![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
eikö oikeasti joku voi olla edes kahta tuntia erossa lapsista?
Meidän piti tavata kaveriporukan kesken vuosien tauon jälkeen. Ollaan kyllä nähty yksitellen jossain mutta viime kerrasta kun koko porukka on ollut koolla (melkein 10 hlöä) on kulunut jo ainakin seitsemän vuotta kun osa asuu ulkomailla jne.Piti mennä syömään ulos, ei mitään sen rajumpaa. Paikkakin oli jo valittuna. Noh, yksi sitten ehdotti että jos kuitenkin tulisitte kaikki meille. Jotkut sitten kuittasivat että käyhän se, ja minullekin ihan ok. Pääasia että nähdään toisiamme. Sitten se meni siihen, että otetaan ne lapset mukaan niin niistäkin on seuraa toisilleen. Tehdään ruuaksi makaronilaatikkoa niin lapsetkin tykkää.
(tähän keskusteluun en ehtinyt osallistua kun olin lomalla enkä lukenut sähköpostiani muutamaan päivään)
"Ja eihän me nyt sitten illemmalla enää ja kun viikonloppunakin on kaikkea". Nähdään sitten arkena klo 9-12 niin ehditään vielä kotiin päikkäreille.
Minä ja pari muuta ollaan jo töissä sillä viikolla, joten ei sitten päästy laatikkoa syömään ja lapsia leikittämään.
Soitellaan vaikka 10 vuoden kuluttua taas, heippa.
Vastaukset
joo näitähän on, joille mikään tapahtuma kodin
ulkopuolella on kidutusta, mitäköhän sille mun janipetterille mahtaa sattua kun olen kaksi tuntia poissa?mun lapset ovat olleet nyt kuukauden ulkomailla isänsä kanssa ja olen nauttinut joka hetkestä saadessani olla yksin.
meitä on moneen junaan...
Perusongelma: ihmisillä ole elämä!
Ja monella siihen liittyvät puoliso ja lapset, joilla myös on viikonloppusuunnitelmansa. Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.niin, nyt olikin kyse siitä kerran seitsemässä vuodessa :-D
Lainaus:
Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.
Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.
Ja oltiin sovittu jo, mutta ruvettiin hankaamaan vastaan. En luonnollisestikaan ole enää mikään ykkönen, onhan minullakin jo perhe! Kyse oli oikeasti kahdesta tunnista.
9 - 12 on kolme tuntia
Lainaus:
Lainaus:
Ja oltiin sovittu jo, mutta ruvettiin hankaamaan vastaan. En luonnollisestikaan ole enää mikään ykkönen, onhan minullakin jo perhe! Kyse oli oikeasti kahdesta tunnista.Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.
Kun et kerran keskusteluun ehtinyt osallistua,
et ehkä tiedä sen kulkua, ja miksi lopulta tuohon ratkaisuun päädyttiin?Harmi, ettei sinun paikalle pääsyä oettu huomioon! Voisitko nyt itse olla odottamatta seuraavaa kymmentä vuotta ja ottaa yhteyttä kavereihin ja ehdottaa ilta-/viikonlopputapaamista? Ehkä osa ainakin pääsisi paikalle?
Lainaus:
(tähän keskusteluun en ehtinyt osallistua kun olin lomalla enkä lukenut sähköpostiani muutamaan päivään)
"
"
niin, siitä tuli kolme tuntia kun päätettiin mennä syömään
sitä makaronilaatikkoa. (eikä sillä ole edes niin väliä enää koska ne lapset on mukana koko ajan.) Siihen ulkona syömiseen oltiin varattu aluksi 2 tuntia.ratkaisuun päädyttiin, koska niin monen mielestä se oli parempi vaihtoehto
Lainaus:
et ehkä tiedä sen kulkua, ja miksi lopulta tuohon ratkaisuun päädyttiin?
- - - Ehkä osa ainakin pääsisi paikalle?
et ehkä tiedä sen kulkua, ja miksi lopulta tuohon ratkaisuun päädyttiin?
- - - Ehkä osa ainakin pääsisi paikalle?
Juu, me mennään viiden henkilön voimin sinne ulos ja ollaan ihan pitemmän kaavan mukaan tällä kertaa :)
Ei tämä maailmaani kaada mutta minusta on erikoista, että joillekin äideille se lasten kanssa oleminen on kaikki kaikessa, mitään muuta ei ole.
Vähän erilaista näkökulmaa.
Näin kotiäitinä päivät lasten kanssa ovat pitkiä. Mielellään onnistuisi järjestämään itselleen ja lapsilleen päiväsaikaan tapaamisia. Ehkä jollakin kavereista on ollut sellainen tilanne ja on "itsekkäästi" ehdottanut päivätapaamista, ja muut ovat siihen myöntyneet.Haluathan sinä tapaamisen myös siihen aikaan, kun sinulle parhaiten haluat, ja millaista yhdessäloloa eniten kaipaat.
