![]() Maanantai 21.5.2012 - Kosti, Konsta, Konstantin
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
IHANAT PESUAINETUOKSUT!Musta on ihanaa kun pyykki tuoksuu
hyvälle, onko muita samoin ajattelevia?Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään.
Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...
Vastaukset
Apuva!
Kerroppas, että mikä huuhteluaine sopisi atooppiselle/herkälle iholle? Haluaisin tuoksuvaa pyykkiä, mut tähän asti oon uskaltanu käyttää vain hajusteettomia allergiaystävällisiä...Minäkin voisin käyttää
hajustettua pesuainetta, jos en saisi siitä päänsärkyä.Kuka haluaa haista halvalta?
Juu, niin minustakin.
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)
Olishan joku tuoksu kiva,
mutta miksi ne on niin järkyn vahvoja hajusteita? Todellakin taju lähtee. Tai sit pitäis sekoittaa vain 1/5 hajustettua pesuainetta hajustamattomaan.Mä haluaisin jonkin tosi miedon hajusteen
Mutta sellaisia ei ole, vaan haisevat kaikki liikaa jollekin "teko"hajulle. Kaikkein hirveintä, kun jollain on tosi vahvalle pesuaineelle haisevat vaatteet + hajuvettä.Itse käytän hajusteettomia, koska saan ihottumaa ja hengenahdistusta hajustetuista pesuaineista. Hajusteettomissa on sitten se oma tylsä "hajunsa". Kesällä on parasta, kun voi kuivattaa vaatteet ulkona ja niihin tulee raikas ulkoilman tuoksu. Siitä pidän eniten: kesän tuoksusta vaatteissa.
Täällä!
Lainaus:
hyvälle, onko muita samoin ajattelevia? Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään. Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...
hyvälle, onko muita samoin ajattelevia? Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään. Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...
NO KERTOKAA NYT
ihmeessä mitä käytätte älkääkä lätiskö tyhjyyksiä.eikä haise, kuvittelet vaan
olet niin tottunut haisemaanLainaus:
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle. Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle. Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)
Silloin on koneessa/pesutavassa jotain vikaa jos pyykki haisee ummehtuneelta!
Eli pestään liian täysiä koneellisia, laitetaan liikaa pesuainetta, kuivatetaan kosteassa tilassa piiiitkään jne.Ajattelepa asiaa niin päin, että yllättävän moni sitten peittää tämän ummehtuneen hajun niillä hajusteilla, uhhuh!
Minä käytän Sertoa
Tuoksuu mielestäni aika miedolle, vaikka onkin hajustettua.Te, jotka ette halua haista pesuaineelle, mutta
tykkätte kun pyykki tuoksuu vähäsen: oletteko kokeilleet laittaa aitoa eteeristä öljyä huuhteluainelokeroon? Esim. 3-7 tippaa laventeliöljyä antaa pyykkiin vienon, puhtaan, luonnollisen tuoksun, mutta se ei tee pyykistä haisevaa.Aidot eteeriset öljyt ovat haihtuvia, eli pyykki tuoksuu voimakkaimmin kun sen ottaa koneesta, mutta tuoksu ei enää selvästi erotu vaatteista. Liinavaatteisiin laventelilla saa raikkaan tuoksun ja laventelipussukoitahan on käytettykin liinavaatekaapissa.
Muita sopivia eteerisiä öljyjä on kymmeniä, santelipuu, ruusu, appelsiininkukka, jasmiini jne. Osa niistä vain on niin kalliita, etteivät ehkä siksi sovellu pyykkikäyttöön. Sen sijaan esim. patsuli, sitruuna ja laventeli ovat edullisia. Miksi ostaisitte synteettisiä tuoksuja, jotka esittävät luonnollisia kun voitte itse suoraan ostaa aitoja tuoksuja?
Itse käytän tällä hetkellä hajustettomia pesuaineita, olen käyttänyt jo toistakymmentä vuotta. Joskus kuitenkin olen tiputtanut muutaman pisaran eteeristä öljyä sekaan.
Kissan saa muuten lopettamaan matolle pissaamisen kun tiputtaa siihen sitronellaöljyä.
Tämä on totta
Lainaus:
Eli pestään liian täysiä koneellisia, laitetaan liikaa pesuainetta, kuivatetaan kosteassa tilassa piiiitkään jne.
Ajattelepa asiaa niin päin, että yllättävän moni sitten peittää tämän ummehtuneen hajun niillä hajusteilla, uhhuh!
Eli pestään liian täysiä koneellisia, laitetaan liikaa pesuainetta, kuivatetaan kosteassa tilassa piiiitkään jne.
Ajattelepa asiaa niin päin, että yllättävän moni sitten peittää tämän ummehtuneen hajun niillä hajusteilla, uhhuh!
Minulla ainakin on TODELLA herkkä hajuaisti ja käytän hajusteettomia tuotteita pyykinpesuun, käsille, astianpesuun, deodoranttina jne. Ei todellakaan haista tunkkaiselle tai ummehtuneelle! Olen siitä tosi tarkka. Karsea ajatus, että tunkkainen haju peitetään jollain hajusteilla.
Mistä noita eteerisiä öljyjä saa ostaa, alkoi kiinnostaa :)
Lainaus:
tykkätte kun pyykki tuoksuu vähäsen: oletteko kokeilleet laittaa aitoa eteeristä öljyä huuhteluainelokeroon? Esim. 3-7 tippaa laventeliöljyä antaa pyykkiin vienon, puhtaan, luonnollisen tuoksun, mutta se ei tee pyykistä haisevaa.
Aidot eteeriset öljyt ovat haihtuvia, eli pyykki tuoksuu voimakkaimmin kun sen ottaa koneesta, mutta tuoksu ei enää selvästi erotu vaatteista. Liinavaatteisiin laventelilla saa raikkaan tuoksun ja laventelipussukoitahan on käytettykin liinavaatekaapissa.
Muita sopivia eteerisiä öljyjä on kymmeniä, santelipuu, ruusu, appelsiininkukka, jasmiini jne. Osa niistä vain on niin kalliita, etteivät ehkä siksi sovellu pyykkikäyttöön. Sen sijaan esim. patsuli, sitruuna ja laventeli ovat edullisia. Miksi ostaisitte synteettisiä tuoksuja, jotka esittävät luonnollisia kun voitte itse suoraan ostaa aitoja tuoksuja?
Itse käytän tällä hetkellä hajustettomia pesuaineita, olen käyttänyt jo toistakymmentä vuotta. Joskus kuitenkin olen tiputtanut muutaman pisaran eteeristä öljyä sekaan.
Kissan saa muuten lopettamaan matolle pissaamisen kun tiputtaa siihen sitronellaöljyä.
tykkätte kun pyykki tuoksuu vähäsen: oletteko kokeilleet laittaa aitoa eteeristä öljyä huuhteluainelokeroon? Esim. 3-7 tippaa laventeliöljyä antaa pyykkiin vienon, puhtaan, luonnollisen tuoksun, mutta se ei tee pyykistä haisevaa.
Aidot eteeriset öljyt ovat haihtuvia, eli pyykki tuoksuu voimakkaimmin kun sen ottaa koneesta, mutta tuoksu ei enää selvästi erotu vaatteista. Liinavaatteisiin laventelilla saa raikkaan tuoksun ja laventelipussukoitahan on käytettykin liinavaatekaapissa.
Minusta Areilin omena ja lime
on ihanan tuoksuista pesuainetta. Ja tällä hetkellä käytän Pirkan sinistä oisko ollut ihan classichuuhteluainetta.Täällä myös yksi!
Olen huomannut samaa Suomessa asuessa, siellä kun tuntuu olevan hajusteettomat kovassa huudossa.Täällä nykyisessä asuinmaassani taas ihmiset tuoksuvat lähes poikkeuksetta oikein hyvältä. Pesuaineen tuoksu vaatteissa ei ole liian voimakas, jos pyykki on kuivattu oikein, eli tarpeeksi tilavassa tilassa jossa ilma kiertää tai vastaavasti pihalla, kuten me teemme.
Suomessahan pihakuivaamiseen ei ole mahdollisuutta talvipakkasilla.
Lainaus:
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.
Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.
Tämähän on juuri päinvastoin
niillä hajusteilla peitellään ei-toivottuja hajuja.Mikään ei ole niin kaameaa kuin ihminen, joka haisee pesuaineen ja jonkin hajuveden/dödön sekoitukselle. Tai joo, ehkä ihminen joka haisee pesuaineelle ja hielle tai vanhalle viinalle.
Kiva :)
Ihan Sokokselta ainakin saa, sieltä olen itse ostanut. Netistä löytyy, mutta kannattaa katsoa, mitä ostaa koska kaikki, mitä mainostetaan aitoina eivät välttämättä ole sitä. Julia Lawless Aqua Oleum ja Frantsila ainakin ovat laadukkaita. Joskus olen nähnyt niitä apteekissakin. Niin ja tietysti myös luontaistuoteliikkeistä voi löytyä.Käypä katsomassa vaikka http://www.aduki.fi/2007/eteeriset.html
Minäkin
olen allerginen ja käytin vuosia hajusteetonta. Vaan kyläreissulla vaatteeni pestiin isäntäperheen aineilla, oikein hyvän tuoksuisilla enkä saanut mitään allergiaoireita! Nykyään pystyn käyttämään tuoksullisiakin ongelmitta, ihanaa! Pesuaineet ovat kovasti kehittyneet sitten 90-luvun, niitä testataan tehokkaammin.Kyllä hajusteettomatkin haisee
Niissä haisee pesuaineen kemikaalit. Ei voi kukaan väittää, ettei haise yhtään miltään. Tunkkainen on vielä ihan eri asia.Monissa ekopesuaineissa
Lainaus:
Mutta sellaisia ei ole, vaan haisevat kaikki liikaa jollekin "teko"hajulle. Kaikkein hirveintä, kun jollain on tosi vahvalle pesuaineelle haisevat vaatteet + hajuvettä.
Itse käytän hajusteettomia, koska saan ihottumaa ja hengenahdistusta hajustetuista pesuaineista. Hajusteettomissa on sitten se oma tylsä "hajunsa". Kesällä on parasta, kun voi kuivattaa vaatteet ulkona ja niihin tulee raikas ulkoilman tuoksu. Siitä pidän eniten: kesän tuoksusta vaatteissa.
Mutta sellaisia ei ole, vaan haisevat kaikki liikaa jollekin "teko"hajulle. Kaikkein hirveintä, kun jollain on tosi vahvalle pesuaineelle haisevat vaatteet + hajuvettä.
Itse käytän hajusteettomia, koska saan ihottumaa ja hengenahdistusta hajustetuista pesuaineista. Hajusteettomissa on sitten se oma tylsä "hajunsa". Kesällä on parasta, kun voi kuivattaa vaatteet ulkona ja niihin tulee raikas ulkoilman tuoksu. Siitä pidän eniten: kesän tuoksusta vaatteissa.
on mieto, luonnollinen tuoksu. Mä en ikinä voisi käyttää mitään markettibioluvileja, niissä on niin järkyttävä katku. Kaupassakin jos meen hyllyn ohi, niin ottaa nenään vaikken edes ole allerginen. En kestä niitä synteettisiä hajuja, pyrin käyttämään myös tuoksutonta tai luonnollisilla hajusteilla hajustettua kosmetiikkaa.
No, en tiedä missä vika
Mutta ystäväni käyttää hajusteettomia pesuaineita, ja haisee aina ummehtuneelle. Siis jollekin märälle kylpyhuoneelle tms. vastaavalle. Ei käytä dödöä, hajuvettä eikä mitään muutakaan. Ja joskus kun hikoaa niin se yhdistelmä hiki ja märkä kylpyhuone on aika kamala. En tiedä sitten onko heillä jotain homeongelmaa tms. Itse tykkään käyttää hajustettuja pesuaineita, ja dödöä käytän myös. Hajuvettä en laita.Itse käytän pesupähkinöitä
Pyykki ei haise miltään (saan voimakkaista tuoksuista päänsäryn) ja vaatteet ovat paljon pehmeämpiä kuin pyykinpesuaineella pestessä. Suosittelen muillekin hajuherkille!! :-)Toi märkä kylpyhuone
haju voi tulla siitä, jos kerää pyykit aavistuksen liian märkinä. Voi siis luulla, että pyykki on kuivaa, mutta ei aivan ollutkaan. Mun siskolla sama ongelma. Kädet kun kuivaa heidän pyyhkeisiin, niin jää kyllä etova haju.Jotkut
pesee pyykkiä myös väärissä lämpötiloissa ja liian lyhyillä ohjelmilla.Pyykki ei haise pahalta sen takia, että pyykkiaineessa ei ole hajusteita. Pyykki haisee sen takia, että se on likaista, kuivattu huonosti tai pesty väärin. Meidän edellisessä kodissa (1. kerroksen asunto) pyykki kuivui jostain syystä tosi huonosti. Kesällä sai kuivata hyvällä säällä ulkona, mutta sisällä pyykki alkoi kyllä joskus haista. Yäk.
Kävisitte pesulla
niin ei tarvitsisi käyttää niin paljoa hajusteita.Kuinka ihminen onkaan etääntynyt luonnosta.
Hyi stana!
Pesuaineiden hajusteet tuoksuu älyttömän vahvasti ja PAHALLE - etenkin kun niihin sotkee hajustetut meikit, pesuaineet, dödöt, hiuslakat ja tietty se hajuvesi, kaikki eri sarjaa. Hyi kuvotus.Makuja on monia tai tässä tapauksessa hajuja
Eli mitäs jos vaan koitettaisiin sopeutua siihen, että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. En käytä hajustetttuja pesuaineita, mutta deodoranttia mun on kyllä pakko käyttää. Muuten mun kans ei viihdy erkkikään....:)Miten pystyt käymään
kaupassa, käyttämään julkisia, tai muuten kohtaamaan ihmisiä?Kyllähän suurinosa ihmisistä käyttää tuoksuja.
Lainaus:
Pesuaineiden hajusteet tuoksuu älyttömän vahvasti ja PAHALLE - etenkin kun niihin sotkee hajustetut meikit, pesuaineet, dödöt, hiuslakat ja tietty se hajuvesi, kaikki eri sarjaa. Hyi kuvotus.
Pesuaineiden hajusteet tuoksuu älyttömän vahvasti ja PAHALLE - etenkin kun niihin sotkee hajustetut meikit, pesuaineet, dödöt, hiuslakat ja tietty se hajuvesi, kaikki eri sarjaa. Hyi kuvotus.
Ystäväni
(joka käyttää hajustettuja pesuaineita) koti tuoksuu aina niin hyvältä! Olen kade, koska meillä miehe takia käytetään hajusteetonta :(jos ilman
Lainaus:
hajusteita vaatteet haisee tunkkaiselle niin silloin on pesukoneessa vikaa (ehkä likaa) tai pesutottumukset on väärät (liikaa pyykkiä tai liian vähän pesuainetta tmv.).
Puhtaat, ilman hajusteita pestyt vaatteet tuoksuu raikkaalle.
Hajustetut pesuaineet on hireän hajuisia, ja sitten ihmiset vielä lisäksi laittaa dödöä ja parfyymia niin kyllä on tuoksut mahtavat. Yööök.
Moni vaan ei tajua, että se koko kämppäkin haisee
vahvasti sille pesuaineelle (jolloin allergisten tai migreeniin taipuvaisten on tuskaa olla teillä). Sama juttu esim. bussissa, työpaikalla, harrastuksissa jne.Minusta ainakin oli ihan kamalaa jumpassa, kun en saanut "raitista ilmaa", kun kaveri vieressä löyhkäsi mille lienee LIDLin kemikaalipommille. Migreeni myös iskee helposti hajuista nykyään, vaikka nuorempana ei ollut tällaista ongelmaa.
Minusta taas ei
Ilman hajusteita pestyt vaattet haisevat kemikaalille, siis sille miltä se pesuaine itsessään haiseeLainaus:
Vaikeaa välillä on
En ole se, jolta asiaa kysyt, mutta vastaan kuitenkin omasta puolestani :-) En pystykään aina käyttämään julkisia tms. Kauppajonosta, bussista, elokuvateatterista tulee välillä äkkilähtö, kun lähistölle osuu hajustepommi. Paremmin noita satunnaisia hajuja sietää, kun pitää oman lähiympäristönsä mahdollisimman tuoksuttomana: kotona ainoat hajustetut tuotteet ovat miehen dödö ja miehen valitsema vessanpesuaine, jota mies sitten käytteleekin. Tällöin hengitystiet eivät ole jo valmiiksi ärtyneessä tilassa "ihmisten ilmoilla" liikuttaessa.Nyt on ollut pitkään nuha, ja tuskaa on ollut, nenä on sisältä verillä, kun en ajoissa huomaa ottaa jalkoja alle haisupommien läheltä, vaan hajusteet ehtivät rikkoa limakalvot :-(
Lainaus:
kaupassa, käyttämään julkisia, tai muuten kohtaamaan ihmisiä?
Kyllähän suurinosa ihmisistä käyttää tuoksuja.
Lainaus:
Kokeilepa ekopesuaineita,
Lainaus:
Minusta taas ei Ilman hajusteita pestyt vaattet haisevat kemikaalille, siis sille miltä se pesuaine itsessään haisee
Minusta taas ei Ilman hajusteita pestyt vaattet haisevat kemikaalille, siis sille miltä se pesuaine itsessään haisee
Lainaus:
esim. Sonett, Ecover tai Ole hyvä. Niissä ei kemikaalit haiset. Ainakin Sonettia saa hajusteettomana, mutta kaikissa noissa hajusteellisissa on ihanan mieto luonnollinen tuoksu. Pyykki tuntuu aivan erilaiselta, kuin markettien kemikaalipommeilla käsitelty.
Asuin joku aika sitten hetken ulkomailla, jossa käytin talon pesutupaa. Ihmisillä oli siellä tapana annostella pesuainetta varmaan moninkertainen määrä ohjeeseen nähden, ja usein koneiden pesuaineluukut olivatkin aivan täynnä pesuainemönjää. Niinpä sitä pääsi munkin vaatteisiin, vaikka käytin sielläkin noita hippiaineita ja kaavin aina lokeron puhtaaksi edellisen pesijän tökötistä. Vaikka muiden käyttämät pesuaineet olivat todella voimakkaasti hajustettuja, pystyin silti haistamaan kaiken se hajusteen läpi pesuaineen omat kemikaalit vaatteissani! Silloin olin todella tyytyväinen siihen, että en altista itseäni ja ihoani jatkuvasti tuollaiselle koktailille, ties mitä myrkkyjä noissa aineissa on.
Tend pesuaine
ei mielestäni haise liian voimakkaalle,tosin ei taida sopia sellaiselle allergiselle sekään.Joo niin täälläkin nuuhkitaan nuo pesuaineet jo kaupassa:DKäytän Ecoveria
ja kyllä siinäkin se kemikaali haisee.Ei pesuaineiden hajuissa sinänsä mitään vikaa.
Tosin itse en halua niille haista. Haluan käyttää hajuvettä ja pesuaineen haju sekottaisi sen hajun.Toiseksi minua ällöttää kirppareillakin se hajujen sekamelska ja jotenkin ne vaatteet tuntuvat vielä likaisemmilta sen pesuaineen hajun takia.
Itse käytän Allegron pesuainetta, joka on täysin hajutonta, mutta pyykki tuoksuu oikeasti puhtaalta kun sen koneesta otan. Kone on uusi ja säännöllisesti vanhempaa puhdistin, jotta ei haisisi tunkkaiselle. pyykit laitan heti kuivumaan ja eivät todellakaan haise.
Allergroon siirryin sen vuoksi, ettei siinä ole zeoliittia ja hinta on todella edullinen. Se on hajutonta, mutta se ei ollut se pääsyy pseuaineen valintaan. Meillä ei ole edes mitään allergioita tai herkkyyksiä kenelläkään, mutta silti jahuton vaihtoehto on ollut loppujen lopuksi kivempi.
Pesuaineet tuoksuvat ihan hyvälle siellä kapuan hyllyllä ja sillä niitä saatankin haistella=).
Itse olen atoopikko, samoin
lapseni. Käytän ainoastaan allergiatestattuja ja mielellään hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita. Pesun ja kuivauksen jälkeen mun mielestä pyykki tuoksuu raikkaalta ja puhtaalta.Ei ärsytä nenää eikä ihoa!Kuitenkin käytämme miedosti hajustettuja shampoota, saippuoita, itse käytän deodoranttia, hiustenhoitotuotteita ja mietoa hajuvettä -> niistä tulee jo tuoksuja ettei vaatteiden itsessään tarvitse olla vahvasti hajustettuja. Kyllä huomaan, että mun tekee pahaa jos joku "haisee" oikein vahvasti hajuvedelle tai pesuaineelle.
Miedosti hajustettuja
pesuaineita ovat Ecover ja Serto. Niistä jää pyykkiin mieto tuoksu, ei liian voimakas kuten Bio Luvilista, Omosta jne.Pyykinpesuaineet eivät tuoksu, ne löyhkäävät
Haista pioluvilit ja muut skeidat jo kauaksi, enkä viihdy ihmisen lähellä, joka löyhkää - pyykinpesuaineelle!Hajuvedet ovat sitä varten.
Lisäksi tuoksuyliherkkänä saan päänsäryn pyykinlöyhkästä. Yäks. Allergia- ja astmaliitto "kiittävät" näitä pesuainejättejä.
Kiitos
tuosta aiemmin olleesta Arielin omena&lime-vinkistä, enpä olekaan sellaista huomannut! Taidan kokeilla seuraavaksi.Eteerisistä öljyistä varoitus !!!
niitä ei missään tapauksessa saa laittaa liian paljoa 7 tippaa on ehdottomasti liikaa !!! 2-3 tippaa koneelliseen on sopiva. Aidot eteeriset öljyt ovat todella vahvoja tiivisteitä ja niitä käytetään hoitamiseen, ne vaikuttavat elimistöön ja niiden kanssa pitää olla varovainen !43, kokeile ihmeessä
Itsekin sain täältä joskus vinkin tuosta pesuaineesta ja aivan ihanan tuoksuista on. Ainakin minun nenään siinä on raikas ja riittävän voimakas tuoksu. Minäkin ostan pesuaineet tuoksun perusteella, eli nuuhkin niitä jo kaupassa. Hajusteettomat haisee ihan kauhealle.Ok
Lainaus:
niitä ei missään tapauksessa saa laittaa liian paljoa 7 tippaa on ehdottomasti liikaa !!! 2-3 tippaa koneelliseen on sopiva. Aidot eteeriset öljyt ovat todella vahvoja tiivisteitä ja niitä käytetään hoitamiseen, ne vaikuttavat elimistöön ja niiden kanssa pitää olla varovainen !
niitä ei missään tapauksessa saa laittaa liian paljoa 7 tippaa on ehdottomasti liikaa !!! 2-3 tippaa koneelliseen on sopiva. Aidot eteeriset öljyt ovat todella vahvoja tiivisteitä ja niitä käytetään hoitamiseen, ne vaikuttavat elimistöön ja niiden kanssa pitää olla varovainen !
Ihan hyvä varoitus. Riippuu tosiaan eteerisestä öljystä. Jotain mandariiniöljyä voi ihan huoletta käyttää 7 tippaa, mutta esim. teepuuöljyä ei.
Unohdin mainita, että ylang ylang voisi olla tuoksu, joka miellyttää niitä, jotka tykkäävät hajustetuista pesuaineista. Se on eksoottinen, viettelevä kukkaistuoksu ja riittävän edullinen tähän käyttötarkoitukseen.
Terveisin se, joka alunperin ehdotti kokeilemaan eteerisiä öljyjä
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka valitsee pesuaineen pelkän tuoksun perusteella
Luulisi, että olisi sen verran tajua jo kaikille, että kiinnostaisi myös ne tuoteselosteet. En ymmärrä, miksi kukaan ostaa zeoliittiä sisältäviä pesuaineita, nehän pilaa koneen. Ymmärrän paremmin, että joku ei jaksa huolehtia ympäristön pilaantumisesta, lähinnä ihmettelen sellaisten ihmisten järjenjuoksua. Toisaalla maristaan, kun sinilevä pilasi uimarannan ja toisaalla tupsutellaan pesukone täyteen fosfaatteja. Ja unohtakaa se perustelu, että vedenpuhdistamollehan ne jää - ei ne kuulkaa sielläkään mihinkään häviä tai lakkaa olemasta, vaan puhdistamolta kemikaalit läjitetään "jonnekin".Kannattaa myös muistaa, että hajusteet, väriaineet ja optiset kirkasteet eivät vaikuta pesutehoon. Hajusteella siis lähinnä peitetään jokin muu haju.
Ongelma ei olekaan tuoksu sinänsä
vaan se MÄÄRÄ. Ja se, että kun joka tuote on eri tavoin hajustettu, on tuloksena hirveä sekasotkuinen haju, ei mikään kiva tuoksu.Itse käytän hajuvettä, mutta pidän muut jutut hajusteettomina. Ja varon etten lotraa sillä parfyymilläkään, en halua saada jäädä muistiin sinä tyyppinä joka tukehduttaa muut.
Lainaus:
47, niin, meinaatko, että hajustetut pesuaineet olisivat jotenkin kelvottomia?
Ei ole. Hajusteita on vain lisätty meitä varten, jotka eivät tykkää pahanhajuisista (siis hajusteettomista) pesuaineista. Kyllä hajustetuissa on hyvät pesuominaisuudet. Kokeile vaikka, jos et usko.pesupähkinät + eteerinen öljy
hyvä yhdistelmä mun mielestä. ei tarvitse erikseen huuhteluainetta, pyykistä tulee ihanan pehmeää, on allergiaystävällinen (toki en tiedä tosta öljystä voiko niin pieni määrä haitata). kesällä ei tarvitse edes sitä öljyä vaan kun pihalla kuivaa niin puhtaalta tuoksuu.itekki tykkään välillä käyttää ihan normi tuoksuvia areilia ja bio luvilia nestemäisenä, vähän vaihtelua. mutta vaatteet pysyy pähkinöillä parempana, sen olen huomannut..mutta siis lähinnä lakanoihin käytän normaalia...
En meinaa
Lainaus:
Ei ole. Hajusteita on vain lisätty meitä varten, jotka eivät tykkää pahanhajuisista (siis hajusteettomista) pesuaineista. Kyllä hajustetuissa on hyvät pesuominaisuudet. Kokeile vaikka, jos et usko.
Ei ole. Hajusteita on vain lisätty meitä varten, jotka eivät tykkää pahanhajuisista (siis hajusteettomista) pesuaineista. Kyllä hajustetuissa on hyvät pesuominaisuudet. Kokeile vaikka, jos et usko.
Meinaan juuri sitä mitä sanoin, eli että hajusteilla ei ole mitään vaikutusta pesutehoon. Ei siis ole sen puhtaampaa pyykkiä hajusteiden ansiosta.
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Miksi ihmeessä Estellen ristiäiset ovat tiistaina?
- > Mikä vaivaa 2v. 9kk poikaani?
- > Kysymys muslimeista, eikä tarkoitus ole loukata.
- > mistä löytää seksiseuraa netistä? naiselle
- > Talvi/kevät vauva 2013
- > Naapurin lapset "asuu" meillä.
- > voinko tehdä itse itselleni ripsien kestovärjäyksen?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
- > Äideille
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.66 m/s