Perjantai 3.9.2010 - Soile, Soili, Soila
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 17.1.2010 11:29  (1/86)

Martina ja Esko ovat nyt Thaimaassa.

Kirjoittivat blogissaan, että siellä rentoudutaan, ja toimitaan vauvan ehdoilla. Krhöm. Mielestäni vauvan ehdoilla toimiminen ei ole matkustelua ympäri maailman ja lapsen hoitoon tyrkkääminen viikottain, jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Kyllä on vanhemmuus hukassa!

Vastaukset

Vierailija - 17.1.2010 11:31  (2/86)

Samaa mieltä.

Mutta voiko näiltä tällaisilta nyt jotain muuta odottaa?!

Vierailija - 17.1.2010 11:31  (3/86)

vauva ei häiriinny matkustamisesta

Vierailija - 17.1.2010 11:35  (4/86)

Vauvan arki on parasta pitää yksinkertaisena ja samanlaisena

ensimmäiset kuukaudet. Se mahdollistaa tasapainoisen kehityksen kaikkein parhaiten. Lisäksi matkoilla vanhemmat itse ovat vähemmän läsnä vauvalle, henkisesti.

Vierailija - 17.1.2010 11:35  (5/86)

Martinasta tuli juuri sellainen äiti kun arvelinkin.

Vierailija - 17.1.2010 11:41  (6/86)

Toivottavasti siellä ei ole lapsella liian kuuma...

Kuitenkin tottunut Suomen oloihin... Eikä polta sen herkkää ihoa... Click

Vierailija - 17.1.2010 11:42  (7/86)

No just joo,,,

Olisiko ollut parempi,että he jättävät vauvan hoitoon siksi aikaa? Kuinkahan moneksi vuodeksi pitäisi jumittautua neljän seinän sisään lapsen kanssa,jotta olisi "kunnon" äiti/isä?!?

Vierailija - 17.1.2010 11:49  (8/86)

Samaa mieltä

Pois vaan muksu tuollaisilta vanhemmilta.
Voi hyvä Jumala mitä tämä lapsi joutuu vielä kärsimään, lävistyksiäkin varmasti tulee jo 1vuotis synttäreillä.
Herätkää vanhemmat !

Vierailija - 17.1.2010 11:49  (9/86)

Mekin oltiin Thaimaassa vauvan kanssa, eikä sillä ollut

mitään hätää. Ootte naurettavia.

Vierailija - 17.1.2010 11:52  (10/86)

Miten te jaksatte?

En käsitä tätä Martinan ja Eskon vanhemmuuden ja sen huonouden ruotimista! Tekevät minkä parhaaksi näkevät ja se siitä. Tuskin se vauva rikki menee matkustelusta ja jos on hankalaa niin tulipahan sekin kokeiltua. Mutta matka voi mennä myös erittäin hyvin.

Vierailija - 17.1.2010 11:54  (11/86)

Herrajumala, ulkomaille lapsen kanssa

Edesvastuutonta! Click

Vierailija - 17.1.2010 11:54  (12/86)

Miten se vauva vahingoittuu matkustelusta?

Me ei matkustettu vauvan kanssa, mutta syynä oli se, ettei ollut rahaa. Muuten oltaisiin lähdetty vaikka maailmanympärysmatkalle. :p

Vierailija - 17.1.2010 11:55  (13/86)

Mä kyllä olen myös sitä mieltä, että vauva on pieni vain niin vähän aikaa että sen ajan

voisi yrittää ihan vaan olla kotiympyröissä ja keskittyä häneen. Ne korvalävistyksetkin olisi myöhemmmin ehtinyt, samoin ehdottomasti toi Thaimaan reissu.

Vierailija - 17.1.2010 11:59  (14/86)

en ole seurannut kyseistä pariskuntaa, joten en oikein tiedä heidän elämästään

mutta matkustelusta olen sitä mieltä, että siitä vaan. Meillä on ollut nyt pieniä lapsia perheessä jo 20 vuotta, joten jos oltaisiin jumitettu kotiin, meiltä olisi jo kasvanut aikuiseksi lapsia, jotka eivät olisi koskaan päässeet kotiympyröistä minnekään. Joten ei se nyt aina olen niin pieni aika, että sen ajan kannattaa kököttää kotona.

Vierailija - 17.1.2010 12:00  (15/86)

siis voi luoja. mikä laki sen määrää

että vauvan kanssa olisi oltava ensimmäiset 6kk neljän seinän sisällä. ei ihme että raskauden jälkeistä masennusta ilmenee niin paljon,kun ei liikuta mihinkään,ei tehdä mitään,ei olla ihmisten ilmoilla. itse kävin paljon vauvan kanssa ostareilla,kahvilla ystävillä,mökillä,mummolassa hieman kauempana (300km),se on vauvalle aivan sama missä päin maailmaa hän on,kunhan saa unta,ruokaa ja rakkautta,ei vauva muuta kaipaa. moni täällä kirjoittava ei ilmeisesti jaksanut itse hirveästi lähteä liikkeelle vauvan kanssa. Juuri siihen kannustetaan nykyisin,älä jää neljän seinän sisään!

Vierailija - 17.1.2010 12:02  (16/86)

Ai kauheeta, meidän oli vuoden ikään mennessä matkustanut

kolme lyhyempää reissua ja pari mannertenvälistä lentoa. Että kyllä sille ihan kauheet traumat jäi.
Olis varmaan pitänyt mökkiytyä neljän seinän sisään :) Hohhoijaa hankkikaa arvostelijat elämä.

Vierailija - 17.1.2010 12:24  (17/86)

maksaako 7 päivää...

Mä vaan ihmettelen miten pariskunnalla, jolla on aika suuret ulosottovelat saa säästettyä matkarahat. Siellä oleminen kai ei ole kalliimpaa kuin kotosalla, mutta matkaan menee kuitenkin aika monta satasta /hlö.

Muuten varmaan ihan kiva matkustaa noin pienen vauvan kanssa. isomman kanssa noin pitkä lento sylimatkustajana ei oikein houkuttele.

Vierailija - 17.1.2010 12:32  (18/86)

Minä olen kanssa

aina luullut että kun on ulosotossa velkoja niin ulosottomies tulee ja vie joka palkasta omansa, jättäen vain sen verran että pystyy elämään, ei todellakaan tekemänä mitään ulkomaanmatkoja. Vai pyörittääk ne tuon matkan kustannukset firmansa kautta jotenkin niin ettei ulosottomies pääse käsiksi? Vai seiskako tuon maksaa?

Vierailija - 17.1.2010 12:32  (19/86)

Voi teitä :(

Vauva voi hyvin kun saa olla vanhempiensa kanssa - oli se paikka lämmin Thaimaa tai kylmä Suomi.... Matkustaminen vauvan kanssa ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa.

Oletteko kateellisia vai mistä tämä suunnaton arvostelubuumi kumpuaa?

Vierailija - 17.1.2010 12:36  (20/86)

Voi jumankauta teidän kanssanne!

Antakaa ihmisten elää kukin omalla tavallaan.

Lapsen voi totuttaa matkusteluun jo vauvaiästä alkaen eikä hän siitä sekoa.

Keskittykää omaan elämäänne!

Vierailija - 17.1.2010 12:37  (21/86)

ite

ainaki odotan että meidän vauva syntyy ja päästään sen kans laivalle ja joka paikkaan reissaamaan... eikö se oo et ku vanhemmilla on hyvä mieli niin on lapsillaki:)
ite aattelen et ihan normaali vanhempia martina ja esko on vaikka ovat julkisuuden henkilöitä. olis iha mukava tutustua niihin. julkisuudesa annettu kuva ei varmaan vastaa sitä mitä ne oikeesti on...

Vierailija - 17.1.2010 12:39  (22/86)

Hohhoijaa

Huolehtisitte sellaisten vanhempien lapsista jotka TODISTETTAVASTI eivät osaa huolehtia lapsistaan.

Vierailija - 17.1.2010 12:40  (23/86)

En nyt oikein ymmärrä miten se vauva voisi häiriintyä

oman äitinsä ja isänsä kanssa matkustamisesta. Ihan samalla lailla sitä vauvaelämää pystyy viettämään siellä Thaimaassakin tai missä tahansa muualla. AP:lle ei varmaankaan ole tullut mieleen että muuallakin maailmassa syntyy, elää ja kasvaa lapsia ihan jatkuvasti.

Itse tein lapseni vauva-aikana niin, että lapsi oli aina mukana - minne tahansa meninkin. Ja menin kyllä tosi paljon kun oli silloin juuri kesäasunnon remontti meneillään. Pyrin kyllä siihen, että joka toinen tai kolmas päivä vietettiin pelkästään kotiympyröissä.

Vierailija - 17.1.2010 12:52  (24/86)

Millä tavalla vauva

häiriintyy matkustamisesta?

Eihän pieni vauva erota ollaanko nyt lähikaupassa, Thaimaassa vai kotona. Paikalla on omat vanhemmat joten asiahan on ihan kunnossa. Vai oletteko tosiaan sitä mieltä, että vauvan kanssa pitää olla VAIN OMASSA KODISSA 24/7? Kuinka pitkäksi aikaa vauva on eristettävä, 6kk, vuosi?

Mistä tieto, että vauva on hoidossa viikottain? Kuka hoitaa ja kuinka pitkistä ajoista on kyse? Mikä siinä on pahaa? Monissa maissa vauvat menevät päivähoitoon parin kk iässä VIERAALLE ihmiselle.

Vierailija - 17.1.2010 13:08  (25/86)

Miksi mammat ovat näin kateellisia?

Tai tietämättömiä? Sillä jompaa kumpaa tuo matkan arvostelu on - kateellisia kun itse eivät pääse vai ovatko mammat siinä luulossa, että vauvan kanssa pitää olla kotona 24/7?

Vauvan kanssa voi hyvin matkustella. Ymmärtäisin kritiikin jos kyseinen pariskunta olisi lähtenyt vauvan kanssa epävakaisiin oloihin esim. turvattomaan maahan tai vaikka jollekin viikon viidakkovaellukselle. Thaimaa kuitenkin on ihan perustavaraa, kanariaan verrattavissa.

Vierailija - 17.1.2010 13:18  (26/86)

Munkin mielestä vauvan kanssa matkustaminen on ihan ok

Tuntuu että täällä halutaan oikein hakemalla hakea ko. parista jotain haukuttavaa

Vierailija - 17.1.2010 14:06  (27/86)

Naa tallaset elaman jatkumista vastustavat mammat

sopeutuisivat varmasti hyvin esim. islamilaiseen kulttuuriin. Siella synnytyksen jalkeen ei aiti eika vauva poistu kotoa 40 paivaan eli 6 viikkoon. Elama todellakin pyorii vain vauvan ymparilla :)

Meilla matkustettu ihan pienesta asti. Esikoinen oli 6 viikkoinen ensimmaisen matkan aikoihin. 2,5 vuotiaana han oli jo asunut 3 eri maassa... Eipahan muuten tarvi kuunnella lasten suusta "yok, pahaa ruokaa", kun ovat tottuneet pienesta alkaen syomaan kaikenlaista.

Vierailija - 29.1.2010 12:49  (28/86)

Voi herran jumala!

Suomen maassa on takulla TAKULLA huonoja vanhempia on juoppoja narkkareita, hulluja ym. en nyt jaksa mitenkään uskoa että marttiinan ja eskon vauvalla on yhtään huonot oltavat takulla ovat hyviä vanhempia ja kukin taaplaa tylillään ja varmasti vauva saa huomiota rakkautta ruokaa lämpöä kotoaan että eiköhän kannata uhrata tuo ja kaikki samalla tavalla ajattelevien ihmisten "agsti" vaikki niihin OIKEASTI kaltoin kohdeltujen lasten asioihin niin saattas suomikin olla parempipaikka elää näille lapsille... ja lukemani mukaan teitä on paljon joten varmasti monen kaltoinkohdellun lapsen elämä paranee :O)

Vierailija - 29.1.2010 12:59  (29/86)

No mä en ole ikinä ymmärtänyt yleensäkään sitä, että

pitää pieni vauva raahata jonnekin ulkomaille. Kai sitä nyt vanhemmat voisivat sen pienen hetken keskittyä ihan vaan vauvaan kotimaisemissa. Itselle ei ole tullut mieleenkään raahata alle 6 vuotiaita mukaan etelään. Elämäni ekan ulkomaanreissun tein, kun esikoinen oli 1v 7kk ja lapsi jäi viikoksi mummolle eikä mennyt rikki tai saanut muitakaan traumoja. Mun 5 ja 8 vuotiaat ei o le käyneet vielä kertaakaan ulkomailla.

Vierailija - 29.1.2010 13:01  (30/86)

No joo mitä järkeä ?? Vai onko se olevinaan hienoa tms ?

Lainaus:
sopeutuisivat varmasti hyvin esim. islamilaiseen kulttuuriin. Siella synnytyksen jalkeen ei aiti eika vauva poistu kotoa 40 paivaan eli 6 viikkoon. Elama todellakin pyorii vain vauvan ymparilla :)

Meilla matkustettu ihan pienesta asti. Esikoinen oli 6 viikkoinen ensimmaisen matkan aikoihin. 2,5 vuotiaana han oli jo asunut 3 eri maassa... Eipahan muuten tarvi kuunnella lasten suusta "yok, pahaa ruokaa", kun ovat tottuneet pienesta alkaen syomaan kaikenlaista.

Oootteko nousukkaita , snobeja vai mitä ?
Sääli vauvaa. Oisit jättänyt sinäkin lapset tekemättä.

Vierailija - 29.1.2010 13:04  (31/86)

Jep jep

Lainaus:
pitää pieni vauva raahata jonnekin ulkomaille. Kai sitä nyt vanhemmat voisivat sen pienen hetken keskittyä ihan vaan vauvaan kotimaisemissa. Itselle ei ole tullut mieleenkään raahata alle 6 vuotiaita mukaan etelään. Elämäni ekan ulkomaanreissun tein, kun esikoinen oli 1v 7kk ja lapsi jäi viikoksi mummolle eikä mennyt rikki tai saanut muitakaan traumoja. Mun 5 ja 8 vuotiaat ei o le käyneet vielä kertaakaan ulkomailla.

Minä en taas pystyisi jättämään 1v 7 kk ikäistä mummolle viikoksi. Matkustanut sentään olen pienten lasteni kanssa paljonkin ja kaikilla on ollut mukavaa.

Vierailija - 29.1.2010 13:04  (32/86)

Siis järkyttävää!

Olet hylännyt pienen lapsesi viikoksi ja lähtenyt itsekkäästi lomailemaan!!! Olisit tehnyt kuten kunnon äidit ja ottanut sen lapsen mukaan! Törkeää itsekästä ajattelemattomuutta tuollainen!

Lainaus:

Vierailija - 29.1.2010 13:08  (33/86)

Siellä taas joku joka lähtenyt suoraan synnäriltä reissuun ettei ahista

Lainaus:
Lainaus:

Minä en taas pystyisi jättämään 1v 7 kk ikäistä mummolle viikoksi. Matkustanut sentään olen pienten lasteni kanssa paljonkin ja kaikilla on ollut mukavaa.

Vierailija - 29.1.2010 13:10  (34/86)

Olette kateellisia

Lainaus:
Kirjoittivat blogissaan, että siellä rentoudutaan, ja toimitaan vauvan ehdoilla. Krhöm. Mielestäni vauvan ehdoilla toimiminen ei ole matkustelua ympäri maailman ja lapsen hoitoon tyrkkääminen viikottain, jo parin ensimmäisen kuukauden aikana. Kyllä on vanhemmuus hukassa!

Se matkustelu ei nykyaikana vauvaa häiritse.

Kuukauden ikään asti olisi kyllä viisasta odottaa.

Sitäpaitsi itselläni on työnkin puolesta matkoja esim. USA:ssa, Japanissa, ja muualla ns. "lähempänä" pitkin vuotta, ja otin jo parin kuukauden ikäisen vauvan mukaani matkoille. Minulla on aina tuttu huoltohenkilö mukana, ellei mieheni pääse.

Lentokoneessa kyllä pärjää vauvan kanssa! Ja mitä Martinaan ja Eskoon tulee, niin Thaimaahan on lämmin paikka. Ei siellä ainaskaan palele.

Koettakaa nyt rauhoittua.

Vierailija - 29.1.2010 13:11  (35/86)

Hah, niin kuin kotona kökkiminen oliis jokin hyvän äidin merkki.

Meillä on reissatu lasten ollessa 5kk ja mitään ongelmia ei ole noilla reissuilla ollut, helppohan vauvan kanssa on matkustaa. Jos te haluatte istua kotona niin siitä vaan, mutta antakaa muiden päättää omista reissuistaan..

Vierailija - 29.1.2010 13:16  (36/86)

just joo...

Lainaus:
Martinasta tuli juuri sellainen äiti kun arvelinkin.

Muistathan, että sinusta itsestäsi on tullut juuri sellainen kuin oli geeneihisi kirjoitettu.

Tekisköhän myös Sinun mielesi päästä telkkariin viikoittain? Kyllä se onnistuu, mutta ei ilman raakaa työtä ja yritystä.

Lopeta siis tylsä arvostelu.

Vierailija - 29.1.2010 13:19  (37/86)

Samaa mieltä..

Oisinpa itekkin thaimaassa lasten kanssa:)kaukana näistä pirun pakkasista,kateellinen olen..korvikset ei minun elmääni hetkauta.Onneksi minulla on elämä=)

Vierailija - 29.1.2010 13:44  (38/86)

Seiskassa kertoivat

Vauvan valvoneen ja itkeneen koko kymmentuntisen paluulennon. Ei se musta kyllä kovin mukavalta vauvan kannalta vaikuta vaikka muuten ovat varmaan ihan kunnollisia vanhempia. Minusta vanhemmat elää vauvan ehdoilla eikä toisinpäin. Kaikkea hyvää heille.

Vierailija - 29.1.2010 13:46  (39/86)

Mitäs sitten kun se vauva huutaa kotona saman verran?

Lainaus:
Vauvan valvoneen ja itkeneen koko kymmentuntisen paluulennon. Ei se musta kyllä kovin mukavalta vauvan kannalta vaikuta vaikka muuten ovat varmaan ihan kunnollisia vanhempia. Minusta vanhemmat elää vauvan ehdoilla eikä toisinpäin. Kaikkea hyvää heille.

Sitäkin kuule sattuu..

Vierailija - 29.1.2010 13:54  (40/86)

Minua on järjenköyhyyttä viedä vauva niin erilaiseen elinympäristöön

bakteerikanta on niin erilainen kuin Suomessa. Useimmat aikuisetkin sairastavat turistiripulin, tuollaiselle pienelle vauvalle se voi olla kohtalokasta.

Vauvan kanssa voi matkustella mutta itse pysyisin skandinaviassa tai ainakin läheisimmissä euroopan maissa.

Vierailija - 29.1.2010 13:55  (41/86)

Vauva syö tissimaitoa, mistä se sen

Lainaus:
bakteerikanta on niin erilainen kuin Suomessa. Useimmat aikuisetkin sairastavat turistiripulin, tuollaiselle pienelle vauvalle se voi olla kohtalokasta.

Vauvan kanssa voi matkustella mutta itse pysyisin skandinaviassa tai ainakin läheisimmissä euroopan maissa.

mahapöpön saa. Thaimaassa olen käynyt kolmesti,eikä leikki-ikäisetkän ole tautia saaneet.

Vierailija - 29.1.2010 13:56  (42/86)

Mä oon järkyttynyt vain Martinan kirjoitusvirheistä

sen blogissa. Tyhmä mikä tyhmä.

Vierailija - 29.1.2010 13:59  (43/86)

No mistä ne suomessakin teho-osastolla

olevat vauvat ovat saaneet rs-virusta tai rota-virusta?
Täytyyhän vauvaa pestäkin ja yleensä se tapahtuu vedellä. Vauva laittaa suuhun kaiken minkä käsiinsä saa. Ei se äidinmaito kaikelta suojaa ja imettääkö Martina edes?

Vierailija - 29.1.2010 14:00  (44/86)

No jos kaikkea pelkää niin ei voi elää

Lainaus:
olevat vauvat ovat saaneet rs-virusta tai rota-virusta?
Täytyyhän vauvaa pestäkin ja yleensä se tapahtuu vedellä. Vauva laittaa suuhun kaiken minkä käsiinsä saa. Ei se äidinmaito kaikelta suojaa ja imettääkö Martina edes?

aina voi sattua ja sairastua, oli sitten kotona tai ei.

Vierailija - 29.1.2010 14:04  (45/86)

Kiva kököttää 6 vuotta kotona?

Oltiin just 2 vk Usassa 9kk tytön kanssa.
Ongelmia ei tehnyt muu kuin aikaero. Lapsen aikataululla kuitenkin paikan päällä elettiin.
Muuten tyttö viihtyi hyvin kun ei tarvinnut pukea toppapukua ja ja muita päälle. Tykkäsi lämmöstä ja valosta.
Voihan tuota pitkää lentomatkaa verrata ajeluun pohjoisen laskettelurinteille. 12-13 tuntia kököttämistä autossa jossa turvavöissä oltava koko ajan. Lentokoneessa sentään voi keskittyä vain lapseen.
Ps. Linda Lampenius oli samassa hotellissa Kuin Aitolehti/ Eerikäinen. Missäs tuon pariskunnan sättiminen on?

Vierailija - 29.1.2010 14:04  (46/86)

jokainen tekee miten tykkää, mitäpä sitä arvostelemaan

mä itse en uskaltanut lähteä matkalle ennenkuin nuorinkin oli 1v, ja silloinkin ihan vaan Kanarialle. Nyt lapset jo isompia ja nyt matkustellaan ympäri maailmaa :). Click

Vierailija - 29.1.2010 14:05  (47/86)

En ymmärrä miksi pitää oikein hakeutua ongelmiin

vauva-aika on niin lyhyt kyllä sen malttaa pysytellä ihan turvallisilla alueillakin.

Vierailija - 29.1.2010 14:05  (48/86)

No saathan sinä pysyä, eihän kukaan ole kieltänyt.

Lainaus:
vauva-aika on niin lyhyt kyllä sen malttaa pysytellä ihan turvallisilla alueillakin.

Vierailija - 29.1.2010 14:06  (49/86)

Joo lopettakaa jo

Lapsi ei siitä kärsi jos saa asianmuikaista hoitoa. Olette kateellisia.

Vierailija - 29.1.2010 14:07  (50/86)

no lävistykset löytyy jo korvista :)

Vierailija - 29.1.2010 14:45  (51/86)

jaa

Eskolla taisi olla sukujuuret Kolumbiassa (tai jossain muussa lattarimaassa) ja lattarimaissa on normaali käytäntö, että tyttölapsille laitetaan korviin reiät heti syntymän jälkeen.

En varmastikkaan laittaisi omalle vauvalleni noin pienenä korvakoruja, mutta ymmärrän Eskon päätöksen.

Lattareissa varmasti ihmetellään joitakin suomalaisten lasten "hoito" perinteitä tai tapoja ihan niin kuin me ihmettelemme heidän. Molemmissa maissa kasvaa kuitenkin ihan terveitä ihmisiä. Click
Edellinen 1   2  Seuraava  Viimeinen

» Aihe vapaa

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot