Perjantai 3.9.2010 - Soile, Soili, Soila
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 26.12.2009 18:50  (1/63)

Asuukohan Martina ja Esko kaupungin vuokra-asunnossa?

Tietääkö kukaan? Eikös Ruoholahdessa ole paljon kaupungin asuntoja. Heidän kotinsa näyttää kuvien perusteella varsin viihtyisältä, niin mietin ovatko kaikki kaupungin asunnot Ruoholahdessa yhtä kivoja?!

Vastaukset

Vierailija - 26.12.2009 18:55  (2/63)

Eivät asu.

Tetenkään kaikki asunnot eivät ole Ruoholahdessa samanlaisia. Ihan hassu ajatus. Toki samankaltaisuutta löytyy, koska monet talot ovat rakennettu samassa rytäkässä.

Vierailija - 26.12.2009 18:56  (3/63)

2 mistä tiedät etteivät asu`?

Ovatko kertoneet tästä julkisuudessa?

Vierailija - 26.12.2009 18:58  (4/63)

tuskin asuvat

he kirjoittivat blogissaan miten olivat pitkään etsineet asuntoa jne... sitten löytyi tämä unelma-asunto.

Vierailija - 26.12.2009 18:59  (5/63)

En tiedä, tuosta WT-parista, mutta Ruohiksen

kaupunginkämpät tosiaankin ovat kivoja. Itse asiassa kävin erään kaverini kämpässä, joka oli niin kiva, että sen olisi vaikka voinut ostaa.

Vierailija - 26.12.2009 19:07  (6/63)

Ai mulla on ollut mielikuva, että hyvin äkkiä lähtivät ed.asunnostaan

kun ohjelmaa kuvattiin. Ja saivat asunnon nopeasti.. Click

Vierailija - 26.12.2009 20:19  (7/63)

Tietääkö kukaan varmaksi?

melba - 26.12.2009 20:30  (8/63)

Moi!

Saako kysyä, että mikä tekee yleensä vuokra-asunnoista viihtyisiä tai ei-viihtyisiä?

Vierailija - 26.12.2009 20:36  (9/63)

No

Mun mielestä oli "halvasti" sisutettu. Ei vakuuttanut minua. Olisi kannattanut pyytää sisustus-suunnittelija käymään;) Olivat kyllä tämän vuoden turhimpia julkkiksia!

Vierailija - 26.12.2009 20:39  (10/63)

eri mieltä

Lainaus:
Mun mielestä oli "halvasti" sisutettu. Ei vakuuttanut minua. Olisi kannattanut pyytää sisustus-suunnittelija käymään;) Olivat kyllä tämän vuoden turhimpia julkkiksia!

nämä BB tyypit, Hilter oli kuuluista ovat vuoden turhimpia julkkiksia.

Martina yrittää ainakin elättää perheensä tanssilla, samoin miehensä + heidän liitto kestää vaikka jatkuvasti ovatkin julkisuudessa, omasta vapaasta tahdosta tosin.
Onhan jossain näkynyt heidän verotulotkin, eikä vähän kummatkin rahaa saavat, tuskin niillä tuloilla saa omistusasuntoa ja kallista sisustusta.

Vierailija - 26.12.2009 20:45  (11/63)

10 ai kestää???

eikös yhdet häät peruttu ja sen todellisen keston näyttää vasta aika. Naurettavaa myydä kersansakin julkisuudelle, kun omat toilailut ei enää kiinnosta. Click

Vierailija - 26.12.2009 21:17  (12/63)

Kyllä ne vuokralla asuu.

Edellinen kämppä oli vuokra-asunto ja niin on tämäkin, en tiedä onko kaupungin. Niillähän on pienet tulot ja luottotiedoissakin häikkää, firman kautta tietenkin rahaa saavat.

Vierailija - 26.12.2009 21:39  (13/63)

no missä te ootte kuvia nähnyt..

..

Vierailija - 26.12.2009 21:56  (14/63)

tässä kuvia...

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/966852?aitolehti_martina

Vierailija - 26.12.2009 22:09  (15/63)

Kaupungin kämppä toi ei ole,

ainakaan asunnon varustelusta päätellen. Olisiko kanavan rannalla oleva VVO:n talo? tai yksityinen vuokranantaja?

Vierailija - 26.12.2009 22:09  (16/63)

Kämppä on kiva, jos on sisutettu kivasti!

Ei siinä kuoret kauheasti paina. Mielestä heillä kiva koti, on niin Martinan näköinen sisustus. Itse rakastan taljoja ja ruokapöydän tuolit on mun makuun.
Persoonallinen sisutus ja ei mikään tylsä.

Vierailija - 27.12.2009 3:32  (17/63)

Voi ressukoita!

Mulle tuli jotenkin paha mieli, kun näin kuvat. Tuossa ahtaassa tilassa se Hunks sitten harjaa hampaansa ja lorottelee. Pesukonekin vieressä... Noin tavallisessa keittiössä glamourlady kokkaa. Amerikkalaiset hotellit tulivat sisustuksesta mieleen. Ja missä oli vauvan huone?

Vierailija - 27.12.2009 6:39  (18/63)

En kommentoi nyt ko. parin asuntoa,

siitä en tiedä mitään. Mutta yleisesti ottaen en ymmärrä vuokra-asuntojen morkkaamista. Tottakai parketti on kauniimpaa kun muovimatto jne. muta jos suht. uudessa vuokra-asunnossa asuu, niin ihan viihtyisiä ne ovat.

Me asuimme vuokralla opiskeluajat (kuten lähes kaikki kaverimmekin) sitten muutimme n. 10-vuodeksi ulkomaille töihin, ja nyt samat kaverit (jotka jäivät Suomeen) haukuvat kamalia vuokra-asuntoja eivätkä ymmärrä miksemme muuta omistuasuntoon. Asumme taas Suomessa (lapset menossa kouluun, täällä siis ainakin joitakin vuosia olemme) ja olemme ihan tyytyväisiä vuokra-asuntoomme.

Muovimatot on lattiossa, mutta talo ja pihapiiri on viihtyisä, naapurit mukavia jne. Maksamme aika kallista vuokraa, mutta tällä hetkellä emme halua lainaa ottaa +käyttää aikaa omistusasunnon etsimiseen. Minusta emme ole onnettomia, ja kotimme on viihtyisä. Meillä on kivoja tauluja ja mattoja, tyylikkäitä huonekaluja jne. ja kotimme on kodikas, en ymmärrä miksi koti voisi olla koti vain jos siellä on parkettilattia, rosteriset kodinkoneet ja itse valitut kylpyhuoneen laatat.

Vierailija - 27.12.2009 9:53  (19/63)

No ei tuo ainakaan muovimattolattia ollut

Mä oon asunut 7 eri vuokra-asunnossa ja vain yhdessä niistä on ollut muovimattolattia,eli nykyisessä.
Aiemmissa ollut parketti,laminaatti ja kivilattiaa.

Mutta en ymmärrä minkään vuokra-asumisen mollaamista koska viihtyisyydeltään voi todellakin löytää sellaisen joka vastaa ihan omistusasumista.
Esim. meidän edellinen vuokranantaja antoi sisustaa ihan mielemme mukaan ja vielä maksoi kaiken.
Kun muutimme siihen,asunto oli ihan plaah,vaaleat perusseinät,muovimattolattia jne. Laitoimme laminaatin,tapetoimme seinät,maalasimme ovet (siis työmiehet tekivät,mut me määrättiin mitä ja vuokranantaja maksoi kaiken).
Viihdyimme hyvin ja harmitti niin vietävästi muuttaa,mutta kun työ vie niin se vie.

Nyt asumme kunnan asunnossa. Muovimatto lattia on plaah :( mutta tässäkin olemme luvan kanssa (nyt ei kyllä maksettu työmiehiä paikalle,piti tehdä itse,materiaalit maksoi kunta kohtuuden rajoissa) remontoineet. Seinät on maalattu ja vessaa vähän rempattu.

Vierailija - 27.12.2009 9:57  (20/63)

Sitä ei näytetty

koska siitä olisi selvinnyt etukäteen vauvan sukupuoli (muistan siis näin lukeneeni silloin kun kuvat asunnosta julkaistiin ennen lapsen syntymää)

Lainaus:
Ja missä oli vauvan huone?

Vierailija - 27.12.2009 10:06  (21/63)

Melko varmasti

On vuokratalo, mutta ei kaupungin. Esim VVO. Voihan osoitteen laittaa nettiin ja siinähän se selviää.
Keittiö on vuokratasoa, ehdottomasti. Samoin kulppärin valkoiset kaakelit.
Lattiat taasen VVO tms. Stadilla lienee vieläkin sitä harmaata muovimattoa (en ole stadin kämpissä tosin käynyt 10 vuoteen, että voihan nekin olla jo mukavampia).

Vierailija - 27.12.2009 10:57  (22/63)

Mitä ristuksen väliä missä he asuvat?

ei juma miten joku jaksaa miettiä ko. parin asumisia,rahoja,vauvaa,sisustusta jne. Kyllä siinä on sen ihmettelijän elämä tylsää kun ei kertakaikkiaan muuta ihmeteltävää löydy.

Kai te tiedätte et monet muutkin asuu vuokralla, ihan normi työssäkäyviä ihmisiä. Ei kaikki halua/saa lainaa eikä kaikilla ole tarvetta omaan asuntoon. Koti on koti, oli siellä muovimatto tai parketti lattiassa. Kai te tiedätte et nykyään vuorkakämppiin saa samat varustelut ku omaan asuntoon.... herramunvarjelesentään.......

Vierailija - 27.12.2009 11:20  (23/63)

Niin

Tuskin ketään "tavallisten ihmisten" vuokralla asuminen kiinnostaa - elämäntilanteita, tarpeita ja ratkaisuja on monia.

Lähinnä hirvittää, kun jotkut teinit saattavat pitää ko. pariskuntaa esimerkkinä menestymisestä ja (suomalaisessa) tanssiryhmässä hytkymistä menestyksekkäänä uravalintana, mitä se ei missään nimessä pitkällä tähtäimellä ole.

Vierailija - 27.12.2009 11:39  (24/63)

Kaupungin talo

Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja..
Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija - 27.12.2009 11:44  (25/63)

Ruoholahdessa on tosiaan niitä "sekatalojakin"

eli samassa talossa arvarahotteista, omistusasuntoa, opiskelija-asuntoa, vuokra-asuntoa jne (sukulaiseni asuu sellaisessa talossa)

Lainaus:
Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja.. Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija - 27.12.2009 11:44  (26/63)

En tiedä pyöriikö Martina itse tällä palstalla,

äiti kun on, mutta mun on kyllä pakko sanoa että asunto on just sen tyylinen mistä itse tykkään, monia saman tyylisiä ratkaisuja kuin meillä, ihana!En ymmärrä tätä ilkeyden ja pahansuopaisuuden määrää tällä palstalla.Onneksi kyseinen pariskunta taitaa olla sen verran paksunahkainen ettei muutaman kasvottoman ja niettömän av-mamman mollaukset paljon hetkauta.Onnea upeasta kodista ja tyttövauvan johdosta!

MataHari - 27.12.2009 16:31  (27/63)

Monet uudet vuokratalot

Lainaus:
Saako kysyä, että mikä tekee yleensä vuokra-asunnoista viihtyisiä tai ei-viihtyisiä?

on rakennettu kayttaen mahdollisimman edullisia materiaaleja. Niissa voi olla tylsat kiinteat kalusteet, edulliset lattiamateriaalit, muovimattoja, valkoista kaakelia.

Lisaksi joillakin alueilla kuten Hgissa vaikka Malminkartanossa, Kannelmaessa, Lassilassa ja Puksussa vuokrataloyhtiot voivat olla huonosti yllapidettyja ja hoidettuja. Sotkuja ei siivota, rikkinaisia lamppuja ei vaihdeta jne.

Voihan se vuokra-asunto olla vaikka vapailta markkinoilta, eli ei se mikaan automaatio ole, millainen vuokra-asunto on tai ei ole.

Vierailija - 18.1.2010 0:04  (28/63)

Vierailija - 29.1.2010 20:16  (29/63)

Ei ole kaupungin asunto!!!

Olen asunut Ruoholahdessa kahdessakin eri kaupungin vuokra-asunnossa. Tiedän talon jossa Martina ja Esko asuvat ja se ei ole kaupungin vuokratalo, tämä on aivan varma.
Luulen että on vuokrattu yksityiseltä.

Vierailija - 29.1.2010 20:47  (30/63)

Kivasti sisustettu.

Paitsi ne omat mauottomat kuvat seinillä ;)

Vierailija - 29.1.2010 20:51  (31/63)

cde

Vieläks ne huulet törröttää?

Vierailija - 29.1.2010 20:52  (32/63)

Heti tuli mieleen, että on kaupungin kämppä

Saivat nopeasti kämpän, raskaustodistuksella perheet saavat kaupungin kämpän aika nopeasti.

Pariskunnalla lienee luottotiedoissa ongelmia, harva yksityinen vuokranantaja vuokraa luottotiedottomalle.

Voi tietenkin olla Saton tai VVO:n kämppä, mutta näissäkin asunnoissa vaaditaan luottokelpoinen henkilö.

Vierailija - 29.1.2010 21:24  (33/63)

ei ole stadin kämppä

tiedän tuon talon ja ainakin omistusasuntoja siinä on. Ja eikös he jossain kiinteistöfirmassa käyneet asunnon vuokraamassa?

Vierailija - 29.1.2010 21:38  (34/63)

Vuokrakämppä...

...sehän tuli esiin ekassa jaksossa, kun kävivät Kiinteistömaailmasta kyselemässä 100 neliön kämppää, jonka vuokra voisi olla 1.500 euroa "tai jos on enemmän, niin sekin käy", sanoi Martina itse. Ihmettelen tosiaan millä rahalla, kun ulosottojakin löytyy. Ehkä sponsorikämppä, kuten muukin heidän elämänsä, siltä ainakin tuntuu. City-lehdessähän Martina senkin kertoi tässä vuonna eräänä. Kaikki on sponssattu shampoista lähtien.

Vierailija - 29.1.2010 21:49  (35/63)

Harvalla on varaa sisustussuunnittelijaan ja

olen samaa mieltä, kuin 16. Taljat ja ruokapöydän tuolit on ihania. Ei ole mikään mauton kämppä kuitenkaan.

Vierailija - 29.1.2010 22:21  (36/63)

nehän remppasi sitä

Lainaus:
Tietääkö kukaan? Eikös Ruoholahdessa ole paljon kaupungin asuntoja. Heidän kotinsa näyttää kuvien perusteella varsin viihtyisältä, niin mietin ovatko kaikki kaupungin asunnot Ruoholahdessa yhtä kivoja?!

kaupungin asuntoja ei saa itse rempata ainakaan meidän kunnassa, sitä varten on työmiehet

eivät anna maalailla koska kaikki ei osaa maalata sanottiin mulle, tämän asunnon maalasivat ennen kuin me muutettiin sisään koska oli tyhjillään kolme päivää niin ehtivät

Vierailija - 29.1.2010 22:23  (37/63)

Kaunis koti heillä on

ihan viihtyisältä vaikuttaa. Yllättää että omilla kuvilla on asunto sisustettu - itserakkautta ei tältä parilta puutu.

En pidä Martinasta enkä Eskostakaan.

Vierailija - 29.1.2010 22:24  (38/63)

niillä on firma

raha pyörii ja kulkee sitä kautta...

Vierailija - 29.1.2010 22:32  (39/63)

En tunne Helsinkiä, mutta...

voisin kuvitella kyseseesä olevan asumisoikeusasunnnnon..korea vastikekin, mutta tuskin heillä olisi varaa ostaa tuollaista. Toisaalta en tiedä mitä freelance pepunheilutuksella ansaitsee...

Vierailija - 29.1.2010 22:47  (40/63)

komppi ja aamen!!

Lainaus:
ei juma miten joku jaksaa miettiä ko. parin asumisia,rahoja,vauvaa,sisustusta jne. Kyllä siinä on sen ihmettelijän elämä tylsää kun ei kertakaikkiaan muuta ihmeteltävää löydy.

Kai te tiedätte et monet muutkin asuu vuokralla, ihan normi työssäkäyviä ihmisiä. Ei kaikki halua/saa lainaa eikä kaikilla ole tarvetta omaan asuntoon. Koti on koti, oli siellä muovimatto tai parketti lattiassa. Kai te tiedätte et nykyään vuorkakämppiin saa samat varustelut ku omaan asuntoon.... herramunvarjelesentään.......

Vierailija - 29.1.2010 22:52  (41/63)

No eikö siinä

toiseksi viimeisimmässä jaksossa tää asia käyty läpi. Muistaakseni hankkivat kämppänsä kiinteistömaailman kautta ja vuokramaksimi oli yli 1000€. Kävivät jaksossa myös välittäjän kanssa läpi miltä alueelta asuntoa hakevat, josta varsinkin Martina oli hyvin tarkka.

Vierailija - 30.1.2010 0:23  (42/63)

martina

Aivan rseeestä molemmat.Turhia tyyppejä.

Vierailija - 30.1.2010 1:59  (43/63)

vuokra-asunto..

Ei ollut varaa maksaa enempää vuokraa kuin 1500e kuussajoolei ole luksusta sitten enempi.. Eivät ole ostaneet omaa!!

Vierailija - 30.1.2010 8:58  (44/63)

Et voi tietää, onko heidän asunto kaupungin asunto

Sse taloyhtiö on nimittäin sellainen kokeilu: siellä on samassa hitas-asuntoja, omistusasuntoja, kaupungin vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja, vammaisasuntoja jne.

Ja että mistä tiedän tämän? Asuin siinä taloyhtiössä muutaman vuoden vuokralla yksityisen hitas-asunnossa. Silloin tuli puhuttua asiasta.

Kiva yhtiö, parasta oli silloin työmatkat (mies oli Sitran talossa töissä, mä Hgin keskustassa) ja lapsen päiväkotimatka (150 metriä). Kesällä alue oli tosi ihana!

Lainaus:
Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja.. Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija - 30.1.2010 9:19  (45/63)

eipä niitä stadin vuokrakämppiä

kiinteistömaailmassa välitetä...........

Vierailija - 30.1.2010 9:27  (46/63)

Btw

Muovimatto on kalliimpaa kun laminaatti. Ite tykkään enemmän muovimatosta lattiassa kun laminaatti/parketista. Noi parketit yms. näyttää niiiin halvoilta! Click

Vierailija - 30.1.2010 9:44  (47/63)

taviskämppä

Ei sen nyt miltään luksus asunnolta näyttänyt. Ihan peruskämppä mielestäni. Olisivat ostaneet omakotitalon mieluummin tuollakin vuokrarahalla. Niin ja näytti aika halvalta se sisustus.

Vierailija - 30.1.2010 10:20  (48/63)

Eivät voi ostaa omaa asuntoa, kun

mikään pankki ei anna lainaa.

Yleensähän miljonäärit ja varakkaat ovat juuri semmoisia hiirulaisia, jotka eivät ulkonäöltä erotu. Kaikista koreammin pukeutuvat ovat monesti niitä persaukisia.

Vierailija - 30.1.2010 10:37  (49/63)

ihan kiva asunto

mutta mikä logiikka tuossa " Eskolla on latinojuuret joten ruokapöytä on Espanja-tyyppinen" on..eikös Eskon äiti ole Kolumbiasta eikä Espanjasta.. ehkä Martinalla on maantieto vähän hakusessa?

Vierailija - 30.1.2010 11:26  (50/63)

Komps!

Lainaus:
Ei siinä kuoret kauheasti paina. Mielestä heillä kiva koti, on niin Martinan näköinen sisustus. Itse rakastan taljoja ja ruokapöydän tuolit on mun makuun. Persoonallinen sisutus ja ei mikään tylsä.

Mulle on ihan sama asuuko ihminen vuokralla vai omassa. Nää on jokaisen omia valintoja. Suomalaisilla on vain omituinen pinttynyt ajattelutapa, että omistusasunto on ainoa OIKEA vaihtoehto....

Mulle jäi semmonen mielikuva, että asuvat ja asuivat vuokralla.

Vierailija - 30.1.2010 12:13  (51/63)

Pakko kommentoida...

' Stadi käyttää tänä päivänä enemmän laminaattia lattioissa kuin muovimattoa.

Asumme itse 8 km keskustasta (Helsinki), Satdin kämppä 5 h, k + sauna rivarin pätkä. Maksamme vuokraa n. 1200 eur. Tolla summalla vaikka pistäisi 1/3 osaa lisää niin emme asuisi näin vastaavalla alueella asuntolainan yms. kulujen kanssa. Ennemmin satsaamme vapaa-aikaan ja muuhun kuin maksamme niitä ympärillämme olevia seiniä.

Suomi taitaa olla ainoa maa , missä ajatus on että pitää omistaa. Click
Edellinen 1   2  Seuraava  Viimeinen

» Aihe vapaa

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot