Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 11.6.2010 11:07  (1/26)

Miksi juhannus on niin monille pakkomielle?

Mä en kestä enää yhtään kysymystä "mitä teette juhannuksena". Me ollaan kotona ja se on meille ihan ok!
Mikä ihme siinä on että kaikkien mielestä juhannuksena on pakko tehdä jotain, lähinnä mökkeillä tms.
Ollaan ihan puhki vuoden työrupeamasta ja loma alkaa vasta heinäkuun puolella, minä en ainakaan jaksa lähteä mihinkään enkä tehdä mitään. Kaupungissa ja kotona on ihan hyvä olla.

Vastaukset

Vierailija - 11.6.2010 11:09  (2/26)

En tiedä. Me veietään kotijuhannus kuten usein aiemminkin.

Vierailija - 11.6.2010 11:09  (3/26)

Pakkomielle on ikävä asia.

SE taitaa sit kuitenkin olla sulla. ;o)

Vierailija - 11.6.2010 11:10  (4/26)

Samaa joskus mietin

Siinä on yksi ylimääräinen vapaapäivä, ei ihmeempää, todellakaan ei kiinnosta lähteä ruuhkassa ajelemaan jonnekin mökille kökkimään hyttysten syötävänä. Kaupungit on parhaimmillaan juhannuksena. :)

Vierailija - 11.6.2010 11:11  (5/26)

Sen kun tietäisi

Meille juhannus on ihan normaali viikonloppu siisä missä muutkin. Kotona ollaan ja grillataan sään salliessa. Ei mitään erikoista.
Silti, kun muut kysyy meiltäkin mitä tehdään juhannuksena niin ihmetelllään et eikö mökille, tai kokkoa katsomaan yms. Eikä meillä edes ole mökkiä.

Vierailija - 11.6.2010 11:11  (6/26)

Ap. oikea valinta!

Kaupungissa on mukavan rauhallista ja hiljaista, kun porukat ovat menneet järvien rannoille örveltämään.

Vierailija - 11.6.2010 11:11  (7/26)

2 päivää lepoa ja grillausta, sunnuntaina aleihin!

Vierailija - 11.6.2010 11:12  (8/26)

Eipä ole kaupat auki vielä juhannussunnuntaina.

Vierailija - 11.6.2010 11:13  (9/26)

Asuin aikoinaan rivitalossa, olin silloin perheetön vielä

ja juhannuksena koko taloyhtiö autioitui. Minä' olin yksin koko talossa ja pihapiirissä. Oli rauhallista.

Vierailija - 11.6.2010 11:15  (10/26)

Minusta

juhannus on vuoden ontoin juhla. Ei merkitse minulle muuta kuin pitkää viikonloppua. Joskus ollaan mökillä, joskus ei. Johtuisiko juhannuksen hehkutus siitä, että moni jää silloin lomalle?

Vierailija - 11.6.2010 11:16  (11/26)

Kyllä on juhannus sunnuntaina kaupat auki..

Olen silloin töissä, kuten aattonakin.

Vierailija - 11.6.2010 11:18  (12/26)

Onneksi on muitakin

Vaikka tuntuukin välillä että on kummajainen jos ei tee mitään perinteistä juhannusohjelmaa.
Oikeesti naapurin yh äiti eilen esim sanoi että "olin jo ihan paniikissa että mitä teen juhannuksena mut onneks saatiin kutsu exän mökille".

t.ap

Vierailija - 11.6.2010 11:23  (13/26)

No joillekin se on perinne ja otetaan lisälomaa

muutama päivä sen ympärille jos varsinaiset lomat ovat muualla. Meille se on suvun kokoontuminen samoin kuin joulukin.

Vierailija - 11.6.2010 11:26  (14/26)

juhannuksena nautitaan luonnosta, kesästä

ja ulkoilmasta. Onneksi myös kaupat ja muut aktiviteetit ovat kiinni, niin ihmisillä on vihdoin mahdollisuus nauttia näistä asioista. Ikävää, että te jotkut ette halua katkoa arjen tasapaksuuteen tuollaisella spesial-viikonlopulla.

Vierailija - 11.6.2010 11:27  (15/26)

Sama se on muidenkin juhlien kanssa.

Uutena vuotena ja vappunakin on "pakko" keksiä jotain ohjelmaa.

Vierailija - 11.6.2010 11:29  (16/26)

no huh huh!

Lainaus:
Vaikka tuntuukin välillä että on kummajainen jos ei tee mitään perinteistä juhannusohjelmaa.
Oikeesti naapurin yh äiti eilen esim sanoi että "olin jo ihan paniikissa että mitä teen juhannuksena mut onneks saatiin kutsu exän mökille".

t.ap

siis sun naapuria!! ei mekään mitään erikoista tehdä. asutaan jo valmiiksi maallakin tosin ei mökkiä.
nuorempana juhannus oli kovin merkityksellinenkin etenkin kun mulla on siinä tietämillä aina synttärit.
myöhemmin ennen lapsia on kolme-neljä juhannuspäivää oltu kavereiden kanssa särkänniemessä tai lintsillä.

