![]() Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Mä ymmärrän miehiä jotka haluaa että kumppani laihduttaa
Jos on tullut useampikin kilo siitä mitä on ollut suhteen alussa. Mäkään en haluais et mun mies lihois niin että esim. maha roikkuis tms. Kyllähän se viehätysvoima siinä karisee :S Mä huomautan jo nyt jos mun mies näyttää syövän liian paljon makeaa tai jos ruokatottumukset meinaa lähteä huonompaan suuntaan. Ei se oo kyl yhtään siitä suuttunu, tykkää vaan kun sanon. Ja mä itse ainakin haluan olla mun miehen silmissä viehättävä, sen takia haluan nähdä vaivaa että ei tulisi kiloja/laihtuisin. Ehkä tää "ulkonäkökeskeisyys" on tullut mun isältä joka aina on haukkunut mun äitiä läskiksi ja itse käy joka päivä puntarilla ja lenkillä. Siis en todellakaan hyväksy läskiksi haukkumista. Sekin tuo voimaa taistella kiloja vastaan kun isä on joskus sanonut mulle että sustakin tulee vielä yhtä läski kuin äitistäs! Karseeta, eikö?
Vastaukset
Jaa. Taidat olla aika nuori?
Lainaus:
Jos on tullut useampikin kilo siitä mitä on ollut suhteen alussa. Mäkään en haluais et mun mies lihois niin että esim. maha roikkuis tms. Kyllähän se viehätysvoima siinä karisee :S Mä huomautan jo nyt jos mun mies näyttää syövän liian paljon makeaa tai jos ruokatottumukset meinaa lähteä huonompaan suuntaan. Ei se oo kyl yhtään siitä suuttunu, tykkää vaan kun sanon. Ja mä itse ainakin haluan olla mun miehen silmissä viehättävä, sen takia haluan nähdä vaivaa että ei tulisi kiloja/laihtuisin. Ehkä tää "ulkonäkökeskeisyys" on tullut mun isältä joka aina on haukkunut mun äitiä läskiksi ja itse käy joka päivä puntarilla ja lenkillä. Siis en todellakaan hyväksy läskiksi haukkumista. Sekin tuo voimaa taistella kiloja vastaan kun isä on joskus sanonut mulle että sustakin tulee vielä yhtä läski kuin äitistäs! Karseeta, eikö?
Jos ei saa lihoa, niin samallahan voidaan vaatia, ettei saa muutenkaan muuttua?
Ei saa kaljuuntua, harmaantua, ryppyyntyä.
Naiselle ei saa tulla raskauksien jälkeen suonikohjuja tai raskausarpia.
Minusta on aika surullista, jos parisuhde (jonka pitäisi perustua rakkauteen), perustuu vain ulkonäköön.
Minä olen ollut mieheni kanssa kohta 20 vuotta (tapasimme 16-vuotiaina), ja eipä tulisi kummallekaan mieleen vaatia että toinen näyttäisi nyt lähes nelikymppisenä täysin samalta kuin silloin 16-vuotiaana. Naurettavaahan se olisi!
Ikävää jos olet saanut tuollaisen miehenmallin isästäsi.
Kaikki miehet eivät onneksi ole tuollaisia.
Muista, että jos mies sinua todella rakastaa, ei rakkaus lopu lisäkiloihin. Jos loppuu, se ei tosirakkautta koskaan ollutkaan.
Minä haluaisin että mieheni olisi hoikempi.
Yksi mahdottomuus löytää tuollaiselle jättiläiselle vaatteita.Toinen juttu on kuorsaus...
Ei voi olla vaikuttamatta parisuhteeseen jos minä raivoan yöllä kun toinen järisyttää korttelia.
Miehen aivan turha sanoa, että nuku vaan äläkä kuuntele kuorsausta.
Ei hän itsekään pysty nukkumaan kun laitan kännykästä soimaan hänen oman kuorsauksensa!
No siihen kai voi jotenkin vaikuttaa ihan ite
lihooko, vai ei. Vanhenemiseen, kaljuuntumiseen, suonikohjuihin,yms ei voi kauheesti vaikuttaa.Niin mäkin ymmärrän
Kyllähän lihominen on jo terveysriski ja siihen voi vaikuttaa (muut paitsi av-mamma, jolla aina joku tauti). Älytöntä verrata kaljuuntumista, harmaantumista tai vanhenemista lihomiseenJa vaikka pitkässä suhteessa luonne on tärkein, niin on se itsestä huolehtiminenkin tärkeä osa
Samaa mieltä!
