Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 20.4.2010 19:04  (1/118)

Miksi naisen pitää haluta lapsia ollakseen "normaali"?

Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?
Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?

Vastaukset

Vierailija - 20.4.2010 19:06  (2/118)

heh olet varmaan sit eka kuka

saa tehtyä uuden aloituksen!?

no haluatko sä lapsia vai miten tänne eksyit?

Vierailija - 20.4.2010 19:17  (3/118)

KAi se on ihan normaalia, että ei halua lapsia.

Itsekästä se on ja se on pahempi juttu kuin normaalius. Mikä on se syy, että et halua lapsia?

Läheskään kaikki naiset eivät pidä toisten lapsista, mutta silti haluavat oman. Oma lapsi on kaikille äideiksi tulleille maailman tärkein asia. On vaikea perustella, että miksi, mutta selitykseksi riittänee se, että jos joku niin kokee, sen täytyy olla totta.

Minä näen tahallisen lapsettomuuden jonkinlaisena pelkona omaa äitiyttä kohtaan, itsekkyytenä ja laiskuutena. Työ on tärkeä juttu, mutta sen rasittavuus ei koskaan ole verrattavissa siihen tunteeseen, jonka kokee, kun on lapsia ja on niistä huolissaan syystä tai toisesta. Äitiys muuttaa ihmistä todella paljon ja kun olet yhden lapsen äiti, olet koko maailman lasten äiti. Kannat huolta lapsista ympäri maailman eikä sen tärkeämpää tehtävää ihmisellä maailmassa olekaan kuin huolehtia lapsista.

Vierailija - 20.4.2010 19:18  (4/118)

Kaikki yleistys ärsyttää!

Kai joittenkin pientä maailmaa selkeyttää, kun asiat ovat tietyllä tavalla ja niiden "kuuluu" olla tietyllä tavalla.
Se on vain ahdasmielisyyttä! Elä sinä muista piittaa. Tällaisia "totuuksia" laukovien elämä vaan pyörii liian pinissä, tutuissa (ja turvallisissa) ympyröissä. Kaikki siitä poikkeava pelottaa.

Vierailija - 20.4.2010 19:19  (5/118)

OHO. Joku pystyy tekemään uuden ketjun

Kerropa ap mikä selain sulla on? Explorer, mozilla, mikä?
Onkohan tämä ongelma selainriippuvainen?

Vierailija - 20.4.2010 19:19  (6/118)

Mä en ainakaan saa vieläkään. Yritin just.

Lainaus:
heh olet varmaan sit eka kuka saa tehtyä uuden aloituksen!?

no haluatko sä lapsia vai miten tänne eksyit?

Vierailija - 20.4.2010 19:20  (7/118)

ei mullakaan toimi (mozilla)

Vierailija - 20.4.2010 19:21  (8/118)

En ole laiska enkä itsekäs, en vain halua OMIA lapsia.

Elän lapsiperheessä 24/7 ja olen mm. luopunut kodin ulkopuolisista harrastuksistani, jotta ehdin olla enemmän mieheni lapsen kanssa, joka asuu meillä. En kuitenkaan ole koskaan halunnut omaa lasta. Mielestäni olen täysin normaali enkä ole kuullut kenenkään kyseenalaistavan mielenterveyttäni tältä osin. Muilta osin ehkä kyllä :D

Vierailija - 20.4.2010 19:22  (9/118)

Tällainen yleistys minua ärsyttää

jos sinun tuttusi näin ajattelevat niin eivät kaikki. Itse en ole missään tavannut tällaista vähättelyä, että lasta haluamaton nainen olisi jotenkin epänormaali.

Mutta liikunkin koulutettujen ja sivistyneiden ihmisten parissa.

Lainaus:
Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?
Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?

Vierailija - 20.4.2010 19:22  (10/118)

ei toimi mozilla eikä explorer, kokeilin molemmilla

Vierailija - 20.4.2010 19:23  (11/118)

hei ap voitko ystävällisesti kertoa

mitä selainta käytät, oletko kenties ulkomailla vai miten on mahdollista että olet koko iltana ainoa joka saa tehtyä uuden aloituksen?

