![]() Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Ovatko vanhemmat huonoja, jos vievät alle 1-vuotiaan ulkomaille reissuun?
"Kun rytmi menee sekaisin, lapsi hämmentyy, yms. ja kotona pitäisi vaan olla ja nauttia vauva-ajasta. Vaikka mukana kuinka olisi omat unirätit, ruoat ja vaipat (tosin niitäkin saa melkein mistä vaan jo paikanpäältä). Kun jos joutuu sairaalaan ja saa huonoa hoitoa huonoissa paikoissa, epähygienistä kertakaikkiaan."Nämä sukulaiseni suusta. Ja kyseessä ei ole mikään vanha sukulainen, vaan samanikäinen kuin olen itse, 30 vee.
Olin sanaton.
Vastaukset
Pienenä sitä just kannattaa matkustaa
sit käy aina vaan hankalammaks. Oikeestaan mieluiten matkustaisin alle 6 kk kanssa tai ainakin enenn kuin oppii kävelemään.Ei meidän lapsi mitenkään
seonnut seitsenkuisena ulkomaanmatkasta. Ei muutenkaan ollut herkkä häiriintymään rytminvaihdoksista tai muusta poikkeuksellisesta, vaikka muuten vaativa olikin.Eikä kaikkialla ole yhtään sen epähygieenisempää tai huonompaa hoitoa kuin Suomessakaan. On niitä matkailukohteita muitakin kuin Guinea-Bissau.
tällä kommentoijalla on ilmeisesti vain yksi lapsi
koska isommassa perheessä ajatellaan muitakin, eli vauva on osa perhettä, eikä hänen vuokseen tarvitse eikä voikaan linnottautua kotiin.kommentoijalla ei ole vielä yhtään lasta... t. ap
me käytiin
Saksassa, Itävallassa ja Italiassa kun esikoisemme oli vauva. Reissut oli vanhemmille mukavia ja lapsikin oli yhtä tyytyväinen kuin kotona.Nuoremman lapsen vauva-vuotena ei sitten reissattu missään, sillä hän ei pitänyt matkustamisesta millään vehkeellä. Automatkat olivat yhtä tuskaa :/
Nyt kun nuorempikin on 3-vuotias pystymme taas matkustamaan. Lapsetkin kyllä pitävät matkoista ja kovasti aina niitä odottavat :)
Tuskin matkustaminen tekee kenestään huonoa tai
hyvää vanhempaa.Vauvan kanssa matkustaminen on helppoakin. Taaperon tai leikki-ikäisen kanssa joutuu eri tavalla miettimään niitä rytmejä yms., mutta ei sekään mikään este ole, kun matkustaa lasten ehdoilla ja heidän uni- ja ruokarytmejään kunnioittaen.
Me ollaan matkustettu kaiken ikäisten kanssa sekä ulkomailla että kotimaassa ja ei ole mitään ongelmaa ollut.
Riippuu varmaan lapsesta
Jotkut saattavat häiriintyä ja silloin on vauvan kiusaamista mennä toiselle aikavyöhykkeelle. Itse tunnette oman kultamussukkanne ja hänen taipumuksena. Yksi meidän lapsistamme , huom ei ensimmäinen, oli juuri tuollainen, että häiriintyi alle 2v kaikista muutoksista. Helpommalla tuolloin selvisimme kun emme matkustelleet.On joo ihan sikahuono vanhempi
... me ollaan ihan megaluokansikahuonojavanhempia, esikoinen oli 3 x ekan vuotensa aikana ulkomailla ja toinen lapsi reissasi kanssani (ja ison veljensä, olimme kolmistaan matkassa) USAan siskoni luo kuukaudeksi. Kyllä oli rytmit sekaisin ja voivoi ihan eri ympäristö, hengissä ollaan kuitenkin koko poppoo edelleen.Jep, eli pointtina siis se,
että mua loukkasi ihan hirveästi hänen arvostelunsa; koin, että koska haluamme matkustella paljon ja aiomme jatkaa sitä esikoisen synnyttyä jos kaikki menee hyvin ja lapsi on ns. normaali/helppo tapaus, ja vanhemmat jotenkuten tolkuissaan.Mikäli olisi esim. synnytyksen jälkeistä masentuneisuutta, koliikkia, yms. niin sitten toki harkittais erikseen. Mutta jotenkin koin, että nyt mua arvostellaan jo ennen lapsen syntymää MAHDOLLISISTA tulevista reissuistani syyttä suotta.
t. ap
Älä kuuntele!
