Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 27.9.2011 14:33  (1/111)

Miehen mielestä en ole riittävän naisellinen

Eilen tuli miehen kanssa riitaa siitä, etten ole hirveän naisellinen nainen. En jaksa puunata itseäni ja kuluttaa kauheasti aikaa ja rahaa. Ennen lapsiakin laittauduin melko vähän, mutta nyt kun olen kotona meikkaan käytännössä vain juhliin. Tosin miehen mielestä en meikannut ennenkään kun ei ollut huulipunaa. Puuteri, ripsari ja luomiväri ei riittänyt.

Samoin ihmetteli, miksi en lakkaa kynsiäni. En viitsi kun kädet on ihan kauheassa kunnossa aina kun pitää pestä kakkapyllyjä ja osallistua rakennushommiin. Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)

Onko muilla vastaavaa riitaa ja miten siitä selvitään?

Vastaukset

Vierailija - 6.2.2012 10:50  (2/111)

Jos totta puhutaan

Niin on pakko todeta suomalaisten naisten olevan oikeasti liian miesmäisiä. Huomasin tämän itse kunnolla vasta asuessani pitkään Saksassa sekä sen jälkeen Ranskassa ja Espanjassa. Valitettavasti fakta vain on niin, että heteroseksuaalinen mies viehättyy naisellisesta naisesta kaikkein eniten. Mies- tai poikamaisille naisille olemme sitten kohteliaita, "toki saat olla ihan sellainen millainen itse haluat!".

Mutta silti on minusta kyllä törkeää huomautella kumppanille asiasta, varsinkin silloin jos itse ei ole valmis ehostautumaan tai huolehtimaan ulkonäöstään millään tavalla.

Vierailija - 6.2.2012 10:54  (3/111)

Sano miehellesi, ettei hän saa houkuteltua naisellisuuttasi näkyviin.

Osallistut raksahommiin, väitä että joudut siten tekemään miesten töitä. Vaadi miestä pesemään kakkapyllyt ettei kynsilakat irtoilisi ja lupaat sitten lakata kynnnet.

Vierailija - 6.2.2012 10:54  (4/111)

Omituista on vain se, että miten olet tuollaisen miehen kanssa?

Kai tuollaiset mieltymykset tulevat aika nopeasti esille. Itse en varmaan edes olisi tuollaisen miehen kanssa yksissä. En kestäisi hetkeäkään, jos koko ajan tulisi ulkonäkövaatimuksia.

Omalle ukolle on selvää, että käytännön ihmisenä en tosiaan ole koko ajan pakkeloimassa tai kynsiä lakkailemassa. Teen paljon käsilläni ja miten se taikinan alustaminenkaan nyrkillä onnistuisi pitkissä ja lakatuissa kynsissä? :-)

Olenpa sitten miesmäinen tai ei, omalle ukolle olen näemmä kelvannut ihan tällaisena..

Vierailija - 6.2.2012 10:58  (5/111)

hmm

Lainaus:
Niin on pakko todeta suomalaisten naisten olevan oikeasti liian miesmäisiä. Huomasin tämän itse kunnolla vasta asuessani pitkään Saksassa sekä sen jälkeen Ranskassa ja Espanjassa. Valitettavasti fakta vain on niin, että heteroseksuaalinen mies viehättyy naisellisesta naisesta kaikkein eniten. Mies- tai poikamaisille naisille olemme sitten kohteliaita, "toki saat olla ihan sellainen millainen itse haluat!". Mutta silti on minusta kyllä törkeää huomautella kumppanille asiasta, varsinkin silloin jos itse ei ole valmis ehostautumaan tai huolehtimaan ulkonäöstään millään tavalla.

aika vaikea olla naisellinen jos ulkona 1m lunta ja jäätä. Käytännöllisyys ennen kaikkea. Lisäksi tytöt kasvatetaan niin, että äiti kauhistelee lapsen omia rimpsu/glitteri valintoja kun pitää olla luterilaista ja hillittyä. Varsinkin jos olet jo saanut lapsia ja miestä ei tarvitse metsästää. Tätähän tää on. Kun ei saa erottua! Sitten erotut jos panostat itseesi. Kuka tämän muuttaisi?
Ja miehelle sanoisin, että jos panostaa sinun kampaajaan, meikkeihin ja uusiin vaatteisiin (sinun tyylisi kuitenkin ottaen huomioon)niin sitten voisi saada naisellisemman, muuten valintansa tehnyt.

Vierailija - 6.2.2012 11:01  (6/111)

Mä olisin mielelläni naisellisempi

mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti!
Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän.
Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.

Vierailija - 6.2.2012 11:03  (7/111)

Sovit miehen kanssa

että mies maksaa koko lystin, ja lähtee myös katsomaan, mitä se vaatii. Varaat ajan kampaajalle, ihohoitoon, meikkaukseen, manikyyriin. Et kerro hintoja. Ja etsit kalleimman tissiliivikaupan, mitä löytyy!

Ensin siis ihohoito, ja vaadit miestäkin ottamaan itselleen, kun on niin akkamainen ja ruma iho. Kosmetologilla laitatat kestovärit ripsiin ja kulmiin. Permanentti ja värjäys. Menet manikyyriin, piiitkät tekokynnet ja värit, kiitos.

Ostatat vielä kalliit hepeneet. Siinä vaiheessa kun 500 euroa alkaa olla mennyt, menee miehellä turpa kiinni ihan itsestään ja epäilen, ehditkö manikyyriin saakka. Akka on kyllä komia, mutta lompakko tyhjä. Ja sitten tietenkään lakatuilla tekokynsillä ei voi pestä paskapersiitä tai raksalla olla, joten mies peskööt ja sinä istut sen aikaa nojatuolissa kuivattelemassa kynsiäsi ja katselet hymyillen kun lapset leikkikehässä ulvoo ja mies yrittää käyttää naulapyssyä.

Ja luetuta sitten kaffetauolla vasta tämä teksti.

Vierailija - 6.2.2012 11:07  (8/111)

Varmaan moni mies haaveilee joo,

mutta kun ei niillä itsellään riitä rahkeet kauniisiin naisiin. =) Vai kuinka moni Suomi-mies itse oikeasti panostaa ulkonäköönsä? Kyllä naisillekin varmaan kelpaa kaljamahaista aina samoissa rytkyissä kulkevaa junttia paremmin laittautunut, hyväntuoksuinen, hiuksensa leikannut ja virheettömällä iholla varustettu atleetti. Niin, näitä ei taida Suomessa ihan koko ajan vastaan tulla?

Eli miehet olkoot realistisia siinä missä naisetkin. Harvan puoliso on mikään Mister tai Miss Universum, mutta me taidammekin rakastaa puolisoissamme jotain muuta(kin) kuin ulkokuorta ja tajuamme että arjen pyöritys vaatii muutakin kuin hehkeää ulkomuotoa.

Vierailija - 6.2.2012 11:07  (9/111)

Naisellisuus on työtä

On aivan totta, että monissa muissa maissa naiset ovat naisellisempia kuin Suomessa. Mutta naisellisuus edellyttää varsin paljon työtä ja vaivannäköä - kukaan kun ei ole tuolla miehesi tarkoittamalla tavalla naisellinen luonnostaan!

Olen työskennellyt eräässä vaateliikkeessä, joka on erityisesti venäläisten turistien suosiossa naisellisten vaatteidensa vuoksi. Siellä vaatteet ovat kalliita ja laadukkaita, ja niinpä myyjä voi viettää asiakkaan kanssa paljonkin aikaa jutellen ja tutustuen häneen, voidakseen palvella häntä parhaalla mahdollisella tavalla. Tätä kautta olen saanut myös tietoa siitä, millaista naisellisesti pukeutuvan venäläisnaisen elämä on.

Näiden asiakkainani olleiden venäläisparien elämässä naisen työ on hyvältä näyttäminen. Miehen työ puolestaan on hankkia rahaa, jotta tämä naisen hyvältä näyttäminen (ja toki myös muu eläminen) olisi mahdollista. Naisen päivät täyttyvät seuraavista aktiviteeteista:

- Käynnit kampaajalla, kosmetologilla, mahdollisesti kirurgisissa toimenpiteissä ja erilaisissa kauneushoidoissa.
- Kuntosali, aerobic/tanssi/baletti ja muut liikuntaharrastukset.
- Tyylikonsulttien ja pukeutumisneuvojien pakeilla vierailu.
- Shoppailu, johon käytetään hyvin paljon aikaa, koska vaatteiden on oltava viimeisimmän muodin mukaisia ja naisen omaan tyyliin sopivia, ja tällaisen tyylin ylläpito vie aikaa!
- Edustustehtävät: kotona järjestettävät kutsut miehen työkavereille tai perhetutuille ja miehen rinnalla edustaminen kun mies saa kutsun johonkin tilaisuuteen.
- Jokapäiväinen laittautuminen (voi helposti viedä 2-3 tuntia päivästä) ja vaatehuolto.
- Lasten tapakasvatus yhteistyössä lastenhoitajan kanssa.

Tässä kannattaa huomata, että näihin naisen töihin menee todellakin naisen kaikki aika. Ansiotyössä hän ei ehdi käydä missään tapauksessa, eikä aikaa myöskään riitä päävastuun ottamiseen lasten hoitamisesta. Se ulkoistetaan yleensä lastenhoitajalle, ja nainen osallistuu välillä sivutoimisesti. Tietenkin on sanomattakin selvää, että mihinkään remonttitöihin tai muihin vastaaviin nainen ei koske pitkällä tikullakaan. Siinähän kynnet lohkeavat, käsien iho kovettuu ja sukkahousuihin tulee silmäpako!

Kysypä mieheltäsi, olisiko hän valmis rakentamaan elämänne tämän mallin mukaiseksi, jotta hänkin saisi sitten katsella kotonaan naisellista naista.

Vierailija - 6.2.2012 11:14  (10/111)

Hmm, mä laittaudun kyllä ihan vapaaehtoisesti.

Mulle merkitsee vielä 16 vuoden jälkeenkin niin paljon miehen ihaileva ja hyväksyvä katse:) Tosin laittaudun joka päivä töihin, mutta aina kun on tilaisuus myös "siviilissä". Hiukset mulla vaatii eniten työtä mutta ne pitää olla kuosissa vaikka olisi verkkarit päällä!

Mulla on myös kynnet jotka on aina huonossa kunnossa ja katkeilevat mutta nyt laitoin omien kynsien päälle akryylin ja johan on kauniit! Ei liian pitkät (n 1,5mm yli) että pystyy noita raksahommia yms tekemään mutta huolitellut kylläkin.

Ihan omaksi iloksenikin haluan olla huolitellun näköinen, on paljon itsevarmempi olo kun on pikkusen nähnyt vaivaa ulkonäön vuoksi. Aikaa menee tunti aamussa ja siitäkin 45mn hiuksiin.

Vierailija - 6.2.2012 11:15  (11/111)

up

Vierailija - 6.2.2012 11:17  (12/111)

10 jatkaa 6:lle. Asutko kuinka pohjoisessa?

Sitten ymmärrän tuon sääjutun mutta mua ei ole koskaan pk seudun pakkaset estäneet pitämästä esim paksuja sukkiksia ja kaunista neulemekkoa korkeakorkoisten saappaiden kanssa. Tai hametta noin yleensä. Itseasiassa mun mielestä hame on lämpimämpi kuin housut pakkasella!

Vierailija - 6.2.2012 11:19  (13/111)

tsiisus

jos minun mieheni sanoisi jotain tuollaista, niin niskaperse-otteella lentäisi pian ovesta pellolle. En kuuntelisi hetkeäkään.
En ymmärrä miten pinnallisten ihmisten kanssa pitää mennä naimisiin. Ulkonäkö on vain häviävän pieni osa parisuhteesta, ja sisin on se mikä ratkaisee.
Ja ei, en ole satakiloinen näppynaamanorsu, vaan ihan normaali ja hoikka, mutta en todellakaan kuluta elämääni siihen että mietin miltä näytän, miltä puoliso näyttää tai miltä naapuri näyttää. Ulkonäön miettimisen sijasta voi vaikka keskittyä henkiseen kehittymiseen ja oman luonteen jalostamiseen.
Suosittelen sitä niskaperseotetta teillekin kokeiltavaksi :)

Vierailija - 6.2.2012 11:26  (14/111)

Nro 9:lle

Lainaus:
Mulle merkitsee vielä 16 vuoden jälkeenkin niin paljon miehen ihaileva ja hyväksyvä katse:) Tosin laittaudun joka päivä töihin, mutta aina kun on tilaisuus myös "siviilissä". Hiukset mulla vaatii eniten työtä mutta ne pitää olla kuosissa vaikka olisi verkkarit päällä!

Mulla on myös kynnet jotka on aina huonossa kunnossa ja katkeilevat mutta nyt laitoin omien kynsien päälle akryylin ja johan on kauniit! Ei liian pitkät (n 1,5mm yli) että pystyy noita raksahommia yms tekemään mutta huolitellut kylläkin.

Ihan omaksi iloksenikin haluan olla huolitellun näköinen, on paljon itsevarmempi olo kun on pikkusen nähnyt vaivaa ulkonäön vuoksi. Aikaa menee tunti aamussa ja siitäkin 45mn hiuksiin.

Toisin sanoen muuhun kosmeettiseen (meikki, kynnet) käytät vartin päivässä. Siinä ajassa ei saavuteta sitä lookkia, mitä ap:n mies ymmärtääkseni ajaa takaa. Esim. huulipunaa pitäisi käyttää, kynnet lakata jne. Huolellinen huulipunan laittaminen edellyttää rajauksia, ja kynsien lakkaamiseen vasta aikaa meneekin.

Sinun miehelläsi lienee luonnollisempi maku kuin ap:n miehellä.

Vierailija - 6.2.2012 11:29  (15/111)

Mitä pahaa siinä on, jos mies toivoo vaimonsa olevan naisellinen?

Itse käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan (kevyesti) päivittäin ja urheilen (pidän kropan kuosissa, en tosin pelkästään miestä varten;). Ostan vaatteita ja hepeniä silloin tällöin (tosin mieskin ostaa mulle;). Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen. Jopa hoitovapaalla ollessani pidin ihan samalla tavalla huolta ulkonäöstäni.

Ihan samalla tavalla mä toivon, että mies pitää huolta itsestään. Ihan varmasti sanoisin, jos ei välittäis miltä näyttää. Antais lihoa itsensä, eikä vlittäis miltä näyttää. Käytännöllisyys on ihan ok, mutta välillä voi vetää ne korolliset saapikkaat jalkaan :)

Vierailija - 6.2.2012 11:36  (16/111)

Mä taas en

Lainaus:
I Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen.

jaksa vauvaa hoitaessa pitää huolta ulkonäöstäni sitäkään vähää mitä ennen. Edes ihoani en jaksa rasvata, vaikka mulla on kuiva iho.

Liikuntaa harrastan kyllä, mutta en ulkonäöllisistä syistä.

Vierailija - 6.2.2012 11:37  (17/111)

Opettele olemaan se jumalatar miehellesi

Lainaus:

.... Pitäisikö tässä nyt sitten alkaa ostamaan miehen piikkiin iso kasa meikkejä ja muita tuotteita sekä hankkia korkkareita ja hepeneitä? Siitähän se varmaan riemastuisi ;-)

Kyllä.

Mies näkee sinussa seksuaalisen olennon ja haluaisi nauttia siitä olennosta. Mutta tee nämä naisellisuustemput omissa rajoissasi, ettei mene pakkopullan puolelle.

Pahinta suolaa tuohon olisi, että tekisit homman överiksi tai siten, että olet "laittutunut", mutta vastentahtoinen koko ajatukselle.

Vierailija - 6.2.2012 11:39  (18/111)

Naisellisuudesta

Tätä keskustelua lukiessani minulle hiipii mieleen, että jokainen taitaa ymmärtää naisellisuudella vähän eri asiaa. Mielestäni esim. tuollainen itänaisten nukkevaimoelämä on aivan hirveää eikä kukaan varmasti rakastamalleen ihmiselle moista toivoisi.

Mutta itse kuitenkin ymmärrän naisellisuudella jotain aivan muuta kuin vaatteita ja ihohoitoja. Avaanpa asiaa näin: suomalaiset (nuoret) naiset haluavat olla äijiä, "one of the guys". Syljeskellään, piereskellään, puhutaan niskaperseotteista, örvelletään, ryypätään. Haetaan hyväksyntää miehiltä miehisin keinoin. Mielestäni tässä menee metsään ja vahvasti.

Me miehet, nuorenkin polven edustajat, oikeasti haluaisimme pehmeämpiä, romanttisempia, iloisempia, positiivisempia, mutta toki kuitenkin itsenäisiä ja aikuisia naisia. Tiedättehän, sellaisia naisellisia. Emme halua parisuhteeseen äijän kanssa.

Ymmärrän toki, että arvot ja asenteet ovat muutoksessa ja tässä tilanteessa perinteisessä sosiaalisessa järjestyksessä hyvinkin rajoitetut naiset haluavat kokeilla rajojaan. Missään nimessä en haluaisi paluuta malliin, jossa naiset ovat käytännössä miehen omaisuutta. Kuitenkin minusta nykyinen sukupuolettomuutta ja yksilöllisyyttä korostava asenneilmapiiri on mennyt tietyssä mielessä liian pitkälle: tunnen hyvin erilaisilla koulutus- ja kasvatustaustoilla varustettuja miehiä, mutta kaikkien kanssa asioista syvällisesti keskustellessa on tullut esiin, että unelmanainen on nimenomaan juuri naisellinen, ei jätkämäinen, ns. oikea nainen.

Tässä vähän nuoren miehen ajatuksia.

Vierailija - 6.2.2012 11:42  (19/111)

Hienoa!

Lainaus:
Kyllä.

Mies näkee sinussa seksuaalisen olennon ja haluaisi nauttia siitä olennosta. Mutta tee nämä naisellisuustemput omissa rajoissasi, ettei mene pakkopullan puolelle.

Pahinta suolaa tuohon olisi, että tekisit homman överiksi tai siten, että olet "laittutunut", mutta vastentahtoinen koko ajatukselle.

Tässä viestissä on tavoitettu jotain erittäin olennaista! Juuri näin ajattelen naisen jokainen mies haluaa.