Vierailija - 20.4.2010 19:23  (12/118)

Näiden lapsettomien ajatusmaailma on

juuri tällainen.

"Lällääläää, minäpä en halua lasta, enkä revittää persettäni ja pilata seksielämääni. Nyt varmaan toisten mielenterveys menee mun takia. Minäpä olen nyt vähän epänormaali ja erikoinen. Eiks ole makeeta"

Vierailija - 20.4.2010 19:24  (13/118)

Miksi?

Nainen joka haluaa lapsia ja tekee niitä ei ole itsekäs. Miksi nainen joka ei halua lapsia ja ei tee niitä on itsekäs. Molemmat tekee, miten itse haluaa, mutta miksi vain toinen heistä on itsekäs? :o

Vierailija - 20.4.2010 19:24  (14/118)

Kuinka vanha olet?

Lainaus:
Elän lapsiperheessä 24/7 ja olen mm. luopunut kodin ulkopuolisista harrastuksistani, jotta ehdin olla enemmän mieheni lapsen kanssa, joka asuu meillä. En kuitenkaan ole koskaan halunnut omaa lasta. Mielestäni olen täysin normaali enkä ole kuullut kenenkään kyseenalaistavan mielenterveyttäni tältä osin. Muilta osin ehkä kyllä :D

Entä jos mielipiteesi muuttuu liian myöhään, eikä lasta enää tulekaan? Oletko varautunut siihen pettymykseen? Miksi et halua lasta? Mikä siinä ajatuksessa tuntuu niin huonolta?

mama85 - 20.4.2010 19:24  (15/118)

Minust on hienoa olla hankkimatta lapsia vain ympäristön painostuksesta,

jos niitä ei itse halua 110%:sesti!

Vierailija - 20.4.2010 19:25  (16/118)

Selvästi

lapselliset ihmiset haluavat, että muilla olisi yhtä kurjaa kuin heillä: pelkkää huolta, vähän ilonaiheita, pilaantunut kroppa, ei mahdollisuuksia uraan..

Vierailija - 20.4.2010 19:28  (17/118)

Minä en halua omaa lasta

koska pillu leviää ja maha menee pilalle. Näen niin paljon katkeria, levinneitä naisia, ettei kiinnosta. Lapselliset naiset ovat niin väsyneitä ja katkeria kun lapset ovat pilanneet parisuhteen. Kun ei ole aikaa miehen kanssa kahdestaan ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.

Jatkuva kitinä, kuinka on väsynyt. Me taas mieheni kanssa matkustelemme ja vietämme yhteistä aikaa onnellisina.

Miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Omia lapsia en halua.

Vierailija - 20.4.2010 19:28  (18/118)

Koska se on itsekkyyttä, että ei ole valmis

Lainaus:
Nainen joka haluaa lapsia ja tekee niitä ei ole itsekäs. Miksi nainen joka ei halua lapsia ja ei tee niitä on itsekäs. Molemmat tekee, miten itse haluaa, mutta miksi vain toinen heistä on itsekäs? :o

huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin. Ymmärrätkö nyt pointin? Veronmaksajia Suomikin tarvitsee, myös se lapseton, joka ei "uhraa" yhtään omasta elämästään kenellekään eikä millekään.

Vierailija - 20.4.2010 19:28  (19/118)

Ai niinkö, että ov

lapsi pitäisi "tehdä" jos vaikka sitten joskus haluaisikin? Tai että lapsi pitäisi "tehdä" siksi, että sitten lapsen tultua tajuaisi, että onkin sen halunnut? Entäs jos ei sittenkään halua? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lisääntyä jos ei halua? Mulla on viisi lasta koska olen heidät kaikki halunnut, mutta ajatusmaailmaani mahtuu kyllä myös se, että kaikki eivät halua samoja asioita kuin minä.

Vierailija - 20.4.2010 19:29  (20/118)

Ap kyllä haluaa lapsia (vielä lisää)

Niitä on jo kolme kappaletta, huomatkaa tuosta ensimmäisestä viestistä: "Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa". MUIDEN äiti-ihmisten.
Niin ja joku tuolta mainitsi, että liikkuu sivistyneiden ihmisten seurassa, no niin minäkin yleensä, näitä tällaisia totuuksia laukovat ihmiset ovat tulleet tutukuiksi lähinnä leikkipuistoista tai muualta vastaavista paikoista lasten kautta.

Niin ja ap käyttää Firefoxia, ei ollut mitään ongelmia tehdä uutta ketjua, olisiko pitänyt olla?

- AP

Vierailija - 20.4.2010 19:30  (21/118)

katos ap mitä muita täällä on

eli vanhoja ketjua vaan ja kiukkua! =)

Vierailija - 20.4.2010 19:30  (22/118)

Mahtaa sulla olla iso reva

Lainaus:
lapsi pitäisi "tehdä" jos vaikka sitten joskus haluaisikin? Tai että lapsi pitäisi "tehdä" siksi, että sitten lapsen tultua tajuaisi, että onkin sen halunnut? Entäs jos ei sittenkään halua? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lisääntyä jos ei halua? Mulla on viisi lasta koska olen heidät kaikki halunnut, mutta ajatusmaailmaani mahtuu kyllä myös se, että kaikki eivät halua samoja asioita kuin minä.

Vierailija - 20.4.2010 19:31  (23/118)

katsopa huviksesi muiden ketjujen aloituspäivämäärät

Tänne ei juuri kukaan pysty tekemään uusia avauksia. Ihmetellään tässä miksi sinä onnistuit.

Lainaus:

Niin ja ap käyttää Firefoxia, ei ollut mitään ongelmia tehdä uutta ketjua, olisiko pitänyt olla?

- AP

Vierailija - 20.4.2010 19:32  (24/118)

ap:lla olisikin nyt oiva tilaisuus täyttää koko aihe vapaa omilla aloituksillaan

damn.

Vierailija - 20.4.2010 19:33  (25/118)

...ja sit ihmetellään miksi lapsettomia pidetään itsekkäinä ja ilkeinä :)

Vierailija - 20.4.2010 19:33  (26/118)

Ystäväni steriloitiin 27-vuotiaana...

.. omasta tahdostaa. Nyt yli 40-vuotias ja hänllä ei ole ollut koskaa tarvetta lisääntyä. Ihan ok!

Vierailija - 20.4.2010 19:34  (27/118)

Minä kai se vasta poikkeava olen!

Minä kun ymmärrän täysin että joku ei halua lapsia ja itselläni on kuitenkin jo kaksi lasta.
Lapset " tuli tehtyä" kun mies halusi. Olisi pitänyt kuunnella itseään ja uskoa sitä tunnetta ettei pitäisi. Olen ihan surkea kasvattaja ja on se kyllä nyt nähty..
Mutta jälkiviisas on hyvä olla.

Minusta on kaikkea muuta kuin itsekkyyttä jos jättää lapset tekemättä siksi että ymmärtää ettei ole hyvä äitinä. Sehän se vasta on itsekästä tehdä lapsia ja sitten hoitaa homma vähän sinne päin kun ei rahkeet riitä.

Vierailija - 20.4.2010 19:34  (28/118)

APUA

Pystyvätkö vain lapsettomat tekemään uusia avauksia?
Salaliitto???

Vierailija - 20.4.2010 19:35  (29/118)

Äitiys kasvattaa myös huomiokykyä, kuten ap:sta huomaa.

Äidit hoksaa nopeammin....

Äitiys on oikeasti iso lahja, eikä se todellakaan kuulu kaikille. Moni jo äidiksi tullutkin saisi siitä luopua. Jos oikeasti ei halua lapsia, ei niitä kannata hankkia. Mutta ei silloin kannata ihmetellä, että miksi äidit piutävät sinua outona. Tahallisesti lapseton aikuinen nainen ja äiti ovat maailman eri laidoilta kotoisin. Ei siinä kannata hakea ymmärrystä puolin eikä toisin. Kumpikaan ei kuitenkaan anna periksi. Tosin minä tunnen tahallisesti lapsettomia, jotka katuvat tekemäänsä päätöstä, mutta en yhtä ainoaa lapsen saanutta äitiä, jonka mielestä lapsi olisi saanut olla tulematta.