En missään nimessä halua, että mieheni muuttuisi ylipainoiseksi. Muutaman kilon heitto sinne tänne ei merkitse mitään, mutta jos painoa tulee 10kg ja enemmän, en tykkäisi yhtään. Meillä on asia myös toisin päin. Eli molemmat haluamme pitää itsestämme huolta ja pysyä normaalipainoisina. Haluamme pysyä terveinä.totta, ylipaino on myös terveysriski
ja onhan se kiva näyttää normiesimerkkiä lapsillekin ja syödä terveellisesti7 jatkaa, enkä haluais olla ihmisen kanssa,
joka ei sen vertaa rakasta itseään, että antaa itsensä mennä huonoon kuntoonHölynpölyä
Lainaus:
Jos ei saa lihoa, niin samallahan voidaan vaatia, ettei saa muutenkaan muuttua?....
Jos ei saa lihoa, niin samallahan voidaan vaatia, ettei saa muutenkaan muuttua?....
tuollainen. Ei vain ole itsekuria pysytellä hieman keveämmissä mitoissa. Ei miehesi sinulle sano suoraan, vaikka haluaisikin sinun laihduttavan. En minäkään sano vaimolle, vaikka takamus onkin levinnyt. Loppuu saanti vielä kokonaan.
En mäkään pitänyt,
kun mies sai "raskauskiloja", jotka ei lähteneet imetyksellä pois kuten mulla. Sellainen hyllyvä maharöllö oli seksissäkin aika kauhea. Sanoin siitä miehelle kerran, ystävällisesti ja painokkaasti, enkä maininnut asiaa sen jälkeen. Pari vuotta siihen meni ennen kuin mies itse päätti laihduttaa.Ei lihomista tosiaan voi verrata vanhenemiseen. Rypyt ja muut on meillä kaikilla JOSKUS edessä, mutta jos tuollainen 30-40 -vuotias uros on pelkkää taikinaa, se on surullista!
jeps
ymmärrän täysin jos lihoo 20 kiloa tai enemmän, muutama kilo ja rypyt ei rakkautta pois vie, eikä se 20 kiloakaan, mutta kyllä normaalipainossa sais pysyä jo terveyden kannalta, sekä seksielämän.No tottakai, lihavuus on sekä epäterveellistä että rumaa
eikä ole ikäkysymysNiin minäkin ymmärrän
Mutta, jos mies haluaa, että vaimo laihtuu, niin ensinnäkin pitäisi sitten tarjota siihen mahdollisuus. Eli vaimolle sellainen elämä, että jaksaa myös laihduttaa. Ei kukaan jaksa esimerkiksi lähteä illalla, lasten nukahdettua punttikselle/jumppaan, jos on nukkunut edellisenä yönä neljä tuntia, tai keksiä jotain jumppajuttuja kotiin ja samalla hoitaa toisella kädellä lapsia. Samoin herkkujen kantaminen kotiin on lopetettava ja itsekin syötävä terveellisemmin, eikä oletettava, että toinen vastustaa kiusausta, kun toinen vetää sipsejä - muutenkin voi itse tehdä välillä ruoan ja keksiä herkullisia, mutta kevyitä tarjottavia.Se, että vaan ilmoitetaan, että oletpas läski, laihduta, ei varmaan useimmiten kanna hedelmää. Ja on turha sanoa, että itsehän laihduttaja on kilonsa kerännytkin, koska se mieshän sen laihdutuksen haluaa tapahtuvaksi!
oon samaa mieltä 13
sun kanssa. Laihduttamiseen pitää kannustaa eikä haukkua niinkuin mun isä tekee. -apälkää piiloutuko laiskuutenne taakse
Heh, oletkos kertaakaan vaatinut miestäsi vastaamaan rehellisesti, kaipaisiko hän solakampaa vartaloa vierelleen?Leikki sikseen. Totuus on kuitenkin se, että jos itse pyrkii pitämään oman ruumiinsa kunnossa, on todella turhauttavaa, jos puoliso (mies tai nainen) rupsahtelee vieressä ennenaikaisesti M:stä XXL:ään. Todella vaikeahan on sanoa loukkaamatta, että koittaisit nyt hieman laihtua. Tämän vuoksi monet eivät sano, vaikka mieli tekisi.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset luulko, että painonnousu on ihan jees ja kuuluu vanhenemiseen. Viehätysvoima katoaa ja arvostus toiseen voi kokea kolauksen, koska laiskuuttahan se on, jos ei kiloja saa karistettua ja heikkoutta se, jos suklaalevyä ei kaupassa voi ostamatta ohittaa.
Mäkin ymmärrän.
Mun mies on helposti lihovaa sorttia ja pakko sanoa, että sen liika ylipaino häiritsee meidän parisuhdetta. Sopusuhtaisuus on parasta.Minäkin ymmärrän siitä näkökulmasta,
että toinen lakkaa huolehtimasta itsestään ja välittämästä ulkonäöstään ja terveydestään. Se tarkoittaa muutosta muussakin kuin ulkonäössä.juuri näin.
