![]() Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Mitenkäs teillä pidetään kesälomat?
Työkaverilla on alakouluikäiset lapset ja hän haluaa pitää heinäkuun lomaa, kun miehelläkin on. Pienessä työyhteisössä aiheuttaa hankaluuksia, kun yksi haluaa aina heinäkuun. Meillä muilla on on myös lapsia, mutta lomat pidetään puolisoiden kanssa suureksi osaksi eri aikaan. Itse pidän tänä vuonna lomani heti kesäkuun alusta, mies jatkaa juhannukselta.
Vastaukset
Pidän lomaa koko kesän.
Kohta täälläkin alkaa se opettajien lomien parjaaminen.Me lomaillaan kaikki yhdessä heinäkuu
Päiväkoti on auki vain kesä- ja elokuussa, ei heinäkuussa.Koko kesä
kuten opettajilla yleensäkin. Mies on vain heinäkuun, joten silloin reissataan. Kyllä kiitän ammatinvalintaani näin kesän kynnyksellä.Kun molemmat vanhemmat ovat opettajia,
niin tätä ongelmaa ei ole :DMieheni on töissä valtiolla ja
lomailee käytännössä koko kesän. Lapset on alakouluikäisiä, joten on kyllä hienoa kun mies on pystynyt järjestämään lomansa noin. On töissä ainoastaan 2,5 viikkoa lasten kesäloman aikana. Pitkät lomat hänellä ja vielä osaa laskea ne kyllä tosi tarkkaan :) Itse lomailen viikon juhannuksen jälkeen ja sitten pari viikkoa töissä ja heinäkuun puolivälistä alkaen 3 viikkoa vielä lomaa. Molemmat olemme tällä hetkellä sellaisissa töissä, joissa voimme itse asettaa lomat aikalailla omien halujemme mukaan.Ap:n ammatinvalintaan vaikutti just vanhempien ammatti,
molemmat opettajia ja sitä kohtaloa en itselleni halunnut! Olkoon vaikka millaiset lomat.Mä pidän heinäkuun
Miehellä on opena pitkä loma.Mies lomailee meillä aina pääasiassa heinäkuun.
Mies voi viikolla tai parilla yrittää siirtää johonkin päin, mutta mielellään ei. Mä yritän sitten saada aina lomaa samaan aikaan, että voitais matkustella koko perheen voimin.Tänä kesänä saankin 3 vkoa heinäkuussa.
Lisäksi otan lomarahat vapaana eli vielä 3 viikkoa täytyisi sijoittaa jonnekin. Ehkä viikko kesäkuulle, viikko syksyyn ja ehkä viikko joululomalle.
Meillä kuopus vielä päiväkodissa, joka on heinäkuun kiinni. Mies hoitaa osan aikaa yksin ja viikon ehkä mun vanhemmat. Kuopus lomailee kyllä jo osan kesäkuutakin isovanhempien kanssa.
Meillä töissä on aina yhtä vaikeaa nuo lomajutut, koskaan ei saa lomaa silloin kun itse haluaisi.
Syyskuussa :(
Loma on syyskuussa. Kesällä on paljon töitä, ja työnantaja käyttää koko kesälomakauden lomien jakoon. Perseestä on se, että talvella on lomautuksia. Eli vapaata mulla on silloin kun en haluaisi, ja kun kesä on kauneimmillaan niin sitten on pitkiä työvuoroja. 68-vuotiaaksi en aio jatkaa tässä ammatissa...Ollaan joskus mietitty, josko laitettaisiin lomat kiertäviksi.
Pienellä porukalla riittäisi pelkät varsinaiset kesäkuukaudet. Olisi oikeudenmukaisempaa.Meilläkin kummatkin lomailee koko kesän.
Päiväkoti on auki heinäkuussakin, otapa selvää pösilö.
Lainaus:
Päiväkoti on auki vain kesä- ja elokuussa, ei heinäkuussa.
Eri aikoihin miehen kanssa, jotta ekaluokkalaisen
päivät ovat turvallisia.Minä olen koko kesän (opettaja) mutta miehellä tänä vuonna toukokuu! AArgh!
