Maanantai 21.5.2012 - Kosti, Konsta, Konstantin
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 13.6.2009 1:50  (1/102)

Tuo maimisiin.infon "onnelliset lapsettomat" on kyllä netin ilkeämielisin keskustelu!

Siellä kiroillaan ja törkeillään ihan sumeilematta, ihan hillitön raivo heillä tuntuu kohdistuvan lapsiin ja lapsiperheisiin. Ihan ällistyttävää luettavaa.

Vastaukset

Vierailija - 13.6.2009 1:50  (2/102)

Siis naimisiin.info :)

härö...

Vierailija - 13.6.2009 7:00  (3/102)

En mä ole tollasta huomannut

Toiset tietysti kärjistää enemmän kuin toiset, mutta on siellä ihan älykästäkin pohdintaa ja ihan hyvin perusteltu, miksi ei halua omaan elämäänsä lapsia (esim. juuri se fakta että monet isät elävät kuin ennenkin kun äiti luopuu kaikesta, tai se että äidit aina valittavat elämänsä rankkuutta ja jos joku kehtaa sanoa että meidän vauvan ei valvota ja voin muutenkin hyvin niin alkaa se "odotapas vaan uhmaikää/kouluikää/murrosikää"

Allekirjoitan monet jutut tuolla vaikka olen onnellinen äiti!

Vierailija - 13.6.2009 8:19  (4/102)

No kyllä av:n pyhät äidit päihittää ilkeydessää muut palstat :)

Vierailija - 13.6.2009 8:24  (5/102)

Se on vähän makuasia.

Av:n raivo on erittelemätöntä ja hosuvaa, ja siitä on vaikea aina tietää mikä on todellista ja mikä olevinaan vitsikästä, kun taas tuo ketju suuntaa tarkasti kohdistetun myrkkynsä äiteihin ja lapsiin, eikä ole mitään epäilystä etteikö se viha olisi todellista.

Vierailija - 13.6.2009 8:26  (6/102)

Mitenniin viha?

Minusta se on enemmänkin ällötystä lapsiperhe-elämää kohtaan, ei mitään lapsivihaa. Itse tunsin samoin ennen omia lapsia.

Vierailija - 13.6.2009 8:32  (7/102)

En kyllä tuollaisesta palstasta

tiedä mitään.
Mutta yleensä tuollainen viha on kateutta. Johtuu monesti siitä, ettei mies suostu lapsia tekemään ja sitä sitten peitellään selittelyillä.

Vierailija - 13.6.2009 8:53  (8/102)

No jaa

Lainaus:
tiedä mitään.
Mutta yleensä tuollainen viha on kateutta. Johtuu monesti siitä, ettei mies suostu lapsia tekemään ja sitä sitten peitellään selittelyillä.

Ei muuten pidä paikkaansa. Itse olin aikanaan vannoutunut lapseton ja en kyllä keksinyt yhtäkään asiaa mitä lapsiperheiltä olisin voinut kadehtia. Heidän elämänsä näytti loputtomalta kärsimysnäytelmältä (ja sitähän se monilla on, myös tämän palstan mukaan). Oman lapsen myötä tajusin että äitikin voi olla onnellinen, mutta kyllästyttää tuo ainainen kateuskortti. Jos järjellä ajattelee, mitä tavoiteltavaa on valvomisessa, kropan rupsahtamisessa, parisuhteen näivettymisessä ja omien harrastusten hylkäämisellä? (Rautalankaversio hitaammille: minulle ei käynyt noin eikä tietenkään kaikille, mutta se on kooste äitien yleisimmistä valituksen aiheista joten ei ihan hatusta vedetty)

Vierailija - 13.6.2009 8:59  (9/102)

Mun mielestä monet kirjoitukset ovat lapsivihamielisiä

Mietin että jos mistään muusta ihmisryhmästä kirjoitettaisiin samoin, viestit poistettaisiin heti. Jos vanhuksia parjattaisiin samoin ja pidettäisiin heitä ällöttävinä, mitähän mahdettaisiin ajatella?