Joten ehdotan edelleen, että ehdotat lisätapaamisia. Useinhan kun kaverit tapaavat, puhutaan, että otetaan pian uudestaan ja sitten se helposti jää. Eli ilahdutat varmaan monia.
tän meidän tapaamisen pointin piti olla siinä,
Lainaus:
Joten ehdotan edelleen, että ehdotat lisätapaamisia. Useinhan kun kaverit tapaavat, puhutaan, että otetaan pian uudestaan ja sitten se helposti jää. Eli ilahdutat varmaan monia.
että ollaan taas vuosien jälkeen kerrankin edes samassa maassa samaan aikaan. Piti siis nähdä koko porukan ja seuraavan kerran se on mahdollista aikaisintaan kahden vuoden kuluttua.
ap
Mutta siis kaverisi eivät tienneet, että sinä ja toinen kaveri ovat työssä tuolla viikolla?
Ja sinä et päässyt osallistumaan keskusteluun? Mitä siis heidän olisi pitänyt tehdä?Lainaus:
että ollaan taas vuosien jälkeen kerrankin edes samassa maassa samaan aikaan. Piti siis nähdä koko porukan ja seuraavan kerran se on mahdollista aikaisintaan kahden vuoden kuluttua.
ap
Lainaus:
ap
kyllä he olivat tietoisia meidän kesälomien ajankohdasta.
Lainaus:
Ja sinä et päässyt osallistumaan keskusteluun? Mitä siis heidän olisi pitänyt tehdä?
Ja sinä et päässyt osallistumaan keskusteluun? Mitä siis heidän olisi pitänyt tehdä?
Joku olisi voinut edes SOITTAA, eikä laittaa vaan sähköpostia. Me oltiin jo kauan aikaa sitten sovittu siitä päivämäärästä alunperin :(
Kyllä tuo minustakin on ahdistavaa. - Siis se, ettei
perheellistyttyään HALUA tehdä muuta kuin olla lapsen/lasten kanssa ja tehdä pelkkiä äiti-lapsi-juttuja ja viikonloppuisinkin AINOSTAAN perhejuttuja! Tuossa ylempänä joku sanoi, että perusongelma on se, että ihmisillä on nyt elämä: puoliso, lapset ja viikonloppusuunnitelmat. Niin, kylllä minun elämääni kuuluu yhä perheellisenä myös YSTÄVÄT ja OMA AIKA. Siis ihan omat, puolisosta ja lapsista irralliset menot ja harrastukset. Toki nyt vähemmässä määrin kuin sinkkuna ja perheettömänä. Ja näin on kyllä onneksi myös KAIKISSA tuntemissani lapsiperheissä.Nimenomaanhan siksi, että on se puoliso, on mahdollista välillä jättää lapset hänelle ja mennä tapaamaan ystäviään/harrastamaan ilman lapsia. Ja vaikka on usein viikonloppusuunnitelmia perheen kesken, voi vuoden 52 viikonlopusta varmaan pari nipistää perheettömäänkin touhuamiseen, vai? Minusta sekä lapsille että aikuisille tekee HYVÄÄ välillä viettää aikaa myös erossa/vain toisen vanhemman kanssa/itsekseen/ilman perhettä.
Vaikka perhe, puoliso ja lapset, ovat minulle toki ykkönen, elämääni mahtuu ja kuuluu paljon muutakin: työ, ystävät ja joitain rakkaita harrastuksia. Ihmettelen, mitä nämä ihmiset, jotka perheellistyttyään eivät enää tee mitään muuta kuin vietä aikaa perheen ja perheellisten kera, tekevät sitten kun lapset ovat kasvaneet? Ja kuinka paljon he oikein ovat arvostaneet ystäviään ja harrastuksiaan ennen perheellistymistä, jos näille ei riitä enää aikaa ja energiaa perheellistymisen jälkeen.
Jos kerran kymmenessä vuodessa ehdottaa
tapaamista lasten kanssa, ja se kavereille sopii, ei kai tämä tarkoita, ettei henkilöllä ole muuta elämää kuin lapset? Vähän suhteellisuudentajua, kymmenen ihmistä yrittää löytää sopivan ajan.Jos kerran kymmenessä vuodessa ehdottaa
tapaamista lasten kanssa, ja se kavereille sopii, ei kai tämä tarkoita, ettei henkilöllä ole muuta elämää kuin lapset? Vähän suhteellisuudentajua, kymmenen ihmistä yrittää löytää sopivan ajan.13, juuri noita samoja ajatuksia ap:lla
Tämänkin piti olla kaikille tosi tärkeä juttu, tai ainakin niin kirjoiteltiin vielä keväällä. Kyllä minä pärjään ilman heitäkin ja tätä tapaamista, kyse ei ole ollenkaan siitä! Ihan vaan pohdiskelen että miten vaikeaa joillekin voi olla se lasten jättäminen hetkeksi ja yhtedenpito muihin.Ja 10 henkilöä oli todellakin löytänyt sen mieluisan ja kaikille sopivan ajankohdan KUNNES aloitettiin niitä makaronilaatikkojuhlia suunnittelemaan päiväunirytmien mukaisesti. Eihän näitten ihmisten kanssa voi tehdä mitään muuta koska se reaktio on kuitenkin lopulta se että emmää, ei me voida enkä mää jaksa nyt tommosta.
Ja sinä pystyt koska tahansa sopimaan minkä ajan tahansa?
Lainaus:
perheellistyttyään HALUA tehdä muuta kuin olla lapsen/lasten kanssa ja tehdä pelkkiä äiti-lapsi-juttuja ja viikonloppuisinkin AINOSTAAN perhejuttuja! Tuossa ylempänä joku sanoi, että perusongelma on se, että ihmisillä on nyt elämä: puoliso, lapset ja viikonloppusuunnitelmat. Niin, kylllä minun elämääni kuuluu yhä perheellisenä myös YSTÄVÄT ja OMA AIKA. Siis ihan omat, puolisosta ja lapsista irralliset menot ja harrastukset. Toki nyt vähemmässä määrin kuin sinkkuna ja perheettömänä. Ja näin on kyllä onneksi myös KAIKISSA tuntemissani lapsiperheissä. Nimenomaanhan siksi, että on se puoliso, on mahdollista välillä jättää lapset hänelle ja mennä tapaamaan ystäviään/harrastamaan ilman lapsia. Ja vaikka on usein viikonloppusuunnitelmia perheen kesken, voi vuoden 52 viikonlopusta varmaan pari nipistää perheettömäänkin touhuamiseen, vai? Minusta sekä lapsille että aikuisille tekee HYVÄÄ välillä viettää aikaa myös erossa/vain toisen vanhemman kanssa/itsekseen/ilman perhettä. Vaikka perhe, puoliso ja lapset, ovat minulle toki ykkönen, elämääni mahtuu ja kuuluu paljon muutakin: työ, ystävät ja joitain rakkaita harrastuksia. Ihmettelen, mitä nämä ihmiset, jotka perheellistyttyään eivät enää tee mitään muuta kuin vietä aikaa perheen ja perheellisten kera, tekevät sitten kun lapset ovat kasvaneet? Ja kuinka paljon he oikein ovat arvostaneet ystäviään ja harrastuksiaan ennen perheellistymistä, jos näille ei riitä enää aikaa ja energiaa perheellistymisen jälkeen.
perheellistyttyään HALUA tehdä muuta kuin olla lapsen/lasten kanssa ja tehdä pelkkiä äiti-lapsi-juttuja ja viikonloppuisinkin AINOSTAAN perhejuttuja! Tuossa ylempänä joku sanoi, että perusongelma on se, että ihmisillä on nyt elämä: puoliso, lapset ja viikonloppusuunnitelmat. Niin, kylllä minun elämääni kuuluu yhä perheellisenä myös YSTÄVÄT ja OMA AIKA. Siis ihan omat, puolisosta ja lapsista irralliset menot ja harrastukset. Toki nyt vähemmässä määrin kuin sinkkuna ja perheettömänä. Ja näin on kyllä onneksi myös KAIKISSA tuntemissani lapsiperheissä. Nimenomaanhan siksi, että on se puoliso, on mahdollista välillä jättää lapset hänelle ja mennä tapaamaan ystäviään/harrastamaan ilman lapsia. Ja vaikka on usein viikonloppusuunnitelmia perheen kesken, voi vuoden 52 viikonlopusta varmaan pari nipistää perheettömäänkin touhuamiseen, vai? Minusta sekä lapsille että aikuisille tekee HYVÄÄ välillä viettää aikaa myös erossa/vain toisen vanhemman kanssa/itsekseen/ilman perhettä. Vaikka perhe, puoliso ja lapset, ovat minulle toki ykkönen, elämääni mahtuu ja kuuluu paljon muutakin: työ, ystävät ja joitain rakkaita harrastuksia. Ihmettelen, mitä nämä ihmiset, jotka perheellistyttyään eivät enää tee mitään muuta kuin vietä aikaa perheen ja perheellisten kera, tekevät sitten kun lapset ovat kasvaneet? Ja kuinka paljon he oikein ovat arvostaneet ystäviään ja harrastuksiaan ennen perheellistymistä, jos näille ei riitä enää aikaa ja energiaa perheellistymisen jälkeen.
Minullakin on ystäväni, harrastukseni ja oma työni, mutta silti joudun sopiessani tapaamisia ottamaan huomioon myös perheeni. Ja jos jos keskiviikkona ja torstaina ole ollut illan poissa kotoa niin perjantaina en enää ehkä jaksakaan tai edes halua.
Kesä on myös aikaa, jolloin koko perhe on lomalla. Jos siitä lyhyestä ajasta vielä "nipistää" viikonlopun kavereille (kolme muuta lomaviikonloppua menikin jo kavereitten häihin, siskon rippijuhlaan ja kummitytön synttäreihin) niin voi miettiä, mikä elämässä on oikeasti tärkeää.
Minusta lapsille tekee hyvää saada viettää vanhempiensa kanssa aikaa edes lomalla. Jos vanhemmat ovat sitä mieltä, että heidän hyvänsä menee perheen edelle niin ei ihme, että eroja tulee.
Kyse on siis siitä, että et saanut päättää?