Kivempi tietysti tuolle pienimmäiselle, saa olla melkein 4kk kotona, mutta minä olenkin sitten 10 viikkoa lasten kanssa yksin päivät, jippii.Me ollaan miehen kans yleensä eri aikaan kun on pienet koululaiset.
Mutta tänä vuonna saaneen jäädä juhannuksesta ja "lomaa" kestää koko vuoden =))))No
Kaksi viikkoa kesäkuussa ja kaksi heinäkuussa on minulla, miehellä ei yrittäjänä ole varsinaista lomaa ollenkaan. Toki minun lomien aikaan saa jonkun verran vapaata, kyseessä perheyritys.Kesäkuussa 8- vuotias pääsee seurakunnan kesäkerhoon, eli meille jää kolme viikkoa sumplimista, silloin otetaan avuksi mummit ja kummit.
No meidän pk ei ainkaan ole auki heinäkuussa
ja mihinkään varahoitoon en lasta halua laittaa. Pidän heinäkuun ja elokuun alusta 2vk lomarahoja. Meilläkin suht pieni työyhteisö, mutta melkein kaikkien lomat järjestyy toiveiden mukaan, koska opiskelijoita riittää kesätöihin ja pomo tekee itse. Lapsiperheiden lomat menee tosin muiden edelle.Sinä sitten tiedät kaikkien Suomen päiväkotien aukioloajat?
Lainaus:
Lainaus:
Täällä on 28 päiväkotia,
joista heinäkuussa on auki kolme. Eli kaikki muut ovat kyseisen kuukauden kiinni. Varahoitoon kyllä vieraaseen (ryhmät isoja, talo, lapset ja aikuiset vieraita). Meillä tästä syystä lomaillaan heinäkuu. Ihan vain tälle tiedoksi, jonka mukaan päiväkodit ovat heinäkuussa auki.Me porrastetaan.
Ei vielä olla päätetty että kumpi pitää ensimmäisen ja kumpi toisen vuoron.Mies viettänee alkukesän sairaslomalla. Ehkä sitten heinäkuussa?
Meillä on kiertävä kesälomalista
Mulla tänä vuonna vuorossa heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Ens vuonna onkin sitten elokuun puolivälistä syyskuun puoliväliin.Lomailen heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin
Meillä ei ole vielä koululaista, joten sitä varten ei tarvi sumplia lomia. Ollaan 4 viikkoa lomalla koko perhe yhtä aikaa.Ensi kesänä meillä on pikkukoululainen ja ollaan varmaan 3 viikkoa yhtä aikaa lomalla miehen kanssa ja sitten kumpikin viikon yksin lasten kanssa. Ekaluokkalainen on 2 viikkoa kaupungin järjestämässä hoidossa, viikon mummolassa 2 viikkoa koitetaan järjestää limittämällä työaikoja miehen kanssa, pyytämällä apua lapsen kavereiden vanhemmilta tms. Ja toki tarjotaan omaa apuamme myös vastavuoroisesti :)
Itse en millään alkaisi pitämään koko kesälomaa eri aikaan miehen kanssa. Meillä mies saa aika vapaasti päättää oman lomansa ajankohdan, joten meillä vaikuttaa lomailun ajankohtaan se, miten minä saan lomani.
Mua vaan ottaa päähän se, että toiset varaavat
vuodesta toiseen sen heinäkuun itselleen viis veisaten toisten toiveista ja niin edelleen, vain käyttämällä sitä keppihevosta, että tarhat eivät ole auki heinäkuussa. Varahoito on järjestetty, joten ihan turha lässyttää. Joo, se ei välttämättä ole niin kiva asia, tai sitten se voi olla ihan mukavaakin aikaa. Rento fiilis kaikilla ja tekevät kivoja kesäisi juttuja. Ihan vain teille tiedoksi, että en ole katkera, olen yleensä saanut lomani kuten haluan, mutta mua VITUUTTAAA se, että te ette sano suoraan "haluan heinäkuun olen olen itsekäs mulkku ja haluan mullehetikaikkinyt". Ja kohta hyökätään mun kimppuun sillä "lapsen parhaalla", eiks niin.me molemmat
vanhemmat aloitamme loman kesäkuun puolessa välissä. Ja koulujen alkuun asti olemme koko perhe yhdessä lomalla.Minä olen lehtori amk:ssa ja mies on jo viimeiset 15 vuotta aina vaihtanut lomarahat vapaaksi.
