Teidän taustoista?

lavieestbelle

Millainen elämäntilanne? Oletko sinkku vai seurusteletko? Töissä vai opiskelija? Oletko kuumeillut jo kauan? Jne. Saa kertoa mitä itse haluaa!

Kommentit (23)

lavieestbelle
Liittynyt5.8.2014

Ja voin itse aloittaa:

Olen tosiaan 20-vuotias nainen, lukiosta valmistunut keväällä. Muutin mieheni luokse toiseen Euroopan maahan puolisen vuotta sitten, ja olemme juuri avioituneet.. Tilanne on kuitenkin se, että koska en ole löytänyt töitä en siten tulisi saamaan esim. äitiyspäivärahaa laisinkaan. Mun mielestä olisikin ihanaa päästä Suomeen odottamaan vauvaa, puhumattakaan ihanasta äitiyspakkauksesta josta täällä ollessa jäisin paitsi :-). Kuumeilusta, me ollaan vaihtelevasti mietitty uutta tulokasta, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Koen kyllä että näin naisena on varsinkin semmoinen alitajuntainen tarve saada hoivata ja pitää huolta.. Kumpa olisi edes joku sukulainen jolla olisi pieni lapsi mutta eipä ole :( Luen kateellisena plussalaisten viestejä ja silitän vatsaani ja mietin että kyllä se munkin päivä tulee kun pääsen valittamaan 24/7 närästystä ja liitoskipuja jotka kestävät 9 kuukautta ;).. Pidemmittä puheitta, olisi kiva kuulla muiden tilanteita!

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Tässä ois kans yksi tarina. Olen 20-vuotias nainen, amiksesta valmistuin puolitoistavuotta sitten tarjoilijana. Oon ollu siitä lähtien siivoojana, koska tarjoilijan hommat eivät kiinnostaneet ja tämä työ hyppäsi suoraan eteeni joten otin siitä sitten kiinni. Nyt ois halua opiskella lastenhoitajaksi tai eläintenhoitajaksi, mutta vähä vaikeeta kun oppisopimispaikkaa ei löydy ja muuten ne opiskelut maksavat lähes joka paikas 900e tyylii, joten vaikeeks menee kun semmosia summia ole. Oisko jollain vinkkejä tähän opiskeluasiaan? No asutaan kihlatun kanssa yhessä, meillä on kaksi koiraa ja kaksi gerbiiliä. Olen kuumeillut vuoden verran ja niin sitä vaan sain mieheni suostumaan lapseen heti ku löytää työpaikan ja naimisiinkin mennää varmaan ensin. Ja ole ap sieltä mistä tämä ryhmä sai alkunsa :D 

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Tässä muiden ihmisten viestejä odotellessa kysyn ärsyttääkö suakin lavieestbelle (kirjoitinkohan nyt oikein :D ) nämä kaikki ihmiset ketkä tulee neuvomaan kuinka lapsi tuo sitä ja lapsi tuo tätä ja kuinka ollaan vielä nuoria yms. Siis eihä ny kukaa varmaa lasta hommaa tietämättä mitä se tuo eteesä :D jännä, kun ollaan nuoria ni eihä me tiedetä mitä lapsi tuo tullessaa.. haha :D tulee sellai olo et lapsi nuorena tuo kauheen kirouksen :D 

