Maanantai 21.5.2012 - Kosti, Konsta, Konstantin
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 17.1.2010 11:59  (1/32)

Lapsi, vanhempien egon jatke

Olisi upeaa, jos tietyt jutut olis vain vanhempien juttuja. esim. viikonloppuna ravintolassa syöminen. Jos lapselle voitaisiin hommata kiva lastenhoitaja kotiin, jossa lapset sais viettää lasten illan. Vanhemmat hankkis valmiiksi parhaaksi katsomansa herkut/ruuat kotiin ja sais viettää keskenään laatuaikaa. Lapsilla olis oma kiva juttunsa kotona/isövanhempien/kummien luona. Kyllä ne prinsessat tulee salonkikelpoiksiksi vähän myöhemminkin aloitetulla treenaamisella. Perheravintolat on asia erikseen.

Vastaukset

Vierailija - 17.1.2010 12:01  (2/32)

ja olisi myös todella kiva

jos olisi sellaiset isovanhemmat/kummit, jotka sitä laatuaikaa suostuisivat lapselle järjestämään edes kerran vuodessa.
Tämä ongelma on muutenkin varmaan suomalainen, eikös aika monessa kulttuurissa ole tapana olla lasten kanssa iltaisin liikenteessä, ja suurinpiirtein koko suku aina mukana?

Vierailija - 17.1.2010 12:05  (3/32)

ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin

on aivan eri asia olla jossain Kreikassa, jossa toimintatapa on tuhansia vuosia vanha ja ilmastoon sopiva. Kotiterassit ja torit kesä-Suomessa vastaa samaa.

Vierailija - 17.1.2010 12:09  (4/32)

voisko ajatella

että jos on varaa syödä ulkona, vois satsata vaikka maksettuun lastenhoitajaan

Vierailija - 17.1.2010 12:52  (5/32)

Voisko tajuta

Lainaus:
voisko ajatella
että jos on varaa syödä ulkona, vois satsata vaikka maksettuun lastenhoitajaan

että on (pienempiä) paikkakuntia, joissa maksettua lastenhoitoapua ei löydä, vaikka käyttäisi kaikki keinot? Tää nyt meni hieman ohi sillä lailla, että eipä me käydä koskaan ulkona syömässäkään... mutta kevyesti vituttaa nää ihmiset, jotka kuvittelee, että niitä hoitajia jonottaa joka puolella. Uudellamaalla asutaan, ja kolme vuotta on aktiivisesti yritetty löytää jotakuta joka pääsisi edes joskus. Ei kiinnosta ketään, ei. Ja kyllä: hoidetaan sitten itse lapsemme, eikä käydä koskaan missään. Odottamatonta, muttei ylitsepääsemätöntä.

Vierailija - 17.1.2010 12:56  (6/32)

mll

olette varmaan jo yrittäneet? jos joku vois tulla vähän kauempaakin? lähihoitajat, jotka suuntautuu lapsityöhön? lappua oppilaitoksen seinälle?

Vierailija - 17.1.2010 13:07  (7/32)

Mä en ymmärrä ap:n otsikkoa

Onko lapsi vanhempien egon jatke, jos hänet otetaan ravintolaan mukaan? Me tykätään syödä ihan koko perheen voiminkin ravintolassa ja ihan viikonloppuna.
Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että ne lapset pitää piilottaa kotiin eikä niiden kanssa saisi missään liikkua. Meillä ei kyllä olisi edes usein mahdollista liikkua missään ilman lapsiamme, ei oikeastaan haluakaan.
Ja itse en edes halua kotiini vierasta ihmistä lapsiani hoitamaan, jos ei mummit ja tädit ehdi niin sitten lapset otetaan mukaan tai jäädään koko perhe kotiin...

Vierailija - 17.1.2010 13:19  (8/32)

Myönnetään

että otsikko on huono! Viittaan kuitenkin toiseen ketjuun, jossa kehuskellaan, miten hyvin omat lapset toimii ravintolassa ym. Ihan kuin lapsi olis joku oman onnistuneen kasvattamisen elävä todiste, jota kiidätetään kuin näyttelyesinettä paikasta toiseen! Esim. leikki-ikäinen viihtyy paremmin kotona kuin ravitolassa. On tietysti tilaisuuksia, jolloin lapsi viedään ravintolaan esim. juhlat ym. Jos ravintolassa syöminen on tarkeää ja kivaa aikuisille, se ei ole sitä välttämättä lapsille. Jos on hoitajan saamisen kanssa ongelmia, niin lapsi mukaan vaan! En ehdottanut porttikieltoa lapsille!!!

Vierailija - 17.1.2010 13:22  (9/32)

Jaa-a, että lapset näkee nälkää kun vanhemmat syö raflassa?

Juu ei. Meillä ollaan laiskoja ruuanlaittajia ja juuri lasten takia käydään paljon ulkona syömässä.

Vierailija - 17.1.2010 13:24  (10/32)

Milläköhän perusteella lapsi ei voi viihtyä ruokaravintolassa?

Onhan sekin vaihtelua kotona nyhväämiseen ja kivasti "jännittävä" tilanne aina lapsellekin. Meidän ainakin tykkää käydä syömässä ulkona tai kahviloissa. Saa hyvää ruokaa, jälkkäriä, pullaa yms. ja aina siinä on pientä juhlaa, vaikka oikeasti se on meille aika arkista toimintaa. Syödään ulkona kerran viikossa ja kahvilassa käydään melkein aina, kun ollaan kaupungilla. Me tykätään syödä perheen kesken ja kauhean monimutkaista olisi aina tilata lapsenvahti sitä varten, kun ex tempore innostutaan lähtemään syömään. Ei me noita ruokailuja suunnitella vaan ihan päähänpistosta lähdetään aina, kun tulee joku assosiaatio jostain pihvistä, intialaisesta tai mistä milloinkin.

Ja kyllä minä olen ylpeä, että tyttömme 5v. osaa todellakin käyttäytyä ravintolassa. Samalla tavoin olen hyvistä käytöstavoista ylpeä vaikka kaverisynttäreillä, pihaleikeissä, mummuilla tai melkein missä vaan.

Vierailija - 17.1.2010 13:34  (11/32)

tää on niin tätä

ei yritetäkään ymmärtää ap:n pointtia vaan ruvetaan karvat pystyssä sähisemään ja puolustamaan omaa toimintatapaa. Ja tietysti kehumaan omia malleja ja jälkikasvua. Kotona pitäis olla lapsilla joskus myös kivaa: ei sen tarvitse olla nyhjäämistä!

Vierailija - 17.1.2010 13:43  (12/32)

Ei ap:lla ollut mitään järkevää pointtia.

Ap:n pointti oli, että on egon jatketta viedä lapsia ravintolaan ja esitellä, kuinka ne osaa käyttäytyä, vaikka lapset viihtyisi paremmin kotona. Ei se nyt absoluuttisesti ole niin, että lapset viihtyy aina kotona paremmin. Kotona on enimmäkseen tylsää ja arkista, ja siksi kaikki perheen keskenäinen tekeminen kotona tai ulkopuolella on lapsille antoisaa. Mistä te tiedätte, viihtyykö lapset oikeasti ravintolassa syömässä vai ei? Mistä te olette varmoja, että lapset esimerkiksi tykkää ulkoilla biologisesti? Kaikkeen tottuu...

Vierailija - 17.1.2010 13:50  (13/32)

minä ainakin tiedän, että meidän lapset viihtyvät ravintolassa

se olisi heidän mielestään superihanaa. Valitettavasti se on niin kallista, että emme koskaan käy kotimaassa lasten kanssa ravintoloissa. Käymme vain risteilyillä ja ulkomaan matkoilla, ja meidän lapset nauttivat siitä valtavasti.

Vierailija - 17.1.2010 14:23  (14/32)

Yritetty on.

Lainaus:
mll
olette varmaan jo yrittäneet? jos joku vois tulla vähän kauempaakin? lähihoitajat, jotka suuntautuu lapsityöhön? lappua oppilaitoksen seinälle?

Oppilaitoksia ei ole kymmenien kilometrien sisällä, ja (näin) kauas ei tarvitse opiskelijoiden lähteä keikkoja saadakseen. Ei tähän ole apua tulossa - eikä viestin pointti ollut valittaminen siitä tai neuvojen kinuaminen (vaikka kiitänkin, kun meitä ajattelit!), vaan se, että samat ratkaisut eivät natsaa kaikille.

Vierailija - 17.1.2010 14:24  (15/32)

Sulla on kyllä

Lainaus:
ei yritetäkään ymmärtää ap:n pointtia vaan ruvetaan karvat pystyssä sähisemään ja puolustamaan omaa toimintatapaa. Ja tietysti kehumaan omia malleja ja jälkikasvua. Kotona pitäis olla lapsilla joskus myös kivaa: ei sen tarvitse olla nyhjäämistä!

korvien välissä vikaa jos ajatusten vaihto ja omien tapojen kertominen(!), ei siis kehuminen, on sun mielestä karvat pystyssä sähisemistä. Hassu. :DDD

Vierailija - 17.1.2010 14:29  (16/32)

Mun lapseni

on alle puolivuotiaasta lähtien viihtynyt ravintolassa jopa paremmin kuin kotona. On ollut sellainen vauva, joka on ollut hirmu kiinnostunut ympäristöstään ja on ollut innoissaan ravintolassa. Kun lapsella on kausia, että syö huonosti, vien jopa tarkoituksella ravintolaan tai kahvilaan, sillä siellä kyllä ruoka maistuu.

En tosin väitä, että tämä olisi mitenkään omaa aikaansaannostani. Lapsi nyt vain sattuu olemaan tempperamentiltaan tuollainen.

Vierailija - 17.1.2010 14:33  (17/32)

peesi tähän

Lainaus:
Lainaus:
voisko ajatella että jos on varaa syödä ulkona, vois satsata vaikka maksettuun lastenhoitajaan
että on (pienempiä) paikkakuntia, joissa maksettua lastenhoitoapua ei löydä, vaikka käyttäisi kaikki keinot? Tää nyt meni hieman ohi sillä lailla, että eipä me käydä koskaan ulkona syömässäkään... mutta kevyesti vituttaa nää ihmiset, jotka kuvittelee, että niitä hoitajia jonottaa joka puolella. Uudellamaalla asutaan, ja kolme vuotta on aktiivisesti yritetty löytää jotakuta joka pääsisi edes joskus. Ei kiinnosta ketään, ei. Ja kyllä: hoidetaan sitten itse lapsemme, eikä käydä koskaan missään. Odottamatonta, muttei ylitsepääsemätöntä.

Me ollaan oltu jo keskenään täysin ilman ulkopuolista apua jo kohta 6 vuotta. Ei ole ovista ja ikkunoista tullut tarjoutumaan kukaan. Ja niitä lastenhoitajia on pk-seudulla todella vaikea saada.
Eli miehen kanssa ei olla kahdestaan oltu ekan läpsen syntymän jälkeen. Mutta ei ole ylitsepääsemätöntä :)

Vierailija - 17.1.2010 14:35  (18/32)

No jos valitsee asua keskellä ei mitään ilman ystäviä

ja perhettä jotka auttaisivat, niin kai tuo on ollut tiedossa jo ennen lapsia ja/tai sinne muuttamista.

Lainaus:
Lainaus:
mll

Oppilaitoksia ei ole kymmenien kilometrien sisällä, ja (näin) kauas ei tarvitse opiskelijoiden lähteä keikkoja saadakseen. Ei tähän ole apua tulossa - eikä viestin pointti ollut valittaminen siitä tai neuvojen kinuaminen (vaikka kiitänkin, kun meitä ajattelit!), vaan se, että samat ratkaisut eivät natsaa kaikille.

Vierailija - 17.1.2010 14:37  (19/32)

Missä pk-seudulla on

vaikea saada babysitteriä?

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
voisko ajatella että jos on varaa syödä ulkona, vois satsata vaikka maksettuun lastenhoitajaan

Me ollaan oltu jo keskenään täysin ilman ulkopuolista apua jo kohta 6 vuotta. Ei ole ovista ja ikkunoista tullut tarjoutumaan kukaan. Ja niitä lastenhoitajia on pk-seudulla todella vaikea saada.
Eli miehen kanssa ei olla kahdestaan oltu ekan läpsen syntymän jälkeen. Mutta ei ole ylitsepääsemätöntä :)

Vierailija - 17.1.2010 19:52  (20/32)

En ymmärrä miksi lapset pitäisi jättää kotiin

Itse en halua jättää lapsia kotiin! Mielelläni vietän heidän kanssaan aikaa ravintolassa. Kyllä ne lapset viihtyvät ravintolassa, siellä on paljon uutta ihmeteltävää. Vanhemmatkin ovat mahdollisesti erilaisia kuin kotiympyröissä. Se ulkona syöminen voi olla koko perheen yhteistä laatuaikaa!

Ap:lla taas tuntuu olevan aika iso ego, johon lapset eivät mahdu. Kuulostaa siltä kuin kotona olisi "lapsielämä" ja kodin ulkopuolella elämä ilman lapsia. Aika keinotekoinen jako.

Onko Ap:n mielestä ruokakaupasa käynti sama juttu, turha ottaa lapsia mukaan kun viihtyvät paremmin kotona? Entä kaikki kahvilat ja laskettelurinteet? Yms.

Kieltämättä outo aloitus...

Vierailija - 17.1.2010 20:09  (21/32)

ap-otsikko johtaa harhaan

Vierailija - 17.1.2010 20:23  (22/32)

Minä käyn ravintolassa ilman lapsia,

yhdistystominnan puitteissa, tyttöporukalla, miehen kanssa kahdestaan ja LASTEN KANSSA.
Älkää tehkö elämästä vaikeaa! Lapset ovat ihania, missä vain ja heidän kanssaan on aivan mahtavaa tehdä yhteisiä asioita kodin ulkopuolellakin!

Vierailija - 17.1.2010 20:24  (23/32)

pääkaupunkiseudulla on vaikea saada babysitteriä ihan missä vaan

pitäisi maksaa ihan omaisuuksia, jotta joku kiinnostuisi. Tavallinen joku kympin tuntiliksa ei saa teini-ikäisiä ollenkaan liikkeelle, lastenhoitotyöstä ei tunnu olevan kukaan kiinnostunut.

Vierailija - 17.1.2010 20:31  (24/32)

hm

Ei tätä ongelmaa varmasti ole niillä jotka asuvat keskellä ei mitään

eihän siellä ole ravintoloitakaan.

Lainaus:
No jos valitsee asua keskellä ei mitään ilman ystäviä ja perhettä jotka auttaisivat, niin kai tuo on ollut tiedossa jo ennen lapsia ja/tai sinne muuttamista.
Lainaus:
Lainaus:
mll olette varmaan jo yrittäneet? jos joku vois tulla vähän kauempaakin? lähihoitajat, jotka suuntautuu lapsityöhön? lappua oppilaitoksen seinälle?

Vierailija - 17.1.2010 20:38  (25/32)

Kyllä lapset voi tulla ravintolaan

ihmisiä nekin on. Minusta on ainakin kiva, että saan jakaa kivoja hetkiä myös lasteni kanssa. Itse tykkäsin tosi paljon lapsena kun mentiin perheen ja ehkä jonkin ystäväperheen kanssa ravintolaan.

Vierailija - 17.1.2010 20:43  (26/32)

Epäonnistunut otsikko

ja muita selvennyksiä
Tarkoitan tässä nimenomaan viikonloppuiltoja ja ei-ihan-perhe-ravintoloita.
8:ssa yritin selventää myös ajatustani.
ap

Vierailija - 17.1.2010 20:45  (27/32)

Mä olen aika samaa mieltä.

Me käymme paljon ravintoloissa syömään koko perheen voimin. Tosin ei juuri myöhempään illalla ellei sitten olla lomamatkalla, jolloin ruoka-ajat joustavat enemmän. Mua ei hyvin käyttäytyvät lapset ravintolassa häiritse, tosin joskus näkee kyllä aikamoisia riiviöitä, jotka häiritsevät jopa muiden lapsiperheiden ruokailua. Suurin osa lapsista käyttäytyy ravintoloissa tosi hienosti enkä ymmärrä, miksi heidän täytyisi jäädä kotiin, paitsi kaikesta hauskasta.

Mä kyllä käyn joskus ravintoloissa myös aikuisseurassa.

Lainaus:
Itse en halua jättää lapsia kotiin! Mielelläni vietän heidän kanssaan aikaa ravintolassa. Kyllä ne lapset viihtyvät ravintolassa, siellä on paljon uutta ihmeteltävää. Vanhemmatkin ovat mahdollisesti erilaisia kuin kotiympyröissä. Se ulkona syöminen voi olla koko perheen yhteistä laatuaikaa! Ap:lla taas tuntuu olevan aika iso ego, johon lapset eivät mahdu. Kuulostaa siltä kuin kotona olisi "lapsielämä" ja kodin ulkopuolella elämä ilman lapsia. Aika keinotekoinen jako. Onko Ap:n mielestä ruokakaupasa käynti sama juttu, turha ottaa lapsia mukaan kun viihtyvät paremmin kotona? Entä kaikki kahvilat ja laskettelurinteet? Yms. Kieltämättä outo aloitus...

Vierailija - 17.1.2010 20:46  (28/32)

Miten joku voi vastata

että kyllä lapset voi tulla ravintolaan ihmisiä nekin on?
Onko joku sanonut, etteivät voi tulla?
Onko joku väittänyt, etteivät ole ihmisiä?

Vierailija - 17.1.2010 20:49  (29/32)

20 outo vastaus

Vierailija - 17.1.2010 20:58  (30/32)

Ap, ole kiltti

ja yritä seuraavalla kerralla muotoilla ajatuksesi kunnolla ennen kuin painat lähetä-nappulaa. Vaikka luin sun selvennyksetkin, olen vähän pihalla siitä, mitä oikein yrität sanoa.

Lapsia siis saa viedä ravintoloihin, kunhan ei vie niitä kuin "perheravintoloihin" (mitä on ei-perheravintolat: baarit?) ja kunhan ei kehuskele sillä netissä? Siis öö mitä?

Itse olen ainakin sitä mieltä, että ihmiset on liian herkkiä muiden ihmisten (niin aikuisten kuin lastenkin) tekemälle melulle ja elämälle Suomessa. Ihan kuin kukaan muu ei saisi päästää ääntä tai olla liikenteessä paitsi Minä. Ja auta armias, jos joku vaikka itkee tai nauraa liian kovaa julkisesti! Hoitoon mokoma!

Vierailija - 17.1.2010 21:04  (31/32)

"Lapset on ihmisiä" -tarkoitin siis tätä

ilmaisin itseäni epäselvästi. Tarkoitin siis sitä, että minusta tämä koko ap:n ajatus on epämiellyttävä. Aivan kuin hän ei pitäisi lapsia ihan täysinä ihmisinä. Ihan sama kuin miettisi, että eikö olisi mukavaa jos hienoissa ravintolossa ei kävisi tummaihoisia/naisia/vammaisia tms. Olisi mukavampi tunnelma asiakkailla, eivätkä ne tummaihoiset/naiset/vammaiset edes siellä oikeasti viihdykään...

Tiedättekö, että ennen Suomessakin on ollut tuon tapaisia rajoituksia ja tälläkin hetkellä joissakin maissa eri puolilla maailmaa naiset eivät käy ravintoloissa. Reissasin kerran sellaisessa maassa, jossa vain miehet kävivät ravintolassa (ja ulkomaalaiset naiset) ja kerran kysyin että voisivatko vaimotkin tulla viettämään mukavaa iltaa, ja miehet olivat sitä mieltä että ei se ole oikein hyvä ajatus, mitä ne naiset nyt täällä tekisivät ja kivampaahan niillä on kotona. Tällaista suomalainen naisnen pitää ihmisoikeuksien halveeraamisena.

Ihan varmaa on se, että lapset tykkäävät olla siellä missä heidän vanhempansakin, jos vanhemmat nauttivat lastensa seurasta. Hieno ravintola on ihan yhtä hyvä paikka lapsille kuin aikuisille.

Vierailija - 17.1.2010 21:04  (32/32)

30 nyt sinä olet herkkä

toisen tekemälle epäselvälle muotoilulle täällä Suomessa. Pata kattilaa jne.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]