Toki miehenkin täytyy pitää itsensä kunnossa ja "miehekkäänä", sehän on selvä! Kahden seksuaalisesta vetovoimastaan tietoisen ja siitä huolehtivan aikuisen ihmisen suhde on ehdottomasti parasta.

Vierailija - 6.2.2012 11:47  (20/111)

14, kerran kuukaudessa laitatan

kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä.

Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen.

Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".

Vierailija - 6.2.2012 11:51  (21/111)

Ihan hyviä ajatuksia

Lainaus:

Epäilenpä kuitenkin ap:n miehen kuuluvan niihin, joille naisellisuus on eniten kiinni juuri ulkonäöstä. Koodisanoina toimivat "huulipuna" ja "kynsilakka". Tiedän muutamia hieman vanhempia (suuret ikäluokat) miehiä, jotka eivät mm. huomaa että naisella on tekoripset (vaikka olisivat todella silmiinpistävä), ja muutenkin esteettiset mieltymykset ovat siellä drag-luokassa. Nämä sitten vaativat naisiaan pukeutumaan venäläisiksi huoriksi, jotta pystyisivät silmämääräisesti määrittämään kumpaa sukupuolta se kumppani on.

Jotkut vain ovat niin kerta kaikkisen turvenuijia, että sukupuolisia tunnusmerkkejä on hierottava vasten kasvoja ja niiden on oltava äärimmäisen ilmiselviä, jotta mies voi saada nautintoa kumppaninsa naisellisuudesta.

Nuoremmissa miehissä on onneksi paljon sitäkin, että nainen tunnistetaan naiseksi jopa ilman meikkiä. Itse esim. olen hyvinkin kiinnostunut pukeutumisesta ja tyyliasioista, mutta en halua lainkaan korostaa naisellisuuttani vaan painotan enemmän persoonallisuuttani kokonaisuutena. En käytä push up -liivejä, huulipunaa tai kynsilakkaa, ja hiuksenikin ovat lyhyet. Mieheksi minua ei silti voi luulla, ellei ole aivan totaalisen jäykkä käsitys sukupuolirooleista.

Vierailija - 6.2.2012 11:53  (22/111)

Tärkeintä, että jokainen

on oma itsensä, joko naisellinen, sukupuoleton tai miehekäs tai näitä kaikkia tai ei mitään näistä, sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta välittämättä.

Toivomukset naisellisuudesta tms. ovat yhtä tyhjän kanssa. Hyväksykää itsenne ja puolisonne omana itsenään ja hyväksykää myös oikeutenne ja puolisonne oikeus muuttua.

Minäkin vähän ihmettelen, miten ap on tuollaisen miehen kanssa edes yksiin päätynyt, jos et ole hänen toivomansa naisellinen nainen? Ei kai tämä ole hänelle yllätyksenä tullut, kun olette olleet jo niin pitkään yhdessä?

Vierailija - 6.2.2012 11:55  (23/111)

Juu

Lainaus:
mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti! Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän. Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.

Jotenkin venäläisen siihen kuitenkin pystyy. Vai väitätkö että Moskovassa on aina lämmin? :)

Vierailija - 6.2.2012 11:58  (24/111)

Naiseksi tunnistetaan muista ominaisuuksista

Olkoon nainen vaikka riihipirun näköinen, niin kyllä kelpaa, jos...

Mitä kaikkea muuta sellainen nainen jättää tekemättä, joka tärvää aikaa ja rahaa omaan ulkonäköönsä?

Vierailija - 6.2.2012 11:58  (25/111)

9, olet ehkä myös luonnostasi kaunis?

Lainaus:

Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen.

Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".

Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin.

Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)?

Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.

Vierailija - 6.2.2012 11:58  (26/111)

Pointti onkin siinä

Lainaus:
Itse käyn kampaajalla säännöllisesti, meikkaan (kevyesti) päivittäin ja urheilen (pidän kropan kuosissa, en tosin pelkästään miestä varten;). Ostan vaatteita ja hepeniä silloin tällöin (tosin mieskin ostaa mulle;). Meillä on 3 lasta ja ikinä en ole ajatellut, etten huolehtisi itsestäni enää lasten saannin jälkeen. Jopa hoitovapaalla ollessani pidin ihan samalla tavalla huolta ulkonäöstäni.

Ihan samalla tavalla mä toivon, että mies pitää huolta itsestään. Ihan varmasti sanoisin, jos ei välittäis miltä näyttää. Antais lihoa itsensä, eikä vlittäis miltä näyttää. Käytännöllisyys on ihan ok, mutta välillä voi vetää ne korolliset saapikkaat jalkaan :)

että jos ap ei halua panostaa miehen asettamien naisellisuuden vaateiden täyttämiseen, niin hänellä ei ole velvollisuutta sitä tehdä. Meikkaus, hiusten- ja kynsien laitto ovat kaikki valintoja, jotka vievät aikaa joltain muulta. Jos ap arvostaa elämässään jotain muuta näiden asioiden yläpuolelle (esim. lasten kanssa oleilu tai oma rentoutuminen) niin hänellä on oikeus toimia näiden arvojensa mukaan.

Hienoa, että sinä olet löytänyt samanhenkisen miehen kuin itse olet, mutta et voi ajatella olevasi tässä asiassa "oikeassa" ja ap väärässä, koska kyse on mielipideasioista. Elämässä on pakko laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, koska aikaa ei yksinkertaisesti ole läheskään kaikelle. Jokaisella se itsensä kaunistaminen ei tälle listalle yllä ja se on aivan sallittua.

Vierailija - 6.2.2012 12:00  (27/111)

Siis tämä oli numerolle 14, ei numerolle 9

Lainaus:

Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin.

Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)?

Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.

Vierailija - 6.2.2012 12:01  (28/111)

Venäläiskaunottaret ajavat taksilla paikasta toiseen

Lainaus:
Lainaus:
mutta Suomen sää rajoittaa valtavasti! Ei tuonne pakkaseen voi lähteä ohuissa hepenissä ja kauniita paksuja talvihepeneitä ei edes valmisteta. Yritän kaupoista aina ostaa nättejä talvivaatteita mutta niitä on hyvin vähän. Olisi kyllä helpompaa jos kaupoiss aede solisi myynnissä naisellisia talvitamineita kaikenlaiseen talviulkoiluun.

Jotenkin venäläisen siihen kuitenkin pystyy. Vai väitätkö että Moskovassa on aina lämmin? :)

...ja mies maksaa.

t. 9

Vierailija - 6.2.2012 12:02  (29/111)

Mystiset naiset

Puolet ketjusta heittää, että olla epänaisellinen omalle miehelle on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus ja ihmetellään, että miksi tuollaisen olet valinnut.

Ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

No, eiköhän tuossa ap:n tilanteessa muustakin mätä. 10 pisteen veikkaus, että mies on tuon lisäksi puutteessa henkisesti ja ruumiillisesti.

Vierailija - 6.2.2012 12:03  (30/111)

Mulla oli joskus

samasta aiheesta riitaa mutta siitä miehestä tulikin sitten aika äkkiä ex-mies. Tosin tämä naisellisuusvaatimus oli vain yksi pieniosasyy suhteen katkeamiseen.

Mutta kyllä se aika raskasta on jos itse on kuten minä, sellainen tavallinen arkinen ihminen joka ei tosiaan halua olla ulkoisesti mitenkään näyttävä. Joka toivoo että häntä rakastetaan pääasiassa muista syistä kuin ulkokuoren tai seksikkyyden takia. Ja sitten mies on semmoinen että naisen pitäisi olla näyttävä ja seksikäs, niin että kaveritkin huokailisivat että onpa kuuma kissa sillä kaverilla. Koko ajan kotonakin flirtata ja keimailla ja olla niin stereotyyppisesti naista. Eihän meidän yhteiselosta mitään tullut.

Nyt on sitten uusi kumppani jonka kanssa emme kumpikaan ole korostetun sukupuolisia, eikä se ole mikään ongelma tosiaan meille että semmoisia "jätkiä" vähän ollaan molemmat.

Vierailija - 6.2.2012 12:15  (31/111)

hmmmm

jos mun vaimo sanoisi mulle, ettet juo sitä kaljaa, makaa sohvalla tai et tee miesten töitä " niin niskaperse-otteella lentäisi pian ovesta pellolle. En kuuntelisi hetkeäkään."

m36

Vierailija - 6.2.2012 12:17  (32/111)

Kukin saa olla sellainen kuin itse haluaa,

jotkut kuluttaa aikansa muihin asioihin kun ulkonäöllä koreilemiseen, ei se sen kummempaa.

Vierailija - 6.2.2012 12:17  (33/111)

Nro 15 vastaa ;)

että jos ap ei halua panostaa miehen asettamien naisellisuuden vaateiden täyttämiseen, niin hänellä ei ole velvollisuutta sitä tehdä. Meikkaus, hiusten- ja kynsien laitto ovat kaikki valintoja, jotka vievät aikaa joltain muulta. Jos ap arvostaa elämässään jotain muuta näiden asioiden yläpuolelle (esim. lasten kanssa oleilu tai oma rentoutuminen) niin hänellä on oikeus toimia näiden arvojensa mukaan.

Hienoa, että sinä olet löytänyt samanhenkisen miehen kuin itse olet, mutta et voi ajatella olevasi tässä asiassa "oikeassa" ja ap väärässä, koska kyse on mielipideasioista. Elämässä on pakko laittaa asioita tärkeysjärjestykseen, koska aikaa ei yksinkertaisesti ole läheskään kaikelle. Jokaisella se itsensä kaunistaminen ei tälle listalle yllä ja se on aivan sallittua.

Niin...minusta on hassua, ettei halua miellyttää puolisoaan yhtään. Tuskin ap:n mies haluaa, että vaimonsa muuttuu täysin toisenlaiseksi mihin on aikoinaan rakastunut(tyyliin venäläisen naisen näköiseksi). Ymmärsin, että mies toivoo vaimonsa olevan edes JOSKUS naisellinen;). Kyse on todellakin mielipideasioista. Ja siitä miten ymmärtää ap:n viestin.

Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia, mutta kyllähän se on kiva olla joskus toiselle mieliksi. Laittaa vaikka ne hepenet päälle jos sitä toivotaan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? ;)

Vierailija - 6.2.2012 12:21  (34/111)

Naisellisen ulkoasun ylläpitoon kuluva aika ja vaiva

Sanon heti alkuun että minusta jokaisella ihmisellä on oikeus olla tyyliltään persoonansa mukainen enkä tarkoita tällä viestillä että muidenkin ihmisten pitäisi alkaa enemmän ulkokuoreen kiinnittää huomiota.

Mutta kyllä minusta vähän liioitellaan sitä kuinka hankalaa ja aikaavievää on pukeutua ja laittautua naisellisesti. Minä olen aina ollut tyyliltäni semmoinen naisellinen ja en kyllä koe että kauheasti muuta joudun jättämään elämästä pois siksi että menee puoli tuntia aamuisin hiusten laittoon + meikkaamiseen. Ja ne vähän naisellisemmat vaatteet saa kaapista päälleen ihan yhtä helposti kuin rönttövaatteetkin. Eikä sen naisellisen pukeutumisen välttämättä tarvitse tarkoittaa epäkäytännöllistä tai säähän sopimatonta, voi olla muullakin tavalla naisellinen kuin minihamoset ja piikkikorkokengät -tyylillä. Mulle se tarkoittaa että talvellakin kengät on siroja (ei mitään maihareita), takki voi olla vaikka vartaloa myötäilevä kaksirivinapitettu villakangastakki (eikä makkara-untuvatakki), voin laittaa jotain kivoja pukukorujakin.

Ihan on riittänyt aika työssäkäyntiin, kodinhoitoon ja 2 lapsen hoitoonkin vaikka tuhlaankin aikaani päivittäin hieman omaan ulkonäköön. Lähinnä unista tai tv:n ääressä istumisesta on pois se mikä kuluu laittautumiseen ja iltaisin siistien vaatteiden silittämiseen.

Vierailija - 6.2.2012 12:22  (35/111)

9:lle kommentoin sen verran,

että nuo naiset joista puhut ovat varakkaita, venäläiset naiset käyvät myös töissä. Aika harvalla on tilanne että voi olla vaan edustusvaimona. Ylipäätään venäläiset naiset ovat naisellisempia kun suomalaiset, vaikka kävisivät töissä ja ei olisi varaa erilaisiin kauneispalveluihin "rajattomasti".

Itsestään huolehtiminen ei ole rahasta kiinni...! Jos kerran viikossa laittaa kynnet, niin lakka pysyy varsin hyvänä koko viikon. Yllättäen olen huomannut, että usein halvat kynsilakat kestävät paremmin mitä kalliimmat (puhun nyt 2-3€ lakoista vert. 10€ lakat, en ole mitään 20€ lakkoja koskaan käyttänyt). Tärkeää on että muistaa viilata kynnet, niin eivät ala lohkeilemaan/liuskottumaan, ja jos kynsi on kärsinyt leikkaa huonot osat pois eikä säästä jotta mitta pysyisi pitkänä.

Kampaajaalla jokainen voi käydä edes pari kertaa vuodessa. Pelkkä leikkaus tekee jo paljon jos ei ole varaa värjäykseen. Voi myös opetella "laittamaan" hiuksia. Jos sutaiseen lapsen vaaleanpunaisella niiskuneiti ponnarilla hiukset kiinni =tyylitön. Jos taas laittaa hiukset kiinni asiallisella ponnarilla ja hiuksiin siistin hiuskoristeen/pinnin/pannan näyttää heti siltä kun olisi laittanut hiuksia vaikka aikaa menee 1min. enemmän.

Vaatteissa voi unohtaa miehen vanhat verkkarit ja huonosti istuvat t-paidat. Voi olla samaan aikana naisellinen ja kuitenkin mukavasti pukeutunut. Eli ei tarvitse laittaa korkkareita kävelylle, on olemassa siistejä ja naisellisia kävellykenkiä joissa ei ole korkoa.

Jos ajatellaan naista jolla on tavallinen t-paita, verkkarit ja lenkkarit ja sutaistu ponnari ja musta laskettelutakki niin naiseus on kaukana.
Vert. farkut/sammarit (joko bootcut tai pilli) ja siistit kengät/Ugg-tyyppiset tossut, t-paita jossa vähän jotain jujua ja esim. kaulakoru kaulassa, takkina esim. valkoinen/beige naisellinen toppatakki
( http://www.kauppakeskusmylly.fi/tarjouskuva.php?company=99&img=NORMAALIHINTAISET_TAKIT-20_.jp )
ja kiva tuubihuivi sen kera ja hiukset kiinni ja pieni koriste niissä. Ihan eri vaikutelmat, vaikka ihan yhtä mukavat vaatteet.

Vierailija - 6.2.2012 12:39  (36/111)

Ap täällä taas

Tosi hassua, että tämä puoli vuotta vanha ketju on nyt herännyt henkiin. Ihmettelijöille tiedoksi, että tuolloin taisin olla ihan uupunut taaperon ja uhmiksen kanssa ja mies ei vaan tajunnut, miten aikaa vievää ja raskasta kahden pienen kanssa oikeasti on.

Nyt menee taas paremmin ja jaksan jopa meikata ;-) En mitenkään räikeästi edelleenkään, mutta silti. Mies on puusilmä, mutta muuten hyvä niin sen takia olemme yksissä.

Vierailija - 6.2.2012 14:10  (37/111)

25, olen ihan tavallisen näköinen

Lainaus:
Lainaus:
kynteni -kestää hyvin siistinä. Mulla siis akryyli omien kynsien päällä. Olen ehkä nopea mutta kosteusvoide, meikkivoide, luomiväri, kulmavaha (jos ei kestoväriä), ripsiväri, poski- ja huulipuna - vartissa valmista. En mä tuhraa mitään teatterimeikkiä, 1-2 sävyä luomiin vain korostamaan silmiäni. Rajaukset huuliin tekee minuutissa, mutta en tee sitä - en ole vain tottunut moiseen. Tavoitteeni on tottakai että meikki on luonnollinen ja vain korostaa parhaita puoliani, en halua olla "pakkeloitu".
Jos sinulla on hyvä luusto, tasainen iho jossa ei paljon peiteltäviä virheitä, huulet joissa puna pysyy rajaamatta kauniina jne., voit selvitä luonnollisesta meikistä nopeastikin. Mietin, kelpaisiko tämäkään silti ap:n miehelle. Itselleni tuli kuva, että hän haluaa maalatun näköiset (ei siis luonnolliset) huulet ja punaista kynsilakkaa. Ehkä tekoripsetkään eivät olisi pahitteeksi, jos omat eivät ole huimaavan pitkät (niin kuin useimmilla suomalaisilla eivät ole)? Jos ap ei ole yhtä luonnonkaunis kuin sinä, hänellä voi mennä ulkonäön ylläpitoon hyvin paljon enemmän aikaa. Erilaiset iho-ongelmat (joita itselläni on, joten on kokemusta niistä) saattavat olla hirmu työläitä hoidettavia, ja hoitamatta jättämisestä ei kuitenkaan ole muuta kuin esteettistä haittaa. Ymmärrän hyvin, jos jotkut päättävät, että ei maksa vaivaa ja ajalle on parempaakin käyttöä.

omasta mielestäni, meikittä "harmaa" ja ikäiseni (50v) näköinen mutta jostain syystä mua pidetään viehättävänä, ehkä se on se hymy ja vilkas olemus joka korvaa raskaamman meikin:)

Vierailija - 6.2.2012 14:15  (38/111)

Ilmeisesti tosiaan ajavat taksilla paikasta toiseen.

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

...ja mies maksaa.

t. 9

Sen on pakko olla niin koska onhan Venäjälläkin kylmä talvisin!

Vierailija - 6.2.2012 14:19  (39/111)

oli miten oli, mutta

Jos on jo miehen saanut naimisiin, ei enää tarvii meikata ja laittautua. melko alentavaa tuollainen.

Vierailija - 6.2.2012 14:46  (40/111)

39, ja sitten itket kun ukolla

on jonain päivänä toinen nainen joka jaksaa huolehtia itsestään:) ei voi syyttää kuin.....

Onhan se nyt itsellekin mieltäkohottavaa näyttää kivalta! Hyvin voi pukeutua kauniisti näilläkin keleillä, en ole vielä kertaakaan laittanut toppahousuja jalkaan tänätalvena vaikka eilenkin oli melkein -27. Ei mun mielestä mitenkään alentavaa olla tyylikäs ja hieman laitettu

Vierailija - 6.2.2012 14:54  (41/111)

Niin,

Niin...minusta on hassua, ettei halua miellyttää puolisoaan yhtään. Tuskin ap:n mies haluaa, että vaimonsa muuttuu täysin toisenlaiseksi mihin on aikoinaan rakastunut(tyyliin venäläisen naisen näköiseksi). Ymmärsin, että mies toivoo vaimonsa olevan edes JOSKUS naisellinen;). Kyse on todellakin mielipideasioista. Ja siitä miten ymmärtää ap:n viestin.

Ulkonäkö ei ole maailman tärkein asia, mutta kyllähän se on kiva olla joskus toiselle mieliksi. Laittaa vaikka ne hepenet päälle jos sitä toivotaan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? ;)

samalla tavalla se ap:n mies voisi miellyttää vaimoaan ja olisi pyytämättä tältä jotain, jota ap ei halua tehdä. ;)

Noh, vanha ketju ja ap:n tilanne on jo rauennut, mutta on näistä asioista ihan mielenkiintoista keskustella. Jännä huomata itsestänikin, että asetuin heti ap:n puolelle, vaikka itse tykkään olla hyvin naisellinen, meikata, laittaa tukkaa, käyttää rahaa vaatteisiin jne. Teen tämän, koska nautin tästä, mutta tiedän, että jos en nauttisi, niin en tasan tarkkaan laittautuisi miehen vuoksi.

Vierailija - 6.2.2012 15:02  (42/111)

Lainaukset ei nyt toimi

Tässä oma viestini:

Niin, samalla tavalla se ap:n mies voisi miellyttää vaimoaan ja olisi pyytämättä tältä jotain, jota ap ei halua tehdä. ;)

Noh, vanha ketju ja ap:n tilanne on jo rauennut, mutta on näistä asioista ihan mielenkiintoista keskustella. Jännä huomata itsestänikin, että asetuin heti ap:n puolelle, vaikka itse tykkään olla hyvin naisellinen, meikata, laittaa tukkaa, käyttää rahaa vaatteisiin jne. Teen tämän, koska nautin tästä, mutta tiedän, että jos en nauttisi, niin en tasan tarkkaan laittautuisi miehen vuoksi.

Vierailija - 6.2.2012 15:40  (43/111)

Jaa

Lainaus:
että mies maksaa koko lystin, ja lähtee myös katsomaan, mitä se vaatii. Varaat ajan kampaajalle, ihohoitoon, meikkaukseen, manikyyriin. Et kerro hintoja. Ja etsit kalleimman tissiliivikaupan, mitä löytyy!

Ensin siis ihohoito, ja vaadit miestäkin ottamaan itselleen, kun on niin akkamainen ja ruma iho. Kosmetologilla laitatat kestovärit ripsiin ja kulmiin. Permanentti ja värjäys. Menet manikyyriin, piiitkät tekokynnet ja värit, kiitos.

Ostatat vielä kalliit hepeneet. Siinä vaiheessa kun 500 euroa alkaa olla mennyt, menee miehellä turpa kiinni ihan itsestään ja epäilen, ehditkö manikyyriin saakka.

Jos tuolla saisi oman akkani kiinnostumaan ulkonäöstänsä, niin mielihyvin maksaisin, vaikka triplasti jos tarvis. Meillä ei siis kyse rahasta, mutta rouva on niin maatiaisrotua ettei asia kiinnosta...

Vierailija - 6.2.2012 17:26  (44/111)

Naisellisuus = heikkous

Lainaus:
Tätä keskustelua lukiessani minulle hiipii mieleen, että jokainen taitaa ymmärtää naisellisuudella vähän eri asiaa. Mielestäni esim. tuollainen itänaisten nukkevaimoelämä on aivan hirveää eikä kukaan varmasti rakastamalleen ihmiselle moista toivoisi.

Mutta itse kuitenkin ymmärrän naisellisuudella jotain aivan muuta kuin vaatteita ja ihohoitoja. Avaanpa asiaa näin: suomalaiset (nuoret) naiset haluavat olla äijiä, "one of the guys". Syljeskellään, piereskellään, puhutaan niskaperseotteista, örvelletään, ryypätään. Haetaan hyväksyntää miehiltä miehisin keinoin. Mielestäni tässä menee metsään ja vahvasti.

Me miehet, nuorenkin polven edustajat, oikeasti haluaisimme pehmeämpiä, romanttisempia, iloisempia, positiivisempia, mutta toki kuitenkin itsenäisiä ja aikuisia naisia. Tiedättehän, sellaisia naisellisia. Emme halua parisuhteeseen äijän kanssa.

Ymmärrän toki, että arvot ja asenteet ovat muutoksessa ja tässä tilanteessa perinteisessä sosiaalisessa järjestyksessä hyvinkin rajoitetut naiset haluavat kokeilla rajojaan. Missään nimessä en haluaisi paluuta malliin, jossa naiset ovat käytännössä miehen omaisuutta. Kuitenkin minusta nykyinen sukupuolettomuutta ja yksilöllisyyttä korostava asenneilmapiiri on mennyt tietyssä mielessä liian pitkälle: tunnen hyvin erilaisilla koulutus- ja kasvatustaustoilla varustettuja miehiä, mutta kaikkien kanssa asioista syvällisesti keskustellessa on tullut esiin, että unelmanainen on nimenomaan juuri naisellinen, ei jätkämäinen, ns. oikea nainen.

Vai pystytkö muka näkemään tuollaisen kuvailemasi naisellisen naisen suuryrityksen johtajana, kenraalina, Nobelin palkinnon saajana?? Epäilen.

Vierailija - 6.2.2012 18:32  (45/111)

Onhan noita naisellisia johtajia:

Marimekon Kirsi Paakkanen, Akateemikko Leena Palotie, tämänvuotiset nobelin rauhanpalkinnon saajat, tässä vain muutama....

Vierailija - 6.2.2012 18:42  (46/111)

tuntuu siltä, että suomalainen nainen ja

suomalainen mies eivät enää kohtaa toisiaan. Miesten mielestä naiset ovat äijämäisiä ja naisten mielestä miehet taas liian " nössöjä." Miehet hakevat naisellista naista sitten ulkomailta ja suomalaiset naiset menevät yhä enemmän yhteen ulkomaalaisten miesten kanssa, ehkä toivoen, että mies sentään olisi se suhteen miehekkäämpi osapuoli eikä heti alistuisi suominaisen niskaperseotteeseen:D

Kyllä minustakin meidän suomalaisten naisten pitäisi osata nauttia naiseudestamme enemmän, enkä tarkoita tällä nyt sitä, että ryhtyisimme hiiriksi, jotka eivät uskalla osallistua keskusteluihin tai vitsailla. Miksi emme uskalla pukeutua kauniisti ( koska pelkäämme erottuvamme joukosta liikaa ? ) Miksi olemme niin vaatimattomia emmekä korosta ulkonäköämme ? Olisikohan vikaa myös suomalaisessa kulttuurissa, jossa herrasmiesmäinen käytös on miehiltäkin ihan hukassa ?

Vierailija - 6.2.2012 18:49  (47/111)

Alan meikata heti,

kun miehenikin alkaa. Ja mekkojakin voin käyttää sitten, kun mies niitä ensin käyttää.

Mua ei kiinnosta pätkääkään itteni puunaaminen. Mies tuntenut mut 23 vuotta ja ei ole koskaan maininnu, et pitäis alkaa meikata. Olisin melko yllättyny jos moista alkais vaatimaan. Et varmaan jo tässä ajassa huomannu, että olen sellainen kuin olen ja sillä siisti.

En koe tehtäväkseni miellyttää miestä feikkinaamalla.

Vierailija - 6.2.2012 19:03  (48/111)

47, ajatteleppa hetki näin -

kaksi taloa rinnakkain; vanha ränsistynyt rintsikka ja hyvinhoidettu viihtyisä talo. Kumpikin kelpaa tarkoitukseensa mutta vain toinen miellyttää silmää, ehkä myös niiden asukkaiden mielestä:)

Sun mies on ehkä niin nössö että tyytyy siihen mitä saa... Muista ettet sinäkään sitten harmittele kun miehesi tukevoituu, harmaantuu ja lötistyy vanhetessaan kun ei viitsi urheilla tai pitää itsestään huolta? Mitä turhaan tuon homssuisen vaimon takia, kelpaa tämmöisenä....

Vierailija - 7.2.2012 7:48  (49/111)

mä olen itse tehnyt tyylimuutosta

kolmannen lapsen syntymän jälkeen. Olin ollut pitkään kotona, ja kilojakin oli kertynyt kymmenkunta. Aina ulkona leikkimässä lasten kanssa, tms. Vanhat siistit vaatteet eivät enää mahtuneet päälle. Perustelin ulkonaköä sillä ettei muka ehdi ja ettei ole tarvetta laittautua.

Mieheltä ei tullut mitään kommenttia, mutta mua itseäni alkoi häiritä kun ei ikinä ollut mitään kivaa päällepantavaa (enkä kyllä paljon muualla ollutkaan kun hiekkalaatikolla ja ruokakaupassa..) Mutta ne harvat tilanteet kun olisi jotain muuta...

Hankin muutaman kivan perusvaatteen, jotka olivat kyllä tuplahintaisia mutta myös tosi laadukkaita. Huomasin, että oikeastaan rahaa säästyy, kun niitä voi pitää paljon ja oma mieli on parempi kun näyttää hyvältä. Ei niitä siistejä vaatteita kauemmin päälle kisko kun vanhoja rytkyjäkään. Kaupassa kiersin miettimässä yhteensopivat asukokonaisuudet varmaan kahtena päivänä, yhden päivän kesällä ja toisen alkutalvesta.

Meikiksi riittää kestoväri kulmiin ja ripsiin, sen laitan kerran kuussa tai kerran kolmessa viikossa 30min. Kampaajalla olen käynyt pari kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukset, värjään kotona kerran kolmessa kuussa väripaketilla a 11e, eli ihan kohtuullista oman mittapuuni mukaan.

Tärkeintä mulle on ollut muutos omassa olossa ja itsevarmuudessa. Mulla itselläni on naisellisempi ja parempi olo näin, vaikka käytetty rahamäärä ja aika ovat vähäiset. Muutos näkyy mun mielialoissa, ja se naisellisuus - se näkyy pilkkeenä silmäkulmassa. Vieläkin pystyn remonttihommiin ja löydän hiekkalaatikon, mutta nautin myös muista asioista!

Vierailija - 7.2.2012 13:11  (50/111)

Tässäpä se ongelma onkin

Lainaus:

Vai pystytkö muka näkemään tuollaisen kuvailemasi naisellisen naisen suuryrityksen johtajana, kenraalina, Nobelin palkinnon saajana?? Epäilen.

Minusta on kyllä ongelmallista kasvattaa naisia tällaisiin kovien arvojen tehtäviin. Tuloksena on hyvin epänaisellisia henkilöitä, jotka kuitenkaan eivät miehiä vastaan kilpaillessa pärjää muuten kuin kilpailua tasoittamalla, mistä kaikenlaiset kiintiösuunnitelmat ja naisia varten alennetut vaatimustasot kertovat karua kieltään. Sitä paitsi aivan kaikki miehet antavat naisille tasoitusta ja erityiskohtelua, teitä ei todellakaan kohdella työelämässä samalla tavalla kuin miehiä vaan pääsette hyvin paljon helpommalla. Biologia on ohjannut naisen kaitsijaksi ja miehen suorittajaksi, näin se vain on.

Ja en ole tuo alun perin lainaamasi keskustelija, mutta nuori mies minäkin.

Vierailija - 7.2.2012 13:15  (51/111)

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta

mielestäni naiselliseksi ei tee yksinomaan laittautuminen. Toiset ovat luonnostaan naisellisempia ja kovin jätkämäisesti käyttäytyvä ei ole naisellinen vaikka kuinka tälläytyisi.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]