lavieestbelle
Liittynyt5.8.2014

Moi Piude24! :) ihanat uratoiveet! Mitä jos koittais alkaa vaikka säästää 50 e kuussa, niin sitten jossain vaiheessa olisikin jo toi summa? Mut saattahan se olla et sun mieskin löytää duunia ja sit voiki pistää sivuu vaikka 80 e jne.? :) Munkin mielestä siivous on jees duunia, raskasta toki, mutta ihanat asiakkaat piristi aina päivää (olin yhdelle siivousfirmalle yhteensä 5 v töissä, osa-aikaisesti). Joo onhan se hauska et vanhempi sukupolvi sanoo et "opiskelu kannattaa!" mutta milläs kustannat ne erityisesti jossei halua ottaa opintolainaa (takaisinmaksuu menny joillain jopa 15 vuotta, luin). Teillä sentään on onneks lemmikkejä joita voi halia! Mä en oo ku katukissoja nähny ja sillon aina sydän särkyy... :( Ja tohon uudempaan viestiin: KYLLÄ ärsyttää! Taisin just täällä vauva.fissä aiemmin jo 19 v:nä aloittaa keskustelun tästä ja mitäs muuta niskaan tuli kuin vain näitä "LIIAN NUORI", "HUOSTAANOTTOON MENEE", -tyylisiä kommentteja.. :( Onneksi lähipiirissä, äidin puolelta ainakin, ollaan ihan ok-positiivisia jos raskaaksi tulisin, vaikka nuori oonkin. Kyselin esim. kestovaipoista isoäidiltäni ja hän ajatteli jo että nytkö hänestä tulee isoisoäiti, oli kuulemma jo vauvanvaatteita Citymarketissa kattellut... :D Lapset on kyllä niin iso siunaus etten ymmärräkään toisten pahoja kommentteja.. Pahinta on kuitenkin se että muut ei ymmärrä että lapsi voi olla suunniteltu tässäkin iässä. :)

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Joo toi säästämishomma kyl kuulostaa hyvältä :) pakko kyllä alkaa säästää olis kiva jossai vaihees alkaa opiskelee alaa joka kiinnnostaa :) Kiva kun sullakin on kokemusta siivousalasta!  Joo on siivous todellakin raskasta hommaa, mutta mäkin pidän siitä asiakkaat on niin ihania :D vaikka on niitä nyrpeitäkin, mutta onneksi todella vähän :) Joo rakastan halia noita karvapalleroja, vaikka vähän rasittavia onki välillä, mutta kun ymmärtää että eläimilläkin on huonoja päiviä välillä niin kyllä sen kestää.. :) Munkin puolella varmasti iloitaan kun vauvauutinen tulee, meidän äiti jo semmosta pisti tilaukseen, saaa nähä milloin tulee ;D Miehen äiti on 45v. eikä vieläkään hyväksy ikäänsä, ei vaan halua tulla mummoksi, haluaa olla kovasti ikuinen nuori! Teki itsekin vasta aina haluamansa tyttövauvan :D Mutta kyllä toiset voisivat hyväksyä nuoret äidit, vaikka itse ehkä tässä iässä valmis sellaiseen olekaan ollut! Mutta pitää vaan koittaa olla välittämättä niistä jotka eivät ymmärrä :) AAAAH sain tänää tietää et mun kaveri odottaa vauvaa:D Mä oon kyl todella ilonen uutisesta! vaikka itellä tuntuukin että vois ittekki jo vauvaa odotella:) Mutta en halua katkeroitua :D  

mimusoffe
Liittynyt2.10.2014

Moikka! En oo ikinä kirjoittanu tänne mitään, joten en yhtään tiedä miten tää homma toimii.. Liityin nyt kuitenkin tähän ryhmään kun tunsin kuuluvani kohderyhmään. :)

Oon ilmeisesti teitä muita vuoden pari vanhempi, oon siis syntynyt -92. Vauvakuume mulla on ollut aaltoilevasti varmaan ainakin neljä vuotta. Nyt on alkanut ei ehkä ihan kauhea vauvan yritys, mutta "tulee jos tulee"- asenteella kuitenkin mennään! Oon vaan ihan mielettömän kärsimätön luonne kun jotain haluan, että vähän jännittää tuleeko tällasesta rennosta menosta mitään... Mä valmistun (toivottavasti.....) keväällä, joten siinäkin mielessä vauvaa vaan tänne ja äkkiä! :D

En tiiä mitäs muuta tähän vois kertoa.. Ollaan siis mieheni kanssa oltu hetki naimisissa ja yhdessä jo pitkään. Niin ja meillä on koira! Tästä kyllä tulee sellaset ala-asteen kirjekaverifiilikset mut ei siinä mitään. :D Toivottavasti sovin tänne ryhmään, koska kaipaan todellakin edes jotain paikkaa minne voin ihan suoraan kertoa näistä vauvajutuista. Jotenkin en halua julistaa mitään yritystä tutuille, jos se sitten osottautuukin kovin vaikeeksi niin sit on rankkaa aina vastata kyselyihin....

Miten yritys tai ei-yritys teillä muilla? Vieläkö meette kunnon ehkäisyllä vai ei niin kunnon? :D

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Heippa miikis ja tervetuloa tänne! Ja valitettavasti kunnon ehkäisyllä mennään täällä vielä, vaikka tekis niin mieli jättää kokonaan pois. Yritän kyllä koko ajan miehelle ehotella että jos se ehkäisy jätettäs, mutta ei ole vielä suostunut tähän mennessä. Ja tänne tosiaankin kuulut! Ihanaa kun tulit, on ollut hiljasta. Ei mekään varmastikkaan kerrota sukulaisille mitään kun aletaan vauvaa yrittämään, tulee vaan turhia uteluita varsinkin äitiltä ja siskolta ;) ja ne on kovia juoruumaa. Ja tää just kuvaa semmosta kirjeenvaihtoa :D no mut ei se hei mitään :D

mimusoffe
Liittynyt2.10.2014

Moikka! Mitä teille kuuluu? Me muutettiin pari kuukautta sitten isompaan asuntoon ja sen jälkeen musta on tuntunut, että meidän äiti ottaa vauvat puheeksi joka kerta kun soitan. :D Ei tietenkään sinänsä haittaa, mutta kun sit tekee mieli kertoa, että joo nyt sais tulla! Omat vanhempani, kaikki kahdet (äiti ja isä siis eronneet), ovat tosi kannustavia vaikka isä välillä muistutteleekin tuoreesta asuntolainasta. :D Mieheni vanhemmat puolestaan vähän nihkeämpiä asian suhteen, tosin aikanaan vastustivat jo koiraakin kun "siitä on niin paljon vaivaa". Tietysti tosipaikan tullen olisi vähän eri juttu. Onko teillä sellasta asioiden edelle menemistä tyyliin mietitte lasten nimiä, kummeja ja lastenhuoneen sisustusta vai osaatteko keskittyä ihan tähän päivään? :D Mulla tuppaa ajatukset pyörimään vähän liikaa näissä lapsijuttuissa vaikka tiedän, että opiskelun pitäis vielä olla se ykkösjuttu. 

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Joo mä alan välillä puhumaan vauvajutuista ihan huomaamatta ja just mukavaa miettiä valmiiksi nimiä yms.. :D ja kaupassakin jään vauvaosastoja tuijottelemaan ja sit mies sillee et "joo tuleppas nyt" :D mun miehen äitikin on tosi vastaan vauvaa ja varmaa järkyttyis tiedosta. Se on 45v mut sillä on niin ikäkriisi, ei halua vanhentua ollenkaan ja sana "mummo"kin saa kuulostamaan hänet jo niin vanhalta :D en ymmärrä mun äiti tuli ton ikäsenä ihan ilomielin mummoksi :D noo mut saa luvan tottua ajatukseen kun sellainen päätös tulee :D mun äiti oisi tosi ilonen asiasta ja isä on aina niin mitään sanomaton joten en tiedä siitä :D elämämme on ollut muuten ihan normaalia mutta välillä mietin koirien kanssa lenkillä et oispa ne vaunutkin tässä menossa mukana... :D 

EMTJ
Liittynyt25.10.2014

Onkos täällä vielä elämää :) Minä oon 22-vuotias, elokuinen tuore vaimo ja pienen jackrusselin omistaja. Vauvaa alettiin tosissaan yrittämään heti häiden jälkeen, mutta kuumetta on ollut jo teini-iästä asti. Tällä hetkellä stressiä tuottaa se, että kuukautiskiertoa ei oikeestaan ole. Lopetin minipillerit toukokuussa, jonka jälkeen on ollut yhet menkat, heinäkuussa...Eli 3 kk viimeisistä. Tässä nyt pohditaan, että millon meen lääkäriin vai yritelläänkö vielä ihan rauhassa ja ilman paineita. 