Noista kommenteistasi päätelleen vedit herneen nenään siitä, että kaverit keksivät paljon kivamman ja rennomman tavan viettää aikaa yhdessä, mutta sinä lomalaisena (keskityit perheeseesi, et välittänyt kavereista) et päässytkään sanelemaan omia ehtojasi.Kun sinä halusit lomailla olematta heihin yhteydessä, tekivät he omat päätöksensä. Ja sekös nyt pänniin ja väität, että ovat liikuttavan sidoksissa perheisiinsä toisin kuin sinä (joka et perheen takia voinut edes osallistua keskusteluun ajasta ja paikasta).
no minun vikahan tämä tietysti on :-D
Lainaus:
Noista kommenteistasi päätelleen vedit herneen nenään siitä, että kaverit keksivät paljon kivamman ja rennomman tavan viettää aikaa yhdessä, mutta sinä lomalaisena (keskityit perheeseesi, et välittänyt kavereista) et päässytkään sanelemaan omia ehtojasi.
Noista kommenteistasi päätelleen vedit herneen nenään siitä, että kaverit keksivät paljon kivamman ja rennomman tavan viettää aikaa yhdessä, mutta sinä lomalaisena (keskityit perheeseesi, et välittänyt kavereista) et päässytkään sanelemaan omia ehtojasi.
Ei kyse ollut mistää MINUN ehdoista hyvänen aika sentään, meitähän oli 10 naista. Me olimme jo sopineet sen ajankohdan kertaalleen enkä voinut koko ajan päivystää sähköpostin vieressä (kuka sanoi että olin perheeni kanssa koko ajan lomalla ;)) Kotiäitien aikataulut taas ajoi edelle. Minulla oli muuten sähköpostissa poissaoloviestikin mutta se on näköjään ihan evvk.
Siis onko tuo oikeasti ihan naisten / äitien normaali tapa toimia? Sovitaan jotain ja tehdäänkin toista, ihan vaan sen takia että "emmää halua ja kun mulla on nää lapset" (kellään ei ollut mitään sen kummempaa syytä).
Minusta on huomattavasti rennompaa ja kivempaa mennä ulos syömään kun leikkiä lapsilauman kanssa ja syödä arkiruokaa. Ehkä olen vähän eri maata sitten :)
No kyllä näistä muuta ehdottaneistakin voi olla kivempi syödä aikuisten kesken ulkona rauhassa.
;) :DMinusta on huomattavasti rennompaa ja kivempaa mennä ulos syömään kun leikkiä lapsilauman kanssa ja syödä arkiruokaa. Ehkä olen vähän eri maata sitten :)
Hui, mää oon varmaan ap.n haukkuma äiti
Minulla on tärkeä harrastus, joka vie aikaa. Raskas työ, minkä takia tarvitsen lepoa. Haluan viettää aikaani perheen kanssa. Teemme miehen kanssa eri vuoroa töissä, joten emme näe kovin paljon.Minulle ei nyt vain niin kamalan paljoa merkitse vanhat kaverit. Elämä menee eteen päin ja joku tuollainen tapaaminen ei ole tärkeä.
Elämässä on niin paljon muutakin, että mielelläni vietän vapaa-aikani perheeni kanssa. Ihan sama, mitä siitä jotkut 10 vuotta vanhat kaverit ajattelee. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kuulostaa aika kamalalta, ap! Ymmärrän täysin harmisi.
On tietenkin AIVAN eri asia nähdä kavereita ravintolassa aikuisten kesken kuin syöttää lapsille porukalla makaronilaatikkoa. Jälkimmäisessä tapauksessa ei oikeasti ehdi edes keskustella - paitsi korkeintaan lasten ruokailutottumuksista ja päiväunista.Tietty myös nämä äiti-lapsi-tapaamiset ovat tärkeitä ja paikallaan, jos niin kerran sovitaan. Luulisi kuitenkin, että sellaisia itse kukin ehtii harrastaa aivan riittävästi arkena! Vuosien tauon jälkeen taas haluaisi tavata ystäviään ihan ajan kanssa, ilman että pitää minuutin välein juosta pyyhkimään jonkun suuta tai pyllyä.
t. 8v, 6v ja 9kk vanhojen lasten äiti
10 naista päätti toisin kuin sinä
Lainaus:
Lainaus:
Ei kyse ollut mistää MINUN ehdoista hyvänen aika sentään, meitähän oli 10 naista. Me olimme jo sopineet sen ajankohdan kertaalleen enkä voinut koko ajan päivystää sähköpostin vieressä (kuka sanoi että olin perheeni kanssa koko ajan lomalla ;)) Kotiäitien aikataulut taas ajoi edelle. Minulla oli muuten sähköpostissa poissaoloviestikin mutta se on näköjään ihan evvk. Siis onko tuo oikeasti ihan naisten / äitien normaali tapa toimia? Sovitaan jotain ja tehdäänkin toista, ihan vaan sen takia että "emmää halua ja kun mulla on nää lapset" (kellään ei ollut mitään sen kummempaa syytä). Minusta on huomattavasti rennompaa ja kivempaa mennä ulos syömään kun leikkiä lapsilauman kanssa ja syödä arkiruokaa. Ehkä olen vähän eri maata sitten :) Noista kommenteistasi päätelleen vedit herneen nenään siitä, että kaverit keksivät paljon kivamman ja rennomman tavan viettää aikaa yhdessä, mutta sinä lomalaisena (keskityit perheeseesi, et välittänyt kavereista) et päässytkään sanelemaan omia ehtojasi.
ja nyt itket, kun muut sai päättää. Voi voi, kyllä varmaan harmittaa olla ainoa, joka halusi toisin ja jota ei nyt totella.
Olen samalla linjalla ap:n kanssa
Eli kyllä ihmettelisin tuollaista toimintaa. Voihan sitä tietenkin tehdä lapsitreffitkin, mutta siinä kyllä jää ystävien kesken jutustelu ja rentoutuminen vähiin.Minulla on onneksi elämä - niin perhe- kuin omakin.
Ei tulis mieleenkään että jäpittäisin kotona seuraavat 18 vuotta ja että tekisin kaiken lasten kanssa.
no miksi sitä ei voi suoraan sanoa?
Lainaus:
Elämässä on niin paljon muutakin, että mielelläni vietän vapaa-aikani perheeni kanssa. Ihan sama, mitä siitä jotkut 10 vuotta vanhat kaverit ajattelee. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Miksi pitää oikeasti monta kuukautta etukäteen kirjoittaa että miten kiva on nähdä ja miten paljon on muistellut vanhoja ja että miten paljon odottaa? Ja miksi sinne laatikonsyöntijuhliin pystyy menemään jos ei kerran kiinnosta? Sinnehän tulee nyt kaikki muut paitsi me jotka ollaan töissä.
Mä deletoin elämästäni ihan mielelläni ihmiset joita ei kiinnosta näkeminen mutta miksi pitää olla noin kaksinaamainen? Idea olikin se meillä, että elämä on mennyt eteenpäin mutta päädytään saman pöydän ääreen.
(ja juu, olisin mennyt sinne tapaamiseen ilman lapsia jos vain pääsisin)
ap
en mä itke, mä pärjään ilman näitä ihmisiä
Lainaus:
ja nyt itket, kun muut sai päättää. Voi voi, kyllä varmaan harmittaa olla ainoa, joka halusi toisin ja jota ei nyt totella.
tuo luku oli 8-2.
Sinä olet vissiin niitä jotka ei pysty olemaan hetkeäkään erossa lapsista!
Sanonhan minäkin
Lainaus:
Lainaus:
Miksi pitää oikeasti monta kuukautta etukäteen kirjoittaa että miten kiva on nähdä ja miten paljon on muistellut vanhoja ja että miten paljon odottaa? Ja miksi sinne laatikonsyöntijuhliin pystyy menemään jos ei kerran kiinnosta? Sinnehän tulee nyt kaikki muut paitsi me jotka ollaan töissä. Mä deletoin elämästäni ihan mielelläni ihmiset joita ei kiinnosta näkeminen mutta miksi pitää olla noin kaksinaamainen? Idea olikin se meillä, että elämä on mennyt eteenpäin mutta päädytään saman pöydän ääreen. (ja juu, olisin mennyt sinne tapaamiseen ilman lapsia jos vain pääsisin) apElämässä on niin paljon muutakin, että mielelläni vietän vapaa-aikani perheeni kanssa. Ihan sama, mitä siitä jotkut 10 vuotta vanhat kaverit ajattelee. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
että ihanaa, kun menette naimisiin plääh-pääh jollekin serkulle, mutta kun kutsu tulee niin ajattelen realistisesti enkä matkaa perheen kanssa 1000 km päähän. Idea on ihana, toteutus hankalaa. Siksi kiva kirjoittaa, että ihana tavata, mutta jos se tapaaminen osuu kesän samaan aikaan 5v kuopuksen futismatsin kanssa niin lapsi vie voiton.
Miten niin?
Lainaus:
Lainaus:
tuo luku oli 8-2. Sinä olet vissiin niitä jotka ei pysty olemaan hetkeäkään erossa lapsista! ja nyt itket, kun muut sai päättää. Voi voi, kyllä varmaan harmittaa olla ainoa, joka halusi toisin ja jota ei nyt totella.
Jos minulle pytsytään järkevästi argumentoimaan, miksi lapsilähtöinen makaronilaatikkotapaaminen on tässä elämänvaiheessa suurimmalle osalle kavereista se paras ratkaisu, niin miksi inttäisin, että kun minä haluan ravintolaan. Konsesus kaveripiirissä menee omien pyyteitteni edelle.
Lapset ovat minulle tärkeitä, ja täytyy myöntää, että jos 10 hengen kaveriporukka kokoontuu, on joukossa aina muutama kusipää, jota ei halua tavata ja joiden toivoo laistavan makaronilaatikkotapaamisista. Ehkä juuri siksi kannatan tuollaisia perhelähtöisiä ehdotuksia, jotta tapahtuisi karsintaa porukassa.
Minusta on outoa
Että jos kerrankin saa jonkun menon sopimaan kymmenelle ihmiselle (oikeasti se on saavutus nykyaikana) yhtä aikaa, niin eihän sitä lähdetä muuttamaan, ellei ole jotain todella tärkeää. Eli alunperin oli sovittu aika joka käy kaikille, ja sitten joku päättää muuttaa tapaamisen niin, että se ei kaikille enää käykään. On kyllä typerää ap:n kavereilta.Ja tosiaan jos joukossa on joku jolle vanhat kaverit ei olekaan tärkeitä, niin jääköön sitten itse pois, eikä muuta tapaamisaikaa niin, että esim. ap joka oikeasti olisi halunnut nähdä kavereita, ei enää pääsekään..
Nimenomaan EI ole elämää
Lainaus:
Ja monella siihen liittyvät puoliso ja lapset, joilla myös on viikonloppusuunnitelmansa. Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.
Ja monella siihen liittyvät puoliso ja lapset, joilla myös on viikonloppusuunnitelmansa. Harva perheellinen voi sopia mitä tahansa koska tahansa. Kavereista se tietty tuntuu kamalalta, että ei olekaan se ikuinen ykkönen.
On se outoa jos ei voi olla yhtään mitään elämää kodin ulkopuolella.
On semmoisiakin vanhempia joille tulee suorastaan paniikki ja turvaton olo ilman lapsia. Lapsen läsnäolo kun määrittää näiden ihmisten paikan maailmasssa. Jos yksin kävelevät kadulla, kokevat suurta jännitystä ja vierautta. Ehkä ap.n ystävät ovat tätä sorttia.
Ehkä näin
Lainaus:
Minulla on tärkeä harrastus, joka vie aikaa. Raskas työ, minkä takia tarvitsen lepoa. Haluan viettää aikaani perheen kanssa. Teemme miehen kanssa eri vuoroa töissä, joten emme näe kovin paljon.
Minulle ei nyt vain niin kamalan paljoa merkitse vanhat kaverit. Elämä menee eteen päin ja joku tuollainen tapaaminen ei ole tärkeä.
Minulla on tärkeä harrastus, joka vie aikaa. Raskas työ, minkä takia tarvitsen lepoa. Haluan viettää aikaani perheen kanssa. Teemme miehen kanssa eri vuoroa töissä, joten emme näe kovin paljon.
Minulle ei nyt vain niin kamalan paljoa merkitse vanhat kaverit. Elämä menee eteen päin ja joku tuollainen tapaaminen ei ole tärkeä.
Mutta sinä et varmaankaan olisi sitten ap.lle kirjoittanut että ihana nähdä vanha kamu?
Ymmärrän täysin ap:ta.
Ihmeellisiä vastauksia olet saanut. Ei minuakaan mitkään makaroonilaatikkokekkerit lapsilauman keskellä kiinnosta, jos alunperin vaihtoehtona on ollut ravintola aikuisten kesken.Ne oli sopineet vain paikan, ei aikaa
Lainaus:
Että jos kerrankin saa jonkun menon sopimaan kymmenelle ihmiselle (oikeasti se on saavutus nykyaikana) yhtä aikaa, niin eihän sitä lähdetä muuttamaan, ellei ole jotain todella tärkeää. Eli alunperin oli sovittu aika joka käy kaikille, ja sitten joku päättää muuttaa tapaamisen niin, että se ei kaikille enää käykään. On kyllä typerää ap:n kavereilta. Ja tosiaan jos joukossa on joku jolle vanhat kaverit ei olekaan tärkeitä, niin jääköön sitten itse pois, eikä muuta tapaamisaikaa niin, että esim. ap joka oikeasti olisi halunnut nähdä kavereita, ei enää pääsekään..
Että jos kerrankin saa jonkun menon sopimaan kymmenelle ihmiselle (oikeasti se on saavutus nykyaikana) yhtä aikaa, niin eihän sitä lähdetä muuttamaan, ellei ole jotain todella tärkeää. Eli alunperin oli sovittu aika joka käy kaikille, ja sitten joku päättää muuttaa tapaamisen niin, että se ei kaikille enää käykään. On kyllä typerää ap:n kavereilta. Ja tosiaan jos joukossa on joku jolle vanhat kaverit ei olekaan tärkeitä, niin jääköön sitten itse pois, eikä muuta tapaamisaikaa niin, että esim. ap joka oikeasti olisi halunnut nähdä kavereita, ei enää pääsekään..
eli kun yhteistä aikaa ryhdytty virittämään niin huomattu, että kaikille asiaan kantaa ottavilla paras hetki aamupäivällä => ravintolat ei auki. Niin yksinkertaista!
Täysin samoilla linjoilla.
Lainaus:
Ihmeellisiä vastauksia olet saanut. Ei minuakaan mitkään makaroonilaatikkokekkerit lapsilauman keskellä kiinnosta, jos alunperin vaihtoehtona on ollut ravintola aikuisten kesken.
Ihmeellisiä vastauksia olet saanut. Ei minuakaan mitkään makaroonilaatikkokekkerit lapsilauman keskellä kiinnosta, jos alunperin vaihtoehtona on ollut ravintola aikuisten kesken.
ja vielä lisäys edelliseen:
On muilta erittäin huonoa käytöstä muuttaa kymmenelle ihmiselle sovittua aikaa, varsinkin jos osa ei sitten pääse. Ovatko he edes pahoitelleet asiaa?Itseäkin joskus harmittaa joku porukalla sovittu aika, mutta ei halua alkaa säätää, jos se kaikille käy. Eli töykeitä olivat kyllä nämä ap:n jotkut kaverit.
:-D sinähän se veijari olet.
