Keskiviikko 23.5.2012 - Lyydia, Lyyli
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 26.5.2010 23:41  (1/50)

Aikooko kaikki lahjoa eskari/päiväkotitätejä?

Onko ihan moukkamaista, jos ei muista mitenkään. Ja jos muistaa, niin täytyykö joku lahja olla sitten kaikille. Riittääkö esim. yhteinen kortti vai oma juttu kaikille viidelle (päiväkoti) ja kolmelle (eskari)?

Vastaukset

Vierailija - 26.5.2010 23:44  (2/50)

Ajatteöin viedä yhteiseksi suklaata kahvihetkiin

ja ehkä kukat, tai sitten yhteisen ulkokukan. pieni päiväkoti 3 hoitajaa ja voisivat ihailla ulkokukkaa juhannukseen kun pk on auki.

Vierailija - 26.5.2010 23:45  (3/50)

En aio. Miksi pitäisi?

Vierailija - 26.5.2010 23:55  (4/50)

ei olla vielä päätetty

ehkä jotain lapsen omalle hoitajalle. kenties ulkokukka/yrtti hoitajan omakotitalon pihalle. lipstikka voisi olla hyvä vaihtoehto. mies saa päättää ja viedä mitä haluaa ja kenelle yhdessä lapsen kanssa. yksi hoitajista jää eläkkeelle. hänelle olemme tehneet kortin.

Vierailija - 26.5.2010 23:57  (5/50)

jotain itseleivottua hoitajille kahvihuoneeseen

Vierailija - 27.5.2010 10:05  (6/50)

Ajatus oli kunhan eskarilainen vain paranisi kuumeesta

Ens ma viimeinen päivä eskarissa ja jotain pitäis keksiä kunhan kauppaan pääsis. Kaksi opettajaa ja yksi hoitaja joille jotain yhteistä. Muut olivat vieneet jo kevätjuhliin mutta mulla on ajatuksenkulku sen verran hidasta ettei käyny tuossa vaiheessa edes mielessä moinen.

Vierailija - 27.5.2010 10:06  (7/50)

En aio

En koskaan lahjo mitään kerho-, eskari tms. tätejä. Minusta se vaan ei ole mun homma.

Vierailija - 27.5.2010 10:10  (8/50)

en aio minäkään

en ole muutenkaan sitä ihmistyyppiä joka tykkää hankkia kukkia ja lahjoja. Ehkä joku kuivakakku tms. yhteinen juttu olisi ollut paikallaan, mutta neljälle hoitajalle jokaiselle erikseen en olisi keksinyt mitään.

Vierailija - 27.5.2010 10:30  (9/50)

mä vein yhteiseks kahvin kassa jotain mutustettavaa, oisko ollu suklaata jouluna-

Kiva idea toi jonkun viemä kukka pihalle =)

Vierailija - 27.5.2010 10:32  (10/50)

Ainii, sit ostettiin lasten vanhempien kanssa

yhdessä kaikille muumimukit kun lapset päätivät eskarinsa, must se oli kiva idea. Oisko ollu 5€ nuppi tai vähemmän..

T.9

Vierailija - 27.5.2010 10:36  (11/50)

Tottaikai aion muistaa opettajia

Kuuluu hyviin tapoihin. Nykyisessä paikassa on toimiva kimppalahjasysteemi, mutta aikaisemmin olen vienyt joko kaikille omansa tai jos henkilöitä on monta, niin yhteisen lahjan, jotain hyvää kahvinkera ja kukkasen.

Vierailija - 27.5.2010 10:44  (12/50)

en aijo

Vierailija - 27.5.2010 11:10  (13/50)

Kyllä aiomme

keräämme kaikilta 10 eur ja ostamme lahjakortit jalkahoitoon.

Vierailija - 28.5.2010 7:08  (14/50)

Päiväkodin koko hlökunta

Eli päiväkodeissa ja koulussa on muitakin hlökuntaa kun opettajat ja hoitotädit, on keittiö hlökunta, on siivoojat, on kinteistöhoitohlöt. Yhtälailla he osallistuvat lastenne hyvinvointiin, ja mitä heille hankitte. Ette mitään, he saavat katsella, kun kannatte lahjoja, parempi palkkasille. Tosi hienoa!

Vierailija - 28.5.2010 7:19  (15/50)

Me viedään tänään pienet lahjat myös keittäjälle ja siivoojalle.

Lainaus:
Eli päiväkodeissa ja koulussa on muitakin hlökuntaa kun opettajat ja hoitotädit, on keittiö hlökunta, on siivoojat, on kinteistöhoitohlöt. Yhtälailla he osallistuvat lastenne hyvinvointiin, ja mitä heille hankitte. Ette mitään, he saavat katsella, kun kannatte lahjoja, parempi palkkasille. Tosi hienoa!

Lapsemme tiedostaa, että olisi kurja olla nälkäisenä likaisessa päikyssä. Kun teimme kortteja, lapsi itse sanoi, ettei sovi unohtaa "maijaa" ja "liisaa" (keittäjä ja siivooja).

Vierailija - 28.5.2010 8:53  (16/50)

Lapset tekevät itse kortit, ei muuta

Vierailija - 28.5.2010 8:58  (17/50)

Oho

Lainaus:
keräämme kaikilta 10 eur ja ostamme lahjakortit jalkahoitoon.

siis 10e kaikilta vanhemmilta? Minusta tuo kuulostaa aika paljolta? Per hoitaja 10e vaiko 10e koko ryhmän hoitajille?

Vierailija - 28.5.2010 8:59  (18/50)

me ostimme kesäkukat

Ryhmän hoitajille, pk:n johtajalle, keittäjälle ja siivoojalle. Mielestäni ei tullut kovin kalliiksi. Täällä on paljon puhuttu ettei mitään krääsää saa ostaa joten keväällä kukat on minun mielestäni hyvä idea. Kukkivat aikansa ja kuihtuvat sitten pois. Mietin että minkälainen kukkapenkki tulisi jos istuttaisi kaikki lahjakukat samaan penkkiin. Taitaisi tulla yhtä värikäs kuin itse tarharyhmäkin on :)

Vierailija - 28.5.2010 10:44  (19/50)

kosmetiikkaa

Itse olen monena vuotena antanut kosmetiikkalahjan ja jokaiselle hoitajalle. Olen pakannut pussukkaan esim. suihkugeelin+käsivoiteen tai nestesaippuan+jalkavoiteen. Myyn itse Avonin kosmetiikka,joten lahjat olen saanut helposti :-) Kosmetiikka kuluu,joten ei tule turhaa krääsää.

Vierailija - 28.5.2010 10:46  (20/50)

Lahjaidea opelle

Meillä opettajan vaihtuessa oppilaat täyttivät ystäväkirjaan itsestään ja kirja annettiin pois lähtevälle opelle. Käy myös kouluunlähtelviltä eskaritädeille yhteiseksi. Tosin täyttäminen vaatii muutaman viikon aikaa, eli enää ei taida onnistua.

Vierailija - 28.5.2010 10:49  (21/50)

Tänäkin vuonna

lahjoimme sekä eskariopet (3) että nuoremman päiväkotiopet (4). Meillä on ollut tapana viedä jokaiselle henkilökohtainen lahja, mutta voisihan sitä lahjoa ihan yleisestikin esim antaa jotain herkkuja kahvihuoneesen.

Vierailija - 28.5.2010 11:04  (22/50)

Me vietiin

kortit ryhmän hoitajille (2) ja suklaata yhteiseen kahvipöytään.

Vierailija - 28.5.2010 11:31  (23/50)

Veimme

aamulla kesäkukat. Jouluna annoimme kaikille suklaarasiat. Muistimme myös keittäjää ja siivojaa. Keittäjää senkin vuoksi että lapsella on paha allergia ja keittäjä on nähnyt todella paljon vaivaaa asian eteen. Talkkaria en oo ikinä nähnyt siellä :)

Vierailija - 28.5.2010 11:45  (24/50)

Mä olen AINA muistanut henkilöitä, jotka ovat

osallistuneet lasteni kasvatukseen. Aivan itsestäänselvä asia :-)

Vierailija - 28.5.2010 11:56  (25/50)

Riittää

Yksi kortti on ihan tarpeeksi ja ei kukaan pahastu vaikka ei tulisi mitään. Ainakaan ei pitäisi. Harvasta työstä saa mitään kiitosta.
Itse olin 3 vuotta päiväkodissa töissä ja en kyllä odottanut keväisin mitään lahjoja. Tosin täytyy myöntää että ne lahjat jotka sain olen säästänyt mutta en ajatellut että ne jotka eivät tuoneet mitään olisivat olleet jotenkin moukkia. Mukavaa on nyt melkein kymmenen vuoden jälkeen huomata että hoitolapset ja heidän vanhemmat muistavat vielä ja tulevat juttelemaan. Se tuntuu kiitokselta.

Vierailija - 28.5.2010 12:27  (26/50)

Lapsen tekemä kortti annetaan, ei muuta. Miksi pitäisi?

Vierailija - 28.5.2010 14:23  (27/50)

Kukkia ja halauksia

Tietysti oman lapsen läheisiä muistetaan joka kevät ja joulu! Viettävät aika pitkän ajan lapseni kanssa häntä kasvattaen ja hoivaten. Tämä työ on arvokasta ja vastuullista ja sen tuottamasta hyvästä sadosta saa nauttia sitten kotonakin. Päivisin päiväkoti on tosiaan nimensä mukaisesti lapseni koti ja siksi elintärkeä paikka työntekijöineen koko perheelle!

Vierailija - 28.5.2010 14:25  (28/50)

Ei lahjuksia opelle!

Kuuluu hyviin tapoihin. Hyviin tapoihin kuuluu myös kysyä opettajalta miten voisimme muistaa häntä, jos nyt tuntuu ihan pakkopakolta!! Itse vanhana ( ja viisaana! ) opena tiedän tuon vanhempien lahjustuskan ja laitan koteihin viestin, jossa sanon suoraan että jos haluatte muistaa opea niin lahjoittakaa vaikka lahjarahat johonkin hyväntekeväisyysjuttuun yms. rasittavaa sada ruusuja ja kaikenlaista roinaa kun on itse vastaan kaikkea tapakulutusta. Oppilaat kyllä tuntevatkin opensa ja askartelevat kortinopelleen ja se lämmittää ihan tarpeeksi!

Vierailija - 28.5.2010 14:41  (29/50)

En lahjo lapsen hoitajia ja opea, mutta muistan kylläkin.

Tarhassa yhteiskeräys, jokainen perhe antoi 10 e ja sillä hoitajat ja ope saivat 70e lahjakortit Stockalle. Lapset tekivät itse jokainen oman kesätervehdyksensä.
Stockalta saa vaatteita, kodin tavaraa, elektroniikkaa, kirjoja, ruokaa, levyjä joten eiköhän jokainen lahjan saaja löydä jotain mieluisaa itselleen.

Vierailija - 28.5.2010 19:49  (30/50)

yhteismuistaminen

Itse työskentelen päiväkodissa ja mielestäni on ihan perheestä kiinni muistavatko hoitajiaan. Ainakin siirtyessä kouluun olisi mukava saada edes joku kiitos lasten hoitamisesta. Itse en pidä kukista, koska ne lakastuvat ja "kahvipöytämuistamiset" menee niillä rajoilla...minun mielestäni paras muistaminen olisi lahjoittaa jotain koko päiväkodille, koska koko päiväkodin henkilökunta on osallistunut lasten hoitoon jossain vaiheessa. vanhemmat vaan yhteiselle rintamalle ja jokin isompi hankinta PÄIVÄKODIN tulevaan käyttöön, siellähän ne lapsetkin ovat olleet (leluja, liikuntavälineitä, pelejä, tmv). Epäreilua jos toiset saavat vaikka kakun ja yhdelle hoitajalle annetaan mariskooli, tasa-arvo tässäkin asiassa. Henkilökohtaiset lahjat tosiaan epäreiluja.

Vierailija - 28.5.2010 22:21  (31/50)

Lahjoista

Meidän perheellä on ollut se periaate, että emme ole muistaneet päiväkodin tätejä kuin opettajiakaan, poikkeuksena yksi opettaja joka opetti poikaamme koko ala-aste ajan jäi sen jälkeen eläkkeelle. Mielestäni päiväkodeissa/kouluissa opettajat ym henkilöt ovat samanlaisessa "arvossa" kuin muutkin työntekijät muillakin aloilla ettei heille kuuluu sen kummempi eri kohtelu, jos näin voi sanoa.
T. Neljän lapsen äiti

Vierailija - 28.5.2010 22:59  (32/50)

Muistan kaikkia lasteni kasvattajia

soitonopettajaa, uimavalmentajaa, päiväkodin lastenhoitajaa. Summalla ei merkitystä eikä lahjan arvolla, korttikin ok!

t. ope

Vierailija - 28.5.2010 23:05  (33/50)

ai, että kiitos ei riitä. Tavaraa pitää saada

Lainaus:
Itse työskentelen päiväkodissa ja mielestäni on ihan perheestä kiinni muistavatko hoitajiaan. Ainakin siirtyessä kouluun olisi mukava saada edes joku kiitos lasten hoitamisesta. Itse en pidä kukista, koska ne lakastuvat ja "kahvipöytämuistamiset" menee niillä rajoilla...minun mielestäni paras muistaminen olisi lahjoittaa jotain koko päiväkodille, koska koko päiväkodin henkilökunta on osallistunut lasten hoitoon jossain vaiheessa. vanhemmat vaan yhteiselle rintamalle ja jokin isompi hankinta PÄIVÄKODIN tulevaan käyttöön, siellähän ne lapsetkin ovat olleet (leluja, liikuntavälineitä, pelejä, tmv). Epäreilua jos toiset saavat vaikka kakun ja yhdelle hoitajalle annetaan mariskooli, tasa-arvo tässäkin asiassa. Henkilökohtaiset lahjat tosiaan epäreiluja.

Vierailija - 28.5.2010 23:18  (34/50)

Samoin...

Vierailija - 28.5.2010 23:21  (35/50)

Aion lahjoa, ja mitään ideaa ei ole.

Jotain tyhmää varmaan taas ostan. Suklaata tms. En kehtaa olla ostamatta.

Vierailija - 28.5.2010 23:24  (36/50)

Kukaan muu ei ole oppilaiden/lasten kanssa

tekemisissä yhtä tiiviisti kuin opettajat ja kasvattajat. on siis ihan eri asia huomioida vaikkapa siivoojaa. meidän lasten pk:ssa sitä paitsi siivoous on ulkoistettu ja siivooja käy illalla eikä tapaa lapsia. Myöskään keittiöhenkilökunta ei tapaa lapsia eikä tunne heitä. Lahjat ovatkin kiitos siitä henkilökohtaisesta huolehtimisesta.
Lainaus:

Vierailija - 28.5.2010 23:25  (37/50)

Tänä vuonna hankimme taas yhteisen lahjan

opettajalle. Meillä ei ole enää lapsia pk:ssa.

Vierailija - 28.5.2010 23:25  (38/50)

lapsen tekemä

kortti ja ruusut, kun lapsi jäi kesälomalle. Jouluna henkilökohtaiset lapsen askartelemat lahjat, muta kaikille melkein samanlaiset.

Samalla periaatteella kuin joku edellisistä, minä tahdon muistaa ja kiittää ihania ihmisiä jotka alipalkattuina osallistuvat täydellä sydämellä lapseni kasvatukseen.

Vierailija - 28.5.2010 23:28  (39/50)

Ei lahjoja

Päätin myös meillä käydä vastarintaan tätä yleistä pakko-ostamista vastaan, joka ei tosiaankaan tarkoita sitä, etten arvostaisi lasteni opettajia tai hoitajia. Miksi on pakko ostaa tai muistaa, pakolla miettiä turhakkeita, sillä nuo ihmisethän ovat töissä siellä ja saavat siitä palkkaa? Toki kiitos on aina paikallaan eli normaalit käytöstavat toki tajuamme, kun lukuvuodet lopetamme.

Miettikää nyt vähän... Jos ryhmässä on 20 lasta ja jokainen kantaa esim. mukin tms. Onko järkeä? Tai sitten se, että perheiltä kinutaan 10 euroa, joka saattaa olla jollekin perheelle iso raha - vanhaa mummon markkaa n. 50. Kohtuus kaikessa!

Meidänkin perheessä on neljä lasta. Jos muistaisimme kaikkia opettajia ja tarhatätejä tulisi niitä yhteensä 10. Aika pitkä sentti, kun lahjakauppaan lähtisi, sillä pienellä rahalla ei irtoa kuin krääsää kaupasta.

Eli kiitos saa riittää mielestämme. Ostakoot sitten ne, jotka niin haluavat ja tuntevat pakolliseksi. Alkaa vain tuntua siltä, että opettajatkin/tarhatädit alkavat luokittelemaan perheitä sen mukaan, että kuka tuo komeimmat lahjat. Ja koulumaailmassa toiset vanhemmat ovat niitä pahempia päälle päsmäreitä näissä lahjojen tai rahojen keräämisessä.

Vierailija - 28.5.2010 23:33  (40/50)

kiitos, mutta

pihakukat on työteliäitä ja hankalia. Harmittaa jos kuolee tai varastetaan. Niitä nimittäin jopa kaivellaan maasta ylös.

kahvipöytään herkkuja,kahvia ja teetä on hyvä juttu. Vielä kun kaikki eivät tuo viimeisellä viikolla vaan jo aiemmin, niin tulee kaikki syötyä.

Kiitos jo etukäteen!
t. päiväkodin täti

Vierailija - 28.5.2010 23:42  (41/50)

En uskalla olla ostamatta

Siskoni on lastentarhan ope ja kertoilee monesti, kuinka sai siltä ja tältä lahjakorttia ja herkkukoria ja kuinka niillä on ihanat lapset.

Ei se sitä tahallaan tee, mutta vaikuttaa niin paljon suhtautumiseen lapseen. On maininnut myös, että kaikki ei osta ja se kyllä huomataan.

Pakko se on ostaa kun ei uskalla olla ostamatta kun pelkään, että lapset sitten leimataan ja minut leimataan sellaiseksi, etten ole kiitollinen hoitajille.

Vierailija - 28.5.2010 23:57  (42/50)

Oli jo kevätjuhlat

Kaikki muut eskariryhmästä toi jotain hoitajille ja opettajalle.
Vähän nolotti etten ollut hankkinut mitään.

Vierailija - 29.5.2010 0:12  (43/50)

Aivan...

Lainaus:

Ollaan viety jouluisin ja keväisin herkkukori, mukana kortti jossa toivotetaan hyvää joulua/kesää päiväkodin väelle ja tädit ovat sen aina kiikuttaneet hlökunnan taukohuoneeseen.

On ihan totta, että pk:ssa on muitakin tärkeitä henkilöitä kuin ne "tädit" ja heidän työpanoksensa on ihan yhtä arvokas - keittiön Ulla ja siivoja Arja ovat lapsellekin läheisiä ja tuttuja aikuisia ainakin meidän pk:ssa.

En myöskään tunne kenenkään mieltymyksiä yms, joten en halua ostaa servettejä, kynttilöitä tai mukeja nurkkiin pyörimään.

Vierailija - 29.5.2010 0:21  (44/50)

Onko nuori ja kokematon ope?

Itse olen hoitajana ja emme todellakaan laita opettajan kanssa yhtään lasta tai perhettä lahjan takia etusijalle emmekä hehkuttele kotona keneltä mikäkin on saatu. SUURIN osa tuomatta mitään ja se on heidän asiansa, kiitos kuitenkin niille jotka HALUSIVAT muistaa.
Kaikki pakkolahjominen pois!

ps. jonkun mielestä 10 euroa kolmen ihmisen lahjaan on liikaa, mutta mitä sillä n. 3,5 eurolla olisi saanut ostettua kaupasta? Ja jääpähän se miettimisen ja ostoksille lähdön vaiva.

Vierailija - 30.5.2010 19:29  (45/50)

lastentarhaopettaja

Minusta tämän vuoden paras lahja oli vanhempien yhteinen lahjoitus "Koska olen tyttö"-kampanjaan. Hieno idea!!

Vierailija - 2.6.2010 20:49  (46/50)

Tuloton äiti

Hienoltahan tuo kuulostaa, mutta monelle perheelle se 10 € / lapsi saattaa olla sen päivän ruokaraha. Työttömyys, pätkätyöt tai opiskelu voi romahduttaa perheen talouden. Silloin jokainen kymppi on rahaa ja varmasti se ilahduttaa enemmän lapsiani kuin hoitotätiä.

Vierailija - 2.6.2010 20:50  (47/50)

Aion ostaa lahjat kolmelle hoitajalle.

Jokaiselle n. 10 euroa, jotain mitäänsanomatonta perusjuttua joka ei loukkaa ketään.

Vierailija - 2.6.2010 20:53  (48/50)

47 jatkaa, luettuaan edellisen kommentin:

pakkohan tämän on suhteutua vanhempien maksukykyyn. Itse ostan ne mitäänsanomattomat n. 10 euron lahjat per hoitaja, mutta ainakin meidän hoitajat todellakin ymmärtäisivät jos joku esim. yksinhuoltaja ei ostaisi. Niin ainakin uskon.

Vierailija - 2.6.2010 21:09  (49/50)

Me veimme hedelmäasetelman.

Pesin ja lohkoin ananasta, appelsiineja, vesimelonia, viinirypäleitä, kiivejä, omenoita ja karambolaa. Asettelin kivasti tarjoiluastiaan ja kovasti tuli kiitosta.

Vierailija - 11.1.2012 16:12  (50/50)

Lahjakortti luokalle/päiväkodille

Kuulin juuri parhaan lahjaidean tarhatädeille/opettajille: lahjakortti luokan askartelutarvikkeisiin tmv. Kouluissa määrärahoja supistetaan koko ajan eikä kaikissa luokissa ole enää edes kyniä lapsille. Veikkaan ettei tarhoissakaan ole paljoa parempi tilanne. Ainakin kouluissa opettajat arvostaisivat tällaista lahjaa varmasti paljon enemmän kuin kuihtuvia kukkia tai krääsää.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]