mimusoffe
Liittynyt2.10.2014

Moikka EMTJ! Mä ainakin pyörin täällä kuumeissani melkein joka päivä, joten kiva kun liityit! Teidän tilanne on siis tosi samanlainen kun meilläkin, melkein heti häiden jälkeen alkoi "yritys"- vaikken haluakkaan käyttää noin painostavaa sanaa. :D Miten sun elämäntilanne muuten? Ootko töissä vai opiskeletko? Saanko kysyä kauan ootte olleet yhdessä sun miehen kanssa?  Ihan vaan uteliaisuuttani :)

Itse lopetin e-pillerit jo viimevuoden keväällä, koska päätin vaan, etten halua tunkea mitään ylimääräistä elimistööni enää. Päätös oli varmaankin aika hyvä, koska mulla kesti menkkojen alkamiseen 7 kuukautta! Olisi varmaan jo kannattanut mennä lääkäriin siinä vaiheessa, mutta en jaksanut nähdä vaivaa kun asia ei sinänsä haitannut mua silloin. Muutaman kuukauden sisällä kierto alkoi sit pikkuhiljaa tasaantua mut epäsäännöllinen on edelleen. Ehkä sun kannattais oman mielenrauhan takia käydä lääkärissä tai ainakin soittaa ja kysyä?

Mä oon nyt vakaasti päättänyt, että en laske mitään päiviä ja stressaile turhaan vaan joka toinen päivä on yrityspäivä. Seuraavassa kierrossa sit joka päivä jos ei onnistu. :D Tosin koulustressi on tällähetkellä niin paha, että ihme olis jos tärppäis...

EMTJ
Liittynyt25.10.2014

Terve terve Miikis! Jep, mullakin on aikalailla jokapäivä mielessä toi homma, vaikkei sais olla. Stressaan vaan turhaan. :D Mä oon tällä hetkellä töissä, päiväkodissa, iha vastavalmistuneena lastenhoitajana. Sopimus on ens kesäkuuhun ja oon vähän toivonut, että sen jälkeen sais jäädä äitiyslomalle ;) mutta ei sais liikaa suunnitella. Asunnon ostoa mietitään kans, sillälailla että muutettais sitte täältä pääkaupunkiseudulta tonne johonkin kehyskuntaan kun mun soppari loppuu. Yhdessä ollaan oltu elokuusta 2009, eli runsas 5 vuotta. Mies on mua 4 vuotta vanhempi, mutta silti ihan samalla tasolla ku minä. ;) 

Samasta syystä lopetin kans noi pillerit, kun alko tuntua et koko ajan on ihan kiukkunen ja muutenkin tuntu luonnottomalta ettei kuukautisia tullu ollenkaan. Söin siis minipillereitä n. 6 kk ja sinä aikana ei ollu merkkiäkään kuukautisista. Aiemmin söin e-pillereitä, mut ne piti vaihtaa aurallisen migreenin takia. Mutta ohhoh, 7 kuukautta! Eipä mulla tässä sitten vielä oo hätää. :D Jotenkin vaan mietityttää, mutta ehkä mä odottelen sitte hetken vielä.

Saakos kysyä mitä opiskelet? Luin tuolta ylempää, että oisit valmistumassa keväällä, niin meinaatko jatkaa vielä sen jälkeen opiskeluja vai suunnata työelämään? :) Teillä on kyllä tosi samanlainen elämäntilanne kun meillä! Uutta asuntoa (meillä vielä suunnitteilla..), koiraa, naimisissa ja sen sellasta :D ja samanikäinenkin näköjään oot :) Asutteko muuten täällä Etelä-Suomessa vai missäpäin, jos saan kysyä?

mimusoffe
Liittynyt2.10.2014

Ei oo totta, ollaan vielä samalla alallaki! Valmistun siis sosionomiks, mutta käytännössä siis lto:n hommia tuun tekemään. Asutaan joo Etelä-Suomen puolella, ei pääkaupunkiseudulla kuitenkaan. :) Jotenkin mielellään kertoisin tarkemminkin, mut tiedän että ainakin yks kaverini pyörii täällä ja aika hyvin näistä jo tunnistaa.. Oon ehkä vähän vainoharhanen kyllä :D Millasta asuntoa ootte kattoneet? Sielläpäin ollaan aika hurjissa hinnoissa! :O