Vierailija - 11.6.2010 11:31  (17/26)

En minä ainakaan oleta että ihmiset mitään sen kummempia tekevät

mutta kun on tavallista pidempi vapaa monet tekvät ja siksi kysyn että onko jotain juhannussuunnitelmia. Ihan samalla tavalla kysyn esim. pääsiäisenä, jouluna, uutenavuotena ja kesälomilla. Saatanpa joskus repäistä ja kysyä muutenkin etät mitä joku tekemässä seuraavana viikonloppuna!

Vierailija - 11.6.2010 11:57  (18/26)

Samaa olen minäkin ihmetellyt.

Suunnitelmia aletaan kysyä tyyliin kolme kuukautta etukäteen jo.

Meillä ei ole koskaan ollut mitään sen kummempaa kuin kotona oloa johtuen siitäkin, että asumme hieman kauempana keskustasta aivan meren rannalla, joten tämän kylän puolesta on kokko lapsia varten. Siihen lisäksi ihan grillailua (joka nyt muutenkin kuuluu kesään). Jos säät sallivat, lähdemme poikkeamaan anopin mökille, jonne matkaa veneellä puoli tuntia. Tänä juhannuksena tuo veneily tosin saattaa jäädä väliin, kun odotamme vauvaa syntyväksi hetkenä minä hyvänsä (la oli eilen).

Vierailija - 11.6.2010 12:07  (19/26)

Vai pakkomielle :D

Enemmän tuntuu, että sulla se on pakkomielle muiden juhannuksenvietosta! Jos olet itse tyytyväinen teidän tapaanne viettää juhannusta, miksi ärsyynnyt muiden kysymyksistä ja kertomuksista?

Vierailija - 11.6.2010 12:11  (20/26)

kyllä täytyy taas ihmetellä

että miten ihemelliset asiat saa ihmiset ärsyyntymään!!!!!!

Mä kun saataan esim. kysyä esim. että mitäs jussisuunnitelmia, ihan vaan keskustellakseni jostakin. ihan kuin saatan kysyä että mitäs teet vkl:na, jouluna, pääsiäisenä, kesälomalla, vappuna tms.

Ei tartte hermostuu!!!!!

Vierailija - 11.6.2010 12:26  (21/26)

Meille 3-vuorotyöläisille juhannus on päivä muiden joukossa

Itse vietän tänä vuonna juhannuksen töissä. Viime vuonna olin juhannuksen aikaan lomalla.

Vierailija - 11.6.2010 12:30  (22/26)

joo samaa oon ihmetellyt

en jaksa muutenkaan näitä pakkojuhlia. Me olemme tyytyväisinä olleet kaupungissa jo useamman vuoden. Ois tietty kiva jos ois joku näppärä mökki jossain, mutta eipä ole. Eikä vois vähempää kiinnostaa joku ruuhkassa kituminen, tappelu viimeisistä makkarapaketeista kaupan tiskillä jne. Lapsuudessani juhannukset vietettiin aina isän siskon luona, siellä oli kaikki isäni sisarukset lapsineen, aikuiset kännissä ja lapsille poltettiin kokkoa ja saatiin riehua. No, kai se ihan hauskaa oli silloin.

Vierailija - 11.6.2010 13:44  (23/26)

tutulta kuulostaa

olen jo kuullut tuon kysymyksen tänäkin kesänä monta kertaa. Meille se on aina ollut viikonloppu muiden joukossa. En ole koskaan ollut juhannuksena missään mökillä, koska ei ole sitä mökkiä. Kaikkia muita juhlia vietän kyllä mielelläni, mutta juhannusta en kovin ihmeellisesti. Jotain grillailua takapihalla, mutta sitä tehdään muutenkin.

Vierailija - 11.6.2010 14:24  (24/26)

Se on yksi pakkoryyppyjuhla,

ainakin nuoremmille. Kuten vappu ja uusi vuosi. "Ei kyl yhtään huvittais, eikä oo rahaakaan, mutta pakkohan se on kun on juhannus / vappu / uusi vuosi."

Vierailija - 22.6.2011 13:23  (25/26)

No, pahoittelen.

Sopiiko kysyä; "teettekö mitään erityistä juhannuksena"?

Kysytään kai sitä muistakin juhlista, "Mitä teette jouluna?" "Mitä teette vappuna?" "Mitä teette uutenavuotena?" Jne.

Voithan vastat, "ihan kotona ollaan vaan", ei pitäisi olla hankalaa.

Vierailija - 22.6.2011 13:26  (26/26)

Ei se ole pakkomielle, se on kiva keskikesän juhla

jokainen tyylillään, te kotona, me mökillä :)

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]