Lainaus:
että toinen lakkaa huolehtimasta itsestään ja välittämästä ulkonäöstään ja terveydestään. Se tarkoittaa muutosta muussakin kuin ulkonäössä.
että toinen lakkaa huolehtimasta itsestään ja välittämästä ulkonäöstään ja terveydestään. Se tarkoittaa muutosta muussakin kuin ulkonäössä.
13 puhuu asiaa
Kumppanin solakoitumista haluavan pitää tukea, eikä vain haukkua.Kaikille vaimojaan haukkuville idiooteille, jotka eivät yhtään osallistu/tue vaimoa laihdutuksessa voi sanoa "ihan sama, sinäpä oletkin pikkukikkeli eikä siitä koskaan kasva isoa, hahahahaaa"
Kakkonen,
mun mielestä iän tuomia muutoksia - harmaantumista, kaljuuntumista jne - tai raskauden jälkiä ei voi verrata lihomiseen. Lihominen on tahdonalaista, ihminen syö väärin ja hoitaa itseään huonosti. Minustakin ihmisten ulkonäössä roikkuminen ja nuoruuden palvominen on vastenmielistä, mutta yhtä vastenmielistä on jos ihminen on niin piittamaton itsensä suhteen että lihottaa itsensä muodottomaksi ja ajan mittaan sairaaksi. Syitä lihomiseen on vaikka kuinka ja tekosyitä vielä enemmän. Niihin voi tarttua ja samalla oppii itsestään enemmän. Laihtuminen alkaa siitä, ei mistään dieetetistä.lopeta ylensyönti
Lainaus:
Mutta, jos mies haluaa, että vaimo laihtuu, niin ensinnäkin pitäisi sitten tarjota siihen mahdollisuus. Eli vaimolle sellainen elämä, että jaksaa myös laihduttaa. Ei kukaan jaksa esimerkiksi lähteä illalla, lasten nukahdettua punttikselle/jumppaan, jos on nukkunut edellisenä yönä neljä tuntia, tai keksiä jotain jumppajuttuja kotiin ja samalla hoitaa toisella kädellä lapsia. Samoin herkkujen kantaminen kotiin on lopetettava ja itsekin syötävä terveellisemmin, eikä oletettava, että toinen vastustaa kiusausta, kun toinen vetää sipsejä - muutenkin voi itse tehdä välillä ruoan ja keksiä herkullisia, mutta kevyitä tarjottavia.
Mutta, jos mies haluaa, että vaimo laihtuu, niin ensinnäkin pitäisi sitten tarjota siihen mahdollisuus. Eli vaimolle sellainen elämä, että jaksaa myös laihduttaa. Ei kukaan jaksa esimerkiksi lähteä illalla, lasten nukahdettua punttikselle/jumppaan, jos on nukkunut edellisenä yönä neljä tuntia, tai keksiä jotain jumppajuttuja kotiin ja samalla hoitaa toisella kädellä lapsia. Samoin herkkujen kantaminen kotiin on lopetettava ja itsekin syötävä terveellisemmin, eikä oletettava, että toinen vastustaa kiusausta, kun toinen vetää sipsejä - muutenkin voi itse tehdä välillä ruoan ja keksiä herkullisia, mutta kevyitä tarjottavia.
Sanoitkin saman asian tuossa lopussa, mutta kerrataan vielä: Kunto nousee liikkumalla, ja paino lähtee syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Yhtään metriä ei siis tarvitse liikkua, jotta paino laskee. Itse tiputin 34 kg vuodessa sohvalla makaamalla. Nyt kestää nivelet jo liikkuakin, joten olen alkanut hölkkäämään. Summa summarum: Jääkaapin ovi kiinni!
Muutama kilo sinne tänne ei haittaa mitään
eikä pieni mahakumpu miehellä, mutta kun mun mies yhtäkkiä (n kk:ssa) lihoi jotain 10 kg, niin olihan muulla siihen tottumista. Eikä hän enää ollut niin fyysisesti puoleensavetävä kuin aiemmin. Silti, rakastan häntä eikä seksikään siitä vähentynyt mutta nyt on vuosien jälkeen laihduttanut itsensä taas takaisin entisiin mittoihinsa ja kyllä kieltämättä taas katselen häntä mielelläni.Tästä ei ehkä uskoisi mut en ole pätkääkään ulkonäkökeskeinen ihminen ja itselläkin tällä hetkellä 10 kg liikaa. Enkä ollenkaan oleta etteikö mies noita liikakiloja "näkisi" vaikkei mitään sanokaan. No, korkeintaan puol vuotta ja aion olla 10 kg kevyempi.
9.
Kannattaisiko opetella puhumaan?Kuulostat aikamoiselta töksäyttelijältä, jos saamiset on teikäläisen ulosannista kerran kiinni!