Reissaatte ihan niin paljon kun huvittaa, ja muista kertoa tuolle kaikkitietävälle "ystävällesi" kuinka hauskaa oli, kuinka hienoja paikkoja näitte ja kuinka vauvakin viihtyi! Hän on kade, koska sinulla on sekä lapsi että mahdollisuus matkustella. Mekin käytiin kaks kertaa lomamatkalla lapsen ekan vuoden aikana (niin tehtiin aina ennenkin), eikä meillä ainakaan ollut ongelmia. Vauvat on sopeutuvaisia ja niille on tärkeintä olla äidin ja isän kanssa. Eikä meillä edes ole matkojen takia uni- tai ruokailurytmit lapsella muuttuneet.Kiitos vastauksista,
helpottaa heti, kun kuulee muitakin mielipiteitä. On se jännä, miten ottaa itseensä toisten mielipiteistä, vaikkei saisi. :(t. ap
Kaukomatkailua
Me oltiin 9-kuisen kanssa isänsä kotimaassa, ja jouduttiin jopa käymään paikallisessa sairaalassa hänen kanssaan, mutta hoito oli jopa nopeampaa kuin Suomessa ja meille edullista (lääkäri, labra ja lääkkeet n. 10 euroa.) Onneksi ei pahemmin käynyt, mutta lapsi kyllä koko ajan nautti matkasta, ja melkeinpä ennemmin ihmetteli, kun tultiin takaisin "tylsään" kotiin...Kannattaa tosiaan tehdä ihan niin kuin
itsestä hyvältä tuntuu. Ja tietty lapsesta. Vauvoja on erilaisia ja niin on vauva-aikojakin. Jotkut tosiaan sietävät reissaamista hyvin, toisten kanssa voi tuskin kylässä käydä tai lapsesta tulee heti levoton. Lapsen mukaan siis kannattaa toimia. Meillä vauva nukkui helposti vaunuissa, joten kaupunkimatkalla oli helppoa: Lapsi nukkui kun nukutti, ja oli hereillä kun tuntui siltä. Meidän täytyi vain pitää huolta, että sai ruokaa ja vaipat tuli vaihdettua.Ja sitten on rankkoja vauva-aikoja ja helpompia. Meillä oli melko rankka, mutta silti reissasimme vähän. Ei se enää siitä paljon hankalammaksi muuttunut reissussakaan, toki emme ihan raskaimpana aikana matkustaneet.
Noi on just niitä tyyppejä
jotka kantaa sitten kotoa mummolaan ja mökillekin oman potan ja tyynyn mukaan kun meidän Janina-Jennica ei suostu muuten kakalle eikä nukkumaan, huoh!Meillä lapset on reissanneet maailmalla 3kk ikäisestä eikä nuo näytä mitenkään kärsineiltä, 3/4 jo aikuisia. Päinvastoin, kaikki ovat avoimia, ennakkoluulottomia, lomailevat ja työskentelevät sujuvasti ulkomailla. Nuorimmainen 8v odottaa jo 15:ttä matkaansa innolla ja haaveilee omasta "kesämökistä" Italiassa:D Koskaan ei ole vauvallekaan otettu muuta kuin matkapäivän ruokapurkki ja 2-3 varavaippaa mukaan lähtiessä, periltä on aina saatu kaikkea tarvittavaa ja lapset on selvinneet oikein hyvin paikallisella ravinnolla. Jostain syystä rytmikään ei ole häiriintynyt vaikka reissussa iltaruoka syödään usein klo 20 jälkeen, kotona palataan sitten normaaliin aikatauluun ilman vaikeuksia.
Sanoisin että ne on vanhemmat joilla on ongelmia, ei lapset
voi herranjestas mitä sössötystä
Meidän esikko oli vuoden ikään mennessä reissannut 2 kertaa Suomessa isovanhempiaan katsomassa (asuimme ulkomailla) ja lisäksi oli tehty 2 lyhyemmän lentomatkan reissua. Ja huom. asuimme Kaakkois-Aasiassa, että koko ajan ns. epähygienisessä paikassa...ja ihan reipas ja terve tuosta nassikasta on kasvanut :)Huono äiti jättää tuon ikäisen kotiin ja lähtee ilman lasta reissuun.
Totta kai lapset mukaan iästä riippumatta. Tärkeintä on olla yhdessä ja nauttia vapaa-ajasta ja kiireettömyydestä.Valittajia löytyy joka asiaan :D
Mä katselin kans palstoilta, noita ikuisuus keskusteluja lasten, tai erityisesti vauvojen kanssa matkustamisesta ja kyllä nauratti.Itse olin 8kk (nyt 10kk) tyttäreni + mieheni kanssa teneriffalla viikon lomareissulla. Lentomatka kesti 6h 25min, ja ainoa asia mikä jännitti olikin toi lentomatka. Kun mentiin koneeseen neiti otti vähän tisua, ja nukahti niille sijoilleen, eikä taatusti korvat kärsiny paineenmuutoksista. Nukkui melkeinpä yli puolet matkasta, eikä taatusti kiukuttelulla häirinnyt muita matkustajia, koska ei tosiaan kertaakaan itkenyt koneessa. Sama oli takastulo matkalla, että nukahti jo nousukiidon aikana, ja nukkui yli puolet matkasta, eikä silloinkaan kiukutellut kertaakaan.
Vauvan kanssa on mielestäni jopa helpompaa matkustaa, kuin hiukan vanhempien lasten. Tai ainakin jos katsoi koneen muita lapsi matkustajia, niin kaikki 1,5v:stä ylöspäin käyttäytyivät kuin eläimet ja poika takananikin (noin 3v) potki penkkiä kokoajan, eikä vanhemmat reagoineet asiaan juuri mitenkään.
Reissu meni kaikinpuolin todella mukavasti. Aikaerokaan ei ollut kuin se 2h suomen aikaan ja tarkoitti vaan sitä, että mentiin sikäläistä aikaa vähän aikaisemmin nukkumaan, mutta kyllä voin sanoa, että ne vauvatkin osaa nauttia.
Noista iki-räpättäjistä ei tosiaan kantsi välittää! Niillä täytyy olla elämä todela huonosti, jollei ole muuta tekemistä kuin valittaa kaikesta!
Älä välitä tuollaisista kommenteista, reissaatte juuri sen verran kun teistä hyvältä tuntuu!
Itse olen sitä mieltä, että ei koko perheen kuulukaan pomppia vauvan tahtiin. Vauva syntyy perheeseen ja mukautuu sen rytmiin. Toki eletään lapsiperheen elämää, mutta ei se tarkoita sitä, että koko jengi pukee aamutakin päälleen ja kiertää lähikorttelia ensimmäisen vuoden.
TÄtä mieltä olin jo esikoistani odottaessa ja silloin minulle naureskeltiin ja sanottiin, että odotahan vaan. No, nyt meillä on kolme lasta ja edelleen samalla meiningillä mennään.
Itse uskon, että lapsetkin ovat tyytyväisiä kun homma pyörii varmalla otteella, eikä lapsella ole sellaista "kuningas/kuningatar-harhaa", että hän määrää tahdin ja tavan.
Meidän pienin vauva on nyt 2kk ja juuri suunnitellaan, että lähdetään parin kuukauden päästä viikon lomalle ja loppuvuodesta pariksi viikoksi lämpöön.
Eiköhän siitä koko perhe neuti kun saa rentoutua, uida, syödä hyvin ja unohtaa siivoamisen pieneksi hetkeksi?
Olisit nyt hyvä ihminen komentanut
sitä 3-vuotiasta, joka potki penkkiäsi koko matkan ajan. Munkin 4 vuotias tykkäsi heiluttaa edessä olevaa penkkiä, mutta ymmärsin kyllä kieltää ja tehokkaampi kielto tulee vielä ulkopuoliselta, joko lentoemolta tai toiselta matkustajalta.Ps joskus se oma lapsesikin on 3, 4 ja 5 vuotias.
ei ole huono äiti!!
me oltiin esikoisen kanssa 9 kk ikäisenä 10 päivää saksassa, 11 kk ikäisenä viikko kanarialla. Toisen kanssa 3 kk ikäisenä kanarialla ja 9 kk ikäisenä saksassa.ja noin pienten kanssa oli helppo matkustaa, kun vähän otti vauvan rytmiä huomioon.
Meillä 1/2 vuotias matkasi kanssamme maailman toiselle laidalle
10 päiväksi. Mikä siinä niin kummaa on? Älä välitä kateellisten kommenteista.Minä voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa,
että kyllä riippuu vauvasta! Meidän esikoinen kävi ekan vuoden aikana kahdeksassa maassa, reissattiin tosi paljon ja meni kaikki ihan älyttömän hyvin. Vauva oli itse asiassa matkoilla aina paremman tuulinen kuin kotona (johtuneeko siitä, että vanhemmatkin iloisia ja lomafiiliksissä). Myös kehitys teki aina matkan jälkeen ison harppauksen, jotenkin aivot sai stimulaatiota. Mutta kakkonen olikin sitten ihan toista maata, aina meni matkoilla rytmit sekaisin (=ei saanut nukuttua kunnolla), oli levoton, itkuinen jne. uudet tilanteet selvästi stressasi pientä. Kaksi kertaa oltiin reissussa ja oli niin vaikeaa toiselle, että jätettiin reissaaminen väliin. Tyttö nyt 1,5v. ja kohta vois taas kokeilla onnistuisko matkustus.Mutta siis, vauvoissa on paljon eroa tämän asian suhteen, mutta lähtökohtaisesti ei todellakaan voi sanoa, että matkustus olisi pahasta.
Ymmärtääkö vauva ,että on ulkomailla.
Minä en veisi pientä vauvaa matkoille,eihän se ole lomaa vanhimmelle.Meidän poika oli eskarissa,kun oli ekakerran matkoilla. Muistaa hyvin miten kiva oli tietysti jos ei ole mahdollista hommata hoitajaa kotiin,meillä oli mummo ja 2o vuotias sisko ,joka oli mummon kaverina,Minä en vienyt vauvaaikana minnekkään yleisiin paikkoihin .En tiedä johtuiko siitä mutta ei ollut sairaaanakaan.Miten niin ei ole lomaa vanhemmille? ja miksi lapsen
Lainaus:
Minä en veisi pientä vauvaa matkoille,eihän se ole lomaa vanhimmelle.Meidän poika oli eskarissa,kun oli ekakerran matkoilla. Muistaa hyvin miten kiva oli tietysti jos ei ole mahdollista hommata hoitajaa kotiin,meillä oli mummo ja 2o vuotias sisko ,joka oli mummon kaverina,Minä en vienyt vauvaaikana minnekkään yleisiin paikkoihin .En tiedä johtuiko siitä mutta ei ollut sairaaanakaan.
Minä en veisi pientä vauvaa matkoille,eihän se ole lomaa vanhimmelle.Meidän poika oli eskarissa,kun oli ekakerran matkoilla. Muistaa hyvin miten kiva oli tietysti jos ei ole mahdollista hommata hoitajaa kotiin,meillä oli mummo ja 2o vuotias sisko ,joka oli mummon kaverina,Minä en vienyt vauvaaikana minnekkään yleisiin paikkoihin .En tiedä johtuiko siitä mutta ei ollut sairaaanakaan.
pitäisi jotain ymmärtää? Me ollaan reissattu siitä saakka kun lapset ovat olleet 5kk ikäisiä ja mukavia ja leppoisia lomia ovat olleet.