Lainaus:
jos 10 hengen kaveriporukka kokoontuu, on joukossa aina muutama kusipää, jota ei halua tavata ja joiden toivoo laistavan makaronilaatikkotapaamisista. Ehkä juuri siksi kannatan tuollaisia perhelähtöisiä ehdotuksia, jotta tapahtuisi karsintaa porukassa.
jos 10 hengen kaveriporukka kokoontuu, on joukossa aina muutama kusipää, jota ei halua tavata ja joiden toivoo laistavan makaronilaatikkotapaamisista. Ehkä juuri siksi kannatan tuollaisia perhelähtöisiä ehdotuksia, jotta tapahtuisi karsintaa porukassa.
Täytyy kyllä myöntää etten tuollaisen kanssa haluaisi tavatakaan ;) Erikoista kuitenkin että näiden kusipäiden kanssa pidetään yhteyttä vuodesta toiseen.
ap tähän kommentoi
Lainaus:
Ne oli sopineet vain paikan, ei aikaa. eli kun yhteistä aikaa ryhdytty virittämään niin huomattu, että kaikille asiaan kantaa ottavilla paras hetki aamupäivällä => ravintolat ei auki. Niin yksinkertaista!
Ne oli sopineet vain paikan, ei aikaa. eli kun yhteistä aikaa ryhdytty virittämään niin huomattu, että kaikille asiaan kantaa ottavilla paras hetki aamupäivällä => ravintolat ei auki. Niin yksinkertaista!
että oli se aikakin sovittu, paikan lisäksi. Jäi vissiin mainitsematta alussa (pahoitteluni). Tiettynä iltana klo x, paikkaan y, siinä vaiheessa oli kaikille mieluinen ajankohta.
Minulla on
lapsia, joista pienin vielä aivan vauvakin. Silti en missään tapauksessa haluaisi kavereita tänne arkeen (siis tällaisia, joita ei ole nähty pitkään aikaan) mitään makaroonilaatikkoa väsäämään ja vauvan vaippoja vaihtamaan.Nimenomaan juuri kiljuen lähtisin POIS kotoa, hyvässä seurassa. Mieluiten kokonaiseksi illaksi.
no tulihan sieltä joku viesti että "voi harmi kun teille ei nyt käy"
Lainaus:
On muilta erittäin huonoa käytöstä muuttaa kymmenelle ihmiselle sovittua aikaa, varsinkin jos osa ei sitten pääse. Ovatko he edes pahoitelleet asiaa?
On muilta erittäin huonoa käytöstä muuttaa kymmenelle ihmiselle sovittua aikaa, varsinkin jos osa ei sitten pääse. Ovatko he edes pahoitelleet asiaa?
mutta sen pahoittelun voimakkuus on todennäköisesti oikeasti sitä samaa tasoa kuin "olis tosi kiva nähdä" - eli siis puhdasta diipadaapaa.
Noh, onneksi meillä on kuitenkin se plan b luvassa ja sinne tulee 50% ryhmästä.
ap
äiti vastaa
Ihmiset on erilaisia. Koita ymmärtää sitä äitiä. Ehkä hän myöskään ei jaksa lähteä, jos on masennusta ja uupumusta.kyllä mä ymmärrän erittäin hyvin että vauvan luota ei haluaisi pois
Lainaus:
lapsia, joista pienin vielä aivan vauvakin. Silti en missään tapauksessa haluaisi kavereita tänne arkeen (siis tällaisia, joita ei ole nähty pitkään aikaan) mitään makaroonilaatikkoa väsäämään ja vauvan vaippoja vaihtamaan.
lapsia, joista pienin vielä aivan vauvakin. Silti en missään tapauksessa haluaisi kavereita tänne arkeen (siis tällaisia, joita ei ole nähty pitkään aikaan) mitään makaroonilaatikkoa väsäämään ja vauvan vaippoja vaihtamaan.
(ihanaa jos sinä pääset lähtemään :))
ja minusta se on ihan ok että vauva tulee mukana vaikka sinne ravintolaankin. Enkä minä lapsia muutenkaan erityisesti vihaa mutta tilaisuuden pointti oli kuitenkin se aikuisten kokoontuminen.
Mutta onhan tässä aikaa, katotaan vaikka sitten 2015 tai myöhemmin jos joku jaksaa järjestää (se en ole minä ;))
MInua ällöttää myös lapsistaan riippuvaiset äidit.
Oma elämä (ja ulkonäkö) jää jonnekin sinne vaippavuoren alle, eikä mikään enää kiinnosta, ellei se liity jotenkin lapsiin. : P Minä tapaan tosi mielelleni kavereita esim. ravintolassa tai leffassa. On ihanaa muistaa olevansa olemassa ja ihan oikea ja kokonainen ihminen ilman lapsiakin. : ) Käyn myös salilla pari kertaa viikossa, ihan itsekseni vaan.T:Kolmen pienen kotiäiti, jolla todellakin on muutakin elämää, vaikka lapset ovat ykkössijalla.
lasten kanssa kuitenkin jaksaa lähteä?
Lainaus:
Ihmiset on erilaisia. Koita ymmärtää sitä äitiä. Ehkä hän myöskään ei jaksa lähteä, jos on masennusta ja uupumusta.
Ihmiset on erilaisia. Koita ymmärtää sitä äitiä. Ehkä hän myöskään ei jaksa lähteä, jos on masennusta ja uupumusta.
miten se elämä ilman lapsia on jotenkin raskaampaa? eikös äidin kannattaisi vähän etsiä jotain virkistystä jos noin on asiat.
Kai siinä on kyse myös siitä, että
minkä ikäinen se lapsi on!Jos se on imetyksellä niin siitä lapsesta ei voi olla viittä tuntia erossa.
Meillä myös niin, että mies on AINA töissä, eli mä en voi jättää lasta miehellenikään.
Kaksivuotiasta lasta en jätä yksin kotiin.
Tukiverkkojakaan meillä ei ole. Ei mummoa, ei vaaria, ei setiä eikä tätejä. Naapurin rouvalle saan kuulemma jättää mutta sekin on alkoholisti... EN HALUA!
On muuten iso kynnys soittaa tuiki tuntemettomalle ja pyytää sitä kolmeksi tunniksi kaksi vuotiaan lapsen vahdiksi.
Aina se on "eri asia"
Laitan vaikka pääni pantiksi että jos kyse olisi esim. ulkomaan matkasta tai risteilystä tms., JOKA IKINEN näistä kymmenestä henkilöstä onnistuisi tulemaan aiemmin sovittuna aikana sovittuun paikkaan ja ilman lapsia jos niin olisi sovittu (jos kyseessä siis sitten lyhyempi reissu), oli miestä tai ei ja töissä tai ei. Eli on ihan kukkua väittää ettei ennalta sovitut tapaamiset vain erinäisistä syistä aina onnistu. Mutta tietysti nyt monet vastaa että sellainen reissuhan olisi "eri juttu". Ja ovat siinä oikeassa, reissu vie ainakin päivän, tässä oli tavoitteena 2 tuntia. Ap, tiedän tämän kaavion, ikävää ettei se teillä onnistunut. Ehkä sitten 2 vuoden päästä ja toivottavasti plan b toimii vaikkakin vajaalla porukalla :o)Hanki ap omia lapsia niin ymmärrät
Jos jätät lapsen yksin kotiin niin sinusta tehdään ls ilmoitus.Jos kotisi on hieman sottainen niin sinusta tehdään ls ilmoitus.
Sinusta tehdään ls ilmoitus jokatapauksessa, koska äideiltä odotetaan niin paljon. Heidän pitää olla täydellisiä. Aina löytyy joku jonka mielestä teet väärin
Voi ap, tiedän mistä puhut!
Tottakai jokaiselle on tärkeintä maailmassa se oma perhe mutta jotain rajaa silti! Minulla on yksi kaveri, joka ei koskaan tule mihinkään ilman lastaan. Ei sillä, ihan mukava muksu mutta kun sitten ei voi tehdä mitään aikuisten juttuja. Lapsella on isä ja muitakin lapsenvahteja, eli se ei ole ongelma. Lapsi on aina keskipiste, oikea pieni prinssi, jonka oppimia temppuja kaveri esittelee. Jos lapsella on asiaa, aikuinen keskeyttää lauseensa sen takia. Jos tämä lapsi haluaa mäkkäriin, me aikuistekin menemme mäkkäriin vaikka alunperin meidän piti tavata kuntoilun ja piknikin muodossa. Huh.ap kommentoi tätä
Lainaus:
Tukiverkkojakaan meillä ei ole. Ei mummoa, ei vaaria, ei setiä eikä tätejä. Naapurin rouvalle saan kuulemma jättää mutta sekin on alkoholisti... EN HALUA!
On muuten iso kynnys soittaa tuiki tuntemettomalle ja pyytää sitä kolmeksi tunniksi kaksi vuotiaan lapsen vahdiksi.
Kellään ei ole enää imetysikäistä vauvaa. Tai yhdellä on vauva, mutta syö pullosta ja kiinteitä. Kenelläkään ei pitänyt olla mitään lapsenhoito-ongelmia, yksikään ei ole yh, asia on sovittu jo kuukausia sitten. Muutos lähti ihan vaan siitä että "no kun musta nyt olis vaan kivempi näin" - ei siis että sori, meidän Jamppa onkin iltavuorossa ja en saa lapsia kellekään.
"Hanki ap omia lapsia niin ymmärrät"
ap:lla on lapsia :-DDTässä on kyllä teidän perheessä kehityskeskustelun paikka!
Lainaus:
Meillä myös niin, että mies on AINA töissä, eli mä en voi jättää lasta miehellenikään.
Näissä teidän perheen sisäisissä ongelmissa jää ap.n asia ihan kakkoseksi.
tehdäänkö teistä ilmoitus jos lapset on hetken isänsä kanssa?
Lainaus:
Sinusta tehdään ls ilmoitus jokatapauksessa, koska äideiltä odotetaan niin paljon. Heidän pitää olla täydellisiä. Aina löytyy joku jonka mielestä teet väärin
Aika erikoiselta kuulostaa
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Ääntelevätkö naiset seksin aikana myös oikeasti?
- > Ajeleekohan Vickan pimpulinsa?
- > 10 vuotta ilman avioseksiä: mikä parasta vaihtoehto?
- > Jarna on menossa Berliinissä Trandeburgin portille.
- > mitä laihduttaja voi syödä aamupalaksi?
- > Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli ennen kuin tiesit?
- > Minusta tämä on kaunein asunto pitkään aikaan
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
4.63 m/s