  (51/77)

Suurenmoinen, ilmiömäinen teko

Kiitos tästä isänmaallisesta teosta jolla kunnioitettiin suoraselkäistä ja vastuullista Pekka Haavistoa.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]