Kyllä oma mies sanoo, että tarttis lenkille mennä kun ahteri on alkanut valahtaa maata kohti. Mutta ei se arvostele vaan minua ääneen.
Osaan itsekin arvioida milloin ahteri kärsinyt liiasta löhöämisestä.
Mutta tosiseikka on että kaikki me joskus vanhennutaan. Onko luiseva tikku "parempi" kuin vähän tukeva?
Minua alkoi teidän näkemykset jo vähän ällöttää.
Ettekö te puhu mitään mielikuva-asioita ollenkaan parisuhteen alussa? Että mitä jos joskus 40- vuotiaana makaat töitten jälkeen sohvalla, kaloripommia syöden, eikä harrasteta mitään yhdessä?
Anteeksi nyt, mutta kyllä minä tykkään ettei mun mies näytä enää 20- vuotiaalta koulupojalta! Saa olla vähän mistä pitää kiinni.
Terveys tietty tärkeää, en mistään 200 kilosta puhukaan. Teillä on jokkut häiriintyneet ääripäät mielessä!!
Varmasi liikkumattakin laihtuu kun syö riittävän vähän MUTTA
liikunnasta saa sitä potkua laihduttamiseen joka joillekin (kuten minulle) on ihan ratkaisevan tärkeää.Liikunta kohottaa mielialaa, piristää, antaa energiaa ja itsetuntoa. Kun saat lenkiltä sen hyvän olon, ei tee miele vetää suklaata masennukseen. Ja kun kunto kasvaa, kaikenlainen aktiivisuus lisääntyy ja tulee kuluttaneeksi ihan arkielämässä enemmän kuin silloin kun mieli on maassa ja olo kaikinpuolin väsähtänyt ja lösähtänyt. Eikä tee sitten mieli niitä herkkujakaan vetää kokoaikaa jos sattuu olemaan tunnesyöppö niinkuin aika moni meistä on.
Lainaus:
Lainaus:
Sanoitkin saman asian tuossa lopussa, mutta kerrataan vielä: Kunto nousee liikkumalla, ja paino lähtee syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Yhtään metriä ei siis tarvitse liikkua, jotta paino laskee. Itse tiputin 34 kg vuodessa sohvalla makaamalla. Nyt kestää nivelet jo liikkuakin, joten olen alkanut hölkkäämään. Summa summarum: Jääkaapin ovi kiinni! Mutta, jos mies haluaa, että vaimo laihtuu, niin ensinnäkin pitäisi sitten tarjota siihen mahdollisuus. Eli vaimolle sellainen elämä, että jaksaa myös laihduttaa. Ei kukaan jaksa esimerkiksi lähteä illalla, lasten nukahdettua punttikselle/jumppaan, jos on nukkunut edellisenä yönä neljä tuntia, tai keksiä jotain jumppajuttuja kotiin ja samalla hoitaa toisella kädellä lapsia. Samoin herkkujen kantaminen kotiin on lopetettava ja itsekin syötävä terveellisemmin, eikä oletettava, että toinen vastustaa kiusausta, kun toinen vetää sipsejä - muutenkin voi itse tehdä välillä ruoan ja keksiä herkullisia, mutta kevyitä tarjottavia.
komppi
Lainaus:
Kunto nousee liikkumalla, ja paino lähtee syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Yhtään metriä ei siis tarvitse liikkua, jotta paino laskee. Summa summarum: Jääkaapin ovi kiinni!
Kunto nousee liikkumalla, ja paino lähtee syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Yhtään metriä ei siis tarvitse liikkua, jotta paino laskee. Summa summarum: Jääkaapin ovi kiinni!
Turha syyttää toisia omista kiloista. Jos on riittävästi halua on myös kykyä kieltäytyä herkuista ja syödä terveellisesti.
Liikunta ei laihduta vaan se että syö vähemmän kuin kuluttaa. Liikunta tukee usein keventymispyrkimyksiä ja siitä saa hyvän olon. Ja ainakin liikkumisen ajan on poissa jääkaapilta.
Mun kilot on ainakin ihan itse hankittu ja itse niistä mun on päästävä myös eroon. Ei mun mies oikein voi asiassa muuta kuin korkeintaa kannustaa ja kehua kun tuloksia näkyy.
Ja oon samaa mieltä kuin ap: kyllä omasta ulkonäöstä tulee pitää huolta - se on yksi tapa osoittaa välittämistä toista kohtaan. En minäkään halua kymmeniä kiloja painavampaa miestä eikä kyllä miehenkään tarvitse sulattaa vastaavaa paisumista minulta. Jos tonnikeiju kiinnostaa, kai se mies olisi alunperin sellaisen jo valinnut - noin karkeasti sanottuna!
Meille kävi näin...
