Perjantai 3.9.2010 - Soile, Soili, Soila
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 30.6.2010 13:24  (1/96)

harmittaa ja kiukuttaa " nauti nyt vielä kun voit"

eli viimisiä viikkoja raskaana ja yö unet 3h. pätkissä, pää särkee, kuumetta ja räkää yms. lonkat kipeät, tiedätte kyllä sen kääntymisen vaivan jos haluaa vaihtaa asentoa( niistä kahdesta vaihtoehdosta) levottomat jalat turvoksissa ym yms. kaikkihan odottaneet tietävät mahdolliset vaivat.. ja päivät jne.
no ärsyttää ihan suunnattomasti äidit jotka sanovat että nauti nyt kun voit! siis mistä?
ja yleensä ne ovat vielä ainakin kahden lapsen äitejä, voi pieru, sori vaan jos olet tehnyt lapsia ja sua vitu..ttaa.
ja jos jollain jotain huolta lapsestaan niin sanotaan että niin tee vaan niitä lapsia. ja sitten et enää koskaan nuku etkä saa miestäsi tai halua jne. ja en ole vaivoistani kenellekkään puhellut enmpiä, kun vauvalla vatsassa vaan on asiat hyvin.
ahdistaa ettei itse saisi tuntea äitiyttä.
T:herkkä? esikoisen odottaja. help?!

Vastaukset

Vierailija - 30.6.2010 13:28  (2/96)

Muistan tuon tunteen.

Olin aivan paskana, puolihullu unenpuutteesta (tuo kolmekin tuntia olisi ollut ylellistä, minä menin alle kahden tunnin pätkissä) ja kaikenlaisten kipujen vaivaama.

Onneksi olo parani heti kun lapset syntyivät. Jo sairaalassa, vaikka oli muuten vähän vaivainen, nautin täysillä kun pystyi taas NUKKUMAAN... se oli ihanaa. Vauvanhoito oli minun kohdallani lastenleikkiä verrattuna raskauden viimeiseen kolmannekseen.

Tsemppiä ap:lle, kohta se on ohi.

Vierailija - 30.6.2010 13:31  (3/96)

Joo samaa sain kuulla kun esikoistani odotin

ja naapurin 3 lapsen äiti jauhoi mulle tätä. Kun lapseni oli mm kk en malttanut olla kuittailematta että "edelleen nautitaan elämästä eikä tämä nyt niin oleellisesti mitään muuttanut". Nyt olen itse 3 lapsen äiti enkä ikinä moista paskaa jauha esikoiden odottajille :DJa edelleen muuten nautin elämästäni!

Vierailija - 30.6.2010 13:32  (4/96)

Ap, varaudu siihen että kaksi ekaa viikkoa lapsen syntymän jälkeen

on elämäsi järkyimmät. Et todellakaan nuku.

Vierailija - 30.6.2010 13:33  (5/96)

mä odotin aina malttamattomana synnytystä,

vaikka voin loistavasti kaikki raskaudet alusta loppuun. valiltettavasti siinä ei auta kuin aika ja todellakin, jos odotat ekaa, on tilanne aivan toinen jos sun vielä tossa tilassa pitäis hoitaa yhtä tai useampaa lasta.
mä en kyllä ole sairaalassa koskaan nukkunut, kotona vasta.

Vierailija - 30.6.2010 13:33  (6/96)

jeps

ja odotan jopa sitä, että jos joskus, kun huhujen mukaan naisesta tulee haluton kun siitä tulee äiti, niin jos joskus sitten kuitenkin tekisi mieli, niin sais mistä asennosta itse haluaa, eikä miettisi mahaa ja hankaluutta =), paitsi sittenhän olen ruma ja rupsahtanut loppu elämäni ja mieskään ei halua..
sais siivota ja lenkkeillä niin että pääse kunnolla liikkumaan. jne jne. ja se että ei tarvis miettiä mitä syö sen takia että se menee suoraan vauvaan.
ap Click

Vierailija - 30.6.2010 13:33  (7/96)

noh

Ehkä sä ymmärrät tuon lauseen merkityksen sitten kun sulla se lapsi on tässä maailmassa.
Osa asioista helpottuu (esim. mainitsemasi oma fyysinen olo) ja osa taas menee hankalammiksi. 100% vetoa että jossain vaiheessa kaipaat sitä omaa aikaa ja itseäsi ennen lapsia. Edes hitusen ja vaikket sitä(kään) ääneen sanoisi.

Tosiaankin. Älä ota niin vakavasti.