Vauvalla on hyvä olla siellä missä on vanhemmat
Jos vanhemmalla on paha olla (etenkin ruokkivalla tissillä...), niin silloin on vauvallakin.Muutoin tuskin vauva kärsii.
Meidän vauva oli reissussa 4-kuisena ja tasan vuoden ikäisenä. Lanza ja Madeira.
Eipä kärsinyt vaan nautti täysin siemauksin!
En ole koskaan ymmärtänyt
Miksi ei saa sanoa mielipidettään?Mistä te puhuisitte jos ette elämästä? Säästäkö?
SANOIKO SE IHMINEN ETTÄ VANHEMPI ON HUONO JOS MATKUSTAA???
Vai onko joku herkkis ja laittaa sanoja toisen suuhun?
Minä en itse kuunapäivänä lähtisi mihinkään vauvan kanssa reissuun -näin ajattelin ennen lapsia ja näin ajattelen neljän lapsen äitinä YHÄ!
MIKSI sinä saat esikoista odottaessa lässyttää mitä perheellinen saa tehdä mutta toinen MYÖSKÄÄN ei synnyttänyt ei niin saisi tehdä? ÖÖÖ, vastaus: koska sinä sentään olet raskaana ja olet oikeassa mielipiteittesi kanssa? Serkkusi ei ole raskaana.
Itse en tajua miksi ei saisi sanoa kantaansa. Sekö tekee susta heti huonon jos olet toista mieltä?
Ja sekö on jotenkin huono sanomaan mielipidettään jos ei ole synnyttänyt -ai, mutta et sinäkään.
Ja varmaan sinullakin on mielipiteitä elämästä?
Seuraavaksi kun sukulaisesi saa lapsen, niin sinulla on kaksi, joten mitä hän taaskaan menee mitään sanomaan? :D Pliis, kasva aikuiseksi, sinusta tulee vanhempikin!!!
Kerrohan miksi pitää kommentoida toisten reissaamista?
Lainaus:
Miksi ei saa sanoa mielipidettään?
Mistä te puhuisitte jos ette elämästä? Säästäkö?
Minä en itse kuunapäivänä lähtisi mihinkään vauvan kanssa reissuun -näin ajattelin ennen lapsia ja näin ajattelen neljän lapsen äitinä YHÄ!
MIKSI sinä saat esikoista odottaessa lässyttää mitä perheellinen saa tehdä mutta toinen MYÖSKÄÄN ei synnyttänyt ei niin saisi tehdä? ÖÖÖ, vastaus: koska sinä sentään olet raskaana ja olet oikeassa mielipiteittesi kanssa? Serkkusi ei ole raskaana.
Itse en tajua miksi ei saisi sanoa kantaansa. Sekö tekee susta heti huonon jos olet toista mieltä?
Ja sekö on jotenkin huono sanomaan mielipidettään jos ei ole synnyttänyt -ai, mutta et sinäkään.
Seuraavaksi kun sukulaisesi saa lapsen, niin sinulla on kaksi, joten mitä hän taaskaan menee mitään sanomaan? :D Pliis, kasva aikuiseksi, sinusta tulee vanhempikin!!!
Miksi ei saa sanoa mielipidettään?
Mistä te puhuisitte jos ette elämästä? Säästäkö?
Mitä se muille kuuluu milloin matkustaa ja millä kokoonpanolla? En minäkään mene lässyttämään mui8lle, että miksi te nyt teette sitä ja tätä, kun ne asiat ei ole minun asioitani.
Jos lapsi ei ymmärrä,niin
Lainaus:
pitäisi jotain ymmärtää? Me ollaan reissattu siitä saakka kun lapset ovat olleet 5kk ikäisiä ja mukavia ja leppoisia lomia ovat olleet.
Lainaus:
eikös sen sitten ole turvallisinta ,olla tutussa ympäristössä. VAIonko vanhemilla näyttämisen halu.Yksikin matkailualalla ollut kertoi ,että ei ole hirveän kiva kun,jo lento matkalla itkevät, sanoi hän ie ottaisi ihan pieniä vauvoja mukaan.
Katoppas se viimeinen matkaoppaat ,ja
mieti kannattooko olla vielä,kotona pienten lasten kanssa. Viedäämpä mummolle ,niin saadaan lomaa.Mikä ihmeen näyttämisen halu? Jos vanhemmat haluavat lomailla, niin
Lainaus:
eikös sen sitten ole turvallisinta ,olla tutussa ympäristössä. VAIonko vanhemilla näyttämisen halu.Yksikin matkailualalla ollut kertoi ,että ei ole hirveän kiva kun,jo lento matkalla itkevät, sanoi hän ie ottaisi ihan pieniä vauvoja mukaan.
Lainaus:
Lainaus:
miksi vauva sen estäisi? Ei meillä lasten takia mennä ulkomaille vaan sen vuoksi että me haluamme lomailla ulkomailla. Ruokaa ja syliä se saa ulkomaillakin. Ja kun meidän lapset eivät ole lentokoneessa itkeneet, niin enpä keksi mitään syytä miksi en voisi lapsien kanssa matkustaa.
28
Kuule; ihan sillä että noi kaksi nyt keskusteli asiasta! Miksi mennä puhumaan asiasta, jos ei kestä kuulla toisten mielipidettä?Ei sillä että toinen olisi joku totuudentorvi että PITÄÄ olla kotona vauvan kanssa, pitää käyttää kestovaippoja, luomuvillaa ja laulaa lapselle iltasatuja ja kylvettää kookospähkinä kylvyssä.
Ja mistä muusta ei saa puhua?
Vai tarkoitatko, että saa puhua jos on samaa mieltä?
Minä ainakin tykkään kuulla jos joku menee reissuun johonkin jos sillä jollain on lapsi (minkä ikänen nyt lapsi onkaan) niin mitä sitten?
Sehän on sen oma asia matkustaako!
Vaikka MINÄ en lähde matkalle etelään vauvaikäsen kanssa tai taaperon, niin kyllä joku voi mennä jos tahtoo.
Haluan nyt tietääkin että lähtikö toi ap.n serkku nyt ARVOSTELEMAAN matkustelevia perheitä vai ottiko ap vaan herkkään nahkaansa ja piti serkun sanoja piikkinä? (eihän ap tosin ole vielä edes matkustanutkaan lapsen kanssa kun ei ole vielä lasta).
Koska on mammojakin jotka pääsee vaan brassaamaan: Minulla on jo lapsi, joten lapsettomat hiljaa. Ja kun toinen saa lapsen niin ei se mistään voi tietää, kun on vaan yksi -meillä on jo kaksi lasta. Tai jos tulee ero niin johan on teillä kaksi aikuista, minä hoidan kaiken IHAN YKSIN.. ;)
Tämä kuulostaa juurikin niin naisten väliseltä väärinymmärrykseltä kuin vaan voi tulla semmonen!!!
Odottava äiti kehuu miten päästään ens kesänä/talvena vauvan kanssa Laosiin ja toinen kauhistelee sairaaloita ja ties mitä vaikeutta -ja tämä odottava ottaa sen sitten korvanmerkkaamisena "huonosta äitiydestä"?!? MITÄ?
Missä vaiheessa se serkku sanoi: huono äiti lähtee matkalle?
Itsehän ap sen sanoi!
Serkkuhan vaan voivotteli matkakohteen sairaalahoitoja ja muuta -jos se itselle ei ole raskas ajatus niin miksi jättää keskustelu siihen?
Kyllä minä pidän raskaana lähteä reissuun vauvan kanssa ja mielestäni saan niin ajatella. Ei se tee minun ajatuksestani kaikkivoipaa ja tuomitsevaa: helvetin hienoa jos joku lähtee matkalle ja nauttii ajastaan.
Itse jättäisin pennut viikoksi mummolle ja menisin ihan omaan tahtiin miehen kanssa.
Onko se "huonoa vanhemmuutta"?
Kasvattakaa vähän munaa.
IHMEELLISTÄ PORUKKAA!
27
Itse asiassa on huonoa vanhemmuutta jättää vauva tai
Lainaus:
Kuule; ihan sillä että noi kaksi nyt keskusteli asiasta! Miksi mennä puhumaan asiasta, jos ei kestä kuulla toisten mielipidettä?
Ei sillä että toinen olisi joku totuudentorvi että PITÄÄ olla kotona vauvan kanssa, pitää käyttää kestovaippoja, luomuvillaa ja laulaa lapselle iltasatuja ja kylvettää kookospähkinä kylvyssä.
Minä ainakin tykkään kuulla jos joku menee reissuun johonkin jos sillä jollain on lapsi (minkä ikänen nyt lapsi onkaan) niin mitä sitten?
Vaikka MINÄ en lähde matkalle etelään vauvaikäsen kanssa tai taaperon, niin kyllä joku voi mennä jos tahtoo.
Haluan nyt tietääkin että lähtikö toi ap.n serkku nyt ARVOSTELEMAAN matkustelevia perheitä vai ottiko ap vaan herkkään nahkaansa ja piti serkun sanoja piikkinä? (eihän ap tosin ole vielä edes matkustanutkaan lapsen kanssa kun ei ole vielä lasta).
Koska on mammojakin jotka pääsee vaan brassaamaan: Minulla on jo lapsi, joten lapsettomat hiljaa. Ja kun toinen saa lapsen niin ei se mistään voi tietää, kun on vaan yksi -meillä on jo kaksi lasta. Tai jos tulee ero niin johan on teillä kaksi aikuista, minä hoidan kaiken IHAN YKSIN.. ;)
Tämä kuulostaa juurikin niin naisten väliseltä väärinymmärrykseltä kuin vaan voi tulla semmonen!!!
Odottava äiti kehuu miten päästään ens kesänä/talvena vauvan kanssa Laosiin ja toinen kauhistelee sairaaloita ja ties mitä vaikeutta -ja tämä odottava ottaa sen sitten korvanmerkkaamisena "huonosta äitiydestä"?!? MITÄ?
Itsehän ap sen sanoi!
Serkkuhan vaan voivotteli matkakohteen sairaalahoitoja ja muuta -jos se itselle ei ole raskas ajatus niin miksi jättää keskustelu siihen?
Kyllä minä pidän raskaana lähteä reissuun vauvan kanssa ja mielestäni saan niin ajatella. Ei se tee minun ajatuksestani kaikkivoipaa ja tuomitsevaa: helvetin hienoa jos joku lähtee matkalle ja nauttii ajastaan.
Itse jättäisin pennut viikoksi mummolle ja menisin ihan omaan tahtiin miehen kanssa.
Kasvattakaa vähän munaa.
IHMEELLISTÄ PORUKKAA!
27
Kuule; ihan sillä että noi kaksi nyt keskusteli asiasta! Miksi mennä puhumaan asiasta, jos ei kestä kuulla toisten mielipidettä?
Ei sillä että toinen olisi joku totuudentorvi että PITÄÄ olla kotona vauvan kanssa, pitää käyttää kestovaippoja, luomuvillaa ja laulaa lapselle iltasatuja ja kylvettää kookospähkinä kylvyssä.
Itsehän ap sen sanoi!
Kasvattakaa vähän munaa.
IHMEELLISTÄ PORUKKAA!
27
pieni lapsi viikoksi-pariksi ja lähteä itse reissuun.
Asioista voi keskustella arvostelematta toisten valintoja, vaikka
Lainaus:
Itsehän ap sen sanoi!
Kasvattakaa vähän munaa.
IHMEELLISTÄ PORUKKAA!
27
Itsehän ap sen sanoi!
Kasvattakaa vähän munaa.
IHMEELLISTÄ PORUKKAA!
27
samaa mieltä olisikaan. Onko kaikkeen pakko tunkea se oma, eriävä mielipide? Oletko koskaan kokeillut?
Veikkaan että ap:n sukulainen
_itse_ pelkää matkailua/vieraita paikkoja ja projisoi sitten oman pelkonsa pieniin lapsiin... Ei tosiaan ole mitään ongelmaa matkailussa, yhden, kahden, eikä kolmenkaan lapsen kanssa. Toki matkakohde kannattaa miettiä siten, että se on lapsillekin meillyttävä, vakuutukset ovat kunnossa (rahalla saa yleensä hyvää sairaanhoitoa lähes missä turistikohteessa vain) jne.34
En ole. Koska osaan keskustella! :D Tapoihini ei kuulu ARVOSTELLA toisien valintoja.Ja nro 33. Toi on kuule sun ihan oma asia jos noin ajattelet, mutta kerro miten se liittyy siihen että toinen arvostelee mammaa joka ottaa vauvan mukaan etelään? :)
Ei vanhemmuus ole kiinni yhdestä tai kahdesta asiasta: ellei se liity lapsen kokemaan henkiseen/fyysiseen väkivaltaan. Silloin se yksikin riittää.
Ei hyvää äitiä tai isää tee yksi asia. Kuka sinä olet tuomitsemaan muita? Minä en ole niin tehnyt.
27
Meille
on kanssa sanottu ettei lasten kanssa ole mitään järkeä matkustaa kun ei saa kuitenkaan lomailla kunnolla..ja tietysti hoitoonkaan ei sais jättää ekaan 10-vuoteen ja lähteä yksin=)Lapsia 3kpl ja neljäs tulossa,vauvasta asti on matkusteltu paljon..ja käydään myös kaksin reissuissa=)Kovasti suunitellaan jo uusia lomia..lasten kanssa kun matkataan ei käytetä alkoholia ollenkaan,ja valitaan kohteet jotka lasten mieleen,kaksin voidaan sitten juhlia tai litkiä viunaa altaalla miten halutaan..mutta ei minusta silti kaikkien tarvii matkustella,eihän monet lapsettomatkaan matkusta ikinä=)
35
Jaa, että minäkin varmaan pelkään matkustamista, jos en tajua mikö pointti on reissata vauvan kanssa?En vaan halua moista riesaa. jos joku haluaa niin antaa palaa!
Miksi tarttee olla niin vaikea ymmärtää että kaikki ei vaan halua tehdä kuin sinä, ei se ole siitä kiinni ettei uskalla. Ei vaan kiinnosta.
Oletpa sinä NIIIIIN rohkea kun ihan vauvan kanssa uskallat matkata!! :)
En menisi, vaikka vakuutukset onkin kunnossa.
Miksi se oma mielipide on se oikea, muut ei vaan tajua, ne pelkää tai jotain muuta yhtä turhaa arvailua?
Miksi ei saa olla eri mieltä?
Kyllä tässä ketjussa huomaa kuka tuomitsee ja kenet!
27
Oikein hyvin meni 11kk vauvan kanssa
Käytiin 11kk vauvan kanssa Espanjassa ja koko reissu meni loistavasti!Meillä oli kaukalo lentokoneessa ja saimme sille ILMAISEN PAIKAN,kun koneessa oli vajausta.Lapsi nukkui 2/3 menolennosta ja istui lentokentältä taksissa tyytyväisenä kaukalossaan.Majapaikkamme oli rauhallinen ja lähellä rantaa:käveltiin paljon,aluksi kantoliinan kanssa ja sitten rattaiden kanssa,kun löydettiin halvat ja kätevät Carrefourista..Pilttejä oli mukana koko reissun ajaksi,mutta paikallisetkin kelpasivat hänelle.Lisäksi kaikki hedelmät oli ihania ja esim. ravintolan väki suhtautui hyvin vauvaperheen ruokailuun.Mitään ihme pöpöjä ei tullut.Onhan niitä lapsia muuallakin kuin Suomessa!Olipas inhottavasti sanottu....
Lainaus:
jotka kantaa sitten kotoa mummolaan ja mökillekin oman potan ja tyynyn mukaan kun meidän Janina-Jennica ei suostu muuten kakalle eikä nukkumaan, huoh! Meillä lapset on reissanneet maailmalla 3kk ikäisestä eikä nuo näytä mitenkään kärsineiltä, 3/4 jo aikuisia. Päinvastoin, kaikki ovat avoimia, ennakkoluulottomia, lomailevat ja työskentelevät sujuvasti ulkomailla. Nuorimmainen 8v odottaa jo 15:ttä matkaansa innolla ja haaveilee omasta "kesämökistä" Italiassa:D Koskaan ei ole vauvallekaan otettu muuta kuin matkapäivän ruokapurkki ja 2-3 varavaippaa mukaan lähtiessä, periltä on aina saatu kaikkea tarvittavaa ja lapset on selvinneet oikein hyvin paikallisella ravinnolla. Jostain syystä rytmikään ei ole häiriintynyt vaikka reissussa iltaruoka syödään usein klo 20 jälkeen, kotona palataan sitten normaaliin aikatauluun ilman vaikeuksia. Sanoisin että ne on vanhemmat joilla on ongelmia, ei lapset
jotka kantaa sitten kotoa mummolaan ja mökillekin oman potan ja tyynyn mukaan kun meidän Janina-Jennica ei suostu muuten kakalle eikä nukkumaan, huoh! Meillä lapset on reissanneet maailmalla 3kk ikäisestä eikä nuo näytä mitenkään kärsineiltä, 3/4 jo aikuisia. Päinvastoin, kaikki ovat avoimia, ennakkoluulottomia, lomailevat ja työskentelevät sujuvasti ulkomailla. Nuorimmainen 8v odottaa jo 15:ttä matkaansa innolla ja haaveilee omasta "kesämökistä" Italiassa:D Koskaan ei ole vauvallekaan otettu muuta kuin matkapäivän ruokapurkki ja 2-3 varavaippaa mukaan lähtiessä, periltä on aina saatu kaikkea tarvittavaa ja lapset on selvinneet oikein hyvin paikallisella ravinnolla. Jostain syystä rytmikään ei ole häiriintynyt vaikka reissussa iltaruoka syödään usein klo 20 jälkeen, kotona palataan sitten normaaliin aikatauluun ilman vaikeuksia. Sanoisin että ne on vanhemmat joilla on ongelmia, ei lapset
toi pottajuttu. Jos sulla on noin monta lasta, kait myos tajuat, etta lapset ovat erilaisia. Meilla on potta mukana, oma, aina joka paikassa, koska muuten siita tulisi ongelmia. Potan kayttaja on arka vessa-asijoija ;-)
Ja, "otan 2 prk ruokaa ja 2 vaippaa mukaan" ... heh heh, et ole sitten kovin kummosissa paikoissa matkustanut. Meilla olisi vauva "kuollut" nalkaan, jos olisi ollut vaan 2prk ruokaa mukana ja kakannut poksyihin, jos ei olisi ollut muutaman viikon vaippalastia mukana.
AP: meilla lapset ovat matkustaneet hyvin, ei ole ollut aikaero-ongelmia, yhdessa yossa on rytmi kaantynyt. Alle taaperoikaisen kanssa on helpoin matkustaa, uhmaikaisen kanssa "mielenkiintoisempaa" ;-)
Asumme Aasissa, joten meidan lomamatkat Suomeen ovat aika pitkia....
Ja, ota aina huomioon se, etta lento voi olla myohassa. Eli, silloin se 2prk ruokaa ja 2 vaippaa voi tulla ongelmaksi ;-)
39
Juu.Kiva että teillä oli hyvä matka! Sitten? En sanokaan ettei matkustaminen onnistuisi, itse en vaan lähtisi moiseen. Se minulle kuitenkin suotakoon?
Ei minua kiinnosta vaikka kiertäisitte koko matkan ja lapsella olisi tosi hauskaa. Tai jos olisitte "vaan" kotona niinkun me.
Oma valinta, ei tee kenestäkään hyvää tai huonoa.
27
Mielestäni
tuo matkustelun mielekkyys riippuu ihan lapsesta, jos on ihan normaalisti kehittynyt lapsi niin ei mitään ongelmaa matkustelussa, jos taas on ongelmia monilla eri alueilla niin jättäisin matkustelun vähemmälle, JOS matkustelu stressaa lasta lisää.Kommentoijalla voi olla mielipiteeseensä syynä esim. kateus, oma hankala lapsi tai sitten on vain niin kädetön itse, ettei osaa toimia lapsen kanssa muualla kuin kotona. Meillä on ystäväperhekin, jota emme yleensä tapaa koko perheenä muualla kuin heidän kotonaan (2 ihan tervettä, normaalia lasta), on niin vaikeaa lähteä edes syömään jonnekin lasten kanssa.
Mikä ihmeen serkku?
Eihän ap sanonut, onko sukulainen serkku vai vaikkapa oma sisko tai vaikkapa serkun puoliso, tms.?Joten lopettakaapa serkusta riehuminen, :D
On olemassa lapsia, jotka eiv't nauti matkustelusta.
Joillakin vauvoilla rutiinien häiriintyminen voi tehdä reissusta tuskaa koko perheelle. Uskoisin, että suurin osa pikkulapsista kuitenkin nauttii, kun saa olla kummankin vanhemman kanssa yhdessä lomalla, eikä vanhemmilla ole muita velvollisuuksia kuin nauttia perheen kanssa olemisesta!Itse asun Irlannissa ja olen reissannut jokaisen kolmen lapsen kanssa, kun ovat olleet noin 2 kk ikäisiä (silloin täällä annetaan ensimmäiset rokotukset). Reissaamme Suomeen noin kolme kertaa vuodessa.
Matkustaminen on ollut ylivoimaisesti helpointa alle 6 kk vauvojen kanssa, siinä iässä meillä ollaan lähinnä nukuttu koko matka, eikä sen ikäinen kinua vielä konttaamaan tai hillumaan keskikäytävälle. Tissiä suuhun vaan heti, jos on ollut pienintäkään merkkiä itkuisuudesta.
Nyt nuorin on "valitettavasti" jo 11 kk ja odotan hieman huolissani pääsiäiseen ajoittuvaa Suomen-reissuamme. Herra on nimittäin aivan älytön menijä, koko ajan on oltava actionia, meininkiä ja viihdykettä... : P Syli ei kelpaa, pitää päästä liikkeelle ja mielellään mahdollisimman lujaa. Kaksi muuta olivat huomattavasti rauhallisempia ja tosi helppoja matkakumppaneita.
Linkin kautta
Huh huh, iltiksen linkin kautta ajattelin lukea ajatuksia vauvan kanssa matkustamisesta, kun ollaan pian lähdössä lyhyelle lomareissulle.Mutta mitä p**kaa, täällä ei-matkustelevat 'huutavat' että mitäs sitten jos heitä ei kiinnosta matkustaa, senkun muut reissaatte jos niin tykkäätte ja häiritsette vauvan tasapainoista kotielämää..!
Ainoastaan matkustaneet ovat positiivisen ja rennon oloisia, kiukkuisia tuomitsijoita on vain ei-matkustavat?! Ehkä matkailu avartaa todella :) Silti matkustavat eivät tuomitse muita, kun 'vaan' ovat kotona...
Me matkustamme siksi, että olemme aina niin tehneet ja myös asuneet ulkomailla. Vauva on onnellinen meidän lähellämme ja saa nukkua silloin kun väsyttää (rytmi on..!) ja syödä tissiä silloin kun haluaa.
Kiva kuulla, että monilla on myös lento mennyt hyvin, siinä ehkä se paine korvissa jännittäisi, mutta uskon että imetys ainakin auttaa. Toisaalta vauvamme on hyväntuulinen ja tottunut kulkemaan, ei hätkähdä uusista ympäristöistä vaan päinvastoin, 'juttua' riittää kun on uutta katseltavaa, innolla odotamme matkaa.
No anna hänen olla tuota mieltä
me oltiin ekan kerran (tosin Ruotsissa) matkoilla kun vauva oli 4kk, etelässä kun vauva täytti puoloi vuotta ja vielä Milanossa kaupunkilomalla, kun poika oli 11kk. Kertaakaan ei käyty missään lääkärissä tai sairaalassa, eli niistä en osaa mitään sanoa. Rytmit toki häiriintyy, mutta ne nyt muuttuu koko ajan muutenkin kun lapsi kasvaa. Kun pikkuakkkonen oli 6kk muutettiin vuodeksi ulkomaille miehen työn takia ja ihan hengissä tuokin on, nyt 5v.Kuopuksen kanssa nelikuisena, 12-kuisena ja 18-kuisena
Lainaus:
sit käy aina vaan hankalammaks. Oikeestaan mieluiten matkustaisin alle 6 kk kanssa tai ainakin enenn kuin oppii kävelemään.
sit käy aina vaan hankalammaks. Oikeestaan mieluiten matkustaisin alle 6 kk kanssa tai ainakin enenn kuin oppii kävelemään.
Ehdottomasti helpointa, kun oli 4 kk.
Vuoden ikäsenä (ei kävellyt) meni hienosti, mutta 1,5 v. lennot menivät kamalasti...
Muuten ok.
Lapsemme on tyytyväinen, jos on tutut ihmiset mukana.
Musta
on ihan hassua että monet sanoo ettei se lapsi edes tajua matkustamisesta mitään, miksi siis lähteä. Tyttö oli 10kk kun olimme hänen kanssaan ensimmäisen kerran etelässä ja hänestä näki varsin selvästi, että hän nautti tuosta lomasta! Vaikka hän istui varmaan suurimman osan reissusta rattaissa! Silmät loistivat kun sai ihmetellä hieman erilaista ympäristöä ja lämpimässä oli mukava lekotella. Ja kun uni tuli niin silmät vaan kiinni. Tuttava pariskunta joka oli matkalla mukana ihmettelivätkin tuon viikon jälkeen, että eikö lapsemme itke koskaan?! Eli kyllä reissu varmaan oli todellista kärsimystä lapsellemme, aikuisista puhumattakaan! ;o)Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Kertokaapa teknisesti lahjakkaat, mitä teen väärin. Yritän ladata kuvia kamerasta tietokoneelle
- > 10 vuotta ilman avioseksiä: mikä parasta vaihtoehto?
- > Onko menneisyydessäsi sellaista miestä/suhdetta, jota säännöllisesti haikeana muistelet?
- > MIES mielipiteitä tästä kuvasta? (EI!!!!!! NAISILLE!!)
- > Satutko muistamaan minut ja pitkän vuodatukseni miesystävästäni, josta sitten erosin?
- > Lihavat naiset!
- > oletko koskaan juossut maratoonia tai tunnetko ketään maratoonaria?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
- > Äideille
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
6.69 m/s