Vierailija - 20.4.2010 19:36  (30/118)

kävi kans heti mielessä

Lainaus:
Pystyvätkö vain lapsettomat tekemään uusia avauksia?
Salaliitto???

mutta oliko ap:lla lapsia?

Vierailija - 20.4.2010 19:37  (31/118)

Ap tuossa kertoi olevansa kolmen äiti.

Vierailija - 20.4.2010 19:37  (32/118)

ap:lla ei ilmeisesti ole omia lapsia

täällä on joku suodatin, vain synnyttämättömät kelpuutetaan.
Synnyttäneille bannia.

Vierailija - 20.4.2010 19:38  (33/118)

Haluaisin kysyä tahallisesti lapsettomalta, että

mikä on sinun elämäsi ihanin asia? Minulla on kolme ihanaa asiaa elämässäni, lapseni, ja niiden takana kilometrien päässä tulee kaikki muu. Mikä sinulle on elämässä tärkeintä?

Vierailija - 20.4.2010 19:39  (34/118)

jos se on synnyttänyt sektiolla

Vierailija - 20.4.2010 19:44  (35/118)

Mulla ei ole mitään vaikeutta hyväksyä

Lainaus:

Äitiys on oikeasti iso lahja, eikä se todellakaan kuulu kaikille. Moni jo äidiksi tullutkin saisi siitä luopua. Jos oikeasti ei halua lapsia, ei niitä kannata hankkia. Mutta ei silloin kannata ihmetellä, että miksi äidit piutävät sinua outona. Tahallisesti lapseton aikuinen nainen ja äiti ovat maailman eri laidoilta kotoisin. Ei siinä kannata hakea ymmärrystä puolin eikä toisin. Kumpikaan ei kuitenkaan anna periksi. Tosin minä tunnen tahallisesti lapsettomia, jotka katuvat tekemäänsä päätöstä, mutta en yhtä ainoaa lapsen saanutta äitiä, jonka mielestä lapsi olisi saanut olla tulematta.

Että jotkut haluaa lapsia. En pidä niitä naisia kummallisena, jotka haluaa lapsia. Mutta niillä joilla on itsellään lapsia, niillä näkyy olevan todella vaikeaa ymmärtää lapsettomia. Saati, että he arvostaisivat lapsettomia. Minun mielestä se vaan ei ole fiksua arvostella ketään sen mukaan onko lapsia, tai monta niitä on.

Vierailija - 20.4.2010 19:44  (36/118)

Voisin esittäytyä sinulle...

Lainaus:

Sittenpä tuntisit!

Varsinkin esikoisen tuloa kadun. En ollut 20-vuotiaana äidiksi valmis, eikä asia ole juuri sittemmin parantunut. Näin kun jo 19 vuoden perspektiivillä asiaa pohdin.

27

Vierailija - 20.4.2010 19:44  (37/118)

nii

Siis se on itsekkyyttä että ei ole valmis huolehtimaan lapsesta? Entä jos vaan ei yksinkertaisesti halua. Miksi siinä on jostain valmiudesta kyse? En halua lapsia, joten olen siis jollain lailla epävalmis.. Ehkä se on itsekästä, mutta mitähän pahaa siinä on? Ihmiset on itsekkäitä.. jos haluan olla itsekäs sillä tavalla että en tee lapsia, niin mitä se ketään haittaa?
Ja jos tekisinkin lapsia, niin tekisin niitä varmaan siksi että olisin onnellisempi.. sehän on siis myös itsekästä, koska tavoittelen omaa onneani sillä? Tässä maailmassa ei ole epäitsekkäitä tekoja.

Vierailija - 20.4.2010 19:45  (38/118)

No ei

Lainaus:
mikä on sinun elämäsi ihanin asia? Minulla on kolme ihanaa asiaa elämässäni, lapseni, ja niiden takana kilometrien päässä tulee kaikki muu. Mikä sinulle on elämässä tärkeintä?

lapset ole mun mielestä sen tärkeämpiä tai ihanampia asioita kuin mitkään muutkaan. Jos jollekulle on tärkeää vaikkapa aviomies tai luovuus, ja kilometrien päässä tulee muu, niin se on ihan yhtä arvokasta kuin ne kolme oman minän jatketta eli lapset. Lapsetkin on vain ihmisiä ja niistä tulee samanlaisia itsekkäitä paskiaisia kuin kaikista muistakin ihmisistä. Sunkin lapsista voi tulla raiskaajia, murhaajia, veronkiertäjiä, talousrikollisia, heroiiniaddikteja jne

Vierailija - 20.4.2010 19:47  (39/118)

Minä voisin laittaa tohon lasten kohdalle, ystäväni

Vierailija - 20.4.2010 19:49  (40/118)

Minusta

Lainaus:

huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin.

taas on äärettömän itsekästä tehdä omia lapsia, kun maailmassa on miljoonia jo tehtyjä kodittomia ja äidittömiä lapsia, jotka näin eivät löydä kotia, kun ihmiset haluavat välttämättä saada biologisia lapsia. Eikö niin? On epäitsekkäämpää adoptoida kehitysvammainen tyttö Kiinasta kuin pykätä oma. Maksaisi se adoptoitukin lapsi veroja Suomeen. Ymmärrätkö?

Vierailija - 20.4.2010 19:51  (41/118)

Oletko kertonut tuon sille esikoisellesi?

Lainaus:
Lainaus:

Sittenpä tuntisit!

Varsinkin esikoisen tuloa kadun. En ollut 20-vuotiaana äidiksi valmis, eikä asia ole juuri sittemmin parantunut. Näin kun jo 19 vuoden perspektiivillä asiaa pohdin.

27

Hävittäisit hänet siis nappia painamalla elämästäsi jos voisit? Et todella ole ansainnut tulla äidiksi. Oletko koskaan ollut onnellinen, että hän syntyi? Haluaisitko itse, että sinua ei kukaan rakasta?

Vierailija - 20.4.2010 19:52  (42/118)

Nämä ovat jokaisen henkilökohtaisia ratkaisuja,

ei luulisi olevan keltään pois jos yhdet haluavat lapsia ja toiset eivät. Miksi näitä ratkaisuja pitää arvostella ja vielä aika ikäväänkin sävyyn (puolin ja toisin)?

Vierailija - 20.4.2010 19:52  (43/118)

Lastentekokielto Suomeen, että kehitysvammaiset kiinalaiset saavat kodin?

Lainaus:
Lainaus:

huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin.

taas on äärettömän itsekästä tehdä omia lapsia, kun maailmassa on miljoonia jo tehtyjä kodittomia ja äidittömiä lapsia, jotka näin eivät löydä kotia, kun ihmiset haluavat välttämättä saada biologisia lapsia. Eikö niin? On epäitsekkäämpää adoptoida kehitysvammainen tyttö Kiinasta kuin pykätä oma. Maksaisi se adoptoitukin lapsi veroja Suomeen. Ymmärrätkö?

Vierailija - 20.4.2010 19:53  (44/118)

ap saatko avattua taas uutta?

voisit kokeilla oletko ihme =)

Vierailija - 20.4.2010 19:55  (45/118)

Varmaan ihan sama mitä tähän vastaisin,

se ei kuitenkaan sinun mielestäsi olisi yhtä ihanaa kuin omat lapset.

Vierailija - 20.4.2010 19:56  (46/118)

No jos

kerran on itsekästä olla tekemättä lapsia koska ei halua niitä, niin vielä itsekkäämpää on tehdä biologisia lapsia, koska maailmassa on niin paljon kodittomia ja perheettömiä lapsia jo valmiiksi. Kukaan ei varmaankaan pysty keksimään tälle yhtään vastaväitettä.

Oletteko kuulleet liikakansoituksestakaan? Kumpikohan on parempi maapallon hyvinvoinnin kannalta, tehdä miljoonia uusia veronmaksajia, vai hillitä liikakansoitusta? Vai rahaako tässä vain ajatellaan eli niitä veronmaksajia?

Ja kenen mielessä käy raskautta suunnitellessa sekuntiakaan se, että onhan niistä lapsista vaivaakin, mutta pitäähän Suomeen saada lisää verotuloja? Ei varmasti kenenkään.

Vierailija - 20.4.2010 19:58  (47/118)

Mikset tee itsemurhaa tai adoptoi niitä kodittomia, kun noin huolta kannat ylikansoittumisesta?

Lainaus:
kerran on itsekästä olla tekemättä lapsia koska ei halua niitä, niin vielä itsekkäämpää on tehdä biologisia lapsia, koska maailmassa on niin paljon kodittomia ja perheettömiä lapsia jo valmiiksi. Kukaan ei varmaankaan pysty keksimään tälle yhtään vastaväitettä.

Oletteko kuulleet liikakansoituksestakaan? Kumpikohan on parempi maapallon hyvinvoinnin kannalta, tehdä miljoonia uusia veronmaksajia, vai hillitä liikakansoitusta? Vai rahaako tässä vain ajatellaan eli niitä veronmaksajia?

Ja kenen mielessä käy raskautta suunnitellessa sekuntiakaan se, että onhan niistä lapsista vaivaakin, mutta pitäähän Suomeen saada lisää verotuloja? Ei varmasti kenenkään.

Et tietenkään, koska olet kumpaankin tekoon liian itsekäs!

Vierailija - 20.4.2010 19:59  (48/118)

No mikset

Lainaus:

Et tietenkään, koska olet kumpaankin tekoon liian itsekäs!

sinä jättänyt tekemättä omia lapsia ja adoptoinut sen sijaan? Koska olet liian itsekäs!

Vierailija - 20.4.2010 20:02  (49/118)

Ja jos

liikakansoittumista ajatellaan, niin olen silti vähemmän itsekäs. Sen kannalta on parasta a) olla tekemättä lapsia b) adoptoida, ja sinä et ole varmaan tehnyt kumpaakaan, minä sentään kohdan a.

Vierailija - 20.4.2010 20:09  (50/118)

Huoh...

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Sittenpä tuntisit!

27

Hävittäisit hänet siis nappia painamalla elämästäsi jos voisit? Et todella ole ansainnut tulla äidiksi. Oletko koskaan ollut onnellinen, että hän syntyi? Haluaisitko itse, että sinua ei kukaan rakasta?

Olneko jossain sanonut että en rakasta? En ole sanonut. Sillä rakastan lapsiani.

Hävittäisinkö lapseni nappia painamalla? En, koska hän on jo olemassa.

Olenko koskaan ollut onnellinen hänen syntymästään? Jaa-a. Jos olen ihan rehellinen, niin en ole tainnut olla. Kuopuksen tulo oli vielä hirveämpi juttu, mutta jostain syystä hänestä olen ollut ihan onnellinenkin.

Se mitä tekisin jos voisin niin kääntäisin aikakonetta 20v taaksepäin ja käyttäisin ehkäisyä. Koska jo silloin takaraivossa oli tieto että tämä ei nyt ole hyvä juttu. Ja olin oikeassa, valitettavasti.

27

Vierailija - 20.4.2010 20:16  (51/118)

En ole ap,

mutta lapseton. "Lapsellisia" ystäviä on paljonkin, ja meillä on paljon yhteistä, ilman riitoja. He eivät ainakaan näytä pitävänsä minua outona, eivätkä ole arvostelleet valintojani. (Vanhemmat sukulaiset kyllä kunnostautuvat siinä, varsinkin kun olen pitkässä liitossa, on asunto työ ym kaikki hyvin).

Ja en muuten myöskään saanut aloitusta tehtyä, eli tahallisesta lapsettomuudestakaan tätä häiriötä ei voi syyttää;)

Lainaus:
Mutta ei silloin kannata ihmetellä, että miksi äidit piutävät sinua outona. Tahallisesti lapseton aikuinen nainen ja äiti ovat maailman eri laidoilta kotoisin. Ei siinä kannata hakea ymmärrystä puolin eikä toisin.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]