Vierailija - 13.6.2009 9:33  (10/102)

oletteko lukeneet

Ellien Vapaaehtoiset lapsettomat -palstaa? Siellä se kura vasta siekailematta lentää, ihan puolin ja toisin.

Asiasta voisi saada ihan mielenkiintoistakin keskustelua (ennen seurasin aktiivisesti tuota palstaa) mutta jostain syystä se on superaltis provoilulle ja aihe kuumentaa tunteet sekunnissa. Sitten kun niitä toisen sanomisia väännellään, ei olekaan jäljellä kuin veloja, jotka VIHAAVAT ja INHOAVAT lapsia ja MAMMOJA joille ei ole muuta elämää kuin lapsi ja imetys... Haukkumasanat ovat omaa luokkaansa.

Itse asiassa, juri tuon palstan kautta tulin aikoinaan tänne, en muista mikä sensaatio-ketju sinne oli linkitetty;)

Vierailija - 13.6.2009 9:59  (11/102)

Eihän kaikkien tarvitse lapsista tykätä. =)

Ehkäpä ne viestit on niin kärkkäitä siksi, kun kokevat sosiaalista pakkoa lasten hankintaan mutta eivät lapsista tykkää... joten täytyy korostaa vahasti miksi ei, koska sosiaalinen odotus on kova, että kaikki tahtoo lapsia.

Vierailija - 13.6.2009 11:07  (12/102)

Eivät lapset ole mitään hyödykkeitä joita hankitaan.

Lapset ovat ihmisiä, siinä missä muutkin, ja jos vihaa jotain ihmisryhmää, vain siihen ryhmään kuulumisen takia, niin onhan se sairasta.

Jos minä perustaisin jonkun palstan, jossa lietsoisin samanmielisten kanssa vihamielisyyttä vaikka jotakin etnistä ryhmää kohtaan, niin ei poliisin kuulusteluissa välttämättä riittäisi, että 'ei kaikista tarvitse tykätä'. Ei tarvitse, mutta kenestäkään ei saa puhua tai kirjoittaa halventavasti, eikä ihmisryhmää kohtaan saa lietsoa vihaa. Se on laitonta.

Vierailija - 13.6.2009 11:15  (13/102)

Kroppa rupsahtaa ja parisuhde näivettyy kyllä ihan

ilman lapsiakin. Ihminen nyt vaan on aika keskinkertainen olento, joka ei osaa ajatella asioita omaa napaansa kauemmas eli ihminen arvioi asioita omista lähtökohdistaan, oman elämänsä vinkkelistä. Harvemmat jaksavat pohtia asioita mahdollisimman monipuolisesti eri kanteilta. Siitä se vaan johtuu.

Vierailija - 13.6.2009 11:24  (14/102)

En yleensäkään ymmärrä jos tuntee "ällötystä" jotain tiettyä ihmisryhmää tai elämäntapaa kohtaan

Olen itsekin lukenut noita velojen (vela - vapaaehtoisesti lapseton) keskustelupalstoja ja se mikä jäi käteen oli heidän halveksunta ja jonkinlainen inho niitä kohtaan, jotka ovat lapsiperhe-elämän valinneet. Mun on yleensäkin vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka voivat pitää omaa elämäntapaansa niin paljon parempana kuin muiden. Elämä on valintoja ja itse ainakin kunnioitan jokaisen tapaa elää. Jos joku ei halua lapsia, ok, kunnioitan hänen valintaansa enkä pidä hänen elämäänsä yhtään sen huonompana tai parempana kuin omaani. Samanlaista arvostusta ja kunnioitusta odotan toiselta aikuiselta ihmiseltä omia valintojani kohtaan.

Vierailija - 13.6.2009 11:27  (15/102)

Suora linkki, kiitos...

Vaikeaa keskustella kun ei tiedä mistä puhutaan.

Vierailija - 13.6.2009 11:33  (16/102)

Onko siellä joku sanonut vihaavansa KAIKKIA lapsia ja äitejä?