EMTJ
Liittynyt25.10.2014

Ohoh! :D Voi että, munkin tekis mieli jutella vähän enemmänkin mutta mites se onnistuis niin ettei kummankaan tarttis laittaa mitään tunnistettavaa tänne..Mulla on sähköpostiosotteessakin koko nimi. Eli oon vainoharhainen myös, vaikka harva tuskin tunnistaakaan. :D 

Ollaan mietitty sellasta rivarikolmiota, saunalla ja pienellä pihalla, että koira pääsis sinne välillä juoksentelemaan. Hinnat on kyllä ihan järkyttäviä, varsinkin kun vertaa mun pieneen synnyinkaupunkiin tuolla Länsi-Suomessa. Siellä sais omakotitalon samalla hinnalla ku täällä kerrostalokolmion! Mutta mies on sellasella alalla, että on vähän pakko asua pk-seudun lähettyvillä. Mun alalla nyt taitaa saada töitä vaikka mistä, lapsia riittää..!

Onks teillä rivitaloo vai kerrostaloa vaivai? Tää meidän nykyinen asunto on kyllä sellanen, että jos ois rahaa niin muuttaisin heti pois. Naapurit on vähän epäilyttäviä, tila loppuu kesken jne. On tässä hyviäkin puolia, mut enemmän kyllä huonoja. :D

mimusoffe
Liittynyt2.10.2014

Ihan tätä varten tein uuden sähköpostin! mmiikis@luukku.com :D Ollaan ehkä jopa samoilta seuduilta sit kotoisinkin vaikka onhan länsi-suomi aika laaja käsite.

Meillä oli ihan sama tilanne et alko olla jo pakko päästä pois! Meidän vanhan asunnon ainoa hyvä puoli oli sijainti, mutta muuten ihan kamala! Nyt asutaan siis just rivitalokolmiossa, jossa on sauna ja pieni piha :D Ihan hassua kun teillä noin sama tilanne, omassa lähipiirissä on jotenkin niin erilaisia elämäntilanteita.

EMTJ
Liittynyt25.10.2014

Nonii, on kyllä pelottavan samanlaista! Mutta mikäs siinä, kiva vaan. Meillä myös tosiaan tän asunnon sijainti on melkeenpä ainut hyvä puoli. Heh, taidan laitella viestiä tonne sun sähköpostiin :) 

MariaM 94
Liittynyt2.11.2014

Hei! Tää ryhmä vaikutti ajatustavaltaan mukavalta ja ajattelin liittyä! 20-v AMK-opiskelija täällä, muutaman vuoden päästä pitäisi valmistua, tällä hetkellä ajatuksissa pyörii kuitenkin kokoajan oman vauvan saaminen.. Tämän ansiosta motivaatio opiskeluun on hieman hukassa.. Mies on 30-vuotias ja sanoo haluavansa joskus lapsia, oma kuumeiluni alkaa olemaan jo todella tuskaista. En haluis painostaa miestä, mutta tämä kaipuun tunne ja tarve hoivata ja helliä alkaa olemaan sietämätön...

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Heippa mariam 94, vähän hiljaista on ollut nyt, mut koitetaan päästä taas vauhtiin :) Mulla sama, en halua painostaa miestä, mutta kyllä tää sietämättömäksi käy, päivä päivältä vaan enemmän. Toivottavasti pian löytäis töitä ja voisin sitten alkaa puhua kunnolla lapsesta :) toivon myös sinnekkin päin vauvaonnea :) Mullakin töissä alkaa olee tuskaa, kun koko ajan pyörii vauvat mielessä,  ehkä se tästä. 

mamazida
Liittynyt8.12.2014

Heippa, täällä kans yks pari vuotta vanhempi nuori, eli 92- syntynyt tyllerö =) Liityin ryhmään koska aihe on ollut ajankohtainen jo jonkin aikaa. Toivottavasti täällä käy vielä joku jonka kanssa voisi ajkaa kokemuksia.

Muutin parisen vuotta sitten uuteen kaupunkiin jossa tapasin lähes heti nykyisen mieheni. Edellinen suhteeni oli myrskyisä, ja olinkin vasta eronnut tästä exästä, tosin henkinen ero oli tapahtunut jo kuukausia aikaisemmin!

