![]() Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Missä pienet koululaisenne viettävät kesälomaansa, kun
teillä itsellänne ei ole vielä loma alkanut? Ovatko vaan oman onnensa nojassa päivät vai viettekö mummolaan? Meillä 9-vuotias voi olla päivät mummolassa, mutta kaikilla ei varmaantätä mahdollisuutta ole. Miten olette järjestäneet asian?
Vastaukset
Meillä ei valitettavasti ole tuota mummola vaihtoehtoa käytettävänä
joten 8-vuotias on viisi viikkoa erilaisilla leireillä ja yhden viikon isosisko "vahtii"Meillä on tämän viikon mun äidilläni
seuraavat kaksi viikkoa anopilla. Sitten minä aloitan loman viikkoa ennen miestä, ollaan yhdessä kolme viikkoa, mies on viikon lasten kanssa ja minä vielä yhden viikon, sitten anoppi taas hoitaa. Sitten alkaakin koulu.Nyt viikko päiväleirillä
lapset 11 ja 8.Ensi viikolla toinen vanhemmista iltavuorossa töissä niin ovat iltapäivällä sitten pari tuntia keskenään/kavereiden kanssa ennen kuin toinen tulee kotiin.
Juhannusviikolla en vielä tiedä miten junaillaan, lähetän mummolaan muutamaksi päiväksi jos eivät halua olla kahdestaan tai kavereiden kanssa kokonaisia päiviä. Mummokin jo 75 v eli ei sinne voi pitkäksi aikaa mennä, eikä lapset siellä pitkään viihdykkään kun ei siellä ole kavereita eikä tekemistä.
Kirkon kerhossa tämän viikon
urheiluleirillä ensi viikon. Sitten Puolassa vanhempieni kanssa ja ruotsissa perhetuttujen kanssa. Sen jälkeen mulla alkaa loma.Meidän kohta 8v on tän viikon minun kanssani,
sitten seuraavat 4 viikkoa isänsä kanssa, josta 2vkoa olen myös minä lomalla. Ja kun isänsä palaa töihin niin pidän vielä 2 viikkoa lomaa. Elokuun alku ennen koulua poika on kaupungin järjestämässä varahoidossa muutamia päiviä.Isovanhempia tms. sukulaisia ei ole apuan, mutta helpostihan tuon saa järjestymään jos molemmilla vanhemmilla on täydet lomat. Ja itse pidän vielä viikon palkatontakin.
meillä lapset (9v ja 7 v)
ovat tämän viikon liikuntaleirillä klo 9-15. Ensi viikon Heurekan kesäleirillä klo 10-15. Sitten meill äalkaa loma.Kotona keskenään
äidin työpaikalle matkaa 40 km, joten toivoa sopii, että mitään ei tapahdu...Ei vaiskaan, tietävät, että naapurissa aina joku kotona, sieltä voi kipaista apua hakemaan.
7- ja 9-vuotiaamme (tytöt)
Tän viikon ovat kahdestaan kotona omasta toiveestaan. Minulla on työpäivä 9-15 ja käymme mieheni kanssa päivällä ruokatunnilla kotona, eli kahdestaan ovat vain parin-kolmen tunnin pätkät kerrallaan, kuten ihan normaalistikin koulupäivien jälkeen ovat olleet.Sitten on harrastuksiin liittyviä leirejä, joilla katetaan kaksi viikkoa ennen juhannusta.
Loman vietämme yhdessä ja minä pidän vielä yhden ekstraviikon lomarahan sijaan.
Elokuussa on taas leiriä ja mummolassa olemista, ja siinä se kesä sitten onkin :)
leireillä kesäkuun sit yhdessä lomaillaan
Mummolassa, mummolassa, sitten äiti viikon lomalla
Sitten isän luona kaksi viikkoa, ja sitten äidillä.Lapset 10 ja 8v
ovat keskenään kotona seuraavat 3 vkoa. Pelailevat, katsovat telkkaria, käyvät treeneissä, leikkivät ulkona / puistossa kavereiden kanssa, syövät myös puistossa. Jos hätä tulee, tietävät kenelle soittaa / mitä tehdä.Eikö
nykyajan lapset tosiaan osaa olla itsekseen muutamaa viikkoa (siis päiviä)?? Hyvin omituista. En minä ainakaan kärsinyt kun leikin ala-asteen kevät kaverin kanssa. En olisi millekään leireille edes halunnut.Tämän viikon ovat urheiluleirillä, sitten ovat minun kanssa lomani ajan,
ja pienen visiitin tekevät elokuussa isovanhempien luokse.Vamrasti osaavat, mutta eivät tykkää olla itsekseen.
Lainaus:
nykyajan lapset tosiaan osaa olla itsekseen muutamaa viikkoa (siis päiviä)?? Hyvin omituista. En minä ainakaan kärsinyt kun leikin ala-asteen kevät kaverin kanssa. En olisi millekään leireille edes halunnut.
nykyajan lapset tosiaan osaa olla itsekseen muutamaa viikkoa (siis päiviä)?? Hyvin omituista. En minä ainakaan kärsinyt kun leikin ala-asteen kevät kaverin kanssa. En olisi millekään leireille edes halunnut.
Tämän viikon ovat leirillä
Sitten ovat päivätoiminnassa vai mikä se nyt on nimeltään. Yhdellä koululla on sellainen kunnan järjestämä päivätoiminta. Sinne vien töihin mennessä ja haen tulessa. Saavat sielä ilmaisen ruuan ja leikkiä ja pelata ynm.Kyllä nuo välillä kyläilevät eri sukulaisten luonakin.
Itselläni on kuukausi kesälomaa ja saan onneksi heinäkuun aina pitää lomaa. Silloin kun ei kunnalla ole tarjota mitään päivätoimintaa. Ainoastaan kesäkuun ja elokuussa.
Lapset on 7v ja 9v ja noita ei voi kyllä koko päiväksi keskenään jättää. Onneksi on keksitty tällainen maksullinen päivätoiminta juttu.
Vanhemmat aktivoitukaa
Meillä täällä pohjoisessa saimme asiansaosaavan perhepäivähoidon johtajan järjestämään seuraavaa:http://yle.fi/alueet/teksti/perameri/2010/03/koululaisten_kesahoito_alkaa_torniossa_1543280.html
Ymmärtääkseni tästä ei tullut kaupungille edes lisäkuluja, kun kesäkuuksi töihin laitetaan työntekijöitä kouluilta, joilla ei ole kuin normaalit vuosilomat (esim. koulunkäyntiavustajat), jotka muuten ilmeisesti tähän aikaan siivoilisivat kouluja tms. Jos infoni kustannuksista on väärä, pahoittelen, kun en löytänyt kaupungin sivuilta asiaa koskevaa päätöstä.
Tuolla kesähoidossa monet tuttujen lapset viettävät aikansa kun vanhemmat ovat vielä töissä. Itse olen ope, joten lastenhoito-ongelmia lomien aikana ei ole.
Aktivoitukaa vanhemmat ja vaatikaa palveluja!
kotona
teen etätöitä kesäkuunOlen onneksi kotona taaperon kanssa.
osaavat ja mielellään ovatkin
Meillä molemmat kuitenkin ovat kilparyhmissä harrastuksissaan ja leirit on vähän pakollisia :)Lisäksi on sellainen juttu, että vaikka lapset osaavat olla ihan nätisti ja pärjäävät hyvin keskenään, saavat kyllä melkoisen sotkun huushollissa aikaan itsekseen ollessa - vaatteita vaihdetaan, välipalajutut tuppaavat välillä unohtumaan pöydille, leikit valtaavat yläkerran jne.Vaikka he sitten joutuvat sotkunsa siivoamaan, on tuo jotenkin aika väsyttävää.
Musta on ihan hyvä etteivät ole koko kesää siellä huushollin valtiattarina.
No 20 vastasi siis numerolle 13 :)
lainaus unohtui.Leirit
kesaleiri.fiMonen järjestäjän leirejä.
Vanhempien lomat eri aikaan
Tänä vuonna vanhemmilla taitaa olla yksi yhteinen lomapäivä juhannuksen aikaan, muut ajat lomaillaan eri aikaan. Puolison kanssa yhteistä lomailua ei sitten olekaan viikonloppuja lukuun ottamatta.Meillä on
siitä hieno tilanne, että vaikka olen töisttä melkein koko kesän, niin se työpaikka on kotona, näin ollen pikku koululainen saa myös olla kotona, ihan kuten aina olen ollut odottamassa kun on tullut koulusta.Pph
80-luvulla
poikani oli Pelastakaa Lapset-järjestön kautta kesäkodeissa 6-7 viikkoa, sen jälkeen yksinhuoltajaäidin kanssa reissussa ja kotona.En jättänyt poikaani yksin kotiin avaimen kanssa.
Oppi erilaisia asioita, oli mansikkatilaa / lehmätilaa ja lampaden hoitoa, ainoa lapsi oppi sosiaalisuutta, perheissä oli muitakin kesälapsia.
Olen ennakkoon stressaavaa tyyppiä ja huolehdin asiasta jo nyt.
Mies tekee kyllä etätöitä, mutta mitä työnteosta tulee kun muksu on kotona...Se selvinnee muutaman vuoden päästä.
Minä mietin tätä ongelmaa jo 19v. ylioppilaana.
Koska opettajan ammatti muutenkin kiinnosti, tämä syy oli piste i:n päälle. Kaikki lomat samaan aikaan lasten kanssa eikä iltapäivätkään ole kenellekään pitkiä.Mieheni on nyt lomalla lasten kanssa,
itse jään viikon päästä lomalle ja mieheni menee taas töihin. Eli pidämme lomat vuorotellen ja lisäksi olen ottanut 5 päivää palkatonta lomaa =) Itse en raaskisi jättää heitä vielä keskenään. Ikää lapsilla nyt 7, 8 ja 10v.Poikamme ei ole joutunut koskaan olemaan yksin.
Olemme aina pitäneet lomat eri aikaan ja peräkkäin.Lisäksi minä vuorotöissä,pystyn vaikuttamaan vuoroihini.Voi tehdä esim.putkia ja sitten saan useita vapaita.Myöskään koulun jälkeen ei ole koskaan joutunut olemaan yksin!!Tämä on todella mahtava juttu,vuorotyön hyviä puolia!Meillä ainut vaihtoehto oli ja on
vanhempien palkaton vapaa lomien lisäksi. Toimii ja onneksi on siihen varaa.Jos mieskin olisi töissä
ekaluokan suorittanut olisi 16-vuotiaan isoveljen hoidossa kesän, mutta nyt kun isä on työtön, isä ja lapset ovat kesäkuun mökillä, itse menen sinne kun lomani alkaa heinäkuussa (käyn toki viikonloppuisin)Kouluikäisen kanssa pitäisi jo sujua. Pienten kanssa haasteellista -mahdotonta;)
Lainaus:
Mies tekee kyllä etätöitä, mutta mitä työnteosta tulee kun muksu on kotona...
Se selvinnee muutaman vuoden päästä.
Mies tekee kyllä etätöitä, mutta mitä työnteosta tulee kun muksu on kotona...
Se selvinnee muutaman vuoden päästä.
Koululaiset kavereiden kanssa päivät pitkät pihalla, syömään pitää huudella/soitella. Ja olla paikalla, jos jotain sattuu, tai tarvitsevat jätskirahaa tm.
Ihana kesä. Helppoa jo.
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Ajeleekohan Vickan pimpulinsa?
- > Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli ennen kuin tiesit?
- > Minusta tämä on kaunein asunto pitkään aikaan
- > Jarna on menossa Berliinissä Trandeburgin portille.
- > Ääntelevätkö naiset seksin aikana myös oikeasti?
- > Lapsikaste
- > AIOTKO OSTAA FACEBOOKIN OSAKKEITA?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Mitä kysyä bloggaajalta?
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
4.63 m/s