Enemmänkin minusta kerrotaan yksittäisiä esimerkkejä huonosti käyttäytyvistä lapsista tai vähän yksinkertaisista äideistä. Sama jos av-mamma kirjoittaa, että näimpä tänään hirveän puliukon joka örisi ja haisi pahalle, niin ei kai kukaan ala moralisoida "miten voit tuolla tavalla miehiä arvostella, oletko joku sairas miestenvihaaja"

Vierailija - 13.6.2009 11:36  (17/102)

Ymmärrät varmaan olevasi poikkeus

Lainaus:
Jos joku ei halua lapsia, ok, kunnioitan hänen valintaansa enkä pidä hänen elämäänsä yhtään sen huonompana tai parempana kuin omaani. Samanlaista arvostusta ja kunnioitusta odotan toiselta aikuiselta ihmiseltä omia valintojani kohtaan.

Aika harva äiti suhtautuu noin kypsästi esim. vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Äidithän hyökkäävät ihan yhtä lailla lapsettomien kimppuun kuin nämä velat äitien kimppuun. On niin vaikea tajuta että kaikki eivät halua elää samoin.

Miksi te äidit muuten luette noita velapalstoja? Oletteko kenties kateellisia lapsettomille? ;) No ei, näin vaan mammat aina argumentoi jos av-palstalle kirjoittaa joku lapseton

Vierailija - 13.6.2009 11:41  (18/102)

Niin, se linkki?

Eihän tuolta löydä yhtään mitään.

Vierailija - 13.6.2009 11:41  (19/102)

Osa vapaaehtoisista lapsettomista on

niitä joilla kykenemättömyys lapsentekoon henkisellä tasolla on osa mielenterveyden oireilua. Joten eiköhän noihin ketjuihin ole kerääntyneet juuri ne ihmiset.

Vierailija - 13.6.2009 12:38  (20/102)

linkki kiitos

tää ei löydä tuota sieltä

Vierailija - 13.6.2009 13:21  (21/102)

Mä kyllä ymmärrän onnellisia lapsettomia

Mulla on yksi vahinkolapsi - rakas tietenkin. Ilman häntä olisin yksi onnellisista lapsettomista.

Kamoon, onhan se pikkulapsivaihe ihan karseeta. Jäähyväiset omalle rauhalle, kaupunkilomille, pitkille yöunille jne. En ole ikinä tajunnut ihmisiä, jotka rakastavat tuota elämänvaihetta ja vieläpä suosittelevat sitä kaikille muillekin.

Sitten vielä se ihmeellinen keskiluokkainen elämäntyyli, joka usein liittyy lapsiperhe-elämään: pakettitalo Nurmijärvellä/Tuusulassa, Marimekko-kuosi joka puolella, kirjahyllyssä pelkkiä elokuvia ja laseja...Se vain on niin ällöttävä mielikuva.

Vierailija - 13.6.2009 13:49  (22/102)

Ihan fiksua keskustelua tuolla on

Ja löytyy naimisiin.info-sivustolta Parisuhde-osastolta, mutta täytyy olla rekkautunut että pääsee lukemaan. Noita yleisiä hääjuttuja pääsee lukemaan kaikki...

Vierailija - 13.6.2009 13:53  (23/102)

fanaattisuudesta

Yleensä kaikenlainen fanaattisuus on epäillyttävää. Jos joku puolustaa apinanraivolla lapsettomuuttaan, niin mulle ainakin herää heti ajatus, että taustalla on kovat defenssit. Jos on sinut ratkaisunsa kanssa, niin silloin siitä ei tarvitse tehdä numeroa ja pahoittaa muiden mieltä. Eikö?

Vierailija - 13.6.2009 13:55  (24/102)

Nooh, jokin tarve heillä on päässä purkamaan tuntojansa.

PArempi se kait on tehdä anonyymisti netissä kuin että pitäisi käydä haukkumassa päin naamaa ;-) Ja toisekseen vähän säälittää nuo kirjottelijat. En tiedä toista ihmisryhmää jonka tarvitsee kirjoitella noin vihamielisesti jonkin PUUTTEESTA asiassa josta ei mitään henkilökohtaista kokemusta.