No itse ei ainakaan tarvitse heinäkuuta
varata lomakuukaudeksi, koska itse olen töissä päiväkodissa, joka on kiinni heinäkuun. Eipä taida sinulla olla lapsia, koska et ymmärrä, millaista vieraaseen, kunnan isoimpaan päiväkotiin lapsen vieminen on. Eikä heinäkuu päivystyksessä lomailua ja rentoa meininkiä ole. Kesäkuu on, kun vielä ollaan omassa päiväkodissa pienellä porukalla ja omien aikuisten kanssa.Lainaus:
vuodesta toiseen sen heinäkuun itselleen viis veisaten toisten toiveista ja niin edelleen, vain käyttämällä sitä keppihevosta, että tarhat eivät ole auki heinäkuussa. Varahoito on järjestetty, joten ihan turha lässyttää. Joo, se ei välttämättä ole niin kiva asia, tai sitten se voi olla ihan mukavaakin aikaa. Rento fiilis kaikilla ja tekevät kivoja kesäisi juttuja. Ihan vain teille tiedoksi, että en ole katkera, olen yleensä saanut lomani kuten haluan, mutta mua VITUUTTAAA se, että te ette sano suoraan "haluan heinäkuun olen olen itsekäs mulkku ja haluan mullehetikaikkinyt". Ja kohta hyökätään mun kimppuun sillä "lapsen parhaalla", eiks niin.
vuodesta toiseen sen heinäkuun itselleen viis veisaten toisten toiveista ja niin edelleen, vain käyttämällä sitä keppihevosta, että tarhat eivät ole auki heinäkuussa. Varahoito on järjestetty, joten ihan turha lässyttää. Joo, se ei välttämättä ole niin kiva asia, tai sitten se voi olla ihan mukavaakin aikaa. Rento fiilis kaikilla ja tekevät kivoja kesäisi juttuja. Ihan vain teille tiedoksi, että en ole katkera, olen yleensä saanut lomani kuten haluan, mutta mua VITUUTTAAA se, että te ette sano suoraan "haluan heinäkuun olen olen itsekäs mulkku ja haluan mullehetikaikkinyt". Ja kohta hyökätään mun kimppuun sillä "lapsen parhaalla", eiks niin.
Minä opettaja ja siis kotona 4:n lapsen kanssa koko kesän
Mies vaihtoi juuri työpaikkaa, pitää pari viikkoa palkatonta loppukesästä.On kaksi tarhaikäistä lasta, hyvä ystäväni on ollut hoitamassa lapsiani
varatarhassa, ei se niin kamalaa ole. Eikä se aina mikään kunnan isoin ole..Meiilä päivystystalo on kunnan suurin, jotta kaikki päivystystä tarvitsevat mahtuvat.
Työsopimukseni päättyy 30.6
Joten lomailen=olen työttömänä heinä-ja elokuun, sitten toiv alkaa taas (jokin) työ. Elokuu siksi että kuopus aloittaa koulun ja haluan silloin olla vapaa "arkirumbasta".Miehellä palkallista lomaa 8-vkoa, pitää kesäkuussa 1-vkon, heinäkuussa 3-vkoa, elokuussa 2-vkoa ja loput 2-vkoa jää syksylle/talvelle.
Pidän 3 viikkoa heinäkuussa ja
viikon kesäkuussa. Mies on lasten kanssa kotona joten on myöskin koko kesän kotona.Ja ajattele, että siellä on ihan vakihoidossakin lapsia.
Lainaus:
Eikö olekin kamalaa?
Miehellä lomaa syyskuussa,
pieni parin viikon loma heinäkuussa - lisäksi on normaalistikin töissä vaan joka 4. päivä. Itse ajattelin lomailla juhannukselta elokuun alkuun. Lapset on lomalla koulujen loppumisesta koulujen alkuun (vaikka toinen ei siis vielä koululainen).Meillä on kesässä muutama päivä jolloin molemmat vanhemmat töissä yhtä aikaa. Otan varmaan pari vapaapäivää, tai otan lapset mukaan töihin ja kysyn jos mummolaan pääsee.
Mä
en sitten millään ymmärrä minkä takia kaikki haluavat tunkea sen lomansa aina heinäkuuksi. Mun mielestä on täysin ok jos päiväkoti on kiinni, mutta muiden heinäkuun toiveita en ymmärrä. Luulisi haluavan lomailla ilman niitä kauheita lapsilaumoja joka paikassa ja muulloin on halvempaakin kun ei ole se kuumin sesonki.näin meillä
Meillä on päiväkoti kiinni heinäkuun, mutta minä en voi pitää heinäkuussa lomaa kun kollegani 60 v on pakko saada pitää samaan aikaan lomansa kuin miehensä, vaikka olisi vaikka kuinka muita mahdollisuuksia, mutta PAKKO saada heinäkuu. Olen syystäkin katkera. Ja mieheni ei saa heinäkuuta vapaaksi. Toisille on pakkomielle olla yhtä aikaa miehen kanssa lomalla ja jotkut taas ei voi ajatellakkaan sitä lasten hoidon kannalta. No onneksi meillä on anoppi naapurissa, joka hoitaa kullanuppujamme. Lomaillaan sitten syksyllä lasten kera.Meillä...
..asun yksin tytön kanssa, lomailen heinäkuun, jonka ajan oma päiväkoti on kiinni, mutta toki on päivystävä päiväkoti, johon voisi viedä, jos tarvetta, matkaa kuitenkin tulee, kun ei autoa, joten parempi näin.Pidän viikon toukokuussa
ja loput syyskuussa. Lomat kiertää, ensi vuonna sitten minä kesäkuussa. Reilu peli.Aloitan loman juhannukselta
ja lomailen koulujen alkuun saakka. Meillä annettiin mahdollisuus vaihtaa lomarahat vapaaksi, joten hyödynnän tänä kesänä sen. Mies pitää lomansa heinäkuussa että saadaan olla koko perhe yhtä aikaa lomalla.Minun työpaikallani on suositeltavaa, että lomat pidetään heinäkuussa. Nuorimmaisen päiväkoti on kiinni heinäkuun, joten sekin tukee heinäkuuta lomakuukautena.
Kesä se on lapsettomillakin
Heinäkuu on hyvä lomakuukausi, koska silloin on todennäköisesti lämmintä. Kaverit ja sukulaisetkin lomailevat, joten on kiva lähteä grillaamaan keskellä viikkoa tai viettää pitkää festariviikonloppua.Ei ole työpaikalla toisten ongelma, jos perheelliset eivät saa lapsilleen hoitopaikkaa järjestettyä. Ei heinäkuu lomakuuna ole lapsiperheiden etuoikeus - on meillä muillakin elämää!
Meillä kiertävät kesälomat
mutta toki niin tasapuolisesti jakautuvat. Nyt joudun pitämään kesäkuussa loman :( Varmaan kelien puolesta aika surkeaa.mutta
ei se oma päiväkoti välttämättä ole heinäkuussa ole auki.Mulla on
kaksi viikkoa kesäkuussa ja kaksi elokuussa. Jos olisin halunnut yhteen pötköön, olisi kaksi viikkoa mennyt niin että lapsi on jo koulussa. Meillä kun töissä toiveita saa esittää, mutta ne ei välttämättä toteudu.Miehellä on lomaa ainakin kesäkuussa viikko samaan aikaan kun mulla, loput lomat pitää kun töiltään ehtii, voi aika hyvin itse pomon kanssa sopia koska olisi hyvä aika.
Ihanaa suunnitella lomia!
Minä vietän jo kolmatta lomapäivääni, jäin vapusta äitiyslomalle. Ja olen "lomalla" loppuvuoden. Mies ei vielä tiedä lomansa alkua, mutta eri lomia kertyy melkein 2 kk putkeen.On aivan ihana kesä tulossa. Itse olen ollut kesän lomalla viimeksi vuonna 1996 kun en saanut kesätöitä. Työelämässä kun olen tehnyt pelkkiä pätkätöitä ja kesäsijaisuuksia, joista siis olen ollut hyvin onnellinen niistäkin, ei lomia kesäaikaan ole koskaan ollut. Ja vaikka olisikin, viimeisimpänä taloon tullut pitää lomansa aina kesä-heinäkuun ulkopuolella.
Ihanaa kesälomaa kaikille, oli se sitten koska vain!
kesähoito
Meillä Kaupuinki järjestää koululaisille kesähoitoa kesäkuun ajan ja eskarilaisille koko kesän.Pidämme hitusen lomittain
Pidämme pääosan lomistamme miehen kanssa yhtä aikaa heinäkuussa. Minä aloitan hieman aiemmin ja hän lopettaa hieman myöhemmin.Lapsemme on pph:lla ja varahoito olisi hoitajan loma-aikaan todennäköisesti järjestetty niin, että lapset olisivat eri hoitajilla eri puolilla kaupunkia. Kummasti tuollainen järjestely houkuttaa ottamaan vapaat samaan aikaan kuin pph.
Elokuussa on todennäköisemmin lämmintä kuin heinäkuussa.
Matkat ovat halvempia ja varsinkin koulujen alkamisen jälkeen reissuun pääsee todella edullisesti. Rakastan elokuun pimeneviä iltoja, jolloin on ihana istua ulkona grillaamassa. Ennen lapsia pidimme aina lomamme elokuussa, mutta päiväkotien aikataulut sanelevat nykyään loman ajankohdan. Lapsettomista kavereistamme monet lomailevat elo- tai jopa syyskuussa, mutta työpaikoilla on yleensä aina vähintään yksi (katkera?) lapseton eukko, jonka pitää väen vängällä lomailla myös heinäkuussa.Lainaus:
Heinäkuu on hyvä lomakuukausi, koska silloin on todennäköisesti lämmintä. Kaverit ja sukulaisetkin lomailevat, joten on kiva lähteä grillaamaan keskellä viikkoa tai viettää pitkää festariviikonloppua.
Ei ole työpaikalla toisten ongelma, jos perheelliset eivät saa lapsilleen hoitopaikkaa järjestettyä. Ei heinäkuu lomakuuna ole lapsiperheiden etuoikeus - on meillä muillakin elämää!
Heinäkuu on hyvä lomakuukausi, koska silloin on todennäköisesti lämmintä. Kaverit ja sukulaisetkin lomailevat, joten on kiva lähteä grillaamaan keskellä viikkoa tai viettää pitkää festariviikonloppua.
Ei ole työpaikalla toisten ongelma, jos perheelliset eivät saa lapsilleen hoitopaikkaa järjestettyä. Ei heinäkuu lomakuuna ole lapsiperheiden etuoikeus - on meillä muillakin elämää!
Meillä
mulla ei ole kesälomaa kuin 4pv, kun aloitin vasta helmikuussa työt. Ja ne saan pitää vasta syyskuun lopussa. Multa ei kysytty.Mies pitää 2vk heinäkuussa, 2vk säästää syksyyn metsästysaikaan.
Lapsi on siis lähes koko kesän hoidossa, heinä- ja elokuun eri päiväkodissa kuin yleensä. Onneksi mulla on vuorotyö (myös viikonloppuja paljon), miehellä viikkotyö, lapselle tulee siis yleensä vain noin 3hoitopäivää viikossa.
Ja syksyllä ne 2vk lapsi kulkee miehen loman aikana mummolassa päivät, kun mies sieltä menee metsälle. Ei siis ole päiväkodissa silloin.
Viime elokuussa ainakin oli kylmä
Pidin lomani viime elokuussa ja silloin ainakin oli jo viileää, ihan jo tilastoistakin katsomalla päässet samaan lopputulemaan.Elokuussa isoimmat festarit ja muut tapahtumat ovat jo auttamattomasti ohi. Eurooppaan jos mielii matkalle, niin siellähän ne pirulaiset lomailevat itse juuri silloin ja kaikki paikat ovat turisteja täys.
Miksi lapseton on heti katkera eukko, jos haluaa lomailla heinäkuussa? Eikö lapseton nainen saa haluta vapaata rantakelien aikaan?
Se on oikeasti voivoi, jos päiväkodit ovat kiinni heinäkuussa, mutta ei se edelleenkään ole työkavereiden päänsärky, mihin perheelliset mukulansa parkkeeraavat.
molemmilla lomaa
vain vajaat kaksi viikkoa heinä-elokuun vaihteessa, päästään silloin lasten kanssa pienelle reissulle. Onneksi lapset pärjää jo muuten kesän keskenään.Kyllä tässä on pointti.
Työnantajan tulisi kohdella kaikkia työntekijöitä samanarvoisesti ja siksi joillekin loman myöntäminen heinäkuussa (suosituimpana kuukautena) vuodesta toiseen perhesyyn takia ei ole reilua tai edes lain mukaista. Eri asia on, haluaako ruveta tästä rettelöimään. Sillä tuhoaa helposti työyhteisön ilmapiirin (vaikka olisikin oikeassa).Esimiehen tehtävä olisi puhaltaa tälläinen peli poikki ja laittaa lomat menemään tasapuolisesti (esim. kiertävän listan mukaan). Toisaalta myös työntekijöiden tulisi ottaa vastuuta työilmapiiristä ja siksi oma-aloitteisesti ehdottaa itselleen välillä jotain muuta kuin parasta ajankohtaa.
Kunta järjestää sijaishoidon heinäkuussa ja voi olla ikävää laittaa lapsi sinne, mutta mikään mahdoton tilanne se ei tosiaan ole.
Minulla itselläni on sellainen työ, että ainut sopiva loma-ajankohta on heinäkuun puolivälistä 3 viikkoa ja sitten yksi viikko jonkun kuukauden loppupuolella. Tämä, ettei minun työt jousta loma-ajankohdassa, ärsyttää mun miestä ihan suunnattomasti ja vähintään joka toinen vuosi saamme asiasta perheriidan aikaseksi. Toistaiseksi on selvitty, mutta välillä kyllä ajattelen, että tämä on viimeinen vuosi kun tuota ruikutusta ja valitusta kuuntelen.
Lainaus:
varata lomakuukaudeksi, koska itse olen töissä päiväkodissa, joka on kiinni heinäkuun. Eipä taida sinulla olla lapsia, koska et ymmärrä, millaista vieraaseen, kunnan isoimpaan päiväkotiin lapsen vieminen on. Eikä heinäkuu päivystyksessä lomailua ja rentoa meininkiä ole. Kesäkuu on, kun vielä ollaan omassa päiväkodissa pienellä porukalla ja omien aikuisten kanssa.
varata lomakuukaudeksi, koska itse olen töissä päiväkodissa, joka on kiinni heinäkuun. Eipä taida sinulla olla lapsia, koska et ymmärrä, millaista vieraaseen, kunnan isoimpaan päiväkotiin lapsen vieminen on. Eikä heinäkuu päivystyksessä lomailua ja rentoa meininkiä ole. Kesäkuu on, kun vielä ollaan omassa päiväkodissa pienellä porukalla ja omien aikuisten kanssa.
Lainaus:
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Miksi köyhillä on usein supersiistiä?
- > Ainostaan rikkaiden ahneus estää lapsilisien tarveharkinnaisuuden!
- > 10 vuotta ilman avioseksiä: mikä parasta vaihtoehto?
- > veronpalautukset??
- > Onko menneisyydessäsi sellaista miestä/suhdetta, jota säännöllisesti haikeana muistelet?
- > MIES mielipiteitä tästä kuvasta? (EI!!!!!! NAISILLE!!)
- > Aihetta huoleen?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
- > Äideille
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
6.69 m/s