Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 18.4.2010 9:54  (1/9)

Anoppi ärsyttää...

Kirjoitin taannoin, kun anoppi 6 v. tytöllemme selitti "kun sinulla on niin ohuet ja liukkaat hiukset ja x (tyttärentytöllä) on niin ihanan paksut ja tuuheat...". Tytöllämme oli paha mieli, kun mummo on usein tuota sanonut. Ja kun asia on käsitelty, niin taas "valopää" oli asialla. Juteltiin vaatteista mummon ja tyttöni kanssa, kuinka se vaihtelee mekkoja jne. Mummo sanoi sitten tytölle vaan, että "x tytöllä on paljon enemmän ja ihanampia mekkoja". Olin kuulolla, joten heti sanoin, että kyllä meidän tytöllä on ihan yhtä kauniita vaatteita. "joo mutta x tytöllä ne on kalliimpia"... Siis mikä ihme tuota anoppia vaivaa, kun täytyy pienen tytön mieltä jatkuvasti pahoittaa? Onko kyse ajattelemattomuudesta vai ilkeydestä, mitä luulette?

Vastaukset

Vierailija - 18.4.2010 9:58  (2/9)

Taitaa olla ihan ilkeyttä :(

Tiedän tunteen. Mun anoppi tahallaan kettuilee lasten asioista mua ärsyttääkseen. Eikä voi oikeasti tajuta, että lapsiin se sattuu eniten.

Idarit anopit: Ehtymätön luonnonvara

Vierailija - 18.4.2010 9:59  (3/9)

molemmista

Mä en jatkaisi tuota enää, eli jos mummo ei osaa olla yhtään fiksummin, emme olisi yhteyksissäkään, ihan totta, miksi ihmeessä antaisin kenenkään kiusata, mollata, loukata lastani vertaamalla tms.?

En todellkaan.

Vierailija - 18.4.2010 10:04  (4/9)

Mä taidan olla omituinen

kun en muista ensimmäistäkään huonoa sanaa anopiltani minulle, miehelleni tai lapsellemme. Tyttärelleen se sanoo joskus tosi rumasti, tai miehelleen. Mutta meidän perhe (vaikka ollaankin ihan tavallisia häseltäjiä) on ollut aina jotenkin eri asemassa. Kai tuo poika ensimmäisenä lapsenlapsena on erityisasemassa. Mutta kun ei se vuosiin (koskaan) ennen lapsen syntymääkään ollut minulle millään lailla ilkeä.

Täällä tuntuu että anopit pääsääntöisesti ovat aivan kamalia. Esimerkiksi tuo ap:n anoppi. Mä sanoisin sille nätisti kahden kesken, että oletko huomannut että kun kehut toista ja arvostelet tytärtäni _hän_ pahastuu. Ja sinä pahastut siitä että lapsellasi tulee paha mieli.

Meillä mun äiti on se jonka kanssa otan yhteen jos otan, mutta miestäni mun äiti ei ole koskaan moittinut. Edes silloin jos olisi ollut syytä ;)

Vierailija - 18.4.2010 10:04  (5/9)

ei se mitään tarkoita mutta ei tajua miltä vertailtavana olo tuntuu

sano sille, että vertaileminen toisiin loukkaa lasta. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.

Vierailija - 18.4.2010 10:06  (6/9)

meillä

jo kouluikäiset lapset, eli hyvin tajuavat mummon sanomiset. Esim. meillä poika alkanut saamaan nyt kokeista yli kasin numeroita, entisten kutosten sijaan ja on oltu tietysti ylpeitä kun on petrannut koulussa (kuudennella luokalla). Poika kertoi sitten mummolleen, että kokeet ja koulu muutenkin on mennyt hyvin, johon anoppi heti että "onhan tuossa vielä parantamisen varaa, x:lläkin on aina kaikki numerot yli ysin". X= miehen siskon samanikäinen tyttö. Se siitä kannustamisesta. Myös lahjat välillä ärsyttää. Mulle ihan sama vaikka ostaakin tyttärensä lapsille kalliita lahjoja, mutta ei niistä tartte meidän lapsille erikseen kertoa.

Vierailija - 18.4.2010 10:15  (7/9)

ap tässä...

Juu, täytyy ottaa anopin kanssa kahden puheeksi nuo asiat, tuleepa sitten selväksi.

Anoppi jotenkin palvoo tyttönsä perhettä, kun heillä tai tytön miehellä on rahaa älyttömästi. Ihan kuin raha toisi onnea, no ei tuo. Mies huitelee viikkokausia vaikka missä ja on niin naisiin menevä, kuin olla vain voi. Enkä edes ymmärrä miksi anoppi tuollaista vävyä viitsii palvoa, se ja sama, miten tyttöään kohtelee, kunhan rahaa riittää..

Ei mekään mitenkään pa olla ja kaikkea saadaan mitä on tarvis, mutta en halua ostaa ylettömästi lapsille, kun ei ole mitään järkeä siinä. Mitä järkeä on esimerkiksi ostaa lapselle sen kymmenen kenkäparia, kun ne ovat jo seuraava vuonna pieniä yleensä. Ympäristön saastuttamista, vaikken hihhuli olekaan. :)

Vierailija - 18.4.2010 10:16  (8/9)

Sanoppa

anopille, että "Niinkö toisella on kalliimpia ja kauniimpia vaatteita? No sittenhän sinä anoppi voit alkaa ostelemaan meidänkin tyttärellemme hienoja ja kalliita vaatteita kun niitä kerran puuttuu!"

Vierailija - 18.4.2010 10:25  (9/9)

Komppaan!!! :D

Lainaus:
anopille, että "Niinkö toisella on kalliimpia ja kauniimpia vaatteita? No sittenhän sinä anoppi voit alkaa ostelemaan meidänkin tyttärellemme hienoja ja kalliita vaatteita kun niitä kerran puuttuu!"

Törkeä anoppisi on, mahtaakohan edes ymmärtää tekosiaan?

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]