Vierailija - 30.6.2010 13:35  (8/96)

no en nuku nytkään

Lainaus:

ja onko se vauva 24h hereillä ja isä poissa? tiedän ettei helppoa ole, sen verran sisaruksia itsellä ja niillä lapsia, joita itsekkin hoitanut heti kun mahd.

Vierailija - 30.6.2010 13:36  (9/96)

minuakin ärsytti esikoista odottaessa

vaan esikoinen olkin ns. vaativa vauva ja jälkikäteen tuli mieleen, että olisi pitänyt nauttia. Toisaalta kakkosen odotus oli tuskaa ja vauva-aika helppoa.

Loppuraskaudesta kaikki ärsyttää, eniten mua rassaa aina "no eikö se ole vielä syntynyt" kysymykset ennen laskettua aikaa.

Vierailija - 30.6.2010 13:38  (10/96)

Se väsymys on vaan niin erilaista kun se mitä koet nyt.

Lainaus:

ja onko se vauva 24h hereillä ja isä poissa? tiedän ettei helppoa ole, sen verran sisaruksia itsellä ja niillä lapsia, joita itsekkin hoitanut heti kun mahd.

Eikä sun olo juurikaan sen helpompi ole sittenkään, alapää riekaleina, mahdolliset pukamat vaivaa, liitoskivut silloinkin, nännit hajalla, jälkisupistukset yms yms

Vierailija - 30.6.2010 13:42  (11/96)

joo mutta tuskin loppu elämän?

Lainaus:
Lainaus:

Eikä sun olo juurikaan sen helpompi ole sittenkään, alapää riekaleina, mahdolliset pukamat vaivaa, liitoskivut silloinkin, nännit hajalla, jälkisupistukset yms yms

ja ilman lastakin osan noista vaivoista voi saada.
mut on jo menossa eteen päin.
tuntuu että ei lapsia voi tehdä kun se elämä loppuu siihen. pitäis vain keikkua töissä ja kodin väliä ja nauttia..

Click

Vierailija - 30.6.2010 13:42  (12/96)

Joo vaikka joskus kaipaakin elämäänsä paria päivää sitä mitä oli ennen lapsia,

niin sekuntiakaan en kaipaa siitä ajasta, kun olen ollut raskaana. Mullekin raskausaika on ollut kamalaa. Lapsen koliikki oli leikintekoa sen raskauden rinnalla. Eikä oo herkkua hypätä äitiyteen väsyneenä ja huonokuntoisena, kun olo on ollut 9 kk kuin sairaalla.

Lainaus:
Ehkä sä ymmärrät tuon lauseen merkityksen sitten kun sulla se lapsi on tässä maailmassa. Osa asioista helpottuu (esim. mainitsemasi oma fyysinen olo) ja osa taas menee hankalammiksi. 100% vetoa että jossain vaiheessa kaipaat sitä omaa aikaa ja itseäsi ennen lapsia. Edes hitusen ja vaikket sitä(kään) ääneen sanoisi. Tosiaankin. Älä ota niin vakavasti.

Vierailija - 30.6.2010 13:43  (13/96)

hei, mä nukuin 2 vkoa sitten ekaa kertaa

6 h putkeen 17 vuoteen
kaikkea ei voi saada

Vierailija - 30.6.2010 13:44  (14/96)

ja olen kokenut

senkin että viikkoja joutuu valvomaan jonkun takia, hoitamaan, ei päikkäreitä ja töissä olopakko zombina.
ap

Vierailija - 30.6.2010 13:44  (15/96)

Ei sulle elämän loppumista manata =D

Lainaus:

ja ilman lastakin osan noista vaivoista voi saada.
mut on jo menossa eteen päin.
tuntuu että ei lapsia voi tehdä kun se elämä loppuu siihen. pitäis vain keikkua töissä ja kodin väliä ja nauttia..

Voi reppanaa, kyllä se siitä!

Vierailija - 30.6.2010 13:47  (16/96)

Mä ymmärrän ap!

Mä nukuin PALJON paremmin kun lapsi syntyi!! unettomuus oli pahinta viimeisillään raskaana. Ja vaikka vauva välillä valvottaisikin niin sitten sitä kuitenkin pystyy nukkumaan, kun joskus on tilaisuus. Raskaana ei vaan pysty vaikka vois teoriassa vetää unta palloon vaikka 24h.

Ootan nyt toista ja pelkään eniten loppuraskautta, kun on niin kauhee olo ja pitää vielä hoitaa esikoista (silloin 1,5v). Tiedän että näin pienellä ikäerolla tulee olemaan varsinaista hulinaa kun pienempi syntyy, mutta silti, ainakin itse jaksan vaikka mitä kun olen ITSE normaalitilassa. Raskaus verottaa voimia ja aiheuttaa vaivoja paljon.

Ja älä välitä näistä katkerista ihmisistä. suurin osa vauvoista nukkuu kuitenkin ihan kohtuullisesti ja nekin, joille alku on vaikeaa, nukkuvat kyllä joskus. Elämä ihan oikeasti voi olla parempaa synnytyksen JÄLKEEN ;)

Vierailija - 30.6.2010 13:47  (17/96)

siis nauti siitä että voit tehdä asioita

omaan tahtiin. Kun vauva tahtoo jotain se on annettava heti. Olit sitten syömässä, tekemässä ruokaa, nukkumassa ja ihan mitä vain.

Raskaana olo oli ihan perseestä mutta nauti siitä vapaudesta nyt! Itse kävin vielä viikolla 41 grillaamassa rannalla, terassilla, leffassa tms mitä en nyt vauvan kanssa hirveen helposti pääse tekemään.

ELI NAUTI VIELÄ KUN KERKEÄT!!!!

Vierailija - 30.6.2010 13:49  (18/96)

Ei herrajumala mikä keskustelu =D

Lainaus:
Elämä ihan oikeasti voi olla parempaa synnytyksen JÄLKEEN ;)

Ei tässä ollut kyse siitä onko elämä parempaa vai ei, toisenlaista kyllä.
Kaikesta sitä pitääkin herne vetää sieraimeen =DDD

Vierailija - 30.6.2010 13:51  (19/96)

mun täytyy kyllä sanoa, että tiedän tasan tarkkaan sun tuntees.

kyllä mulla helpotti synnytyksen jälkeen, kun sain hyväunisen vauvan. sairaalassa jo nukkui kuuden tunnin yöunet ja kotona kolmenviikonikäisestä kahdeksan tunnin unet. Ei se aina oo kauhistus se vauva-aika.

Vierailija - 30.6.2010 13:52  (20/96)

Kaikki ei pysty edes sairaalassa nukkumaan.

Lainaus:
kyllä mulla helpotti synnytyksen jälkeen, kun sain hyväunisen vauvan. sairaalassa jo nukkui kuuden tunnin yöunet ja kotona kolmenviikonikäisestä kahdeksan tunnin unet. Ei se aina oo kauhistus se vauva-aika.

Vierailija - 30.6.2010 13:57  (21/96)

Tsemppiä AP!

Jätä omaan arvoonsa kommentit "nauti vielä kun voit", ei sellaista kannata stressata... Mulle tulee tuollaisesta kommentista vain mieleen, että se lapsen saaminen se sitten kauhea juttu onkin, elämä on takanapäin jne. ja kaikki menee vauvan mukaan, ei saa nukuttuakaan... Höpö, höpö... Onhan se totta, että eri tavalla pääsee lähtemään, on otettava vauva huomioon, mutta kivempaa se elämä on kuitenkin sitten, kun se vauva on syntynyt ja raskausvaivat ja -kivut ovat ohi! Sitten on toki elämässä erilaisia haasteita, mutta ne ovat sen ajan murhe...

Mutta näinhän se on, että toinen pitää enemmän raskausajasta kuin toinen, kyllä se, miten raskausaika menee vaikuttanee asiaan. Itse ainakin odottelen jo kovasti vauvani syntymää, en nauti niinkään tästä raskaudestani, sillä vaivoja on ja maha jo ennen laskettua aikaani sen kokoinen, että melkeinpä minun voitaisiin ajatella synnyttävän ihan kohta. Noilta "nauti vielä kun voit"-kommenteilta olen nyt onneksi säästynyt, toinen vauveli onkin jo tulossa...

Vierailija - 30.6.2010 14:01  (22/96)

Mä luulin että meinasit otsikollasi

pikkulapsivaiheen loppumista! :D

Toi on meinaan tavallinen lausahdus kun joku on palaamassa töihinkin; että nauti nyt niistä lapsista! :)

Samaa minusta voisi sanoa kouluikäsestä -kohta lapsi muuttaa toiselle paikkakunnalle ja olet yksin ukon kanssa: NAUTI elämästä ei minusta tarkoita että sulla ei saa olla kipuja ja vaivoja, kiukuttelevaa uhmaikästä tai loppuraskauden viiltelyjä; vaan onni siitä lapsesta! Teille on tulossa pian maailmaan pieni ihme, saat taas nukkua mahallaan, juoda olutta!

