Maanantai 21.5.2012 - Kosti, Konsta, Konstantin
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 30.12.2009 12:38  (1/119)

Vanhemmat 2 vkoa Thaimaassa, lapsi (1 v) kotimaassa hoidossa

Enpä ole ennen ajatellut itseäni mitenkään superäidiksi, mutta kuullessani tuttavaperheen toiminnasta en voi olla kuin lähinnä järkyttynyt.

Itsekkyys on kyllä huipussaan, jos vanhemmat lähtee kahdeksi viikoksi Thaimaan lomalle ja 1-vuotias lapsi jätetään kotiin hoitoon. Juu, ymmärrän kyllä ettei 1-vuotiasta välttämättä raahata Thaimaahan, mutta kyllä kait muitakin vaihtoehtoja lomailuun on. Oma lapsi on viety puolen vuoden ikäisenä mukanamme Välimerelle ja parivuotiaasta eteenpäin on käyty kaukomailla koko perheen voimin.

Onko tällainen toiminta hyvinkin yleistä? Ei voi muuta todeta kuin että nykyvanhemmilla on tosiaan vanhemmuus kateissa.

Vastaukset

Vierailija - 30.12.2009 12:38  (2/119)

Kamalaa minusta.

Vierailija - 30.12.2009 12:40  (3/119)

jep

samaa mieltä. Eihän nykyään voida lähteä edes shoppailemaan ne lapset mukana kun se on niiiiin vaikeeta. Halutaan elää kuin lapseton pariskunta...

Vierailija - 30.12.2009 12:41  (4/119)

Shoppailu ja kahden viikon ero

on hiukan eri asioita. 2 viikkoa on ikuisuus oienelle.

Vierailija - 30.12.2009 12:42  (5/119)

En ole hysteerikkoäiti ja hoitoonkin on

menty aika nuorena, mutta 1-vuotiaalle kaksi viikkoa on aivan liian pitkä aika erossa vanhemmistaan. Meillä vietiin esikoinen mummulle iässä 1v.9kk 3 päiväksi mummulle ja itse käytiin kaupunkilomalla. Oli aivan pihalla, kun palattiin ja suorastaan säikähti meitä. Jotenkin tajusin jälkikäteen, että liian pitkä oli tuokin ero tuossa iässä. Nyt tämä sama esikko 5v. ja vieläkään ei kestäisi 2 viikon eroa tai kestäisi, mutta kaipaisi hirveästi. Me olimme lapsen kanssa kahdestaan viikon reissussa ja viidentenä päivänä alkoi yhtäkkiä itkeä isi-ikävää. Muuten on reipas ja yökylät sujuu hyvin.

Vierailija - 30.12.2009 12:43  (6/119)

Itse en lähtisi vieläkään kahdeksi viikoksi reissuun

ilman lasta (lapsi nyt 6 v). Lapsi on kyllä ihan säännöllisesti yökylässä (n. kerran kuukaudessa), mutta yleensä vain yhden yön kerrallaan. Keväälle on suunnitteilla pidennetty viikonloppu Keski-Euroopassa miehen kanssa kahdestaan, tällöin lapsi hoidossa max. neljä yötä. Kuten kätilö jo synnärillä opasti, mieluummin lyhyitä kahdenkeskisiä hetkiä usein kuin pitkiä kerran kahdessa vuodessa...

Vierailija - 30.12.2009 12:44  (7/119)

Karua touhua.

Vierailija - 30.12.2009 12:44  (8/119)

En minäkään ymmärrä, eikä kyse ole kateudesta.

Meillä 1-1,5-vuotias on ollut ehkä yhden yön pois vanhempien luota. En pidemmäksi ajaksi edes raskisi jättää. 2 viikkoa on järjettömän pitkä aika, olkoon kyseessä kuinka luotettavat hoitajat tahansa.

Vierailija - 30.12.2009 12:47  (9/119)

joo

Lainaus:
on hiukan eri asioita. 2 viikkoa on ikuisuus oienelle.

Tiedän, mutta tarkoitin yleensäkin tätä nykymeininkiä. Halutaan tehdä pitkiä lomareissuja kahdestaan vaikka jo lapsi osana perhettä.
Ja oikeasti osa nykyäideistä tosiaan laittamassa aina sitä lasta hoitoon muutamiksikin tunneiksi kun ei mihinkään voi/halua mennä sen lapsen kanssa.

Vierailija - 30.12.2009 12:47  (10/119)

toi kuulostaakin fiksulta =)

Lainaus:
Kuten kätilö jo synnärillä opasti, mieluummin lyhyitä kahdenkeskisiä hetkiä usein kuin pitkiä kerran kahdessa vuodessa...

Vierailija - 30.12.2009 12:49  (11/119)

Ei tuosta ainakaan saa ulospäin kuvaa lastaan rakastavista vanhemmista.

Vierailija - 30.12.2009 12:51  (12/119)

Me palattiin juuri lomalta.

Koneessa vierustoveri selitti, kuinka oli jättänyt 1 v 7 kk vanhan kotiin, kun sellaisen kanssa on niin hankala matkustaa.

Oltiin kohteessa, jossa neljä matalaa lasten allasta, all inclusive, ei rappusta missään, päivälennot...

Hieman teki mieli sanoa, että siellä oli koko hotelli täynnä juuri senikäisiä nauttimassa elämästään.

Vierailija - 30.12.2009 13:15  (13/119)

Jaiks, kivittäkää!!!

Me oltiin miehen kans kahdestaan Thaimaassa häämatkalla -06. Lapset (3v ja 4v) olivat sen ajan mummolassa. Voin sanoa, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta olla niin pitkään erossa lapsista. Ikävä oli ihan meiletön! Hyvin tosin viihtyivät, kun oli tuttu ja rakas hoitaja. Sanoinkin miehelleni, että seuraavan kerran kun lähdetään reissuun, lapset lähtevät mukaan. Kävimmekin viime talvena Intiassa koko perheen voimin, oli aivan ihana reissu! Nyt ois haaveissa taas matka Thaimaahan, kohan tuo meidän vauveli kasvaa isommaksi...Niin, ja lapset lähtee mukaan, tottakai!

Vierailija - 30.12.2009 13:17  (14/119)

OK. Jos pystyy jättämään

lapsen hoitoon. Itselleni tulisi kahdessa viikossa niin kova ikävä, että matkasta en pystyisi nauttimaan. Viime talvena olin erossa 8-vuotiaasta 10 päivää ja sekin oli kamalaa.

Vierailija - 30.12.2009 13:35  (15/119)

Nimenomaa!!

Kun ne pienetkin (ja isommatkin) nauttii siitä olostaan siellä lomalla ja lämmössä! Jo 1 vuotiaskin osaa nauttia elämästään rannalla ja siitä että vanhemmilla ei ole niitä kotihommia siinä sekä töitä.

Ymmärrän kyllä vanhempien tarpeen kahdenkeskiselle ajelle mutta ei saa viedä siihen pisteeseen parisuhdetta että se aika on revittävä parin-viiden vuoden välein kahden viikon Thaimaan matkalla!!

En ymmärrä, en todella!

Lainaus:
Koneessa vierustoveri selitti, kuinka oli jättänyt 1 v 7 kk vanhan kotiin, kun sellaisen kanssa on niin hankala matkustaa.

Oltiin kohteessa, jossa neljä matalaa lasten allasta, all inclusive, ei rappusta missään, päivälennot...

Hieman teki mieli sanoa, että siellä oli koko hotelli täynnä juuri senikäisiä nauttimassa elämästään.

Vierailija - 30.12.2009 13:40  (16/119)

13 no pakkoko oli tehdä lapset ennen kuin muistitte mennä naimisiin?

Vierailija - 30.12.2009 13:49  (17/119)

Kylläpä olet ääliö

Ihan oikein etteivät ota 1v sinne kuumuuteen ja lentokoneeseen rääkymään: itse olisit voinut tehdä samoin sen 6kk ikäisen kohdalla. Mikä pakko niitä kersoja on viedä ulkomaille: en ole ikinä ymmärtänyt moista. Mun 5 ja 7v ei ole koskaan olleet vielä mukanamme ulkomailla, koska ovat mun mielestä liian pieniä. Vasta seuraavalle reissulle otamme 7v mukaan, 5v emme, koska on liian pieni mielestäni sekä hänellä on allergioita ym ongelmia ja pelkään sen aiheuttavan sairastelua ja sitähän nyt ei kukaan lomallaan halua.

Vierailija - 30.12.2009 13:50  (18/119)

Ai miten 1v 7kk nauttii jostain helvetin kuumuudsta ??

Lainaus:
Koneessa vierustoveri selitti, kuinka oli jättänyt 1 v 7 kk vanhan kotiin, kun sellaisen kanssa on niin hankala matkustaa. Oltiin kohteessa, jossa neljä matalaa lasten allasta, all inclusive, ei rappusta missään, päivälennot... Hieman teki mieli sanoa, että siellä oli koko hotelli täynnä juuri senikäisiä nauttimassa elämästään.

Vierailija - 30.12.2009 13:52  (19/119)

18,

ei siellä ollut mitenkään helvetin kuuma.

Lämmintä, aurinkoista ja oikein mukavaa.

Kovasti tuntuivat kymmenet tuonikäiset nauttivan uimisesta, vanhempiensa seurasta, notkuvista herkkupöydistä, leikkipaikoista jne.

Vierailija - 30.12.2009 13:57  (20/119)

Vähän aiheen vierestä

mutta ei Thaimaassa esimerkiksi ole mitenkään sietämättömän kuumaa. Olen ollut siellä jo 1,5 vuoden ikäisen kanssa ja kaverini tuli sinne ihan vauvan kanssa (asuvat siinä lähellä). Varjot on keksitty ja tuonikäisen kanssa päivärytmi on sellainen, että kaikkein kuumin aika osuu kätevästi päiväuniaikaan, joten se tuli vietettyä ilmastoidussa hotellihuoneessa.

Vierailija - 30.12.2009 13:57  (21/119)

Ehkä mun äidinvaistoissa on joku vika, mutta

kyllä meidän lapset on tykänneet lämmöstä jo pienenä tai sitten vaan erehdyn...? Mikään ei ollut 1,5-vuotiaana riemukkaampaa kuin keskitalvella saada juosta ulkona keveissä vaatteissa, kaivella hiekkaa, nauttia rennosta yhdessäolosta ja polskia altaassa vanhempien kasnsa. Tottakai lennolla on tylsää, mutta niin on pitkillä automatkoillakin. Jos te ajatte vaikka 300km jonnekin mummulaan, niin miten se eroaa vaikka jostain Kreikan lennosta? Eikä meidän lapset ainakaan huuda koneessa vaan ovat ihan rauhallisesti: nukkuvat, piirtelevät nyt isompana, juttelevat sylissä ja lukevat kirjaa. Enimmäkseen kuitenkin nukkuivat ainakin pienempänä.

Vierailija - 30.12.2009 13:59  (22/119)

Tähän kiteytyy juuri se mikä

tuntuu aivan sairaalta.

Kumman hupi tässä nyt on tärkein? Vanhempien vai lasten? Jos 1-v ei kuulu lentokoneeseen tai lämpöön niin miksei perhe voi matkailla muualla? Jos asiaa ajattelee lapsen kannalta niin tuon pitäisi olla aivan itsestään selvää.

Lainaus:
Ihan oikein etteivät ota 1v sinne kuumuuteen ja lentokoneeseen rääkymään: itse olisit voinut tehdä samoin sen 6kk ikäisen kohdalla. Mikä pakko niitä kersoja on viedä ulkomaille: en ole ikinä ymmärtänyt moista. Mun 5 ja 7v ei ole koskaan olleet vielä mukanamme ulkomailla, koska ovat mun mielestä liian pieniä. Vasta seuraavalle reissulle otamme 7v mukaan, 5v emme, koska on liian pieni mielestäni sekä hänellä on allergioita ym ongelmia ja pelkään sen aiheuttavan sairastelua ja sitähän nyt ei kukaan lomallaan halua.

Vierailija - 30.12.2009 14:01  (23/119)

17, no minulla on 7- ja 5-vuotiaat.

Ja ovat matkailleet Usassa, Kiinassa jne. alle yksivuotiaista. Normaalilomista puhumattakaan.

Miksi sinulla lapset rääkyy??

Vierailija - 30.12.2009 14:04  (24/119)

no en pysty kyllä käsittämään

minäkään tällaista toimintaa. En itse pystyisi olemaan 2 viikkoa erossa omistani saatika sitten, että vaatisin heidän olemaan erossa minusta. Sisareni oli juuri viikon lomalla ja lapset olivat kyllä kestäneet, mutta ikävä oli ollut kova ja puhelimessa monet itkut iltaisin vaihdettu. Lapsilla ikää 12 ja 10v.

Vierailija - 30.12.2009 14:04  (25/119)

Mun lapsi on kanssa matkustellu 2 kk iästä

Eikä ole koskaan rääkynyt, paremmin on jaksanut matkustaa kun mä. Ei mekään oltais matkusteltu, jos lapsi ei siitä olis pitänyt. Aina on ollut intoa piukkana menossa. Nyt on jo 9v ja valitta ettei matkusteta tarpeeksi enää. Koulun takia ei enää niin ain mennä.

Vierailija - 30.12.2009 14:07  (26/119)

Meillä sitä paitsi

lapsi kestää lentomatkoja huomattavasti paremmin kuin äitinsä. Ei itke ja nukkuu hyvin. Pienempänäkään ei ollut mitään ongelmaa ja nyt kun on kohta jo viisivuotias, niin vielä vähemmän. Ollaan käyty Aasiassa useasti ja Euroopan matkojakin tehty vaikka kuinka monta.

Vierailija - 30.12.2009 14:08  (27/119)

tunnistan tuon lapsen säikähdyksen

Lainaus:
Meillä vietiin esikoinen mummulle iässä 1v.9kk 3 päiväksi mummulle ja itse käytiin kaupunkilomalla. Oli aivan pihalla, kun palattiin ja suorastaan säikähti meitä. Jotenkin tajusin jälkikäteen, että liian pitkä oli tuokin ero tuossa iässä.

oma lapsi oli 1.5-vuotias kun jouduin olemaan viikon sairaalassa. Vaikka kävikin siellä muutaman kerran katsomassa niin oli aika hämmentynyt enkä voinut esim ottaa syliin. Kun pääsin kotiin niin lapsi oli ihan paniikissa, itki muutaman päivän hysteerisesti ja hakkasi päätään seiniin ja lattiaan. Ei ikinä aiemmin käyttäytynyt noin.

Vapaaehtoisesti en jättäisi lasta noin pitkäksi aikaa muualle hoitoon. Lasten kanssa pystyy matkustamaan kun vaan valitsee kohteen huolella ja muutenkin pitää järjen mukana.

Vierailija - 30.12.2009 14:12  (28/119)

Nro 17 taitaa itse olla hysteerinen rääkyjä

Meillä 5v on käynyt jo 15 eri maassa eikä ole ollut mitään ongelmia. On ihana seikkailla lasten kanssa maailmalla ja tutustua paikkoihin heidän tahdillaan ja pysähtyä ihmettelemään niitä pieniäkin eroja, jotka itse muuten ohittaisi. :)

Vierailija - 30.12.2009 14:12  (29/119)

2 vkoa on todella pitkä aika, oli kyseessä minkäikäinen lapsi/ lapset tahansa.

On ihan hyvä, että vanhemmat joskus viettävät aikaa kahdestaankin, mutta kyllä siihen riittää vallan mainiosti vähän pienempikin irtiotto (vaikkapa viikonloppuloma Euroopassa). Ja reissata voi muutenkin kuin pariskuntana, jos on pakko sinne parin viikon reissuun päästä ilman pieniä lapsia. Itsekästä on jättää alle kouluikäinen kahdeksi viikoksi ilman kumpaakin vanhempaa.

Vierailija - 30.12.2009 14:27  (30/119)

18 vastaa

Lainaus:
ei siellä ollut mitenkään helvetin kuuma. Lämmintä, aurinkoista ja oikein mukavaa. Kovasti tuntuivat kymmenet tuonikäiset nauttivan uimisesta, vanhempiensa seurasta, notkuvista herkkupöydistä, leikkipaikoista jne.

Vierailija - 30.12.2009 14:28  (31/119)

30, jaa, miten?

Vierailija - 30.12.2009 14:31  (32/119)

18 vastaa

Lainaus:
ei siellä ollut mitenkään helvetin kuuma. Lämmintä, aurinkoista ja oikein mukavaa. Kovasti tuntuivat kymmenet tuonikäiset nauttivan uimisesta, vanhempiensa seurasta, notkuvista herkkupöydistä, leikkipaikoista jne.

Mä olen nähnyt niissä lomakohteissa vain rääkyviä, narisevia punanaamasia ja palaneita pikkulapsia. Juoksennellaan lentokoneessa ja melutaan hotellilla yömyöhään, kolistellaan ja juostaan paikasta toiseen, paskotaan ja oksennellaan uimaaltaaseen.
Hermostuneet vanhemmat yrittävät sitten rauhoitella näitä kersojaan ja istuvat illasta toiseen hotellin baarissa lasten nukahdettua. Jee mahtava perheloma tosiaan.

Vierailija - 30.12.2009 14:31  (33/119)

En jättäisi noin pientä kahdeksi viikoksi.

Ja meillä lapset ovat reissanneet 5kk ikäisestä ulkomailla ja taisivat olla 2v ja 3v kun ekan kerran oltiin Thaimaassa, vuotta vanhempina venezuelassa. Ei riehumista, kiukkuamista vaan mukavaa ja kiiretöntä yhdessäoloa. Meillä lapset kyselevät, että milloin lähdetään taas reissuun, on kuulemma mukavaa kun päälle saa laittaa vain shortsit ja t-paidan ja pääsee joka päivä uimaan. Ja lentäminen on kuulemma mukavaa :)

Vierailija - 30.12.2009 14:32  (34/119)

o, me reissataan 2-3 kertaa vuodessa ulkomaille

Lainaus:
Lainaus:

Mä olen nähnyt niissä lomakohteissa vain rääkyviä, narisevia punanaamasia ja palaneita pikkulapsia. Juoksennellaan lentokoneessa ja melutaan hotellilla yömyöhään, kolistellaan ja juostaan paikasta toiseen, paskotaan ja oksennellaan uimaaltaaseen.
Hermostuneet vanhemmat yrittävät sitten rauhoitella näitä kersojaan ja istuvat illasta toiseen hotellin baarissa lasten nukahdettua. Jee mahtava perheloma tosiaan.

ja koskaan ei meidän lapset noin käyttäydy, vanhemmista puhumattakaan...

Vierailija - 30.12.2009 14:33  (35/119)

32 no epäilemättä sinä lomailet laadukkaissa paikoissa.

Minä en ole koskaan nähnyt mitään tuollaista. Joskus on ollut lentokoneessa sellaisia naama nurin päin kankkusesta kärsiviä maailmaa vihaavia harppuja kyllä...

Vierailija - 30.12.2009 14:33  (36/119)

Mä en käy tuollaiissa paikoissa

Olemme lapsen kanssa olleet 2 kertaa valmismatkalla, ja molemmat hotellit oli rauhallisia. Samoin lennot. Yleensä tosin matkustelemme omin päin:-)

Vierailija - 30.12.2009 14:42  (37/119)

Ihmeellisiä

perheitä on tuo yksi kirjoittaja nähnyt. Meidän lapsi on esimerkiksi auringolta suojattu niin hyvin, että tarhassa viimeksi kysyivät, että missä me oikein ollaan oltu, kun ei ole yhtään ruskea :-). Ja silti ollaan nautittu auringosta ja lämmöstä kunnolla.

Kiukuttelu ei ole muutenkaan meillä kovin suurta ja matkoilla sitä tapahtuu vielä vähemmän, kun kerrankin meillä vanhemmillakaan ei ole mitään muuta tekemistä, vaan kaikki aika on perheen yhteistä aikaa.

Nukkumaan mennään kun väsymys tulee, aika aikaisin normaalisti. Viimeksi maksettiin kauhea summa sviitistä, kun ajateltiin, että saadaan jatkaa iltaa rauhassa aikuisten kesken sen jälkeen kun lapsi nukahtaa ja ihan turhaan : me ei oltu kuin yhtenä iltana pidempään hereillä kuin lapsemme.

Kannattaisi varmaan vaihtaa matkakohteita, jos noin kauheaa väkeä on liikkeellä...

Vierailija - 30.12.2009 14:42  (38/119)

Mä olin 10 päivää erossa mun 4-vuotiaasta...

...työmatkan takia. Oli isänsä kanssa. Oli sekin aika tuskaa, vaikka skypetettiin joka ilta. Onneksi näitä on aika harvoin, yleensä työmatkat on max 4 päivää.

Vierailija - 30.12.2009 15:18  (39/119)

Käsittämätöntä.

Vierailija - 30.12.2009 17:45  (40/119)

Mä kanssa hämmennyn tuosta

väitteestä, jossa lapset oksentelee altaalla, huutaa yömyöhään jne. Missä ihmeessä olet matkustellut? Me on reissattu pienestä ja lapsi, 5v, on itkenyt tasan yhdellä lennolla hiukan aikaa ja lentomatkoja on takana 12 edestakaista.

Ja ei meidän hotelleissa ainakaan melua lapset, oksentele, kakkaile altaisiin jne. Ihan vaikuttavat kaikki lapset iloisilta ja onnellisilta. Palaneita lapsia olen nähnyt lähinnä briteillä, jotka ei välitä. Meidän lapsi on 2-vuotiaanakin ollut 5-6 tuntia altaassa heinäkuulla Välimerellä pelkissä uikkareissa ja niin toimii apteekin tökit, ettei edes suunnilleen päivity. Yhtään palanutta suomalaislasta en ole nähnyt tai sitten isompia lapsia. Pienet yleensä osataan kyllä suojata ja nämä nykyiset rasvat on käsittämättömän tehokkaita.

Meillä ainakin perhelomat onnistuu. Kun kohde ja hotelli valitaan lasta huomioiden ja muistetaan, että lapsi on huomioitava kaikissa toimissa (kuten kotonakin), niin mukavia lomia on vietetty rannalla, rantaravintoloissa, vanhoissa kaupungeissa, ostoskeskuksissa jne. Me ollaan nautittu yhteisestä ajasta ja illalla lapsen nukahdettua korkattu viinipullo ja hoidettu parisuhdetta keskustelemalla lämpimässä yössä parvekkeella.:)

Vierailija - 30.12.2009 17:54  (41/119)

Iät ja ajat perussääntönä

on ollut, että lapsi voi olla yöhoidossa yhtä monta yötä, kuin on ikävuosia. Eli 1 v -> 1 yö, 2 v. -> 2 yötä jne.

Vierailija - 30.12.2009 17:56  (42/119)

Meidän lomamme sekä pienten, että isojen

lasten kanssa ovat olleet ihania. Lapset muistavat hyvin muistoja lomiltamme kun ovat olleet aiva pieniä.

Muistelemme niitä usein, ja iloa riittää karttuneista muistoista.

Me olemme onnellisimpia, kun olemme kaikki koolla:)

Lainaus:

Vierailija - 30.12.2009 18:01  (43/119)

Kaveri lähti sukuloimaa kuukaudeksi

jätti 1,7v mummulle hoitoon.

Vierailija - 30.12.2009 18:05  (44/119)

apua

Ollaan suunniteltu mieheni kanssa viikon matkaa ensi syksyksi. Mietitään otetaanko tuolloin 1 1/2 vuotias poikamme mukaan.
Vaihtoehtona olisi jättää hänet siskolleni hoitoon. Hän on pojalle hyvin tuttu, voisi tulla myös kotiimme hoitamaan lasta. Poika ei ole koskaan ollut muutamaa tuntia kauempaa vieraan hoidossa.
Tuo kahdestaan matkalle lähtö oli jo melko pikälle suunniteltu, mutta ny näitä juttuja lukiessani tuli todella epävarma olo.

Vierailija - 30.12.2009 18:05  (45/119)

Järkyttävää

Voi noita nykyajan vanhempia! En todellakaan raaskisi olla omastani erossa oman lomamatkan takia. Lapsellakin on oikeus lomailuun. Omani kanssa on tullut matkustettua ihan pienestä saakka. Elämyklsiä on saatu lämpimästä vedestä, hiekka dyyneillä juoksemisesta jne. Ei ole ollut mitään ongelmia. Eikä omani ole lentokoneessa rääkyneet. Aika paljon riippuu vanhempien asenteesta;) Tiedän myös pariskunnan, jotka lähtevät joka vuosi ilman lapsia reissuun. Kertoo perheen arvoista aika paljon.

Vierailija - 30.12.2009 18:52  (46/119)

Jouduin sairaalaan kolmatta odottaessani

Ja olin pois 6vrk. Isovanhemmat ja isä hoitivat lapsia meillä kotona. Isompi kesti eron paremmin(paitsi ei uskaltanut puoleen vuoteen nukkua omassa huoneessaan sen jälkeen)mutta 2,5v myös "säikähti". Ei tohtinut katsoa päin, ujosteli, toisaalta taas takertui. Itkuhan siinä oli herkässä molemmilla. Jos ei olisi ollut pakko olla sairaalassa niin en olisi minkään muun syyn takia lapsia jättänyt noin pitkäksi aikaa! Yhdeksi yöksi ehkä voisin jättää.

Vierailija - 31.12.2009 1:09  (47/119)

meillä

Lainaus:

kaikki mummut ja vaarit asuvat ulkomailla. Mitenköhän tämmöisessä tapauksessa mielestäsi pitäisi toimia. Odotanko, että kuopuskin kasvaa 7v vai miten? Eilen kun tultiin kotiin mummulasta ei kukaan lapsista edes itkenyt, rääkymisetä nyt puhumattakaan. Kuopus oli ekan kerran ulkomailla kun oli 2kk vanha ja nukkui koko lennon ajan.

Vierailija - 31.12.2009 1:19  (48/119)

No on kyllä

kiintymyssuhteessa jotain vikaa jos pystyy olemaan erossa tuon ikäisestä 2 viikkoa. Ja sillä kahdella viikolla vieroittaa lapsensakin kätevästi liian läheisestä kiintymyssuhteesta. Olen sitä mieltä' että vanhemmat tarvitsevat ehdottomasti omaakin aikaa ja lomaa, mutta alle kaksivuotias ja 2 viikkoa jossain thaimaassa menee ihan överiksi. Normaali vanhempi kyllä ottaisi lapsen mukaan, ja saisi tyydytystä siitä ilosta mitä lapsi kokee matkalla. Jos noin tekevät, toivottavasti tajuavat edes jälkikäteen että olis vanhemmuudessa hiukan paranneltavaa. ehkä ap voisi mainita oman näkemyksensä? Kaikille ei ole suotu luonnostaan ilmenevää vanhemmuudenvaistoa.

Vierailija - 31.12.2009 1:22  (49/119)

Ymmärtäisin vain, jos matkalla olisi tarkoitus

elvyttää eron partaalle ajautunut parisuhde, muuten en. Voisiko olla siitä kyse?

Vierailija - 31.12.2009 2:32  (50/119)

samaa mieltä!

Kumman hupi tässä nyt on tärkein? Vanhempien vai lasten? Jos 1-v ei kuulu lentokoneeseen tai lämpöön niin miksei perhe voi matkailla muualla? Jos asiaa ajattelee lapsen kannalta niin tuon pitäisi olla aivan itsestään selvää.

Olen TÄYSIN SAMAA MIELTÄ! Kun kerran lapsia on, silloin ollaan perheenä, ja matkaillaan perheenä, sinne minne koko perhe voi tulla!

Vierailija - 31.12.2009 2:41  (51/119)

Muistan viueläkin, kuinka kaksi viikkoa

Itse matkustin lapsena (1-12 -vuotiaana) paljon pitkin maailmaa ja jokainen matka meni vanhempieni

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]