Vaimo alkoi vuosien saatossa kerätä massaa. Koitin aluksi vihjata hellävaroen, onhan asia naisille arka. Koitin myös kannustaa liikkumaan, olen itse urheilullinen ja tykkään monesta eri liikuntamuodosta. Hellävaroenkin sanomisesta meni herneet nenään.Mitään ei tapahtunut. Oli pakko sanoa asiasta vuotta myöhemmin selvemmin. Meni herneet kahta kauheammin nenään. Mitään ei silti vieläkään tapahtunut.
Totesin sittemmin itsekseni, etten halunnut häntä enää seksuaalisesti, koska en vaan kiihottunut hänestä. Vietimme 2 seksitöntä vuotta. Sitten rakastuin toiseen, jonka kanssa seksi on taivaallista.
Muutin pois kotoa, erosimme. Vaimo jäi ihmettelemään mitä helvettiä oikein tapahtui...
Niimpä.
hys hys 26, ei tuollaista saa sanoa mammapalstalla!
tulee pian jollekin paha mieli (ja sulle aika monta äkäistä vastausta ;)niin..
Mieheni jätti minut 3kk sitten lihavuuden takia. Hyvä että teitä ymmärtäjiä on noin paljon. Sen uusi nainenkin varmaan ymmärsi, ainakin olivat asiasta keskustelleet.Mä ymmärrän!
Mun mielestä parisuhteessa on pidemmällä tähtäimellä jonkinlainen velvoite pitää itsestään huolta myös toisen vuoksi. En tarkoita tällä sitä, että että 46-vuotiaana pitäisi painaa saman verran kuin 26-vuotiaana, mutta kyllä sitä on jollain tavalla velvoitettu kumppaniaan ja lastensa isää/äitä kohtaan katsomaan vähän mitä syö ja liikkumaan. Kyse on terveydestä, jaksamisesta ja hyvinvoinnista ja kyllä, jossain määrin myös ulkonäöstä! Ei parisuhteessakaan voi laiskistua ihan kokonaan, se pitää jännitettä yllä kun toinen näyttää miellyttävältä. Ja edelleen, en tarkoita tällä sitä, ettei ikä ja rypyt ja elämä saisi näkyä lainkaan. Vain sitä, että jonkin verran huolta itsestään kannattaa pitää.Itse ainakin tunnen itseni viehättävämmäksi kun olen ok kunnossa eikä ole ylipainoa. Se heijastuu myös parisuhteeseen ja seksiin, koska olen iloinen ja jaksan hyvin.
Korostettakoon, että elämässä on tietysti aikoja, jolloin tällaiseen ei ole energiaa, esim. sairaudet ja lasten syntymät. Elämän tasaannuttua kannattaa taas yrittää pitää kiinni hyvistä elintavoista.
Näin juuri
Lainaus:
Näin mulle kävi, enkä ihmettele yhtään, että mieheni valittaa asiasta. Aluksi väitin miehelle vastaan, mutta pakko myöntää miehen olevan oikeassa.
Vai ei muka liikunta laihduta!
Todellakin laihduttaa, itse olen laihduttanut liikunnan avulla 10 kg. Ruokavalioa en muuttanut.26, olikos teillä minkäänlaista
yritystä selvittää asian perimmäisiä syitä. En nimittäin ollenkaan usko että kaikki oli noin yksinkertaista.tää miesvastaaja on varmaan ex-mieheni..
hei vaanminä olen "pakottanut" mieheni laihduttamaan.
en tosin siksi, että hän ei olisi enää ollut mielestäni haluttava tai seksikäs, siihen kun tarvitaan muutakin kuin pelkkä ulkonäkö.tein sen siksi, että miehen suvussa kulkee kakkosluokan diabetes perinnöllisenä sairautena, enkä halua mieheni siihen sairastuvan.
mitä perimmäisiä syitä?
Lainaus:
yritystä selvittää asian perimmäisiä syitä. En nimittäin ollenkaan usko että kaikki oli noin yksinkertaista.
yritystä selvittää asian perimmäisiä syitä. En nimittäin ollenkaan usko että kaikki oli noin yksinkertaista.
Kyllä musta on aika selvää, että jos toinen lakkaa seksuaalisesti kiinnostamasta eikä edes yritä tehdä asialle mitään (laihduttaa), niin ei siinä paljon muita syitä tarvita?
En mäkään yhtään ihmettelis, jos mä ottaisin massaa, että mies pitäis ruohoa aidan toisella puolella vihreämpänä varsinkin jos en edes yrittäis tehdä asialle mitään.
oma kokemus
Itse lihosin myös, ja seksielämä jäi tämän myötä. Mutta mutta.. näinkö yksinkertainen kaava se oli? Ei. Valitsin herkuttelun seksin sijaan tavallaan itse, koska mieheni oli huono sängyssä. Rumasti sanottu kai. Yritin monta kertaa puhua toiveistani, mutta miehen mielestä sängyssä tarvittiin hänen suuri kalunsa ja halunsa. Rakastin miestä kyllä.Jos paino yksin syynä, ehkä parempi sitten niin
Paino tuntuu olevan naisille erityisen vaikea asia. Miehen näkökulmasta asia näyttää mm. tältä:- jos liikakilot häiritsevät tai epäilee että ne vaivaavat kumppania, niin MIKSI niistä ei hankkituisi eroon?? Nykyään syitä eroamiseen tuntuu kertyvän aika helposti, niin kannattaako ottaa tuosta asiasta lisäriskiä? Ei mies(kään) pysty arvioimaan etukäteen miten kumppanin liikakilot vaikuttaa ajan myötä. Sitten kun jotain on tapahtumassa on valitettavasti jo myöhäistä reagoida...
- Arvelen että aika pieni osa naisista viihtyy liikakiloissaan. Kannattaisi ehkä miettiä asiasta aiheutuvan jatkuvan tyytymättömyyden vaikutuksia myös parisuhteeseen ja ympäristöön yleensä. Aika harvassa taitaa olla että sutjakoitunut nainen muuttuu synkemmäksi ja kireämmäksi, vaan yleensä puhutaan energiasta, hehkusta, ilosta jne jne.
- lopettakaa naiset haikailemasta ihmedieteistä ja nikseistä, kun olette kuitenkin muuten niin järkeviä ja fiksuja. Jos haluatte olla pienempiä niin muuttakaa elintapaa pysyvästi ja olkaa pienempiä. Ei yleensä helppoa, mutta voi olla vaivan väärti; kannattaa kokeilla. Jos ei viihdy niin kilot saa kyllä helposti takaisin.
- painon putoaminen ei ratkaise muita elämän ongelmia. Ne on ratkaistava painosta riippumatta, mutta tyytyväisyyttä itseensä kannattaa arvostaa ja tavoitella. Jos painolla on siihen jotain vaikutusta, niin sitten sille kannattaa tehdä jotain. Sitten on helpompi nauttia ja jaksaa muita asioita.
- suurin osa miehet eivät oikeasti tykkää pienistä pepuista, vaan tyytyväisistä ja positiivisista naisista, jotka voivat hyvin nauttivat omasta olostaan ja hyvinvoinnistaan. Voit antaa toiselle jos sinulla on sitä itselläsi.
huomaa, ettei timmi vartalo ja äly aina viihdy samassa paketissa.
Lainaus:
Kyllä musta on aika selvää, että jos toinen lakkaa seksuaalisesti kiinnostamasta eikä edes yritä tehdä asialle mitään (laihduttaa), niin ei siinä paljon muita syitä tarvita?
En mäkään yhtään ihmettelis, jos mä ottaisin massaa, että mies pitäis ruohoa aidan toisella puolella vihreämpänä varsinkin jos en edes yrittäis tehdä asialle mitään.
Mulle tuli tätä mieleen että miksi ylipaino liitetään siihen ettei seksiä ole tai sitä ei tee mieli?
Olen ollut kokoa xl, xxl, xxxl ja nyt kokoa L. Aina on seksi maistunut niin minulle kuin lukuisille miehilleni. OIkeastaan minun seksielämäni on ollut parhaimmillaan tuolloin kun olin painavimmillani. Minulla on terve itseluottamus, kilot eivät karista seksihalujani ja viehättävyys kun kumpuaa sisältäpäin niin ei kilot ole kumppaneitakaan haitannut, päinvastois se on paljon siitä kiinni miten itseään hoitaa ja miten ne kilot kantaa. Olen ollut ylpeä itsestäni aina, painosta riippuvasta. Terveys onkin sitten eriasia.No esimerkiksi
Lainaus:
Kyllä musta on aika selvää, että jos toinen lakkaa seksuaalisesti kiinnostamasta eikä edes yritä tehdä asialle mitään (laihduttaa)
Kyllä musta on aika selvää, että jos toinen lakkaa seksuaalisesti kiinnostamasta eikä edes yritä tehdä asialle mitään (laihduttaa)
Tässä kohtaa voisi alkaa ihmetellä että MIKSI? Voisi vaikka paljastua jotain muita syitä tämän takaa. Voisikohan tämä vaikka olla oire jostain?
liikunta on jees
24:lle. Ihan varmasti liikunta antaa potkua painonpudotukseen, mutta pointtini oli siinä, että vain ruokailutottumuksia pysyvästi muuttamala paino pysyy normaalina. Laihtuakseen ei tarvitse siis ryhtyä liikkumaan, jos ei halua, vaan ihan ensimmäiseksi pitäisi selvittää, mitä syö ja mitä pitäisi syödä. Aika monelle olisi myös tarpeen selvittää asiantuntijan avulla, että miksi syö liikaa. Taustalla on usein tunne-elämän häiriöitä, jotka pitäisi ratkaista, ettei niitä herkkuja tarvitsisi syödä.Äitini esimerkkiä noudattaen
Äitini on 65v ja seuraan hänen esimerkkiään. Hän on kolme lasta saattanut maailmaan, se näkyy vartalossa joka on enempi omenamallia. Hän on kuitenkin normaalipainoinen, tykkää sauvakävellä ja syö terveellisesti. Meillä ei KOSKAAN lapsiuudessani puputettu ranskanleipää tai vanukkaita ja karkkipäiväkin oli vain kerran viikossa. Äitini on ulkoisesti aina huoliteltu ja on aina ollut ja isäni myös. Hän onkin sanonut, että isäni kanssa ovat yhdessä pitäneet huolta ettei kumpikaan pääse löystymään ja ovat yhdessä liikkuneet.Nykyään terveellinen elämäntapa on itsellenikin päivän selvä juttu. Olen kolmekymppinen enkä aijo päästää itseäni repsahtamaan - edes äidiksi tullessani!
Lihavuus aiheuttaa diabetesta
Mielestäni näistä asioista voi kyllä puhua hienotunteisesti. Läskiksi ei tietysti saa haukkua ketään. Meillä kotona lääkärivanhemmat tarttuivat heti napakasti mutta asiallisesti siihen, että meikäläisen paino alkoi hipoa teini-iässä ylipainon rajoja. Siihen loppui ylisuurten ravintola-annosten, hampurilaisten ja karkkien ahminta. Tyttö Painonvartijoihin, 10 kg pois, uudet elämäntavat kehiin.Samalla tavalla nyt avioliitossa ollessani oma mieheni - myöskin lääkäri - sanoo ihan tyynesti toivovansa, että paino myös pysyy normaalin rajoissa meillä molemmilla. Hän hoitaa työkseen diabetes-potilaita, joista monet ovat itse aiheuttaneet sairautensa lihomalla muodottomiksi lyllyköiksi. Haima kun ei tuota insuliinia sen enempää, olipa kiloja 60 tai 160. Diabetes on hirveä sairaus, jos ihminen ei huolehdi itsestään ja painostaan. Ihmisten jalat joutuvat kuolioon ja ne pitää amputoida, verenkierto toimii huonosti, kaikki mahdolliset sydän- ja sisäelinsairaudet tulevat paljon helpommin. 60-70-vuotiaat ihmiset on tuomittu koko loppuelämäkseen sairauden rampauttamaan elämään.
Sitä kohtaloa ei varmaan yksikään rakastava aviopuoliso toiselle halua.
Olit varmaan todella
Lainaus:
Lainaus:
Sanoitkin saman asian tuossa lopussa, mutta kerrataan vielä: Kunto nousee liikkumalla, ja paino lähtee syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Yhtään metriä ei siis tarvitse liikkua, jotta paino laskee. Itse tiputin 34 kg vuodessa sohvalla makaamalla. Nyt kestää nivelet jo liikkuakin, joten olen alkanut hölkkäämään. Summa summarum: Jääkaapin ovi kiinni! Mutta, jos mies haluaa, että vaimo laihtuu, niin ensinnäkin pitäisi sitten tarjota siihen mahdollisuus. Eli vaimolle sellainen elämä, että jaksaa myös laihduttaa. Ei kukaan jaksa esimerkiksi lähteä illalla, lasten nukahdettua punttikselle/jumppaan, jos on nukkunut edellisenä yönä neljä tuntia, tai keksiä jotain jumppajuttuja kotiin ja samalla hoitaa toisella kädellä lapsia. Samoin herkkujen kantaminen kotiin on lopetettava ja itsekin syötävä terveellisemmin, eikä oletettava, että toinen vastustaa kiusausta, kun toinen vetää sipsejä - muutenkin voi itse tehdä välillä ruoan ja keksiä herkullisia, mutta kevyitä tarjottavia.
viehko roikkonahka jos pudotit 34 kiloa ilman liikuntaa... hyi yäk.
sammakon suusta
Miten sinä saat mahtumaan samaan lauseeseen sekä lihoamisen että kaljuuntuminen,harmaantuminen ja ryppyyntyminen! Ensimmäinen on asia johon todella voi vaikuttaa, mutta kolme viimeistä on selviä ikääntymisen merkkejä! 16 vuotiaana olet miehesi tavannut etkä kyllä vaikuta siltä että itse nyt olisit ruvennut syvemmin ajattelemaan 20 vuotta myöhemmin.äiti+laiha nainen=ei mahdoton yhtälö
Olen 36-vuotias kolmen lapsen äiti ja olen 168cm/55kg.Harva nainen tajuaa, että silloin kun on raskaana saa oikeasti syödä vain n.200kaloria enemmän kuin normaalisti, eikä missään nimessä kahden edestä!