Vierailija - 13.6.2009 13:55  (25/102)

No onhan mammoillakin sitten kovat defenssit

Joka ikisellä vela-palstalla on äitejä vinkumassa, kuinka ette ymmärrä elämästä mitään ja ei meidän nicopetteri ole pilannut minun elämääni. Miksi äidit käy niitä lukemassa ja kärkkäästi kommentoimassa jos ovat tyytyväisiä ratkaisuunsa?

Sitä paitsi tuo keskustelu on tarkoitettu VAIN onnellisesti lapsettomille, tarkoitus on siis vaihtaa ajatuksia toisten samanhenkisten kanssa, ei puolustella ketään kenellekään (miksi pitäisikään kun koko keskustelu on tarkoitettu lapsettomille, mitä nyt mammat haluaa kiihkeästi mukaan) :)

Vierailija - 13.6.2009 14:10  (26/102)

Yksi asia ihmetyttää

Elävätkö he niin tässä hetkessä, että eivät tule esim. ajatelleeksi kuinka lyhytaikainen "kärsimys" se lapsiperheaika todellisuudessa on? Jos suomalainen nainen esim. elää keskimäärin yli 80 vuotta, on se lapsiaika todella lyhyt hujaus. 50-90-vuotiaana voi sitten jo ottaa takaisinpäin "palveluksia" (toki niitä tulehtuneitakin välejä lasten ja vanhempien välillä on, mutta valtaosa toki on tekemisissä keskenään).

Vierailija - 13.6.2009 14:15  (27/102)

Voi jestas

MIKSI ihmeessä ihmisen, joka ei tunne mitään halua lapsiin, pitäisi viettää parhaat vuotensa "lapsiaikakärsimyksessä"? Senkö takia, että voi sitten 50-90 -vuotiaana elää vapaasti? Ihan järjetön ajatus? Sitäpaitsi ei monella se vapaus koita tuolloinkaan, vaan sitten pitää oman työn lisäksi hoitaa illat ja viikonloput lapsenlapsia ellei halua leimautua itsekkääksi ja huonoksi isovanhemmaksi.

Ymmärrän toki, että ihmiset jotka todella haluaa lapsia (kuten itse) ovat valmiit viettämään suuren osan elämäänsä hiekkalaatikolla ja pienokasia hoidellen, mutta miksi ihmeessä ei-haluavan pitäisi sitten kärsiä, johtoajatuksena se että "sitten viisikymppisenä voi olla vähän aikaa rauhassa, kyllä tätä parikymmentä vuotta kestää"

Vierailija - 13.6.2009 14:17  (28/102)

Ei minusta lapsiperheaika ole lyhyt hujaus

Toki vauva-aika menee nopeasti, mutta kyllä niistä lapsista saa kantaa huolta vuosikaudet. Moni joutuu elättämään vielä aikuisia lapsiaankin ja hoitamaan näiden asioita.

Vierailija - 13.6.2009 14:24  (29/102)

se on kyllä sitten jo omaa tyhmyyttä

Suurin osa pystyy olemaan omillaan jo 18-19-vuotiaana.
Ja toisaalta monet joutuvat auttamaan myös omia vanhenevia vanhempiaan, vai jättääkö tämä sama hedonistinen ihmisryhmä myös nämä huomioimatta?

Vanhainkodit on kuitenkin täynnä vanhuksia, joiden elämän suurin murhe/katumus liittyy lapsettomuuteen (oli se sitten vapaaehtoista tai ei).

Lainaus:
Moni joutuu elättämään vielä aikuisia lapsiaankin ja hoitamaan näiden asioita.

Vierailija - 13.6.2009 14:29  (30/102)

Vanhainkodit on myös

täynnä yhden, kahden, kolmen, neljän tai viiden lapsen äitejä ja isiä joita kukaan ei käy katsomassa.

Ja oli miten oli, minun mittakaavassani 18-19 vuotta ei ole "lyhyt hujaus". Ja en ole vela, mutta ymmärrän heitä =)

Vierailija - 13.6.2009 14:59  (31/102)

21 Et sitten ole huomannut, että

lapsiperheitä on ihan joka maassa ja kaikenlaisissa taloissa, jopa slummeissa. Ja huonolla maulla (tuo sinun kirjahyllyesimerkkiksi) tuskin on mitään tekemistä lapsien kanssa. Ihme juttuja Sinulla - et taida olla penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija - 13.6.2009 15:11  (32/102)

voi sun

lapsi-parkaa. oisko parempi olu sunki pitää housut jalas, niin ei ois käyny vahinkoa. parempi olis tämä maailma jos sullakaan ei lasta olisi.