Itsellä on vauva-ajat takanapäin vaikka kuumeilen uudesta vauvamahasta, haikeana muistelen miten ihanaa oli silittää masua ja tuntea potkuja.
Nyt saa taistella uhmaikäsen kanssa ja kohta on tämäkin vaihe mennyt.

NAUTI!

Vierailija - 30.6.2010 14:08  (23/96)

Kyllä se raskausaika vaan on niin erilaista joka kerralla

Mulla on kyllä hyvät muistot molemmista raskauksistani ja kaiholla muistelen. Tykkään olla raskaana! Ekassa raskaudessa ei ollut mitään vaivoja, joten mikäs siinä. Kyllä nautinkin! Kolme viikkoa ennen vauvan syntymää tehtiin pidennetty vkonloppumatka ulkomaille, mökillä tein kaksi kukkamaata ja muutenkin olo oli tosi loistava aivan loppuun asti (en tiennyt edes, mitkä ovat supistuksia, kun ei ollut vaivan vaivaa!).

Toinen raskaus olikin sitten jo heti alkuun erilainen. Molemmissa olen toki voinut pahoin ekat 14 viikkoa mutta tässä sairastuin mystiseen kuumeeseen ja heikotukseen vkolla 9. Vkolla 12 sairastuin vatsatautiin. Vkolla 16 alkoi järkyttävä turvotus nilkoissa ja jalkoja pisteli. Samoihin aikoihin alettiin epäillä raskausdiabetesta, joka sitten todettiinkin myöhemmin. Liitoskivut alkoivat puolivälissä raskautta ja olivat todella tuskaisat! Maha oli iso ja kömpelö enkä voinut kunnolla kumartua vkon 32 jälkeen. Myös huimausta esiintyi viimeisellä kolmanneksella. Yöllä piti juosta kahden tunnin välein vessassa. Esikoisella oli mieletön uhma ja päivällä ei voinut nukkua. Vkolla 40 tuli vielä noravirus.

Mutta nautin siitä, että isomman lapsen kanssa saattoi käydä kahviloissa, luistelemassa, uimassa ja myöhemmin kotona luettiin, katsottiin lastenohjelmia ja askarreltiin. Omaa aikaa oli enemmän kuin pienen vauvan kanssa, ja kehokin tuntui enemmän omalta kuin sektioarven ja takkuilevan imetyksen kanssa.

Niin se vaan on yksilöllistä tuo raskauden tunteminenkin.

Vierailija - 30.6.2010 14:09  (24/96)

no vähän tulikin se olo

Lainaus:
pikkulapsivaiheen loppumista! :D

Toi on meinaan tavallinen lausahdus kun joku on palaamassa töihinkin; että nauti nyt niistä lapsista! :)

Samaa minusta voisi sanoa kouluikäsestä -kohta lapsi muuttaa toiselle paikkakunnalle ja olet yksin ukon kanssa: NAUTI elämästä ei minusta tarkoita että sulla ei saa olla kipuja ja vaivoja, kiukuttelevaa uhmaikästä tai loppuraskauden viiltelyjä; vaan onni siitä lapsesta! Teille on tulossa pian maailmaan pieni ihme, saat taas nukkua mahallaan, juoda olutta!

Itsellä on vauva-ajat takanapäin vaikka kuumeilen uudesta vauvamahasta, haikeana muistelen miten ihanaa oli silittää masua ja tuntea potkuja.
Nyt saa taistella uhmaikäsen kanssa ja kohta on tämäkin vaihe mennyt.

NAUTI!

että se lapsi on kaiken paskan alku ja juuri, siis muiden mielstä. jospa sitä nauttii rannalla sen lapsen kanssa, tai mummu ottaa muksun hoitoon ja nautin miehestäni niin kuin ennen vanhaan. huoli ei tosiaan lopu enää koskaa, mutta se tuli ainakin heti kun testi näytti plussaa.
oishan sitä voinut ennen raskautta ajatella että nauti vielä kun voit. 15 vuotiaana nauti kun vielä voit jne. plääh.
ap

Vierailija - 30.6.2010 14:10  (25/96)

Sä ymmärrät

ton lauseen ehkä paremmin sitten parin vuoden päästä. Mulle raskausaika oli kamalaa, vauva-aika ihanaa. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut, miten ainutlaatuista aikaa se raskauskin oli. Mä ymmärrän ton kehotuksen nauttimiseen siinä, että sulla on käsillä jännittävät, ainutlaatuiset hetket, ja vaikket nyt pysty niistä saamaan mielihyvää, on ne kuitenkin arvokkaita aikoja.

Vierailija - 30.6.2010 14:18  (26/96)

no kyllä mä täsäkin ajasta olen

nauttinut ja kaiken mailman juttuja touhuan, niin kuin kroppa vielä kestää. mutta tuo neuvo saa vaan kiukkuiseksi. kaipa se sit on sama kun nauti nyt että voit niistää vain itsesi ja olet kuumessa ettei ole sitä lasta/lapsia. jne. mut ei sit siitä lapsesta saa nauttia?
ap

Vierailija - 30.6.2010 14:19  (27/96)

24

No, mää vähän meinasin että kun se sun lapsi on uhmaikänen ja raivostuttaa ja sulle joku (taas) sanoo että nauti lapsesta, kohta palaat töihin -että ei sitä lasta tartte pois jaloista laittaa että lapsesta nauttii!
Pitää uskoa että kaikki se kamalan ikävä olo, turhautuminen lapseen ja sen kiukkuun tarkoittaa kaikki että lapsi kasvaa ja oppii.
Uhmaikää sanotaan myös kauniisti TAHTOiäksi. ;)

Meillä on 4 alle kouluikästä lasta ja välillä kun hälinä menee ihan hurjaksi niin on jännä vaan antaa tilanteen olla, ei mene kiukkuun mukaan ja katselee vaan kun lapset koheltaa.

Pian meillä on lapset koulussa, armeijassa, puukkohippasilla jossain! Silloinko vasta nauttia elämästä? Se keikkuu just sun sylissä. Se vaan on niin!

22

Vierailija - 30.6.2010 14:23  (28/96)

nukuthan sinä!

Lainaus:
Lainaus:

Jos nyt nukut 3 h pätkiä, ne on pitkiä verrattuna esim. 15-30 min välein heräilyyn vauvan kanssa. Toviottavasti saat hyvinnukkuvan tapauksen.

Vierailija - 30.6.2010 14:24  (29/96)

26

Mä oletin että olet valitellu väsymystä, viiltoja yms. Etkä nauttinut mahasta.

No en mä tajua miksi sulle kukaan sanoo että nauti olostasi jos kerran niin teet!
Tätä minä tarkoitin: että saa särkeä, saa olla väsynyt mutta aina kannattaa vetää takasinpäin, jättää joitain riitoja lapsille kokeiluun selviääkö ne siitä keskenään kuin että aina rissaa kaikesta. Siis se elämästä nauttiminen tärkeää.

Tilanne menee ohi ja palautetta tulee itselleni heti omassatunnossa jos olen väsyneenä lapsille kiukutellut nukkumaanmentäessä, morkkis iskee. Onko se sitten paha?
Tunteita ne vaan on. Jatkuvaa pahaaoloa ei ole hyvä ylläpitää ja hyvä se on lapsille sanoa että anteeksi kun kiukustuin mutta äiti on väsynyt.

22

Vierailija - 30.6.2010 14:25  (30/96)

Mut kun sillä lauseella ei tarkoiteta tätä?

Lainaus:
mut ei sit siitä lapsesta saa nauttia?
ap

Miksi se on niin vaikea käsittää?

Vierailija - 30.6.2010 14:35  (31/96)

hahhah!

kyllä sä tuut vielä huomaamaan mitä on tarkoitettu..
mutta siis oikeesti luuletko että ne kommentoijat oikeesti tarkoittaa etteivät nauti lapsistaan? Kyllä he varmasti rakastavat lapsiaan aivan samalla voimalla kun sinä itsekin, mutta ei se tarkoita ettei mistään saisi valittaa. Elämä nimittäin todelakin muuttuu lapsen tulon jälkeen. Se on ehdottomasti suurin muutos ihmisen elämässä. Ei kaikilla ole niin helppoa että mies hoitaa kun haluat omaa aikaa. Ei sinne liikkumaankaan todellakaan pääse niin helposti enää. Täytyy mennä kun sopii esim. lapsen päikkäreihin ja sitten kun lapsia on useampia niin hankalemmaksi vain menee. Saa kai sitä sitten sanoa että on niin hankalaa kun ei mihinkään pääse? vai eikö? ettei vaan joku ensimmäistään odottava loukkaannu verisesti..hmm..

Vierailija - 30.6.2010 14:40  (32/96)

Tätä mä ihmettelen kovasti.

Lainaus:
ettei vaan joku ensimmäistään odottava loukkaannu verisesti..hmm..

Miksi kaikesta sanomisista pitää tehdä niin suuri nro?

Vierailija - 30.6.2010 14:56  (33/96)

siis juuri

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Jos nyt nukut 3 h pätkiä, ne on pitkiä verrattuna esim. 15-30 min välein heräilyyn vauvan kanssa. Toviottavasti saat hyvinnukkuvan tapauksen.

tarkoitin että nukuin yhteensä kolme tuntia. pätkittyinä tuo aika. heräsin tunnin nukkumisen jälkeen ja olin hereillä seuraavat 4 tuntia. nukuin tunnin ja sit jo heräsin. torkuin vielä yhden tunnin. nyt ei saa päikkäreitä kun pää niin särkee, ja ei tietty voi ottaa mitään vahvaa lääkettä.

Vierailija - 30.6.2010 14:59  (34/96)

no kun en oo

mistään valittanutkaan. aika paljon niellyt kipuineni jne. koska olen tyytyväinen että vatsassa olevalla kaikki hyvin.
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:01  (35/96)

Aha. Kenelle me sit vastailtiin?

Lainaus:
mistään valittanutkaan. aika paljon niellyt kipuineni jne. koska olen tyytyväinen että vatsassa olevalla kaikki hyvin.
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:03  (36/96)

hpm

Lainaus:
eli viimisiä viikkoja raskaana ja yö unet 3h. pätkissä, pää särkee, kuumetta ja räkää yms. lonkat kipeät, tiedätte kyllä sen kääntymisen vaivan jos haluaa vaihtaa asentoa( niistä kahdesta vaihtoehdosta) levottomat jalat turvoksissa ym yms. kaikkihan odottaneet tietävät mahdolliset vaivat.. ja päivät jne.
no ärsyttää ihan suunnattomasti äidit jotka sanovat että nauti nyt kun voit! siis mistä?
ja yleensä ne ovat vielä ainakin kahden lapsen äitejä, voi pieru, sori vaan jos olet tehnyt lapsia ja sua vitu..ttaa.
ja jos jollain jotain huolta lapsestaan niin sanotaan että niin tee vaan niitä lapsia. ja sitten et enää koskaan nuku etkä saa miestäsi tai halua jne. ja en ole vaivoistani kenellekkään puhellut enmpiä, kun vauvalla vatsassa vaan on asiat hyvin.
ahdistaa ettei itse saisi tuntea äitiyttä.
T:herkkä? esikoisen odottaja. help?!

ja en ole vaivoistani kenellekkään puhellut enmpiä, kun vauvalla vatsassa vaan on asiat hyvin.

Vierailija - 30.6.2010 15:05  (37/96)

niin no jospa nyt sun tilanteeseen lisätään

vaikkapa yksi ennestään oleva pieni lapsi, niin kyllä siinä on huuuuima ero.. nyt saat yksin vielä "rauhassa" olla. Ei se lapsi sitä oloa sitten paranna niin ihana kuin onkin. Ja vaikka lapsi olisi kuinka kiltti, niin se vastuu joka siitä on, tulee kyllä viemään voimiasi enemmän kuin raskausvaikeudet. Siis jos mielestäsi nuo kuvailemasi oireet ovat jo pahoja niin kuinkahan vaan tulet selviämään.. :D
vaikka nyt olisikin nukkunut kuinka pätkissä tuon 3 tuntia niin teepä se sama moonta yötä peräjälkeen.. ei tietoakaan helpotuksesta aikohin.. ei ne sanomiset kuule pahaa tarkoita, yritähän nyt ymmärtää

Vierailija - 30.6.2010 15:10  (38/96)

niin mut se on ihan turhaa maalailua

Lainaus:
vaikkapa yksi ennestään oleva pieni lapsi, niin kyllä siinä on huuuuima ero.. nyt saat yksin vielä "rauhassa" olla. Ei se lapsi sitä oloa sitten paranna niin ihana kuin onkin. Ja vaikka lapsi olisi kuinka kiltti, niin se vastuu joka siitä on, tulee kyllä viemään voimiasi enemmän kuin raskausvaikeudet. Siis jos mielestäsi nuo kuvailemasi oireet ovat jo pahoja niin kuinkahan vaan tulet selviämään.. :D
vaikka nyt olisikin nukkunut kuinka pätkissä tuon 3 tuntia niin teepä se sama moonta yötä peräjälkeen.. ei tietoakaan helpotuksesta aikohin.. ei ne sanomiset kuule pahaa tarkoita, yritähän nyt ymmärtää

ei me lasta tehty niin että elämä sen jälkeen olisi pelkkää pumpulia. ihan turhaa selittää että "sit on niiiiin kamalaa, että et edes tajua. "
niikuin sanoin ainakin kerran että olen yövalmosia kokenut toisen ihmisen vuoksi, tiedän kuinka rankaa on pienen kanssa, mutta ei se helppaa vielä vaikka se täyttää 18(pahenee) ja jos se niin kamalaa sitten tulee olemaan, olisinko niin järkevä etten toista tee, vaikka toiset sen on tehnytkin, vaikka tiesivät jo kokemuksella kuinka kamalaa sen on?

Vierailija - 30.6.2010 15:14  (39/96)

Toivottavasti tulet kertomaan kun huomaat miten erilaista on valvoa hormonihuuruissa

kun toisen ihmisen valvottamisen takia.

Vierailija - 30.6.2010 15:16  (40/96)

nauttikaa nyt kun teillä

ei ole vielä vaihdevuosivaivoja!

Vierailija - 30.6.2010 15:17  (41/96)

Niin me nautitaankin

Lainaus:
ei ole vielä vaihdevuosivaivoja!

tai ainakin ne, jotka ei vedä tästäkin melonia nassuunsa.

Vierailija - 30.6.2010 15:19  (42/96)

Ap, varaudu siihen että kaksi ekaa viikkoa lapsen syntymän jälkeen

Lainaus:

Tää on niin totta. Vaikka meijän vauva nukkukin alusta saakka tosin hyvin, mutta muuten. ei ollu mitään havaintoa mikä päivä oli taikka mitä kello oli. Itkin enemmän kuin vauva. tissit vuosi maitoa joka paikkaan ja haisin vanhalle maidolle ja puklulle... ihanaa!!! mutta nyt on jo ikävä sitä pientä sinappikonetta. tyttö nyt 10kk

Vierailija - 30.6.2010 15:25  (43/96)

Kylläpä ap:ta tosiaan ketuttaa :D

Itse olen odottanut esikoistani useamman vuoden ennenkuin tärppäsi, halunnut paljon lapsia ja haluan yhä. Nyt niitä on kolme. Silti sanon esikoistaan odottavalle, että koita nyt nauttia siitä hetkestä. Aika monestakin syystä.

Toivoisin myös voivani lakata kynnet ensimmäistä kertaa 2kk vanhan kuopuksen synnyttyä, mutta toistaiseksi en ole ehtinyt, koska tyyppi pitää kirjaimellisesti molemmat vanhemmat kiireisinä yömyöhään. Silti tämä on ihanaa, mutta sinun elämäntilanteessasi on jotain, mistä et välttämättä pääse osalliseksi tämän jälkeen vuosikausiin. Oma rauha ja mahdollisuus tehdä mitä haluaa, elää itselleen ja pyöriä siinä omassa navassa 24/7. Koita nyt hyvä ihminen kuitenkin repiä siitä jotain mukavaa, ettei elämäsi ole yhtä tuskaa. Katsos, sekin on jonkinlaista viisautta että yrittää nähdä asioiden positiiviset puolet ja toisaalta, voit ihan oikeasti kaivata myöhemmin aikaa, jolloin pikkuisesi on ollut vatsasi sisällä ja olet tuntenut hänen jokaisen liikkeensä.

Vierailija - 30.6.2010 15:28  (44/96)

niin ekaan viestiin kirjoitin

Lainaus:

että moni varmaan tietää mahdolliset vaivat, että en niitä tuossa alkanut kirjoittamaan, koska oli kiire kysymään että mitäs te jo lapselliset sitten kaipaatte? itse muutaman kaipuun kirjoitin jotka toimi ennen raskautta. mutta muutaman mielelstä siis elämästä tulee vaan kamalampaa synnytksen jälkeen. ja muuten mulla on silti ihana näköinen raskausvatsa =)
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:29  (45/96)

En edelleenkään ymmärrä miksi tahdot tahallasi ymmärtää tän asian näin väärin?

Lainaus:
mielelstä siis elämästä tulee vaan kamalampaa synnytksen jälkeen.
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:30  (46/96)

Niin se vaan on

Että ,
- siis ilman sarvia ja hampaita -
itsekin valvoin loppuraskaudesta -
mutta elämä ei todellakaan nukkumisen kannalta helpota lapsen synnyttyä - ensimmäinen 3 kk meni vähintään yhtä vähillä unilla.
Lisänä 40 tunnin synnytysrupeama ilman unia ja hätäsektio - eli vaikeasta leikkauksesta toipuminen (saikkua saisi samanmoisesta gyneleikkauksesta 6 vkoa)
Näin vaan voi käydä ...

Nyt , kun lapsi on jo kohta 3 v on helpompaa, ja saa NUKKUA...

Kaikki edellämainittu tuli koettua ja koen yhä yksin - eli ilman toisen vanhemman valvomista ja tukea.

Vaikka se siltä voi tuntua - kyse ei ehkä ole pelottelusta. Ihan vaan mahdolisista sattumukista.
Toki jotkut ihmiset pärjäävät hyvin ilman uniakin ja ovat superjaksajia.

Click

Vierailija - 30.6.2010 15:35  (47/96)

jospa

Lainaus:

olen niin karmeissa hormoneissani.. ja että harmittaa kun oikeasti nautin ihan tästäkin elämstä. tulee vaan olo niinkuin minä en saisi sitä lasta tehdä. ei osaa selittää. eli jättäkää viisaat sanomatta näin kellekkään. ja toivottavasti en itse sitten viljele sitä muille.
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:38  (48/96)

TAidatpa olla niitä, jotka ärsyyntyvät ja ottavat itseensä kaiken.

Lainaus:
Lainaus:

olen niin karmeissa hormoneissani.. ja että harmittaa kun oikeasti nautin ihan tästäkin elämstä. tulee vaan olo niinkuin minä en saisi sitä lasta tehdä. ei osaa selittää. eli jättäkää viisaat sanomatta näin kellekkään. ja toivottavasti en itse sitten viljele sitä muille.
ap

Joita vain on äärettömän vaikeaa osata kohdella oikein, joilla on valittamista tekipä niin tai näin.

Vierailija - 30.6.2010 15:39  (49/96)

Ilmeisesti olet joo, koska hyväntahtoinen lausahdus saa maailmankirjasi sekaisin.

Lainaus:
olen niin karmeissa hormoneissani..
ap

Vierailija - 30.6.2010 15:51  (50/96)

Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta tekstisi on järkyttävää luettavaa.

Lainaus:
eli viimisiä viikkoja raskaana ja yö unet 3h. pätkissä, pää särkee, kuumetta ja räkää yms. lonkat kipeät, tiedätte kyllä sen kääntymisen vaivan jos haluaa vaihtaa asentoa( niistä kahdesta vaihtoehdosta) levottomat jalat turvoksissa ym yms. kaikkihan odottaneet tietävät mahdolliset vaivat.. ja päivät jne. no ärsyttää ihan suunnattomasti äidit jotka sanovat että nauti nyt kun voit! siis mistä? ja yleensä ne ovat vielä ainakin kahden lapsen äitejä, voi pieru, sori vaan jos olet tehnyt lapsia ja sua vitu..ttaa. ja jos jollain jotain huolta lapsestaan niin sanotaan että niin tee vaan niitä lapsia. ja sitten et enää koskaan nuku etkä saa miestäsi tai halua jne. ja en ole vaivoistani kenellekkään puhellut enmpiä, kun vauvalla vatsassa vaan on asiat hyvin. ahdistaa ettei itse saisi tuntea äitiyttä. T:herkkä? esikoisen odottaja. help?!

Siinä ei ole mitään tolkkua. Opettele käyttämään välimerkkejä, isoja kirjaimia, ja yhdyssanasäännöt, niin voisi sujua paremmin.

Vierailija - 30.6.2010 15:52  (51/96)

Mua se "nauti kun vielä voit" -lässytys ahdisti vain esikoista odottaessani,

sillä mistäs minä olisin voinut tietää että se pelottelu oli omalla kohdallani ihan turhaa. Tilanne siis oli että voin erittäin huonosti ollessani raskaana, kärsin erittäin pahasta unettomuudesta kolme kuukautta ja jopa hengittäminen sattui. Se että siinä vaiheessa pahanilmanlinnut raakkuivat vieressä että se senhetkinenkin tila olisi nautintoa verrattuna siitä mitä joutuisin kestämään lapsen synnyttyä oli oikeasti tosi kamala ajatus.

Vauva-aika oli musta ihanaa heti alusta alkaen. Vauva oli kyllä aikamoinen yökukkuja mutta yhteenlaskettuna nukkui silti jotain 13 tuntia päivässä, eikä mun tarvinnut käydä töissä tai tehdä paljon mitään muutakaan, joten nautin lepolomasta täysillä.

Toisessa raskaudessa ei enää ahdistanut, kun tiesin että oloni helpottaisi heti synnytyksen jälkeen. Kuopuksen vauva-aika sen sijaan oli kyllä aikamoista säätämistä, kun oli uhmaikäinen siinä mukana hoidettavana. Niin että jos haluaisin jostain kehottaa nauttimaan aivan erityisesti niin siitä että saa olla vauvan kanssa kahdestaan. Click
Edellinen 1   2  Seuraava  Viimeinen

» Aihe vapaa

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot