![]() Maanantai 21.5.2012 - Kosti, Konsta, Konstantin
|
REKISTERÖIDY |
Keskustelut
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
pneumokokki rokote.. monta pistosta??
käytiin yksityisellä hakemassa pneumokokkirokote.niillä oli siellä prevenar rokotetta jonka pistivät. maksoi 90e. sitten hoitaja katsoi, että tässä sanotaan, että tätä annetaan NELJÄ annosta.
täh?
katoin sitte ton pneumovaxin, siinä on että yks annos.. luoja että mua suututtaa jos meihin on nyt pistetty sit väärä rokote joka maksais siis neljäsataa euroa per pentu.. varsinkin kun lapset pelkää piikkejä niin että kolme ihmistä taas piti ja ne huus tunnin suoraa huutoa.... onks tää nyt näin..?
Vastaukset
prevenar on kyllä parempi rokote kuin pneumovax
vertaapa vähän pakkausselosteita tai tietoja ko. rokotteista thl:n sivuilta.joo...
mut ongelma on se ettäa)prevenar maksaa 800e
b)me haluttiin pneumovax, koska meillä EI OLE kahdeksaasataa euroa
c)lapset pelkää hysteerisesti rokottamista, koska heillä on perussairaudet ja heitä on paljon pistetty.
eiks kukaa tiedä.. :(
Prevenarissa pistosten määrä on lapsen iän mukaan
Vauvalle neljä, meidän 1,5 v sai 2 piikkiä. yli 2 v saa muistaakseni yhden. Yli 4..5 v? saa jo sen pneumovaxin, joka halpa.on se totta.
katso netistä tuoteseloste.Meillä annetaan eka annos 7 kk:n iässä, jolloin kokonaispistosten määrä on 3. 4 pistosta tulee, jos lapsi on ekaa pistettäessä alle 7 kk. Muistaakseni noin...
Meille annettiin ihan kyselemättä suoraan tuo prevenar-resepti, ei muita ehdotettukaan.
meillon
3 ja 4 veet.... siks oisin halunnu sen pneumovaxin ku ikäkin kai ois riittänyt. mut jos sitä ei tarviis tota prevenaria neljää kertaa pistää ni pari kertaa nyt vois vielä mennä... kiitti, toi anto ees vähän toivoo.. se on oikeesti aika hirveetä ku lapsi saa paniikkikohtauksen..No,jos teillä on ylimääräistä rahaa
niin siitä vaan. Mutta nuo rokotteet tehoaa vain 8% kaikista tapauksista. Ja se on tieteellisesti tutkittu. Kukin tavallaan.niin 8% korvatulehuksista
mut paremmin keuhkokuumeisiin ym vakavempiin. kyl mä nyt lasten takia koittasin rahat riipiä..prevenar 800 € ???
eli mun vauveli sanut 2 Prevenar pistosta a la 85 € ja saa kolmannen kun on noin 2 v.Eka pistos kun oli n 7 kk ja toinen n 8,5 kk.
Yli 2-vuotiaalle riittää siis 1 annos Prevenaria.
Prevenarin antoaikataulu terveille (ei riskiryhmiin kuuluville) lapsille
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/taulukot/taulukko_Miksiköhän ei anneta suosituksen mukaisella aikataululla?
Lainaus:
eli mun vauveli sanut 2 Prevenar pistosta a la 85 € ja saa kolmannen kun on noin 2 v.
Eka pistos kun oli n 7 kk ja toinen n 8,5 kk.
eli mun vauveli sanut 2 Prevenar pistosta a la 85 € ja saa kolmannen kun on noin 2 v.
Eka pistos kun oli n 7 kk ja toinen n 8,5 kk.
Vrt. THL:n ohje: ekan ja tokan annoksen välillä 2kk ja tokan ja kolmannen välillä 8-10kk.
minkäikäiset lapset?
alle 2 vuotiaalle ei anneta Pneumovaxia.Ja Prevenaria riittää yksi rokote yli 2 vuotiaalle.
meillä 1,5 v saa...
Lainaus:
Vauvalle neljä, meidän 1,5 v sai 2 piikkiä. yli 2 v saa muistaakseni yhden. Yli 4..5 v? saa jo sen pneumovaxin, joka halpa.
Vauvalle neljä, meidän 1,5 v sai 2 piikkiä. yli 2 v saa muistaakseni yhden. Yli 4..5 v? saa jo sen pneumovaxin, joka halpa.
...2 kertaa eli eka rokote ja tehoste 2 kk:n päästä, oli eri rokote kuin 5-vuotiaalle (hänelle sama kuin aikuisten + 1 rokotuskerta).
Mitä järkeä
on ylipäänsä ottaa kyseisiä rokotuksia??Vakavat
Lainaus:
on ylipäänsä ottaa kyseisiä rokotuksia??
on ylipäänsä ottaa kyseisiä rokotuksia??
Vakavat pneumokokki-infektiot ovat yleistyneet 2000-luvulla.
"Tavallisin keuhkokuumeen aiheuttaja on pneumokokki, joka on myös muiden vakavien bakteeri-infektioiden, kuten aivokalvontulehduksen ja sepsiksen, merkittävin syy. Yhdysvalloissa otettiin vuonna 2000 käyttöön seitsemän pneumokokkiserotyyppiä sisältävä rokote (PCV7), joka liitettiin pikkulasten rokotusohjelmaan. Pneumokokkirokote on sittemmin Euroopassa liitetty yleisiin rokotusohjelmiin Englannissa, Norjassa, Hollannissa ja Saksassa.
Pikkulasten rokottaminen pneumokokkia vastaan on ollut tehokasta. Lasten vakavat pneumokokki-infektiot Yhdysvalloissa ovat rokotusten aloittamisen jälkeen harvinaistuneet huomattavasti: aivokalvontulehduksen ja bakteremian ilmaantuvuus alle viisivuotiailla oli vuoden 2004 loppuun mennessä vähentynyt 77 prosenttia rokotuksia edeltävään aikaan verrattuna. Pneumokokkisairaudet ja pneumokokkikantojen vastustuskyky antibiooteille ovat samanaikaisesti vähentyneet myös rokottamattomien aikuisten ja lasten keskuudessa. Tällaista epäsuoraa vaikutusta kutsutaan laumaimmuniteetiksi.[23]
Suomessa vakavien pneumokokki-infektioiden määrä on lisääntynyt; esimerkiksi alle viisivuotiailla pneumokokin aiheuttamien aivokalvontulehdusten ja sepsisten ilmaantuvuus on kasvanut 50 prosenttia viimeisen kymmenen vuoden aikana.[23] Myös pneumokokkibakteerin vastustuskyky antibiooteille on merkittävästi lisääntynyt; Suomen pneumokokkikannoista 9,6 prosenttia oli vastustuskykyisiä tai herkkyydeltään alentuneita penisilliinille ja 20,5 prosenttia oli vastustuskykyisiä makrolideille."
(lainaus: Wikipedia http://fi.wikipedia.org/wiki/Keuhkokuume)
piti vielä lisätä
että pneumokokki-rokote on tulossa ensi vuonna Suomessakin yleiseen rokotusohjelmaan.Pikkulasten rokottaminen pneumokokkia vastaan vähentää vanhojen ihmisten keuhkokuumeita (johtuu siitä, että rokottamatoomat pikkulapset ovat "pneumokokkibakteeri-reservi", josta pneumokokki pääsee leviämään väestössä).
Pneumokokkitaudin ilmaantuvuus Suomessa on lisääntynyt
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=6948/type=1"LL Peter Klementsin väitöstutkimuksesta käy ilmi, että vakavat pneumokokki-infektiot luultua yleisempiä ja riskiryhmät huonosti rokotettuja.
Pneumokokki (Streptococcus pneumoniae) on merkittävin keuhkokuumeen, aivokalvontulehduksen ja vakavan yleisinfektion aiheuttaja maailmanlaajuisesti. Pneumokokkipolysakkaridirokotetta on perinteisesti suositeltu 65 vuotta täyttäneille sekä nuoremmille, joilla on perussairautensa vuoksi erityisen suuri riski sairastua ja kuolla vakavaan pneumokokki-infektioon.
Helsingin yliopistossa 27. helmikuuta tarkastettavan väitöstutkimuksen tavoitteena oli kuvata kattavasti vakavien pneumokokki-infektioiden epidemiologia Suomessa ennen lapsille suunnatun pneumokokkikonjugaattirokotteen käyttöönottoa. Kiinnostuksen kohteena olivat vakavan pneumokokkitaudin ilmaantuvuus, riskitekijät ja kuolleisuus sekä astman ja sairaalasyntyisen taudin merkitys.
Tutkimusaineisto perustui kansalliseen, väestöpohjaiseen laboratorioseurantaan ja tiedot tapauksista kerättiin kliinisen mikrobiologian laboratorioista. Tautitapaukseksi määriteltiin veren ja/tai selkäydinnesteen positiivinen S. pneumoniae-viljelylöydös vuosina 1995–2002. Tiedot potilaiden perussairauksista saatiin yhdistämällä pneumokokkitutkimusaineisto kansallisiin, väestöpohjaisiin terveydenhuollon rekistereihin.
Vakavat pneumokokki-infektiot lisääntyivät tutkimusjakson aikana noin kolmanneksella ja suurentunut ilmaantuvuus liittyi lisääntyneeseen veriviljelynäytteiden määrään. Työikäisillä kaksi kolmasosaa infektioista ja puolet kuolemista todettiin henkilöillä, jotka eivät kuuluneet aiemmin tunnettuihin riskiryhmiin. Astmaatikkojen riski sairastua pneumokokki-infektioon oli suurentunut. Noin 10 prosenttia pneumokokkitapauksista oli sairaalasyntyisiä.
Pneumokokkitaudin ilmaantuvuus Suomessa on lisääntynyt ja todennäköisesti aiempia arvioita suurempi. Tämän tutkimuksen tulokset korostavat näiden infektioiden ennaltaehkäisyn tehostamisen tärkeyttä pneumokokkirokotuksin.
Tutkimustuloksia käytetään pneumokokkirokotussuosituksia ja -ohjelmaa uudistettaessa."
ok
hyvät selitykset. ja hyvä että jotkut ottaa näitä rokotuksia niin saadaan sitä laumasuojaa myös muille samalla. ite en kyllä näitä rokotteita silti ottaisi omille lapsilleni.niin
Lainaus:
hyvät selitykset. ja hyvä että jotkut ottaa näitä rokotuksia niin saadaan sitä laumasuojaa myös muille samalla. ite en kyllä näitä rokotteita silti ottaisi omille lapsilleni.
hyvät selitykset. ja hyvä että jotkut ottaa näitä rokotuksia niin saadaan sitä laumasuojaa myös muille samalla. ite en kyllä näitä rokotteita silti ottaisi omille lapsilleni.
- useat näistä vakavia pneumokokki-infektioita aiheuttavista bakteeriesta ovat myös muodostaneet resistenssiä monille tehokkaille antibiooteille.
Itse en uskaltaisi jättää lapsiani rokottamatta :).
lisäksi
lisäksi laumaimmuniteetti tuskin syntyy ihan parissa kuuukaudessa; pneumokokkihan tulee vasta ensi vuonna rokotusohjelmaan, eli kai siinä tovi menee ennen kuin voi laumaimmuniteetin varaan laskea.vieras
niin meinaatko jättää ottamatta sittenkin kun on osa yleistä rokotusohjelmaa?jep
minä meinaan jättää rokotuttamatta silloinkin. luulen että laumaimmuniteetti alkaa olla hyvä siinä vaiheessa kun meinaan oman lapseni pistää hoitoon (joskus parin vuoden päästä).Meille pistettiin yksi annos per lapsi
Rokotteen nimeä en muista, mutta maksoi n. 80 € per rokote reilu vuosi sitten. Yksi rokote kuulemma riittää antamaan elinikäisen suojan.meillä otettu
tämä rokote pahasti korvakierteiselle lapselle.Ekan kerran tärykalvo puhkottu 4kk iässä. Sen jälkeen korvatulehdus kerran kuussa, liimakorva. Rokote ja sen jälkeen ei ainuttakaan tulehdusta, lapsi nyt 1,5v. Että näillä kokemuksilla suosittelen lämpimästi.
vieras
Lainaus:
minä meinaan jättää rokotuttamatta silloinkin. luulen että laumaimmuniteetti alkaa olla hyvä siinä vaiheessa kun meinaan oman lapseni pistää hoitoon (joskus parin vuoden päästä).
minä meinaan jättää rokotuttamatta silloinkin. luulen että laumaimmuniteetti alkaa olla hyvä siinä vaiheessa kun meinaan oman lapseni pistää hoitoon (joskus parin vuoden päästä).
niin varmaan.
lisäys yllä olevaan (jep-kommenttiin)
olen kyllä ottanut vauvalleni perinteiset rokotusohjelman rokotukset (yhdistelmärokote jne,) mutta en kausi-influenssarokotuksia, sikainfluenssarokotusta, enkä mitään tutkimusrokotteita. Enkä aio otattaa tosiaan näitä uusia jotka tulevat rokotusohjelmaan. Vanhoilla ja turvallisilla rokotteilla vain mennään meillä.Mulla samat kokemukset kuin 26:lla
lapselle pneumokokkirokotus ja ei enää korvatulehduksia.Meillä ei tullut liimakorvaa, mutta korvatulehdus oli 5 krt vuodessa.
Nyt sairasti sikainfluenssan lievänä, ei siis mennyt keuhkoihin.
Uutta vauva.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Mitä nuo liekit joidenkin keskusteluiden vasemmalla puolella tarkoittaa?
- > Mulla 80F-rinnat, mies kuulemma tykkää a-b-kupeista!
- > Turussa asuvia mammoja?
- > MIESTEN ketju: Salainen rakkautesi
- > Hassuja fetissejä:)
- > oletko koskaan juossut maratoonia tai tunnetko ketään maratoonaria?
- > Kenellä herkistynyt iho raskausaikana?
Uusimmat blogikirjoitukset
- > Pyöränistuin vapauttaa
- > Unihäiriöitä
- > Imetyskeskustelu,
- > 24. Viikko
- > Sivusta sanoen: Miksi vegaaniruokavalio?
- > Saako lasta tukistaa?
- > Äideille
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Los Angeles
5.66 m/s