![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Onko täällä muita uskovia kristittyjä, jotka äänestivät Haavistoa?
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.
Vastaukset
Minä ainakin uskon
ja äänestin ja äänestän Haavistoa.Olen uskovainen, enkä siitä syystä äänestä Haavistoa.
Jos on homo, olkoot sitä hiljaisesti. En millään pysty äänestämään julkihomoa, koska pidän sitä syntinä. Kukaan ei ole täydellinen, mutten äänestäisi henkilöä, joka kulkisesti ajaisi täysin arvojeni vastaista elämäntyyliä. En vain pysty.Haaviston on todella pätevä ja fiksu ihminen, mutta niin on Niinistökin. En äänestänyt kumpaakaan ensimmäisellä kierroksella, mutta toisella ehdottomasti Niinistöä.
Samoin
suvaitsevaisuuden, humanismin puolesta.Minä äänestin
ja äänestän toisellakin kerralla. Ihminen joka puolustaa sijoittajia ja pääomaa vastaan ihmistä ansaitsee ääneni.hep täällä kristitty uskovainen,
joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.Onko Haavisto kristitty?
Äänestin Essayahia, mutta toista kierrosta ajatellen kysyn.Apua teidän kanssanne!
Olen uskova, mutta en äänestänyt Pekkaa, sillä mielestäni toinen ehdokas oli parempi. Homous ei liittynyt tähän millään lailla.Itselläni on useita homoja ja lesboja ystävinä, ja myös tiukkapipoisia uskovia, mutta minä olen minä ja ajatukseni ovat omiani.
Nyt olisi korkea aika jo lopettaa uskovien mollaaminen homofoobikoiksi, jopa uskovien itsensä toimesta..
Olen uskova kristitty
ja äänestin Haavistoa. Olen tosin varsin liberaali kristitty myös, eli ajattelen että esim. Paavalin monet ohjeet olivat aikaansa sidottuja eivätkä ikuisiä sääntöjä. Esim. käsky että naisten on peitettävä päänsä, että homoseksuaalisuus on iljetys, tai vaikka että orjien on pysyttävä osassaan kiltisti.Minusta Jeesus ensisijaisesti oli syrjittyjen ja vähäosaisten puolella, ja minusta Haavisto edustaa niitä arvoja enemmän kuin oikeistolainen Niinistö. Siksi äänestin Haavistoa.
Aamen
Ap osasi hienosti pukea sanoiksi myös minun ajatukseni. Mutta onneksi mä tiedän monta muutakin uskovaista jotka myös äänestivät Haavistoa.t. vl
on
Olen ja äänestin koska
Haaviston arvot ovat lähimpänä omiani. Niinistön kylmä ja kova olemus ei houkutellut.Haavisto on haastattelussa kertoi olevansa enemmänkin agnostikko eikä ole kirkon jäsen
Niinistö taas perinteistempien arvojen kannalla. Siksi Niinistö saa ääneni toisella kierroksella.Joo tietysti
Lainaus:
Nyt olisi korkea aika jo lopettaa uskovien mollaaminen homofoobikoiksi, jopa uskovien itsensä toimesta..
Mutta jos se uskova selvästi ilmaisee haavisto-inhonsa syyksi homouden, eihän sille oikein mitään voi. Ja näitä on kuulkaa paljon... mikä mun mielestä on lähinnä tekopyhää. Miten voi toisessa lauseessa sanoa että "homot on yhtä arvokkaita ihmisinä" ja sitten kuitenkin homous muka estää työnteon (oli sitten kyse presidentistä tai muusta)?!?
t. se vl
Olen uskovainen ja äänestin Saria.
Haavisto voi toteuttaa elämässään
kristillisiä arvoja enemmän kuin moni muu. Hän ainakin vaikuttaa hyvin lämminsydämiseltä, suvaitsevaiselta ja omalla tavallaan käyttäytyy arvokkaasti. Moni itseään kritityksi kutsuva on sitten tosielämässä jotain ihan muuta.Työkaverini lestadiolainen myös
kertoi äänestävänsä myös Haavistoa.Ei siis ketjun vl koska kyseessä muistaakseni esikoislestadiolainen.
12 ja 16, olen täysin samaa mieltä kanssanne
apTäällä yksi ilmoittautuu!
Ja ketä luulet Kirsi Ojansuu-Kauniston äänestäneen?Olen ainakin minä. Uskon ja kakkosta äänestin.
Olen myös suvaitsevaisuuden ja kansainvälisyyden kannattaja.Niinistön perinteiset arvot:
kapitalismi ja siihen liittyvät arvot.Olen uskovainen kristitty ja äänestin parasta
presidenttiehdokasta eli Haavistoa. En voi käsittää tätä ihmisten sairasta mielenkiintoa toisten seksielämään (etenkin homojen). Minä en voi tuomita muiden "syntejä" tosin en usko että homous on syntiä tai jos on, niin muut ihmiset eivät kuitenkaan saa tuomita kenenkään syntejä vaan sen tekee Jumala. Minusta mm. suvaitsevaisuus, ihmisoikeudet ja maailmanrauha ovat tavoittelemisen arvoisia asioita ja Pekka ajaa näitä arvoja presidenttinä.Näin ajattelen myös!
Lainaus:
kristillisiä arvoja enemmän kuin moni muu. Hän ainakin vaikuttaa hyvin lämminsydämiseltä, suvaitsevaiselta ja omalla tavallaan käyttäytyy arvokkaasti. Moni itseään kritityksi kutsuva on sitten tosielämässä jotain ihan muuta.
kristillisiä arvoja enemmän kuin moni muu. Hän ainakin vaikuttaa hyvin lämminsydämiseltä, suvaitsevaiselta ja omalla tavallaan käyttäytyy arvokkaasti. Moni itseään kritityksi kutsuva on sitten tosielämässä jotain ihan muuta.
Tein pienen lahjoituksen Haaviston vaalikassaan
- rahathan on loppu - ja viestikenttään laitoin viestiksi "siunausta". Minua puhuttelee Haaviston aitous. Se näkyy myös siinä, että hän antaa puolisonsa puhua ja puoliso on rinnalla.ajattelin äänestää Saria,
mutta äänestin Soinia 1. kierroksella, kun luin Soinin vaalilehden, joka tuli postista...2. kierroksella äänestän Niinistöä....
Jos minulla ei olisi perhettä ja lapsia, saattaisin harkita ja ehkä äänestää Haavistoa.
Mutta tässä elämäntilanteessa äänestän siis Niinistöä.
Entäpä
mieheni, joka on muslimi. Hän ap tavoin asoita pähkäiltyään, päätyi äänestämään Haavistoa.Samaa mieltä, ääni Haavistolle
Lainaus:
joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.
joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.
Uskon, että Jeesus olisi tehnyt saman ratkaisun
Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.Että tämmöisen päätelmän sitten ajattelit tehdä.
Lainaus:
Uskon, että Jeesus olisi tehnyt saman ratkaisun Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.
Uskon, että Jeesus olisi tehnyt saman ratkaisun Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.
Ekalla kierroksella
äänestin erästä toista ehdokasta, en Essaijahia kuitenkaan. Ilmeisesti Niinstön ja Haaviston välillä valitsen Haaviston. Seksuaalinen suuntautuminen ei ratkaise, enkä muutenkaan tuomitse ketään sen perusteella. Vaikka olen kristitty, mielestäni ydinsanoma on lähimmäisenrakkasu ei tuomitseminen.Mies ja nainen kuuluvat yhteen kuten Kristus ja seurakunta
Lainaus:
Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.
Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.
Jeesus kuoli syntien tähden, ei siksi että jatkaisimme synnissä. Rukoilen, että Pekka Haavisto ymmärtää tämän ja lopettaa Jumalan sanan vastaisen elämäntapansa. Ihmisenä minulla ei tietenkään ole mitään häntä vastaan. Itsekin olen syntinen, mutta olen saanut armon nähdä syntisyyteni.
Ei pitäisi kysyä tätä, mutta kysynpä kuitenkin
mistä selviää että Jumalan mielestä homous on väärin? Raamattu kun on ihmisten kirjoittama..siunausta
Lainaus:
mistä selviää että Jumalan mielestä homous on väärin? Raamattu kun on ihmisten kirjoittama..
mistä selviää että Jumalan mielestä homous on väärin? Raamattu kun on ihmisten kirjoittama..
Raamattu on Jumalan sanaa rakas ystävä
Täällä
ainakin yksiKun oikein uskonasioihin päästiin niin
Raamatussahan on viimeisissä vitsauksissa nämä miehet, jotka miesten kanssa makaavat.Olen sitä mieltä, että he eivät sille mitään itse voi, näin on käyvä. Korjatkaa jos on väärä tulkinta. Ja jotka eivät asiaan ole tutustuneet, niin lukekaa ilmestyskirjaa ja sitä edeltäviä tekstejä.
En äänestänyt, enkä äänestä Haavistoa. Kun kerta tästä homo juttua koko ajan Pekan kohdalla hänen kannattajansa puolustelevat koen sen olevan heidän mielestään tärkein pointti ja se sotii uskovaisen ajatusta vastaan. Ei pekalle.
Äänestäkää ja puolustakaa jotka sen hyväksi näkevät.
Minulle kristilliset arvot ovat
jotain muuta kuin Raamatun lauseiden siteraamista ja vikojen etsimistä lähimmäisistä, muiden tuomitsemista ja tuomiopäivän julistamista.Mielestäni rehellisyys, aito lähimmäisenrakkaus ja toisista välittäminen, kiusaamiseen puuttuminen ja erilaisuuden hyväksyminen on aitoa kristillisten arvojen osoittamista. Äänestän Haavistoa.
Mitä tämä vesti tässä ketjussa tekee? Kuka toi Kirsi on?
Lainaus:
Ja ketä luulet Kirsi Ojansuu-Kauniston äänestäneen?
Ei siinä mitään pahaa ole
Lainaus:
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.
Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.
Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
Haavisto on miellyttävä henkilö, mutta Niinistö tulee voittamaan vaalit ylivoimaisesti.
Synnittömät heittäkööt ensimmäiset kivet!
lolHieno keskustelunavaus!
Uskon vaikkenkaan julḱisesti sitä yleensä tee tiettäväksi.
Äänestän myös Haavistoa, koska hänellä on viisautta ja rohkeutta, ja sellaista tarvitaan presidentiltä.
Miten voit noin täysin ignoreerata Vuorisaarnan sanoman?
"tee muille se, mitä toivot itsellesi tehtävän".Minä olen uskovainen, rukoilen iltarukouksen, käyn Tampereen tuomiokirkossa, lapsemi käyvät seurakunnan muskaria ja paras pappi on Antero Niemi.
Ja todella, äänestän Haavistoa, koska hän on yhtä humaani kuin Jeesus aikanana. Pidän Jeesuksen oppeja muiden ihmisten ja elämän kunnioittamisesta tärkeämpänä kuin aikalaisten kirjoituksia.
Onneksi myös valtakirkkomme on menossa tähän suuntaan.
Lainaus:
Jos on homo, olkoot sitä hiljaisesti. En millään pysty äänestämään julkihomoa, koska pidän sitä syntinä. Kukaan ei ole täydellinen, mutten äänestäisi henkilöä, joka kulkisesti ajaisi täysin arvojeni vastaista elämäntyyliä. En vain pysty.
Haaviston on todella pätevä ja fiksu ihminen, mutta niin on Niinistökin. En äänestänyt kumpaakaan ensimmäisellä kierroksella, mutta toisella ehdottomasti Niinistöä.
Jos on homo, olkoot sitä hiljaisesti. En millään pysty äänestämään julkihomoa, koska pidän sitä syntinä. Kukaan ei ole täydellinen, mutten äänestäisi henkilöä, joka kulkisesti ajaisi täysin arvojeni vastaista elämäntyyliä. En vain pysty.
Haaviston on todella pätevä ja fiksu ihminen, mutta niin on Niinistökin. En äänestänyt kumpaakaan ensimmäisellä kierroksella, mutta toisella ehdottomasti Niinistöä.
Haavisto EI ole kristitty
Hän on ilmoittanut olevansa agnostikko. Aiemmin ja ilmeisesti nykyäänkin hyvin kiinnostunut idän uskonnoista. Kyllä totisesti kannattaa miettiä, mikä henki suvaitsevuuden alla vaikuttaa, myös silloin kun tekee äänestypäätöstä. Jos kristitty äänestää Haavistoa, hän ampuu itse molempia jalkojansa.Presidentti
Lainaus:
Maalle valitaan keulakuvaa, presidenttiä, henkilöä joka on perillä asioista, ei diakonia tai sielunhoitajaa, he ovat oma hieno ihmisryhmä sinällään. Tutustukaa faktoihin, esim. siihen, mistä media ei juurikaan suostu puhumaan eli Haaviston pätevyyteen (eli epäpätevyyteen). Moni ns. työkokemuksista vailla minkäänlaista todistetta. Se että Haavisto on hyvä puhumaan, johtaa helposti huomion pois tosiasioista, kun haluaa uskoa puhujan puhuvan totta. Ei tarvitse olla homofobikko äänestääkseen Niinistöä. Pelkät tosiasiat riittävät. Haaviston "ansioista" mm. Suomen Kuvalehden verkkosivuilla.
Mikä on seuraava askel 20 v päästä?? Pedofiilia?
Nykyisin hyväksytään kaikkea, koska ei uskalletaan sanoa suoraan: se on synti.Mikä on seuraava askel? Pedofiilia 20 v päästä?
Koska joku on synytnyt "näin"?!?
Kirsi Ojansuu-Kaunisto
Lainaus:
Lainaus:
on Armon Vihreiden perustajajäsen.
Turun Sanomien kirjoitus, laitan tähänkin ketjuun
Miksi muslimi äänestää homoaTurun Sanomat 2.2.2012 02:31:22
Kysyin pomoltani, että ketä äänestät presidentin vaaleissa? Hän sanoi näin: ”Wali, älä kysy sellaista suomalaiselta. Suomalaiset eivät kerro, ketä he äänestävät, koska se on liian henkilökohtainen asia.”
Onneksi meillä kaikilla työntekijöillä oli saunailta. Siellä juotiin ja saunottiin. Toivoin, että porukka avautuisi ja kertoisi vihdoinkin, ketä he aikovat äänestää. Mutta odotin turhaan, koska kaikki olivat sitä mieltä, että kysyn liian henkilökohtaisia kysymyksiä.
Vaikka olen Suomen kansalainen, kerron kuitenkin, ketä itse äänestän: Pekka Haavistoa tietenkin! Olen yksi niistä sadoista suomalaisia muslimeista, jotka äänestävät Haavistoa.
Voi kuulostaa oudolta, että muslimien suosikki on homo. Islamin uskonnossahan homous ja lesbous ovat kiellettyjä. Joka tapauksessa kannatan miestä, joka on istunut rauhanneuvotteluissa Itä-Afrikan aavikolla yhden maailman vaarallisimman islamistin Dahir Aweeysin kanssa. Hän on siis Somalian terroristiryhmä Al-shabaabin johtaja.
Pekka Haavisto on toiminut rauhanneuvottelijana eri uskontojen ja eri heimojen kanssa sekä Sudanissa että Somaliassa. Haavisto on sympaattinen, rauhantekijä, hyvä ulkopolitiikassa. Olen jutellut paljon maahaanmuuttajien kanssa, he suorastaan ihailevat Haavistoa. Eivätkä sen takia, että Haaviston avopuoliso on niin sanotusti maahanmuuttaja, vaan sen takia, että Haavisto puhuu tavallisten ihmisten kieltä.
Tapasin Haaviston ensimmäisen kerran Turussa keväällä 2010 televisiohaastattelussa. Hän oli rento, rauhallinen, puhelias ja läsnä oleva ihminen. Hän on tutustunut jopa Somalian asioihin paremmin kuin minä. Tuntui kuin olisin tuntenut tämän henkilön jo kauankin eli häntä oli tosiaankin helppo lähestyä.
Mihin me tarvitsemme Pekka Haavistoa? Viime aikoina on puhuttu paljon perussuomalaisen kasvusta ja Euroopan ääriliikkeen kasvusta, maahanmuutosta, homoista jne. En usko, että ongelma on maahaanmuutossa tai seksuaalivähemmistössä, vaan ongelmina ovat talouskriisi, tuloerot, äärioikeiston kasvu, nuorten syrjäytyminen ja terrorismin uhka. Nämä ovat kasvava ilmiö Euroopassa, ja Haavisto on näiden ilmiöiden asiantuntija.
Pekka Haaviston menestys vaaleissa kertoo, että Suomi ei ole jytkyn maa. Enemmistö suomalaisista kunnioittaa ihmisyyttä, demokratiaa, suvaitsevaisuutta.
Wali Hash
Aina tämä.
Lainaus:
Nykyisin hyväksytään kaikkea, koska ei uskalletaan sanoa suoraan: se on synti.
Mikä on seuraava askel? Pedofiilia 20 v päästä?
Nykyisin hyväksytään kaikkea, koska ei uskalletaan sanoa suoraan: se on synti.
Mikä on seuraava askel? Pedofiilia 20 v päästä?
Et kai sinä nyt ihan tosissasi ole? Vertaat siis tosissaan sitä, kun kaksi aikuista harrastaa yhteisestä päätöksestä seksiä keskenään ja sitä, kun aikuinen tekee pahaa lapselle jolla ei ole keinoja suojaitua ja lapsi traumatisoituu loppuiäkseen. Millä logiikalla nämä kaksi asiaa voivat olla verrattavissa keskenään? Toisessa kukaan ei kärsi, toisessa on viaton uhri.
Nämä homouden pedofiiliaan vertaavat tai
samanarvoiseksi synniksi laskevat ovat päästään vialla ja vähän häiriintyneitä. Tämähän kertoo paljon siitä miten kirkonihmiset ovat kautta aikojen käyttäneet lapsi hyväksi... ajatus siitä että synti kuin synti, ei sen niin väliä, samanarvoisia syntejähän nuo on.Ja kirkonihmisillä nyt tarkoitan näitä viimeaikaisesti kiinnijääneitä lestadiolaisjohtajia, katolilaispappeja ja taitaa jossain joussa joku kristittykin olla.
Ne jotka sitä syntiä suureen ääneen huutelevat, niillä ne pahimmat luurangot on kaapissaan.
Paras on Haavisto, arvoiltaan ja asiantuntemukseltaan
Lainaus:
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo. Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo. Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
Olen itse jo pidemmän aikaa pohdittuani tullut samaan tulokseen.
Tässä kirjoituksessa on mielestäni sanottu oleellinen.
http://freepathways.wordpress.com/2012/02/04/arvot-ja-sydan-paikallaan/
Ikäviä vastauksia Niinistöllä tässä
Esimerkki:"Tuloerojen kasvua pitää hillitä, sillä se johtaa ihmisten eriarvoistumiseen.
Pekka Haavisto: Täysin samaa mieltä.
Sauli Niinistö: Jokseenkin eri mieltä."
on uskomatonta miten Niinistö kuvittelee, että tuloerojen kasvulla saataisin tasaisempi hyvinvoinnin jakautuminen kaikille... Ai niin, eihän hän siihen oikeasti pyrikkään, vain puheissaan...
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/niinist-taistelee-ahneutta-vastaan?xg_source=acti
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Mua todella huvittaa nuo lapsettomat ystäväni nykyään
- > Mitä tarjosit viimeksi lapsesi sukulaissynttäreillä?
- > Jarna on menossa Berliinissä Trandeburgin portille.
- > Onko totta että kuninkaalliset (esim. Viktoria) eivät pyyhi itse pyllyään tai pese hiuksiaan?
- > Ääntelevätkö naiset seksin aikana myös oikeasti?
- > Six pack, näin sen saa 6 vk.ssa(sisältää ohjeet)
- > pettynyt omiin polttareihin
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.14 m/s