Se että tapasin nykyisen mieheni lähes heti erottuani ja muutettuani, pisti minut miettimään että tämäpä on melkein jo kohtaloa ottaen huomioon kaikki muutkin muuttujat. Olemme tätä yhdessäkin ihmetellyt, miten kaikki sattui niin hyvin yksiin : D

Tässä sitä nyt ollaan 1,5 vuotta onnellisesti ja tasapainoisesti oltu, yhteinen asunto ja yhteiset lemmikit. Molemmat töissä ollaan ja nyt tuossa eilen kävi hassusti kun tein huvikseni raskaus testin, plussaa näytti, haaleaa viivaa, mutta kuitenkin.

Itseäni en pidä liian nuorena äidiksi, mutta moni ajattelee että olemme olleet liian vähän aikaan yhdessä lapsen saamiseen nähden. Ehkä näin onkin, mutta tunne on hyvä ja vahvistunut joka päivä. Mieskin otti ihan hyvin plussa uutiset, vaikkakin hieman oli hermostunut.

Eihän tälläista osaa millään kuvitella oikeasti tapahtuvan, itsekin ihmettelen edelleen tulosta =) Eikä me kuitenkaan lapsen saamista nyt suunnitelleet, vaikka itsellä kroppa huusikin omaa kääröä =)

Saa nähdä lähteekö raskaus tästä etenemään, oletettujen menkkojen pitäisi alkaa ke-to, eli testasin vähän etuajassa. Pettymys olisi itselle suuri jos tämä loppuisi lyhyeen..

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Ai tänne vielä eksyykin joku, ihanaa! Onneks olkoo mamazida, toivotaan että raskaus etenee hyvin. Ette kyllä minunkaan mielestä ole liian nuoria, äitiys ei todellakaan ole kiinni iästä! Ja mun sisko tuli raskaaksi alle puolen vuoden kuluttua kun tapasi miehensä että toi aika on ihan hyvä ollut teillä. Varmasti itse tiedätte paremmin mitä teette (: 

Piudemoi
Liittynyt11.9.2014

Voisin kirjoittaa nyt tänne omia kuulumisiakin. Tilanne täällä ei ole edennyt suuntaan eikä toiseen. Mies vieläkin työtön, töitä kovasti etsii ja hakee mutta ammatti on semmonen missä töitä ei ole paljoa. Toivottavasti nyt tärppäis työn suhteen. Puhuin miehelle että ois kiva saada kevät/kesä lapsonen. Ehdottelin että jos kevääsee mennessä työ löytynyt niin vois alkaa yrittää loppukeväästä kun loppuu e-pillereistä resepti. Mutta katsoo nyt, tekisi vaan mieli ottaa se riski ja hommata lapsi heti vaikka raha-asiat on huonot, mutta toisaalta olen kova stressaamaan raha-asioista. Kun on vielä kaksi koiraakin. Odotellaa.... 

jopira
Liittynyt22.2.2015

Täällä kesällä 23 vuotta täyttävä kuumeilija. Olen ollut kaksi vuotta naimisissa ja olen lähihoitajan työssä. Olen viimeisen vuoden aikana kuumeisesti halunnut pienokaista. Aikasemmin jo kahden vuoden ajan on tullut ajoittain kausia jolloin vain toivoisi että saisi lapsen. Nyt olen aika ajoin miehelleni ehdotellut jälkikasvusta. Mieheni myös haluaa lapsia mutta hänen mielestään pitää olla ensin oma asunto/talo ennen kuin perhettä ruvetaan perustamaan. Ymmärrän toki tuon näkökulman mutta muuten hybä lähtötilanne niin eikö vuokralla asuminen ole yhtä hyvä? Mikä neuvoksi  :)? Miten saisin mieheni mielen muuttumaan :)?

Nuoret kuumeilijat

Lukittu

Meille nuorille, jotka olemme enemmän tai vähemmän pidemmän aikaa haaveilleet pikkuisesta. Avointa keskustelua aiheesta! 

Suosituimmat