Lainaus:
Mulla on yksi vahinkolapsi - rakas tietenkin. Ilman häntä olisin yksi onnellisista lapsettomista. Kamoon, onhan se pikkulapsivaihe ihan karseeta. Jäähyväiset omalle rauhalle, kaupunkilomille, pitkille yöunille jne. En ole ikinä tajunnut ihmisiä, jotka rakastavat tuota elämänvaihetta ja vieläpä suosittelevat sitä kaikille muillekin. Sitten vielä se ihmeellinen keskiluokkainen elämäntyyli, joka usein liittyy lapsiperhe-elämään: pakettitalo Nurmijärvellä/Tuusulassa, Marimekko-kuosi joka puolella, kirjahyllyssä pelkkiä elokuvia ja laseja...Se vain on niin ällöttävä mielikuva.

Vierailija - 13.6.2009 15:17  (33/102)

Eiii

Lainaus:
lapsi-parkaa. oisko parempi olu sunki pitää housut jalas, niin ei ois käyny vahinkoa. parempi olis tämä maailma jos sullakaan ei lasta olisi.

Joo, ja sitten niille fiksuilla jotka vapaaehtoisesti jää lapsettomiksi paasataan että et tiedä mistä jäät paitsi ja elämäsi on tyhjää ja ihmisellä on mielenterveysongelma jos ei halua lapsia...

Äkkikatsomalla paljon terveemmät jutut niillä veloilla on kuin mammoilla täällä!

Vierailija - 13.6.2009 15:35  (34/102)

LINKKIÄ KEHIIN

kiitos.

Vierailija - 13.6.2009 15:39  (35/102)

missä vika kun

en rekkautuneenakaan pääse lukemaan niitä??

Vierailija - 13.6.2009 15:43  (36/102)

Pitää ensin kirjoitella viestejä riittävä määrä

ja sitten ilmoittautua tuolla jossain suljetuille palstoille. Jos ei kirjoita viestejä, ei pääse suljetuille palstoille.

Vierailija - 13.6.2009 15:50  (37/102)

Minusta on hyvä jos sellaiset ei tee

lapsia, jotka ei halua.
Mikäs siinä.
Mutta muistaisivat sitten 50 vuotiaina olla kitisemättä sitä lapsettomuuttaan. Olen naisvaltaisella alalla ja täällä on muutama, jotka bailasi sen lapsentekoiän ja nyt hädissään 45 vuotiaina mietitään, voisiko adoptoida lapsia kiinasta kun ei niitä tullutkaan tehtyä.

Niin ja kolmella ainakin mies on lähtenyt ja mennyt uudestaan naimisiin ja saaneet lapsia melko nopsaan tahtiin.

Että antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta sitä en jaksaisi, että ollaan katkeria meille, jotka teki lapsia. Ja joka mutkassa vingutaan kun ei tullut tehtyäkään niitä.

Vierailija - 13.6.2009 19:04  (38/102)

No tota

Mielummin minä viettäisin onnellisen nuoruuden (20-40 vuotiaana) ja kitisisin viisikymppisenä, kuin eläisin onnettoman ja väsyneen nuoruuden ja sitten eläkeikäisenä ehkä kiittäisin itseäni että tein ne lapset vaikken olisi halunnutkaan.

Vierailija - 13.6.2009 19:07  (39/102)

Mitä te niitä käytte lukemassa?

Enemmän tässä maassa viha kohdistuu ruotsin kieleen kuin lapsiperheisiin. Lapsiperheet luulevat olemansa joku maailman kolmas ihme, ja kaikkien pitäisi ymmärtää lapsien ihanuus.

Vierailija - 13.6.2009 19:19  (40/102)

Sepä se jos olisikin onnellisia lapsettomia 50v naisia

mutta kun ne reppanat sitten kitisee ja katuu kun eivät niitä lapsia tehneetkään.

Ei minua se haittaa, että eivät niitä lapsia ole tehneet, mutta se vituttaa kun maristaan ja haetaan sääliä lapsettomuudesta.

Tai en mää tiedä, ehkä enemmän käy sääliksi.

Vierailija - 13.6.2009 19:25  (41/102)

¨40:

Missä sä oikein liikut?? Minä en ole tavannut yhtään lapsettomuuden valinnutta joka sitä katuisi viisikymppisenä. Matkustelevat, sisustelevat, nauttivat menestyneestä urastaan, viettävät aikaa puolisonsa, ystäviensä ja sukunsa kanssa... eikä nämä minun tuntemani ainakaan inhoa lapsia vaikka ei niitä itse ole halunnutkaan.

Eli missä näihin olette törmänneet näihin ruikuttajiin??

Vierailija - 13.6.2009 19:27  (42/102)

Työpaikalla, isossa sairaalassa. Naisvaltainen ala

Lainaus:
Missä sä oikein liikut?? Minä en ole tavannut yhtään lapsettomuuden valinnutta joka sitä katuisi viisikymppisenä. Matkustelevat, sisustelevat, nauttivat menestyneestä urastaan, viettävät aikaa puolisonsa, ystäviensä ja sukunsa kanssa... eikä nämä minun tuntemani ainakaan inhoa lapsia vaikka ei niitä itse ole halunnutkaan.

Vierailija - 13.6.2009 19:29  (43/102)

Niin ja meillä on ikäjakauma 18-63v

Yksikään lapseton nainen ei ole 45v päälle kehunut, kuinka hyvä on kun ei tehnyt lapsia. Katumisia olen 20 vuoden aikana kuullut sitäkin enemmän.
Ja eniten säälittää nämä, joiden mies lähti läiskimään siinä vaiheessa kun lapsia ei enää ollut mahdollisuus saada ja vaihtoi nuorempaan ja sai melkein heti lapsia.

Lainaus:

Vierailija - 13.6.2009 20:16  (44/102)

Ei se mies yleensä lasten takia lähde

Mies vaihtaa nuorempaan, ja koska tämä nuori nainen on yleensä lapsentekoiässä ja haluaa jälkikasvua, vanhan ukkelin on suostuttava mikäli haluaa jatkossakin nuorta piirakkaa. Harva viidenkympin villityksessä vaimonsa jättänyt ottaa uuden vaimon että pääsisi valvomaan öitä ja vaihtamaan vaippoja. Se on vaan se hinta mikä nuoremmasta naisesta täytyy maksaa.

Ja ihan samalla lailla ellei enemmänkin niitä äidiksi "suostuneita" vaimoja dumppaillaan. Tilastojen valossa lapsen hankkiminen on suurempi riski liiton onnellisuudelle kuin niiden harkittu hankkimatta jättäminen.

Vierailija - 13.6.2009 21:11  (45/102)

No jaa. Kyllä moni mies nuorempana vannoo, ettei lapsia halua

Mutta kun ikää tulee ja huomaavat, ettei vaimo voikaan enää synnyttää, he vaihtavat nuorempaan. Miehillekin tulee se vauvakuume ja lapsenkaipuu kun ikää tulee. Nuorena on vielä helppo vannoa, ettei ikinä.

Lainaus:
Mies vaihtaa nuorempaan, ja koska tämä nuori nainen on yleensä lapsentekoiässä ja haluaa jälkikasvua, vanhan ukkelin on suostuttava mikäli haluaa jatkossakin nuorta piirakkaa. Harva viidenkympin villityksessä vaimonsa jättänyt ottaa uuden vaimon että pääsisi valvomaan öitä ja vaihtamaan vaippoja. Se on vaan se hinta mikä nuoremmasta naisesta täytyy maksaa.

Ja ihan samalla lailla ellei enemmänkin niitä äidiksi "suostuneita" vaimoja dumppaillaan. Tilastojen valossa lapsen hankkiminen on suurempi riski liiton onnellisuudelle kuin niiden harkittu hankkimatta jättäminen.

Vierailija - 13.6.2009 21:27  (46/102)

Se ei avioliittoa pelasta, että suostuu äidiksi vasten tahtoaan

Lapsi voi rikkoa liiton vaikka sitä olisi umpirakastuneena yhdessä haluttu ja suunniteltu. Mitkä mahtaa olla onnistumisen mahdollisuudet, jos nainen, joka ei tunne mitään halua äitiyteen, suostuu tekemään lapsia ettei mies vaan vanhempana vaihda nuorempaan? Taitaapi käydä niin, että mies saa ne lapset ja vaihtaa sitten nuorempaan anyway

Vierailija - 13.6.2009 21:31  (47/102)

En sitä meinannutkaan

Vaihtaahan ne miehet nuorempaan monesti, vaikka olisi yhdessä montakin lasta ja yhdessä suunniteltu.
Mutta otin vain esimerkkinä, että tiedän 3 tapausta, missä ero on tullut juuri sen takia, ettei nainen halunnut lapsia ja vietettiin aikuisten itsenäistä avioliittoa. Sitten jossain vaiheessa se alkoi kyllästyttää ja olisi kumpikin halunnut lapsia. Kas, nainen ei enää saanutkaan niitä ja mies vaihtoi nuorempaan ja perusti melko nopeaa perheen.

Melko surullisia tapauksia.

Lainaus:
Lapsi voi rikkoa liiton vaikka sitä olisi umpirakastuneena yhdessä haluttu ja suunniteltu. Mitkä mahtaa olla onnistumisen mahdollisuudet, jos nainen, joka ei tunne mitään halua äitiyteen, suostuu tekemään lapsia ettei mies vaan vanhempana vaihda nuorempaan? Taitaapi käydä niin, että mies saa ne lapset ja vaihtaa sitten nuorempaan anyway

Vierailija - 13.6.2009 22:03  (48/102)

Siis

Lainaus:
Ja toisaalta monet joutuvat auttamaan myös omia vanhenevia vanhempiaan, vai jättääkö tämä sama hedonistinen ihmisryhmä myös nämä huomioimatta?

Vanhainkodit on kuitenkin täynnä vanhuksia, joiden elämän suurin murhe/katumus liittyy lapsettomuuteen (oli se sitten vapaaehtoista tai ei).

Lainaus:

pitäisikö minun hankkia nyt lapsia vain sen takia etten katuisi lapsettomuutta 40-50 vuoden kuluttua?
Kuinka hyvä äiti minusta tulisi jos vain tuon takia lapsen tekisin. Lapsia pitää hankkia vain siksi että haluaa lapsia, ei muista syistä. Minä en halua lapsia, joten minä en niitä myöskään maailmaan pyöräyttele, jokainen saa vapaasti valita toisin niin halutessaan.

Vierailija - 13.6.2009 23:05  (49/102)

Ei kukaan sinua pakota

Mutta toivottavasti et käy rasitteeksi muille kun/jos huomaat katuvasi päätöstäsi. Kanna vastuu omista päätöksistä itse ja älä katkeroidu jos kaduttaa ja älä ainakaan pura katkeruuttasi niihin naisiin, joilla on lapsia.

Muuta en toivo. Lapsettomat keski-ikäiset naiset osaavat olla aika rasittavia.

Lainaus:
Lainaus:

Lainaus:

pitäisikö minun hankkia nyt lapsia vain sen takia etten katuisi lapsettomuutta 40-50 vuoden kuluttua?
Kuinka hyvä äiti minusta tulisi jos vain tuon takia lapsen tekisin. Lapsia pitää hankkia vain siksi että haluaa lapsia, ei muista syistä. Minä en halua lapsia, joten minä en niitä myöskään maailmaan pyöräyttele, jokainen saa vapaasti valita toisin niin halutessaan.

Vierailija - 13.6.2009 23:09  (50/102)

Miten joku, joka jolla ei ole lapsia, eikä niitä

halua, surffailee vauvapalstalla?

Vierailija - 13.6.2009 23:10  (51/102)

SIIS: Miten joku, jolla ei ole lapsia, eikä niitä

halua, surffailee vauvapalstalla?

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]