Itse ainakin huomauttaisin ja melkein pakottaisin miestäni laihuttamaan jos hän lihoisi paljon. Lihavuus vaikuttaa paljon niin parisuhteeseenkin kuin terveyteenkin. En uskoisi kiihottuvani kumppanistani jos hän olisi paljonkin painavampi ja seksi pitää suhteen kuitenkin intohimoisena ja läheisenä.
Ei lapset ole mikään syy siihen, että on lihava tai että ei huolehdita omasta ulkonäöstään!
mun mies
mä tiedän tasan tarkkaan millainen naisihanne mun miehellä oli, kun mentiin naimisiin. Hyvä kroppa kaikinpuolin, ei siis vain laiha vaan myös urheilullinen. Satuin mahtumaan siihen kategoriaan. 4 lapsen jälkeen ja 30 kg painavampana (edelleen urheilen vähintään 4 kertaa viikossa vähintään tunnin kerrallaan arkiliikunnan lisäksi) tunnen hirveetä morkkista siitä, etten ole enää samanlainen, olen pettänyt mieheni painonnousulla ja vaikea uskoa, että hän oikeasti pitää musta, rakastaa kyllä, mutta että tykkääkin, vaikka seksiä kyllä on riittämiin. Kun ollaan asiasta keskusteltu, niin mies on lähinnä loukkaantunut ja todennut, että etkö usko, että hänkin on voinut muuttua ja ymmärtää mitkä asiat on tärkeitä. Että enkö voi uskoa, että hän on nähnyt oman pinnallisuutensa ja muuttunut, ymmärtänyt millä asioilla on oikeasti merkitystä ja millä ei.Totta kai hänestä olisi kiva, jos saisin kilot pois ja itsestä olisi kiva, jos saisi kilot pois... Mutta se ei ole millään tavalla meidän suhteen tai minkään tärkeän asian määrittelevä tekijä. Kiva jos onnistuu, jos ei onnistu, niin so what, ollaan onnellisia kuitenkin, koska onni ei riipu vatsan koosta vaan siitä mitä tapahtuu pään sisällä.
akan laskit kuriin
kylla sustan tulee yhta kun aitis ei voi mitaan mutta kun saat kersan niin siin on sul syy msanoo etta kato naita kiloja tassa on tullut ja niista on karseen vaikee paasta eroon. Synnytyslaakarin pitas lappasta naista pallealle ja sanoo ett nyt noista laskeista eroon ja akkia tai ukko ei tykkaa ja lahtee vieraisiinelamaa se vaan on
up
kuosissa on pysyttävä
Haluni miestäni kohtaan vähenivät, kun hän kaljotteli itselleen mahan. Taikinainen rantapallo ja miestissit sen sikspäkin tilalla on täydellinen turn off. Litteä vatsa on kiihottava, hytisevä plösö ei.Itse lihoin jossain vaiheessa, mutta sitten aloin juosta ja söin vähemmän ja 13 kiloa katosi. Koko ajan mahduin kuitenkin S-koon vaatteisiin. Tajusin, että lihomiseen on tartuttava ajoissa. Ei pidä sallia itselleen seuraavaa kokonumeroa.
Naimisiin menevät ovat velvollisia huolehtimaan itsestään niin, että seksielämä ei lopu läskin takia. Läski on kuitenkin itsekurin asia, ei ikääntymisen. Vihasin liikuntaa ja vihaan vieläkin, mutta juoksu on tehokas laji. Sillä saa aika äkkiä kropan kuosiin. Sitäpaitsi se parantaa halukkuutta:)
Jaa, minä en ymmärrä,
yleensäkään en ymmärrä ihmisiä, jotka on idiootteja, mutta eipä mun tarvitse ymmärtääkään.Mun mies ei ole ikinä sanonut pahaa sanaa lihoamisistani, mulla onkin ihana mies. Enkä minä ole ikinä sanonut miehelle mitään. Varmaankin siksi että oikeasti rakastetaan toisiamme niin että jopa hyväjsytään toisemme sellaisina kun ollaan. Ja kumpikaan meistä ei ole lihonnut mihinkään vaarallisiin lukemiin.
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Suomi tytöt New Yorkissa.
- > Lapsikaste
- > Olisiko miehesi ottanut sinut, jos olisit palstaillut silloin yhtä paljon kuin nykyään?
- > Siis kuulutaanko me edelleen Ruotsiin vai miksi tuota estrella-löpinää tunkee joka tuutista ????
- > pikkulasten väliaikaiset tatuoinnit ovat Syntiä!
- > Miksi köyhillä on usein supersiistiä?
- > MIES mielipiteitä tästä kuvasta? (EI!!!!!! NAISILLE!!)
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
- > Äideille
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
6.69 m/s